Elvileg 1-1 hõst minden pálya után vihetünk a köv. pályára ugye? Na ez, hogy fog mûködni mert nekem a legjobban a priest of Kryptia (amelyik befogja az élõholtakat) jön be és teszem azt az egyik 10 es szintüemet akarom tovább vinni akkor a köv pályán már egybõl ott lesz, vagy csak akkor ha megcsináltam a guildjét neki és lehívom az elsõ hõst onnan akkor õ jön ki belõle. ha így van akkor nem feltétlenül érdemes a legtáposabb hõsöket továbbvinni hanem magas szintü warri vagy ranger netalán healer nagy segítség lehet egyegy durva kezdésû pályán.
Pio egy Isten vagy :D
Na végre megtudhatjuk, hogy melyik épület mire jó... bár másik pálya (is) lenne benne :P
jah, amúgy 3x elestem a demoval, este megpróbálom újra immár angol verzijóval :P
hapi, hidd el, kemény a játék, van dolga az embernek így is :) amúgy meg azért érdekes ebbõl a szemszögbõl, mert más perspektívát követel meg Õfelségétõl (azaz tõlünk), hiszen közvetve igenis hatsz az embereidre (pont mint melóhelyen) :D
Kiszivárgott az angol demó! Infó és gyors HTTP link a blogon.
Az elsõ részben a flagek elsõsorban a játék meggyorsítása miatt voltak fontosak. Elõbb-utóbb maguktól is mindent lepucoltak a hõsök a térképrõl, de ha célzott támadásra volt szükség vagy gyorsan kellett végezni, akkor szükség volt a flagekre. Nekem az elsõ részben általában több pénz ment el varázsolgatásra, mint flagelésre.
Épp azért meglepõ ez a tényleg elfajulni látszó hiszti az AI miatt, mert én se éreztem, hogy bármi gond lenne a demó pálya alatt, ahol pedig tényleg amúgy is folyamatosan volt dolga a hõsöknek, viszont az oroszok tegnap reggel óta a teljes verziót nyüstölik és az alapján panaszkodnak.
miért baj az ha nekem kell játszanom a játékkal és nem pedig magától játssza magát végig, mint mostanában ez szokás? Nem értem az embereket...
Ez érdekes Pio, én nem játszottam az elsõ résszel, de azt kell, hogy mondjam, hogy szerintem nagyon is védték a várat/guildet a hõsök.
Sokszor nem volt pénzem flag-eket pakolgatni, de így sem várták meg, hogy szétverjék az ogrék a falut, hanem fogták magukat, és nekik estek.
Ez lehet, hogy az elsõ részben sokkal aktívabb volt, de ha ezt külön nem említed, eszembe sem jutott volna e miatt panaszkodni. Szerintem teljesen normálisak a hõsök. Amikor jött egy kis pénz, volt, hogy nem azért raktam a szörnyekre flag-et, hogy még többen támadják, hanem azért, hogy legyen egy kis plusz pénze azoknak a hõsöknek, akik már eleve harcba szálltak az ellenféllel.
A felfedezés, hmmm, ez sem olyan egyértelmû. Én is raktam ki 100-as flageket, és le sem szarták, valószínüleg emelnem kellett volna a téten, de olyan is volt, hogy a hõsök maguktól mentek felfedezni, persze csak a ládák miatt, de mentek :)
Illetve azt se felejtsük el, hogy ez nem egy hétköznapi pálya, ahol a hõsöknek semmi dolga, csak arra várnak, hogy végre letegyünk egy flaget, hogy pénzt kereshessenek, itt úton, útfélen ellenfélbe botlanak :D Ezzel csak azt akarom mondani, hogy könnyen lehet, hogy egy nyugisabb pályán teljesen másként viselkednek a hõsök, és még a 100-as explore flag-re is ugranak...
Nagy dráma van kialakulóban a játék körül mégpedig azért, mert a hõsök maguktól nem szívesen harcolnak, segítenek a többi hõsnek, fedezik fel a térképet, satöbbi.
Úgy néz ki, hogy az én elképzelésem a hibás, mert ezen szinte mindenki háborog, de én továbbra is úgy gondolom, hogy jobb ez a rendszer. Az elsõ részben egy idõlimit nélküli pályát gyakorlatilag zászlók nélkül is megcsinálhattál, egy idõ után a hõsök maguktól kipucoltak mindent. Most szerintem annyiról van szó, hogy sokkal nagyobb jelentõséget akartak adni a készítõk a zászlóknak, ezért alapjáraton sokkal passzívabbá tették a hõsöket és nekünk kell küldetésekkel rávenni õket mindenre. Azért gondolom ezt, mert minden AI funkció benne van a játékban, minden panasz orvosolható flaggel, szóval ha a ksézítõk azt akarták volna, hogy a hõsök maguktól fedezzék fel a térképet, öljenek meg mindent, védjék meg a várat, akkor úgy állítgatták volna be õket.
