Még tán a Bab5-ban voltak reálisak a vadászok. Nem mintha tetszett volna (én már anno a thrust-on is anyáztam), de reális volt, 1ik jó barátom nagy kedvence azóta is, játékban is... :D
Vigyázz, ott is csak a StarFury-k, aztán ahogy haladt elõre a sorozat, egyre elvetemültebb desingok kerültek elõ. Ami tény, hogy az Earth Alliance hajói álltalánosságban jól, reálisan voltak megvalósítva, legalábbis egy-két apró problémától eltekintve (az Omega osztály például a 2010 c. film Alekszej Leonovjáról lett koppintva, csak azt felejtették el, hogy a Leonov az útjának nagy részén nem mûködteti a hajtómûveit, szemben a filmben az Omegák folyamatosan gyorsítottak és lassítottak, így pedig a forgó szekció kissé kényelmetlen lehetett az adott megvalósításban).
Viszont a Babylon 5 is küzdött azzal a problémával, hogy megmagyarázza, mi szükség van az ûrvadászokra, mind a B5-ben, mind a BSG-ben a vadászgépek alapvetõen az ellenséges vadászgépek ellen harcolnak, illetve idõnként az ellenség által kilõtt rakéták kilövése volt a feladatuk. Az utóbbi problémás dolog (egy rakéta azonos tömeg mellett mindig jobb deltaV értékkel bír, mint egy emberes ûrhajó, így a rakéta viszonyított sebessége nagyobb, és persze olcsóbb is, szóval elhárító rakétáknak több létjogosultsága lenne), pláne, hogy a BSG-ben is ott volt az a jelenet, hogy a vadászgépek és a Hadihajó elhárító lövegei azonos területet nem tudnak védeni, hiszen ahol vadászok vannak, oda elhárító (flak) tüzet küldeni veszélyes, nagy a baráti tûz veszélye.
Ha pedig innen nézzük, az ellenséges vadászok elleni védekezés jobb megolodása az lenne, ha a vadászok helyett több védelmi ágyút szerelnének fel...
Így van. De akkor kiért is aggódtunk volna a csaták során, amikor Sturbuck vadul beleveti magát a harcba, vagy amikor Lee vadásza megsemmisül, vagy amikor a "kislány" Cylon Vadász megjelenik ellenfényben... :) Vagy amikor Sheridan-t a csatában elkapják.
Startrekben is bepróbálkoztak a fighterekkel, de ott sem tudták soha megmagyarázni, hogy minek kellenek. Egyik legjobb rész a DS9-ban pl: "Attack Fighters! Tactical pattern theta. Concentrate your fire on the Cardassian ships, and then split off in to squadrons, and run like hell!" Ugyanakkor ez is mutatja, hogy kurvára értelmetlenek :)
Behonyám! Ha ÉN tervezek egy csatahajót, azon lesz annyi elhárító löveg, ágyú, lézer pontvédelem stb. hogy egy beteg veresbegy sem csúszna át rajta! Aki lõtávba ér az megtapasztalja az evilági poklot! :DDD Full zárótûz!
Nagyon fontos, hogy a lövedék alapú fegyókat kombinálni kell a plazma és a lézer technológiákkal. Mivel a lõszer/raketta az gyorsan fogy, de hatékony rombolóerõt hordoz, a plazmához is kell anyag, de tovább tart ki, mint a lõszer, a lézer meg mindaddig használható amíg van delej a gépbe! És így tovább...
Már ma sem emberek kezelik a fontosabb elhárító rendszereket, mert a gép pontosabb, gyorsabb, megbízhatóbb. Nem kell izgulni a pilótákért, maj izgulunk a mûszaki személyzetért! Vajon Scotty fõgépész teája elég meleg volt-e reggel, mikor kivette a replikátorból?!?!
Azért nem csupán ennyi a dolguk a vadászoknak. Esetleg rá lehet küldeni a bejövõ bombázókra, átszállócsapatokra, lehet felderítésre használni, alkalmasak CAP-re, stb.
Nexus-ban pl egyik legjobb védelem a vadász volt, mert hatékonyabb volt mint a flak a boarding party-k és bomber squadronok ellen.
