Tudja esetleg valaki, hogy a hamburgi jegykezelőkhöz hogyan kell menetrendet illeszteni? Létrehoztam új fordát, de mikor menni szeretnék rajta, a jegykezelő azt írja hogy "Falsche Umlaufnummer". Ezt az Umlaufnummer dolgot hol lehet szerkeszteni, illetve hozzáadni új textet? Mélyen bele kell nyúlni a scriptekbe, vagy egyszerű Ctrl+C, Ctrl+V megoldással lehet ezen segíteni? Más pályákon ugye működik alapból, de nem tudom, hogy hol kéne kutakodjam ahhoz, hogy hozzáadhassak sajátot a hamburgi alapokhoz. Utoljára szerkesztette: Edmond14, 2020.04.07. 23:18:40
Az összes alap "MAN SD 202" buszom elromlott! "SD 202 - D92 - D3E Electric" kivételével egyiket se tudom használni!
"engine_starter" ist kein gültiger Integer-Wert.
Mindegyiknél ezt írja, mikor be akarom tölteni! És ez persze az alap Berlin map használatát is megakadályozza (mivel az ilyeneket használ AI busznak)! Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2020.04.22. 14:28:39
Steam > Tulajdonságok > Helyi fájlok > Játékfájlok épségének ellenőrzése Ilyenkor újratölti az egész játékot, viszont felül is írja a meglévő állományokat, tehát ha van valami módosításod, ami a gyári fájlokra épül, akkor azokról feltétlen készíts mentést, mivel az újratelepítés után felül fognak íródni. Utoljára szerkesztette: Edmond14, 2020.04.22. 16:16:58
Biztos ami biztos, előtte elmentettem a "GUI", "Humans", "Inputs" és "option_presets" mappákat, mielőtt még elszállna valami. Régebben egyszer már átellenőriztettem a fájlokat, melynek eredménye képpen akkor elvesztek a beállításaim (még a beállított gombok listáját is gyári alapértelmezésre rakta vissza)! Hűha!
1176 fájl ellenőrzése sikertelen, ezért újra le lesz töltve.
Ezek szerint eléggé sok dolog nem stimmelt... Viszont ez most úgy néz ki, hogy helyrehozta! Bár kérdéses, hogy mi ronthatta el... De legalább a probléma megoldódott: a buszok is és a Berlin map is hiba nélkül betöltött! Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2020.04.23. 09:29:13
Azt szoktam tapasztalni... Például vannak buszok, melyeket hiába töltök le, egyáltalán nem működnek vagy csak iszonyatosan hiányosan (használhatatlanul) jelennek csak meg a buszválasztó ablakban (főleg az orosz készítésű modellek, de olykor mások is)... Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2020.04.24. 09:05:53
Miért lenne "gagyi, ocsmány"?? Nekem hosszú ideje le van már töltve, és egészen normálisnak tartom (modellezéshez nem értek). Bár kétségen kívül egyáltalán nem valós, hogy a botváltós modellt van lehetőség "automata váltóval" is betölteni (annak ellenére, hogy csak botváltó van bemodellezve). Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2020.05.04. 08:49:40
Figyelj, ne vesszünk össze, én már inkább LOTUS-ozok. :) Ha neked az tetszik, játsz azzal, és tiszteletben tartom. Szerintem ronda (ezt nem tudom jobban megindokolni, ránézel és látod, hogy ronda), nekem nem jött be, ezt kérlek te tartsd tiszteletben. :)
Én a LOTUS-nak közelébe se akarok menni, míg nem kap az OMSI 2-höz hasonló képességeket, mint például: időjárások, napszakok, fények és fényforrások (lámpák, napfény), gyalogosok (utasok is), járműforgalom, pályaszerkesztő. Szerintem ezek mind fontos részét képezik egy szimulátornak. Jó, rendben, simán lehet az általam linkelt modell olyan régi, hogy még a sima OMSI-ból hozhatták át (igen régen is láttam már róla videót), viszont majd ha elkészül valami, akkor meglátjuk, hogy tényleg jobb lett (lesz)-e a te modelled vagy sem. Csak botváltósra tervezed, vagy lesz benne automata váltós betöltési lehetőség is?