Ilyen panaszok vannak, hogy: nem szívesen másznak el a scoutok felderíteni -> explore flag mire való? nem segít a hõs egy másik hõsnek, ha elmegy mellette a harcban -> partyrendszer, defense flag mire való? Van 1-2 meggondolatlan hõs (mágus, harcos fõleg), akik könnyen meghalnak -> fear flag mire való? (mondjuk ezt én se teszteltem) a hõsök nem mennek védeni az épületeimet -> defense flag mire való? a hõsök nem pucolják ki a bázisomról a szörnyeket -> attack flag mire való? a hõsök nem verik szét maguktól a laireket -> attack flag mire való?
Az egyetlen dolog, amivel én is egyet értek, hogy a saját guildet automatikusan védenie kéne a hõsöknek.
Én úgy kezdtem az orosz demó pályát, hogy feltettem minden flaget 100-asra (késõbb 200ra felvittem, hogy több pénze legyen a hõsnek) és ezeket a 100as flageket pakoltam mindenre és mindenkire. Ogrékra, vámpírokra, lairekre néha rányomtam még 500at, hogy sok hõs oda csõdüljön.
Az explore flagekre tényleg kevésbé szívesen mentek ki a hõsök, ezt tényleg lehetne módosítani, de a többivel semmi bajom nem volt.
Még egyszer mondom, szerintem nem valami AI bugról van szó, hanem egyszerûen így finomhangolták be a fejlesztõk, mert így érezték jónak, így érezték azt, hogy kényszerítve lesznek a játékosok a flaghasználatra ahelyett, hogy a hõsök maguktól elintézzenek mindent. Mégis ha sok lesz a sírás (márpedig az orosz fórumon már 4 oldanyit lehet errõl olvasni) akkor valószínûleg bele fognak nyúlni ebbe egy patch-csel.
Írok errõl a blogon is, de elõtte felvetem itt, hátha más is véleményezi a dolgot :)
De támad a mágus torony, csak nem mindig. Olyan, mintha a toronyban 200 goldért kutatható akármi csak egy ideig fejlesztené a tornyot, és csak ez az idõ alatt támadna.
A kis törpök viszont tényleg kemény legények, illetve a kõvetõ is elég jó, kár, hogy olyan marha drága.
A traiding post-okból én a bal felsõt szoktam egybõl befoglalni, majd a jobb felsõt. A vár alattival a folyamatos ogre invázió miatt nem szoktam szórakozni.
A vámpírok tényleg elég durvák 1 vs 1-ben. Még szerencse, hogy alapból nem ütnek nagyot, így csak számbeli fölénybe kell kerülni, és utána hullanak :D
Pálya kész, de azért várom az angol demót.
Pio, amúgy szerintem nem rossz pálya ez egy demóhoz. Persze furcsa választás, de szerintem pont az újrajátszhatósága, illetve a kimaxolhatatlansága miatt jó. Mivel szemmel láthatóan minden benne van, de mégsem tudod kipróbálni õket, mert nem egy nyugis pályán vagy. Gondolj bele, ha kaptunk volna egy nyugis pályát, akkor abban mindent végigpróbálhattunk volna, és a teljes játék már nem tartogatott volna már meglepetéseket.
Szóval a pályaválasztás vitathatalnul érdekes, de nekem bejön :)
A szobrot nekem se sikerült kitalálni. Talán adót hozhat, de ez csak tipp.
A mágustorony nem támad alapból, az elsõ részben se támadt, hanem arra jó, hogy hatékonyabban tudsz varázsolni a terepen. Az elsõ részben minden toronynak volt egy sugara amin belül engedélyezte a varázslást. Itt ha jól értelmeztem bármire varázsolhatsz amire "rálátsz" egy toronnyal, de minél messzebb van a cél a legközelebbi toronytól annál drágább a varázslat.
A market részen (építésen belül) a szobor mire jó? Illetve jól látom, hogy a "mágus tornyok" nem támadják állandóan az ellenséget?
Én igazából arra gondoltam, hogy azok nélkül is könnyen teljesíthetõ ezzel a módszerrel a pálya, de amúgy pont azon agyaltam ma, hogy meg kell próbálnom felhúzni 1-2-t, mert nagyon jól hozzák a pénzt (amúgy szerintem zseniális ez az új trading post rendszer :) ) és akkor futná mindenre, megnézhetném a papokat meg a tier3-as cuccokat is :)
Nagyon jó leírás. Egy dologban nem teljesen értek egyet és az a trading post dolog. Szerintem fontos a több pénz, és több pénzhez több trading post kell. Ha az észak nyugatra lévõ tradingpost közvetlen közelébe teszel balról 1 alap tornyot és felfejleszted, (a tornyot és a postot is) akkor a játék végéig küldi a 700 aranyakat minden további odafigyelés nélkül. Így nekem már templomra is futotta...
Egy másik frumra írtam egy végigjátszás féleséget, beteszem ide is, csak saját felelõsségre tessék olvasni :) Tartalmazhat néhány arra a beszélgetésre vonatkozó utalást, azokért elnézést.
