az pl. szerintem baromsag hogy ha az utas nem koti be magat megint a sofort buntetik meg...
Miért is? A kocsi/volán a tiedé és te felelsz az utasok életéért is, amikor vezetsz (ergó ha baja esik mész a dutyiba amúgyis). Ebbõl következik, hogy ha beszáll melléd Merész Marcsa és Extrém Pityu, akkor nem kötelezõ elfordítani a kulcsot és megindulni a gépjármûvel. Ha nem kötik be magukat, jönnek gyalog. Tiszta sor. Ha részegeket visel és karambolozol miattuk, vagy csak úgy magadtól, akkor is a te hibád és még sorolhatnám. Nem kényszer a szántás.
valoban nem, de ez akkor is faszsag. a barataimat akkor is elvinnem ha holt gedak, es a hatam kozepere sem kivanom oket, aztan ha bekotod sem maradnak mindig ugy, amirol te mint sofor nem tehetsz.
DE. Minden feleõsség a tiedé, mivel te vagy a sofõr, neked van jogsid, te felelsz az utasokért. Evvan, a törvény, az törvény. Ha kihajol az ablakon a hülyéje és levágja az oszlop a fejét, akkor is téged vesznek elõ. Aztán már csak a bíró jóindulatán múlik...
tovabbra is az a velemenyem hogy baromsag. mint sok mas torveny is. aki ertelmes ember az tudja mit szabad es mit nem, a hulye meg ugysem fogja betartani. lassan mar azt is eloirjak hogy 2 szaras kozott mennyi idonek kell eltelnie.
"Aki ertelmes ember az tudja mit szabad es mit nem, a hulye meg ugysem fogja betartani" Ez sületlenség. Akik elõírták a szabályokat, tartassák is be. Semmi kedvem száguldozó kamionosok vagy vadmotoros hülyegyerekek elõl menekülni az utakon, én közlekedni akarok, az a cél, hogy én és utasaim biztonságosan jussanak el A-ból B-be. Aki versenypályának nézi az utat, annak semmi keresnivalója rajta.
nem azt mondtam hogy semmilyen szabaly nem kell, de a biztonsagi ov, es az "esos idoben max 70" baromsag. ha olyanok az utviszonyok tabla nelkul is tudok annak megfeleloen kozlekedni, de ha jo az ut, de esik az esso, nehgy mar 70el kelljen menni.
Igen, a kreszben jelenleg is szerepel, hogy az útviszonyoknak megfelelõen kell megválasztani a sebességet, de úgy tûnik, hogy egyeseknek ez nem sikerül, ezért vannak balesetek, amelyek ebbõl adódnak.
Igazad van, de például a 20-as tábla még biciklivel se egy nagy kunszt autóval meg egyszerûen röhejes sebesség, azt a táblát el lehetne felejteni. 27 km óránál májustól 30k.
Hát nem tudom, ha Te be vagy kötve mikor vezetsz és oldalról belédszálna egy másik autó és az anyósülésen levõ utas úgy verne fejbe h belehaltok mind2en akkor lehet másképp gondolnád... Amelyik ember nincs bekötve egy autóban az eleve veszélyt jelent a többire. De ez így van miden szabadon mozgó tárgyal ami az utastérben van.
Jó gumival 130-140-et is abszolvál egy Lada szakadó esõben is. :)
A nyomvályús utaknál már más a helyzet, úgy fel lehet úszni a hosszanti tócsákra mint az állat. Az aquaplaning jelenséget a gumigyártók 10mm-es vízrétegnél kisebben tesztelik. Az utakon ahol komolyabban nyomvályús ott akár 20-25mm-es víz is megáll, ráadásul csak az egyik oldali kerekek érnek bele. Egy könnyû családi kocsit, amin átlagos gumik vannak, nagyon el lehet dobni komolyabb tempónál. (100-120)
Tapasztalatom szerint 90-nel nincs az a tócsa, ami valóban veszélyt jelentene rám nézve, pedig gyárilag is viszonylag széles gumin tolom: 195/60R15 Nyáron Conti EcoContact, télen Pirelli W190 Snowcontrol.
