én a HDTV-t egyedi módon fogom megoldani.. veszek egy komolyabb méretõ CRT monitort aládobok egy kis barebone-t és lesem a HD képet.. és kb annyiból jön ki mint egy fullHD tv..:D csak ettõl nem fájdul meg a szemem mint a mostani neonmegvilágítású crt-ktõl.. majd ha leddel oldják meg akkor esetleg elgondolkozom rajta..
1. Mert csak(egyedi szóhasználat). 2. Mittudomén(tényleg nemérdekel).
Hát nem egeszén, ott csak nem szabad használni, de lehet.
Igazából az SM4-nek vannak tényleg minden hol gyorsító featurejei, ha nem menõzni akarnak a Geometry Shaderrel. HW Shadow Cubemap Geometry Shader Skinning Render to 3D Texture Értelmesen kivitelezett Shadow Volume generálás GS-sel Predicted Render Integer típus és logikai mûveletek a Shaderekben.
"ATI-kon is lassu :) Szal, teljesen mind1, DX10/sm4=lassabb játékot jelent jelenleg, azonos vagy minimálisan szebb látványvilág mellett."
+75% gs teljesítmény ati-n nv-hez képest az szted lassú? Gondolom összességben is az nvidiás fél dx10-re írt program lassú, ha talán full dx10-es programot írnának, csak nvidian lenne lassú.
Lehetni bármit lehet, tõlem 2km-rõl is nézhetsz egy 1 colos kijelzõt de nem lesz túl nagy élmény. Nem, nincs rá szabály én nem is mondtam, hogy van. Én nem használtam azt a szót, hogy "kell" hanem, hogy illik... Amúgy meg az emberek nagytöbbsége(80%) szerintem vesz a konzolhoz HDTV-t mert anélkül egyszerûen sz*r!
ATI-kon is lassu :) Szal, teljesen mind1, DX10/sm4=lassabb játékot jelent jelenleg, azonos vagy minimálisan szebb látványvilág mellett.
Xenos infokért thx, bár azt nem értem, hogy 'reklámozhatták' sm3 képesnek akkor a kártyájukat ? (x1300/1600/1800/1900 széria) Lehet az emlitett utasitás nem alapkövetelmény az sm3 speckoban?
--
mikloss "Talán mert a PC monitorját 60cm-rõl nézem míg a konzolt meg 2m-3m-rõl. Elég gáz lenne egy 20 colos monitort,TV-t nézni 2-3 méterrõl nem gondolod? "
Konzolt miért nem lehet 60 centirõl nézni? Pc-t miért nem lehet 2-3 méterrõl nézni? Nem csak azon mulik, h éppen milyen kijelzõre telik? Van rá szabály, h konzolozni márpedig csak igy és ugy, pécézni pedig amugy szabad?
Vagy szted, ha a bioshockot konzolon tolom, akkor azt csak a kanapéról nyomhatom, pcn pedig a monitor elõtt ülve? és pl ha pc-n TDU-zom, akkor üljek oda a gép elé, 'hátrébbról' nem versenyezhetek, csak konzolon?
Nem érzed az abszurditást abban a kijelentésben, h 'konzolhoz kell még egy 150ezres kijelzõ' ?
Pedig 150ezres kijelzõ csak akkor 'kell', ha van rá pénzed és igényed, h 80+ centis képátlón játsz BÁRMIVEL (konzol vagy pc). De akkor viszont BÁRMIVEL nagyobb élmény ...
"development name ATI uses for Xenon's graphics is "C1", whilst the more "PR friendly" codename that has surfaced is "Xenos". ATI are probably fairly keen not to use the R500 name as this draws parallels with their upcoming series of PC graphics processors starting with R520, however R520 and Xenos are very distinct parts. R520's aim is obviously designed to meet the needs of the PC space and have Shader Model 3.0 capabilities as this is currently the highest DirectX API specification available on the PC, and as such these new parts still have their lineage derived from the R300 core, with discrete Vertex and Pixel Shaders; Xenos, on the other hand, is a custom design specifically built to address the needs and unique characteristics of the game console."
Itt igazából az a bajom, hogy sok olyan SM3.1-as dolog van, ami ATI SM3.0-ásnak kikiáltott kártyáin egyszerûen nem megfelelõen fut le, természetesen a HLSL jól eltudja dugni ezeket a dolgokat, de attól függetlenül, ami hiányosságokat mutat azt nem lehet teljesnek nevezni.
