Én novemberbe voltam PAV2 izsgán nem egy nagy szám. Sokkal durvábbra számítottam. 11-re mentem fél3 kor kezembe a papírral mehettem haza. Nem a feladatok hosszuak hanem a várakozás két feladat között.
1. be kell menni egy pszihológussal beszélgetni. Mennyit vezettél eddig, drogozol, iszol, cigizel-e stb kérdések. Utánna ugyan itt van olyan, hogy eléd raknak 8 arcot és melyik szimpatikus és melyik nem ki kell választani 1-1-et ezekbõl van 8 és 2x végig kell csinálni, de nem kell emlékezned mit jelöltél elõtte mert nem a memória a lényeg itt. 2. ez már gépes feladat. Beülsz egy kép elé elõtted van 7 gomb meg 2pedál a lábadnál meg ilyen ceruzás izé is van. Gépeknél elõször ilyen memória teszt van h egy kép felvillan 1mp-re meg kell jegyezni minél több részletet mert lesz 3-4 kérdés a képrõl. Pl: hol volt autó, milyen tábla volt, volt e gyalogos ha igen merrõl stb.....ez már rövid távú memória teszt. Nekem sikerült 100%-osra. Második. Van 4 alakzat fent alol meg van 1 ami mindig változik. Két gombot kell hasznáni ha egyikzik a fenti 4 vmelyikével akkor bal gomb ha nem akkor jobb. (gombok lehet fordítva voltak már nem emlékszem pontosan) Harmadik gépes. Monitoron vannak szinek és amyilen színt látsz olyat nyomsz a gombok közül ha magas vagy mély hang akkor megint más meg a 2 pedállal is van feladat. Ez már kicsit bonyolultabb. Bele lehet kavarodni de a lényeg h nem kell kapkodni. 4. feladat Kapsz egy kormányt és egy pöttyöt az "úton" kell tartani. Magyarul követni kell egy csíkot jobbra ballra és a gázzal szabályzod a sebességet, de van olyan is h a gép adja a sebességet neked csak kormányozni kell. 5. feladat Ilyen általános kérdések vannak amire igen nemmel kell válaszolni, hogy szeretsz-e gyorsan hajtani, szeretsz-e társaság középpontjába lenni ilyesmik.
Igazából nem nagy szám simán meg lehet csinálni csak nem kell parázni. Én PÁV2-n voltam de azt mondták a PÁV1 is simán meg lett volna ott +2 feladat van még vmi összekötögetõs meg nemtudom mi a másik.
PÁV1-et 5évente újítani kell a 2-3 korlátlan, de ha megbuksz 2-bõl nem kapod meg a 3-at.
0.256 lett nekem nem tom,hogy ez jó-e vagy rossz...
PAV I csak a megkulomboztetett gepjarmuvekhez kell a tobbit tudod. De ebbol idonkent ujra kell vizsgaznod (en ugy tudom).A tobbibol nem, eleg csak 1 szer megszerezned. Persze ha a hatosag vissza nem vonja valami okbol.
Én az elõbb teszteltem megint magam, és most 0.174 volt a legjobb eredményem.
Egyvalamire kérnék magyarázatot. Kíváncsiságból néztem állásokat a Waberer's Hungary oldalán és feltételek között azt találtam hogy PAV I, PAV II, PAV III minõsítés... na most akkor mindegyikre szükség lenne? Csak azért mert a PAV I-nek semmi köze nincs a tehergépjármûveket illetõen...
Tegnap beszélgettem az egyik buszsofõr ismerõsömmel, és Õ azt mondta hogy a PAV 2 az jó buszra, teherautóra, kamionra is, ezenkívül jó nemzetközi fuvarvállaláshoz, és belföldihez egyaránt...
Szerintetek ez az eredmény jó reakcióidõnek számít?
