(egyébként már 2009 is van, de jó rég óta...ha megfigyeled az AutoCad kiadóinak stratégiáját, akkor megláthatod, hogy jócskán és MIN. egy évvel korábban kiadják a legújabb verziókat)
Hallod, (csak hogy én is említsek failt)..tavaly Antwerpnben a BASF-nál voltam szerelésvezetõ egy hidrogén-peroxid factory építésében. És majd kiesett a szemem, amikor a SolidEdges 3D-s modellben ütköztek a csövek egymással...persze ez úgy derült ki, hogy amikor az izometriákat néztük, akkor sem stimmelt valami...nosza, akkor lássuk a 3D-t...és lám ott is ott volt a gebasz....ehhhe...szépen egymásba voltak építve (az egyébként min. 100mm distancera lévõ csövek) és remek, mondhatni középiskolai áthatást(mûszaki rajz) ábrázoltak az õt figyelõnek:DDD
A távvezeték hálózat is ilyen helyenként. Mikor nekiállnak bõvíteni akkor itt-ott rég elbonott vezeték szakaszokba botlanak amikre már senki nem is emlékszik.
De egyébként visszatérve a korábban említett 'kijön a mérnök a munka végén és lerajzolja a helyszínt' címszó alatti eszmefuttatáshoz: Azt azért tudni kell, hogy bizonyos kivitelezési munkákon (pl. földrengés technológiai megerõsítések egy erõmû technológiai csõvezeték rendszerén) szinte a lehetetlennel egyenlõ az, hogy komplett és helyszín hû terveket tudjanak prezentálni. Tudni illik, ugye ott vannak azok régi fránya szerkezetek/csõvezetékek, melyekbe neadjisten az módosítandó csõ/szerkezet beleütközhet. Mibõl adódhat ez? Nos régen ugye elkészítették a terveket, de azokat képtelenség volt összefésülni. Manapság meg az igényesebb projekteknél rendelkezésre áll egy mérethû 3D-s modell, mely lényegében mindent magában foglal. (némelyik olyannyira pontos, hogy az abból kiemelt ábrákból simán lehet dolgoztatni...de ez most nem ide tartozik)
Sokszor hallottam a PA Zrt-nél, hogy megcsináltatják majd a komplett primer és szekunder kör 3D-s gépészeti modellezését (utólag), de sztem a mai napig nem készült el (ez lenne ám egy giga projekt..pláne amiatt, mert kibaszott sok átalakítás történt az eredeti tervdokumentációhoz képest, melyek ugye nem lettek pontosan rögzítve).
ez egyébként így nem stimmel, mert azt a szakot is nyomtam, és kicst más a valóság (legalább is bmen) A mûszaki menedzser képzéssel (legalább is az 5 évessel) az a nagy helyzet hogy az elv hogy kiképeznek egy általános mûszaki rálátással rendelkezõ, részben pedig gazdasági ismeretekkel rendelkezõ egyént teljesen jogos. Pont ez lenne az ellentételezése annak a már említett "menedzsergecy, közgazdászgecy"-nek aki olyan dolgokról okoskodik meg irányít amirõl gõze nincs. Helyettük meg lehetne egy közvetítõ szereppel bíró általános mérnök gazdász, aki azért ismeri a különbözõ mérnöki területek alapnyelvezetét.
