még mindig kezeli a dicektxet meg az openglt, még mindig mûködik a saját fizikai motorja, és még mindig megy az a multipléjer is. és nem fog kihalni, az ótókás játékok, de inkább a 3d játékok zöme shockwave-ben van. (meg van néhány java-ban (szegény, jól ki fog halni) meg néhány 3dvia-ban (szegény, el sem fog terjedni)
Ne keverjük a szezont a fazonnal, ez shockwave, nem pedig flash. Shockwave szegény jól ki fog halni, mert bonyolult benne feljeszteni, de ami a nagyobb baj, a playere is egy halál volt régen telepítés szempontjából. Más kérdés hogy kezelt asszem directx-et (vagy openglt, nem tudom), meg volt saját fizikai motorja is. Sõt, a multiplayer is ment rajta jól, mert ez már rég tudott udpt, meg mindent.
Packet loss 0 (tcp/ip socketnél nem lehet), stabilitással nincs gond, hibakezelés meg mint a javaé, tehát jó. De maga a flash sebessége még messze nincs ott ahol a C++-é, sõt még ott se mint a javaé, mivel pl futás idõben még elérhetõek a változók nevei, szóval kicsit még ma is interpreter a lelkem. Igaz, verzióról verzióra rengeteget gyorsul. Latency annyi, mint kliens-szerver kapcsolatoknál szokott lenni. Nyilván a szerver sebességétõl is függ, de mindenképpen több mint egy direkt kapcsolatnál, és ami igazán gáz, az egyes feleknél eltérõ. Itt lép be a képbe a 15-16 msec pontosságú timer - latency korrekcióhoz azért ennél pontosabb kéne szerintem. És ami a nagy különbség c++ és flash között, hogy ami flashben nincs, azt nem is mindig tudod megírni, így pl pontosabb timert se. Szóval látszólag minden megoldható, de jó sok problémát kéne kezelni, ami más nyelven eleve nem is jelentkezne, ezért szerintem nem optimális eszköz. Próbálkozni persze ettõl még lehet, meg akár sikerülhet is.
Köszi, tehát mostmár ugyan olyan lehetõségek vannak a kommunikációra mintha c++ban valósítanám meg ugyan azt. Miért nem optimális célzós lövöldözõs játékra? Pocketloss, magas latency, nem elég stabil, kiforratlan hibakezelés... mit értesz az alatt hogy a körülmények még nem optimálisak?
tessék, itt egy célzós (lövöldözõs) játék és szerver nélkül kapcsolódnak a játékosok (asszem): http://www2.rasterwerks.com/game/phosphor/beta1.asp
bár a multipléjer részét nem próbáltam (valahol azt olvastam, hogy nem sikerült nekik) mivel nem találtam senkit, aki jött volna játszani, és lehet, hogy már nem is mûködik alapból a játék sem (rég játszottam vele, akkor, amikor még volt shockwave playerem).
"Mégis mi a rák haszna volna egy 64 bites flash playernek?"
Nálam desktop gépen amd64-es linux van épp, és nem hátrányos, ha nem egy wrapper húzza be a 32bites plugint. Mellesleg van 64bites flash player plugin, éppen emiatt. :)
Cikkhez meg, HTML5: A html 5 inkább a korábbi verziók racionalizálása. Megszüntetnek elég sok redundanciát, lásd minek anchor tag, ha egyszer minden elem kattintható, így hát szépen belecsaptak egy href attributtumot mindenbe, és bármi lehet link. Jellemzõen ilyen és ehhez hasonló változásokat takar legfõképpen a html5.
Az érdekesség/újdonság benne a már említett canvas. Jelenleg ugyebár, ha valami kliens oldalon rajzolni kíván, akkor azt max úgy teheti meg, hogy 1x1px div-eket rak ki egy területen belül, olyan háttérszínnel, amilyen színû pixelt szeretne az alkotó kapni. Nyilván ez roppant primitív megoldás, és kellõen erõforrás igényes is. A canvas egy sima vászon, amire javascript kóddal pixelgrafikázhat az ember, ha elég perverzió szorult bele(2010 környékén azért elég elvetemültnek kell lenni, hogy valaki erre érezzen késztetést).