" Ezen a pályán valóban a semmibõl is jönnek ellenségek, mert a pálya célja 75 nap túlélése és ezt így tudják megnehezíteni. A lairek szétszedése persze mérsékli az inváziót. Szerintem ez egy rossz pályaválasztás volt a demóra, a demóban levõ pályának nyugisnak, nagynak és könnyûnek kellene lennie, hogy kényelmesen kitapasztalhassa az ember a játékot. Bár igazából ha érti az ember az orosz szövegeket valószínûleg könnyebb dolga van. Mondjuk úgy se hinném, hogy egy könnyû pálya lenne, de kapkodósnak mindenképp kapkodós. Emellett a pályában defenzíven kell játszani, tornyozni kell, ami amúgy nem jellemzõ a játékra. Ezért is fura ez a választás... Kíváncsi leszek, hogy a mi demónkba is ez a pálya fog-e bekerülni.
A pálya legelején fontos építeni egy piacot és kifejleszteni benne a healing potit. Szerintem ez minden pályán elengedhetetlen lesz. A piac a második építõ menü elsõ épülete. A kezdõ tõkébõl érdemes megépíteni a varázslón kívül az összes guildet (tolvaj, íjász, harcos, healer, az elsõ négy épület az elsõ épület listában), illetve nagyon fontos, hogy a bázis déli részére letegyünk két tornyot (harmadik építési lista elsõ épülete) és fejlesszük fel, ezek fognak segíteni az ogrék ellen. A hõsöket közben folyamatosan hozzuk ki minél elõbb, mert az invázió a kezdetektõl erõs és ha nem jönnek le idõben a hõseink akkor nem fognak tudni talpon maradni. Érdemes még felhúzni egy tornyot bal fentre a sárkányodú mellé, hogy lelõje azt, de akár attack flaggel is kiüthetjük, de amikor leverjük kiszabadul belõle vagy 4-5 sárkány, ezért jobb megoldás a torony. Miután meghalt az elsõ hõsünk és leteremtõdik a temetõnk érdemes annak a közelébe még egy tornyot építeni, de nem feltétlenül szükséges. Ha mázlink van és oda spawnol a csatorna is, akkor mindenképp tegyünk oda egy tornyot, ha nem egy helyen vannak, akkor tegyünk északra egy tornyot még és kész. Fontos még az elején kifejleszteni a templomban a healt és a legyengült, magas szintû hõseinkre (fõleg a papokra és mágusokra, mert õket drága támasztani) érdemes elnyomni 1-1 healt. Miután megvan a 4 torony és a 4 guild is többé-kevésbé megtelt hõsökkel mielõbb húzzuk fel a varázslók tornyát, mert késõbb tényleg nem fognak tudni talpon maradni. Bár igazából akkor sincs világvége, ha nem építjük fel, sajnos tényleg rossz az ár/teljesítmény mutatójuk, írtam is a hivatalos fórumra ezzel kapcsolatosan, hátha egyszer majd átgondolják a dolgot õk is... Ez után fontos, hogy a délrõl jövõ ogreinváziót mérsékeljük. Ezzel fel kell fedezni a térkép délnyugati részét és az arra található összesen négy ogrebarlangot szét kell szedni. Egyesével haladjunk, mert mindegyik összedõlése után ránk szabadulhat 1-2 ogre. Ezeket a laireket fontosnak találtam leverni, a többit nem feltétlenül szükséges, de ha épp nincs túl nagy csata a város körül akkor ki lehet tenni 1-1 attack flaget rájuk. Fontos, hogy egyszerre max 1-2re küldjük ki a hõsöket. Közben érdemes elkezdeni az erõsebb törpe tornyokra hajtani. Ehhez a kastélyt második szintre kell húzni és fel kell húzni egy második szintû kovácsot (második épület a második építési panelen) is, majd a törpék lakhelyét at elsõ építési panel utolsó helyérõl. Ez után építhetünk törp kõvetõ tornyokat (3. építési panel utolsó épülete), amit kulcsfontosságúak lesznek a powerfistes macik ellen. Közben a guildeket is fejlesztgethetjük apránként, illetve a kovácsnál is érdemes legalább az alapszintû cuccokat kihúzni, de a második szintûeket sem árt (1000 aranyasak). Ha jól haladtunk talán csak 1-2 macit kell a hõseinkkel lenyomni (mindenképp menjen rájuk az attack flag és figyeljünk a hõseink HPjára) vagy annyit se és elkezdhetjük építeni a kõvetõ tornyokat. Balról jön a legtöbb medve, oda érdemes megpróbálni két tornyot is felhúzni. Ha nem bírsz a déli ogrékkal akkor oda is érdemes egyet letenni. A negyedik már nagyon drága lesz, ha futja rá tedd le jobbra, mert onnan is jön 1-2 medve, de annyira nem sok. Minden esetre minimum 1 normál tornyot tegyél jobbra is. Ekkorra már a hõseid táposak lesznek (a törpöket is