Nem sima, nem homogén, vannak rajta kiszügellések, Chris Gibson (Interjú vele!) meg még a skiccen is pontosan rajzolja be a szárnyak szögét, nemhiába nyert díjakat azonnali felismerésben.
Ugyan már. Nemhiszem, hogy ha az amatõr tudósok (stb.) képesek létrehozni, mégha csak bizonyos körülmények között is, akkor a nasa vagy a légierõ ne támogatna egy ilyen kutatást. Az meg már ne is legyen meglepõ, hogy nem kötik az emberek orrára a legtitkosabb terveiket. A németek is kisérleteztek ilyen cuccokkal, bér kitudja abból mi az igaz. Lehet hogy az a sok Unidentified Flying Object nem is extraterresztriális, hanem csak kisérletek? Kitudja.
Mondjuk logikus is lenne, hogy csak kisérletek, mert ha megnézitek, akkor az UFO balesetek többnyire mind az 50-60-70-es években voltak, azóta csönd van, legalább is én nem hallottam ilyenekrõl. Lehet hogy már továbbfejlesztették, ezért már csak repólni lássuk õket, nem lezuhanni. De ez csak puszta filozofálás...:P
Amennyiben igazak a hírek a lezuhant , látott, elfogott berendezések körül, akkor KIZÁRT, hogy az mind itteni gyártású legyen, akkor viszont a lezuhanások betudhatók annak, hogy a újabb ide kirándulók nem tudnak rendesen leszállni, és becsapódnak, vagy valami gixer itt a Földdel kapcsolatban, ami miatt nem olyan egyszerû(?) leszállni, mint máshol. De ebben a témában akkor a katonai , titkosszolgálati kavarás, hogy csak az igazodik ki, aki kavarja. (külsõ civilek nagyon magas IQ val talán össze tudják rakni a mozaikdarabkákat, de az egy hiányos kép lesz)
Van egy jó videóm az orosz lezuhant UFO ról, amit állítólag szegény sorsra jutott KGB ügynök szerzett meg archívumból, majd jó pénzért eladta... De abban nem földi személyzet volt, hanem a roswelliekhez hasonló faj.
Megvan, a Secret KGB UFO Files, amikor a KGB a helyszínen vizsgálódik, utána meg van egy boncolás. Az az érdekes (ha igazi a fevétel) hogy a gép nagyon kis magasságú, még az a kicsi figura (akinek a maradványait boncolták) se férne bele, az "állítólagos" ufo szemtanúk, elraboltak mesélnek olyanokról, hogy kívül kicsi a jármû, de belül nagy. (na ezt hogy magyarázzák a fizkusok?) Valószínû (ha igazak a hírek) hogy a sok lezuhant jármû olyan országokban fog elõkerülni, ahol nagy lakatlan területek vanna: oroszok, USA. Állítólag az oroszoknak is van saját AREA-51-ük. (csak õk nem kötöttek szövetséget semmilyen tojásfejû társasággal, ha lehet hinni a híreknek) Itt a KGB video
Whaooo, szóval az orosz légierõnek is van saját kutató/kísérleti bázisa? Ez eddig a leghihetõbb feltételezés, amit errefelé olvastam mostanság. :)
Ha csak arra emlékszel, h az Ûrvárost -Bajkonurt- is egészen máshova hazudták, mint ahol valójában volt, az összes térképet, sõt az utcák neveit is összekeverték, nehogy az amerikai megszálló katonák tudjanak tájékozódni. ( Persze csak magukkal csesztek ki :D ) Ha van is ilyen titkos kutatóhelyük, azt jól titkolják, nem úgy, mint az 51. Körzetet, amit még a gugli-örthön is meg lehetett tekinteni...
Kell, hogy legyen nekik, annyira nem különbözik egymástól a 2 nagyhatalom: Kasputin Jar
Az 51-es körzet is csak figyelemelterelés a nagyközönségnek. Azért, hogy az igazit ne keressék. Komolyan azt hiszitek, hogy van ott valami? Ugyan már. Szerintem egy jól elrejtett föld alatti helyen vannak ezek a titkos komplexumok. Annyira már csak nem hülyék, hogy a sivatag közepén épitenek pár hangárt, amit számtalaszor lefényképeztek már meg mindenki tud róla, és ezt használják, mint szupertitkos létesitményt...
