@64 Megmondta a frankót: L60 content nem endgame, per pill le se sz.rja senki se. De már 60-on is vicc kategória volt, 10-15 emberrel verték le ha jól emlékszem T3 cuccban. A bossok meghalnak és felélednek példát arra hoztam, hogy ha realitást keresel, akkor játszál valami repülõ szimulátorral, mert abban lesz. Ez meg fantasy gáma. Amit a boss taktikák alapján írsz, az alapján lövésed sincs a jelenlegi end game contenthez. Vashj, Kael, Archimonde: ezek nem is a legnehezebb bossok, de vagy a taktikájuk 2 A4 oldal, vagy a random faktor akkora, hogy mindig benne van a wipe esélye. Pont a hozzád hasonló casual pistikéknek lesz jó hogy a gear különbségeket eltörli a Lich King. Persze a skill különbségeket nem...
"a, ertelmetlen (ki a rosseb hiszi el, hogy annak bossnak a leolesehez eddig 40 ember kellett,most hirtelen 5 is eleg?ez baromsag)"
az nem baromság, hogy level 15-ön 5 ember kellett dead mines-hoz, level 60-on meg 1? Onyxiát amúgy 60-on is lenyomták jóval kevesebben mint 40, de teljesen mindegy, a 60-as insták már nem endgame, nagy ívben tojik rájuk az emberek 90%-a. én bwl/epic pvp cuccokban mentem át annó outlandre, és nagyon sokáig semmit nem cseréltem le. volt pár cuccom, ami még karában is rajtam volt. az epic pvp szett is elég sokáig kitartott, azt meg a 2.0-ás patch és a bc release között fél lábon ugrálva is ki lehetett farmolni, mert nevetségesen könnyû volt..
amúgy mindig jókat mosolygok, mikor emberek elkezdenek nyafogni azon, hogy ez meg az nem reális a wow-ban.. az nem baromság, hogy tûzgolyót lövöldöz a mágus meg feltámasztja a hullát a pap?
szerintem nagyon jó ötlet volt levenni 25-re a raid méretét, mert 40 emberrel néha nagyon szopás volt raidet vezetni. az meg még jobb ötlet, hogy a wotlk-ban minden raidinstának lesz a 25-ös mellett 10-es verziója is.
Nem erted:) Vegyuk Onyxiat...1 kib..ott sarkany,nem is gyenge..vagy meg jobb: Ragnaros..1 isten basszus (meg ha epp gyenge is) Kellett 40 ember akik vagy levertek vagy nem..most eleg 3-4-5-10....hagyjuk mar (SM nem end game content:)) De qrva jo hogy az end game gearet veszed alapul..baromi sok pplnek volt meg...hulye vagy? Mintah autoknal a Ferraribol indulnal ki...ja vannak emberek akiknek van..de azert nem ez a jellemzo...elmondom mirol beszelek: drop az 1. instabol outlanden: Hellreaver Binds when picked up Two-Hand Polearm 187 - 281 Damage Speed 3.40 (68.8 damage per second) +30 Strength +27 Stamina Durability 100 / 100 Requires Level 60 Equip: Improves critical strike rating by 25
Drop AQ40-bol (ami igencsak end game content volt): Barb of the Sand Reaver Binds when picked up Two-Hand Polearm 225 - 338 Damage Speed 3.70 (76.1 damage per second) +32 Agility +31 Stamina Durability 120 / 120 Requires Level 60 Equip: Increases attack power by 40. Magyarul a kezdo gear outlanden,kb egyenerteku-kicsit rosszabb, mint a pre-tbc end raid dropok...ez neked nem nagy ugras?
Mas: A bossok meghalnak,majd felelednek? Miert,hogy mashogy lehetne megcsinalni? 1x lehet megolni,aztan joccakat? Boss taktikak? hagyjuk mar,azert nem kell elajulni....a legtobb boss kb.annyira nehez,mint 1 3szog megrajzolasa (vannak kivetelek persze:D) Raid contentrol beszelek! Plusz a blizz folyamatosan veszi lejjebb a nehezseget,a mazsolak miatt:S Ma mar minden hulye BT-be jar...