A gyakorlatban ez persze kurva szarul sült el, ugyanis az történt hogy a bmen amikor kiosztották a teljes képzés 40%-át alkotó mérnöki tárgyakat (40% gazdasági, 20% természettud.), minden mérnök kar tarthatott a képzésben 3-4 tárgyat (kb 20-25 kreditnyit), és ezek a karok magasról szartak az egészre vagy fel se fogták a képzés lényegét, hogy nekik abban a 25 kreditben az adott mérnöki terület általános ismereteit, nyelvezetét, gazdasági összefüggéseit kéne átadni ideális esetben. Ehelyett a tanszék leghaszontalanabb, leggyökerebb oktatóit állították a témára aki baszott valódi új tárgyakat kialakítani e célra, hanem fogták magukat és leadtak az adott mérnöki képzésbõl random kemény szaktárgyakat. Magyarán ahelyett hogy mondjuk a vegyészkaron a mûszaki menedzsereknek bemutatnák pl. a vegyipar különbözõ részterületeit, az alapfogalmakat, az ott megjelenõ rendszereket nagy általánosságban, és néhány gazdasági összefüggést, ehelyett leadják egy az egyben a vegyészmérnöki képzés bizonyos 3.-4. éves tárgyait átnevezve az azt megalapozó tárgyak nélkül persze, és elkezdenek nekik semmi alap nélkül reaktortartály méretezéseket tanítani, rektifikáló méretezés, folyamatmodellezés stb. És ez persze minden mérnöki karra igaz, minden elképzelhetõ kemény részterületbõl adnak le tárgyakat a PID szabályozótervezéstõl, a porleválasztó ciklon méretezésen át, a keresztezõdés fázisidõtervkészítésig. Olyan ez mintha az adott mérnöki képzést egy téglákból felépített piramisnak tekinted, és a piramis közepérõl véletlenszerûen kirántassz egy két téglát és azt odabaszod. Nincs az az ember aki elõismeretek nélkül képes lenne ennyi mély szaktárgyat felfogni és elsajátítani. Ennek pedig az lett a jó eredménye hogy a bmes képzésben a mûszaki menedzserek egy dolgot tanulnak meg igazán... kurvára gátlástalanul csalni és puskázni, vagy totálisan ignorálni bármilyen tudást, hanem eszetlenül bemagolni az összefüggéstelen információkat. És persze soha életükben nem is fognak bármi mûszaki dolog iránt érdeklõdni, hanem magasról szarnak az egészre. És persze még ezt a folyamatot csak erõsíti hogy az oktató meg nem veszi észre hogy mennyire szar az amit csinál és a hallgatók emiatt csalnak ahogy tudnak... ezért õ (az oktató) meg sztereotipiákat alkot és gyûlölni fogja a mûsz menedzser hallagtókat, és még szarabbul, még gecibben csinálja a tárgyat. És a körforgás eredményeként tényleg a képzés végére egy olyan embertípus jön ki aki kurvára nem ért igazán semmihez és plusszban minden tudással szemben teljesen közömbös és nem érdekli. A karrierben pedig ambiciózusan áttör mindenen gátlástalanul, elvek, ideák nélkül.
Van már 2008 is? Mikor a cégnél elõször nyitottam meg asszem a 2007-et ellenõriznem kellett, hogy ez tényleg AutoCAD vagy csak én látok rosszul. Én a 2002-es verzión nõttem fel úgymond. 2005-öst láttam utoljára, de már az is csilicsáré volt. Mondjuk az új egész kellemes lett. Az új office is tetszik nekem.
Ezekben dolgozom : Autocad2008, Könyvcalc (az árajánlatok készítéséhez), SAPSPROW (CNC vezérlésû oxy-acetilén és plazma gépek programozása), Gyártás elõkészítés és gyártás tervezés (a globális szerkezeti idomacélok és melegen hengerelt lemezek mutatójának kalkulációjával),. Mit mondjak még...projektek komplett levezetése, emberek közvetlen irányítása, HATÁRIDÕ betartatása:) Ja és nem utcsó sorban nehézvíz ivás hétvégenként
Mérnököt mindenhova.
És a gyártáshoz is kell mérnök... Meg biztos kihagytam még pár dolgot.
Ja, még azt elfelejtettem, hogy nem csak a tervezéshez, meg a kivitelezéshez kell mérnök. A fenntartási munkákat is meg kell csinálni valakinek, és az minden területre vonatkozik.
A szerkezetesek tartószerkezetekkel foglalkoznak: hidak, épületek, ipari létesítmények; fõleg vasbeton, és acélépétésrõl szól.
Az infrastruktúra szakirányon foglalkozank: uttal, vasúttal, közmûvekkel, környezetvédelemmel, vízgazdálkodással, meg mittudomén még mivel.
A geodéták fõleg mérésekkel, és térképekkel foglalkoznak.
Az itt végzettek igazából tervezõknek valók, de lehet menni kivitel szakirányra is, úgy elég gyorsan építésvezetõ lehetsz. A geodéták kicsit mások, nekik alapból a terepen a helyük, tudod, mérnek.