Egyébként az ATI X1000 sorozat volt az elsõ olyan ATI kártya család, mely a HW shadowmappinget is tudta, míg az NV-nél ez GF3 óta elérhetõ. A DX10.1 körül viszont úgy tûnik fordúlt a kocka.
Bár tényleg bizonyos tekintetben mutat DX10-es kártyákhoz hasonló viselkedést még sem tartalmaz semmi SM4.0-át
"ATI's "R520" core (codenamed Fudo) is the foundation for a line of DirectX 9.0c 3D accelerator X1000 video cards. It is ATI's first major architectural overhaul since the "R300" core and is highly optimized for Shader Model 3.0."
Ráadásul ezis annyíra higly optimalized for SM3.0, hogy a 3DMark06-tot át kellett írni, csak hogy ezen is elinduljon, ami Geforce 6-osoknon képes volt futni. Hiányzott pl. az "nrm" utasítás a vertex shader egységeibõl.
35óra játék után nekem még egyáltalán nem fagyott a GTA IV, de ez biztos egyedi eset :)
MMO korszak meg csak most kezdodik, lesz meg sok erdekes innovacio es a jatekosok egyre nagyobb hanyada fog MMO jatekot jatszani. A lehetosegek sokkal nagyobbak mint barmilyen single player jatekban. Szerintem a jatekosok altal hozzaadott tartalom is itt jelenhet meg legintenzivebben, hiszen nem csak szakerto emberek (uj palya letrehozasa, uj texturak, mod-programozas, stb.) valtoztathatnak majd a vilagon hanem az atlag jatekos is berakhat olyan tartalmi elemeket amiktol az osszes tobbi jatekosnak erdekesebb lesz a jatek, ha massal nem akkor a sajat jatekstilusaval, annak eredmenyekeppen letrejovo egyedi entitasokkal amiket a jatekban levo mindenki mas megtapasztalhat. Ez a "kozosseg" ereje ami single playerben nem letezik, ezert is ugrottak ra a konzol gyartok erre a temara (Xbox live, stb.), amelyik konzol ebben lemarad az nagyon sok penzt fog bukni.
ez teljesen igaz, egy konzol piacra kerülése elött már kb. 1-1,5 évvel vannak devkitek és megvannak a fix hardware paraméterek persze, hogy egyszerûbb optimalizálni valamire ha az egész életciklusa alatt fix marad, nem kell skálázni, fix erõ és fix felbontás ami jelenleg kettõ lehet: 720p/1080p, nekem egyenlrõe 720p-be is bõven elég szép volt a GTA IV :)
mamár a geforcek gyorsabbak durván hl2ep2 alatt, persze kozben már az nv váltotta valvenal az ati-t...
ott a pont. elõször én is szédültem, a 2007wfp színeitõl, meg hogy egy pixel ott van, ahol annak lennie kell és nem ott, ahol a crt meg tudja jeleníteni. ja meg hát a design. nem egy órmótlan nagy félköbméteres tégla, amit csak targoncával tud arréb rakni az ember.. ez a moncsit már akkor vettem, mikor már kinn volt az utódja is a piacon, így aztán csak egy kicsivel kellett jobban a zsebbe nyúlnom, de a képe biztosan jobb mint a hasonló árú crt-é. és csak 6 kilogramm.
én x1800/x1900 hibridrõl tudok xenos kapcsán + 10mb embed ram
sm4-ben lehet igazad, de mi értelme olyan ficsoroknek, ami nem szebb a dx9nel igazan amde sebessegben sokkal lasabb a mostani videokarikon? - lost planet tényleg tud 1-2 effektet dx10 alatt, amit nem latok dx9 alatt, cserebe jatszhatatlan is egybol :( - krizis 1:1 azonosan nez ki - bio ultraminimalisan szebb, sebessegrol nemtudok nyilatkozni
---
zoli47 "Nem, mert pc-re nem mernek kiadni egy ilyen bugos, lefagyós szart, mint a GTA4 konzolos verziói. Érzik a fejlesztõk hogy ezen még dolgozni kell, és - ahogy a San Andreas esetében is - egy grafikában feljavított, hibamentesített verziót kell kiadni pc-re. ^^ "
30 ora jatek alatt 0 fagyas. A framerata viszont valoban nem teljesen stabil. San andreas pécén is azonosan randácska volt, mint boxon, hiszen sokéves engine megy alatta... mire a gta4 kijon, nem lesz olyan extra grafixban, mint most. Stalker be van jelentve konzolra, GTA4 nincs bejelentve PC-re.