40 fõs raideket egyszerûen nem lehetett úgy tervezni, hogy oda 40 olyan ember kelljen, akinek 100% teljesítményt kell nyújtania. 3-4-5 ember _mindig_ afk volt, akár boss fightok alatt is, és ezt nem nagyon érezte meg a csapat. 25 fõs fightnál már egész más a helyzet, nem nagyon lehet /follow-on instázni. Az meg hogy a bossok meghalnak, hogy aztán 1 hét múlva reset hatására feléledjenek - hát ez van. Találj ki más MMO-t, ahol a félistenek mindenkit megölnek, aztán majd nézd meg kinek lesz vele kedve játszani.
Gearek tekintetében akkora ugrás volt, hogy a 60-as T3 meg a 70-es Kara cuccok nagyjából partiban voltak. Ja, persze aki kék-zöldben ment át outlandre, annak ugrás volt az elsõ Outlandi zöld is. Más kérdés hogy ez a gear kiegyenlítés pont az õ érdekükben történt. Én 60-on is jártam már egyedül SM-be farmolni, azt meg ki hiszi el, hogy ami régen 5 embert is megfingatott, ahhoz hirtelen 1 is elég? A karakter szint már csak ilyen, L10-en Hogger is kihívás. Azt meg hogy elb.szták a hangulatot...olyan játék nincs ami mindenkinek tetszik.
Ja, hát persze, hentelés, majd akkor szólj már ha meg lesz a Hand of Adal címed, akkor már lesz valami közöd az end-game lényegéhez, amit a CS-hez hasonlítasz. Ha szerep játékozni akarsz, akkor ne WoW-val játszál. WoW csapatjáték, CS sose jött be, kiskoromban UT-t játszottam inkább helyi hálón, de már kinõttem belõle. WoW lényege az endgame, ami kõkemény szervezés, és csapatjáték: tarts együtt minimum 30 embert, akiknél mások a prioritások, idõbeosztás, stb. Fejleszd aki gyenge, törd le az ászok primadonna hajlamait (vívj ki elõttük is tiszteletet), teremtsd meg az egész "anyagi" hátterét, és nem utolsósorban dolgozz ki/szabj személyre boss takikákat, és hajtasd végre 25 emberrel. Ehhez képest a CS... inkább nem minõsítem.
Amúgy tényleg régi lvl60as rendszer sokkal jobb volt, és hangulatosabb. Volt különbség alli és horda között is (sámli vs pala), és az insták is hangulatabbak voltak (szerintem).
Nem tud valaki egy jó kis tört szerót, amin sima wow megy? (lvl60max és társai, kevés dc, kevés lagg)
Egyet értek ... ez a másik szempont amit még nem is említettem. 40-rõl 25-re csökkent a raid létszám, és egyszerûen abszurd, hogy 25 kapás-kaszás paraszt odamegy egy /fél/istenhez, és leverik. Már MC-t véltem túlzásnak pre-BC idõkben, de hogy BC-ben milyen bossok vannak ... pfh ... nonszensz. Archi a legnagyobb poén amikor a gnóm tank pöcköli le a piszkot a patájáról.
Fejlesztehettek volna a jatekot mashogy is,uj instak,uj teruletek,uj stb-k (ertelmesebb skill rendszer)de helyette csinaltak 1 akkora ugrast a gearek es minden tekintetben,hogy a, ertelmetlen (ki a rosseb hiszi el, hogy annak bossnak a leolesehez eddig 40 ember kellett,most hirtelen 5 is eleg?ez baromsag) b, elbaszta a hangulatot..nem mondom a targyak kicsit furak voltak neha alap wowban (diablo rulez..random abilityk,igy jol mutatott a rugo cuccon a + spirit:D)
Elmentek nagyon a 6 evesek szintje fele:( kivancsi vagyok a kiegre allitolag visszahozzak az alapjatek hangultat...haaat hiszem ha latom:) Amugy HC BF konnyeden lenyomhato,kezdo akarmikent 1-3 ora alatt....aki nem hiszi,jarjon utana:D
Ja, hát ha nekem hello kitty online akkor neked meg CS ... ahogy látom neked rohadtul nem ér semmit a szerepjáték része, hentelni akarsz meg gearelni. Nekem igenis számít az, hogy mekkora mértékben veszik ki a játékból az RPG komponens és lesz egyre inkább egy agyatlan hentelés az egész!