Vannak fényforrások, van napfény. Vannak napszakok, van esti világítás, az épületek ablakán tükröződik a napfény (naplementekor tényleg állatul néz ki). Van járműforgalom, a mostani patch-ben került bele. Pályaszerkesztő a kezdetektől van, és elárulom, sokkal jobban használható mint az OMSI-s (egy-két hülyeséget leszámítva).
Emberek és évszakok tényleg nincsenek még, se eső/hó, de köd elvileg már van. És van rendes eszköz a jármű készítéshez, rendes programozási nyelv a scriptekhez, grafikus felület a hangok berakásához, nem kézzel kell volcurve-öket csinálni.
Viszont gondolom, hogy még véletlenül sem OMSI 2 kompatibilis, vagyis még az objektumok sem működnének benne, nemhogy a járművek... Még sok időnek kell eltellnie, hogy a LOTUS egyáltalán helyettesítője lehessen az OMSI 2-nek. Ráadásul a meglévő buszok, mapok, objektumok átrakását is jó lenne valahogyan megoldani, ha rendesen ki szeretnénk használni... És remélem, hogy ebben már viszonylag normális "ego nézet" is lesz kialakítva...
Ettől tartottam... Minden eddigit újra kellene kreálni, hogy működjön ott is... Remélem, hogy esetleg majd készül olyan program, amivel OMSI 2 dolgokat lehetne LOTUS-ba átkonvertálni...
Nem értem a meglepődést, sose volt szó közös platformról, a készítői ugyanazok, ennyi. Más kiadóknál se szokás teljesen más programok közt átjárhatóságot hagyni. Egyébként is teljesen más a fájlrendszer, a kiterjesztések, a felépítés, a minden.
Véleményem szerint jobb (lesz) a LOTUS, mint az OMSI. Ami a konvertálást illeti, még ha lehetne is írni olyan programot, ami képes valamit .lob állománnyá alakítani, már a kezdetek kezdetén megállna a projekt, hiszen, mint azt már Ikarusfan kolléga kifejtette, más a fájlrendszer, más minden az OMSI-hoz képest. Kezdve ott, hogy bár az OMSI Model.cfg-t használ, és bus-fájlokat, még ha ezt értelmeztetni is lehetne valamilyen csoda folytán a LOTUS-szal, akkor a scriptek, és a textúrák lennének a nehezítő körülmény. Ja, igen! A LOTUS jelenleg (és szerintem később is így fog maradni ez) csak a bmp, és dds fájlokat hajlandó kezelni. Ezen túlmenően, a script is teljesen más, hiszen a LOTUS pascalt használ az OMSI pedig nem is tudom, hogy pontosan mit. :) Utoljára szerkesztette: drucsi, 2020.05.08. 10:53:12
Sziasztok, az lenne a kérdése, hogy megvan-e valakinek a MAZ 152A tuning nélküli változata, az eltudná nekem küldeni? Sajnos sehol sem találom.
Esetleg ez lenne az? Alig max két perc keresés alatt találtam. (Nekem még letöltve se volt, ezért nem ismerem a modellt.) Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2020.05.10. 10:25:55
Akkor vajon mi lehetne a helyettesítője? Amúgy pedig a "hivatalos Honlap", a "Hivatalos Fórum" és az "OMSI SDK" linkek ide irányítanak át: Marcel's OMSI-Forum. Lehetséges, hogy itt is és a "warez" altopikban is felül kellene vizsgálni a fejlécben található linkeket?
Ugye ez nem azt jelenti, hogy előbb-utóbb át kellene majd térni másik szimulátorra, mivel a támogatás lassan leállhat?