de egy bicikligumis szuzukáj 90-el kanyarodva lehet megúszik,aztán az már csak a szerencsén múlik,hogy elsõ vagy hátsó kerék,mert még egy elsõkerék csúszást viszonylag könyen fog egy "bénább" sofõr,de valami hegesztõszemüveges cicababa nem hiszem,hogy megfog egy keresztbe csúszó kocsit,sõt,szerintem még a kormányt is rosz irányba forgatja
Hát akármilyen kocsiról van szó még suzukiról is ha 90-el mész nem jobbra tartva tehát a bal kereket tartod a nyomvályúban akkor még árkot sem fogsz, ezt apám mondta aki hivatásos sofõr és azért õ csak tudja :)
Nem is azzal van a baj h felúszik a víz tetejére, hanem ha nagyon esik az esõ és fullra tele van vizzel a nyomvályú (ráadásul nem is mindenhol van) Akkor az egész úton víz van, és nem látod mikor 3mm, és mikor 25mm, és ha belemész egy mélyebb részbe akkor visszafogja rendesen az autót. És lehet h a "hivatásos sofõr apukák" megfogják de a szembe jövõ szöke, 40kg os plázacica nem biztos. És ugyanúgy meghal aki szembe jön, hiába tud vezetni...
Igazad van. De ha valaki vezet már néhány kilómétert legyen szó bárkirõl annyit már biztos tapasztalt hogy miként viselkedik a kocsija és szakadó esõben nem 130-al megy a teknõs úton. Lényeg a lényeg hatalmas szivatás és meglesz ismét a rendõröknek a betevõ falat esõs idõben.
Nem is az autókról van szó, hanem a vezetõrõl. Schumacher lehet, hogy 150-nel is abszolválná jó gumival, átlagos autóval. De egy hirtelen kormánymozdulatnál, hirtelen fékezésnél, esetleg ha a vezetõ pánikba esik, nem mindegy, hogy 70 vagy 90. Vagyis lehet, hogy majdnem mindegy, de minél kevesebb, annál kisebb a kockázat. Sajnos a vezetõk nincsenek jól kiképezve, megdöbbentõ, hogy a mediterrán országokban, ahol az autók tele vannak horpadásokkal a koccanásoknak köszönhetõen, a halálos baleset sokkal kevesebb. Magyarországon meg ha nekikoccansz valakinek figyelmetlenségbõl mondjuk parkolásnál, már-már meglincselnek, amikor viszont 90-110 km/h-ás tempónál jól meg kéne fontolni egy elõzést, akkor belevágnak kockázatos manõverekbe is. Ez eszméletlen, és csak az autósok ostobaságát jelenti. Én nagyon hálás vagyok az égnek, hogy bár parkolásnál volt rá példa, hogy nem néztem hátra, és nekikoccantam valakinek, de forgalomban sosem követtem még el olyan hibát, ami valódi veszélyt jelentett volna. Ennek ellenére, ha pl. a 10-es úton végigmegyek, nem egy, nem kettõ veszélyes elõzést látok.
Én már kerültem necces szituba mind saját, mind más sofõr hibájából. Hálát adtam, hogy megúsztam, tanultam belõlük, olyat nem csinálok mégegyszer. Sajnos nem mindig rajtam múlik a dolog, de igyekszem defenzív lenni, persze azért nem kalapos-skodás módon. De azért 70-re korlátozni azért, mert más nem képes 90-nel menni, de felfogni sem képes ezt a hiányosságát, na az már a személyes szabadságom korlátozása. Nem azt mondom, hogy minden helyzetben mehet a 90, de hagy döntsem már én el, hogy merek 90-nel menni vagy sem! Logikus, hogy nem akarok meghalni, tehát ésszel megyek. Viszont egy frissen felújított 90-es úton ne kelljen már 70-nel balfaszkodnom egy kis esõ miatt!
még miellött valaki azt hinné... szerintem is baromság a nedves úton -20km/h :) Az emberek a hülyék. Volt már olyan is h 1-es úton mentem, full szakadó esõben, az ablaktörlõ nem bírta de komolyan, látni is alig lehetett, de hát azért az ember ment 80-90-et, de volt olyan barom aki nem kevéssel elment mellettem, és Õ se hiszem h többet látott volna mint Én.
