Nem hittem, hogy meg is lépik és lesz is belõle valami. Bár nemtudom ki mer belefektetni, mivel az állami fix trafipaxok sincsenek valami túl jó állapotban. (elforgatva, lefestve, tönkretéve)
Engem igazából nem is ez zavar, hanem a sok felesleges 30as tábla, útépítésnél kint hagyott 40es táblák amik ottvannak már 3 éve, valamint a 60as tábla a 6-os út budapesti be- és kivezetõ szakaszán. Ha a Budafoki út egy részén lehet 70el menni akkor a 6oson miért nem? A lélek nem jár arra, szerintem simán lehetne 80 is.
De azt nem nevezném használhatónak :) 120-180 közt van az a kategória, ami már elég nagy biztonsággal KELLÕ távolságból érzékeli a lézereset is! és zavarja is! Mert az ilyen olcsó "figyelmeztetõs" verziót cseszheted a 6-oson vagy autópályán, lézerrel akár 2km-rõl is bemérnek és nem tudsz elég gyorsan reagálni és lassítani a jelzésre. Egyébként Angliában mûködik egy egész jó módszer, amire elõ lehet fizetni. Kapsz egy PDA-hoz vagy GPS-hez hasonló kütyüt, ami 15 percenként frissíti a traffipax infókat és koordinátákkal adja meg, tehát akárhol 100% pontossággal elõre jelzi a kamerákat. Ezt a rendõrség és a traffipax cégek bocsátják a rendelkezésre nyilván ez nekik is pénz, az autósoknak pedig megéri, évi díjas szolgáltatás.
ebben az országban mindent meglehet csinálni.. valaki emékszik a centrum parkolo társaság féle mizériára?? hogyha könnek a magáncégek akkor csak a profitot látják a szemük elött mint annál az ostoba centrum kft-nél. aztán majd lehet panaszolni hogy nem 60nal mentél hanem 50ennel de ugyanugy jön a 45 ezres csekk..
Éljen, a jelentsd fel a szomszédod történet a 21. században...
Én úgy hallottam, hogy 100-120 környékén van, ami mindkét félét (ha ugyan csak kétféle van) felismeri.
semmi értelme. még több pénzt lehet majd behajtani szerencsétlet emeberektõl, aki egy ott felejtett 30as táblánál 60-nal megy. + akkor már ugye a jogsi is ugrik... kétlem hogy pont ezek miatt a szarok miatt lesz kevesebb baleset.
Engem ; magáncég ; ne ; fényképezgessen; perelgessen; adatlehívjon BM nyilvántartásból; büntetésbehajtson; adja ki másoknak az adataimat; adja el a szerinte jogos adóságállományát jogtalanul az enyémmel (ami nem az enyém) együtt más magáncégeknek, akiknek VÉGKÉPP semmi joguk ehhez!
ERRE CSAK A RENDÕRSÉGENK VAN JOGA, SENKI MÁSNAK! (és még náluk is bele lehet kötni a hitelesítésbe, miegymás)
Centrummal is a tököm teli van már.
Magáncégek elvileg csak fotoznak és küldik a képet hivatalos zervnek aki döntést hoz hogy ez jogos volt vagy sem és az küldi a csekket
Már itt problémás a dolog. A rendõr az hivatalos közeg (ha korrupt, ha nem), de parkolóõr, meg a radarfelszerelõ beállító mókus, a képküldõ kisiparos, a bkv-s biztonságis, az õr a hájpermárketben az lehet sima bûnözõ, aki pár ezresért az anyját is eladná (sajnos ez a helyzet többnyire).