Bizonyos missziókra jó, másokra pocsék. Egy jó kis Sovereign osztályú csatahajót többre becsülök. Igaz, hogy feltûnõ, de odabasz! (és mellesleg arra is lehet álcázót szerelni ha muszáj, ha már egy romulan warbird-re rámegy)
Bomber az lassú, assult gunboat szintén, kompok meg lószar kategória. Egy jól irányzott hajóágyú lövésétõl elpukkan a pajzs és leolvad a páncélzata (mivel az nagy hajók ellen van, nem pöcsömnyi bomberek ellen).
Vadászbombázóknak és rakétafreggattoknak van értelme "talán". Azok elkúrnak többszáz nehéz rakétát és quantum torpedót 360 fokos szögbõl körbelõve az ellenséges nagy hajót és így annak az elhártíórednszere nem tud ezzel már mit kezdeni, elég ha pár betalál. De persze a nagyhajó addig is iszonyat veszteséget tud okozni a kicsikben.
Arról nem is szólva, hogy csoportosul egy nagy rakat kisebb gép, én simán odakúrnék területre ható nukleáris rakétát (esetleg torpedót, mágneses aknákat), avagy ami jólesik. Nem kell célozni, elég ha ott robbantjuk a csapat közepében és viszlát!
A Defiant nem annyira vadászgép volt, mint inkább egyfajta Gunboat, magyar terminológiával ágyúnaszád. Rövid utakra volt kitalálva, nem arra, hogy hónapokig a világ végét járja, lásd szûkös beltér, nincs holofedélzet, hatalmas rekreációs helységek, mint az Enterprise-on, például. A hajó tömegébõl ott csippentettek le, ahol az a személyzetnek fáj, cserébe adott tömeg mellett jobb a tûzerõ/tömeg aránya, mint egy "klasszikus" ST ûrhajónak.
Az, hogy a DS9-ban folyton vad manõverek között láthattuk, az az ST-s harcstílus miatt lehetett, hiszen egymástól alig pár kilométerre harcoltak csak, ami már mai szinten is nevetségesnek hat.
Vagy - friss élmény - amikor az Enterprise és a Reliant ellenében harcolt*... mint két középkori három árbocos, amik az istennek sem mentek volna kitérõ pályára... [Persze, azért Spock közölte, nem ártana Z tengelyen is gondolkodni, a végkifejletet meg ismerjük]
Fenrir, a világûrben nincs olyan, hogy "felderítés". Ha neked van egy többszáz méteres ûr-csatahajód, akkor azon annyi optikai, infravörös és egyébb hullámhosszokon mûködõ passzív érzékelõ van, mint a nyû, és folyamatosan pásztázzák a világûrt. A leglogikusabb az infravörös spektrum, lévén nagyon nehéz az ûrhajó külsõ felületet a "háttérben" lévõ világûrhöz igazítani. Az energiatermelés mindig jár hulladékhõvel, amitõl valahogy meg kell szabadulni - a világûrben pedig erre egy mód van reálisan, kisugározni. Máris megszünt a "lopakodás", mint ûrbéli opció, és felfedezni is nagyon könnyû lett hirtelen a hajót.
Felderíteni már csak azért sem éri meg, mert egy személyzet nélküli szonda is képes ugyanerre - viszont annak nem kell létfenntartás, és akár napokig, hónapokig, évekig elvan, szemben egy ember vezette géppel. Lásd jelenleg már a harctéri felderítés lassan egyeduralkodóan a pilóta nélküli gépek (UAV) feladatköre.
Az ellenséges bombázók ellen nem kell vadász, mert nincsenek ellenséges bombázók. A bombázó feladata az lenne, hogy az ellenség közelébe jutasson el harci terhet. Csakhogy a világûrben ehhez megint nincs szükség ember vezette gépre, egyszerûen a harci fejhez egy elég nagy gyorsító fokozatot kell ragasztani. A személyzet csak problémát okoz, létfenntartás kell neki, víz, élelem, oxigén, és nem lehet túl messzire elküldeni, mert egy vadászgép vagy bombázó méretû gépben legfeljebb 1-2 napig tartózkodhatnak. Ez legfeljebb orbitális pályán való harchoz elég, csakhogy te kilõhetsz egy, a Föld körül keringõ ûrhajóra rakétát akár a Jupiter pályájáráól is.
