Már nem azért, de a látható fény és az infravörös két külön dolog. Attól még hogy egy lámpa elvakít téged, attól még nem garantálja, hogy az infrát is elvakítja. És hogy érezhetõ legyen a külömbség: látható fényben a tested nem világít. Infrában viszont igen!
A szavaidat válogasd meg! Nem tudom kinek címezted a beírásodat, de a stílusod katasztrófális. Inkább lennék én a pesszimista, mint egy ekkora fellengzõs, lenézõ akármi. Csá és neked is fel a fejjel és hátrább az agyarakkal!
tudom h ez negativ hozzaallas de ehez tenyleg nem lehet mashogy allni sajnos :(. sajnos az teny h nagyon pesszimistak a magyarok. de szerintem nincs miert. kicsit pozitivabban kene allni a dolgokhoz es kicsit boldogabbak es befogadobbak kene legyunk. na mind1 ez nem a cikkhez tarozik szoval abbahagyom :D csa, es fel a fejjel!
nem biztos, hogy reszedrol is helyes ez a negativ hozzaallas a hazadhoz.... Egy olyan nep akit szivatnak mar legalabb 100 eve az lehet pesszimista egy kicsit, de persze nem nagyon!:)
mennyi pesszimista kocsog jar erre fele. erosen latszik hogy tenyleg a magyarok a legpesszimistabbak es a legelutasitobb nepseg europaban! miert nem lehet kicsit pozitivabban hozzaalni a dolgokhoz? minden egyes cikket agyonkritizaltok (negativan). miert nem lesztek inkabb ongyilkosok ha nektek semmi se jo? (tisztelet a kivetelnek ) Ez egy nagyon erdekes es hasznos rendszer, inkabb orulnetek hogy ilyen is van mar, es hogy fejlodnek az autok. Koszonjuk ezt az erdekes infot Berta Sándor.
Ez így sajnos szomorú. Ezek a funkciók ilyen autókban. Remek. Kb. ezeket az autókat vezetõ sofõrök azok, akik szinte semmivel sem foglalkoznak a külvilágból. Ilyen kocsikban használnak legritkábban akár biztonsági övet is. A többirõl ne is beszéljünk. Ezek az emberek ezt csak ,,beletolok még egy kis pénzt'' funkciónak fogják használni, majd kikapcsolják az elsõ adandó alkalommal. Akik valóban használnák, azok meg nem fogják tudni megfizetni. Ez van. Majd 10-15 év múlva alap lesz, mint most a légzsák.
Most azért tényleg nagy nagy ötlet. Táblafelismerõ kütyü. Aki repeszteni akar az úgy sem vesz ilyen repesztésgátlós csodajárgányt, max azoknak ad még önbizalmat akik a mert, és, vagy okoknál fogva eddig még nem vezettek. Õk az ilyen kütyük mellet is vagy 5 perc alatt halomra fogják törni magukat. Max a városon kívüli gyorsabb tempójú utakon van igazán értelme.
Mi va???? Itt senki sem olvas autós ujságot??? Az új Passat CC Felismeri a köylekedási táblákat automata parkoló funkció, az új 7 es BMW felismeri a táblákat infra kamerával látja az utakat és mindezt kivetiti az autó üvegére és riaszt ha gond van, az Opel Isignia szintén ugyanezt csinálja.... és most sorozatgyártásban lévõ autókról beszélek....
> Természetesen ez az infra megoldás szürkületkor nagyon hasznos lehet!
Meg ha egy szarvas, medve lep ki eled vagy kora este egy masfel tonnas krokodil hever keresztbe az aszfalton.
Eljött az ideje az intelligens szélvédõknek és lökhárítóknak.
Olyan elsõ szélvédõre gondolok, amely fényre sötétedik, éjjel a szembejövõ kocsiknál kiszûri az ottfelejtett távolsági fényt (esetleg rávillant a szembejövõre, hogy "Ejnye, ejnye, pajtika!", de ha te felejtetted úgy, akkor egy, a mennyezetre szerelt hüvelykujj barackot nyom a fejedre), hadd ne soroljam.....
Az elsõ képen azért nem látja az ipse jól az úton kolbászoló népet, mert nem mûködik rendesen a világítása.
A 45evvel ezelotti orosz tankokon voltak ilyen kamerak, meg 20-50cm-t tevedtek siman.. :)
gondolom a kollega nem az egesz kepet akarja kivetiteni csak a forro pontokat.. ill annak konturjat (h ne akadalyozza a normal feny latasaban), tamogathatna virtualister-hangzassal is (vagyis onnan jonne a hang, ahol a targy van).
