Vigyázz, ott is csak a StarFury-k, aztán ahogy haladt elõre a sorozat, egyre elvetemültebb desingok kerültek elõ. Ami tény, hogy az Earth Alliance hajói álltalánosságban jól, reálisan voltak megvalósítva, legalábbis egy-két apró problémától eltekintve (az Omega osztály például a 2010 c. film Alekszej Leonovjáról lett koppintva, csak azt felejtették el, hogy a Leonov az útjának nagy részén nem mûködteti a hajtómûveit, szemben a filmben az Omegák folyamatosan gyorsítottak és lassítottak, így pedig a forgó szekció kissé kényelmetlen lehetett az adott megvalósításban).
Viszont a Babylon 5 is küzdött azzal a problémával, hogy megmagyarázza, mi szükség van az ûrvadászokra, mind a B5-ben, mind a BSG-ben a vadászgépek alapvetõen az ellenséges vadászgépek ellen harcolnak, illetve idõnként az ellenség által kilõtt rakéták kilövése volt a feladatuk. Az utóbbi problémás dolog (egy rakéta azonos tömeg mellett mindig jobb deltaV értékkel bír, mint egy emberes ûrhajó, így a rakéta viszonyított sebessége nagyobb, és persze olcsóbb is, szóval elhárító rakétáknak több létjogosultsága lenne), pláne, hogy a BSG-ben is ott volt az a jelenet, hogy a vadászgépek és a Hadihajó elhárító lövegei azonos területet nem tudnak védeni, hiszen ahol vadászok vannak, oda elhárító (flak) tüzet küldeni veszélyes, nagy a baráti tûz veszélye.
Ha pedig innen nézzük, az ellenséges vadászok elleni védekezés jobb megolodása az lenne, ha a vadászok helyett több védelmi ágyút szerelnének fel...