Egyébként hallottam olyanról is, hogy a radarok miatt zuhannak le ezek az azonositatlan repülõ tárgyak...
Igen, állítólag azok a radarok, amik a célon maradnak, tehát amikor befogtak valamit, akkor automatikusan követik, azok "kiégettek" valami berendezést, és lezuhantak. (állítólag, az elején azt hitték, hogy fegyverek, de utána látták, hogy nem, de az USA az elején néhány lezuhanás után próbálta annak használni, állítólag azóta ezért közlekednek cikk-cakkban, hogy a radar ne tudja folyamatosan nagyteljesítménnyel, irányítottan "besugározni" õket)
Az a terület szolgált több utólag a titkosítás alól feloldott tesztgép kivitelezésére és tesztrepülésére. U-2, TR-1, A-12/SR-71, Have Blue, Tacit Blue, Birds of Prey, stb. Mind "fekete" program volt, legalábbis bizonyos fázisokban. Szóval ha van is másik "fekete" program bázisuk, az Area-51-nek nevezett légibázis kétségkívül az egyik (ha nem az egyetlen) meghatározó bázisa a "fekete" programoknak.
Egy kísérleti gépek tesztelésére szolgáló bázist nem lehet tökéletesen elrejteni, pl. elég a kifutópályákra vagy a kiszolgáló épületekre gondolni.
"Egy kísérleti gépek tesztelésére szolgáló bázist nem lehet tökéletesen elrejteni, pl. elég a kifutópályákra vagy a kiszolgáló épületekre gondolni."
Sajnos ezt egyes egyének nem fogják fel. Nem veszik észre, hogy nem a kiszolgáó létesíményt kell titokban tartani, hanem azt ami odbaent folyik. Ennyi. Miért építenél bármit drága pénzen a föld alá? A sivatagból elkerítek egy 100 m2-es részt. Az ingyér van hozzá képest...
Ha ezen elgondolkodsz rájössz hogy ez azért elég nagy hülyeség. Befogja a radar kiég valami és lezuhan? Évente sok száz katonai és nem katonai repcsit fognak be mondjuk STT módban. Ez meg egy olyan eszköz amit arra terveztek hogy ki be lépkedjen a légkörbõl, olyan erõhatások ellen felvértezve (napviharok és egyéb kozmikus sugárzások) amikhez képest a radarjaink csak zseblámpák. Egyébként ha már radar, mi a kis primkó szintünkön megoldottuk hogy alacsony észlelhetõségû gépeink vannak. Õk meg idejönnek megfigyelni titokban és mutogatják magukat mindenhol, radarokon, éjjel meg kivilágitva grasszálnak az égen. Jó kis titkos megfigyelés lehet.
Igen, hivatalosan szupertitkos tesztelési terület. A ha szó kimaradt. Ha vannak valamiféle nem földi eredetû tárgyaik, vagy olyanok, amiket nagyon nem szeretnének felfedni, akkor azt nemhiszem, hogy egy felszinen lévõ hangárba rejtik, amit esetleg egy nem illetékes megláthat. A tesztrepülõgépek más tészta. És képzeld, vannak olyan hülyék, hogy földalatti bázisokat épitenek... Ilyenek fõleg a hidegháború alatt épültek...
