Én is kamionos akartam lenne anno, de valahogy a buszozás jobban bejött... nem akartam az autópályán tölteni a fiatalságom... a buszozással bejártam egész európát, olyan helyekre jutottam el, ahova másnak milliókat kéne kifizetnie... és nekem még fizettek is ezért... nem is keveset! :D És akkor még így május környékén az osztálykirándulásokról még nem is beszéltem... sok "kislánynak" bejön a sofõrbácsi! :D Jó kis munka ez Urak... én lassan tudnék egy könyvet írni az elmúlt 10 évemrõl... :D
Egy normális átlag embernek nem nehéz, hidd el! Az a lényeg, hogy ne pánikolj... ha egyfolytában az jár a fejedben, hogy elcseszed, akkor el is fogod! :) Önbizalom, türelem... ;)
A busz vezetés még felelõsség teljesebb mint egy 24 tonnás kamion irányítása.
Én bõven beérem a kamionnal is. Ez az álmom. De egyelõre beérem a "C" kategóriával, vagyis is egy TGK-val... Egyébként is csak 2 év után lehet menni "C"+"E" kategóriára a "C" után úgy tudom. Na meg kell TIR, BÁF, PAV 2 vagy 3-as vizsga. A TIR meg a BÁF állítólag meg fog szûnni mert szeptembertõl egységes EU-s vizsga lesz, igaz 2-szer annyiba is fog kerülni...
Egyetértek... de ezekre akkor is szükség van, amikor 70 ember életéért felelsz! Tudod mi buszosok azt szoktuk mondani, hogy, ha az orvos hibázik, meghal egy betege... ha mi hibázunk meghal 30... egyik lábunk a sírban, a másik a börtönben! :D
Na igen, csak az összes kép a dilóban készült... csupa kretén van a képen... üres tekintet, bamba fej... pontosan nem tudom mi alapján döntenek, de, ha beválasztasz két olyat, aki pszichopata, akkor tuti meszeltek... én azzal kezdtem, hogy közöltem a pszichológussal, hogy ezek közül nekem egyik sem szimpatikus... elnevette magát, és mondta, hogy azért kettõt mégiscsak válasszak... a szemüket kell nézni, az sokat elárul...
A pszichológusnál állítólag van olyan is hogy kiraknak a delikvens elé 10 képet amiken különbözõ állapotú emberek vannak, és ki kell választani közülük 2 szimpatikust, és 2 nem szimpatikust...
Így van... reflex, pszichológia, stressztûrés, helyzetfelismerõ, probléma megoldó készség... stb...
Alaposan kipihent állapotban, nem bezabálva, egy red bull, vagy egy kávé elfogyasztása után érdemes megérkezni... a többi pedig csak és kizárólag rajtunk múlik, de a legfõbb dolog az összpontosítás, és a nyugalom!
Ha jól tudom, volt pszichológiai teszt, meg beszélgetés pszichológussal is. Ezek mellett pedig ilyen koordinációs feladatok, megjelennek számok, és azokat kell felismerni, de közben persze gyorsul is a megjelenés... Eléggé fárasztó vizsga, és egy fél nap tényleg rámegy.
Átlagos intelligenciával és stressztûrõ képességgel bárki megcsinálhatja az összes feladatot... a feladatok lényege tulajdonképpen az (volna), hogy gyakorló elmebetegek, és idegroncsok ne közlekedhessenek 40 tonnával, vagy 70 emberrel a hátuk mögött...
Amikor még én vizsgáztam így volt, most nem tudom pontosan, hogy megy ez. Nekem 2-s van, az 1-s a megkülönböztetõ jelzésû jármûvek vezetéséhez szükséges. A 3-s pedig csak belföldi fuvarozáshoz, személyszállításhoz jó... ha jól emlékszem...
Akkor egy kis infót ha tudsz tõle kérni neki milyen volt, és megosztanád velünk azt megköszönnénk. Engem fõleg az érdekel, hogy mennyi idõt vesz igénybe és mivel ezek a vizsgák nem igazán változnak drasztikusan évrõl évre így elképzelhetõ, hogy mikor én megyek rá nekem is hasonló lesz mint neki volt.
Amúgy nagy szemétség ez a PAV, ha jól tudom sehol máshol nincs ilyen az unióban csak itt.
Idõtartamban más fõleg az egész, természetesen nehezítettek a feladatok is de annyira nem mint az idõ. Úgy tudom, hogy pl I.-es szintû vizsgához az ember a bõ fél napját is a vizsgán töltheti míg egy III. vagy IV.-es vizsgán jóval rövidebb idõ alatt végez az ember. Minél magasabb a vizsga foka annál stresszesebb a feladatok idõtartama és maga a vizsga, mert ugye lássuk be egy tehergépkocsi, vontató vezetése kevésbé stresszes mint egy rendõrségi vagy katonai autó vezetése megkülönböztetõ jelzéssel.
Úgy tudom, hogy Közlekedés Felügyelet kiadhat valami papírt, hogy mehessen még egy vizsgára. De ahhoz eléggé nyomós indok kell. Jó persze ha átlagemberrõl van szó akkor várnia kell az tény.
Egyik ismerõsöm már hosszú ideje vezet nemzetközin is nehéz pótkocsis kamiont. Õ azt mondja hogy menjek PAV2-re, és ha ne adj isten el is húznak, akkor megadják a PAV3-at. EZ igaz, vagy csak kamu?
Nekem van III.-as, majd 1 éven belül az I.-es szintût kell megcsinálnom. Tapasztalat annyi van, hogy egyszerû volt nekem. De kinek mi az egyszerû. Azonban ha valaki úgy érzi, hogy "hobbiból" valamikor esetleg megcsinálná pl a III. szint helyett a II.-at akkor egybõl a II.-ra menjen rá mivel ha érvényes III.-assal megbuktatják a II.-es szintûn akkor bukja a III. szintet is, ergo kezdhet mindent elõröl. Ez mindegyik szintre vonatkozik. PÁV vizsga az olyan mindent vagy semmit.
Arra figyelj, hogy ne izguld el... ha meghúznak, itt nincs pótvizsga, csak 1 év múlva... csak nyugisan...
Ezt a témát azért nyitottam meg, mert én személy szerint olyan pályára készülök amire szükséges PAV (Pálya Alkalmassági Vizsgálat). Ezt a vizsgálatot Budapesten az NKH-nál (Nemzeti Közlekedési Hatóság) végzik el, díj ellenében. Maga a vizsgálat áll egy memória, reflex, gyorsaság, monotonítás tûrési vizsgálatból, amelykre azért van szükség (állítólag) mert ez döntõ pl. egy nehéz pótkocsis tehergépjármû vezetésében. ("C"+"E" kategória) Mivel én magam is hétfõn kezdem el a "C" kategóriás vezetõi engedély tanfolyamot, és munkát is szeretnék késõbb vállalni, ezért úgy gondoltam hogy ez a kis topik Mindenkinek hasznára lehet, még akkor is ha csak érdeklõdik a PAV viszgálat iránt, úgy mint én. Hátha akad köztünk olyan személy, aki már volt, és megossza velünk tapasztalatait.