De tegyük fel, hogy vannak bombázók. Ezek ellen minek vadászokat küldeni? Lõjj rájuk védelmi rakétákat, olcsóbbak, kisebbek azonos képességek terén, és nem kell amiatt aggódni, hogyan fognak visszatérni. Lõjj rájuk lézerrel, pár száz kilométeren belül az is megteszi. Vagy lõjj az útjukba repeszfelhõz (flak lövedékek). De vadászgép? Egyszerûen nincs létjogosultsága.
Átszállócsapatok? Hogyan? Ahhoz, hogy egy másik hajó fedélzetére lépj, dokkolni kell hozzá. Ehhez a "célpontnak" nyugodtan kell maradnia. Ha viszont látja, hogy jössz, akkor elkezd vad manõverekbe, esetleg szimplán elkezd távolodni. Egy nagy hajó valószínûleg több DeltaV-vel bír, tehát az is meglehet, hogy egyszerûen az átszálló hajók kergethetik a nagy hajót, amíg ki nem fogy az üzemanyaguk... A világûrben egy hajóra dokkolni csak úgy lehet, ha azt a másik fél is akarja, vagy pedig ha a másik fél nem tud ellene semmit sem tenni, mondjuk elfogyott az üzemanyaga...
A CAP világûrben nem játszik, csak légköri harcoknál, de akkor már nem ûrhajókról, hanem légi jármûvekrõl beszélünk. A világûrben, mondjuk egy aszteroida felszínét akárhogy támadhatja egy nagy ûrhajó is...
Emm... Az a harc egy okból említésre méltó, elõször került tán szóba az ST-ben az ûrharccal kapcsolatban, hogy van Z tengely. :)
Másfelõl nem csak a két hajó mozgása kínos, hanem minden más is. Egy nebulába behatolnak, jó, az érzékelõk és a pajzsok nem mûködnek, jó. De mindkét hajó tele van ablakokkal, szépen világítanak is, tehát ki lehet rajtuk nézni, és a külsõ felvételek alapján látni is lehetett azért õket. De nem, mindkét fél kezét tördelve nézi a vibráló, zavaros kijelzõt...
Milyen ûrrõl beszélünk most? A mairól amit a mai tudománnyal ismerünk vagy egy jövõbelirõl ahol esetleg változhatnak fizikák vagy egy kitaláltról (lásd ST, BSG, SW, stb.) ?
Mert ha az utóbbiról akkor simán el lehetne képzelni olyan lopakodótechnikát amit a nagy távú érzékelõk nem tudnak kijelezni, a nagy erõsségû, viszont kis távúak már igen, de cserében lehet, hogy már túl közel lesz az objektum. Erre pl jó a felderítés. Értem, hogy minek emberi ha van szonda, de láttuk a BSG-ben is, hogy a Raptorok eléggé sokoldalúak és az emberi döntés sok mindent befolyásolhat.
Továbbra is vitatom, hogy az ûrvadászoknak nincs helye a sci-fi-ben, a pontvédelem fõleg rövidtávon hatékony, messzebbrõl elfogásra mégis csak jó az a vadász.
Irányított rakéták? Fel lehet rakni ugye már ma is mindenféle csalikat és zavarórendszereket, miért ne lehetne 100 vagy 1000 év múlva a mainál milliószor fejlettebbet?
Az átszállócsapatokra klasszikus értelemben a WH40k boarding party-jaira gondoltam, amik nem igazán "dokkolnak" hanem nagy sebességgel belecsapódnak a törzsbe és a fúrt lyukon szállják meg a hajót. A dokkolás harci körülmények között eléggé körülményes szvsz.
Vannak még sorozathiányosságaim a Star Trek Univerzumból, mert csak nemrég sikerült az összes ST-re szert tennem. A Deep Space 9, és az Enterprise, illetve eddig 2 nagy film megtekintése már megtörtént. Most a kronológiai sorrendiségre gyúrtam rá, így az Enterprise (prequelnek szánták, a rajongói ellenérzésekkel szemben is) után a TOS-t fogom elkezdeni hétvégén.
Jolele Blalock [T'Pol]: És az, ahogy elbántak vele és tudod kivel, na, azzal nálam rettenetes szimptómákban megnyilvánuló csalódást okoztak. Csak napokkal késõbb - tényleg!!! - tudtam újra leülni a saját gépem elé úgy, hogy Star Trek-re nézzek...
Csak még ezt: azt olvastam, hogy még az "utolsó" évad elsõ felében megtudták, hogy nem lesz több évad/rész rendelve, így a forgatókönyvíró-páros "szépen" el tudta varrni a szálakat... ...nekem persze, nem úgy tûnt.