NEM a helyi bennszülöttek által készített gépekrõl van szó, hanem akik éppen erre jártak, kicsik és tojásfejük van.:) Az õ gépeik nem bírták ki amikor a pár MW-os radar rájuk tapadt. (valami elektromágneses elven mûködik náluk is állítólag)
Az AREA-51-rõl van egy érdekes dok.film, ahol John Lear (a Learjet kifejlesztõjének fia, aki mellékesen milliomos, és ufókutató) mondja, hogy több olyan építési szakemberrel is beszélt, akik elmesélték , hogy az Area-51-be szállítottak betont, sódert, stb.. de több hónapon keresztül, éjjel nappal, kamionkonvojokkal, mert a föld alatt kicsit bõvítették a bázist. A gépek fel és leszállása is úgy megy, hogy kinyílik egy csapóajtó a sivatagban, kigurul a gép, felszáll, majd visszatéréskor a leszállópálya végén szintén egy liftszerûséggel azonnal megy le a föld alá, tehát esély sincs rá, hogy észrevegyék. Van valami óriási hangár is, ahol a hagyományos gépek felgyorsítanak, és ahogy kiértek a hangárból már fel is szállnak, tehát egy villanásnyi idõ van csak, utána már a levegõben is vannak, és 20-30km magasan meg kevesen fotóznak. ALIEN 51 (12darabban van a youtube-on, a 2.-ban beszél Lear)
Az a kifejezés megvan, hogy : AXO (Aircraft Access Only) Csak berepülni lehet, mert nincs út, nincs semmi, a sivatagban valahol a föld alatt, ahova gyalog sem tudnál eljutni, ott van valami. Lear 1980-ban 30 ilyen bázisról tudott. (na ide megy el a sok Black Budget pénz)
Egy ilyen bázison a "nem illetékes" személy nem kerül semminek a közelébe. Elég jól meg tudják óvni a titkaikat. A Boeing Phantom Works Bird of Prey kísérleti gépérõl például abszolute semmit nem lehetett tudni 2002-ig, amikor õk maguk jelentették illetve mutatták be azt. Se egy szóbeszéd, se egy fényképfelvétel, se egy elszólás, se egy utólag fellelhetõ nyom, ami a bejelentés elõtti idõkre mutatna...
Ez ismét csak azt erõsíti, hogy nyomtalanul nem lehet egy eféle titkos bázist létrehozni és üzemeltetni. Tehát most éppen Pares állítását (miszerint az Area-51 csak egy figyelemelterelés, és nem az a fõ kísérleti bázis az új technológiákhoz) cáfolod...
Egyébként nem teljesen igaz, hogy minden titokban maradt. Mert elég sok ilyen emberke volt, aki "állitolag" ott dolgoztak az Area51-ben, és láttak ilyet olyat, dehát ebbõl kitudja mi az igaz...
Én is éppen ezért nem nagyon hiszek az ilyen "halálom elõtt elmondom a frankót" embereknek. Mert lehet ám olyat is mondani nekik, h rendben, te már öreg vagy, de az unokáid még fiatalok... meg lehet keseríteni az õ életüket is. Most szépen felhívod ezt a nyomozó-újságírót, és elõadod ezt a történetet... Így minden stimmel, megvan az idõs mérnök aki ott dolgozott de tényleg, csak éppen továbbra sem az igazat mondja, hanem azt, amit bizonyos körök elvárnak tõle...
Szakmai mondás volt, hogy a Szovjetunióban az is titok, ami nem az, Európában az titok, ami valóban titok, az USA-ban pedig az sem titok, ami elvileg titok. :)
Természetes, hogy minden állam igyekszik titokban tartani a saját tudományos illetve technológiai fejlesztéseit. Ez olyan szinten él, hogy például az franciák dél-amerikai Kourou ûrbázisán építenek egy Szojuz indító állást, amelyrõl az oroszok indíthatnának hordozórakétákat, részben saját céljaikra, részben az ESA általi bérindításnak. A vicces/kínos az egészben az, hogy az új indítóálláshoz külön civil kiszolgáló és lakórészleget kellett építeni, ugyanis az oroszok nem akarják, hogy vegyüljön egymással az ESA/CNES (fõleg francia) kiszolgáló személyzet és az orosz kiszolgáló személyzet. Az oroszok szinte semmi részletesebb információt nem osztanak meg a Szojuzzal kapcsolatban, például heves tiltakozásba kezdtek, mikor a franciák az alkalmazott üzemanyag után érdeklõdtek (annyi közismert, hogy kerozin és folyékony oxigén a fõ üzemanyaga és oxidálószere a Szojuz hordozórakétáknak). Végül nagy nehezen sikerült kiszedni belõlük, miután megértették, hogy környezetvédelmi okokból van szükségük az információra (az ûrrepülések folyamán általánosan használtak a toxikus üzemanyagok / oxidálószerek, például a hidrazint).
Tudod erre van egy mondás, ami sok verzióban van, röviden: palika 2x odafut az anyukájához, hogy ég a függöny, odamegy az anykája, semmi. Amikor 3x-ra télleg ég, akkor meg megaszondja neki hogy mégeccer nem baszol át.