Ezt a sírást... Szerintem a te játékod a Hello Kitty Online. Gankelnek pvp szerveren, jaj-jaj - 20 euro, és mehetsz pve szerverre. Esetleg olyat is választhatsz, ahol 5 magyarnál több van, így nem kell órákig szenvedni party összetrombitálásával. De komolyan, ha bajod van a játékkal, akkor ott van a cancel account gomb, és bye. Az meg hogy a 60-as cuccok elértéktelenednek - hát ez van. A játék 90 százaléka úgyis az endgame, ami 2 éve volt 60, jelenleg 70, fél év múlva meg 80-as szinten lesz játszható. Ami elõtte van, azon csak túl kell esni, minél gyorsabban. BC-be tényleg nem kerültek bele értelmetlen dolgok. Lásd alchemy labhoz pucold ki solomancet. Akkor is ha T2-T3 vagy már, és k.rvára unalmas egy ratyi T0.5 instában szenvedni, de flaskát nem tudsz máshol csinálni. Szerintem az nem visszalépés, hogy értelmes contentet raknak a játékba a helyenként orbitális szopások helyett.
Aham, alt karival biztos, de ha az a karakter mained akivel friss hetvenesként elõször lemész heroic BF-be, lehetsz te akármilyen jó játékos, attól még hogy nem cseszel el semmit az insta run során, azért mindenképpen hiányzik az a rutin ami ahhoz kell hogy gyorsabban lezavard. És többször mész le puggal mint guilddel.
Jó, oké, guildraid ... kicsit rövidebb ... de abban az 1-3 óra játékidõben benne kell lennie annak is, hogy összeszeded a csapatot, legalább ketten lementek az insta elé, summonoltok és csak utána mehettek le, ez akárhogy is nézzük még elõre megbeszélt idõpontnál is fél órát vesz igénybe, mert tököl annyit a társaság. PvP szerveren meg pláne ahol útközben még párszor le is gankelnek mire odaérsz, mert az olyan jó nekik ... alászáll a netherdrake-jén a full epic játékos, hármat castol/üt, és már mehet is a corpse run. Jó ez HFP-ben max egyszer fordul elõ mert ott akkor már inkább az instába corpse runolsz de akkor is. 1-3 óra egyszerûen túl kevés idõ egy akármilyen insta lejátszásához.
És nem a cuccok elértéktelenedését sajnálom, hanem azt, hogy értelmetlenné tették ezt a tök hangulatos folyamatot amit ábrázoltam, mert arra az 5-6 szintre nem éri meg összeniggerelni a dark iron cuccot, inkább késõbb a fel ironból készülteket. Lényeg a lényeg, az új tartalmak hozzáadása teljesen értelmetlenné tesz pár régi dolgot ami úgy teljesen jó és rendkívül hangulatos volt, infláció ide vagy oda, az más tészta. De láthatod hogy a BC kiegbe ilyen folyamat már szándékosan nem került bele, hogy nehogy azt is elcsessze egy következõ kieg, már csak cooldown meg droprate van amit variálni kell az új kiegben, hogy az eddigi endgame dolgok kicsit könnyebben, míg az újak a mostaniakhoz hasonlóan nehezen legyenek beszerezhetõek.
Mindig voltak ilyen fanyalgók, akik amiatt sírtak, hogy az ûberimba cuccuk semmit se ér a kiegészítõ után. Persze ez se volt igaz, mert 70-es szintig pl a T3-ból sok mindent nem cserélt le az, akinek volt. Viszont a társaság másik fele meg a lootot csak szükséges rossznak tekinti, amely azt szolgálja, hogy újabb és újabb contenteket lásson, és tudjon teljesíteni. Nekik sosem fáj a kiegészítõ által hozott infláció, mivel az újításokat látják inkább.
Ami idõket írtam, az friss 70-essel is simán teljesíthetõ, ha az illetõk nem balfaszok (guild run, ventri, stb). Egyedüli necces heroic friss 70-esként MGT talán.
Azért én itt némi csúsztatásokat érzek. "mellesleg nem a wow a legnepszerubb mmo, de az elso 5-ben benne van." Ez így igaz, csak azt hagyod ki belõle, hogy a havidíjasok közül melyik is a legnépszerûbb, hmm? Mert ugye ahol nincs havidíj, ott a játékosok 95%-a bot. WoWból meg ezeket bannolják ugyebár, alkalmanként annyit, amivel pl az AoC fizetõs elõfizetõileg is boldog lenne :-D
"a jatekosok szama pedig nem feltetlenul a jatek minosegere utal. wow korul nagy a hype, meg maga a neve is eladja. rengetegen megvettek most age of conant es a warhammer onlinet is, pusztan a hype es a nev miatt." Ez igaz, azt az apróságot azonban kifejeltetted belõle, hogy a WoW már 4 éve megy, és aki csalódik a játékban, az nem játszik vele 4 év után. Ugye AoC készítõje már bejelentette, hogy alacsonyabb az 1 hónap után is maradók száma, mint amire számítottak. Magyarul azt sokan megvették, aztán sz.r lett, és otthagyták. Warhammer Onlineról meg még nincs statisztika, túl friss.