hozd ki, nagyon masszívak) és nagyon ritkán fognak meghalni (a benga mágusokkal és a vakmerõ harcosokkal azért néha elõ fog fordulni). Az utolsó dolog, amire érdemes figyelni az az, hogy jobbról néha jönnek vámpírok, azok nagyon durva arcok, pillanatok alatt szétkapják a magányos hõsöket, szóval érdemes attack flaget tenni rájuk. Templom építésére nem nagyon fogja futni sajnos, de ha szeretnél építeni, akkor a bal oldali Krypta a jobb pedig Agrela. Utóbbinál kifejleszthetõ a feltámasztás, ami utána 750 goldba kerül. A trading postok építése se könnyû móka a folyamatos invázió miatt, de megoldható. Érdemes defend flaget tartani rajta, elég jól hozza a pénzt. De egyáltalán nem szükséges velük foglalkozni. A játék elején megépítheted a délit, az elég sokáig ki fog tartani. A party rendszer azért jó, mert amúgy alapvetõen a hõsök konkurálnak egymással és nem segítik egymást. A gyakran meghaló varázslók például egy partyba téve egy healerrel nem nagyon fognak többé meghalni. A folyamatos, minden irányból jövõ invázió miatt viszont tényleg nem olyan jó a partyzás, mert eléggé egy kupacba tömörülnek miatta a hõsök. Viszont az agresszívabb játékmódot elváró pályákon mindenképp nagyon hatékony lesz szerintem. Igazából csak ismételni tudom magamat: a ruszkik rossz pályát választottak ki a demóra. mondjuk a játék digitálisan náluk 2700 forint, szóval szerintem úgyis mindenki megveszi, akit kicsit is érdekel... :) "
Az éld túl pálya tényleg jó :) kár, hogy sokat nem értek belõle. Ennek ellenére egész sokáig lehet bírni az ostromot. Persze most már inkább plusz guildeke költök õrtornyok helyett, azok úgysem sokat érnek az ogrék, meg a nagy medve ellen :(
A templom építésig még nem jutottam el, sajna annyi pénzt sosem sikerült félretennem :D
:D pedig ilyen áron szerintem sokkal több ember venné meg eredetiben.
Persze, meséljetek csak, én meg irigykedem :D Pont a torrentet nem néztem meg, arra gondoltam, hogy ftp-rõl csak gyorsabban lejön... De látszik a torrenté a jövõ :P
Ezt írtam én is a hivatalos fórumra, de nem hisznek nekem :D Mondjuk a túlélõképességüket sokban javíthatod azzal, ha partyba pakolod õket. De ez mit sem változtat azon, hogy egy 3 varázslós guildet felhúzni 100 arannyal többe kerül, mint egy 3 tolvajosat, egy 3 íjászosat és egy 1 harcososoat egyszerre. Illetve egy 3. szintû varázsló feltámasztása ugyan annyiba kerül, mint egy 19. szintû tolvajé.
Közben én is rájöttem és sikerült is végig játszani. A dwarf-ok kemények de a varázslóim mindeg meghalnak és drágák is szal nekem nem jöttek be.
Az azért lehet, mert lerombolódott a lakhelyük. Minden egyes lakóhelyen 3-3 hõs lakhat, ha több hõsöd van, mint amennyi lakhelyed, akkor bemennek és ki se jönnek, amíg nem építesz nekik házat. Tehát hiába építesz meg egyszer egy harcos guildet és veszel 3 harcost, ha késõbb bármikor összedõl a házuk újat kell építened. Angol fórumra írtam már "végigjátszást" a pályához, ha lesz rá igény írok magyart is a blogra :)
Jaja a mininovás linkrõl nekem 20 perc alatt lenn volt. Béna vagyok mert nem tudom megcsinálni a demót. valamiért befutnak a várba a hõsök és többé elõ sem jönnek az 55. nap környékén.
Megint elõbb írtam ide, minthogy megnéztem volna a blogodat :D De itt úgyis jobban szem elõtt vannak a képek.
Kiegészítés: a HP csíkokért bocsánat, játék közben hasznos, de a képeken elég zavaró és nem akartam megint úgy járni a menüben kutakodással (hogy kikapcsoljam, mert ki lehet valahol), mint amikor menteni akartam egy viszonylag jó állást de véletlenül restartoltam a pályát... :D
Ja és a hivatalos fórumon azt írják, hogy a mininovás torrentrõl marha gyorsan jön lefelé a demó, szóval ha estére nem lesz lent és tudsz torrentezni akkor az jó megoldás lehet. A link ott van valahol a blogon a 6 mirror között.
Blogra csináltam egy leírást az új játékelemekrõl és tettem be fotóalbumot is a végére. Néhányat beteszek akkor ide is és írok is róluk 1-2 mondatot.
Ez itt a fõmenü. A háttérben egy videó fut ami elérhetõ a játék mappájából. Sajnos nem valami tûéles nem is értem, hogy miért...