Tudod a sok hülyeség meg ökörség meg hazukság meg fedités között lehet hogy itt ott van egy pár igazság is. Sajnos az megy, hogy állandó bizonytalanságban tartanak.
Én azért nem látom, miért ne hihetnék John Learnek? Õ félig meddig belsõs volt, CIA-nak dolgozott, tesztpilóta volt, milliomos (dollárban) a hobbija az UFó, titkos földalatti bázisok, stb.. Sokat tud a témáról, nyilván nem mondhat el mindent, de célozhat rá. Õ nem tart elõadásokat, nem ad ki errõl könyveket, NEM EBBÕL ÉL, sõt nincs is rászorulva, tehát nekem õ hiteles kutató. Az a beszámoló, amit neki meséltek, név nélkül, hogy 1980-88 között szinte folyamatos szállítás volt CEMENTBÕL, 365nap évente, ezt az egyik beszállítótól tudja, azért jelez valamit a föld alatti építésrõl. Egyszer megviccelte az AREA-51 repülésirányítóit, valamikor 1990-91 december körül arra repült (a saját gépén!) Bob Lazarral, és beköszönt nekik, hogy Boldog Karácsonyt! (de nem jött válasz) A többi itt: Alien-51
Franciáknak és sem mondanék el semmit, náluk nagyobb köcsögöket nem látott még a világ.
Jó fél órát kerestem azt a cikket Govindananda blogjában, ahol is beszámol az elsõ indiai repülõgéprõl, amit a Védikus irodalom alapján építettek meg a Wright-fivérek elõtt. Sajna nem találtam :(
Üdv.Szerintetek elképzelhetõ hogy egy repülõ 12-13 ezer m/s al menjen?:)
Hol? Ez így önmagában nem definiálható. Az ûrsikló alacsony Földkörüli pályán cirka 1 óra alatt kerüli meg a Földet asszem. Számold ki ezt. Légkörben ez nem nagyon elképzelhetõ. Talán a felsõlégkörbe belépéskor az ûrsikló estén. A gond az, hogy a légkör határát definiálni elég nehéz.
Egy kezdeményezés, mely többek között célul tûzte ki az összeesküvés-elméletek felszámolását: WOWS (Wide Open World Security) magyar kezdeményezés, mely indult a Google INc. által kiírt "project 10 to 100th" pályázaton. Az elindított portálon belül a kezdeményezésrõl bõvebben itt: Világbiztonság: Kapcsolat
Ha maga elõtt a légkört ionizálja valahogy, vagy valamilyen bevonat vana gépen, ami nem melegszik fel (vagy nem továbbítja befelé) akkor lehet, sõt, még gyorsabban is, persze nem rakétahajtással, csak valami mással. (a Disclosure Project tanúi között több radarkezelõ is van, aki látott radaron ilyen sebességet) Itt egy beszámoló, egy repülésirányítótól ITT egy 1965-ös NASA Top Secret Crypto Clearence fokozatú mérnök beszámoló is, hogy mit láttak a HOLD túloldalán. Sajnos, ha a rémhírek igazak, akkor nagyon meg vagyunk szivatva, márpedig nem látom, hogy ennyi ember miért kockáztatná a jó hírét, vagy a jó nyugdíját. (a szenátusi meghallgatás miatt nem folyhat ellenük eljárás egyelõre, a titoktartási szerzõdések megszegése miatt)
12000-13000 m/s? Vagyis 12-13km/s? Ez biztos nem elírás? Ez ugyanis nagyobb, mint a második szökési sebesség, ami ahhoz kell, hogy a Föld gravitációs erejét legyõzzed. A második szökési sebesség 11,2km/s...
A légkörben ilyen sebességet elérni... hogy is fogalmazzak... irreális...