Mire vagy kíváncsi? 3. félévtõl lehet szakirányt választani: szerkezetépítõ, infrastruktúra, és geoinfó szakirány. Aztán ezen belül is lehet késõbb szakosodni. Addig azonban van egy csomó törzstárgy ami mindenkinek ugyanaz. Itt megtalálod melyikben milyen tantárgyak vannak.
Hmm pang a topik :D Egy kérdés: a BME Építõmérnöki karának honlapján nem találtam, hogy milyen szakok indulnak rajta. Valaki esetleg tud ebben segíteni? Van esetleg itt építõmérnök?
Nem tudom, hogy hol tekinthetõ meg. BME Út és Vasútépítési Tanszéken csinálták. Én másodkézbõl hallottam az egészrõl.
Nem elvágják, hanem nincsen készen. Nagyon nem midegy.
De, használhatósági szempontból teljesen.
Egyébként nyilván én sem úgy gondoltam, hogy ott volt az autópálya már, csak fogtak egy gecinagy ollót, azt' elvágták vele az aszfaltszalagot... :P
"A híd, ami után x méterrel elvágják az utat, az nem használható."
Nem elvágják, hanem nincsen készen. Nagyon nem midegy.
Más. A SoundPLAN programba egyre jobban belemélyedek. Nagyot ütõs dolog. Egyesével tesztelek le benne dolgokat, hogy azt csinálja - amit gondolok. Tegyek be képeket a számításokról? Érdekel valakit? Most pl. egy pisztolylövés szimulációját csináltam meg poénból. Vizsgáltam, hogyha egy betonfal közelében sütik el, akkor hogyan szórja, veri vissza a zajt és hogyan terjed át. 2D/3D irányítottság, emissziós spektrum, elnyelési spektrum, visszaverõdés, stb. mind állítható. Überbrutál.
Jó, akkor megéri a teljesen kihasználatlan híd. Legfeljebb megnyitás elõtt rögtön felújítással kell kezdeni...
"Tudod mikor az M0 csak Budafokig volt meg és M5 között akkor 0 forgalma volt a maihoz képest. "
A szinte 0 és a teljesen 0 közt van némi különbség. Mondom, alapvetõen nem hülyeség távlatokban gondolkozni, csak ÍGY faszság. a 2A (illetve már M2) összes hídja és csomópontja 140km/h-ra meg 2x3 sávra van építve, és az teljesen rendben is van. Nem volt rá pénz, az út 2x1 sáv. De legalább használható, és távlatilag bõvíthetõ is. A híd, ami után x méterrel elvágják az utat, az nem használható.
Ha csak 10 évig nem lesz használva akkor is megéri.
Tudod mikor az M0 csak Budafokig volt meg és M5 között akkor 0 forgalma volt a maihoz képest. Ez az állapot volt vagy 6-7 évig asszem. Ma már kéne mellé egy másik híd... Ki képes elõre látni, hogy milyen forgalom is lesz 15 év múlva egy M6 hídon? Magyarországon mire egy hídból lesz valami az elképzelés után az vagy cirka 5-8 év. Te ezt kivárod? Én inkább nem tenném. Felmerült az M0 háromsávosra bõvítése. Csak mire megcsinálják már szitne 4 sáv kéne. Az viszont meg nem megy, mert az utak felüljárómi alatt csak 3 sáv fér el. És akkor még leállósáv sincs...
A szigeti gerincút is az M0 felé menne, annak is kell felüljáró. Nagyon remélem, hogy úgy építik majd meg (talán 4 év múlva, mikor 2003-ban kellett volna elkezdeni...), hogy figyelembe veszik, hogy alatta bõvülhet az M0.
Hát, nagyon megmagyarázható ez az elõrelátás, de hogy nem _JÓ_, az is biztos. Nyilván van értelme a távlati elképzeléseknek, csak éppen nem úgy, hogy akkor 10 évig _egyáltalán_ nem használjuk. Ha mondjuk épp használva lenne, csak nagyon kihasználatlanul, még az is jobb.
"A vasút hol tud átmenni a Dunán?"