The forum is in reduced operation. The Addon and Support forums remain open. Please note that OMSI is no longer under development. Some of the developers are now working on a new simulator. Further information concerning the LOTUS-Simulator can be found here. A community-lead successor to the OMSI forum will be linked here as soon as it is founded and ready.
Ez a hivatalos fórum tetején lett kiemelve.
Most se csinálnak vele semmit se, nincs bugfix, nincs fejlesztés. Egy fórumot pedig nem neveznék terméktámogatásnak nagyon.
Egyébként miért, az MSTS-nek sincs terméktámogatása, mégis rengeteg ember használja (mondjuk OR-rel, tehát kicsit csaltam a példával). Vagy pl. a különböző WoS verziókkal is biztos sokan nyomják, pedig azokkal sincs semmi a stúdió részéről. A kiadott cuccok nem szűnnek meg attól, hogy már nincs terméktámogatás hozzá.
Mi lehet az oka annak, hogy ki választom a hofot pl délpest hofot a délpest pályán és még sem a délpest hof tölt be mondjuk ez minden pályánál így van. Ha ki törlöm és csak a délpest hofot hagytam meg akkor nem tölt be semmit, de csak a futáros buszoknál csinálja így és nem tudom mi lehet a probléma a segítségetek nagyon szépen köszönöm.
Én eddig kitartottam emelett a f*s mellett, de asszem most lett belöle végleg elegem, akármennyire is jó vezetni benne. Már 3szor újra pakoltam, de egy csomó busz nem működik, csak fekete képernyő van a betöltésük után (vagy mintha nem lenne aktiválva, közben az AS launcherben aktivált) és a windows karika többször felvillan (a hangok viszont mennek). Csomó pálya sem megy, csak az ég látszódik. Természetesen maptools és logfile megnézve, de semmi extra infó, illetve a nem működő pályákból nem hiányzik semmi (aktiválás itt is pipa). A mod-okról nem is beszélve, valamelyikhez az adott kiegészítő legfrissebb verziója kell, a másikhoz egy régebbi, itt írj bele a scriptbe, ott írj bele abba a cfg-be. Ettől függetlenül, ha van ötlet a két hiba megoldására, azt szívesen veszem (a fájlok ellenőrzését hagyjuk, mert maga az omsi 2 az alap cuccokkal működik, a többi kiegészítő meg úgy van, meg, ahogy, de a win újratelepítés előtt nagyjából minden működött, igaz a fekete képernyő+karika már akkor is előjött, pl a Bremen MAN-nél, de nem mindig, néha betöltött, ami úgyszint lol, néha működik, néha nem).
"itt írj bele a scriptbe, ott írj bele abba a cfg-be" Ezt nem igazán értem. Minden kiegészítőnek mennie kellene anélkül is, hogy bele kéne irogatni. Melyik az a mod nálad amelyikhez egy fizetős kiegészítő régebbi és újabb verziója szükséges?
Ilyenkor általában a hof fájlal lehet valami probléma. Ha meg tudnád nyitni jegyzettömbben, és az egészet beillesztenéd ide spoilerbe, lehet többet látnánk. Utoljára szerkesztette: Edmond14, 2020.05.13. 12:44:49
Pl Morphi Solo C2 sound mod. Meg a fülke nézet is csak így változtatható. De ez a kisebbik gond. A fekete képernyős szarság zavar inkább. És már mindenen átmentem, 4GB patch fent van, dx reinstall is volt, vga driver is. Anno is volt vmi ezzel a 3d device lost errorral, csak már nem emlékszem, mi oldotta meg. Külföldi fórumokat átfutva sem lettem okosabb.
Igen és melyik része? Beállításból is kipróbáltam azóta többet, Routeres, az adott pályához tartozó low, simán a low, illetve a saját régi működő beállításomat is... Egyszer végre kinyögte, hogy mi a baja: d3derr_invalidcall. Na most erre rákeresve ismét csak annyit találtam, hogy dx/vga driver probléma. Az omsi mappájában lévő dx-et meg nem engedi lefutni, merthogy a win-ben frisseb verzió van.