"wow-ot is azert veszik sokan, mert akarhol szobakerul az online jatek vagy valamilyen mmorpg-s tema van, egybol elohozakodik valaki azzal, hogy bezzeg a wow-ban igy meg ugy van." Ja, és aki elõhozakodott vele, az mi is? Talán csak nem egy elégedett elõfizetõ?
"szumma szummarum en jo fizetos mmo-t meg nem lattam." Szubjektív vélemény olyan mint a segglyuk - mindenkinek van, de senki se kíváncsi rá...
"altalaban a hype miatt megveszik az emberek a wowot meg az aocot aztan amikor mar 20-30k forintot beleoltek egy karakterbe, akkor mar nem akarjak kidobni a kukaba, ezert kenyszeresen is fizetnek es jatszanak tovabb." Ó, ez ám a nem semmi csúsztatás. Azt az apró tényt hagytad csak figyelmen kívül, hogy ha egy accounton már van karakter, akkor az megnöveli az account értékét. Vagyis amennyiért a boltban aktuálisan lehet kapni WoW-ot, attól mindig többért lehet eladni egy "használt" accountot. Ha a karaktereket nem is akarod folytatni, a náluk lévõ goldnak van értéke, goldfarmer áron számolva kb 12eur/1000g. Most nekem van 45000g-m, az durván 130eFt plusz a bolti áron felül. Ezenfelül van 4 70-es kari, a powerlevelingnek nem tudom mennyi az ára, de olyan 50-100 eur körül lehet/kari, ezek is megérnek ha a T4-T6 szintû cuccukat nem nézem 45-50eFt-t, bár ez már opcionális hogy kell-e a vevõnek (nyilván olyannak adnám el, aki ezt is kifizeti, nem csak a goldot). Most arról ne beszéljünk, hogy elsõ dual legendary kardos rugó több millió Ft-ért ment el anno, mert world first-ökre csak úgy van lehetõség, ha az ember kivesz pár hónap szabit/egyetemista. De ha picit megerõltetném magam, a kieg után 3-4 hónappal valószínûleg 5-600eFt-t simán megkaphatnék én is az accountomért. Persze, csak ha el akarnám adni, amit nem fogok:-D
Ez nagyon igaz ... sajnos. A kieggel elcseszték az egész játék hangulatát. Ott van pölö a dark iron, amit csak a dark anvil-nél tudsz feldolgozni, ami egy instában van ... annak akkora feelingje volt, hogy olyat még közösségi játékban nem tapasztaltam ... aztán jött a BC a sima szürke mezei Fel Iron-jával, amibõl tonnaszám van HFP-ban, ott dolgozod fel ahol akarod, és a cucc amit készítesz belõle ötvenszer jobb mint akármelyik dark iron.
de legalább nem kerülnek koldussorsra a blizz. alkalmazottak
Sok igazság van abban, amit írsz. De pl egy Star Warsból nem képzelek el sokat, így életképtelen sokáig. WoW-nál jó a témaválasztás. Illetve a kidolgozás. D&D: Online-nál a sok bugyutaság megpecsételte sorsát. Érdekes módon a Guild Wars-szal elég sokan játszanak (2 milla fölött), de ha fizetõs lenne, megnézném hányan tolnák.
De pl ott az Everquest kettõ, az is fantasy, tehát a téma adott. De apróbb hülyeségekkel (pl az egyedüli kalandozókra csak egy kiegben gondoltak) megpecsételte sorsát, illetve a gépigénye is.