Hagyományos berendezésekkel igen, de a FAA légirányítók meg sok katonai radarkezelõ személyzete látott már gyorsabb valamiket is, azok megoldották. Valami kezdetleges megoldás már alakul, de nem a repülõgépeknél, hanem a hajóknál és tengeralattjáróknál, az orr rész elõtt egy szerkezet ami a hajóknál tud elérni valamit, a tengeralattjáróknál meg a levegõburok, mint kísérleti megoldás, egyelõre a torpedóknál próbálják komolyabban, ahogy láttam. Ennek lehet valami levegõre implementált változata, amikor valamilyen bevonat van a repülõ eszközön, ami taszítja a levegõt, de nem melegszik fel, valami surlódásmentes megoldás. A cél, hogy a gépek úgy repkedhessenek a légkörben, mintha vákuumban lennének. (persze ehhez a felhajtóerõn alapuló "repüléstechnikán" túl kell lépni)
Az a "kezdetleges" megoldás a szuperkavitációs torpedó. Nem új dolog, az 1970-es években fejlesztették ki a szovjetek, és az 1980-as évek elején került rendszeresítésre VA-111 jelöléssel (tehát nem csak kísérleti dolog). Annyira azért nem csoda dolog, az így elért ~200 csomós sebesség azért nem embertelen léptékû fejlõdés - de a hagyományos megoldáshoz képest. A megoldás a felületi súrlódás lecsökkentése. Na viszont a te feltételezésed ott bukik el, hogy vákumot nem tudsz a légkörben fenntartani. A gõzbuborék a vízben nem omlik össze bizonyos feltételek mellett, ez a szuperkavitáció. A légkörben ezt vákummal nem tudod megcsinálni, legfeljebb a repülõgép környezetében tudod csökkenteni a légnyomást. Ám ezzel sem tudsz átlépni egy határt. 12km/s elérése a légkörben illuzió...
És valami olyan megoldás biztos van már hogy normális hajtómûvel repül fel x magasságig és ott átvált rakéta meghajtásra?valami ilyesmi multifunckiós JET vagy ilyesmi.Ezzel is viszonylag jól fellehetne juttatni embert vagy bármit az ûrbe.Legalábbis így elsõbre olcsóbbnak tünik bár lehet nem így van:)
Jaj.. Attól tartok nem tudod, hogy mi az a kavitáció és mi annal az ára. A kavitációval azt érik el, hogy a topedó egyes része nem tisztán vízzel érintkezik. Miért jó ez? A víz viszkozitása finamon szólva nagyobb, mint a levegõé. A sûrûsége szintén. Ezért lesz kisebb az ellenállás erõ. Csak hosszú távon ezt nem bírja ki egy anyag sem, de egy torpedónál ez nem gond. Az viszont igen, hogy a gyors szakaszban vankon megy elõre a torp, mert a kavitáció teljesen elfed minden más zajt.
Mi tehát az elv? Víz helyett vígõz lesz elöl. Namármost levegõbõl nem lesz nem levegõ és vákuumot meg nem tudsz csinálni a szerkezet elõtt. A kettõ fizikai elve teljesen más.
Volt ilyen terv ûrsiklóra is, de akkori hajtómûvekkel nem ment volna. A Buranra eredetileg gázturbinákat is terveztek, de asszem a visszatérõ szakaszban használták csak volna. Univerzális hajtómûvet azért nehéz csinálni, mert az alsó légkörben van oxigén az égéshez, a felsõben meg nincs. Oda kell vinni az oxidálószert magaddal. A két hajtómû mûködése nem igzán hasonló finoman szólva. Olyan gépet tervezni ami mindkét módon üzemelni elég húzós.
Többfunkciós sugárhajtómû az, amirõl beszélsz. Az elv egyszerû, a beérkezõ légáramot aszerint engedjük az égõtér felé, amilyen sebességgel repülünk. Ha pedig már a légkör felsõ határainál jármunk, a beömlõnyílást le is lehet zárni, és rakétahajtómûként mûködhet tovább. Ez az elv. A megvalósítás az, amin jelenleg dolgoznak. Összesen legalább 5 különféle NASA / DoD torlósugárhajtómûves tesztprogram létezik, tehát nagyon hajtanak erre. A probléma "csak" annyi hogy ez szép és jó, de amíg ebbõl használható jármû lesz, az legalább 10-15 év....
A Hypersoar program hajtómûvének négy lehetséges üzemmódja
Valami olyat láttam, (Discovery ch.) hogy a torpedóban BENNE volt a levegõ, amit maga elõtt tolva, egy levegõburokban "repült" a víz alatt, ezzel a megoldással olyan gyors volt a torpedó,hogy bármit le tudtak vele lõni.