Természetesen a multi-threading-et kikapcsolva is próbáltam, ott is ugyanazt csinálja. Utoljára szerkesztette: gabesz012, 2020.05.13. 18:16:27
Azt a is próbáltam már, hogy le töltöttem újra mind a dél pest mind a Kispest és óbudai hofot is, de nem futáros busszal működik minden hof csak a futáros buszoknál nem működik.
Miért erőlteted annyira a Futár-t? Nekem mindenből Futár mentes verzió van letöltve és egyáltalán nem hiányolom. Lehet, hogy te valóság-szerű szimulációt akarsz csinálni, viszont én csupán a "dolog öröméért" szoktam virtuálisan vzetgetni, még akár valóságtól eltérő elemekkel is. :)
Én azt javasolnám, hogy keress a neten leírást, hogy hogyan lehet eltávolítani a rendszeredből a DirectX-et, utána próbáld meg újra az OMSI 2-höz mellékelt verziót feltenni. Nekem a Gmod-hoz mellékelt DirectX van feltelepítve a Windows 8.1 rendszeremre, és tökéletesen használható az OMSI 2.
Valaki tud valamit a mabaomsi.ml oldalról? Már néhány napja nem elérhető...
Igazából azért lenne vagy lett volna jó a futáros busszal mert a saját pályámon az M3 és az M3E pótló bemondások miatt. Köszönöm a segítséget előre is akkor utána nézek a Directxnek.
A FUTÁR azért valljuk be, jó cucc. Budapesti pályához nagyon feelinges olyan busszal menni.
A hofos problémával kapcsolatban megpróbálnám még azt, hogy a futáros buszból kimásolni a hof fájlt és áttenni egy nem futáros buszba. Ha ott sem tölt be megfelelően, akkor a fájllal lesz probléma. Utoljára szerkesztette: Edmond14, 2020.05.15. 16:10:44
Érdekes módon úgy működik ha át teszem futáros buszbol nem futáros buszba. Csak eleve az a furcsa, hogy én direkt külső meghajtóra telepítettem a játékot, hogy ha ilyen van mint most hogy újra kellett rakni a gépet akkor ne kelljen megint újra le szedni minden buszt meg minden hanem kényelmesen használható mindig. Igen a Pesti pályákon, pályákhoz nagyon jó a futár és szeretem is meg én valóság hűen játszom mindig és mindig úgy alakítottam és bővítettem a pályámat mint a valóságban pl a terelések így végig tudtam menni a gép telepítse előtt kőbánya és a Lehel tér vagy Újpest között.
Nem kell feltétlenül külső meghajtón lennie, csupán ne a rendszerpartíción legyen. Nekem külön 500 GB partíció van elkülönítve a Steam játékok számára. Esetleg spoilerbe felsorolnád, hogy neked milyen pályák vannak meg? Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2020.05.20. 08:35:37
A külső meghajtón biztonsági okokból is van. Nekem is úgy van, hogy külön az oprendszer és külön a a játéknak csak nekem az 500gb van két felé osztva. Igazából a pályák nem teljesen saját pályák úgy értem, hogy pl: Kispest pálya azon van az M3, M3A, M3E, 194, 194B,194M, 199, és a city troli. Óbuda pályán:4-6 villamos pótló, H5 hév pótló, 26, 34, 106, 226, 237,
Ezeket honnan szedted?? Nekem csak ezek vannak: - alap "Délpest" pálya - 50VP (pótló), 182, 183, 184, 193E, 282E, 284E - alap Óbuda pálya (2003-2013 verziók) - 26, 106, 37 (237), 34, 145, 146
Nekem az OMSI 2 azért van 500 GB partíción, mivel osztozkodik a többi Steam játékkal is. Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2020.05.22. 11:58:35
Nem lehet le szedni ezeket én csináltam, mindig úgy hallattam a pályával ahogy volt terelés Délpeti pályámon ott a 93A és az 50 es villamospótló a határ út és a béke tér között meg van nekem. Csak kb 1-2 éve nem úgy viszi a laptopom a játékot azóta nem nagyon foglalkoztam vele csak most ahogy újra raktam, de igazából ez sem segített így vennem kell egy képet amin megy az omsi 2 mert lényegében az a tervem, hogy ezt a 3 pályát egybe építeni ami lényegében majdnem meg lenne csak már gyenge a laptopom.