Ahol kell. A vasút aztán végképp központosított, és ott van az északi és déli vasúti híd. Máshol nagyon nem is kell, de Komáromnál, meg Bajánál is van vasúti dunahíd. Azért a vasút nem olyan, hogy gondol egyet, és keresztezni akarja a Dunát hirtelen.
"A 4-es metró ellen bezzeg nem nagyon ágál senki pedig annál kapitálisabb elk*rást keveset látott a világ..."
Hova már? Évekig ment a rinya 4esmetró ügyben, mennyit szeretnél még? Én már unom, õszintén.
"- Az alagutat milyen tempóval fúrják már? A Csalagút egyes részeit '1980-es években 250-300 m/nap sebességgel fúrták."
Hát õõõ... Izé. Szóval sziklát fúrni úgy, hogy van felette egy hegy, nem olyan nagy mutatvány. Ezzel szemben agyagos-homokos-szemetes-százféle különbözõ rétegzõdésû talajban fúrni, hogy közben egy város van felette... Nem annyira egyszerû.
Az állomások azért (is) lassúak, mert építés közben még terveztetnek ezt-azt hozzá. Ideiglenes falakat, rámpát, anyámkínját, amit "elfelejtettek" idõben megterveztetni...
"Tiszta szégyen az egész, és nem tehetünk semmit."
Ilyenkor kicsit kibújik belõlem a radikális énem. De. Jól megagyalni mindet és ezavarni az országból, állampolgárságtól megfosztani õket. Boldogítsanak mást...
Jobb helyeken úgy szokás, hogy megcsinálják amibe belefognak. Itt is csinálunk kicsit, meg ott is, és 100 év múlva kész is. Egyébként én úgy tudom, hogy azért nincs út az acélhidakhoz, mert azok nem betonból vannak... nehogymár legyen valami amit acélból csinálnak és jó. Egyeseknek ez az érdekük. A kõröshegyi is ugyanez a móka, csak ellentétes a helyzet. A vasbetonosok túlzásba vitték a lobbizást, és ez káros.
A 4-es metróról meg jobb nem is beszélni, minden mûszaki ember tudja, hogy mirõl van szó. Tiszta szégyen az egész, és nem tehetünk semmit. Készült tanulmánya metróra pazarolt források felhasználásáról. 15 lehetõséget vizsgáltak a források felhasználására, a metró az utolsó volt a sorban, mégis az kellett, no comment.
"A másik két híd forgalma túl sokára fogja elérni azt a forgalmat amire tervezték."
Na de el fogja érni! A kis hidet épíesz akkor meg bõvítesz utólag? Nem. Építesz újat? Mibõl? Nagyon jó ez az elõrelátás. Bp. körüli forgalom is akkorát nõtt 15 év alatt amit senki sem látott elõre. Ezért is olyan szar az M0 amilyen... ---
"Hiába megy át az autópálya a hídon, ha a többi rész nincs kiépítve."
Ki lesz. Pont. Innentõl fogva felesleges azzal érvelni, hogy nem kell. A projekt többi része idõben eltolódva valósul meg. No offens, de minden híd ami a Dunán van az nélkülözhetetlen.. Az a hídsûrûság ami itthon vagy eszerûen szánalmas. A vasút hol tud átmenni a Dunán? Eh.. ---
"Ezek a hidak kellenek, csak nem így."
Köröshegyire talán igaz, az újvárosira szerintem nem.
A 4-es metró ellen bezzeg nem nagyon ágál senki pedig annál kapitálisabb elk*rást keveset látott a világ...
- Miért olyan lassan épülnek az állomások? Fel nem fogom. Mit gatyáznak? Más beruhzásáokkal összevetve amit láttam az országban egyszerûen szánalmas.
- Az alagutat milyen tempóval fúrják már? A Csalagút egyes részeit '1980-es években 250-300 m/nap sebességgel fúrták. Ennek még az 1/10-ét sem éri el a 4-es metró! Világosítson már fel egy építõ/építész, hogy ez mitõl van? Egyszerûen képtelen vagyok felfogni, hogy mûszakilag mi indokolja ezt.
A kõröshegyi hidat nem betonból kelllett volna csinálni. Hamarabb kész lett volna és olcsóbb lett volna.
A másik két híd forgalma túl sokára fogja elérni azt a forgalmat amire tervezték. Hiába megy át az autópálya a hídon, ha a többi rész nincs kiépítve.
