Attól függ milyen ambícióid vannak. Azt te választod meg hová mész dolgozni. Nekem az öt év ahhoz kellett, hogy kitaláljam hol akarok dolgozni, van akinek ez gyorsabban, van akinek lassabban megy.
Jávor pl. valós megrendeléseket teljesít a projektjeivel... A válság pedig jót tesz az optimalizációs megrendeléseknek.
RViktor, mi tart vissza attól, hogy egy kolesz-szobában, pincehelyiségben (ld. LAN-party), akárhol csináljátok ezt saját kezdeményezésre az oktatási intézménytõl függetlenül?
Én is mérnök infó szakra járok fõiskolán, 5. félévet nyomom, és most látom csak értelmét, hogy miért kellett annyi matekot tanulni. Nálunk szerencsére normális tanárok vannak, és meg akarnak minket tanítani arra ami a saját területük. Én is nagyon sokmindent hiányolok a fõsuliból. Leginkább a lehetõséget arra, hogy pár hallgatótársammal összeülve hálózatot építsünk, szervert telepítsünk, stb. De még van hátra 2 félévem, és az alatt remélem sokminden fog változni. :)
Na ja, csak tartok tõle ha te elmész dolgozni, akkor nem ezt fogják tõled kérni :)
Valóban aki akarja az ilyesmit is választhat, úgy hívják genetikus algoritmusok, elég dinamikus téma. Másik oldalon Jávor nevével fémjelzett szimulációs kísérletekben is jól jön a lenti tudás. Szóval, hajrá! :)
Ennyit er az allam bacsi oktatasa, ingyen van de csak idopazarlas. Furcsa hogy ennek ellenere micsoda lazadozas van amikor uzleti alapu oktatasrol esik szo, arrol hogy fizetni kell a dolgokert. Pedig 20 eve a kapitalizmust valasztotta az orszag...
Már nem azért, de a cikk fõ problémaként nem a felsõ oktatás gyenge szinvonalát jelöli meg, hanem azt, hogy nagyon kevesen merik bevállalni a reál területeket továbbtanulásként. Ennek okaként pedig a középiskolai oktatás alacsony szinvonalát tüntetik fel elsõsorban. Ehhez képest itt mindenki arról vitázik, milyen szar a fõiskola. Nem a szakemberek képesítését, hanem mennyiségét hiányolják! Amúgy a cégek is tehetnek valamit, pl. megemelhetnék a béreket a mûszaki szektorban és akkor talán többen mernék beválallni azt a tömör szopatást, ami pl. a BME-n megy.
"A fõiskola pedig csakis a tanároktól függ" ez nem teljesen igaz. Egyszerüen fenntrõl meg van határozva a tananyag. Nekem volt olyan tárgyam hogy bejött a tanár, megkérdezte hogy mi milyen szakirányon vagyunk, aztán közölte hogy az adott tárgy nettó hülyeség és sohasem lesz rá szükségünk (és ez tényleg igy is volt, valamilyen logikai áramkörtervezéses tárgy volt...), de sajnos nem tud mit csinálni elõ van irva hogy ezt meg ezt kell leadnia, mert ezt meg ezt fogják visszakérdezni a vizsgán.
Baka: "Másrészt sosem tudhatod mit fogsz használni abból a tömegbõl amit a felsõoktatásban átfolyatnak az agyadon, s nagyjából azt sem hogy pontosan akkor mégis hol fogod mindezt hasznosítani :)."
na ja, de ezt mindenre rá lehet fogni. Mert ennyi erõvel tanithatnánk az informatikusoknak a lepkék és hernyók szaporodásáról is a fõiskolán, hisz sosem lehet tudni hogy mikor jön jól ez a tudás... :)
Háát... Az egyetem arra igen jó volt, hogy aki akarta azt le tudták terhelni. Meg tudj oldani akármilyen feladatot, ismerj meg rövid idõ alatt tök ismeretlen rendszert és oldj meg benne alulspecifikált problémákat. Mindezt igen rövid (pl. vizsgaidõszak) idõ alatt, párhuzamosan több különbözõ (nézõpontú) területen. Azaz, a valós élet. Nem konkrétan egy adott nyelv, szakterület vagy valami, hiszen az naponta változik... Rugalmasságot, adaptációs képességet és rendszerszemléletet azt viszont nagyon keményen verték az emberbe, legfeljebb ez azalatt az évek alatt nem látszott.
Amit hiányoltam az egyetem alatt az, hogy mindezeket a szituációkat különféle _emberi_ környezetben hogyan lehet kezelni. Prezentációzás volt (legalább azt gyakoroltatták), de konfliktuskezelés vagy bármi emberi, az nem igazán... Egy érdekkonfliktus olyan lazán haza tudja vágni a legjobb fejlesztést is, hogy ihaj.