Ez egy monk (illetve nõ, úgyhogy nem tudom mi lesz a neve, a monk elég idiótán hangozna). Velük érdemes kezdeni ezen a pályán, mert elég erõs ellenségekbe lehet botlani egybõl és a monkok gyógyítják magukat. A képpel azt próbáltam szemléltetni, hogy a karakterlapja felül megfogva mozgatható, mint a windows ablakok, mert amúgy minden eddigi képen bal középen volt a karakterlap most meg áthúztam jobbra :)
Egy rogue, amint szembe száll jó pár sárkánnyal. Bár a képrõl nem derül ki, de elõtte épp menekült, rányomtam egy healt és máris visszament harcolni, szóval ez a dolog tényleg mûködik. Az elsõ részben nem mûködött, ha egy hõs menekülni kezdett a guildjébe, akkor mindenképp be is ment, nem volt képes meggondolni magát. További jóság, hogy most már nem csak a guildbe menekülnek be a hõsök, hanem bárhová, ami közel van, errõl azt hiszem írtam a blogon is.
Ogre barátunk épp elhajítja a városõrt. 0,2szeresre belassítva tiszta mátrix fíling :)
Egy összedõlõ torony. A játék grafikai részletessége (poligonszám, satöbbi) nem 2009es színvonal (az más kérdés, hogy a hangulata számomra nagyon bejön 1-2 apróságtól eltekintve), de a fizika és a varázslatok effektjei többé-kevésbé kárpótolják ezt a dolgot.
Egy medveember próbál meglógni a törp kõvetõ tornyaim között. Nem fog sikerülni neki ;-) Ezek a tornyok extrém erõsek és az alap torony is többé-kevésbé jól használható, szóval az elsõ rész "van de minek" tornyai a múlt homályába vesztek. A medveember amúgy elég durva arc, szóval jó vele vigyázni.
Random tájkép.
Random warrior tier2-es páncélzatban, jobbra kicsit letette pedig látható egy tier1-esben is. Tier3-ig nem jutottam el sajnos.
A bizonyíték, hogy megcsináltam a pályát. Legalábbis Oroszországban az lenne... :)
Az éjjel is használhatatlan volt az eredeti link, 7 szálon sikerült elérni 20-60 k-s sebességet, amikor mentem aludni, még volt vissza másfél órája, így a leállítást 2 órával késöbbre ütemeztem. Max ma este folytatom, ha az éjjel nem fejezte be :D
Pio, egy-két saját, érdekesnek mondható képet betehetsz ám :P
Kiderült, mi a feladat: Túl kell élni 75 napot. Harmadik nekifutásra 73-at sikerült, de 70 körül adtam fel és gyorsítottam ötszörösre, szóval ha tudom, hogy 75ig kell kihúzni meglett volna. Na majd negyedikre ;-)
Szerintem csak sokan estek neki azért lassult be. Viszont szerintem ez a demó pálya egy "éld túl ameddig csak tudod" pálya lehet, a bal felét teljesen lepucoltam a mapnak de mégis ömlöttek onnan az ellenségek :) Amúgy nagyon tetszett az egész. Lehet, hogy írok is róla valamit a blogra, bár most még nem nagyon találtam ki, hogy mirõl is lehetne. Viszont tuti még egyszer nekifutok majd most, hogy már többé-kevésbé tudom, hogy mi micsoda. Balanszolni való mondjuk ránézésre akad még bõven, amelyik hõsöket nem a pálya elején hoztam ki azok képtelenek voltak felzárkózni, mindig azonnal meghaltak a feltámasztás pedig egyes kasztoknál nagyon olcsó, másoknál nagyon drága. Persze ez elõbbi lehet, hogy csak a pálya jellegébõl (folyamatosan jövõ egyre erõsebb ellenségek) adódott.
A gépigény viszont simán túlzó, nekem az ajánlott knofignál több memóriám van, de jóval gyengébb videókártyám mégis meg se röccent ötszörös gyorsításon se a játék 1680×1050-ben max grafikán. Persze nem érdemes valami látványorgiára számítani, a játék pont olyan, mint a videókon, nem csúcstechnika, de nagyon hangulatos. Legalábbis számomra.
Több szálon töltsed, ha meg tudod oldani, nekem 5-10 szálon jött nagyjából 100Kval. A tutorialt sikerült megcsinálni, de a másik mapot, amit kaptunk két nekifutásból nem... :( Kicsit nehéz úgy, hogy nem tudom melyik fejlesztés mire jó... meg... túl sok a troll.... :)
Mivel az oroszoknál a játék holnap után jelenik meg így értelmszerûen a demót is hamarabb kapták, egészen pontosan ma.
A demó teljesen orosz nyelvû, de akinek ez nem jelent gondot vagy esetleg ellenõrizni szeretné, hogy fut-e a gépén a játék az IDE KATTINTVA letöltheti.
