2009-es peugeot boxerben hogy lehet az órán a pontos időt beállítani?
Ja, a szervizt sokan nem tartják be. Aztán megy a rizsa, hogy milyen pocsék ez vagy az a gyártó, mert 100 000km után széthullott a kocsi. Lejjebb olvastam, hogy a Ducato 800 000km-t simán teljesített. Iveco motorral megy mint a golyó. Én amikor meghirdettem a saját használt autómat, meghirdettem a komplexauto.hu oldalon, meg is vették hamar, de nem csodálkoznék, ha tekert órával másutt újra látnám eladóként, mert mentünk vele vagy 400-at, de a felét sem nézné ki belõle az ember.
az egész nyarat zokszó nélkül teljesítette, 10-11 literes fogyival /max. 75-ös sebesség/, node 2 m3 sóderrel is ami olyan 36-38mázsa.
a gyári vízhõfokmérõ már megvételkor [email protected] volt, bebágeroltam egy MTZ-ét, csak egy közdarabot kellett esztergálnom hozzá... az óra a gyári "vak" helyekre pont stimmelt.
na felkerült az LT-re a ponyva, most már figyelni kell jobban a tolatással... :)
Ez tényleg sokban függ attól, hogy hány ember, milyen emberek hajtják, mert egy saját autó általában jobban meg van kímélve, bár nem minden esetben. Nekünk a Mascott egy Román cégnél szolgált mielõtt megvettük, és ezzel el is árultam mindent... Nálunk a cégnél van egy 160 lovas Ducato, már több mint 800.000km van benne, de még mindig megy...ellenben a Crafterral amibe alig van 300.000 és minden baja van. De volt egy anno egy Jumper, a tulaja annyira foglalkozott vele, hogy elhozta szalonból, egyetlen egyszer nem vitte el szervizbe, se olaj semmi nem lett benne cserélve, pár hónaposan szét ment benne a motor, be vitte szervizbe, súlyos százezrekért megcsinálták neki de ki se fizette úgyhogy ott maradt a szervizbe...
erre csak azt tudom mondani, hogy volt olyan Sprinterhez közöm, amivel megjártuk oda-vissza Hamburgot, itthon kipakoltam, ki sem hûlt, indult vele egy másik csávó Hollandiába. az oda-vissza, hazajött, és járó motorral/!/ sofõrcsere, és eriggy neki, megint Hamburg.
A baj ott kezdõdik,hogy a trágyalé is tisztább annál amit üzemanyagként eladnak,csillagászati áron. Aztán,hogy a mechanikát szinte lassan kiszorítja az elektronika,és lassan nem autód lesz,hanem 4 kerekû számítógép.Ezt tetézi,hogy gyári karbantartási ciklusok,még labor körülmények között is túlzás.Egy magánember természetesen sok esetben nem is azt követi,hanem a józan észt.Céges szinten ez úgy néz ki,ha 30 000 periódus,az az autó 30 000-ig nem áll ki a termelésbõl.
szerintem a fõ gond hogy egyre jobban elfelejtik az emberek a szervíz fontosságát és hogy a környezetvédelmi bizbaszok pl. EGR és kül szenzorok állandóan keverik a szart
a mechanika még mindíg egyre jobb és pontosabb lesz,hiába nyomják lassan dupla akkora lóerõvel a gépeket a motorok váltók nem fekszenek ki ha normálisan hajták az autót
én a gyári 30 ezres olajcserét sosem tartom,mindíg 15000-ként cserélek légszûrõvel gázolajszûrõvel és ha veszek valamit rögtön difi és váltóolajcsre
a vicc az hogy a fékolaj-hûtõviz-kuplungolaj stb,-t a fiatal autókon cserélik míg garanciális teljesen feleslegesen,aztán szépen elfelejtik mikor korosabb a gép pedig akkor lenne fontos
a boxeren pl. a váltóbowdenezés zsírzása 5 évente kötelezõ,de a modern ember az 5 perces munka helyett inkább sír hogy szar a váltó mert nehezen jár
hogy milyen utakon cipekedünk velük az már csak hab a tortán,magyarországra külön futómûvet kéne lassan tervezni minden autó alá
de mérni-büntetni ezerrel jobban megéri mint aszfaltozni
Igazad van,de egyre kevesebb az olyan mostani kisteher ami probléma mentes,nem hogy elmenjen 500 000-et nagyobb fõdarab csere nélkül. Nyílván függ a használattól is. Hiába megbizható a motor,ha a tengely kiesik alóla.