Az eredmény: 0.166 mp
Ajánlottak nekem egy jó kis oldalt ahol lehet tesztelni a reakcióidõt, és gondoltam megosztom veletek az egyik legjobb eredményemet. Az átlag reakcióidõm olyan 0.2 mp körül szokott alakulni. Ha valakit esetleg érdekel az a flash játék amivel lehet tesztelni akkor szívesen adok linket! :)
Nemreg voltam PAV II -es vizsgan. Mind vegig 1 szamitogep elott ulsz, es a szamitogep utasit feladatokra, amiket a vegen ki ertekel es utanna kell a pszichologus holgyel beszelgetni.
Egyszóval mondva az alkalmas illetõ legyen tiszta elméjû, nem pszichopata, nem idegroncs, és normális gondolkodású...
Azt tudom. B kategória felett, gondolok most C és C+E kategóriákra, ahhoz már szükséges. Nekem is mennem kell majd PAV-ra... Sokat gondolkodtam én is azon hogy elmegyek kis furgonra dolgozni, mint sofõr, pl. a DHL-hez, vagy GLS-hez...
Én az olyan keresztezõdéseket szeretem ahol nincs semmi tábla. Ott csak jobb kéz szabály szerint lehet kanyarodni. De sajnos ezt is tapasztalatból tudom, hogy nem mindenki ismeri a jobb kéz szabályt...
Így van. Ahhoz hogy Belföldi Árufuvarozó lehessen az ember ahhoz kell a BÁF, Kettes csoportú orvosi alkalmassági vizsgálat, és PAV 2, vagy 3. A BÁF, TIR valóban megfog szûnni szeptembertõl, és egységes EU-s vizsga lesz, ami állítólag valamivel drágább is lesz. De legalább nem kell majd két külön vizsgát is letenni, hanem elég lesz egy is.
Nem biztos hogy aki PAV-ra kerül az unintelligens lenne,vagy kicsi lenne az IQ-ja.Ahol én tanulok ott elmondta az oktató hogy a jelenlegi PAV-osai szinte mind 20év körüli fõiskolások vagy egyetemisták.Egyikük pedig magán torna-edzõ Pesten,róla azt hinné az ember az utolsó lesz akinek ilyen nehézsége támadhat.
Én mots futárcégnél dolgozom mint futár, megcsináltm abelföldi árufuvarozót, meg szereztem hivatásos jogsit, melyhez nemtudo már miylen orovis alkalmassági kellet, asszem valami kette szintû. a lényeg, doki megcsinálta, de el akart küldeni pestre is valamiért. sztem ez a PÁV-ra gondolt, de az nekem nem kellet, mivel csak B-s jogsim van, és olyan autókat vezetünk csak!!!
Na a lényeg, hogy ez a belföldi árufuv állitolag szeptembertõl megszünik vagy mi fene, szóval le kell tennem a nemzetközit (olcsóbb mint amennyi lesz majd a belföldi, asszem 40e, persze a nemzetközi is változik majd, de ha most leteszem az jó még 1-2 évig, csak hát nincs nekem erre idõm:D bár van egy kicsi, nyáron lehet leteszem, csk hát semmi értelme, nem nagyon volta még külföldön, mgé ha esetleg járnénk nyaralni, vagy bármi másért, azt monodm okés, de ez ritka az életembe, ellenben belföldön nagyon sokat vezetek, utazok, és igy szeretem is ezt a munkát.
Amúgy elsõ kommentben ott a link.. :P
Megállapítani az egyén pszichés jellemzõibõl a jármûvezetéshez szükséges:
1. Magatartást szabályozó jellemzõk szintjét, azaz rendelkezik-e mindazokkal az egyéni pszichológiai jellemzõkkel, amelyek szükségesek: - a biztonságos vezetéshez, - a közlekedési helyzetekhez való alkalmazkodáshoz, - a jármûvezetés közben jelentkezõ terhelés elviseléséhez? 2. Képességek szintjét, azaz van-e a jármû biztonságos vezetéséhez szükséges: - észlelési - döntési - cselekvési képessége? - Képes-e elsajátítani a jármû vezetéséhez szükséges ismereteket és készséget?