Igen mára divat lett a WoW, ahogy írod. De nem volt mindig így, 2006-ban, amikor kezdtem, akkor eszméletlen jó volt. Mára csak karikatúra a cucc régi önmagának.
hmm. az szép, hogy 1 hónap és fedezve van a 2milla, ami 4évnyi fenntartási ár. Én is sokat játszottam, kb akkor keztem, mikor elkezdõdött a wow, talán egy fél évvel utána. És WoWKocka voltam, tudjátok, hogy milyen dolog az.(De végig egy centetse fizette érte ;P, törtön tolta végig) De már leszoktam a WoW-ról, túl nagy függõség.
lol, nagyon nem így van
van olyan, ahol csak a jatekot kell megvenni es utana ingyen jatszhato. van ahol nem kell megvenni a jatekot csak havidijjas. aztan van ahol megveszed a jatekot es havidij is van. az ar meg olyan 1500-4000 ft kozott mozog eu-ban. amerikaban pl majdnem fele ennyi. mellesleg nem a wow a legnepszerubb mmo, de az elso 5-ben benne van. a jatekosok szama pedig nem feltetlenul a jatek minosegere utal. wow korul nagy a hype, meg maga a neve is eladja. rengetegen megvettek most age of conant es a warhammer onlinet is, pusztan a hype es a nev miatt. wow-ot is azert veszik sokan, mert akarhol szobakerul az online jatek vagy valamilyen mmorpg-s tema van, egybol elohozakodik valaki azzal, hogy bezzeg a wow-ban igy meg ugy van. szumma szummarum en jo fizetos mmo-t meg nem lattam. wow kb 1 oraig volt a gepemen, warhammer par oraig, dungeon and dragons szinten par ora, tabula rasat is meguntam ugy 1 ora alatt. egyedul a hellgate london volt olyan, hogy megvettem es az elso par honapban elszorakoztam vele, de aztan azt is abbahagytam(tehat ez sem volt havidijas). altalaban a hype miatt megveszik az emberek a wowot meg az aocot aztan amikor mar 20-30k forintot beleoltek egy karakterbe, akkor mar nem akarjak kidobni a kukaba, ezert kenyszeresen is fizetnek es jatszanak tovabb. aztan amikor mar elertek addig, hogy 1-200k forintot kiadtak a jatekra es a havidijra, akkor besokalnak es otthagyjak.
Az emberre az a legkárosabb, ha nincsen semmi szenvedélye. Mert akkor eltölti az életét biorobotként, aztán rájön hogy ezért megszületni se volt érdemes.
engem pl a rokonaim és ismerõseim szoktattak le arról társaságban, hogy a wow-ról d2-rõl stb beszéljek...szóval minden lehet igaz annak az ellenkezõjével egyetemben is.;)
Most azt fejtegetni, hogy melyik a jobb, illetve kevésbé káros szenvedély, eléggé értelmetlen. Minden szenvedély károsan hat az emberre.
A Passzív WoW-ozás meg igenis tud káros lenni. Nem egy olyan társaságot ismerek, ahol 6 emberbõl 4-5 elkezdd arról dizskurálni, hogy melyik raiden milyen cuccokat lehet szerezni. Ez azért eléggé idegesítõ tud lenni 2-3 óra után, sörözés közben. Persze nem okvetlen minden WoW-os olyan, hogy csak a játékról tud beszélni, legalábbis remélem.
Ziher hogy nem költenék ennyit egy mmo-ra.. Ott a cs-source megvettem kemény 7000 pénzért és marha sokat játszottam vele... Dehát kinek mi jön be. Ha már MMO akkor választok valami ingyeneset, ami valószinüleg tele van botokkal és a komolyab cuccok általában nem annyira ingyenesek ^^
Én meg ugy vagyok vele, hogy nem piálok, nem cigizek. Havi szinten, napi 1 doboz 500 forintos cigivel, ez 15K HUF egy hónapban. Idõben pedig egy cigi kb 5 perc. Az egy nap 100 perc, ami kb egy és háromnwegyed óra. Sztem az a kb. 3500 forint nem sok érte. Napi kb 120 forint. És nem játszok, egy napra vetítve, majd' 100 percet.;)
Na akkor melyik a károsabb?;)
(Arról nem is beszélve, hogy a passzív dohányzás káros, a passzív wow-ozásról ilyet nem tudok.;))
már már elkezdtem sajnálni õket. Egy hónap alatt visszajön a duplája. Ha nem igy lenne nem csinálná tovább... Úgy hogy po fájuk legyen lapos :D
Az egy nagyon nagy SP rész még Emmyt is kapott érte
Ha valaki szerint a WoW nem csapatjáték, az nézze meg a South Park idevágó részét (az egyik kedvencem :] ).