El kéne olvasni a cikket és utánajárni mielõtt mindenki felhúzza magát :) Nem lehet majd akárhová nyerészkedés miatt felállítani, csak indokolt helyekre, másrészt ezek úgy vannak beállítva, hogy ráhagyással mûködjenek, akárcsak az autópályákon. Általában nem azokkal van a baj, akik néha 10-20%-al túllépik a sebességhatárokat... de aki feltesz a netre olyan videókat, hogy 272-vel hajt az m7-esen Balaton felé, az no comment. A behajtás perelgetés pedig nem az õ dolguk. Csinálnak egy fotót, amin van egy rendszám és sebesség, ez megy a rendõrségre azonnal a gépbõl (tehát közvetlen korrupció kizárva), a többi az õ és az állam dolga. Aztán hogy ott mi történik... :D
Az indokolt hely, az olyan mint a segg! Mindenkinek van... :D
Tévedés ne essék, nem vok anarchista. Én aztán a totális elnyomás és ellenõrzés mellett vagyok, de engem csakis a hivatalos szervek nyomhatnak el! Ehhez ragaszkodom! Vegyenek fel ezért még 100.000 jó rendõrt ha kell! Hát fogadd el!!! :DDD
20%-al léptem túl nem is olyan rég, 9k meg 3 büntipont... Tudod hol áltak? A kis picsányi falu táblájától kb. 25 méterre. A yardok meg megkülönböztetõ jelzés használata nélkül iszonyat hogyan hajtanak. Milyen jogon?
Ha kátyus az út kibaxnak egy rohadt 30-as táblát és évekig úgy van, ahelyett, hogy megjavítanák. Utálom, hogy ebben az országban, mindig, mindenhol az van, hogy dögölj meg.
Egyetértek. Nem kell mindenféle görénykedõ privát traffipax. Centrum meg szopjon le mélyen bõ nyállal. Egyszer rábasztak egy kerékbilincset a kocsimra, mer ahol én álltam, az már nem volt parkoló slot, ott már keresztezõdés van. (kb annyira volt egyértelmû, mint a biblia) -.-
15ezerér szedték le (ez asszem hétfõ este 7kor volt.), na most, ha nem vagyok pesti, és az utolsó filléremet elköltöttem egy tank benzinre, hogy hazajussak Sopronba, akkor mi a rákot csinálok? Haza stoppolok, és visszajövök a kocsiér, vagy mi?? (szerencsére volt nálam 1.5 millió :DDDD - muterral mentem kicsikocsit venni)
Álljunk meg egy szóra. Utána kellene olvasni, ki, mit és hogyan, nem egybõl lázadozni. Az Index cikke tényleg csak felháborodásnak jó, azt a látszatot kelti, hogy "olyan" és "olyan2 emberek fognak minket traffizni, aztán jól megzsarolnak vele, meg feljelentgetnek naponta. Nos, ez marhaság. Nem olyan lesz, mint amilyet Matuska bácsi üzemeltett az Az elvarázsolt dollárban...
Csak vigyázzatok, hogy a megfelelõ táblákat hajtogassátok össze. Egy "Behajtani tilos" félbehajtva elég hülyén néz ki. :)
9k?? Azt hogy csináltad? Korrupció korrupció? :D Jelen szabályok szerint 45k a 20% túllépés. Egyébként van egy haverom aki a budafokin az 50-es táblánál van lefotózva 61-el és a 2 hónapra rá küldött csek 80 ezer HUF. Vannak érdekes dolgok. Májustól változnak a büntetés mértékei mindenre kiterjedõen. Van egy szép kis táblázat ha valakit érdekel bescannelem.
Nem volt korrupció, szvsz nem is ment a masina, hanem zsebre dolgoztak. Egybõl levágtam, hogy arra mentek, hogy fizess, mindegy mennyit fizess és meg fizettem és jó pofát vágtam, örültem, hogy csak 9k.
Annyira nyíltan azért nem kell :) Beülünk páran néhány autóba, mindekinél kis obis fejsze (szakszerûen hosszított nyéllel - méteres zártszelvény), aztán 30-as táblánál gyors stopp, bimm az alu oszlop tövébe, és már le is szenderült a tábla az árokba.
Van több csatorna, de a legolcsobbak is veszik mindet, csak legfeljebb nem elég távolságból meg nem elég hamar: * X-band 10.525 GHz ± 25 MHz * K-band 24.150 GHz ± 100 MHz * Ka-band 34.700 GHz ± 1300 MHz * Ku-band 13.400 GHz ± 25 MHz * Laser: 904nm, 33MHz bandwidth
Ez csak szöveg. A patikán kívül kapható gyógyszerekrõl ugyanúgy ment a mellébeszélés, én spec. örülök, hogy a benzinkúton is meg tudok venni egy Algopirynt, ha fáj a fogam, nem kell bemásznom a belvárosba, és kivárni a patikában a sort. Ezt sem fogjuk megérezni, csak több lesz a trafi. Az pedig mérsékelt sebeséget, kevesebb száguldozót (a saját zsebének kárán csak tanul az ember), így talán kevesebb balesetet jelent. Külfüödön sem csak a rendõr mérhet sebességet.