A szekszárdi híd valóban nem vezet nagyon sehova (egyesek szerint). A dunaújvárosival mi a bajod? Az autópálya forgalma megy majd át rajta. Jelenleg az nincs kész, de attól még nagyon jó, hogy ott van az a híd már most is.
A Kõröshegyi híd szintén érdekes. Környezetvédelmi szempontból nem rossz, mert azért ott elég masszív domokat kéne megmászni a kaminoknak és egy vögylbe rekedne a szmog egy része. Most simán átgrurulnak felette a monstrumok. Inkább neccesnek nevezném, mint teljesen feleslegesenk. Persze az M6 alagút az már más tészta... ----
"A probléma ott kezdõdik, amikor olyan dolgokba szólnak bele nem mûszaki emberek, amit tisztán mûszaki szempontok alapján kéne vizsgálni, és ilyanbõl elég sok van."
Szerintem nincs gond, amíg a szekemberek a saját területükön hoznak döntéseket, akármilyen szakemberrõl is legyen szó. A probléma ott kezdõdik, amikor olyan dolgokba szólnak bele nem mûszaki emberek, amit tisztán mûszaki szempontok alapján kéne vizsgálni, és ilyanbõl elég sok van.
Az ilyeneknek vannak olyan súlyos következményei, hogy Kõröshegyre egy méregdrága monstrumot sikerült építeni a megfelelõ szerkezet helyett, és a Dunán értelmetlenné válik a Dunaújvárosi és a Szekszárdi hidak létezése.
Ha bizonyos cégek szempontjából vizsgáljuk az ügyeket, nekik gazdaságilag indokoltak ezek a baromságok, mert nagyot szakítanak, és nem vonja senki felelõsségre a döntéshozókat a mérhetetlen károk okozása miatt, amit az egész ország nyög.
Sajnos ez nem azok közé tartozik. (Én is a tv-nél dolgozom.)
Még egy sztori eszembe jutott a menedzserek értelmi képességérõl. A tv-ben kitalálták, hogy spórolni kell. Elõvették a papírkájukat és elkezdték nézegetni, hogy melyik stúdióban, hány óra mûsor készül. Ezek olyan emberek akik életükben nem jártak még a stúdióknál. Észrevették, hogy a 3as stúdióban naponta csak 1-1,5 óra mûsor készül. Egybõl jött az okoskodás, hogy hát ez nem gazdaságos, zárjuk be. Csak az idióták azt nem tudták, hogy a 3-as stúdió a híradó stúdiója.
Hát ha a keletirõl kell nyilatkoznom akkor nem kell megkérdeznem, csak látnom. Jelzem 4 éve vagyok kolis! Én keletist tanulni még nem láttam! Vagy nagyon elvétve. De a buli az ivás a hét mindennapján megy! Ez így igaz ahogy mondom. Biztos van olyan is ahol megdöglenek a tanulásban. PL. Debrecenben a gimnázium végégig kitûnõ tanuló uncsitesóm kibukott a DE közgáz szakáról. De a helyzet az, hogy ilyen sulikból van kevesebb.
Az olyan mérnökökbõl akik használhatatlanok. BME-t elég kevesen végzik el minden évben. És az a pár fecske nem csinál nyarat, mikor ezrével lenne rájuk szükség minden évben (hasonló minõségben).
Nekem is volt menedzsmentem. Az az egy tárgy nagyon jól mutatja, hogy mi a gond az egész menedzsmentel. A tanárunk a legelsõ órán kiadta az ukászt, hogy írni kell egy házi dolgozatot. Na most azt, hogy mirõl szóljon 2 percben sorolta el, miután kérleltük, hogy ne csak annyit mondjon, hogy: "írjatok valamit a menedzsmentrõl". Tehát valójában magát a feladatot 1 szóban intézte volna el. Az óra további 70-80 percében azt magyarázta, hogy külsõleg, hogy nézzen ki!?!?!?! Ez mindent el mond.
