közel 30 hozzászólás jött félig meddig reagálva az én hozzászólásomra és a fele elolvasása elég volt arra hogy levonjam a következtetést...
1. nem azt mondtam hogy a vészhelyzetben látott kenyérvágó késsel kell gégemetszést csinálni egy artériás vérzésesetén vagy tollat kell dugni valaki torkába!
2. miért ártanék azzal ha biztosítom valakinek a légutat? miért ártanék azzal ha valakinek az alkarjából spriccel a vér és a nyomópontnál elnyomom az eret hogy ne spriccoljon tovább?
3. ha megtanulod akkor nem csinálhatsz semmit rosszul... olvastam most olyat hogy elronthatom mert nem szegem hátra a fejét.... ezt is tanítják hogy hallgasd a kiáramló levegõt ha nem hallod rosszul csinálod és a gyomrát fújod fel!
Aztán más.... olvastam most szintén hogy ne csináljunk inkább semmit.... oktatják ezt is (nem véletlenül) hogy a klinikai halál visszafordítható 15 perc után károsodik az agy ha nem kap oxigént.... gondolom azt mindeki hallotta hogy a mentõ 15 percen belül ki kell hogy érjen... fogalmazzunk úgy hogy ki kéne hogy érjen de a mai forgalmi telítettség (gyk.: dugó) és a kresz seggelõs emberek miatt (gyk.: nem tudja mit kell csinálni ha mögötte van egy mentõ) nem fog kiérni a mentõ 15 perc alatt... viszont ha megkezded a mesterséges légzést kitolod ezt az idõt... vagyis megmented az életét! (persze egyszerûbb bámulni)
Egy újabb témát vetnék fel... a KRESZ kötelezi hogy elsõsegély doboz legyen minden közlekedési jármûvön (melyhez nyilván forgalmi engedély kell tehát nem a biciklire gondoltak) motoron, személygépjármûvön, traktoron, kamionon, buszon..... HOPPÁÁ buszon? Tegye fel a kezét az aki tudta hogy a BKV buszokon nincs elsõsegély doboz! Nagyon jó letehetitek! Tegye fel a kezét az aki tudta hogy éppen az volt az indok hogy a mentõ kiérkezik 15 percen belül! Nagyon jó letehetitek!.....
...egy kis szituáció: tegyük fel a buszba belemegy valaki 70-el a buszos elveszti az uralmát és egy fának ütközik aminek az ága betöri az ablakot az üveg elvágja egy utas karján az ütõeret.. tegyük fel hogy van egy olyan ember aki nem azzal foglakozik hogy a szõke cicababa visítozik hátul hogy "jajj vér" és az a bizonyos ember ahelyett hogy elkezdené megnyugtatni a sokkos helyzetbe került szõke lányt remélve hogy megkapja a telefonszámát inkább mérlegeli a helyzetet osztályozza a sérüléseket és a legsúlyosabbal kezdi az elátást vagyis az artériás vérzéssel.... (bocsi hosszúre sikerült) most jön a lényeg... mindeki próbálja ki hogy (nehogy artériát nyomjon el) valahol a combotokon keressetek egy pontot, vagy a felkarotokon ahol nincs ertéria a bõrét addig nyomja míg az ujjával érzi a csontot... nagyonjó maradj így ne mozdulj... stopper indít a mentõ 15... bocs legyen 20 mert késik 5 percet (amiért a nõk se szoktak még haragudni) ... tehát 20 perc alatt ér ki 2 kezed van 10 percig tartsd úgy a karadod.. 4-5 perc után elzsibbad az ujjad és nem érzed hogy jól nyomod -e...
arra akartam kijukadni hogyha ez a szituáció neadj isten megtörténik nincs géz amivel szorító kötést tehetnél fel... vagyis a bkv szerint a mentõ úgyis kiért 15 perc alatt azt leszarjuk hogy egy ember (6-8liter vérrel) kb. 60-80 másodperc alatt elvérez kb. annyi idõ míg elõveszed a telefont és felhívod a mentõket.......
persze van megoldás erre is ki lehet bújni alóla mert ha balesetet látsz kötelességed megállni és segíteni vagy biztos van egy anorexiás csaj a buszon aki szívesen mutogatja a melltartóját és a pólójából felraksz egy szorító kötést, de nem ez a normális!
És most jutott eszembe még egy írás.... valaki szerint ha segítek árthatok és én felelek... kérdésem az hogy a cserbenhagyást ki hogy értelmezi? hát igen... nem csak az a cserbenhagyás hogy ha belesetet okozol és elhúzol a picsába hanem az is ha leállsz bámészkodni ahelyett hogy az elsõsegélyt megadnád!
Amúgy ismétlem elsõ segély... nem operálni kell ahogy a vészhelyzetben láttátok hanem biztosítani a légutat, részeg esetén stabilan oldalra fektetni vagy ha ezt is csak bemagoltad és már nem tudod legalább hasra fordítani akár lábbal is ha undorodsz tõle mert ezzel is csak segítesz! nem fullad meg a saját hányásától!
befejezem mert tudnám ragozni az elsõsegély sokkal fontosabb talán mint a KRESZ persze az elsõsegély nyújtás megelõzése a KRESZ betartása!
csak még 1 kérdés és tényleg befejezem :) szal ki gondolja úgy hogy az a menõ ha nem vagy becsatolva? és ki az aki nem csatolja be magát és miért? (tényleg érdekel, és ígérem nem kötök bele)
Nagyon jó dolgokat írtál!
Annyit szeretnék még hozzátenni, hogyha valakinek leáll a keringése (megáll a szíve) és ha valaki azonnal nem kezdi el a mellkaskompressziót, akkor a beteg túlélési esélyei percenként 10%-kal csökkennek. Emellett pedig az agy oxigén hiányos állapota miatt, maradandó károsodásokat okozhat. (Protokoll szerint a mentõknek 15 percen belül kell kiérnie a helyszínre. Számoljatok csak :S )
Ezért is fontos azonnal elkezdeni, mert ezzel csak a sérült túlélési esélyeit növelhetjük.
A realitás azonban az, hogy ha valaki légzés és keringés leállás bekövetkezett, vagyis kellene lélegeztetni és szívmasszázst csinálni, de senki nem kezdi el, akkor a mentõk három okból kezdik meg ezt, mikor kiérnek:
1. nagy a tömeg és "show" kell, mert mégis rombolja a mentõk hírnevét, ha nem is próbálkoznak, mégha ennek realitása 0 is
2. protokoll gyakorlás, fontos, hogy erre megfelelõen emlékezzenek és a technikát tökéletesen tudják
3. egyébként pedig, ha család jelen van, vagy fiatal a páciens akkor elkezdik
DE a tény az, hogy nagy eséllyel nem javul az állapota, vagy ha sikerül stabilizálni, akkor agyi aktivitás már nincs jelen. Nem én találom ki ezt, mentõorvos közölte, engem is meglepett.