Ismét felsorolnám vázlatosan az új, minden elérhetõ a blogon:
- megkaptuk a Mind Game utolsó 3 részét - elkezdtem fordítgatni a játék kézikönyvében található enciklopédia részleteket - kiderült a játék gépigénye - készítettünk egy ábrát az új, egymásra épülõ kasztrendszerrõl, ami bemutatja, hogy melyik guildhez melyik templomok fognak tartozni - elérhetõvé vált az orosz demó, szóval aki tenne vele egy próbát a gépigény miatt, esetleg tud is oroszul az nekieshet a letöltésnek :) - csináltunk egy fórumot a bloghoz. Bár egyelõre elég passzív a közösség mi azért bízunk a játék sikerében és akkor ott lesz a lehetõség majd meccsszervezésre, taktikák kibeszélésére és minden egyébre.
szerk.: a "nem" szócska nem kellett volna az utolsó mondatba...
AIról csak a marketingdumát tudom leírni (amit itt már korábban le is írtam) amíg nem magam játszok a játékkal :) Mondjuk nem kell túl komplikált AI a sikerhez, az elsõ rész AI-ja is egyszerû akció-reakció alapú volt szerintem annyival megbolondítva, hogy minden kaszt más prioritás szerint reagált bizonyos eseményekre. Ha nem valami s*gghülye AIt írnak ami tudomást se vesz a zászlókról akkor persze bajban vannak... :)
AI-ról irkáljatok , abból fog megélni vagy elbukni a játék. Az érzékelõs aura viszont boritékolható...
Tegnap kaptunk egy új videót, ami (szerintem) ötletes módon nem RTS, hanem RPG szempontból közelíti meg a játékot és egy lovag életét mutatja be. Tetszett benne az, hogy tényleg elég jól megvalósították a karakter felöltözködését. Vagy 2-3féle fejfedõt figyeltem meg a videóban csak a harcoson (és aztán paladin lett). Bement a kovácshoz egy új fegyverért és tényleg új fegyver lett a kezében. Ma kaptunk egy úgy videóprezentációt, amiben új infó nincs, viszont nagyon tetszetõs (legalábbis számomra) a gameplay. Valahogy ez a játék SOKKAL szebb mozgás közben, mint képeken. Ezen kívül befutott Steamre is a játék ahonnan a manual is letölthetõ fekete fehérben. Mindent linkelgettem a blogon.
inkabb SF annyi piiizert! (annyiert kapasbol megvettem vóóna)
Tettem ki a blogra új videót, hát abban olyan zene van, hogy már vagy huszadszor hallgatom végig. Ha ilyen az egész soundtrack akkor már csak azért meg fogja érni az árát a játék :D Ha lesz idõm akkor holnap írok egy leírást a GOOról is a blogra, bár túl sok érdemi infó nincs ezen felül, illetve találtunk egy helyet ahonnan házhozszállítással 8500 forint a játék dobozos verziója. Még utánajárok egy kicsit a helynek, nehogy valami megbízhatatlan vacak legyen és írok majd arról is, ha valaki neadjisten mégis a vásárlás mellett dönt és dobozos verziót szeretne.
szerk.: most látom, hogy az oroszok StarForce védelmet kapnak rá, arról viszont úgy tudom terjeng 1-2 csúnya pletyka. Mondjuk cserébe náluk 3500 FORINT a játék, szóval valamit valamiért... :)
Nálunk egészen biztos, hogy GOO van rajta és az volt az East India Companyn is már és ott se voltak gondok vele szóval tényleg nincs miért aggódni. Az más kérdés, hogy az EIC a megjelenés napján fent volt warezen szóval sok értelme nincs a dolognak...
Igen, egy GOO nevû másolásvédelem lesz rajta. Telepítéskor aktív netkapcsolatra van szükség és talán meg kell adni egy mailcímet, ennyi, ezen kívül semmit nem korlátoz a rendszer. Akárhányszor telepítheted a játékot. Én nyitottam errõl a hivatalos fórum egyik legbalhésabb topikját amúgy :D Szerintem annyira ez azért nem vészes dolog, de sokaknál kiverte a biztosítékot. Azért is gondolom, hogy nem lesz ezzel az egésszel semmi baj, mert pont az a Stardock fejlesztette ki ezt a rendszert, aki annó nem volt hajlandó a digitális disztribúciós szájtján (Impulse Driven) semmiféle másolásvédelmes játékot árusítani (majd az ezzel kapcsolatos per elvesztése után nagy piros "MÁSOLÁSVÉDELEM VAN RAJTA" logóval látta el az ilyen játékokat) és elvileg pont azért kezdtek bele ennek a fejlesztésébe, hogy legyen egy olyan másolásvédelem, ami a felhasználók érdekeit tartja elsõdlegesen szem elõtt.
Pio, most akkor milyen védelem lesz rajta? Az orosz oldalról az derült ki, hogy netes aktiválás kell hozzá, ez igaz?