Hát ha azt állítod, hogy mérnökökbõl túlképzés van akkor nem vagy képben. Ráadásul terelsz. Ugyan igazad van benne de akkor is. Eddig a mennyiségrõl volt szó nem a minõségrõl. De akkor beszéljünk arról. Nézzük csak meg, hogy mennyi minõségi közgazdászt képeznek? Hát nem sokat. Legtöbb suli csak valami kamu. (Kandós vagyok szóval elsõ kézbõl tudom mondani, hogy pl mi folyik a Keletin.)
Az utolsó mondatod is teljesen igaz. A probléma csak az, hogy az elvégzett munkáért kifizetett bér nincs arányban. A közgazdász sokkal kevesebb munkáért, szellemi befektetésért jóval többet kap mint az az ember akinek köszönheti, hogy egyáltalán van mit eladnia.
Én bejártam ugyan böcsülettel mikromakróra, de ha egy szögvassal vernék szét az agyam, se lennék hülyébb belõle. =) Van aztán "menedzsment és vállalkozásgazdaságtan", ahol "menedzsmentre" tanítják az hülyegyerek fejét (azaz tudja felsorolni, hogy Fayol, Taylor, stb.), négy kreditért. Összességében eddig két óra tanulással - és szerencsével - négyesre állok belõle, és igen jó esélyem van ezzel is zárni. Gépelemek tárgyam második feladatába most feccölöm bele a tudom is én már, hányadik órámat (kétszámjegynél járok, és még semmi rajz nincs a dologban), mert tisztességes munkát szeretek kiadni a kezeim közül: hozzámvágnak érte három kreditet. Én azt mondom, jól van ez így, aki hallgató nálunk akar, az gond nélkül elmehet gazdasági irányba. De az arányokkal akadnak problémáim...
Pedig nagyon is kepben vagyok. Nem az szamit, hogy mit vegeztel, hanem azt, hogy hol.
Kozgazdaszok meg mindig benne vannak a berezesi top5-ben, pedig elvileg "tulkepzes" van.
Hiaba tervez a mernok, ha nem tud eroforrast teremteni a termekenek. Hiaba szamolgat a kozgazdasz, ha nem tud mit eladni. Ezek ketten kiegeszitik egymast.
Aki a kozgazon vegzett annal is kb ez a helyzet ne aggodj. Nem azert keresnek meg teged ert gepeszmernok vagy, hanem mert a BMEn vegeztel. Ennyi. Sokkal tobbet szamit hogy hol vegeztel, minthogy mit vegeztel.
..én mégse mesélek! Úgyis mindenki magának fog rájönni a dolgokra!
Én is mérnök vagyok - ráadásul gépész :P Szerencsére tervezek és nagyon nagy szerencsére legyártják, odaviszik, összeszerelik és beüzemelik!
http://hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%A1ks%C3%B3_L%C3%A1szl%C3%B3 "A József Attila egyetem francia szakán kezdte tanulmányait, majd a 624. számú Szakmunkásképzõ Intézetben folytatta, mint rádiómûszerész" Szerencsére nem...
Hát azért, mert állás tényleg van, még itt a sötét borsodban is, de ha szerencsés vagy, vannak kapcsolataid, akkor bizony 'könnyebb' munkákat is kifoghat hasonló fizetésért. Ezt bizony mindenki jól tudja, nemhiába van mérnökhiány itthon és az egész nyugati világban kb.
Mindkettõtöknek igaza van sztem. Van nekem is olyan barátom aki info-könyvtári szakon végzett. Hát mit mondjak. A windowst is én szoktam neki telepíteni. :)
Ezek szerint nem vagy képben a munkaerõ piacon. A mérnökökbõl nem, hogy szarásig nem képeznek, de még hiány is van. A nehéz bekerülésre meg csak annyit, hogy mondjuk bölcsész karra sem könnyû, mégsem ér semmit.
Hát ezt nem mondanám. Viccbõl hajkurásszák a gépészket és villamosmérnököket? Én 1 hét alatt szereztem jó állást úgy, hogy hivatalosan nem vagyok diplomás, mert nincs nyelvvizsgám és csak keresgettem és nem kerestem (van különbség!). Utána 2,5 hónapig áltagban 2 hetente hívtek fel tök ismeretlenek, hogy lenne egy állás nekem. Nem az, hogy gyere egy interjúra, meg egyebek. Állas van, gyere.