Dehogy jelent kevesebb balesetet. Kizárólag a bénzbehajtás a célja.
Balesetet az ittas vezetõk jelentenek elsõsorban, aztán van egy olyan réteg, aki se lát se hall (csomo szöke p*csa meg öregemberek, akik járni alig birnak), és teljesen észrevétlenül usszák meg a balestetket. Ugy értem lazán bevág eléd, olyan helyen fékez ahol nem kéne, nem tud rendes iven kanyarodni, stb, magyarán szólva balfaszkodik. Meg azok a gyorshajtók, akik mint az örült össze vissza cikáznak a kocsik között, és a jobbkézre sem figyelnek. Még egy másik kategória a menö motoros. Autók között mindenhol lazán tépnek, nem egyszer volt olyan, hogy ha éppen nagyobb gázt adok, vagy nem lépek oda a fékre, akkor simán nekimegyek. (legdurvábbak a pizzafutárok) És én még soha nem láttam, hogy rendõr leszerelte volna öket. Autópályán is pl semmi értelme a 130as korlátozásnak. Megalszik a tej a szádban. Ha meg bevezetik, hogy a kamerákkal számolnak átlagsebességet... Agyrém. Aztán vidéken falvak között pl csomo helyen kiraknak 60as táblát. Sok útszakasz van ahol nyugodtan lehet menni 110zel is biztonságosan, nem csak 90nel, stb...
Ebben igazad van, a traffipaxokat pedig általában olyan helyekre állítják fel, mint pl. kis falu kezdete után 20 méterrel, így ha már lassulsz is, lekattintanak szépen. Ettõl függetlenül a balfaszok talán kisebb veszélyt jelentenek a többi autós számára, ha lassabban mennek.
Naés?!! Szinte mindehol enegdélyezett, mert nekik (elvileg) az lenne a céljuk, hogy ne száguldozzál. Ezért jelentik be (sõt nyilvánvalóvá kell tenniük!), hogy hol mérnek, mert ha nem mész gyorsan a mérés miatt, máris teljesült a cél, amiért (elvileg) mérnek. Így ha a mérõd csipog, hogy õk is mérnek és lassítassz a kritikus útszakaszon, akkor máris jóvagy.
Budapesten vegyük ezt a várost mert ez ugye elég speciális hely.. (én napi 500-600kmet vezetek Kistehergéppel az országban) Ebben a városban a tempó ha nincs dugó 80-90km/h nem kevés esetben. Tehát ha kirakja "indokolt" helyre pl a hungária körütra minden 2-dik autót le fogja mérni. Ha kiteszi indokoltan a Bajcsi Zsilinszki utra, vagy az Andrássyra, szinte mindet le fogjja mérni.
Arról nem is beszélek hogy kijön az uj okos kresz mely szerint ha esik az esõ menj lasabban! Basszus amig barkaszok meg wartburgok rohangáltak az uton tök mind1 milyen idõ volt mehettél 90-el ország uton. Most hogy olyan autok járkálnak amin a Gumi többet ér mint egy wartburg menj 70-el! Gratula.
Tehát majd indokoltan kiteszik a trafit az országutra elkezd csepegni az esõ. Õ már ugy gondolja majd hogy már esik. Tehát 70km/h. Ha lemér mit fogsz gondolni?? Jogos volt??
Az meg a másikhogy majd amikor a zebránál mész majd, és a gyalogos ott lesz 30-el kell menned és a buzi jogosan fogja oda rakni a trafipakszot mit fogsz szolni??
30nál a 43 30000ft lesz május 1-tõl 50nél a 63 30000ft május 1-tõl 70nél a 84 30000ft májustól.