Az elsõ indok ésszerû, nem akar senki az áldozata lenni a bosszúszomjas családnak, aki esetleg perel, hogy rosszul végezted az ellátást. Ezt nem könnyû azonban, általában három dolgot kell bebizonyítani, hogy kimondják te voltál a hibás:
1. A te kötelességed volt a beteg ellátása.
Onnantól kezdve a te kötelességed, hogy megkezded az elsõsegélynyújtást, ennek akkor van vége, ha átadtad a beteget mentõorvosnak vagy a te életedet is veszélyezteti ha tovább maradsz, nem hagyhatod el a helyszínt.
2. Nem megfelelõen végezted a feladatodat.
Ijesztõen hangzik, ebben benne van az, ha a képzéseden túlmenõ dolgokat csináltál, például felvágtad a mellkasát, vagy csövet dugtál a tüdejébe az embernek, mert láttad a Vészhelyzetben, hogy ezt kell, és az is benne van, hogy nem megfelelõen csináltad az elsõsegélyt. Ezt úgy állapítják meg, hogy egy hasonlóan képzett értelmes ember, hasonló körülmények között, mit tett volna, nem pedig, mi van a tankönyvben.
3. A kár ami keletkezett egyértelmûen a te munkásságod következménye.
Akkor nem lehet téged hibáztatni természetesen, ha a baleseti szövõdményekbe belehal, független a te elsõsegélynújtásodtól.
Általában ezt a hármat kell bebizonyítani ahhoz(mindegyiket!), hogy felmerüljön a gyanú, hogy te okozhattad a halált és egyébként rendben lett volna(ritka). Érdemes a fejben tartani a protokoll sémát és ha bármi történik nem elmenni, mert azzal a képzéssel amit ma kap az ember nehéz olyan kárt okozni ami súlyosbítaná a helyzetet, tényleg.
- odamegyek, megrázom, rákiáltok, (ráfújok a szemhéjára) ha nem válaszol - segítségért kiáltok, majd - száját megnézem van-e benne valami (kiszedem ha van), fölé hajolok, mellkasát nézem legalább 10 mp-ig, mozog-e, fújja a fülem kiáramló levegõ? (ha jól tudom pulzust már nem kell nézni ma) nem lélegzik? - ha eddig nem hívta senki a 104et, nincs senki a közelben én hívom, majd - 30 mellkaskompresszió (1 mp alatt minimum 2, inkább a 3), majd 2 befújás, majd 30 kompresszió stb. - addig csinálom míg ki nem jönnek a mentõk
Ennyi a legalapvetõbb, namost itt nem lehet mit nagyon rosszul csinálni. Azért mert nem volt helyes a lélegeztetési technikád teljesen, nem szegted hátra a fejet például, vagy gyenge kompressziókat csináltál nem tesz büntethetõvé, még mindig többet tettél, mintha elsétáltál volna.
Lehet ma már a jogosítvány elsõsegélynél nem oktatják a szívmasszázst. Hiba. Rossz esetben is eltörsz pár bordát, de azt azonnal megérzed az tuti és visszafogsz. Késõbb az begyógyul, de legalább él a beteg. Érdemes megnézni videókat róla vagy elmenni BLS tanfolyamra Vöröskereszthez, ahol rendesen mentõorvos megtanítja. (Kinyújtott könyök, egyik tenyered fej felé néz, másik C alakban átfogja, alsó bordaívtõl, ami kitapintható magadon is 3 ujjnyira felfele rakod a tenyered alját, a beteg felé hajolsz, csípõbõl nyomsz, egész törzsed mozog, nem karból pumpálsz, nem ugrálsz mint a duracellnyuszi.)
Hallottam ám olyanról, hogy mentõk rohantak ki, összeesett nénihez, azért mert mondták, hogy egy családorvos megkezdte azonnal az újraélesztést, épp a helyszínen volt. Kiértek erre a csávó körkörös masszírozó mozdulatokat csinált, mint valami wellness szalonban. Nem tudom hol tanították neki a "szívmasszázs" fogalmát.
Bármelyik autó elindul. Mivel az alapjáratnál is van egy fordulatszáma (800- 1000) és ezen a fordulat számon is van nyomatéka.. Ilyen egyszerû ha szépen lassan ráengeded a kuplungot elindul..
Én diesel autóval járok pl dugóban nagyon ritkán nyomok gázt:D van amikor még 2-esben is csak vitetetem a motorral és nem adok gázt neki..
De benzinessel is simán meglehet csinálni.
Minden autó elindul gáz nélkül, nincs semmi elektronika, ami segítené, a trabant is elindul :D
hogyne lenne benne:D látnád egy zsigában is mennyi szar vezeték van
dehogynem indul el gáz nélkül, nekem eddig mondeoval meg astrával is sikerült gázadás nékül elindulnom, és nincs semmi elektronika ami autómatán nyomja a gázt, de majd megpróbálom szomszéd kocsijával is 3-as golf, abba semmilyen elektronika nincs :D
te írtad barátom hogy "elindul az autó egyesben, gáz nélkül is..." akkor most mi van? magadnak mondasz ellent. és igen viszi, ha ügyes vagy akkor pláne.jó egy dízellel hamarabb, mint egy kihegyezett 1.6-ossal.
hát a tapasztalatot nem a vezetett km adja meg. Max az autó kezelésed lesz biztosabb. Én közel 8000 km-t vezettem, amióta megvan a kocsim, vagyis augusztus óta. Elõtte faterommal vezettem sokat, majd nõvéreim autójával is furikáztam. Az számít hol vezetsz, milyen helyen/területen. Egyértelmû városban nagy a forgalom, ha sûrûn vezetsz ott, akkor alkalmazkodsz, megtapasztalod milyen is ott vezetni. Elég ahhoz 1000-2000 km is, hogy meglásd milyen barmok is vannak. Ezekre fel tudsz készülni, de hát ahány hely, annnyi szokás szóval mindig van vmi meglepetés.
Amúgy abban egyet értek, hogy sokan elbízzák magukat az autójók miatt, valamint sok helyen gyenge a tanfolyam.