Az egyik azzal nyitott bemutatkozás után, hogy mikor tudok kezdeni. Eh... Mondtam, hogy sajna már nem aktuális a dolog. Nem gyenge mi? És mindez pályakezdõként...
Akkor mibõl is van rogyásig? 10 év múlva, ha a mostani fõnökeim nyugdíjasok lesznek nem lesz kit felvenni!!
Szerintem meg nem. Még mindig az informatika a sikerkar azok körében, akik csak alibinek akarnak diplomát. A mai napig rendszeresen találkozok olyanokkal, akik egy számítógép biosában sem találják fel magukat, pedig van egy info diplomájuk. (ha szigoruan csak a mérnök diplomákat nézzük)
Mérnökként bevallom én nem értem, hogy a pénzügyi rendszer hogyan mûküdik, de a helyzet mérnöki szemmel tényleg bicskanyitogató, mert az átlagembernek az jön le ami. A felelõsség teljes hiánya az ami dühítõ és akkor még ott a mentõöv. Más szakmában dolgozó embereket század ekkora hülyeségért úgy segbberúgják, hogy ehaj és örüljön, ha nem ültetik le... Persze biztos azért tûnik így nekem, mert nem értem. Bucser értelmes és biztos el tudná magyarázni, csak nem érteném. A szavak felét nem értem amikor ilyesmikrõl ír.
Persze egy pénzügyi szakember sem értene valószínûleg egy kukkot sem abból, ha áramlástanról kezdenék el neki beszélni. A világ már csak ilyen.
megoldani:
'húúú bazzeg én hülye, már az utolsó hajléktalannak is hitelt adtam, mert kellett a pénz egy privát luxusra pipmelt an225-re, hogy lehettem ekkora hüüülye?!?!?! Én nagyravágyó barom, be kellett volna érnem azzal a G5-el, most mindjárt tönkremegyek ITT a vég áhhh'
'Dehogyis!!! lehúzom az államot 1000 millárdal, végülis én vagyok a pénzügyi rendszer, én vagyok a pénz maga, nélkülem nincs víz, nincs levegõ, én vagyok mondern kor egyháza! rám más szabályok vonatkoznak'
'Pfuuu ezt most megúsztam, ezután tényleg csak annak adok kölcsönt, akibõl ki is lehet verni'
Na de most már kussolok, nem akarok flémelni ebben a jó kis topikban:)
"valahogy elfelejti, hogy az alatta lévõ autóban ~100év mérnöki munkája van, és kiröhögi a középszerûen élõ mérnököt, akinek ha befuccsol a cége biztos nem dob az állam utána 1000 milliárdos mentõövet."
speciel csak 25 milliárd dollárt és 20 milliárd eurot kapnak. (25 milliárd dollárt már kaptak 2 éve az amerikai autógyártók)
Szóval mirõl is beszélsz?
Az 1000 milliárdos mentõöv meg azért kell, hogy a drága cégek továbbra is kaphassanak hitelt. mert abbol a reálgazdaságban 10 000 milliárd lesz.
Bocs, de akkor a mûszakicikk eladókat ugyanennyire utálhatnád hisz a drágábbnál drágább szarokat sózzák az emberre olykor olyat amire szükége sincs.
BTW: egy egyszerû értékesítése frontost ne hasonlítsunk már egy backoffice-os elemzõhöz és kockázatmenedzserhez.. hisz az értékesítési vonalon nem számít a végzettség míg az elemzõ munkához elég komoly ráhatás kell.
Pont az hogy a backoffice-on próbálják visszafogni afront irreális elvárásait.
Segít a bajbajutott szegény embereken, szeretetbõl és emberségbõl és mivel ilyen emberséges csak 400% THM-et számol fel K. Istvánnak aki önhibájából hülye, de ezt kihasználva sikerült rávenni arra, hogy hitelbõl vegyen új plazma TV-t. Egy ilyen kemény nap után bankár barátunk beül az s500-ba és miközben suhan haza, valahogy elfelejti, hogy az alatta lévõ autóban ~100év mérnöki munkája van, és kiröhögi a középszerûen élõ mérnököt, akinek ha befuccsol a cége biztos nem dob az állam utána 1000 milliárdos mentõövet.