Amúgy a "hivatásos sofõr apukák"-at is azért írtam mer Én faterom is az:) De mikor még kezdõ koromban beült mellém mindíg csak annyit mondott: "engem nem érdekel mennyivel mész, de ha gáz van meg tudj állni..." Magyarul ésszel kell menni, körültekintõen és elõrelátóan gondolkozni. Nem pedig tolni neki a vakvilágba :)
Az csak egy dolog, hogy hová siet, a másik az, hogy a sebességhatárok betartásával legfeljebb percekkel kell korábban indulnia az embernek, Magyarországon nincsenek olyan nagy távolságok. Arról nem is beszélve, hogy az igazi akadályozó tényezõ mondjuk egy 90-es táblánál 50-nel haladó teherautó.
Na ezaz, semmi értelme sietni :) egy 90km-es táv ami átlagosnak mondható az országban 90-el 60 perc 110-el 50perc. az a 10 perc az semmi. Ráadásul mindíg aki siet és elõzget az az összes kis faluba beszívja valamivel h feltarták, meg az összes lámpánál pirosat kap, aki meg 90-el ment és utoléri a lémpánál az meg röhög rajta, hogy ezért érdemes volt sietni :D
Jó, a 20-as tábla tényleg dedó, de a 30-asok simán tarthatók.
Nem éri meg sietni. A forgalom, a lámpák mind a megengedett sebességre vannak beállítva. A zöldhullámot akkor tudod "meglovagolni", ha 50-nel mész végig rajtuk.
Tapasztalataim szerint inkább 55-60 az az 50 zöldhullámban. Ha GPS szerint 50-nel megyek, simán rámsárgul egy idõ után...
Nem sok értelme van sietni ezt aláírom. Annyit nem lehet vele nyerni hogy megérje. Viszont a lámpák helyes beállítását erõsen vitatnám, az zöldhullámos 50-et meg pláne, elég sok "furán" beállított lámpa van.
Hát igen. Mondjuk Csehországban még rosszabbul hangolták õket (legalábbis amerre én jártam, Prága és attól délre). Bécsben viszont az volt a benyomásom, hogy legfeljebb akkor kaptam pirosat, amikor egy mellékútról mondjuk a fõútra rákanyarodtam, onnantól zöldhullám végig. Meg kell jegyeznem, hogy nem is nagyon voltak gyorshajtók meg idegeskedõk. (Igaz, ez hétvége volt, de Budapesten már hétvégén is bedühödik az ember fõleg, amikor a szmogbanfutás világrekordját akarja megdönteni a város, ezért lezárnak mindent a körúttól befelé.)
És arról van valmaiféle fogalmad, hogy ha baleset ér,akkor a hátul be nem kötött utasok milyen utat tesznek meg tehetetlenül? Lehet pont téged fog kinyírni..