De nem azért van, mert pl. a HL2-t direkt lassítják (várakozási ciklusokkal :P), ha GF-en fut, és pl. a Doomokat ha ATI-n, hanem mert a HL2-ben a shadelésre mentek rá, amiben az ATI-k az erõsebbek, és a Doomokban a textúrázásra, amiben meg az Nvidiák. Persze ezek sem voltak véletlenek.
Rahedli jópofa játék van konzolra. Én úgy vettem észre, jobban odafigyelnek a hangulatra, mint PC-n.
Fix hardverre, mint amilyen a konzol, sokkal jobban lehet optimalizálni. Nem mondhatják azt a fejlesztõk, hogy "vegyél gyorsabbat", hanem abból kell kihozni minnél többet, ami van. De könnyebb is, mert csak egyféle van. És nem cserélõdik le egy év múlva.
Fordítva is elõfordult már ez! Pl. HL2 indokolatlanul lassú tud lenni GeForce-on, míg egy (mai szemmel nézve már) harmat gyenge Atin is megy, mint az állat. Ezt a saját szememmel tapasztaltam, mivel osztálytársam Ati videókátyát vett (ami mellé a Hl2-t adták), és egy annál jobb GeForce simán lemaradt FPS-ek tekintetében. Viszont minden másban jobb volt, csak HL2-ben nem. Sajna van ez így néha a játékokkal, a pénz az úr. :(
Én amúgy azt is mondanám, hogy az érdek-teszteket le kellene már egyszer szarni. Én is csinálhatnék teszteket, amelyben az Intel minden procija alulmarad az AMD-jével szemben (a háttér ugyanis rejtve marad, csak az eredmény számít, függetlenül attól, hogy jöttek ki azok ;)), csak mert nekem utóbbi szimpibb, és azt akarom, hogy az jöjjön ki gyõztesként. Aki csak ezekbõl a gagyi netes tesztekbõl tud élni (és mindig csak ezekre tud hivatkozni), az akkor az én tesztem alapján higgye is el, hogy a legjobb Core2Duo semmit sem ér egy közepes Athlon64 X2-vel szemben.
"Konzolra sokkal szarabb játékok vannak, manga meg verekedõs szarok, oszt annyi." Azért a tisztesség kedvéért tegyük hozzá, hogy ez manapság már nem igaz. Jönnek ki jó játékok is konzolra, némelyik jobb, mint egynémely PC-s. Abban persze igaza van A1274815-nek, hogy azért fut jól minden játék (na jó, volt már az ellenkezõjére is példa, de ez nagyon ritka) konzolon, mert úgy beoptimalizálják õket, hogy ne szaggassanak. Ha így menne PC-n is (ami a hardware-változatosságot tekintve majdnem lehetetlen, bár séma szerint esetleg meg lehet oldani, de ez most lényegtelen), akkor PC-n sem szaggatna egy játék sem. Úgyhogy nem egy frappáns érv a konzol mellett ez, mert ez elsõsorban nem magától a PC-tõl függ (ott is van egypár tényezõ), hanem a fejlesztõktõl. Ha b*sznak optimizálni, vagy csak hanyagul, naná, hogy szaggatni fog a game, de még konzolon is ezt tenné.
Csak sajnos ez az nvidia által pénzelt programokban nem nagyon látszik, ha látszana, gyorsan átalalkíttatják, hogy azért a gf legyen gyorsabb. Azért ebbõl is látszik, hogy a kapitalizmus nem mindig segíti elõ a fejlõdést.
Ilyen baromságot (nem)rég hallottam. Egy komolyabb Ati videókártya kétvállra fekteti a legerõsebb GeForce-t, pláne magasabb felbontásban, ezt el kell fogadni.