Jók ezek a VW-k, nekünk is volt egy T5-ös Transporterünk, ment mint az állat de ha volt valami baj akkor mélyen a zsebbe kellett nyúlni, bár olyan sok baj nem volt vele. Mi csak szervószivattyút cseréltünk benne, meg garanciába cseréltek egyszer szélvédõt, és azt a gyári hibás kuplungot ami 13000km-nél szétment az autóba. De ezeken kívül semmi baja sem volt, 300.000-km-el adtuk el. Nem tudom hogy mennek az LT-be az alkatrészek, de úgy hallottam azok még jó autók, a Crafterek meg magyarul egy kalap szar. Tele elektronikával, menni nem bír... Nekünk két éve egy 6.5 tonnás Renault Mascottunk van...2007-es, hát vagy csak mi fogtuk így ki, vagy tényleg ilyen szarok... legutolsó szerviz 290ezerbe fájt, megy a levesbe...már itt áll az udvaron a váltás..
Hát az LT-t váltó Crafterekrõl is mondanak jót is,rosszat is.
jaja
nagyjából vágom a hozzáállást. volt több VW-m nekem is meg a családban amúgy is. tesómnál jelenleg is egy G3 teljesít szolgálatot, pedig az is kapott már az élettõl eleget... :)
mondjuk mostani; új Transporter, Jetta, Caddy, Passat nem kéne...
kurva jó ez az LT... tetszik, hogy minden nagy, hozzáférhetõ ma pl. baszkódott az elsõ lámpa, csavarbehajtóval kibontottam az egész lámpát az utcán kb. 15sec. alatt, izzócsere, bizticsere/régi kerámia/ és csá... nekem bejönnek ezek a régi VASak
az meg, hogy ma is mennyi súllyal kormoltam, le sem merem írni...
minél több szürõt építesz be,annál nagyobb az üzem biztonságod!
ha nem közös nyomócsöves,hanem hagyományos adagolós,szerintem el kéne hogy menjen. Laci konyhás olaj?
kurvajó ez az LT oké, hogy fapad, meg kocka, meg EURO -2 emisszió, de leszarom, amíg 16 mázsával annyi a változtatás, hogy 1-el indulok, nem rögtön 2-vel... és vígan furikázunk :)
ez a rendszerû motor elmegy 50-50 étolaj-gázolajjal?
ja és a kuplungod,meg a kardánod,se ugrik szét,mert nem kell csusz kuplungolni annyit,mint a hosszú áttételnél.
Ha nem tervezel nagy utakra menni,rövid szakaszokon,lehet gazdaságosabb a rövid váltó,igaz az utazó sebességed,nem lesz esze veszett,de " alapjáraton" leéli a motor az életét.
a helyzet az hogy a motor teljesítménye és a tervezett raksúlyra készítik az erõátvitelt
évekig jártam 2.5 tdi boxerral,az 3000-nél olyan 105 körül ment /nem emlékszem pontosan/ de az csak olyan 100 lóerõ volt és a nyomatéka is sokkal kisebb volt mint a hdi-nek mikor bejött a 2.8 hdi kapott 16-os kerekeket és a váltó 5. fokozatát is megnyújtották pont 1000-et esik a fordulat 4-bõl 5-be amit a régi motorral nem lehetett volna megcsinálni
én megváltásnak éreztem az elsõ common rail teherautómat,és már nem is vennék régi adagolósat mert gyakran 2000 km-t is letekerek rohadtul nem mindegy milyen tempóban és hangerõ mellett
eddig még semmi gondom nem volt egyikkel sem,pedig az unijet ivecót 680 000-nél adtam el az ugyanaz a motor mint a hdi csak másképpen nevezik pözsóék-eredetileg az fiat motor
Mi a jellemzõbb,a helyben közlekedés,vagy a hosszú táv?
nem biztos,hogy a difid áttétele a rossz,lehet,hogy maga a váltó áttélezése is ahhoz van igazítva.De biztos,hogy segít vmit az is ha difit átcseréled.Rosszat nem csinálsz vele,ha a difit kicseréled.
ha szerzek hosszabb áttételû difit, azzal gondolom orvosolható a dolog részben...
Jó rövid váltód van Neked is. Én egy Dailyt szoktam néha vezetni abban van ilyen rövid váltó. Lehet nem megy végre sokat,de a hegyet elhúzza erõlködés nélkül.
ez LT40 elöl-hátul laprugós, de 3500-ra van vizsgáztatva. egyenlõre jó, bár meg kell szokni, hogy 40-tõl lehet 5.-el menni és 70-75 az utazó. cserébe 2x4es a plató és sokkal kényelmesebben elférünk hárman benne, mint a KIA-ban.