Ez a baj a megszokott útvonalakkal, hogy megszokásból megy az ember és nem is figyel a táblákra, elsõbbségre, stb. Aztán megváltozik a forgalmi rend...na akkor van a gubanc.
Múltkor majdnem elütöttek egy pasit a zebránál, mert nem mûködött a lámpa. Jött egy kamion, aki gondolom gyakran jár arra és tudja, hogy ott mindig zöldhullám van és nem is figyelte a lámpát. A "hülye" gyalogos meg szeretett volna átmenni, majdnem elcsapták.
Nekem 2005-óta van jogsim és 2006-óta naponta vezetek. Vizsgám óta csomó mindent elfelejtettem, de valahogy benne van nagyjából a kezemben és a lábamban minden, rutinból csinálom az összes keresztezõdést, stb. De ha valaki csak így megkérdezné, hogy hol mikor kinek van elsõbbsége, azért el kellene gondolkodnom, hogy hogyan is szoktam csinálni.
"Itt mikor látsz, olyat, hogy egy vadidegen autós leáll neked felajánlani, hogy elvisz?"
Én Debrecenben motorozgatom. Eddig kétszer kérdezték (autósok), hogy mi hol van, azonban mivel 0 helyismeretük volt, ezért mondtam, hogy kövessenek, és egyszerûen elvezettem õket, ahova menni akartak. Szerintem nincs ebben semmi extrém.
Én mindenbõl átmentem csont nélkül. Gondoltam dicsekszek 1 kicsit. Kocsival vezetésbõl nincs is nagy tapasztalatom,mert a 3,5 év alatt mentem vagy 5000 km-t. Viszont motorral már jóval többet megtettem,eddig szerencsére baleset nélkül nélkül.Mondjuk itt nálunk Gyõrben szerintem még mindig jobb a közlekedési morál mint sok más helyen Magyarországon. Én nem szívesen vezetnék fent a nagy faluba amiket ott láttam,mindenki nyomja neki kiló husszal aztán oda se figyelne és csodálkoznak ha baj van. Valahogy nekem a tapasztalatom,hogy akik olcsóbb kocsival mennek jóval veszélyesebbek és kevésbé tudnak vezetni. Láttam már 1-2 összetört autót,de a legnagyobb része Suzuki volt.:)
nem fullad le az új autók jó része, csak érzéssel kell felengedni a kuplungot. Pici rángatás lesz, de le nem fullad...
amíg azon kell gondolkodni, hogy ez most az út szélén miért akar megállítani, hogy segítsek, vagy hogy õ segítsen nekem kórházba jutni, addig nem is fogok
Bent voltam EÜ vizsgaszobában, olvasgattam a kihúzott tételem. Elõttem lévõ taghoz intéznek egy kérdést: "legalább a mentõk számát mondja helyesen!" Makogott vmi 04-et, kijavították, majd átengedték... És nem száz éves anyóka volt, alulról ütötte a 20at.
"Mivel már lassan másfél éves tapasztalattal rendelkezem az autóvezetésbõl, gondoltam megosztom a tapasztalataimat."
No itt a gond, ugyan honnan lenne tapasztalaton 1,5 év alatt? Én 18 éve vezetek, napi szinten, több százezer kilométer van bennem de nem osztok meg semmit. Sok a rossz vezetõ, gyenge a tanfolyam. Túl jók az autók, elbízzák magukat a tacskók. Én Ladával tanultam és egy 601-es volt az elsõ autóm. 8 hónap alatt 40.000Km-ert tettem bele. No hogy is van akkor?
Eü-höz hozzátéve: Most voltam tanfolyamon, és csak egy elég kicsi rész szólt a rommátört betegekrõl, egyértelmû, hogy azt nem mozgatom, megvárom a mentõt, de azonkívül a nagyrész nem a péppétört emberekrõl szólt, hanem a könyebb sérültekrõl, akiken igen is tudsz segíteni, és nemtudsz mit elbaszni. Pélául egy sokkos beteget meg tudsz menteni, ha tudod, hogy mit kell csinálni, stb, stb..
"Akinek nincs annyi lélekjelenléte, hogy ellásson valakit (nem bírja a vért, és a vele járó dolgokat), az hiába tudja oda vissza az eü könyvet" : Erre mondta a közép Mo-i fõorvos, hogy rengeteg olyan emberrel találkozott, aki álmában sem gondolta volna, hogy meg tudja csinálni, amit megtett.
az eüvel nem értek egyet. Apám szerint is - aki több mint 30 éve vezet, ráadásul hetente több ezret- felesleges, mert ha te véletlen rosszul nyúlsz a sérülthöz, akkor csak rontasz a helyzeten. Igaz, sztem most erre azt írnád, hogy pont erre lenne ez az 5 évente vizsga belõle, hogy rendesen járjunk el. De mégis csak az a jó, ha szakember végzi el. Mondjuk nekem újra meg kell tanulni, ha tûzoltó akarok lenni, mert mégis csak mi szednénk ki a szerencsétlent a rommá tört autóból. Amúgy elismerem, rengeteg mindent én sem tudok már eü-bõl, de ha vki-t meglátok, hogy bajban van természetesen megnézem, hátha mégis tudok segíteni.
Egyébként én ezzel az eü történettel ugy vagyok, hogy szerintem hiába van az embernek egy ilyen vizsgája, inkább ne nyuljon semmihez.
két okból.
1 ha elbaszol valamit és netán meghal megnézheted a rácsokat belülrõl 2 egy amatör ember akinek van egy bábun gyakorolt szart sem érõ tudása ne nyuljon hozzá egy sérült emberhez..
Max annyi, hogy kihuzom ha ég az autó vagy levegõt biztositok neki ha pl eltömödik a szája stb.. Aztán mentök és õk megoldják..
"Mivel már lassan másfél éves tapasztalattal rendelkezem az autóvezetésbõl" - a legrosszabb korban vagy, ilyenkor történik ált. a legtöbb gond, ilyenkor lesz az embereknek nagy arcuk, azt hiszik mert már egy ideje van jogsijuk, mindent tudnak, ha eddig nem történt velük semmi, akkor ezután már nem is fog.... és ha csak szerencséd volt eddig? elkerültek a komolyabb bajok? a tapasztalatot nem évekre/km-ek után adják... lehet h te is pont annyi hibát követsz el, mint az általad felsorolt emberek, csak nem veszed észre, mert még nincs rutinod... hiába vagy pizzafutár... Pista bácsi is levezettett már a piros ladáján 1 milla km-t, nem okozott gondot sose az elmúlt 40 évben, ettõl még õ nem lesz jó sofõr...