Másrészt sosem tudhatod mit fogsz használni abból a tömegbõl amit a felsõoktatásban átfolyatnak az agyadon, s nagyjából azt sem hogy pontosan akkor mégis hol fogod mindezt hasznosítani :).
Azt azért tegyük hozzá hogy ti infó szakról beszéltek. Ott tuti van olyan ami titeket nem érdekel és nem is kéne hogy legyen nektek. A fõiskola pedig csakis a tanároktól függ. Egy kedves tanáromtól hallottam hogy egyes tanárok azért nem tanítanak meg jól ill mindenre mert konkurenciát látnak a diákokban. Respect a kivételnek!
torreadorz: processzortervezés:-D
A magyar félvezetõ iparág egy kerek 0 !! itt ehhez nem értenek.!!!
Magyar oktatás tömören (pl ha szakmát tanulsz).
10% a szakma, 90% faszság, amihez a szakmádnak nincs köze!!! Amit megtanúlhatnál 8 hónap alatt, azt 4 évig tanulod a 90% miatt........ ez a tény!!
hehe. fõiskola. k**** jól hangzik, de kb xart nem ér. és ezt sajna nem egy fõsulistól hallottam^^ ill láttam már olyan mit tom én milyen mérnök infós akárkit, aki bután nézett azon hozzá intézett kérdés után, miszerint ide-s, vagy sata-s vinyót hozzak-e neki^^ nekem csak egy "ratyi" emeltszintû okj-s rendszergazdi papperom van errõl, de volt olyan nap, hogy napi 9 óra gyakorlat -> mindenféle xp, 2000, 2003, novell, linux hálók, szerverek oda-vissza. és tudtunk is hálókat csinálni mindenfelé:c ennek hiányában ugye nem is adták volna oda a papírt. para:c
Hali! Tuti velem van a baj (tudom, jól kezdem, bocsesz), de én lac111-el értek egyet a középsulis képzés terén. Ez az egyik! fõ probléma talán. Én villamosmérnöknek tanulok épp, és úgy érettségiztem emelt szinten, hogy magamnak készültem 12.ben, mert faktra nem jártam be, mivel kb. ez ment: -Tanárnõ, ezt hogy kell megoldani/ez miért így van/segítene? -Nem tudom. (vagy tuti a legbonyolultabban magyarázta el) Szal ez gáááz. Tényleg átláthatatlan az oktatás, gyakran kérdem magamtól, hogy akik ezeket a rendeleteket hozzák, láttak-e már közelrõl gyereket vagy diákot?! Egyszerûen nekem sem volt meg a lehetõségem, hogy középsuliban a matekot leszámítva, mert azt jól megtanították, felkészüljek a villamosipari tanulmányokra, hogy legyen egy kis alapom legalább. Aztán most ha 1-2 tantárgyból nem jó tanárt kaptam (és még finoman fogalmaztam), akkor abból most szenvedhetek. (Tisztelet a kivételnek, azért egyik másik tanárom nagyon is tisztelem!) A felsõoktatásban pedig KÁOSZ! Ez a legjobb szó rá. Viszont egy picit sértõ volt, hogy (IT területen nem vagyok otthon) szakmérnökképzést így lehúzta (magamra vettem bocsi), mert azért egyik-másik mérnökképzésünk igen csak világszínvonalú, ha meg egy amerikai mérnökhöz hasoníltjuk, akkor minimum géniuszok. Minden szentnek magam felé hajlik a keresztje ugyebár:P Szóval tényleg lenne mit csinálni, halalkának is igaza van azzal az oldallal kapcsolatban. A politika pedig teljesen a rossz irányba megy.
Tisztelem ezt a kezdeményezést, és remélem lesz is belõle valami elõrelépés!
Van olyan IT oktatás ami szakembert termel, ez a méregdrága tanfolyamok, pl.: CISCO. Vagy a SZÁMALK által preferált tanfolyamok. csak ezek 200 ezer -tõl vannak, és szerintem a többségnek megfizethetetlen. de ez magánvélemény
Az a gond, hogy a felsõoktatás tele van saját pozíciójukat féltõ öreggel, akiknek nem érdekül a változtatás. Szakosítani kellene az új IT technológiai oktatásokat, nem csak simán informatikust kellene képezni, hanem speciális területekhez értõ szakembereket, akik fejét nem általános hülyeségekkel kellene megtömni, hanem használható, a piaci igényeknek megfelelõ tudással.
Erre igazából kezdek rájönni én is.Tulajdonképp csak arra kell hogy ha tényleg tud is vmit az ember akkor ezt elhiggyék neki. De amelett nem igazán sokra jó. Vannak érdekes dolgok mint pl a prog ami még mondjuk érdekel is. De magyarázza el nekem vki hogy példának okáért a hálózatépítésben hol kell nekem határozott integrált számolni? Ezt nem nagyon értem. És elég sok ember a felét se tudja már annak amit a fõiskolán tanult, csupán mert sosem kell használnia. Mostanában többet tanul az ember forumokon mint a suliban.