Jó választás volt!:) A transporterek azért nem olyan jók,mert hátul is lengõkarosak,és " Tatra betegségük van".Mint az összes ilyen torziós rugós futómûnek.Terheletlenül ferdén koptatja a gumit. A ponyva oldalszélben meg olyan mint egy nagy vitorla. A nyított plató is tud visszafogni szélben,de ponyva kétségtelen jobban.
sosem gondoltam volna, hogy ennyit fog a ponyva ilyen szeles idõben a verdán...
Mivel gondolom,nem autópálya vezet a méhekhez,én nem biztos,hogy a KIA-t jó vásárnak gondolnám,a kis kerekei miatt. Ami szintén nem mellékes,mekkora az önsúly/össztömeg arány. Egy ismerõsnek ilyen mercije van.
senki?
Üdv!
van egy méhészetem, azt hurcibálni tervezek egy platós kisfülkés verdát.
T4-eket, meg KIA K2700-akat néztem. a T4-ek korukhoz képest drágállom. 1999-2000 körüli KIA van már értelmes /képrõl/ 800ért. ismeri valaki ezeket? érdemes velük foglalkozni?
kicsit ebbe a topikba is kötõdik a mentõ kérdés szerintem. Várom a véleményeket!:)
Idén Április környékén jön az megújult Master! már 4,5 t össztömegig van a paletta,150 lóerõs teljesítmény,elsõ vagy hátsó kerék hajtással,hátulra már elérhetõ, a duplakerék is!
Én platos Masterrel csapok,átlagban olyan 10 literrel elketyeg,ha 100-110-es tempóval megyek minimális rakománnyal.Az a baj a nyitott plató 130-nál már pusztítja befelé a gázolajat rendesen.Sok a légellenállás.
Hát igen sokkal jobb így, szerintem ez a kategória az ami még belefér ebbe a sebességkorlátozásba. De eddig is voltak és lesznek is akik tesznek a korlátokra furgonnal vagy kisteherrel, de nyilván ezelõtt több volt. Ismerek is két embert, az egyik mutatott egy videót, 2.2-es Boxeral akasztotta az órát az M3-ason. A másiknak bár nem volt képe vagy videója, de a Polgár-Gyöngyös táv 1órán belüli teljesítéséhez kell teljesítmény... Azért én nem támogatom ezt a száguldozást hiába "csak" egy 3.5 tonnás kocsiról van szó. Na meg nekünk is a Toyota így is bevesz 11-12 litert 100-on, 130-nál összehorpadna a tank. De ha végre egyszer valahára sikerülne venni egy furgont azt gondolom hogy egy 110-es tempó bõven belefér. Egyik kolléga is egy 3.0-es Ducatoval 8-9 literrel jár, ami azért szép eredmény a 17 köböstõl 100-110-es tempónál.
Nagyon úgy néz ki hogy jövõhéten meglesz az Iveco:) de még nem akarom elkiabálni...
Most kaphatott valami ütést szerintem a futómû szerintem mert nem olyan rég kezdte el enni a gumit, ráadásul miután kicseréltük a bal elsõ gumit utána menet közben szálszakadásos lett a jobb elsõ is...
:c most cseréltük le a gumit, azt hiszem szerencsénk volt... ma hajnalba jelentkezett a gond, mégpedig úgy hogy kibaszottul dobálta a kocsit, szerencse hogy nem robbant szét. És amint látni holnap elvisszük megnézetni a futómûvet mert a bal keréknek a belsõ peremét a jobbnak meg a külsõ peremét eszi.
Hát ezek a madák benzinesek:) De elején jó volt a ducato is motorikusan csak elektronika volt szar második naptól kezdve végig:D De már inkább szabadiidõ verda lett mint árufuvarozó:D eredeti magnó helyén 7colos monitor ülések alatt erõsítõk meg 1200wattos mélyláda ha jól tom raktérbe körbe fennt hangfalak inkább hamegyünk vele filmet nézünk:) de pesten a dugóba klímával hûtõvel teljesen jó meg filmekkel:D
Az biztos hogy a japánok összeségében precízebbek,de a dízel mazdák híresen hengerfejbeteg gépek
A 2.8 jtd ducato motor,ami megegyezik a peugeot/citroen hdi-vel az egyik legtöbbet dícsért blokk párat hajtottam jumperben 3-400 ezernél még hibátlan volt mind,de ki tudja azokban valójában mennyi volt
az ivecómban is az a motor van,csak itt unijet-nek ivják
Nekünk is volt anno még a T5-ös Transporterünk elõtt egy Kia Bestánk abban is Mazda motor volt és 680ezer km-nél adtuk el és semmi baja nem volt de 200ezerel vettük:)
Hát sztem nem a legjobb a fiat mert itt van pl a punto az is 100 ezer kilométeres autó utána cserélni kell a motorját az újnak. A mazdák például abból van nekik három is nem tom hányévesek azok törve zúzva voltak kapott kavicsotoszlopot utánfutót szarvast az eleje de még midnig megy semmi baja.