5 évente eü vizsga? minek? elég ha azt tudja az ember h ilyenkor a mobilon a mentõket kell hívni, és nem videózni, s majd feltölteni a youtube-ra.... "Én tudom mit kell csinálni artériás vérzés esetén" - a fenét tudod, max. elméletben.... de az elmélet és a gyakorlat kicsit más... a probababából nem spriccel a vér, nem hörög, nem sír, kiabál, harcol az életéért , nem lognak a belei..stb... és honnan tudod h tudod? mert az oktató azt mondta? mert meglett az eü vizsgád elsõre??? és mi van ha mégsúlyosabb kárt okozol benne? persze lehet h különben elvérzik s ott hal meg, meg minden... de meghalni még mindig jobb, mint egy életen át szenvedni, katéterbe sz@rni... nem azt mondom h az eü vizsga rossz, nem kell, sõt, de azért még egy eü vizsgával a kezünkben ne kezdjünk el operálni...
sorry, nem baxogatás az írásom, csak az ilyeneknek ált. két oldala van...
a kreszt se úgy tartjuk be ahogy a könyvbe/szabályzatba van.... "ha jobbról jövök, mehetek, mert nekem van elsõbbségem...." elsõbbséged akkor van ha megadják , és az erõsebb kutya baxik... ennyi...
Én még úgy tanultam, hogy fény ÉS hangjelzés KÖTELEZÕ menet közben, CSAK fényjelzést pedig kizárólag álló helyzetben használhat.
Amúgy a mentõs témához: néha azért nem is olyan könnyû eldönteni, hogy mi a legjobb manõver. Nekem még nem nagyon volt, hogy konkrétan el kellett engednem a mentõt, kicsit izgulnék is, ha egy többsávos dugó-helyzetben mögém kerülne egy mentõautó.
Egyetértek, de az ötévente eü oktatás / vizsga szerintem felesleges. Akinek nincs annyi lélekjelenléte, hogy ellásson valakit (nem bírja a vért, és a vele járó dolgokat), az hiába tudja oda vissza az eü könyvet, ha elájul, mert meglátott egy teszem azt nyílt törést. Inkább magára a KRESZ oktatásra, rutin / forgalmi vizsgára kellene nagyobb hangsúly. Mondjuk a KRESZ oktatással még nincs gond, mert aki nem tudja, az lemorzsolódik, ha mákja van, akkor mákja van, aki meg tisztességgel megtanulja, az meg örül. Viszont tény, hogy az emberek alapvetõ dolgokkal nincsenek tisztában, tehát nem akkor indexelünk, mikor bemegyünk a körforgalomba, hanem amikor kijövünk belõle, és lehetne még sorolni. Valamelyik nap voltam a haveromnál, és van náluk egy keresztezõdés, jobbra és elõre behajtani tilos, tehát csak balra fordulhatsz. Mit csinál a trükkös ember, ha épp nem lát rendõrt, vagy autót, ami jön? Betolat. És ezt fél óra alatt eljátszották vagy 5-en. A rutin / forgalmi oktatás minõsége az meg sajnos oktató függõ. Mikor tanultam vezetni, nem egy olyan oktatót láttam menet közben másnál, aki pl újságot olvasott, vagy feltett lábbal, kényelmesen hátradõlve vezényelt. Az meg megint más kérdés, hogy vannak vizsgabiztosok, akik minden szarba képesek belekötni, és teljesen elnézhetõ (egy kezdõtõl) dolgokon buktatnak meg embereket. Valamikor meg csak a pénz segít, csúszik a zsebbe, megvan a vizsga. Nagy szerencsém volt, hogy az oktatóm az normális volt, azt csinálta amit egy oktatónak tennie kell, és a vizsgabiztosok sem azok voltak, akik az elsõ sarkon megbuktatnak, mert nem tudom.
Végérvényesen egyet értek Veled (jogosítványom még nincs, idén meglesz remélhetõleg) Szóval, amit elmondtál az nagyon is így van, hogy sokan nem tudják, h mit kell csinálni, amikor mentõ jön. És nagyon sokan nem tudják, még a helyszínen sem, hogy mit kell csinálni esetleg egy balesetnél, hiába van jogsijuk (egészségügyi oktatással).
Abban is igazad van, h a megkülönböztetett jelzés az a fény+hang, de vannak olyan esetek, amikor lassan halad a mentõ és csak fénnyel.- Hogy miért? Mert netán a beteg nem bírja a hangot, avagy olyan beavatkozás folyik éppen, amikor a gkv.-nek nem ajánlatos repesztenie. Az hogy elküldött a ... azt nehezen tudom elképzelni, (de lehet igazad van, szal nem feltételezem, h nem igaz)
UI: Az RTL klubbon elindult www.segitsokosan.hu-t egy nagyon jó ötletnek tartom. A másik h ezek a kisvideók talán majd javítanak a helyzeten. Reménykedjünk...
A rendszer a szar! Tipikusan seggelõ egyetemista helyzet... megkapja a diplomát/jogsit és elfelejti amit beseggel (nem értette meg)!
3 de maximum 5 évente újra kéne vizsgáznia mindenkinek KRESZ-bõl és nem azért mert gyors hajtanak mert aki gyors hajt az valószínûleg rutinosabb vagy ahogy elõttem nevezték õket sumacher palánták hanem mert az alapvetõ szabályokat nem tudják!
õszintén rávágva a választ.... mit kell csinálni lakott területen belül ha a mentõ megkülönböztetõ hang és fényjelzést jelzést használ mögötted? ... most elgondolkozol rajta de az emberek 70% besatuzik hogy majd kikerül
Mit kell csinálni ugyan ebben az esetben ha autópályán vagy? fingod nincs mi?
1,5 éve van jogosítványom és 1 éves jogosítvánnyal vállaltam el pizzafutár munkát.... levezettem fél év alatt 20.000km-ert városban és találkoztam olyan mentõssel aki csak fényjelzést használt majd mikor tudott mellém hajtott és elküldött a kurva anyámba hogy miért nem húzodtam le! Na miért nem? Mert csak akkor van elsõbbsége ha megkülönböztetõ fény ÉS (gyengébbek kedvéért egy idõben) hangjelzést használ! Ha csak fényjelzést használ akkor körültekintõen kel megközelíteni)
sõt hozzáteszem hogy az elsõsegély oktatást minden 5. évben kötelezõvé tenném! Én tudom mit kell csinálni artériás vérzés esetén, és nem bántásból mondom de faterom nem tudja, pedig 20-on akárhány éve van jogosítványa!