Õõõ... õszintén szólva nekem az egész Tamara vonal sûrû homlokráncolás kategória lett. Hogy egyéltalán még is megérte végignézni a részt, az a Graystone elõadása a vezetõség elõtt, illetve ahogy a Cylon bemutatkozik, mint kvázi rabszolga - amit az emberek hoztak létre új fajként.
Az új epizód már egy fokkal mozgalmasabb, de sajnos a Zoe anyuka és a fõ konspirátor nõszemély részein be tudtam aludni. Viszont jó jelenet a Mark 1-es Viperrel repülés. :)
kezd alakulni a sorozat.. kicsit családi drámás lett az egész, de meg kell szokni jó lesz ez ;)
A másik, ennél jobb és biztatóbb hír, hogy a SyFy szerint a Caprica nézettsége nem is olyan rossz, sõt, a DVR-adatokkal együtt nekik kifejezetten tetszik is. (Én ennek csak örülök, de míg a második évadot be nem rendelik, óvatosan duhajkodom.) A SyFy nem akarja veszni hagyni a Battlestar Galacticát, és Ron Moore-ral egy esetleges újabb spinoffban gondolkodnak, ami visszatér a sorozat ûroperai gyökereihez. Mekkora királyság lenne az elsõ kirajzást megfilmesíteni? Vagy az elsõ Cylon-ember háborút? Máris csorog a nyálam.
hmm....
ahogy én nézem a SyFy új stratégiáját szerintem nagyon is a terveik szerint halad minden.. ahogy nézed SGU az évad 2. felére fog felpörögni(remények szerint) és ha minden igaz ez lesz majd a Capricával is. úgy tûnik ezt így tervezték elõre. meglátjuk beválik e az új marketing stratégia^^
Végre azt hittem, hogy a mostani részben lesz valami akció. Hát valahogy nagyon nem erre számítottam. A "Mátrixos" résztõl is kezdek már hányni, de reménykedtem, hogy a Zoe vs. Apja dolog majd felhúzza. Hát nem húzta.
Már tényleg nem tudok én se mit mondani erre, valahol már úgy érzem, hogy hiba követni a sorozatot, mert idõpocséklás. MDe akkor is, ha nem lenne köze a BSG-hez, nem nézném. Csakhogy akárhogy is nézem, az elmúlt 8 részben annyira kevés köze volt a BSG-hez, hogy szinte nyugodtan mondhatom, hogy nincs köze a BSG-hez. De akkor miért is nézem? :S
Nem értem miért morogtok... A mostani részbõl pl. megtudtuk, hogy a zõccséges merci nem túl biztonságos :D
Mikor Daniel szívatja Zoe-t, hogy végre elárulja magát, és az utolsó próba mikor vaktöltényes stukit ad a kezébe hogy nyírja ki Cézárt. Azt a parancsot kapta az U-87 hogy "Véreztesse ki a kutyát". Na ugye a robot egybõl levágta hogy vaktöltényes a stuki... szerintetek mivel Danielék tervezték a robotot errõl a Fater nem tudott?? hogy egybõl le fogja vágni? és lehet pont arra várt hogy lõni fog Zoe, mert ugye U-87 azt a parancsot kapta hogy nyírja ki a kutyust, de hát egy vaktöltényes stukival nem lehet, so elvileg a Robotnak nem kellett volna lõnie... lehet pont erre játszott Daniel, hogy lõni fog akkor Zoe pici öröksége lapul a bádogdobozban... Vélemények?
Honnan tudta volna Zoe, hogy vaktöltény volt a fegyverben? Ez valahogy nem tiszta. Szerintem nem tudta, de hogy ne leplezze le magát, ezért meghúzta a ravaszt. A végén pedig azért bukott ki, mert az apja ennyire elvetemült módon ki akarja ugrasztani a bokorból.
hmmm énis újra néztem és tényleg nem egyértelmû hogy megölje a kutyát vagy lelõje, talán akkor tényleg balf*sz volt Daniel... köszi szépen :D Cifu: Zoe a végén meséli Lacy-nek hogy a "robot tudta ahogy kezébe vette a fegyvert" vagy vmi hasonló
Azt mondta, hogy ...I know, the robot know..., elsõre akkor nem félreértettem mire mondja. Az viszont ez esetben tényleg furcsa kérdés, hogy a fegyver tömegébõl (más viszonyítási alap aligha van) meg tudja mondani a Centurion, hogy éles avagy vaktölténnyel van töltve, akkor arról Greystone-nak tudnia kellene tényleg...