"nem tudom hogy viszonyul ez ahhoz mikor valami nagy erõsségü fényforrás jön szembe. Például egy kamion aminek még a tetején is lámpa van. Ilyenkor én is elvakul, kiváncsi vagyok hogy egy ilyen infra ami érzékenyebb elvileg nálam mennyire "vakul" el"
Semennyire. Probald ki egyszer egy valami jobbfajta "infras" (igazabol nem az, mert "csak" fenyt erosit) biztonsagi kameraval.
Már nagyon régen nem a szenzorokkal van a probléma, hanem a képfeldolgozással, tehát az aggyal.
Egy számítógép messze nem olyan intelligens, hogy akár csak kis forgalomban is el tudna vezetni egy autót. A Budapesti csúcsban kb. percenként nyírni ki valakit.
A képernyõre kivetítés nem mûködõképes, mert a vezetõ nem fog tudni a képernyõre figyelni.
Live HUD kell, amit közvetlenül a retinára/szemüvegre kell vetíteni, így a vezetõ közvetlenül látja a dolgokat. Így ki lehetne emelni egy kivilágítatlan biciklist v. egy oldalról beszaladó gyereket. Ehhez még hozzá is lehetne szokni.
Hangjelzéssel kombinálva még hatásosabb lehetne.
Szerencsére a live HUD technológiát már évek óta fejlesztik a számítógépes játékok miatt, tehát nem a 0-ról kell kezdeni és így jóval olcsóbb a fejlesztés.
minek ennyi felesleges dolog az autókba? pl a volvoba a koccanás gátló. ha nem tudsz vezetni ne ülj kocsiba.
Jó de ez most nem arról szól hanem errõl a kolléga ezt szeretné kivetiteni :)
Azt hiszem éppen itt olvastam, hogy már fejlesztenek ilyet - nem az infra képet vetíti ki eléd a szélvédõre, hanem körberajzolja azokat az objektumokat amire fel akarja hívni a figyelmet. Ez azért hasznos lehet és nem is olyan zavaró.
helyesen: már többször volt rá példa hogy este fõuton lakott területen kivül töksötétben találkoztam KIVILÁGITATATLAN biciklissel és csak a gyors reflexeim mentették meg az életét, mert csak az utolsó pillanatban vettem észre
Azért mert ez infrakép. Nézd meg a kis képen a két embert hogy néz ki meg a szélvédõn. Most képzeld azt hogy az ott egy közlekedési tábla. Fel fogod ismerni hogy mi van rajta ha csak infrán nézed vagy nem?
Ezen felül szerintem nem triviális kivetiteni oda a képet (fõleg az ár arányokat is nézzük) illetve nem tudom hogy viszonyul ez ahhoz mikor valami nagy erõsségü fényforrás jön szembe. Például egy kamion aminek még a tetején is lámpa van. Ilyenkor én is elvakul, kiváncsi vagyok hogy egy ilyen infra ami érzékenyebb elvileg nálam mennyire "vakul" el.
viszont amúgy jó kis kütyü és tényleg nem ártana ilyen formában a kocsiba, és is rengetegszer parázok hogy elütök egy-egy nem vagy alig kivilágitott biciklist éjszaka a sötétben. (már többször volt rá példa hogy este fõuton lakott területen kivül töksötétben találkoztam biciklissel és csak agyors reflexeim mentették meg az életét, mert csak az utolsó pillanatban vettem észre). Most meg csak ránéznék erre és rögtön látnám hogy f@sza 2 kilométerig elõttem nincs biciklis.
Hamarosan azt is meglehet majd. Elterjednek a Sony által fejlesztett hajlítható organikus kijelzõk és akkor nem kell drága pénzen a repcsikben levõ technológiát (lsd. Corevette) használni. Mondjuk kicsit fake az a fenti kép a kutyás emberkékkel, mert egy mai autó kb. mindent bevilágít. Nagyon okos fényszóró megoldások léteznek már, és szinte minden gyártó használja is õket! Természetesen ez az infra megoldás szürkületkor nagyon hasznos lehet! Ha a ruhadesignerek és a vegyipar bedobná a közösbe a fényvisszaverõ mikroszálas anyagokat, akkor hétköznapi ruhák is lehetnének fényvisszaverõsek - itt-ott, és nem kellene drága pénzen mindent kütyükkel felszerelni. Mondjuk ez utóbbi biztosan könnyebb és kényelmesebb is... :)
Miért nem lehet megcsinálni, hogy az egész szélvédõre vetítse ki ezt a képet? Sztem sokkal jobb megoldás, mint hogy egyszer erre nézni, aztán a másikra.