Hát BF 1 óra alatt megvan normális csapattal, de legdurvább HC se több 1.5 óránál. Ha meg már raidrõl beszélünk, Kara olyan csapattal, akinek még van ott upgrade 3 óra (erõsebbel kevesebb), ZA kb 1.5 óra, Gruul 30 perc, Magtheridon 20 perc, SSC, TK, Hyjal, BT, SP meg általában nem 1 napos program azoknak, akik adott szinten progresselnek. Szóval valami hiba van a készülékedben szerintem...
4 év játékért nem is olyan sok az a 250K. Na persze aki warezbõl szerez be mindent, annak sok. Mert "nehogymár 10-20ezret fizessek azért, amit 3 nap alatt végigjátszom - lol, ki is a kocka? :-D Mondjuk 4 évnyi elõfizetés szeirntem 11/12/13euro/hó (attól függõen hogy 1, 3, vagy 6 hónapra fizetett elõ. 13-al számolva is kb 156eFt az elõfizetési díj, ehhez jön a 2 játék, ami a szokásos 10-15eFt körül van. De 250eFt is kb csak 15 átlagosan 2 hétig tartó játék ára volna, ami messze nem tart ki 4 évig.
Ez a 200 MUSD az üzemeltetés, vagyis a fejlesztés meg a marketing nincs benne. Mondjuk szerintem azok se valószínû hogy nagyobb költségek még akkor se, ha 100+ fejlesztõ dolgozik folyamatosan a játékon (fixek, új tartalmak, aktuális kiegészítõ). Ez van, egy MMO game már csak ilyen, ha megvan a kellõ felhasználói bázis, akkor durván nyereséges. 200ezer aktív account körül már 1 év alatt nyereségessé lehet tenni egy ilyesmi játékot, az alatt bukta. Hát õk picit túlteljesítették ezt a 200ezret - így jártak. Én akkor se fogok rájuk haragudni, ha Ferrarira meg thaiföldi ikerlányokra költik el a zséjüket nem más projectekbe ölik bele - övék, megoldogztak érte.
A függésrõl beszélõknek javaslom, hogy készítsenek már valami szociológiai tanulmányt. Nem kell hozzá sok energia, mondom hogyan lehet csinálni. Van egy csoda oldal, http://www.wowjutsu.com/eu/realm.html - innen kiválasztjátok a Ragnaros vagy a Bloodscalp szervereket, ott van sok-sok magyar guild. Kinéztek egy kocka, egy fél kocka, meg egy casual guildet (lista teteje, közepe, alja), és az http://armory.wow-europe.com/ oldal guild keresõjében rákerestek. Megnézitek a tagok neveit, ha van köztül jópár magyar név, akkor esélyes hogy az magyar guild. Felveszitek a guild masterrel (armoryn legfelsõ a tagok között) a kapcsolatot (google/weboldal keresés, próba account, haver gyerek accountja, stb segít), és megkéritek hogy töltessen ki a guild tagokkal egy ûrlapot életkor, IRL kapcsolatok, gyerek van-e, stb kérdésekben. Utána meg lehet belõle statisztikázni bõszen. Mielõtt kérdeznétek: én azért nem csinálom, mert nem érdekel az eredmény, de ti talán tisztábban látnátok. Amíg nincsenek a kezetekben tények, addig légyszi hagyjátok már az unalmas sablon dumát, hogy de a wow hûde patás, 8 évesek játszanak, vagy ha idõsebb akkor minden kapcsolatát tönkre tette már, stb. Ez egyszerûen egy freitomis hülyeség. A guildünkrõl tudok nyilatkozni, a tagoknak kb 5 gyereke született wow indulása utáni 1 évtõl számítva, gondolom ez azért utal arra, hogy nem tesz minden IRL kapcsolatot tönkre. Köv guild talin már bölcsit kell szervezni a sok babának:-) Szóval pattanásos tinik fellélegezhetnek: legalább impotensek nem lesztek a wowtól. Meg a nõknek is születhet gyerekük attól függetlenül hogy jó dpst tolnak, ez is bizonyított tény. Ja, és mindez nem casual guildben, inkább fél-HC-ban, amelyik egyik T6 instát jövõ héten tervezi befejezni (már csak a fõ boss áll, taktika megvan, felkészülés zajlik).