Dog mit akarsz tudni konkrétan a vizsgáról? elég nagy hülyeség amúgy,mert néhol nem lesz köze a vezetéshez -lesz egy olyan rész,amikor egy monitor elõtt ülsz,és a kormány ellentétesen reagál,ha jobbra tekered,balra fog menni az autó,ha balra tekered,akkor jobbra... akkor lesz egy fél henger,amin lesz 1 deszka,azon kell egyensúlyozni...(nem tom mi értelme van) akkor tesztelik a memóriádat,felvillan 1 mp-re egy szám sor,és mennyit tudsz megjegyezni... tovább meglesz adva olyan is,hogy megmondják,ha felvillan egy sárga fény,akkor nyomd meg a zöld gombot és stb.
legalábbis régebben ilyen hülyeségek voltak,nem tom most milyen lesz :) ennyiben tudtam segíteni
Ezekre nem tudsz így gyakorolni... gyakorlati dolgok vannak... mondom, mentálisan legyél felkészülve, légy kipihent, és ne idegeskedj... akkor tuti sikerül... nem ûrhajósvizsga... :)
Olyan helyen, ahol nincs buszöböl, elkezded balról kikerülni az álló buszt, erre balról egy mellékútról eléd kanyarodik a jó ember, majd mutogat, hogy az az õ sávja! :D Amikor mondod neki, hogy jó ember, nem csak a balról érkezõnek kéne elsõbbséget adni mielõtt ráhajtasz a fõútvonalra, akkor csak néz tovább, és közli, hogy ez akkor is az õ sávja! :D
Fõleg a fõútvonalra rákanyarodó sokadrangú kis bekötõ út. Voltam már olyan szituációban hogy az elõbb említett útviszonylatban az elém kikanyarodó vagy csak nem nézett szét, vagy részeg volt, vagy egyáltalán halovány gõze sem volt az aktuális szabályokról..
Na igen... erre mondtam, hogy drasztikusan szigorítanám mind a követelmény, mind a vizsgarendszert!
A PÁV már csak arra elég, hogy a végleteket kiszûrje a hivatásos vonalon...
De nem rossz ötlet, minden kategóriához szigorú pszichológiai vizsgálat kéne... plusz IQ vizsgálat is... a közlekedés, fõleg a rendszeres közlekedés bizony nem kevés intelligenciát igényel... rengeteg információt kell nagyon gyorsan feldolgozni, és a másodperc töredék része alatt jó döntést hozni... a mai közlekedés bizony már nem gyerekjáték...
Biztos vagyok benne, hogy a balesetek döntõ többsége a nem megfelelõ képzés, valamint a nagyon is hiányos elméleti, valamint gyakorlati tudás miatt van... nagyon sokan a fõútvonalra való kihajtás szabályaival nincsenek tisztában... falun ebbõl rengeteg gond van...
Pont erre gondoltam, hogy "B" kategóriára is jó lenne a kötelezõ PAV. "B" kategóriában jelenleg csak akkor van PAV vizsgálat ha az illetõ forgalomban, vagy rutinon ötödszörre (ha jól tudom) is sikertelen vizsgát tesz...
Hát manapság olyan is volán mögé ülhet akinek jobb esetben van hat osztálya, de e-közben az egyén 30 éves, és végtelenül buta... Bicikli még az oké, földúton...
Persze, kisautóval, vagy motorral több a tökorrú...
Normális embereknek tényleg nem fordul meg a fejében, hogy ekkora dögökkel bravúroskodjon... de ezen a szinten elég egy hülye, akinek éppen nem volt szerencséje, és máris lehet rendelni vagy 20 hullazsákot... nem játék...
Elég szomorú... aki 8 általánost nem tud elvégezni, az a forgalomban való intelligens közlekedésre sem alkalmas... biciklizni sem engedném, nem, hogy autó volánja mögé...
"Gyere ki egyszer Veresegyházára, és nézd meg, hogy a verestranszos suhancok, hogy száguldoznak 30tonna sóderrel a hátuk mögött! Nem normálisak... én 90km/h körül cammogok a kétszer egy sávos úton befelé személyautóval, ezek meg bõven megérkeznek rám hátulról, és tolnak lefelé... eszébe sem jut, hogyha fékezni kéne, akkor egyszerûen átmenne rajtam..."