Flash multiplayer támogatása annyi, hogy flash 5 óta kezel tcp/ip socketes kliens-szerver kommunikációt. Asszem AS3 (vagyis 9-es verzió) óta már egész jól boldogul a bináris adatokkal is, azokat is szépen lehet küldözgetni a szerver és a kliens között. Direkt kliens-kliens kapcsolat 10-es flashtõl van, asszem ez már lehet UDP is, de még elég korlátozott, úgyhogy nagyon nem ástam bele magam. Ha ezt az UDPs kommunikációt nem számoljuk, akkor multiplayernél olyasmibe kell gondolkozni, aminél a 2 (több) játékos közé be van ékelõdve a szerver is. Célzós, lövõs játékra nem optimális még.
Mégis mi a rák haszna volna egy 64 bites flash playernek? Le tudna foglalni több mint 4G memóriát? A video lejátszásról meg annyit, hogy On2 vagy MP4 formátumot használ (esetleg sorensont, bár azt inkább csak webkamerához). Az a player van benne, amit a gyártótól meg lehetett kapni, szóval nem igazán értem miért zabálna ez többet, mintha ugyanazt a felbontású videot bármi más videolejátszóval néznéd meg.
hát elárulom neked a nagy titkot, hogy nem a youtube flash része dögleszti meg a gépet, hanem az, hogy miközben nézed, közben tölti le. szerintem próbáld ki a netbookodon, hogy elindítasz öt videót vinmédiapléjerrel, és közben letöltesz öt videjót (tömörítetlenül) (egyszerre) és nézd meg, melyik terheli le jobban a gépedet...
istenem, ha a sötétség fájna, ordítanál. egy undorító huszadrangú magyar oldal nem-mûködésébe azt akarod belemagyarázni, hogy az egész flash rosszul lett megírva, és hibás? nobel.
multi támogatáshoz nem igazán értek flash kapcsán, de van, az tuti. 3D-t meg igen erõsen támogatja már, mondjuk nem ismerem az általad említett játékot, de van pár jó kis cucc flashre, nézd meg ezt pl. A teljesség kedvéért most anyám fos laptopjáról vagyok, és így eszik a cucc kb 20-30% procit. Egész tûrhetõ.
Nem értek flashez, csak egy kérdésem lenne a szakikhoz, multiplayer adatátvitelre milyen lehetõségek vannak? Mostmár elbírna hajtani egy olyan játékot mint a Java-ban írt runescape ezzel az as3-s motorral, vagy ennek semmi köze hozzá?
Nah, akkor a nagy FLASHER-ek! Magyarássa el valaki, miért f*s a BKV útvonaltervezõjén a térkép???
még a jáva se olyan fix hogy ugyanúgy jelenik meg az összes gépen és platformon, mint a fless.. a flash az pixelre ugyanúgy fog kinézni minden oprendszeren és gépen ahogy le lett kódolva. értelemszerûen döntõen nem arra van 3d-s játékokkal a böngészõablakban játszunk, de erre is tudnék ellenpéldát mondani, egy jó lekódolással bármit meg lehet valósítani, mint ahogy voltak full 3s-s valós idejû ray-trace demók már 486-osra is. csak a programozók lusták mostanában jó kódokat írni és kódot optimalizálni.