Visszatértem, juhú, végre újra van netem :) Írtam is gyorsan ezzel kapcsolatban egy blogbejegyzést, ha Te rutinos vagy netes házhozszállítós vásárlás témájában, akkor majd ha van rá idõd adhatnál ott 1-2 tippet, írhatnál jó helyeket, mert én külföldrõl (amazon.comról) rendeltem egyszer jó régen és itt kifújt a személyes tapasztalat... Azt viszont nem tartom annyira nagy csodának, 1500 forinttal olcsóbban jövünk ki cserébe 3 héttel késõbb kapjuk meg a játékot ajándék Majesty 1 nélkül és még izgulni is lehet, hogy nehogy valamelyik magyar postai dolgozó gyerekének épp szülinapja legyen... Ebayen sajnos még nem lehet kapni a játékot. Igazából szerintem valami EU-s játéküzlettel járhatnánk jól ami futárszolgálattal szállíttat Magyarországra, az lenne csak gyors és megbízható és talán még árban se jönnénk ki rosszul, hisz jóval olcsóbb a bolti dobozos verzió EUban, mint a digitális (itt jön ki az, hogy a Paradox irányára 40 dollár csak a Steam óta minden letöltõs oldal megengedheti magának az 1$=1€ váltást). Ilyet viszont nem találtam. Még Vatikánba is szállítanak futárokkal, de Magyarországra még véletlenül se.
Engem mondjuk az jobban zavar, hogy a szokásos módon csak azért, mert EUban élünk és nem USAban 3200 forinttal többet perkálhatunk a játékért... Szerintem ez nem a Paradoxon múlik hanem a digitális disztribútorokon, nem hiszem, hogy európai cégként heccbõl megmásfélszereznék az árainkat. Sajnos bevett szokás lett ez az 1$=1€ váltás az online boltokban.
Ugyancsak bosszantó, hogy SEMMI infót nem lehet találni a régiónkban való bolti megjelenésrõl. Így nem lehet tervezni. Lehet, hogy szeptember végén már itt lesz a boltokban magyar kézikönyvvel 8000 HUFért de az is lehet, hogy soha nem fogják kiadni.
Mondjuk ha olyan ütemben jönnek a kisebb-nagyobb infók, ahogy azt ezen a héten tették akkor megjelenésig remélhetõleg minden tisztázódni fog.
Huhh, tegnap kaptunk egy valag infót megjelenésrõl, demóról, egyebekrõl és az elõrendelés is elindult. Mindent kihíreztem a blogra, majd frissíttetem a bannert is itt a topik fölött csak sajnos otthon megpusztult a netem (T-Offline 72 órán belül javítja..), szóval nem fog minden olyan gördülékenyen menni. Mondjuk a demó 18 és a megjelenés 7 napos halasztása miatt idõnk az lett bõven...
Sajnos amióta ekkora õrület lett a twitter rengeteg az ehhez hasonló dezinformáció. Ha minden igaz, akkor az INo-Co-s Majesty 2 twittert kamrad frissítgette aki ugye azóta nem dolgozik ott, szóval lehet, hogy csak valami meetinges ötletelés volt, hogy akkor jön a demó aztán egy hétre rá el is vetették, de ezt kamrad már nem közvetíthette. Vagy valami hasonló. Mindegy, engem annyira nem ért ez meglepetésként, inkább az ért volna meglepetésként, ha 2 héttel elõbb itt a demó. Így legalább lesz idõm hétvégén írni ezt-azt a blogra... :D
A rossz az, hogy a demó megjelenési dátuma kamu volt, nem most fog jönni, hanem csak néhány nappal a megjelenés elõtt.
Remélem az alábbi jó hír kompenzálja az e fölött érzett bánatot: Egy barátommal (Soloriens, adott már itt is életjelet korábban :) ) való beszélgetéseink során többször felvetõdött, hogy csináljunk egy magyar fansite-ot aztán mindig meggyõztük egymást, hogy úgyse lenne közönsége de végül mégis gyõzött a tenni akarás, illetve láttuk, hogy ha kevesen is, de vannak olyanok rajtunk kívül is az országban, akiket érdekel a játék, ezért végül ha nem is egy komplett oldalt, de egy Majesty 2 témájú magyar blogot összehoztunk és a blog megnyitásának örömére készítettünk az intróból egy magyar feliratos verziót, amit a blogon megtaláltok. Az oldal célkitûzései az elsõ blogbejegyzésben olvashatóak, mint ahogy a mai híreket is már oda írtam ki és a továbbiakban ott fogok rendszeresen hírezni minden apróságot a játékról, ide csak a legfontosabb dolgokat fogom kiírni, illetve ha nem haragszotok meg érte, akkor a blogról is írok majd néha, elvégre szorosan kapcsolódik a témához. Õszintén remélem, hogy az oldal elnyeri a tetszéseteket és a Majesty iránt érdeklõdõk szorítanak neki egy helyet a kedvencek között. Mi cserébe igyekszünk folyamatosan naprakész infókkal szolgálni a játékkal kapcsolatban, holtidõben pedig várhatóak elemzések, beszámolók, leírások. Bármilyen segítséget szívesen veszünk, de már azzal is nagyon sokat segítetek, ha látogatjátok az oldalt (esetleg kommentelgettek) és így látjuk, hogy van értelme foglalkozni vele.