Jó, biztos van ilyen de azért nem annyira jellemzõ mint autóval v motorral... (Errefele nem nagyon láttam ilyet /bp környéke/, bár 0-on pl meg egy két helyen már elõfordult hogy kishílyán letolt a paraszt, vagy rámhúzta a pótossal a kisautóra...) Bár fura ez nekem, megse fordult a fejembe hogy ekkora gépekkel rallyzzon az ember. Nekem legalábbis evidens hogy nagydöggel normálisan közlekedjünk...
"Én pont hogy eme "vizsga" szûrõképességét kérdõjelezem meg."
Ne kérdõjelezd meg... egyik haverom navigátor, keni vágja a vezetést is... meghúzták... közölték vele, hogy nem alkalmas arra, hogy emberek életéért feleljen.
Igazából pár év múlva derül ki a szûrõértéke, mivel már csak a Nemzeti Hatóság vizsgáztathat... eddig nem így volt... nézz meg egy átlag BKV sofõrt... most tuti nem mennének át... szinte mind idegroncs... sajnos...
Már csak annyi van feltételként megadva hogy a jelentkezõ tudjon írni, olvasni... magyarán ne legyen analfabéta... Na meg "C" kategória esetén legyen érvényes "B" kategóriás vezetõi engedélye...
A sok baleset azért van, mert a képzés egy kategóriában sem kielégítõ! Minden megvehetõ pénzért... sajnos... én nem a KRESZ-t szigorítanám, hanem a képzést, és a vizsgákat, de nagyon drasztikusan. Elképesztõ, hogy a már a 8 általánost mint minimum feltételt is eltörölték.
A vezetés minden kategóriában veszélyes üzem, és nagy felelõség... nem lenne szabad ilyen trehányan kezelni a képzést és a vizsgákat.
Én pont hogy eme "vizsga" szûrõképességét kérdõjelezem meg. Vajon ez tényleg megszûri az ilyen egyéneket? Vagy inkább csak a lehúzásról szól mint itthon minden? Akárhol máshol miért nincs ilyen? (Talán európa többi részén nem lenne ez fontos? Vagy csak úgy gondolják nincs rá jó módszer, ezért inkább nem is "húzzák" fölöslegesen a jónépet?)
Ha jól tudom most már korlátlan lett... egyszer kell megcsinálni azt kész... csak buszra korlátozzák 5 évre, de ebben sem vagyok biztos. Az EU miatt nem idõszakos már... ott ugye ilyen nincs...
"Sztem sok balfasz is átmegy a PAV-on. Nemhinném hogy olyan nagy szûrõ hatása van."
Amióta csak a Közlekedési Hatóság vizsgáztathat, elég jó a szûrõhatás... annak idején amikor még a BKV is csinált ilyen vizsgát nem sok értelme volt...
"Pont hogy inkább a szerencsén és azon múlik hogy épp milyen passzban vagy...(nem saját tapasztalat szintén, csak a amit hallottam másoktól, de eléggé "összecseng" )"
Ez nem így van! Ennek semmi köze a szerencséhez, ugyanis a képességeid vizsgálják! ( amiket már soroltam ) Aki ezeken nem megy át, az ne is üljön se teherautó, se busz volánja mögé!
"Amugymeg egy xx tonnás géppel ugyse fog senki vagánykodni, viszont motorral/autóval inkább lehet (mint ahogy teszik is)..."
Gyere ki egyszer Veresegyházára, és nézd meg, hogy a verestranszos suhancok, hogy száguldoznak 30tonna sóderrel a hátuk mögött! Nem normálisak... én 90km/h körül cammogok a kétszer egy sávos úton befelé személyautóval, ezek meg bõven megérkeznek rám hátulról, és tolnak lefelé... eszébe sem jut, hogyha fékezni kéne, akkor egyszerûen átmenne rajtam...
Gondolj bele, hogy egy hivatásos sofõr milyen érték, és mennyi élet felett felelõs. Ha csak egy teherautót nézel, annál is iszonyat felelõség mind anyagilag, mind emberéletben... televágsz egy buszt, mert janizol... felelõtlen hülyegyerekek kezébe nem kerülhet ekkora felelõség... ezeket szûrni kell!