Tömény hülyeség amit írtál. dx10 nem matrica, ki is használják/próbálják, de az nvidia tesz róla (fejlesztõk lefizetése) hogy ne sikerüljön, mivel az nvidia erõs hátrányban van. Fos geometry shader kezelés (nagyjából csak dísznek van az nv kártyákon), nem tudják megoldani a dx 10-et sem normálisan (ugyanis a gs is hozzátartozik ehhez), dx 10.1-et meg fõleg nem. Egyébként nv-nél sincs csúcskateória, hacsak a 2 chipbõl összeeszákbált gx2-t nem vesszük annak, de akkor az ati x2-je is az. Minkettõ kiszállt a csúcskategóriából, mert pár agyhalotton kívül nem sokan veszik meg, nem éri meg fejleszteni. Az agyhalottak meg vehetnek 2 kártyát, azt összeköthetik, ott a csúcskategória.
nemtom megint minek megy a fikázás mind2 platformnak megvannak az elönyei és mindkettõre elég olcsó egy játék ha abból indulunk ki, hogy az átlag felhasználó hogy "vásárol" :), x360 arcade okositva - 50e + 82cm.es LCD 100e , nem olyan vészes, nekem is van gépem de nem nagyon játszom rajta utoljára C&C 3-t toltam minden mást x-en, kényelmesebb/jobb, leülök a kanapéra, berakom és rögtön elindul, leszarom a shadereket és a felbontást, nincs telepités meg kompatibilátis baszakodás nem kell crackelni sem csak játszol, 5.1-tõl meg dübörög az egész szoba, Vegas2/gow meg nagyon jól szólnak, biztos pc-n majd szebb lesz a GTA IV, de én most toltam végig :), mindenkinek nagyon ajánlom, hogy várja ki vagy szerezze be konzolra - ez egyébként tipikusan az a játék amit annyira eltaláltak ,hogy szinte mindegy milyen grafikával jön ki nem lehet lerakni :D
Amúgy az AMD ki is szállt a csúcskategbõl
Nem szállt ki, csak ennyit tud. Ami az Nvidiánál középkategória, az nekik nagy erõlködés árán már a csúcs. Talán egyszer rágyúrnak erre is. Most csak a DX10 matricára mentek rá, csak épp nincs semmi ami kihasználja, szal tök feleslegesen.
Nem, mert pc-re nem mernek kiadni egy ilyen bugos, lefagyós szart, mint a GTA4 konzolos verziói. Érzik a fejlesztõk hogy ezen még dolgozni kell, és - ahogy a San Andreas esetében is - egy grafikában feljavított, hibamentesített verziót kell kiadni pc-re. ^^
Igazad van, volt is olyan mod, ami túlmutatott azon a játékon, amire írták, ez a Counter-Strike. De Oblivinhoz i vannak nagyon jó idõjárás, páncél stb mod. Meg UT stb stb mindenki tudja mirõl beszélek:)
Multi meg: MMO terjed, de le fog csengeni. Egy értelmes összedobása sok pénz, mivel követni is kell és támogatni. Jó most jöhetünk Dél-Koreai ingyenes MMO-kal csak felesleges: ott be váll itt nem.
Jaa persze, de én a HL2-õt is réginek vettem. Mert én úgy látom (de mivel Te dolgozol benne, jobban látod, én csak mint laikus felhasználói szemmel) azóta valami történt. A hardverek egyre olcsóbbak lettek, robbant a hardverpiac fejlõdésben. Csak éppen a szoftverek nem követik õket. Jó most tekintsünk el a hardver pazarló alkalmazásoktól, most olyanokat említsünk, amik kihasználják és nem a rossz programozástechnika miatt. Ma is élvezek pár játékot, de azok RTSek, TBS-ek leginkább már (kivéve amit lent írtam, meg az NFSPS, minden idõk legjobb autósa nekem).
Hát a csúcskártyákért kérjenek el 150k-t nem izgat. Ugyanis mindkét VGA gyártó (most nagyobbakat említettem és különálló szegmensbõl) a megfizethetõ kategóriára gyúr, a csúcs csak erõfitogtatás. Amúgy az AMD ki is szállt a csúcskategbõl, megjegyzem teljesen jogosan. Nvidia meg mindig is csalt driverekkel, mégpedig igen erõsen kivette a részét (Ati is, de NV sokkal durvábban).
Amig koznolon nincs normalis multiplayer (inernetes multi) jatek addig a PC jovoje biztos :) Amig a konzolos jatekok nem moddolhatok/atalakithatok tetszes szerint, hogy a felhasznalok is erteket adhassanak a jatekhoz, addig a PC jovoje biztos :) En nem felnek attol hogy a PC meghal mint jatekplatform.
A pálya hossza nagyobb mostanába, a pályák száma pedig nem túlsok.