Ha lemér majd téged egy utolsó senkiháza akinek lesz pénze erre, remélem akkor is azt fogod mondani. ÁÁÁ mind1 jogos volt!
Hát a fa....om.. Nekem ez a melóm wazz. Keresek egy hónapba 130000ft és idõre kell menni. Majd arra keresek hogy ezeknek a faszoknak fizesek!! Remélem sok ilyen okos törvényt hoznak ezek! Gratulálok hozzá!
Neten most tolatóradarnak álcázott lézerdetektorokat szórnak, mindössze 200 ezer forintért :) Szerintük kikapcsolható, senki sem veszi észre. Azt mondjuk nemtudom mire kellene fogni, hogy ha a rendõr azért megállít, mert a radar nem írt ki sebességet, csak két vonalat? :)
Most Finorszégban vagyok. Pár éve bejártam a déli részt most a nyugati parton vagyok. Az autópályán télen 100 as korlátozás van. Teljesen tiszta volt amikor mentem és 1 autó kivételével mindneki 90-95 el ment. Autópáláyn itt kb 1000 km-t vezetem le és 3 autós volt aki nem tartotta be a sebességkorlátozást. Trafi itt nem volt. A mellék kis utakon van olyan hogy 3-5 klóméterenként ott a fix trafi. Rengeteg van belõle, és van ahol táblával elõre jelzik neked. Egy sincs lefóliázva rongálva lefestve stb. Vittek ide oda atóval és mindegyik betartotta a sebeségkorlátozásokat és 5-10 km/h val lassabban mentek mint a táblán volt írva. Én hozzászoktam, hogy a "kellemesebb" szakaszokon 100-110 re felgyorsitsak városon kivül mert ugy esik jól. Itt majd bele betegszem amikor 70-80 al megyünk :D Szóval bennünk valahol benn van az hogy... nemtudom megfogalmazni remélem értitek :D
Szerintetek ettõl mi lesz jobb?
Azonkívül, hogy kb. olyan stílusban, mint a parkolási-bírság fogják behajtani/kicsalni az emberektõl a pénzt, és a yard, bármilyen mocskosul is szokott szabálytalankodni (az index nélküli sávváltástól, a gyorshajtásig), pofátlanul jóváhagyja majd azt a büntit, amit õk is naponta elkövetnek (elég ha csak a gyorshajtó államtitkárokra, meg szabálytalanul parkoló fõrendõrökre gondolunk).
Kb. annyi cég fogja tapogatni az adataidat HIVATALOSAN, mint a kínaiak. Mindenki rögtön 1rõl a 9re akar majd jutni, rögtön az elsõ napokban (minimális befektetéssel megint sok "vállalkozó" akar majd pillanatok alatt meggazdagodni/még nagyobb haszonra szert tenni, persze munka nélkül). Már elõre félek egy reklámautó szintû szemétkedéstõl.
Mennyiben fog megváltozni a morál?
Nem hinném, hogy eltûnnek majd a pofátlan motorosok, indexel tilosban parkolók, a szabálytalan, totál hülye/béna/"autista" sofõrök, vagy akár a részeg vezetõk.
Mi lesz belõle itthon? Jópár megbüntetett vezetõ (30 helyett 40el hajott meg), hasonló szemétkedésekkel, mint amivel már csak ritkán próbálkoztak itthon a zsaruk.
Viszont nem hinném, hogy sokáig megmarad majd ez a rendszer. Fél év, és visszakerül minden a rendõrség kezébe. Egyszerûen mi az az ország vagyunk, ahol ezt MÉG nem lehet TISZTESSÉGESEN megvalósítani.
Ha meg ekkora üzlet, miért nem csak az állam csinálja? Bérel pár berendezést, felvesz pár irodistát és pár hét alatt visszahozza az árát, aztán visszafoghatják magukra és hasonlóan mûködtethetik, mint az Egyesült Királyságban. Az már morál, bár Svájc mégdurvább.
De remélem nem lesz igazam, és csak tisztességes vállalkozó fogja mûködtetni a trafipaxokat. ( ... )
Nyilván ott értik, hogy a KRESZ a közlekedõkért van.
Az ittas vezetõk ellen bevezették a zéró toleranciát.