Nem fogják a két szép szemedért levinni :), annyit kérnek el amennyit még megfizetnek. Minek adják 500ért ha 4000ért is megfizetik. Lehet azért adják ennyiért, mert akkor a sok kocka, ugy érezné ha nem játszott, hogy kárba veszik a pénze :D (500 forint meg mégsem olyan sok pénz), és inkább játszik, vagy ha nem passzolok.
egyik ismerosom a kezdetektol fogva wowozik. eddig kb 250k forintot koltott ra, ami azert eleg boduletes egy osszeg. sokan meg a 10k-t is sajnaljak egy jatekra, de a wowra a szazezer se gond. a blizzardot pedig furcsallom. miert kernek el 4k forint havidijjat, hogy ha havi 500 forinttal is boven nyeresegesek lennenek? egy kicsit magas igy a haszonkulcs
Szerintem a Wow az egyik legjobb játék ami valaha pcre megjelent (bár ez majdnem az összes blizzard produktumról elmondható), de tudni kell hol a határ. Én 1 évig játszottam vele folyamatosan (persze nem nonstop kockamódon), és nagyon élveztem, viszont jó hogy most egy ideje nem játszom vele, talán télen megint befizetek néhány hónapot még nem tudom.
1-3 ora alatt? akkor reroll....:P Csak tudnam mire koltottek el azt a 200 millat....mert a fejlesztesek olyan 10-et ha ernek..millio nelkul:D
Persze, hogy vannak ilyen FPS játékosok is! Én az átlagról beszéltem! Viszont azt te sem tagadhatod , hogy egy MMO játék (nem csak Wow, akármelyik) alapvetõen sok idõt igényel, és ezért is alakulhat ki függõség míg egy mulitplayerre kihegyezett FPS játékban nem feltétlenül kell hosszú órákat folyamatosan játszanod ahhoz, hogy "fejlõdj". Mondom én ezt úgy, hogy kipróbáltam már több MMO-t, de lassan 5 éve játszom komolyabb szinten multi FPS-ekkel.
Amúgy a wow egész jó móka...persze én is tört szerón nyomom, és csak ha unatkozom :) Van olyan, hogy 2 hónapig fel se nézek (haverokkal vagyok, suli, család, mindenmás), van amikor meg napokon át rá vagyok kattanva a dologra... 3-4 napig napi 6 óra wow. Azt utána megin 2-3 hónapig semmi. Unalomûzõ, de nem függõség :) Függõség akkor lenne, ha egy idõ után elkezdenék megkattani, ha nem wow-ozom. Ez pedig egyáltalán nincs így.... De javítsatok ki ha tévedek :)
Persze ezt is lehet túlzásba vinni mint mindent. Ha haverokkal megiszol 2-3 sört, attól még nem vagy alkesz, viszont ha egyedül is ráfanyalodsz az ivásra, akkor már el lehet kezdeni gondolkodni... Ugyanez wow-al. Lehet szórakozásra használni, és lehet függeni is tõle.
Cikkhez: Blizzard mehet a 3,14csába, ennyi pénzt zsebre vágni... remélem Diablo III-on meglátszik, hogy mennyit öltek a fejlesztésbe...
Azok az emberek akiknek a wow a drogjuk akkor is valamilyen káros szenvedélyük lenne ha nem lenne a wow. Drog, pia, szerencsejáték, ezek az emberek nem képesek megálljt parancsolni semminek, könnyen befolyásolhatók. Nem kell ezt a wowra kenni. Az MMO az a játéktípus amire még casual szinten is több idõt kell/lehet áldozni mint a többire és mivel neten kell játszani ezért folyamatosan frissül ergo nincs olyan, hogy kijátszottad. Egyébként én is kezdem unni, de nem csak a wowot hanem az összes játékot, legyen az PC vagy konzol. Pár évvel ezelõtt még több órát tudtam CS-zni, ma már 1 órára ha leköt. Inkább olvasok vagy filmet nézek. Így a 21. évemhez közeledve annyira mondjuk nem is csodálkozom.
Azert ez nem teljesen igaz, rengeteg olyan FPS jatekos van, aki iszonyatosan sokat jatszik naponta (5-8 orat) hogy fejlessze a skilljet. Az atlag wowplayer jatszik napi 1-3 orat (es ez a dontoen nagy resz). A durvan fuggok 6-18-at (ez teljesen elhanyagolhato szazalek 1-3% max.). Amugy a wow szinten csapatjatek PvP-ben, Instazasban meg plane... Az egyedul jatek 1-2 honap alatt siman megy a sullyesztobe.