Arra gondoltál már hogy a HTMLnek ez nem célja? És a flash mikor fog olyan szintre jutni hogy lesz belõle 64bites verzió? És olyan szintre hogy öt youtube video ne döglesszen már meg egy netbookot, mert egyenesen vicc?:D
A flash kb a 4-es verziónál volt animációkra specializálódott programozási nyelv. Most már az, hogy lehet benne animációkat is csinálni, és nem kell azt egy külsõ eszközzel megszerkeszteni, xy librarykat használni, kompatibilitással szívni, stb csak egy feature. Ha megnézel egy as3 helpet akkor láthatod hogy egy teljesen objektum orientált programozási nyelv, amelyben simán meg lehet úgy írni egy alkalmazást, hogy a flash rajzoló eszközeit abszolúte nem használod. A html meg szegény maradt ugyanaz, mint ami 10 éve volt. Jó, persze azóta beleraktak 1-2 tuningot, hogy egy milliárdos forgalmú cég össze bírjon benne küzdeni egy gmailt, ami már alkalmazás (hogy magam alá nem sz.rjak). Valójában továbbra is egy böngészõfüggõ, gagyi szabványokat követõ (mikor fog valami ugyanúgy kinézni macen, linuxon, meg pcn?), 10 éves kompatibilitást erõltetõ hulladék. Lentebb írták hogy a flash hogy oldotta meg a kompatibilitást hogy az ne menjen a teljesítmény rovására, illetve hogy teljesen új nyelvet tudjanak kreálni 2x is: a flash plugin valójában 3 virtuális gép: egy as1 (flash1-flash5), egy as2 (flash6-flash8), és egy as3 (flash9-). Betölti az swfet, elsõ pár byteból látja hogy milyen verzió, és azt a VMet indítja hozzá. HTML mikor fog ilyen szintre eljutni?
Azt hiszem itt figyelmen kívül hagytok egy fontos tényt: a HTML lapleíró nyelv, a flash (action script) meg animációkra specializálódott programozási nyelv. A kettõt nincs alap összehasonlítani, mert egészen más a célja a kettõnek a BMW/Traban párhuzam nem egészen helytálló. Inkább azt mondanám, hogy út és autó viszonyban áll a html és a flash.
ezt a siteot ismerem, bár nem nagyon mélyedtem bele még eddig :)
Szerintem tegyél be az aláírásodba inkább egy linket a portfóliódra, azzal sokat tudsz dobni a megrendeléseid mennyiségén:-) Na persze ehhez jó portfólió is kell, de akinek nincs fizetõs melója, az csináljon valami saját projectet, ami nem baj ha nem hoz pénzt, csak legyen meggyõzõ.
Mert html oldalakra ha beraknak 1 videos bannert, arra mennyit kell várnod? Most próbáltam menteni egy index.hu nyitóoldal, 1.3M-nál kiakadt a ff valami ismeretlen hibával. De 1.3M baz, legnagyobb flash alkalmazás amit írtam volt 400K lefordítva (amibõl kb 250K volt a design meg a fontok), utána meg csak xmleket töltögetett zipelve, vagyis kattintásonként volt vagy 1-10K adatforgalom.
Kérdezz meg egy hozzáértõt, hogy mi a különbség egy gépi kódra fordított, részben C, részben assembly nyelven írt program, illetve egy platformfüggetlen virtuális gépre írt program futási sebessége között.
Vagy mobil + szerver oldali adatcserével, vagy kliens + szerver oldali adatcserével akár service formájában is.
Szia! Ha esetleg túlvagy terhelve, javat..kliens oldalit, és mobil platformra szívesen bevállalok. Komolyan mondom. Mobilos most készül...hát szegény elég korlátozott, de mûködik.
Flash játékok, játékoldalak is simán tudnak nyereségesek lenni, de most ebbe ne menjünk bele. De pl egy kocka kóla ha kell neki egy promo játék simán kicsönget 2-3 heti munkámért annyit, amit phpval egy fél év alatt is nehéz lenne megkeresni. Flashes alkalmazásokra is nagy az igény, én csináltam rajzolgatós programot ingatlanos cégnek, meg fuvarcégnek fuvarlista összeállítót, meg videora mindenféle alkalmazást.