Ez ilyen bullshit duma, remélem magad sem hiszed el.
Lac111: "Amennyi féle-fajta tevékenység létezik az IT világában, arra úgyis képtelenség teljes egészében felkészíteni a diákokat."
szintén bullshit. Elméletem szerint sok mindenféle IT ismeret tanitása jobban felkészít az IT szakmára, mint sok mindenféle villanytan és analizis meg architektúra... Ez kb. olyan mintha a pékeknek ürrepülõgép tervezést tanitanánk azzal az indokkal hogy igy majd késõbb jobban fognak tudni kenyeret sütni... (de persze kenyérsütést nem tanitanánk nekik)
Scamp: a fõiskola nokedli. Azt fogd fel úgy hogy csak azért kell hogy meglegyen a papir és hogy a hr-s ne hátulról inditsa a lapodat meg hogy eldicsekedhess vele. Ha infós akarsz lenni, akkor tegyél fel otthon a gépedre linuxot vagy windows szervert (esetleg vmware-be) és kezdj el szórakozni velük. Olvasgass mindennek utánna, probálgas ki mindent, üljetek össze haverokkal (ha koliban vagy ott is sokmindent lehet tanulni a többiektõl) kössetek össze gépeket stb. a lényeg hogy neked kell autodiktata módon tanulni ha szeretnéd valamire vinni.
Okos meglátás. Amennyi féle-fajta tevékenység létezik az IT világában, arra úgyis képtelenség teljes egészében felkészíteni a diákokat.
Ami viszont tényleg aggasztó, az a szakadék az átlagos középiskolák, és a reál szakos fõiskolák, egyetemek között. A közoktatás színvonala folyamatosan romlik, mert a tanárokat nem fizetik meg, és sajnos már kitermelõdött ez a réteg az oktatásból. "megjelölöm a tanárképzõt utolsónak, oda biztos felvesznek"
Jelenleg én is fõsulin vagyok.Azt hittem hogy itt majd tanulok olyat is ami érdekel és majd vmi normális infós állást be lehet vele tölteni. De vhogy marhára nem. Ami érdekel azt megint csak magamtól kell megtanulnom és vhogy egyik szakmát sem látom azokban a tanulmányokban amiket rám erõltetnek.
Egyébként egy valamit kihagytak a mélyen tiszteltek... Nekem öt évembe került amíg találtam egy olyan céget aminek a terméke mögé oda lehet állni és õszintén azt mondani, hogy igen, ez jó és tényleg mûködik... Nem csak rá akarunk tolni valamit az ügyfélre, hogy aztán ott fulladjon meg a "szolúsön" alatt. S kifejezetten szerencsésnek vallom magam, hogy találtam ilyen helyet :).
jajdebmf!!!!! én programozást akartam tanulni, ugyanott. De fél év matek matek matek matek matek matek villamosságtan villamosságtan progelmélet(bullshit) számtech történet (vagy mi a neve, bullshit)programozás unalom után otthagytam a francba, bár már volt egy programozás okájém. Eljöttem dolgozni, hát nem volt szükségem még soha a bmf-es marhaságokra.
Õk legalább próbálkoznak... Kicsit érdekes lenne hogy egy általuk létrehozott szervezet MAC-et reklámozna nem??? Elõbb gondolkozzál légyszíves mielõtt hülyeségeket írsz. Illetve ha te tudsz jobbat akkor írd le. Kíváncsi vagyok.
Ez nem változtat azon hogy az oktatás egy kalap kaki. Bakker, én a fõiskolán rendszergazda szakirányon végeztem, ehhez képest még a szakirányon is (utolsó másfél év) volt kb heti 10 óra villanytan, meg 5 óra architektúrák (ami kb. processzortervezést jelent) meg egyéb jó dolog (szerencsére a felének már a nevére sem emlékszem) és ezekkel szemben volt kéthetente két óra linux, meg egyszer (igen egyszer) nézhettük ahogy a tanár windows 2000-et telepit egy gépre. Szóval windows 2000 szerverrel foglalkoztunk kb 4-5 órát. És mindezt ugy hogy én elvileg rendszergazdának tanultam, tehát k.rvára semmi közöm a villanytanhoz meg a processzortervezéshez. A win 2000-et meg csak azért irom mert 2 éve végeztem, tehát ez már 2 éve is el volt avulva nem kicsit...
(ja és akkor még olyanról nem beszélve hogy ez elsõ másfél év meg matek hátán matekról szólt... aztán elmentem állásinterjúra és kökemyén linux/windows tudást kértek, pont azt amit cska érintõlegesen tanitanak az iskolában...)