Van egy jó hírem (vagyis rossz de most mindegy) Addiktológia kurzusba drog, alkohol stb mellé a számítógépfüggés (így összefoglalóan az mmo , cset stb )is bekerült így 2-3 év és -elméletileg- képzett szakemberek segítenek majd a netbetegeknek.
Teljes mértékben egyetértek, tökéletesn tükrözöd az én véleményemet is . Maximum annyi, hogy az olyan multi FPS-ek mint CS, vagy CoD azért nem teljesen tesznek függõvé mint a wow mert itt inkább a csapatjáték dominál , ráadásul a legtöbb ember ha klánozik egyáltalán akkor is letol 1 nap átlagosan 2-3 meccset és csók. Persze lehet többet is de, úgy általánosságban nézve a dolgokat közel sem annyi idõt töltenek el játékkal ezek a közösségek mint a wowosok. [Egyébként én is airsoftozok, úgyhogy azzal is egyetértek :P ]
Azért látszik hogy mennyi függõ van :) Viccet félre téve azért alaposan a függésre építenek az ilyen játékok. Anno énis beletudtam feledkezni játékokba, de hogy havi,évi szinten rendszeresen pénzt öljek egy játékba az felejtõs. A másik meg hogy nem tudna lekötni. Egyébként ha már a GTA sorozat kapcsán felmerült több országban a betiltás akkor ilyen alapon a WoW szerintem sokkal károsabb. A GTA-t végig tolják azt annyi,1-2 ember bekattan évente, de azok amugyis bekattannának. Viszont a WoW elõtt mint látszik milliók függenek, és jó magas százalékuk hanyagol más fontosabb teendõket,leépülnek a normális emberi kapcsolataik... kicsit olyan mint egy drog. Tudom ezt sok más mindenre rá lehetne sütni (pl CS), csak a különbség hogy egyes programokat megvesz az ember és annyi. Ezért meg rendszeresen fizetni kell, persze másért is,de más MMO közel sincs ennyire sikeres. Igaz a veszélyek azokra is vonatkoznak.
Mondjuk belegondolva az én függõségem ( airsoft ) drágább, de legalább mozgok, szabad levegõn vagyok, közvetlenül emberek közt. Igy valódi kapcsolatok épülnek ki.
na meg õk is :D:D
szörnyû, hogy valaki ilyen szinten be tud zombulni, hogy megszerezze a szuperkardot meg a királysisakot.. és kb ennyirõl szól nem hogy a szabad ideje, hanem minden szabad gondolata etc xD ilyeneket úgy meg tudnám ütni, hogy ESZEDNÉL VAgY, ÖREGEM?
Más: nem bajm legyen csak enyi a bevétel. Más MMO is ennyibe kerül. A játék jó is ráadásul (mit jó, atomszuper), warezban még tolják legalább ennyien, mint originalba. Amúgy nagyon népszerû, baráti körömben is tolják olyanok, akikrõl azt se hittem, hogy számítógépes játékoznak, nem hogy WoW-oznak.
MÉg azt mondják , hogy a PC-s játékokban nincsen pénz és éljenek a konzolok :D Egyébként ha wow helyett mondjuk minden játékos fele annyi idõbent (mint amennyit játszik) fát ültetne, szemetet szedne , önkénteskede, vért adna egészen más világban élnénk!
A http://en.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft -n hivatkoznak egy azóta 404 oldalra, de emléxünk még arra mi is, mikor a wow elérte a 10 milliós elõfizetõi tábort (ideiglenesen, a scroll of resurrection bevezetésekor). Ha 11 euróval számolom az elõfizetést, akkor az 110 millió euró havonta. Legyen csak 100. Szorozzuk be 1.4-el (x-rates.com), hogy USD-ben legyünk: 140 millio USD havonta.
Csoda, hogy a Sony Entertainment a bejelentés másnapján megvett 5 kisebb MMO-t?
"A Blizzard az elemzõknek tartott találkozón elárulta, hogy a játék 2004-es megjelenése óta eddig összesen 200 millió dollárt költöttek a fenntartásra és üzemeltetésre. Ezt néhány hónap bevételébõl könnyen fedezik. "