És igen is tudnák a kreszt az emberek aki meg nem az meg megtanulná mert félne hogy elveszik a jogosítványát! 5 évente 1 órát venne igénybe! 30 perc vöröskeresztes oktatás, 30 perc kresszvizsga gépnél és én pl rászánnám azt az 5000ft-ot/5 év mert biztonságosabban vezethetnék!
Amúgy nem vagyok konzervatív sõt idõs sem, vöröskeresztes oktatáson kérdezték mit kell csinálni ha valakire rátör az epilepsziás roham.... senki nem válaszolt én meg fennhangon mondtam hogy kádba gyorsan víz bele mosópor meg szennyes azt hadmennyen... szóval lehet poénkodni de meg kell tanulni és nem elég csak beseggelni hanem meg is kell érteni! És ezen van a nagy hangsúly!
ha leint valaki, és valóban tudom mi merre van akkor természetesen elviszem, bár itt Mo-n meg kell figyelni kiket viszel el. Ezt teszem én is. Akárkit csak úgy én sem vinnék el. Volt egy faszi mikor még stoppolgattam hazáig, aki mesélte, hogy felvett pár embert akik esõben sétáltak haza a munkából. Beaszálltak, majd mikor megérkeztek, akkor veszi észre a pali, hogy a egyik késsel szétszaggatta az ûlést hátul.
"Itt mikor látsz, olyat, hogy egy vadidegen autós leáll neked felajánlani, hogy elvisz?" Te leállsz és felajánlod?Ezt a másik oldalról kellene megközelíteni, szerintem.Amúgy tetszik amiket írsz
Ja és egy kis összehasonlítás, a magyar - új-zélandi vezetési morálról. Sógorom öccse kiutazott Új-Zélandra. Pár hónap kintlét után, megkérdeztük, milyenek a szokások, egyben a vezetési morál is. Azt mondta, olyan nyugodt ott minden ember, hogy olyat még nem látott. Mindenki az elõírt sebesség szerint megy, szinte mindenki be is tartja, emiatt nem kell azon aggódni, hogy na most mikor hajtanak belé. Nem dudálnak egymásra mint a barmok, nem idegesítik egymást. Ha vki tényleg megáll azért, hogy elengedje azt a gyalogost is aki még csak rá sem lépett a zebrára csak vár, hogy mikor alkalmas átmenni, nem szólják le, nem villognak, nem dudálnak, semmi. Amikor a srác nem, tudott eltalálni a térképen vhova, megálltak neki segíteni. Amikor nem sikerült elmagyarázni, az egyik faszi odaállt az út mellé leintett egy autóst, elmagyarázta neki mi a helyzet, a faszi odament bemutatkozott, majd mondta, hoyg szálljon be, elviszi oda ahova akar menni, onnan meg megint adott pár infót, hogy mi merre. Itt mikor látsz, olyat, hogy egy vadidegen autós leáll neked felajánlani, hogy elvisz?
Szóval alapvetõ problémák vannak naálunk, és ez sajnos nem is fog változni...
Mivel már lassan másfél éves tapasztalattal rendelkezem az autóvezetésbõl, gondoltam megosztom a tapasztalataimat.
Ott kezdeném, hogy egyes oktatók valóban szarnak az egészre. Valahogy elmagyarázza, elmakog vmit, hogy ezt nem így kellett volna, van aki meg leordítja a fejed (ami valljuk be nem a legmegfelelõb fõleg, ha vezetésrõl van szó. Barátnõmnek úgy elvette az önbizalmát, hogy 1 év csúszással kezdett neki újra a forgalomnak). Szerencsére nekem rendes oktatóim voltak, mindig készséggel segítettek, normálisan elmagyaráztak mindent, amikor már vezettem ott nem volt ordibálás, ha vmit elkúrtam, természetesen felemelte a hangját, hogy szedjem össze magam és figyeljek jobban oda (igaz eleinte paráztam a forgalomtól szóval innen kifojólag jött a figyelmetlenségem/kapkodásom), de a végére mégis csak megtanultam. Sztem fontos az, hogy az oktató úgy kezeljen téged mintha régóta ismerne, szóval olyan baráti hangulatot alakítson ki. Ez sokat segített nekem is és kicsivel bátrabb is voltam. A másik, a tényleg debil hülyegyerekeket valahogyan ki kellene szûrni. Amint autót kap, elkezd menõzni, hogy de jó most akkor bejáratjuk, aztán úgy bejáratja, hogy egy fával való ütközésnél a kormányt ketté állalja. Mondanom sem kell, az agyáig felment az álla és meghalt. Tudom, mert sógorom tûzoltó (én is annak készülök) és sokat lát ilyeneket. Tényleg szar abban a tudatban menni a családoddal, hogy bármikor jöhet egy menyét és belédhajt modjuk elõzés közben szembõl. Hiába figyelsz, ha vki meghal a kocsiban, ilyen okok miatt. És ez a sajnálatos. A kamionsofõrök között is van néhány fiatalabb egyén, aki azt hiszi, hogy õ most akkor árkon-bokron áthajthat, akkor sem lesz semmi, aztán ha összeröffenünk, én halok meg, õ meg megússza néhány karcolással. Amúgy van itt valaki aki debreceni és a közeljövõben szeretne jogsit szerezni? Mert akkor megmondom melyik volt az a suli, garantáltan megtanul vezetni.