Daniel már az elején utal arra, hogy miért kell ezt a kis játékukat játszani. Miért nem tud Zoé elõrelépni, hogy Apa én vagyok az. Szóval eléggé macskaegér játék és kérdéses, hogy vége-e a játéknak.
Mintha a pilotban éppen errõl lett volna szó. Az apja sose értette meg a lányát, Zoe pedig nagyon szeretne messze kerülni apucitól, aki ugye a romlott Virtuális Szemüvegbõl gazdagodott meg (ne feledjük, hogy a Zoe Avatar mennyire nem szereti a virtuláis kuplerájt, ahova kvázi be volt zárva).
Adama? Nagyon normális, maga sem tudja, hogy igazából mit akar, elidegeníti saját magától a fiát, nekiáll a lánya avatarját kergetni a virtuális világban, de kb. annyira mozog ott otthonosan, mint Bambi a világûrben, pedig hát a maffia háttere miatt azért ennyire nem kellene karótnyeltnek lennie. A tesó se gyenge jellem, egyszerû, mint a kõ, de az igaz, hogy benne legalább nem csalódtunk eddig. A Vergis corp feje külön eset, nekiáll személyes háborút folytatni Greystone ellen, mindezt két (?) munkatársa halála miatt, amiket amúgy Tauranok öltek meg. Logikus. A Tauran maffia ellen mégse fog hadjáratot indítani. :)
A házi robotjuk jó pont, rá nem tudok negatívat mondani. :)
Én is ezen gondolkodtam, hogy ez a fõ gond a capricaval, hogy nincs nagyon ilyen karakter. Nekem talán a dani a legszimpibb, bár ez inkább annak köszönhetõ, hogy rohadt gyenge a mezõny :) Még a kis adama is eléggé elb*szott...
arról tud valaki valamit, hogy mi lesz a sorozat sorsa? mert amit imdb-bõl okoskodtam ki az nem valami bíztató
Season 1, Episode 8: End of Line Original Air Date—26 March 2010
Season 1, Episode 9: Episode #1.9 Original Air Date—17 September 2010
Season 1, Episode 10: Episode #1.10 Original Air Date—October 2010
Season 1, Episode 11: Episode #1.11 Original Air Date—November 2010
Season 1, Episode 12: Episode #1.12 Original Air Date—November 2010
Jövõ héttõl péntekenként az SGU váltja, nyáron ugye új epizódokat nem adnak, így majd szeptembertõl tér vissza a sorozat, ez eddig is így volt tervezve.
Hát az igazat megvallva elég bizakvó lettem ugyanis ez a rész tényleg okozott meglepetéseket, meg úgy az egész rendben volt. Jó ötletnek tartom hogy most félévad finále és kisebb szünet mert így legalább az alkotók át tudják gondolni hogy milyen irányba haldjon tovább a sorozat. Az alapok egész jól le lettek fektetve már csak tovább kell gondolni ezeket és akkor jó lesz ez.
Hát nem tudom, azt aláírom, hogy ez a rész kiemelkedik a sorozatból, de továbbra se mondanám, hogy igazán jó lenne... :S
tisztára SGU. az is kb így ment el szünetre... so vmi syfy taktik van a háttérben reméljük bejön :D
De legalább felpörögtek a dolgok. Idegesítõ anyuci halott (remélem), a robot végre eksönt csinál, meg a többiek is megkavarták a szart. És a Tamara féle V World-nek is vége talán...
Új közönséget keresnek, ezt meg is mondták. A névváltás nem csak menõzésbõl történt, igyekeznek olyan sorozatokat gyártani mostmár, amelyek ugyan sci-fik, méis élvezhetõek a hétköznapi embereknek is, akik drámákat/szappanoperákat néznek. A befutott sorozatok fanjai meg amúgy is nézik, már csak elvbõl is a spin-offokat....
Eleddig ha jól rémlik, az Eureka-n és a Warehouse 13-on kívül máshol nem jött be a taktika. Az SGU és a Caprica is elég vegyes reakciókat váltott ki, és nézettség terén sem történt elõrelépés, sõt, inkább visszalépésrõl beszélhetünk...