Ja, épp ma akartam írni, hoyg már cask ötöt kell kábé aludni. Mondjuk én nem igazán hiszem, hogy a héten megkapjuk a demót, de azért amíg élünk remélünk :D
Mondjuk kár, hogy nem kapjuk meg az utolsó 3 részt a videóból így majd nem lesz végigjátszásunk és magunktól kell megoldani a pályát 3 hét múlva ;-)
A vicces videó óta semmi hír. Még a béta teszter is hallgat vagy egy hete. Hogy bírjuk ki csütörtökig, amikor remélhetõleg kiadják a demót?
Az is meg még sok más... ;-) A pokolba az olyan oldalakkal, ahol nem lehet 3 karakteres neveket regelni! Régen minden játék toplistájába 3 karakteres név kellett most meg már fórumokra is minimum 4 karakter kell sokfelé, a fene se érti a világot... :D A lényeg: maradjunk a Pionál az iampio egy kényszermegoldás szülötte csupán :)
Oh, köszi a linkeket. A hivatolos fórumot idõnként megnézem, de eddig átsiklottam a screen-eken :)
A bétás srác fórumán a kérdezz felelek topic igen jó, sok-sok érdekességet megtudhatunk így a játékról. (pld.: javasolt építkezési sorrend, guildek használhatósága stb...) Tegnap csak beleolvastam, ma végignyálazom az egészet :D
A varázslóra írták ezt én úgy emlékszem. Nála gondolom azért van erre szükség, mert jóval több, mint 3 varázslatot lehet majd kikutatni és ne kelljen folyton visszafutkároznia :D Illetve a templomokba tartozó hõsöknél ki se kell majd kutatni, hanem szintlépéskor kapják az új képességeket.
Valóban kábé ugyan ezt válaszolta, a játék jelen verziójában minden egyes guildben külön kell kikutatni mindent és még szintje is van a guildeknek (a szintekhez kötött az, hogy milyen fejlesztést érhetsz el, hogy ezen kívül mire jó a szint azt nem írta). Guildenként körülbelül 3 fejlesztés érhetõ el és az adott guildben elvégzett fejlesztés az adott guild lakóira vonatkozik miután visszamentek megtanulni azt.
Na most már látom, rákérdezek. Amúgy a Majesty teljesen passzol az, hogy külön kelljen megvenni mert itt ahogy utaltam rá nem egy gyár van ahonnan termeled az egységeket hanem mondhatni élõhelyek. Ha felépítesz egy rangers guildet akkor alapból üres lesz és utána toborozhatsz oda rangert összesen négyet de ezek a rangerek kötõdni fognak ahhoz az épülethez és nem csak úgy lesznek. Ott fognak lakni, ha nincs más dolguk oda fognak visszamenni, ha megtámadják a lakhelyüket mennek megvédeni, ott fognak edzeni, satöbbi. Az épületen belül is ki lesz listázva, hogy melyik hõseid élnek ott. Szóval ilyen szempontból szerintem nem elképzelhetetlen, hogy ha egy épületben kifejlesztesz valamit akkor azt csak az ott lakók kapják meg, ha ellátsz egy épületet mondjuk jobb nyílvesszõkkel akkor nem fognak adni a többieknek. Ugyanis itt a hõsök egymással is konkurálnak, elvileg az egymást utáló hõstípusok szivatni is fogják egymást játék közben. És fontos, hogy Te csak összetoborzod õket utána le se fognak sz*rni Téged, ha nem adsz nekik küldetéseket jó sok pénzért (flagek). Ez a része inkább szerepjáték a Majestynek, mint RTS.
Meg tudod mondani, hogy melyik partokban kábé hány másodpercnél van az elsõ és a második eset? Megnézem én is és megpróbálok rájönni és ha nem sikerül akkor tudok rá hivatkozni, hogy mit kérdezünk.
Az elsõ részben amúgy nem lehetett semmit kutatni a guildekben hanem minden guildnek volt valamilyen speciális tulajdonsága. A Rangers Guildet például át lehetett helyezni máshová, a Warriors guildhez oda lehetett azonnal hívni a katonákat a tolvajoktól pedig ki lehetett csikarni az összelopkodott pénzük egy részét. A másik amire hirtelen gondolni tudok az az, hogy annak a fejlesztésnek több szintje van és elõször level1-re fejlesztette aztán level2-re. De ha tudsz mondj helyeket és megfejtjük a dolgot.
Pio, jól láttam a videókból, hogy mindkét rangers (vagy mi a neve :) ) guildnál ki kell kutatni az adott spelleket külön-külön? Tehát ha az egyik rangers guildban kikutatok valamit, akkor az csak arra az adott guildre érvényes, és nem az összes rangers-re? Ez mondjuk kicsit zavaró számomra.
Akkor kérd meg pls, hogy tegye fel a videó utolsó 3 részletét :D