Története a játékoknak 15 évvel ezelõtt nem volt, illetve elég ritka volt és általában gyengébb, mint a mostaniaké.
Utoljára ezek a cúcson a FarCry, DOOM3, HL2 (mondjuk ennek nem nagyon volt története, legalább is a játékból nem tudtad meg), relatívan sokáig tartott végig vinni õket, szépek voltak akkoriban, volt történetük (HL2 kivétel) és/vagy háttértörténetük.
Mondjuk tény, hogy azért 180.000 forintot elkérni egy csúcskategóriás grafikus kártyáért is pofátlanság.
Szerintem egy 30%-kal kéne egységesen csökkenteni az árakat, egybõl meglódulna a kereslet.
Én szrintem meg pont régebben voltak hosszabbak a játékok! Ma már hiába lehet menteni, rövidek, semmi történet semmi extra. Grafika van max és kész. Ezek az FPSekre és TPSekre vonatkoznak, bár utóbbinál még a graf is szar szokott lenni (kivétel az örök kedvenceim: Tomb Raider, Max és Mafia).
Miért kéne rögtön konzolhoz 150k-s monitort venni? Akkor PChez is rögötn kell egy 150ks TFT, mert az alatt szar minden. Enynit errõl. De azért PC-t sem kell állandóan fejleszteni.
Mint írtam jaívtott SM2.0, különben meg ATI X850XT csücsül benne, melyet csak annyí SM3.0 cuccal egászítettek ki, hogy elmenyen vele éppen az Unreal 3.0 engine, erre az is utal, hogy az ATI normális SM3.0-as kártyát még nagyon sokáig nem volt képes produkálni (néhány utasítás mindig hiányzott).
"sm4-re melyik mai játékengine épül?" A CrySis nem nagyon csak felhasználja egy-két cuchoz: árnyék generálás, soft-particle, volumetrikus köd/felhök, skinning gyorsítására. Bioshock is hasznosítja. Lost Planet arra épül, de van egy back portja SM3-ra, meg is látszik rajta, mind grafikai különbségben, mind sebességben. És még jönni fognak az SM4-es játékok.
Ez nem feltétlenül igaz, akkoriban nem kellett történet, nem kellett hosszúnak lennie a pályáknak, most már ezek szinte alapkövetelmények. Sõt igazából a grafika is alapkövetelmény.
Régebben nem annyí évvel ezelõtt alig volt játék melyben lehett menteni és nagyon sok játékot nem lehett megnyerni.
a xenos szted sm2+ ? :O sm4-re melyik mai játékengine épül?
kvp: minden mai jatek gpu limites, ps3 eseten a gpu nagyon gyenge, majdnem minden multi cimet butitani kell rá xboxhoz képest ... es hiaba gyengebb a hw, ha egyszer fix, es emiatt pl az ass creed azonosan nez ki, pedig immar 3. eve van nextgen ... persze,a jovoben pécén szebbek lesznek a jatekok a memo miatt... MÁR AMI KIJÖN - és ez a lényeg. bár az MS/Vista miatt most kevesebb a konzol exkluziv, mint eddig
sanyix: xbox premium 60k, és ugyan ugy ráköthetted volna arra a megjelenitõre, amit most használsz. mivel te fõleg szimezel ugy rémlik, neked nyilván nem opcio, de egy átlag játékosnak igen
A játékélmény miért a grafika függvénye? Sajnos mindenhol ezt a hozzáállást látom, de szerintem 10-15 éve sokkal jobb játékokat adtak ki mint manapság.
"pont annyira cumi konzolt 55centis tévén nyomni, amennyire a pécét egy 50 centis téeftén"
Azert az 55 centis tv 720x576i-s (pal, 0.3 megapixel) vagy az 51 centis tft 1600x1200p-s (2 megapixel) felbontasa kozott van egy arnyalatnyi kulonbseg. Persze aki nem latja meg az elterest, annak mindegy. De ekkor nyilvan az sem fog feltunni, hogy a konzolokban nagyon keves a memoria, ezert kicsik a texturak, egyszerubbek a modellek es a legerosebb gepben, a ps3-asban is csak egy gf7900-as chip van, ami manapsag a gf8/9-es szeria idejeben enyheny szolva gyenge. Egy mai nextgen konzol az kb. olyan, mint az olcso mobiltelefonok (q)vga kameraja egy profi fenykepezogeppel osszehasonlitva. Olcsobb, konnyebb hasznalni, de nagyon gyenge minoseg.