Most beszélnék kicsit a vezetési tapasztalatokról: A magyar mentalitással alapvetõ gondok vannak. Tényleg annyi nyomorult állatja van a Földnek, hogy namég. Ha én nem figyeltem volna, akkor legalább 30 balesetem lett volna. Sok az idegbeteg barom, dudál ész nélkül, akkor olyan manõvereket produkál, hogy agyam eldobom. Siet, nem figyel, leszarja a másikat, akkor még be is szól, ha te netalán normálisan vezettél akkor is. Mondjuk jó párszor az is fel tud húzni, ha valaki nem bír menni elõttem, tököl, hirtelen befékez mert nem figyelte az elõtte levõt, hogy az mit csinál. Na meg a másik, ha szarakodik a parkolással, vagy csak úgy megáll és kint hagyja a tragacsának a farát, mert olyan kedve van, én meg kerülgessem õt, ami nagyon finom tud lenni, ha a belsõ sávban jönnek néhányan és még meg is kell várnom míg elmennek, közben mögöttem meg azt hiszik én faszolok. De múltkor is, megyek Debrecen belvárosában, akkora út van, hogy egy kamion keresztben elfér. Elõttem ment egy srác régebbi tipúsú Renault-val, kiteszi jobbra az iráyn jelzõt, fékez, persze én is, eddig semmi baj nincs is, viszont ami ezután jött... A tõgyarcú barátunknak közel 20 méter hosszú és legalább 3-4 méter széles bejáró állt a rendelkezésére, de nem az hogy beáll rendesen, hanem csak felhúzódik a bejáróra úgy, hogy totál befékez, nehogy 20-nál gyorsabban álljon rá, sõt a kocsi hátsó fele kint van. Én meg ugye max 30-ig fékezek, hisz godoltam úgyis beáll, meg hát ennyivel simán be lehet fordulni bárhová, ahol ekkora hely van. Olyan hirtelen fékezett, a kormányt meg éppen el tudtam tekerni, hogy kikerüljem. Volt egy másik hasonló esetem, nõci jobbra kibassza az irányjelzõt, be akar állni a parkolóba. Eleinte rendesen lefékez, pont megfelelõen, hogy be tudjon fordulni, megint csak annyira lassítok, hogy beérjen, legalább a motor is kímélve van. Ez meg miközben fordul, megint csak befékez, de hogy mi a szarnak? Pedig 2 autónyi hely volt ott is, szembe senki sem akart kijönni... Nem értem kanyarba minek fékeznek, ilyenkor télen meg nagyon jó is lehet, úgy megcsúszik majd, aztán leshet, hogy hogy összetörte az autóját.
Szóval ilyesmi és ehhez hasonló eseteim voltak már eddig. Tényleg csak ajánlani tudom, hogy nagyon figyelmesen vezesstek, mert sok balesetet elõzhettek meg vele, még akkor is ha más volt a vétkes. És ne próbáljatok, meg egyáltalán menõzni, hogy az én kocsim de nagyon fasza, de ha te hülye vagy a vezetéshez, akkor hagyd. (Akinek nem inge...)
"Azér indul el 1-esben gáz nélkül..." mert viszi az alapjárati nyomaték.nincs semmilyen elektronika.
Igy van.. Mondom az a baj, hogy az auto alapvetõ kezelését nem ismerik sokan.. Azt se tudja mit kezdjen vele..
Van egy teherautónyi hely és megáll az egyirányu utcába hogy õ nem fér el, meg stb..
Ilyenkor szotam frászt kapni.. Multkor kiszáltam bezártam az autot elölre sétáltam, és szépen át navigáltam:D Álltam elötte és mutattam neki merre menjen:DDDD
Szóval áááhh:D Amig ilyen embereket kiengednek addig nem fog változni semmi.
Menj be a vásrosba az összes dugó és torlódás ilyenek miatt van.. Zöldre vált a lámpa nem bir elindulni amire elindul piros lesz. Amikor sárga nem készül fel a mögötte lévõ.. Igy amikor az elsõ autó elindul akkkor rakja sebességbe stb..
Tök egyszerû leszürni amikor 3-4-5 olyan ember van elöl aki tudja mivan átmegy 5-6 autó egyszerre. Amikor egy miki egér 2:D
Szóval ez az egésznek az alapja.. Ugy kellene minden tanoncot kiengedni, hogy tudja mit csinál.. És én azt is hozzáteszem, nem ártana 5 évenként egy uj vizsga minden autósnak!!
Igazából lényegtelen kire akarjuk ráhúzni a vizes lepedõt (öregekre, Halálos Iramban címû filmen nevelkedett tinikre, friss jogsisokra, "én diktálom a szabályokat" típusú emberekre, stb, stb), a magyar vezetési morál ígyis úgyis szar. Lehet a sok kis csoport teszi szarrá, nem tudom.
Most nincs nálam könyv! De az hot ziher, hogy amikor én tanultam ott orditottam a müszaki oktatóval, emiatt. Ugy összevesztem vele, utánna azon paráztam tutti meghuznak:D De akkor lehet javitották már bene!
hát, nem vagyok én ebben a statisztikában biztos. Alapból rengeteg nõ vezet mostanában, néha poénból figyelgetem a szembe jövõket, és hát ha még nem is 50-50%, de már közelít... És ugye evidensen minél több nõ vezet, annál több nõ is okoz balesetet. És egyet beláthatunk, a nõk többsége bátortalanabb a férfitársainál, ami persze nem lenne gond, legalább nem elõzgetnek eszetlenül, de ha ez olyan fokú, amivel épp hogy feltartja/idegesíti azt, aki épp mögötte halad, akkor már másik kategória. De amit megfigyeltem, az az, hogy váratlan szituációkban, ahol azonnal kell dönteni, a nõk azért többször hibáznak. De persze láttam olyan nõi sofõrt, aki engem simán levezetett, manõverek tekintetében is, míg férfit is, aki teljesen analfabéta volt :D Szal mindenre van pro és kontra, nem kell szétszedni nemekre ezt. Na tolatás, az a nõk többségénél bevallottan tabu :D
Nekem mások a tapasztalataim, engem mindig az öregek akarnak megölni. Jobbra index de balra mennek, éppen a mamával veszekszik a papa és közben az autót vágja ketté a felezõ vonal, hokiszar reflexek, egy jó részüknél azért lecsúszik reggel az 1 feles. Ebben a kis városban, ahol ilyen borok vannak nagyobb veszélyforrásnak számítanak a nyugdíjas öregek, mint a fiatalok akiknek még fontos a jogsijuk és kb a durvulásuk a téli parkoló csúszkán kívül a zene hangerõben van csak jelen. Állat emberek meg mindenhol vannak elszórva, minden korosztályban.
én decemberbe tettem le a kresszt 1-re 6pont hibával nekem rendesen megtanítottak mindent figyeltem stb. de sok baromság van a mûszaki és az autóvezetés elméletében majd a hetekben leszek majd a Rutinon remélem sikerül bár ott még nem leszek kint az úton
Nem erre gondoltam, hanem arra hogy 1esben is van alap fordulatszám amit átad a tengelynek tehát meghajtja. Az alapokkal nem voltam tisztában :) Régebbi VW Polo-nkban volt vmi rásegítõ, ha le akart fulladni magától adott gázfröccsöt (éreztem, hogy benyomódik a pedál magától). Persze ettõl még le lehetett fullasztani.