Hát természetesen, számold mondjuk 6perc/pihenõ az semmi szerintem. Igaz mi mostanában sietünk hazafele, pontosabban nem az hogy nyomjuk neki mint a töketlen csak fent a raktárban is állítólag úgy kéne lennie hogy hajnali kettõkor mindenkit el kéne engedni onnan és van olyan hogy hajnali 3kor enged be pakolni... Nem ez a lényeg hanem hogy ilyenkor egy 5-10 perc mindössze a pihenõnk és ez idõ alatt nem nagyon hidegszik a motor:) Lassan a Japánban is eljön a vezérmûszíj csere ideje.
Hello. olvasgattam a hsz-eket és szóbakerült a ducato. unokatesóéknak az van árubeszerzés céljából vették a bolthoz, és hát kényelem szempontjából jó, nekem is bejön elférek benne nem úgy mint a mazdájukba, megy is mint a golyó, de vizsont lassan 1éves lesz a kocsi a turbó egyszer már elszállt benne meg elhozták a szalonból ésaz elektronika 2 nap már bemondta az unalmast azóta is szarakszik. Nálunk ez a tapasztalat. Ez a lemezfurgon M amit vettek.
600 ezer kilométer, az szép. Látszik ha normálisan használják akkor sokat bír a motor.
Na 18000 -et raktam a daily-be de eddig tuti frankó,túl a 600 ezer kilóméteren!
Utoljára kb. 1 tonnával mértem 9 literes fogyasztást,igaz a szar utak miatt nem tudtam nagyon 100 fölött menni.
Autópályán 110-ig elmegy 10-el,140-nél viszont durván elkezd kajálni,úgyhogy inkább lassan megyek.
frankón mûködik minden,és a chippelés óta nagyon megy tegnap egy páncéltõkés zongorával és egy motorral a dobozban aláztam le egy c-osztályt aki kakaskodott-
engem országúton villogott le elõzésnél 140nél iveco daily :D (de a régi)
Hát igen, eléggé felemelõ érzés amikor teherautóval levillogsz egy személykocsit
Én körbejártam/telefonáltam jó néhány Ford kereskedést. Solymáron volt a legolcsóbb. Meg ott voltak a legnormálisabbak. Tudom hogy messze van Miskolctól, de hátha megéri.
Hát lehet hogy utána járunk még egy Jumbonak is.
Tavaly még egyik ismerõsöm munkahelyére vettek egy 16 köbös 180 lovas fehér sprintert, szinte full extra volt, pályára mikor kimentünk 5-ös BMW-t szó szerint levillogtuk a középsõ sávból 160-nál:D Sajnos már 4 hónaposan totálkárra törték.
Itt meg tudod nézni az árát: http://www.ford.hu/ns7/transit/-/sbe_tv_prices/-/-/-/- Az árból lejön még -12,5% meg -100 000 ft. Így már egész baráti az ár. Nekem közel nettó 5,5 mft-ra jött ki egy hátsókerekes 140 lovas Jumbo Trend felszereltséggel. De azért számolj utána.
Az enyémet tavaly szeptemberbe vettem. Most 29000 van benne. Ponyvás 20 köbös. 140 lovas dupla kerekes. Ez egy dög :) Nagyon megy, hamar harap. Sokan mondták, hogy télen majd alig indul el, mert hátsókerekes. Direkt beletolattam kb 20-25 cm-es hóba üresen, kifele enyhén emelkedett,gond nélkül kijött. ASR-nek hála. A fûthetõ tükrök, és szélvédõ télen hálás dolog. A magas felépítmény miatt sajnos "csak" 140-150-ig bírja. Másfél tonnával szélbe, esõbe, emelkedõn, szépen visz 120-al a tempomat.
Igen, azt a sok pofátlan majmot tényleg jó alázni :)) Azt hiszik, azért mert teherautó, akkor már csak cammogni tud.
Amúgy a Jumbo Transitnak merre mozog az ára vadonat újan?