Frusztrált a fene, játék fejlesztõként dolgozom és tudok ezekrõl. A másik meg, ha logikusan gondolkozik valaki, akkor magától rájöhet a nyítjára: PS3/XBox360: 512MB memória van benne amín osztozik a CPU és a GPU fele-fele arányban. Szerinted ami több GB-ot igényel az ide hogy fog beférni? Hát úgy ahogy mondtam. A mai kártyák SM4-esek, míg az XBox SM2.0 javított változata a PS3 pedig SM3.0. Ami a fenti konzolokban elõny: erõs CPU, melyek ráadásul elméleti határ teljesítményben majdnem ugyan olyanok, továbbá ez a teljesítmény megegyezik egy Geforce FX 5600 Ultra GPU-jával, azza a különbsééggel, hogy ez viszont általános. Fix hardware lévén, ami már a sok változat miatt egyre kevésbé lesz igaz, könnyebb fejleszteni (a motornak nem kell skáláznia magát a konfighoz).
Hmm én 70k-ból újítottam most konfigot, a mai játékok is full grafikán mennek, persze nem 8x aa-val, és 16x af-el, hanem csak kevesebbel, de ez engem nem érdekel. Milyen konzolt, és hd-tvt veszel 70-ért?
Mindig irigyeltem azokat akik megtehetik, hogy bazinagy akváriumot tegyenek az asztalukra monitorként... én inkább maradok a helytakarékos max 10 centi vastag TFT-nél.
Nekem majd 1 éve megvan a 22"-os CRT monitorom, és 1600*1200-ban, szinte tökéletes.Szüleim a nappaliban 19"-os LCD-t használnak, és csak röhögök rajtuk,amikor látom, hogy öcsém nyomja a WOW-ot, hogy milyen ronda.Beültettem, hozzám WOW-ozni,meg COD4-ezni,és azóta le nem száll a gépemröl.Videókártyában is már megérett egy csere,(6600GT) de egyszerûen, amíg ezek a játékok mennek rajta, addig egy nagyobb beruházást egyszerûen nem fogok meglépni.
Nem is tudom minek fejlesztenek grafikus kártyákat, tiszta fölösleg ha integrálni is lehet és még olcsobb is. Szerintem inkább a 16x PCIE slotba egy kártyát kéne fejleszteni amibe belelehet teni a GPUt ami nem egy videó kártya lenne csak támogatná az integrált VGAt. Ja persze igy elég lenne mindig csak GPUt cserélni de szar is lenne.
" A normálisabb LCD-ken ezért lehet jobban látni a tömörítési színhibákat, "
Emlékszem mikor leváltotta a 17" 1024x768 CRTmet egy Dell 2007FP, egy S-IPS paneles, 20" 1600x1200 TFT. Nem kicsit volt zavaró hogy olyan éles volt, hogy gyakorlatilag mindenben láttam a tömörítési hibákat :)
Hát nem tudom, de újra megnézném a görbét, mikor már megjelent a HD4000-es sorozat és az új nVidiás kazán. Amúgy meg azok, akik 8800-asokat vettek annó, nem nagyon érzik a késztetést a cserére. Talán majd csak júniustól. Szóval nem hiszem, hogy temetni kellen a VGA piacot.
Hogy állítja be egy átlag ember a 30.000Ft-ért vásárolt 55cm képátlójú Orion TV-jét 1920-as felbontásra ezt magyarázd már el nekem! Meg itt nem is azon volt a lényeg , hogy milyen TV-t vesz az ember a konzolhoz pluszba, hanem hogy mennyiért és ezzel a plusz költséggel már nem is olyan jó vétel a konzol. Mert nem 200eFt-os szuper trinitron csöves TV-je van a magyar átlagembernek. A sugárzásról már ne is beszéljünk...
Konzolra sokkal szarabb játékok vannak, manga meg verekedõs szarok, oszt annyi. Nézd meg mondjuk a cdgalaxis kínálatát, hát 1 okot nem tudnék mondani amiért érdemes lenne konzolt venni. (Talán GTA4, nade kontrollerrel bohóckodni? Ugyanmár...) Kell a fasznak hulladék konzol.