Nincs olyan, hogy szar napod van. A vizsga idõpontja elõre ismert... készülni kell rá mentálisan... fõleg ugye, ha a megélhetésed múlik rajta...
Sztem sok balfasz is átmegy a PAV-on. Nemhinném hogy olyan nagy szûrõ hatása van.
Pont hogy inkább a szerencsén és azon múlik hogy épp milyen passzban vagy...(nem saját tapasztalat szintén, csak a amit hallottam másoktól, de eléggé "összecseng" )
Amugymeg egy xx tonnás géppel ugyse fog senki vagánykodni, viszont motorral/autóval inkább lehet (mint ahogy teszik is)...
Régebben nagy motorra ("A" kategória) is volt PAV. Azt megszüntették. Solt gondolat menetébõl kiindulva, ezért lenne az a sok halálos kimenetelû motoros baleset?
Hát hogy rendõrautónál meg hasonlóknál OK de egy tgk sofõrnek? minek?
(én nem voltam amugy PAV-on szal nemtudhatom milyen, de akik voltak már és beszéltem velük mind aztmondta hogy szubjektív igencsak / szar napod van amikor menned kell - nem mész át - bukod a megélhetésed/)
A többi meg ahogy mondtad értelmétveszti az egész (még amennyi lenne azt is), pont a visszaélések miatt!
A PÁV nem faszság... muszáj szûrni a debileket... így is sok a kretén az utakon, legalább hivatásos vonalon legyen valami szûrés.
A nemzetközi sem lenne hülyeség, ha nem lehetne megvenni. Tele van olyan hasznos anyaggal, amit jól jöhet... vám, idegennyelv, nemzetközi kresz, stb...
A belföldi egyértelmû lehúzás... elképesztõ a korrupció... így tényleg nem sok értelme van egyiknek sem... ( kivéve PÁV )
Azt tudom. Itt minden van, ami máshol hírbõl sincs. Viszont muszály megcsinálni ha dolgozni akar az ember... Csak egy példát erre felhozva, mivel a végzettségem vendéglátós, és ezt onnan tudom. HACCP (Hazard Analysis of Critical Control Points) csak itt van Magyarországon...
Nem kell várni ha megvan a C egybõl mehetsz C + E -re. Amugymeg ez a PÁV, meg belföldi/nemzetközi fuvarozoi meg ezek a faszságok csak itthon vannak, semmi egyéb mint lehúzás.
A kamionozás ma már nem olyan mint régen... logisztikai központtól logisztikai központig mész az autópályán! A nagyvárosokba már szinte be sem engednek... a buszozás más... azzal ugye direkt turisztikai helyekre megyünk... hatalmas élmény... fõleg a mai buszokkal...
Én még csak 19 éves vagyok. Mire megcsinálok mindent addigra leszek olyan 21-23 éves. Teljesen független vagyok, és ezt ki is akarom használni. Kamionnal is be lehet járni akár az egész európai kontinenst. A nemzetközizés egyelõre még csak a jövõ zenéje mivel avval várni akarok a "C" után 2-3 évet. Addig kell némi tapasztalat is a szakmában. Na meg elsõsorban azt szeretném ha a PAV-ot megadnák korlátlan ideig...
És kedv, én élveztem a vizsgát, nem azon voltam, hogy megbukom-e vagy sem. Hanem, hogy minél gyorsabban reagáljak és minél jobban. Amikor az ember élvezi, és kicsit játékként is tekint rá sokkal de sokkal könnyebb. :) KRESZ vizsgám is ilyen volt, itthon elolvastam kétszer a könyvet, 2 hétig játszottam a cd-vel =D Aztán elmentem vizsgára és 5 perc 23 másodperc alatt válaszoltam az 55 kérdésre, igaz azért volt ilyen mert megjelent a kérdés, a válaszok és már annyira bennem voltak a képek, hogy el se olvastam és válaszoltam. :P