Aki balfék módon vezet, az max. az idegrendszerre jelenthet veszélyt, az egészségre aligha (engem a szélsõ sáv közepén elakadásjelzõvel parkoló "vállalkozó" jobban idegesít, mint tíz balfék. A balfék legalább halad, és nem szándékosan akadályozza a fotrgalmat, lesz..va a közlekedés többi résztvevõjét.)
A motorosok külön kategória. Néhányan a Kamikazék utódjaként közlekednek, néhányan csak annyira lazák, hogy majd' szétesnek. Sebaj, majd szétesnek...
A többi csak moráltól és vérmérséklettõl függ. A gyorshajtás legtöbbször lazaság és kivagyiság erdménye, bár elhiszem, hogy mindenkinek szül a felesége és beteg a gyermeke (vagy épp fordítva), sietni kell. Egy Salgótarján-Budapest távon mindössze 10 percet foghatsz, ha padlógázzal közlekedsz. Megéri a stresszt, a plusz benzinköltséget? Aligha. Persze, azt is megértem, hogy az ember nem azért vett nagy teljesítményû autót, hogy egy Trabant farát nézze.
A közlekedés arról szól, hogy az ember biztonságosan (nem gyorsan, az a verseny) eljiusson A-ból B-be. Nem arról, hogy csak õ jusson el, a többieket le kell szorítani, nem is arról, hogy uraljuk az utat.
De azt is tedd hozzá hogy nem 3db autópályájuk van mint nekünk.. Nem olyan utjaik vannak hogy egy Europa Kulturális Fõvárosába 140km-et kell megtenned olyan uton, hogyha egy kamion megy elötted és kinézel mögülle örülsz ha van annyi helyed hogy nem jönnek neked.
A magyar utak keskenyek rossz minõségüek. Ahhoz hogy a-pontból eljus B-be el kell menned a Cés a D pontba. Nincs egy normális út Nyugat magyar országról Kelet magyarországra. Ha ezt meg akarod tenni elöször el kell jutnod az M7-ig aztán a Hungárián menj át pesten majd az m3-ason menj el Debrecenbe. Ha meglenne az az ut amit akartak kb 160km-el rövidebb táv. Talán ha nem 6 órát kellene autózni egy Nyugat és kelet magyarországi utón, henem esetleg ezt 4 óra alatt teljesiteni tudnád. Lehet betartnád/tartanánk a 130-at autópályán.. Ha nem egy olyan elkerülõ utja lenne pestnek hogy szabály szerüen élet veszélyes és ha elözöl nyomod neki minnél elöbb kijuss a zuzdából talán akkor talán akkor az emberek elgondolkoznának azon hogy erdemes betartani a sebeség határokat, nem érdemes feleslegesen kockáztatni..
Arról meg ne is beszéljünk, hogy külföldön nem azért mérnek hogy potolják az államháztartási hiányt, hanem azért hogy betartsák a szabályokat.. Ez is egy fontos szempont! Ausztriába a Rendõr amikor mér kiteszi a falu határába a kis táblát majd beáll a falu közepére és mér. Ha ebbe bele mész hülye vagy!:D
A magyar Rendõr. Be áll a kanyar után lévõ falu táblája alá. Megérkezel 90-el nem is tudod hogy falu van. Oda nézel hopp falu. Rálépsz a fékre és kb 80km/h-val lemérnek. megállit "50-el lehet menni" igen na ne mond wazze!
Na kb ennyit akartam.. Remélem értitek amit gondolok.
De ha ezek után te azt mondod, hogy minden sebeség határt betartasz, akkor röhögõgörcsbe el fugok pusztulni..
A sebesség határ betartása az az. Hogy a 30-nál 30 a 40-nél 40 az 50-nél 50 stb. Ha már 39 mész gyorshajtó vagy!
Oké értem mire gondolsz és ráadásul én is igy gondolom mint te.. Vannak akik direkt gyorsan mennek mert leszarják nem érdekli hogy falu ugy megy mintha ország ut lenne oké.. De az a baj, ha te egy faluba 65-el pont ugyan ugy szabálytalan vagy mint õ! És azt ne mond, hogy te 50-el mész faluba mert nem hiszem el!