Errõl a hûtõvízrõl az jut eszembe,amit nagybátyám mesélt:D Valami haverja a faluban vett egy mercit,ami akkor kurvanagyszám volt,és az volt a baja,hogy folyton felforrt benne a víz.Lefulladtak,és megállt valaki,hogy segítsen.Mondta a csóka,hogy nem kell,önt bele ásványvizet,ami ráadásul buborékos volt.Erre a segítõkész ember megkérdezte,hogy biztos jólesz ez?Õ azt mondta persze,még büfikézik is tõle:DDD Amúgy hallottam már olyan nõrõl,aki másik irányba akart ellenkormányozni,amikor megcsúszott,amíg ilyen balfaszokat felengednek az utakra,addig ne mondja senki,hogy ez az oktatási rendszer jó.
Én inkább elakadok egy bizonytalankodó öregben, várok 10 másodpercet, míg eldönti mit akar, mint hogy egy fiatal túlzottan magabiztos fiú belémdrifteljen 100-zal. Mert neki most úgy van kedve, hogy bemutatót tart a haveroknak / csajoknak.
a legrosszabb: három csaj egy kocsiban shopping után
Én inkább az öregektõl tartok. Fiatalok is tudnak elég durva dolgokat mûvelni, de legalább nem kell bennük elakadni és nem bizonytalankodnak, fõleg ha fiukról van szó.
Azér indul el 1-esben gáz nélkül, mert van ilyen elektronika benne, ami magától nyomja a gázt, ha fulladozna. Azt nemtudom mire jó, mert a hirtelen (vagy normáli) kuplungelengedést ez se tudja lereagálni. De ilyen is csak az újabb autókban van, régebbi az simán lefullad :) nekünk régebbi autónk van, de nem zavar ennek a hiánya, mert ritkán indulok 10 másodpercen keresztül szép lassan visszaengedett kuplunggal, na meg a gázpedált is képes vagyok használni :D
Hivatalosan persze nem szabad, de nyugodtan át lehet engedni. Én sokféle helyen vezettem mielõtt meglett a jogsim, tesco parkolóban (ünnepnapon, amikor töküres volt), falun, sõt egy picit forgalomban is. Sokat segített, mert már a rutinpálya elején tisztában voltam mindennel, és csak a tanulóautómat kellett megszokni.
engem a mai helyzetben inkább az zavar h. pl egy szülõ a srácát még egy vidéki uton se ismertetheti a verdával, hogy a rutinnál meg forgalomban ez már ne legyen gond, és a tanfolyamon már csak a közlekedéssel foglalkozzon a gépjármû jogosulatlan átengedése szép bírsággal jár
Én levinném a korhatárt és legalizálnám, hogy ittasan egyedül lehessen vezetni arra kijelölt (megfelelõ akadályokkal ellátott) pályán. És akkor hamar megdögölhetne minden fasz. :D
:D milyen jó hogy már évek óta csak traktoron gyakorolok vezetni XD Utoljára akkor vezettem kocsit mikor nagybátyám ölébe ülve forgattam a kormányt xd 8-9 évesen
én sokféle személyautóval szoktam menni és azt tapasztalom hogy kisautó után könnyû megszokni pl egy terepjáró használatát viszont egy nagyautóhoz szokott vezetõ igencsak bénázik egy darabig egy fapadosban
Nekem nincs bajom még semmivel csak 1 dologgal:már emelni akarják a korhatárt és így olyan értelmes emberektõl veszik el a vezetési élményt mint én. És arra fogják hogy néhány bulizós ittasan ül a tuningolt autójába a haverjaival és felcsavarodnak a fára:(
Én pl diszkóba nem is járok mert fölösnek érzem ha le akarom inni magam itthon is megtehetem,és vhogy nem hiányolom.
De ezt a baromságot a korhatáremeléssel.... Nem hiszem hogy lesz értelme,akkor max jogsi nélkül csavarodnak fel a fára. Attól hogy az ember 18 helyett 21 évesen kap jogsit még nem lesz rutinosabb-.-
Engem meghúztak rutinon mert nem voltam rutinpályán sosem. Nem is tudtam, hogy kell-e az ismerete :) Meghúztak, mert "rosszul" fordultam ki Y után. Balra kellett volna de ott volt egy nagy fal. Oktató utána szidott, hogy miért nem álltam meg elötte. Nekem nem volt egyértelmû, hogy mi a faszé álljak egy fal elé?! Télen vezettem, hóban, késõ délután, sötétben a Keletinél. 40 percbõl 20 perc dugóban állás. Padka mellett parkolás ugye 30 centi. Esett a hó, vizsgabiztos kinyitotta ajtót, lesöpörte a havat a padkáról aztán: "több mint 30 centi, hibapont". Jókurvaanyát, aztán sávváltás egy lámpa elött. Full havas út, alig megy az 1 literes gázüzemû szuzuki. Megszólal megint, "hibapont, bizonytalan sávválasztás". Bazz, nehéz észrevenni a fehér elválasztót a hóban. EÜ vizsgafelkészitõ házilag, a maszek oktató felesége nyomta le. Úgy kezdte, hogy rosszul lesz a vértõl és nem segitene ha látna vérzõ embert :S nocomment. Mivel suta vagyok autókhoz és csak a szállítóeszközt látom benne, azt sem magyarázta el oktató, hogy 1esben elindul az autó magától :D Honnan a rákból tudtam volna? Gamek alapján is egyhelyben állt 1esben :D szal az elsõ 10 óra ezzel telt, lefulladás ami a csövön kifér. Összegezve: 6 éve van jogsim, baleset nélkül. Többen mondták, hogy jól vezetek. Igazából az elsõ félév egyedülvezetés edzi meg az embert. Utána látványos a javulás. Hát egy élmény volt.
öcsém full hangerõn navigált ide az oldalra, és nem hiszem, hogy így lehet tanulni kreszt? :-)
ha ilyen zenét hallgatsz mint ami az oldalon van akkor nemhogy vezetni, de még vezetni tanulni sem akarsz majd http://animalwel.atw.hu/
"Nem azert dolgoztam es vettem 2000 kobcentis autot, hogy 30al docogjek."
Na pont ezért tartunk ott ahol...
Már ne haragudj, de ez irtózatosan hülye hozzáállás. Az a baj, hogy mindenki így gondolkozik, és ez meg is látszik amint autóba ül valaki. Ha arra vágysz, hogy száguldozz meg kiéld magad, akkor lehet sok helyen bérelni pályát. Ha nagy teljesítményû autóra futotta, akkor arra is lehet pénz (nem is kell sok hozzá, ha okosan csinálja az ember).