Az meg nem szuperkavitáció, de az elv ugyanaz. A levegõ kiszorítja a vízet az orr elõl ahol a torlónyomás a legnagyobb. Mi a bibi?
1. Kell sok nagynyomású levegõ. Ez helyet foglal és cipelni kell.
2. Ha tartályból lefúvatsz az reakcióerõvel jár. A súrlódás és torlónyomás csökkenésnek kompenzálnia kell az éredõ reakcióerõt és a plusz súlyt is.
3. Ugyanúgy "vak" lesz a torpedó a gyors szakaszban. Valóban nagy távolságról indítható a dolog, de a legsüketebb tengó is meghallja. Így nagyon hamar lehet ellenintézkedést tenni.
A "bármit le tudnak lõni" típusú dumától meg felfordul a gyomrom. Nincs elpusztíthatatlan eszköz, de 100%-os eredményességû fegyver. Bármikor lehet mûszaki hiba, az alkalmazásnak is vannak mûszaki korlátai (pl. víz mélységével nõ a nyomás, minél mélyebbre mész annál kevesebbet tud ez a módszer és a kavitációs is!). És akkor még nem is beszéltünk az ellentevékenységekrõl..
Ramjet :,nincsenek mozgóalkatrészei, és az üzemanyag, a hidrogén égetéséhez szükséges oxigént sem kell magával cipelnie, hiszen azt a levegõbõl veszi fel. A technológia egyetlen hátulütõje, hogy a hajtómû ötszörös hangsebesség alatt nem kezd el üzemelni, mert hatezer kilométeres óránkénti sebesség alatt a levegõ nem elég sûrû és forró ahhoz, hogy beinduljon az égés.Mivel a hajtómûnek nem kell magával cipelnie az oxigént, sokkal nagyobb hasznos terhet cipelhet, a megfelelõ sebesség eléréséhez viszont kell még egy hajtómû. A kutatók ugyanakkor bíznak abban, hogy összességében mégis könnyebb lesz a rakéta, mint hagyományos társai, abban meg egyenesen biztosak, hogy mûködtetése olcsóbb lesz.
Lásd #445-ös. Igaz hogy gyors, de a hatótávolsága csak 7000 méter (szemben a hagyományos torpedók 20-50km-es hatótávolságával), és az elsõ verziók nem voltak irányíthatóak. Az önirányítás ugyebár nem nyerõ, hiszen a torpedó közvetlenül nem érintkezik a vízzel, így a passzív és aktív szonár sem mûködik. A drótirányítás sem igazán mûködik, mert ilyen sebességnél megoldható a kábel megfelelõ kibocsátása. Az elsõ VA-111-esek éppen ezért nukleáris robbanófejjel (is) elláthatóak voltak...
Jelenleg az irányított verzió elõre beprogramozott pályát követ. A tervezett jövõbeni verzió, illetve a német szuperkavitációs teszt-torpedó azt csinálja, hogy megy 200 csomós sebességgel, lelassít, ha kell, akkor korrekciót végez az irányon, és újra felgyorsul.
A magyar terminológia torlósugár-hajtómûnek hívja. Kvázi egy olyan sugárhajtómû, ahol a levegõt saját maga, a levegõ nagy sebessége sûríti össze. Éppen emiatt viszont a torlósugár-hajtómû mûködéséhez kell egy bizonyos minimális sebesség, hogy mûködni tudjon. Az angol terminológia megkülönbözteti, hogy sugárhajtómû "normális" sebességtartományban mûködik, vagyis az égõtérbe érkezõ levegõ a hangsebesség alatt van (Ramjet) illetve hogy ez a sebesség átlépi-e a szuperszonikus sebességet is (Scramjet, vagyis Supersonic Ramjet).