Én mondom egész nap vezetek. Reggel 8-16:30 körülig.. Napi 8 óra minimum.. Megpróbálom ésszerüen alkalmazni a dolgokat. Falvakban nem szoktam 60-65 nél többet menni ország úton kb 110km/h. Autópálya 140-145. Na most elég lassunak tünök:D Szinte mindig van aki megelõz:D
Szóval értem mit mondasz el is fogadom sõt egyet is értek vele.. De pont ezért lesz szar ha bejön ez az okos törvény, mert az olyan emberek akik "okosan" sérteneke szabályt is beszopják! Nem csak azok akik direkt másokat leszoritva örült modon mennek! Sõt amien szemét az élet pont lesz akkora mákja hogy nem megy bele te meg igen...
Fele annyi vagy harmadannyi autópáláyjuk van, tény hogy jobb minõségüek. Tele van a föld hatalmas gránittal meg más keményközettel. Szerintem nem kell mesélnem milyen fagyok vannak itt. Volt olyan nap amikor sütöt a nap és minusz 30 fok volt. Persze itt is vannak roszabb minõségû utak de a többség jó. A városok közti fõutak annyira szélesek hogyha egy kamion ledöglik és leál az ut szélére lasitás nélkül haladhat a forgalom mert elférnek.
Nem arról van szó, hogy mindig, mindent betartok, hanme arról, hogy nem felejtem otthon az agyamat, ha vezetek. Néhány helyen tényleg idegbajt lehet kapni a sebességkorlátozástól, és néhány helyen túl is van korlátozva, sõt, lyan 30-as táblával is találkoztam, aminek tényleg nem volt semmi értelme, csak ottfelejtették egy építkezés miatt, amit két hete befejeztek. Ha ott lelassulok harmincig, tutira ledudálnak, belémjönnek, nem hiányzik egy kasztnizás, egy hét autó nélkül... de elfelejtettük azt, ami a cikkben szerepel: erõsen szabályozni fogják, hol lehet majd traffizni.
ezek az ottfelejtett táblák se semmik. 2 hét? az semmi...
Nálunk (Mosonmagyaróvár, legészaknyugattibb város:) van olyan 30-as tábala amit azért raktak ki mer az út mellett rendezték az árkot és laza padka táblával együtt kitették (megjegyzem széles jó minõségû út, városban, szinte egyenes, arról az oldalról nincs is elágazás, szóval tökmind1 milyen a padka) Ez az építkezés már 1,5 éve volt. Nem tévedés másfél éve. A tábla még mindíg kint van. Már meg van fakulva a piros karika rajta.
100 euroért olyat vettünk amivel nem kaptak el már 4 éve...igaz külföldön ahol lényegesen olcsóbb és mindet jelzi a 3 lábútól elkezdve az autóson át a lézeresig idõben
Pedig van. Biztos emlékeztek, pár hónappal ezelõtt Szegeden a Bertalan hídon volt egy baleset, hogy egy kamion átszakította a korlátot és lezuhant a hídról. Azóta a korlátot megjavították, annyi van még, hogy fent a járdán valami csõ kiáll a földbõl. Persze a mai napig kint van a 30-as tábla egy 2x2 sávos híd lehajtó szakaszán ahol mindenki 70-el közlekedik (megjegyzem 10-15 éve nyáron mindig raktak is ki 70-es táblát ide mostanában már nem).Szóval aki manapság átmegy ezen a hídon attól automatikusan el lehetne venni a jogsit. Én azt mondom oké kérjék számon szigorúbban a szabályokat, de ne csak egyoldalúan, igenis számonkérhetõ legyen valakin egy-egy sebességkorlátozó tábla, legyen felelõse és büntethetõ legyen ha indokolatlanul helyez ki/tart kint egy táblát.
Errõl van szó, de néhány helyen túlkorlátozzák. 70-es úton kitenni egy 30-ast annyi, mint a légynek azt mondani, hogy hess. Semmit sem ér. Ha kitennének egy "úthibák" táblát és egy ötvenes karikát, sokkal többen lassítanának - legalább ötvenötig, ami ugye mégsem hetven, tehát több esélye van az embernek.