Szóval én mindig valósághűen szeretem ha tudom hogy terelés lesz az igyekszem meg csinálni mint pl a 26osnál a zenélőkútig vagy az emlékműig járt és sorolhatnám
Tehát, amiket írsz, azok a te módosításaid, vagy valahonnan elérhető verziók? Minél nagyobb valós területen lehet vezetni, annál jobb.
Igen én módosításaim, azt nem tudom, hogy mikor lesz elérhető, de ha lesz erős gépem akkor folytatom a pálya építést. Igen azért akartam, akarom egybe építeni.
Jó lenne ha egyszer kiadódna! Minél több valós pálya érhető el, annál jobb!
Igen csak nálam váltózik mindig mert eddig Újpest Lehel tér között volt pótlás (akkor még jól működött az somi) de most a fel festéseket el kezdtem távolítani de a vissza fordító nincs el távolítva de már a másik vissza fordító meg van a nyugati felé a lehel térnél.
Hát, szerintem ne tartsd magadban, lehetségesnek tartom, hogy mások is örülnének új, valós pályarészeknek. Most miért nem működik jól nálad az OMSI 2? Nálam vagy a Gmod, vagy az OMSI 2-höz (nem emlékszek hogy melyik) mellékelt DirectX van feltelepítve.
Az mitől lehet, hogy 4 GB videomemóroiám van, de ha egy-két percig nem nézek egy adott irányba, akkor kiüríti a memóriából a textúrákat és ha újra arra nézek akkor pár másodpercre megakad hogy gyorsan visszatöltsön mindent? Pedig be van kapcsolva hogy kezdéskor az adott pályát alkotó összes csempét töltse be. Egyszer átelenőriztettem az OMSI 2 fájljait, azóta nem találok teljesen vissza a beállításaimmal...
Miért van az, hogy ha bármi cirill karaktereket tartalmaz (fájlban vagy fájlnévben), akkor az nem tud működni?! Például emiatt orosz készítésű ZIU trolit sem tudok használni! Már eléggé elegem van ebből... Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2020.05.23. 12:42:36
Nálam is elő fordul, hogy egy csempe eltűnik valamiért. De most ma akartam játszani be sem tölt a játék valamiért. Küldesz egy linket meg nézem mi lehet a baj a más karakterű fájlal. Pesze majd ki adom ha kész lesz, de előtte ki tesztelni kell de az egyenlőre nem megyek.
Nem bizonyos fájllal van prtobléma, hanem a cirill karakterek fájlnévben való jelenléte teszi a dolgokat működésképtelenné. Például ez a ZIU troli sem működik, mivel cirill karakterekkel elnevezett fájlokat tartalmaz. Úgy általánosságban ha cirill karakterek vannak mappa vagy fájlnévben, akkor az egyenlő a teljes működésképtelenséggel!
Én még nem tapasztaltam ilyet így sajnos nem tudok segíteni benne. :(
Nálad mi a helyzet az orosz cuccokkal (mint például a linkelt trolival)? Betöltenek-e nálad vagy csak egy szétesett, hiányos valami jelenik meg a buszválasztó ablak előnézetében? Már "falra mászok", hogy a cirill karakterek jelenléte megakadályozza az adott dolog bármilyen használatát!
Próbáltam mindent, de nem elindul a játék azt le fagy így nem tudom ki próbálni a ziu trolit de próbálkozom.