Bár gondolom te vagy a környék gizdasráca, aki öv nélkül is nagyon kemény
Megszegett szabály Bírság összege Vasúti átjáró elõtti megállásra vonatkozó rendelkezések 100 000 Ft Vasúti átjáróra történõ ráhajtásra vonatkozó rendelkezések 300 000 Ft Jelzõlámpa elõtti megállási kötelezettség (áthaladás pirosra váltó jelzésnél) 50 000 Ft Továbbhaladás tilalmát jelzõ fényjelzés (áthaladás piroson) 100 000 Ft Megállás vagy várakozás tilalma 30 000 Ft Haladás autópálya vészsávján 150 000 Ft Megállás autópálya úttestjén vagy a vészsávon 100 000 Ft Behajtás tilalma 50 000 Ft Kötelezõ haladási irány 50 000 Ft Engedély nélküli gépjármû-közlekedés védett természeti területen 150 000 Ft Engedély nélküli gépjármû-közlekedés fokozottan védett természeti területen 300 000 Ft Letérés az engedélyzett közlekedési útról védett természeti területen 100 000 Ft
50 km/óra sebességig 30%-50% túllépés: 30 000 Ft 51%-60% túllépés: 40 000 Ft 61%-80% túllépés: 60 000 Ft 81%-100% túllépés: 90 000 Ft 101%-150% túllépés: 130 000 Ft 150% feletti túllépés: 300 000 Ft
51-100 km/óra között 20%-30% túllépés: 30 000 Ft 31%-50% túllépés: 40 000 Ft 51%-70% túllépés: 60 000 Ft 71%-100% túllépés: 90 000 Ft 101%-150% túllépés: 130 000 Ft 150% feletti túllépés: 300 000 Ft
100 km/óra fölött 10%-20% túllépés: 30 000 Ft 21%-40% túllépés: 50 000 Ft 41%-50% túllépés: 80 000 Ft 51%-60% túllépés: 120 000 Ft 61%-80% túllépés: 150 000 Ft 81%-100% túllépés: 200 000 Ft 100% feletti túllépés: 300 000 Ft
A legszebb példák: 20-as táblánál 41 => 130ezer Ft 20-as táblánál 51 => 300ezer Ft 30-as táblánál 61 => 130ezer Ft 30-as táblánál 76 => 300ezer Ft
Lesz itt bevétel
nem az te lehetsz a faradt dumadbol itelve. amugy megjegyzem MINDIG bekotom magam, ugyhogy valamit nagyon felreolvastal te pancser ;)
jóvan lazasrác, feszüljél csak, de mint mondtam, az hogy te bekötöd magad, mocskos kevés tud lenni :) Majd mikor a haverod ott hal meg melletted és téged még elõ is vesznek, majd akkor :)
latom meg mindig nem fogtad fel hogy nem a bekotes ellen predikaltam, okostojas ;) a stilusodat elnezve nem is fogod, ugyhogy reszemrol en itt befejeztem. tovabbi kellemes "laza" napot kivanok ;)
Sziasztok! Remélem jó helyre írok, és kapok erre egy helyes választ! :) Nos az lenne a kérdésem, hogy van egy B jogosítványom, amivel a szgépkocsi és segédmotor vezetése van engedélyezve! A lényeg az lenne, hogy mi a segédmotor? 50cm3 alatti, vagy a rendszám nélküli? Mert a mai robógókból lehet kapni 75 és 125cm3 ben is, legalábbis van egy pár! Azokon én nem látok rendszámot így segédmotor! De talán jövõre bejön az, hogy mindenkinek kell rendszám és akkor hogyan lesz az egész? Errõl tudna nekem valaki egy nagyon fasza felvilágosítást adni? :)
Remélem érthetõen fogalmaztam meg a bajomat! :)
Köszönöm elõre is a választ! (Kérném azok válaszát, akik biztos infót tudnak errõl! Ha más csak úgy mond ezt, meg azt hallott, azt is leírhatja, de hangsúlyozza, hogy õ ezt csak hallotta vagy olvasta vhol!)
Thanks
Ezt elvileg oktatáson ki is hangsúlyozzák, sõt van ilyen kresz kérdés is. B-s jogsival 50cm3 alatti motort lehet vezetni...
75köbcentis még elmegy, 125-ös motort ma már nem érdemes 50-es papírokkal venni, mert okirathamisítás,biztosítási csalás,engedély nélküli vezetés plusz még egy pár dolog ami miatt megbüntethetnek. Szóval ha robogót akarsz amire nem kell rendszám az legyen 50 vagy 70 cm3-es.Azok is mennek 80-90et...
Már régóta tervezik hogy rendszámkötelesek lesznek a robogók kb 2007óta de azóta sincs semmi.
hát,ha veszel egy 50-est majd abból valahogy 70-es lesz,de a papírban marad a régi,akkor nem...havernak is ilyen...aztán most ha elkaptak volna minket csúnya bírság lett volna,mert *nincs jogsija csak 50-ig *nem volt nála csak jogsi *én meg mögötte ültem:-D