php szakember? Mirõl beszélsz, minden BME-s 2. évfolyam végére már abban fejleszt. A php egy harmatgyenge script nyelv, gyakorlatilag a legegyszerûbb programozási nyelv, amiben lehet valami eladhatót írni (logo egyszerûbb nála csak, meg talán a basic). Még ha azt mondtad volna, hogy JAVA-s szakember, de phps... Ne vicceljünk már. Az hogy van munkájuk az lehet, más kérdés hogy én mikor feldobok egy melót a külsõs phps programozóinknak, akkor úgy csapnak rá mint a vércse, és a pénz amit kapnak érte pont az én flashes tarifám harmada. Ezért is nem foglalkozom phpval, max annyival, hogy kigenerálom az xmleket, amikre a flashnek szüksége van. Ellenben ja JAVAs meló van, azt megéri ha én csinálom (pont nincs sürgõs flashes feladat), mivel a tarifa ugyanott van kb. De php? Phpért kapható pénzért be se kapcsolom a gépem. Szóval php filléres meló. JAVA jól fizet, és sokan meg tudják csinálni, igaz vannak minõségi problémák. Flash feladatot meg nem tudok kiadni, mert normális flashes programozó van Magyarországon kb 10, ebbõl fele élbõl nem dolgozik Magyarországra, mert külföldi melói jobban fizetnek.
Az szép, az olyan lehetett mikor megjelent, mint az új Java =]
egyébként még annyit, bár errõl már írtam, de aki esetleg nem nagyon ért hozzá: a flash által használt actionscript-nek két használt verziója van, a 2es és a 3mas. Az ezekkel íródott progikat ugyanaz a flash player (plugin) játssza le a böngészõdben, viszont tök más virtuális gép van a háttérben, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy az AS3 majdnem 10x gyorsabb az elõdjénél. A gond az, hogy mai napig a programozók egy jelentõs része szarik erre, és a jól bevált 2-es változatban programozik. Így nem csoda, hogy 1 csomó oldalon még most is lassú a flash...aki láma, az sajnos láma :(
Fölösleges ezt rágni, a cikk baromság. A HTML5 sok mindent hozhat, de nem fogja leváltani sem a flash, sem más hasonló technológiát. Lehet, hogy videot 10 év múlva (valószínû sokkal hamarabb nem terjed el, hiszen még végleges szabvány sincs) már mindenhol böngészõ alapon fognak videot lejátszani (most is megtehetnék mint már írták páran, de nem teszik), de ezer más dologra használnak még flash-t. Én nem szeretem a flash-t de tény, hogy ma már ugyanúgy alaptechnológia a web-es fejlesztésben mint a html, css, js. Akinek kell használja, akinek nem kell nem használja. Nálunk pl. legördülõ menübõl 3 féle van, és megrendelõ kérése, célszerûség alapján valasztjuk ki, hogy js, css, vagy flash alapú lesz. A flash nagy elõnye, hogy IE6-tól FF3-ig, win9x-tõl win7-ig ugyanazt, ugyanúgy tudja. Ezt pl. se js-rõl, se css-rõl, de még silverlight-ról sem lehet elmondani. HTML5 pedig talán jövõre végleges lesz, és csak utánna indulhat el a böngészõkbe építése, majd amikor már legalább a felhasználók 50%-a olyan browserrel rendelkezik ami HTML5 képes, akkor el lehet kezdeni olyan lapokat publikálni amik használják a technológiát. Egyik elõzõ cikkben volt, hogy az IE6 még mindig 16%-on áll. Ezért jelenleg még minden lapnál figyelembe kell venni, hogy a tartalom megfelelõ legyen egy 10 éves (!) böngészõn. Ha így nézzük, akkor HTML5 a holdban van egyelõre.
ez nagyban függ a weboldal jellegétõl, egy portfólió esetében nem feltétlenül fontos hogy minél gyorsabban juss hozzá az adott infóhoz, sokat dobhat rajta ha szép is, animált, stb. persze túlzásba esni nem jó, ez tény.
de anno (és nem 1x még ma is) ugyanez van a javascripttel, mindenféle villogó csillogó gördülõ meg elõugró izék..ugyanúgy zavarják az embert a böngészésben.
ha 1 weboldal szar, az az esetek 99%-ában azért szar, mert 1 láma csinálta, mert a technológiákat és eszközöket amikkel weboldalakat lehet készíteni (eltekintve a varázslóktól meg miegymástól) többnyire okos emberek találták ki. aztán akik használják többnyire kevésbé okosak. szvsz.