Szia! Ez is az 1-hez való. Amikor megjelent, sok embernél ugyan ez a probléma merült fel. Néhányan vették a fáradságot, és a kritikus fájlneveket javították. https://data.hu/get/12448652/Ziu.7z
A ZIU trolit csak példának hoztam fel (azóta már "Dévényi" adott ki budapesti verziót, viszont a külföldi variáns mégis más érzés lenne), mivel arról boztosan tudom, hogy nem működik. De van még néhány egyéb busz és pálya is, amiknél valósággal hemzsegnek a cirill karakterek. Akkor ez sajnos általános probléma lenne, ha jól értelmezem?
Ez nekik nem probléma. Nyelvi sajátosság. Ritka, hogy valaki a "nagyérdeműnek" fejleszt, de akkor is inkább a saját nyelvén. Ezzel nincs mit kezdeni, el kell fogadni.
Ettől tartottam. Mi a fenéért nem fejlesztenek inkább angolul? Az bárhol működne... Egy ilyenből kigyomlálni a cirill karaktereket határos egy "magasfokú orvosi diplomával". Csak a készítő képes átlátni saját kreálmányát... *smiley not found*
Nem vesztettél sokat, yt-n sok videót lehet látni róla és hát nem kecsegtet sok jóval. Ha ZIU-t akarsz szerintem a dévényi jó választás, korrekt munka csak ajánlani tudom.
Azt már letöltöttem és azt kell mondjam, hogy Dévényi tökéletes buszokat tud készíteni! Attól még a "BKV-s érzés" mellett jó lett volna valami orosz érzésű példány is a változatosság kedvéért...
Sziasztok! Kérdésem lenne Thrustmaster T150 kormánnyal játszók felé: Mit kell beállítanom ahhoz, hogy a manuális váltóval rendelkező buszokat sebességbe tudjam rakni? Ugye ez a kormány típus nem rendelkezik kuplungpedállal
Ha enged a kormányon lévő gombok közül beállítani, akkor szerintem áldozz fel egy gombot kuplungnak.
Sziasztok! Elkezdtem egy busz elkészült alapjait konvertálni a játékhoz, és olyan problémába ütköztem tegnap, hogy a kerekek beleesnek a talajba. A blenderben nem a zöld vonalnál kell lennie a kerekeknek? Eredetileg ott voltak, de már feljebb toltam őket, de ettől függetlenül is ugyan ez a hiba... A .bus fájlban csak fordulókör átmérőt, súlyt, és hasonlókat találtam, a talajtól számított magasságot sehol. Köszönöm a segítséget! :)
Szia! A kerék középpontját rakd kb. 0,545-re (Z-tengely). Nem írtad, de remélem, minden módosítást mentesz, újrakonvertálsz, és felülírod vele a régit. Egyébként a model cfg-fáljában vannak azk a paraméterek, amelyek a kerékkel foglalkoznak.Pl.:
Üdv! Amikor blenderbe ablakot szerkesztek, akkor az Omsi 2 mindig fehéren jeleníti meg az üveget és nem átlátszón. Mi lehet ennek az oka? És mit lehet vele tenni hogy ne fehér, hanem átlátszó legyen? Előre is köszönöm!
A textúrával kell szórakozni a model.cfg-ben, valahogy így:
[mesh] 55\IK55_ablak.o3d
(...)
[matl] fenster.tga 0
[matl_envmap] envmap.bmp 0.6
[matl_alpha] 2
Az üveg o3d-je után meg kell adni a textúra nevét (textures-n belül). Az utána kvöetkező értéké azt hiszem azt befolyásolja, hány különböző mesh-en van, de nem emlékszem pontosan. A matl_envmap-pal tudsz rá "tükröződést" tenni (igazából az envmap textúrát mozgatja a nézési szögtől függően), a matl_alpha-val pedig az áttetszőséget lehet variálni. 0, 1, 2 lehet az értéke azt hiszem, ki kell kísérletezni, melyikkel a jó (nem rémlik, hogy bárhol lenne értelmes leírás erről).