Nekem se kis autóm van (2800 köbcenti), de valahogy nem érzem állandóan szükségét annak, hogy nyomjam neki. Van egy típushoz kötõdõ klub aminek tagja vagyok, vannak rendezvények ahol közös pálya/repülõtér bérlés van, és azokon simán kiéli magát az ember. Van a klubban pár arc akik driftelni járnak, valahogy õk is meg tudják oldani, hogy normális keretek között (értsd: nem forgalomban) csinálják a hobbijukat.
ja persze a forgalomnál fizettem, a többinél nem szoktak szopatni, hiszen elég a végén is, bár már hallottam azt is, hogy rutinnál is csinálják a bizniszt (a vizsgabiztos jutalékot kap a buktatásért, vagy csak azért csinálják, hogy rákényszerítsék az emberre a kenõpénz adást?).
Az oktatasi rendszer elavult, legalabbis amikor en vizsgaztam az volt. Nem tudom azota valtozott-e az elmelet (muszaki resz peldaul) de ha nem az nagyon szomoru. A masik problema szerintem, hogy a sokan nem tudjak milyen autojuk van, teljesitmeny, hataraik. A hungaroringi tanpalya szerintem is nagyon hasznos lenne, csak nem olcso mulatsag. Kotelezove kene tenni az oktatasba, akkor az emberek kenytelenek kifizetni. A kressz meg olyan amilyen, az elmelet egy dolog. Nem erre kene megtanitani a tanulokat, mert gyakorlatban egesz mas a helyzet. Probaljon meg ugy kozlekedni a varosban....:) Szugoldozas, gyorshajtas meg igen, nem tagadom en is csapatom ha tehetem, esszeru keretek kozott. Nem azert dolgoztam es vettem 2000 kobcentis autot, hogy 30al docogjek. Ezzel is az a problema, hogy nincs hol kielni magat az embernek. A hungaroring lehetne ugye, de ki tudja megfizetni. Eleve motorosoknak van nyilt nap, azt tudom, de autosoknak?
te meg egy feljelentéssel...
engem is semmiért húztak meg 2x, 3.-nál már fizettem egy 10-est (már mikor hozzákezdtem már mondták, hogy csúsztassak egy 10-est mert úgy engednek át... és tényleg. Volt ez 3 éve, azóta nuku baleset, 1 rámdudálás (mert elbambultam a sorompós parkolóban az elõzõre várva :) ), és hát kezdettõl fogva nem a mereven elõre nézõ 20-al közlekedõ kezdõ vezetõ voltam, elsõre felvettem a ritmust.
Sok az idióta vezetõ, nem feltétlenül az oktatás miatt, pl az utak királyai (audisok fõleg, de bmw is néha, meg a tuningverdák) vizsgaeredményektõl függetlenül, 90% büdös bunkó sávok között index nélkül, 50-el haladó összefüggõ kocsisor között 100-al cikázó, jó nagyokat fékezõ majom. Na meg az utak is szarok. Teljesen lekopott útfestések, roncsderbipálya szerû útfelület, hülyén kialakított nyakatekert sávok és útvonalak, ahol néha azt se tudni hogy most merre mész...
Nekem feleségem most tanul vezetni, asszem még 3 óra rutinja van hátra a vizsgáig. A keresztapám oktató, nála tanul. Szal mindkét oldalról látom nagyjából a dolgot :) Én 14 éve szereztem meg a jogsit, de ahogy látom kb. ugyanaz van most is. Annyit fejlõdött a rendszer, hogy már nem papírra nyomtatott tesztlapok vannak, hanem számítógépen csinálják, és ott variálja a gép a válaszokat, szal nem feltétlenül megoldás az, hogy valaki bemagolja, hogy a válaszok a,b,b,d,a,c... Az egészségügyi oktatás sokat fejlõdött, sokkal több mindent megtanítanak, sztem ez jó dolog. Amikor még én tanultam, szinte csak ladák meg skodák voltak tanulóautónak, elvétve volt 1-2 suzuki is, szal kicsit küzdelmesebb volt az autó kezelését megtanulni (én kicsit megszoptam, mert télen ladával 15 centis hóban vezetni tanulni érdekes dolog :)). Sztem igazából ott van a gond, hogy manapság már az alsó kategóriában is vannak 90-100 lóerõs gépek 800 kilós súllyal, aztán ezek mennek is rendesen, és 30 óra tapasztalattal tud ez a kombó életveszélyes szituációkat eredményezni.
Nekem miután megvolt a jogsim apám odaadta néha a 65 lóerõs diesel sierrát, na az mindent tudott csak gyorsan menni nem :) Utána volt kispók, maruti amik szintén gyengécske verziók, de arra tökéletesek voltak, hogy tényleg megtanuljak vezetni. Aztán mikor elkezdtem melózni, akkor vettem erõsebb autókat, és nem volt akkor már az, hogy na akkor most kanyarban gyorsítok és meglepõdök ha elkezd kifelé menni a segge vagy az orra. A másik meg az, hogy lehet akárki akármennyire rutinos, tapasztalt, egy kis figyelmetlenség, és kész a baleset. Erre példa az, hogy novemberben hátulról rommá törte az autómat egy helyijárat busz. Álltam a keresztezõdésben, kanyarodtam volna balra és a szembõl jövõkre vártam, mikor hátulról fékezés nélkül belémjött a busz. A buszsofõr 50 év körüli faszi volt, aki 30 éve vezet buszokat, és annyi volt, hogy sietett mert késésben volt, és épp a tükröt figyelte és nem azt hogy ott állok elõtte. Szal megbaszhatja a rutinját. Sokan nem fogják fel, hogy az autó az életveszélyes üzem, és azt hiszik megy az magától is, és nem figyelnek oda a vezetésre. A sok telefonálós, rádiótekergetõs, olvasós lazulós baromnak ajánlanám azt, hogy csak úgy 30-as sebességgel csattanjon egyszer, és utána csinálja azt, hogy 150-nél fél kézzel kormányozva, telefonálás közben szendvicset egyen, miközben az anyósülésen lévõ notebookon híreket olvas.
úúú, azt el bírnám viselni, hogy a Hungaroringen vezessek
érdemes elolvasni totalcaron a kreszrõl szóló cikket...
mindenki akkor tanul meg vezetni, ha már a kezében a jogsi :)
szerintem az oktatással nincs különösebb probléma, inkább a vizsgáztatással. Ismerõsömet olyan pitiáner dolgokért húzták be kétszer is...de szívesen veszik, ha adsz egy kis lóvét a vizsgabiztosnak, egybõl átmész.