A gépek surlódásmentes(?) bevonata segíti a nagysebességû légköri repülést,(50X hangsebesség és afölött) ezt írják róla:
Bizonyos elemeket megfelelõ telítettséggel elõkészítve kiteszünk nagy energiával rendelkezõ fotonsugárzásnak, az atomi szerkezet kötõanyagának anti-energiarészecskéje jön létre az atommag környezetében. Minthogy ezek a részecskék taszítják egymást, ahogy minden más anyagi részecskét is, az elektronhoz hasonlóan a fém felszínén vándorolnak, ahol egyfajta taszító erõmezõt alkotnak. A részecskének hosszú a felezési ideje, ezért a hajótestet ért normál kozmikus sugárzás is képes fenntartani a töltöttségét. Ez az erõ nagyon hatékony molekuláris távolságokban, de a kötési energiához hasonlóan elhanyagolható a felszíntõl már néhány mikron távolságban. Ez a taszítómezõ képes megvédeni a hajótestet a mechanikai sérülésektõl, és csökkenti a légellenállást a légkörben.
Ezt állítólag már alkalmazzák az állítólagosan nem hagyományos meghajtású jármûveknél, ha igaz, amit a kiszivárogtató belsõ ember mond.
Egy bizonyos idõ után gyorsul fel erre a sebességre, vagy közvetlenül a kilövés után? Mert ha az utóbbi, és én lennék a tengó parancsnoka, nem lennék oda a gyönyörtõl, hogy a világba sikitja a koordinátáimat. Fõleg ha egy harccsoportot támadok, és mondjuk helikoptereik is vannak. Bár az az 7000 méter elég kevés. Vagy ez egyfajta "végsõ fegyver" mikor mondjuk az Oscarom valahogy bejut a hordozó 7000 méteres körzetébe és mindenáron el kell pusztitani? A német torpedó miben különbözik a VA-111estõl? Nem is inkább felépitésileg, hanem céljaiban. Nekik is a nagy hajók a céljeik, vagy egyfajta vizi sidewinderként alkalmaznák?
Hiába mész 6000km/h-val, ha "felhúzod", akkor a lendület felvihet akár 200-300km magasba is, de aztán a lendület elfogy, és a Föld gravitációja visszahúz. Ha Föld körüli pályára akarsz állni, akkor ~26.000km/h sebességet kell elérned...
Ez egy "végsõ" fegyver, alapvetõen a hordozók elleni csapásmérésre. Mivel a hatótávolsága kicsi, ezért elég közel kell osonni hozzá, de ha kilõtted, akkor sem kitérni, sem elkerülni nem tudja már a célpont (és ha nukleáris a fej, akkor elég, ha "viszonylag" közel robban).
A modern tengóknál (orosz viszonylatban ez azt hiszem az Akula-II / LADA osztálytól van csak), mint a német Type 214 a torpedócsõbõl lehet "kiúsztatni" torpedót, tehát relatíve csöndesen elindítani. A hagyományos megoldás az, hogy sûrített levegõvel lökik ki a csõbõl a torpit, amit elég jól lehet hallani - tehát ilyen téren a VA-111 nem rendkívûli.
Amúgy a VA-111 egybõl a csõbõl kilépve bekapcsolja a rakétahajtómûveit, és úgy gyorsul fel.
Kicsit off Lenne egy kérdésem repülõgép ügyben. A repgépek WC it hogyan üritik?Hogy müködik az egész rendszer?
Na ez az, ami miatt a Scramjet még inkább a tesztpadokon van, és nem aktív használatban. Az X-43A esetében ez volt az egyik legnagyobb kihívás, hogy a szuperszonikus sebességû levegõ-üzemanyag keverék a belobbanás után ne is aludjon ki egybõl. Azt hiszem valami kémiai vegyületet vetettek be, ami a begyújtásnál segít a folyamatos égés kialakulásához.
A repülõgépek WC-i alapvetõen egy alacsony vízfelhasználásra optimalizált rendszer, ami zárt tartályba gyûjti a szennyvizet. A leszállás után ürítik ki a repülõtéren a tartályt.
Azt hiszem valami kémiai vegyületet vetettek be, ami a begyújtásnál segít a folyamatos égés kialakulásához. Hangsebesség alatt begyújtják és ahogy ég valamivel addig gyorsítják amíg mûködni nem kezd, vagy elzárt üzemanyagcsapokkal valamivel felgyorsítják hangsebesség fölé és akkor megnyitják az üzemanyagcsapot és indítják be a scramjetet?
Az semmiképp sem fordulhat elõ hogy a repgép valahol utközben ürít? Egyik kollégám ragaszkodik ehez a verzióhoz,miszerint a tenger felett tudnak üriteni a gépek,meg van oldva valahogy.