Csodálkoznak hogy a 170k-s csúcskártyák iránt egyre kisebb az érdeklõdés? Anno mikor a Tseng ET6000 volt a king, kemény 10k-s árával drágának számított, most meg... Pláne ha van konkurrencia aki olcsóbban adja. És nem mindenki maximalista, akinek a csúcs kell. Ez egyszerû kapitalizmus. Magas ár = kis érdeklõdés. Csak ezt nem lehet letölteni warezban, különben az lenne.
1. Nem csak TN paneles LCD monitorok vannak a világon. A jobbaknak igencsak jó a képük. 2. CRT-n sosem fog teljesen egybeesni a forráskép 1-1 pixele a fizikai pixelekkel, mint LCD-n natív bontásban. Így sosem lehet ugyanannyira éles a képe. 3. A normálisabb LCD-k világossági stabilitása jóval nagyobb, mint a CRT-é (sok MHz-es, nagyfeszültségû erõsítés korlátai), így precízebben és stabilabbak a színárnyalatok. (A normálisabb LCD-ken ezért lehet jobban látni a tömörítési színhibákat, stb. Lényegében a 24 bites színábrázolás összes árnyalatát meg lehet különböztetni egymástól, ha egymás mellett vannak. Ez elhozza a 24 bitnél mélyebb színábrázolás igényét és megvalósíthatóságát.)
én ma vettem meg az új gépem és tádáá.. külön vga.. :D ... igaz hogy nem kevés pénzembe került de most pár évig nem nagyon akarok fejleszteni.. a 4mag és a3870es kitart:D és én is inkább a crt-re esküszöm, csak kezdj el felbontást váltani a tft-den aztán lesd meg az eredményt..
YAYA még jó hogy. QWA igazad van. Azért jön ki a GTA IV is elöbb konzolra, jó mondjuk ebben benne van az is persze hogy a konzol gyártó cégek lefizetik a játékgyártó cégeket, hogy konzolra adják ki elöbb a játékokat. De inkább várok még pár hónapot hogy gépre kijöjjön, és legalább a minõsége is jobb lesz 100x a konzolra készültnél.
"... ennyi pénzért veszek egy konzolt és azon jobban mennek a játékok ..."
Persze mert jól "beoptimalizálják": kisebb pályák, rondább grafika, kisebb felbontású modellek, kisebb felbontású textúrák, gyengébb minõségû shaderek.
Emlékszem 12 éve még in néztem hogy mien frankók is az lcd-k meg hogy mien faján megy az áruk lefelé. Aztán azóta - kis idõ elteltével - nem akarok veni iet. Grafilus programokon szoktam izzítani hobbiból, de a külömbség nagyon észrevehetõ. Munkahelyen megcsinálom hazviszem aztán még igazítok rajta. CRT egyenlõre szimpatikusabb.
A mai napig a katódsugárcsöves megoldásoknak a legjobb a képük. Persze nem számítva az Oled és Sed teknikákat, amik még fejlestés alatt vannak. A tft-k csak geometriában verik a crt-ket. Egy mai jó csövet, pl trinitron csövet úgy be lehet állítani geometriailag hogy negyed milimiéter pontos képet kapsz, a konvergenciát is össze lehet hozni pixelre pontosan 1920 as felbontásban is. Innentõl fogva nincs szemmel észre vehetõ különbség a geometriában a tft panelektõl.
Azért egy konzolhoz illik egy minimum 150.000-es HD TV mert elég gáz lehet egy 55cm-es katódsugárcsöves átlag TV-n nyomni, és így már az sem olcsóbb, meg ha hozzá vesszük a játékok árát simán jobban jön ki egy PC. De kinek ez kinek az.
jól mondod, vegyetek konzolt (xbox-ot ps3-at) megveszed, és már mehet is a game. Én most újítottam gépet de utoljára, mert nem éri meg, ennyi pénzért veszek egy konzolt és azon jobban mennek a játékok plussz még egy LCD monitorra is futná.....
Nem csodálom... Egyre kevesebb és egyre rosszabb játékok jelennek meg PC-re, nincs miért fejleszteni a gépet. Én is már egy éve X1950 PRO-t használok, nem is tervezem még az újítást mert minden játékot elvisz élvezhetõ minõségben. Azért a +20-30 FPS -ért meg nem fogok 8800-as vagy HD3850-3870 szériát venni. DX10 ? Ez sem ösztönzõ szempont, mert annyival meg nem szebbek a játékok DX10 -ben mint DX9-ben (más kérdés hogy lassulnak is DX10-ben a játékok).