BREAKING NEWS, a RONCSDERBI ÚJRAINDUL!!!!! Az Endeavour visz egy budit a zûrállomásra!! Most kezdenek imádkozni , hogy eljusson egyben oda, a NASA meg, hogy vissza is tudjon térni. Az indián (indiai:) szondáról képek jöttek már a Holdról? Melyik részére szállt le? (esetleg a sötét oldalt is megnézik?)
Jó pár évtizede kötelezõen elírták, hogy a repülõgépekrõl tilos az ilyesmi. Balesetek fordultak már elõ, hogy kioldott valamilyen mûszaki hiba miatt a zár, és a tartály tartalma fagyott állapotban (ugyebár -50°C van olyan magasságokban) földet ért...
1. Verzió.: Folyamatosan emelkedsz, és közben gyorsulsz, az üzemanyag fogyasztásod is folyamatos. 2. Verzió.: Feljutsz lendületbõl, alacsony sebességgel 200-300 km magasra, majd miután elfogyott a lendületed, a Földhöz viszonyított minimális DeltaV sebességrõl kezdesz el gyorsítani az elsõ szökési sebességre.
Utóbbi esetén ugyebár sokkal rosszabb az egész állapot.
Itt olyan dolgokba gondolj bele, hogy a rakétaindító-állásokat igyekeznek az Egyenlítõhöz közel felépíteni. A Francia Guayanai indítóállás a legideálisabb éppen ezért, a Sea Launch egy úszó rendszer, szintén pont az egyenlítõrõl indít. Cape Canaveral az USA egyik legdélibb pontja, ahogy Bajkonur is anno a Szovjetunió egyenlítõhöz legközelebbi része. Mi az indok? Roppant egyszerû, kihasználják a Föld perdületét, ez is hozzáadódik a DeltvaV-hez, és így a hordozórakéta nagyobb hasznos terhet juttathat a világûrbe. Az orosz Szojuz hordozórakéta indítóállása ezért került Francia Guayana-ra - ezzel csaknem egy tonnányi hasznos teherrel többet vihet fel.
Emlékszem egyre, valahol hollandia környékén. Ember ballagott a traktorjával a szántóföldön, és úgy 150 méterre tõle becsapódott egy jégtömb :) Szerintem azóta az eget nézi mikor kilép a házból :)
BRÉKING! A Holdnak valóban van "sötét" oldala, mindig az, amelyik éppen a nappal ellentétes oldalon helyezkedik el. Ez egy roppant nagy tudományos újdonság. :)
A Holdi "nap" csaknem egy földi hónapig tart (655 és háromnegyed óra), tehát nincs olyan oldala, amit sose ér a napfény (legfeljebb a két sarkán lévõ kráterek mélyét...).
Amire te gondolsz, az szerintem a Hold túlsó oldala, lévén a Hold forgási és keringési ideje azonos (655 óra és 43 perc), tehát mindig ugyanazon fele néz a Föld fele. A Hold túlsó oldalát a szovjet Luna-3 ûrszonda fényképezte le elõször, 1959-ben...
Igen igen anno énis tanultam errõl hogy miért oda az egyenlitõ közelébe építik ezeket az állomásokat.De akkor tulajdonképpen egy ilyen Ramjet scramjet hajtómûvel hogy tudunk kint maradni huzamosabb ideig az ûrbe.Pályára állni ilyesmi?
amúgy az X-33 projektrõl mikor olvastam.Akkor azt írták hogy nem kell segéd rakéta és semmi.Egyéb lekapcsolodó (elhasználható)modul.hanem a saját "erejéböl"feltud jutni.Ez lehetséges lett volna.ha mégse szüntetik be a projektet?
MÉGEGYSZER ÉS UTOLJÁRA: a HOLD sötét oldalát arra az oldalára (FÉLGÖMBRE) értik, amit innen (FÖLD) nem látunk. MI, a NAP az oda is sugároz mindenfélét, de ez lényegtelen ebbõl a szempontból. (a Földrõl nem lehet megfigyelni fotózni, filmezni, ahogy a tojásfejû alienek építik a bázisokat a Hold másik oldalán, na errõl szeretnék fotót/élõ közvetítést/filmfelvételt látni, akár a Bangalore-is TV-bõl:)