". a weboldalnak pont az lenne a lényege, hogy megkapjuk az információt, amire kíváncsiak vagyunk, de a flash oldalaknál mindig egy csomót kell várni a szét áttûnéses effektekre meg az ilyesmikre." szívembõl szóltál...
Elõször is, az összehasonlításnak itt nem sok alapja van, mert bocs már de rohadtul nem mind1 hogy a böngészõben futtatod -e vagy sem. tudom, ebbõl a szempontból rossz is a példa, de mégis azért, munkahelyen nem biztos hogy tudnál máskülönben doomozni, de ha van 1 böngészõd meg 1 flash playered...
Mellesleg ez éppen az Alchemy kódnév alatt futó technológia segítségével lett flashre portolva, amellyel c/c++ kódot lehet bizonyos megkötések mellett futtatni a böngészõben. Nyilván a dolog nem optimális még, de hol van ehhez képest a HTML5? Félreértés ne essék, én nem vagyok a nyílt technológiák ellen, sõt, pl a gmail-el is meg vagyok elégedve és aktívan használom, ami a legjobb mintapéldája 1 jól megírt html/css/ajax alapú szoftvernek. Ugyanakkor szerintem kár azt várni ezektõl, hogy "megöljék" a flasht ahogy a cikkírótól is ócska ez a bulvár jellegû címadás. Mert bár vannak átfedések, alapvetõen másra és másban jók ezek a technológiák/platformok.
Mellesleg nálam, 1 magos gépen kb 50%-ot evett a róka ezzel a doommal de közben még nyitva van vagy 25 tab...de ha meg nem egy ilyen portolt dologgal játszol, hanem vmi alapvetõen flashben - jól (!) - megírt játékkal, az nem lesz erõforrás igényes. Na persze ez relatív, kinek mi a sok.
itt van a doom kéremszépen, sõt még a heretic és a hexen is, egyenesen a böngészõbõl. nálam ez a szerény, régi kis egymagos procimon vígan elfut. hol van itt az erõforrás zabálás
Ezek a játékok egy 66 mhz-es 486-os gépen vidáman elfutottak anno, ehhez képest a Firefox 15-20 százalékot csípett le a 4 magos, 4*2,5 GHz-es procimból amikor kipróbáltam. Hát ezt nem nevezném erõforrás-takarékosnak :)
"jaja. pusztuljon a flash meg a javascript! Bugos, inkompatíbilis sz*rok, zabálják a procit, és válogatják a böngészõket!"
öregem, nem sok fogalmad lehet egyikrõl sem. mindkettõ cucc tökéletesen kompatibilis minden oprendszeren, részben ez volt a kitalálásuk alappillére. inkább pusztulj te a baromságaiddal.
ki beszél itt silverlightról meg microsoftról? a silverlight html5 nélkül is egy halott szánalmas szar próbálkozás volt. a másik kettõ pedig olyan elterjedt, hogy kizárt, hogy eltûnjön 1 évtizeden belül.
a css sem programnyelv, hanem leíró, mint a html. de általában html programozás alatt az általad említett 3-mast szokták érteni, valóban, sõt nem árt mellé 1 kis php is, ha adatbázist is szeretnél használni.
Mint azt korábban írtam, ritkán játszom én, úgyhogy nem is vagyok szakértõje a témának. De azt azért akkor se mondanám hogy ezek szarok, amiket belinkeltem, néha kellemes 10-15 perceket töltök el velük :)
Ebben sajnos igazad van, de ez nem a flash hibája, hanem a programozóé aki nem megfelelõen használja. Flashben is lehet olyan oldalt írni, ami tökéletesen megfelelne az általad leírt elvárásoknak, de emellett nyújthat pluszokat egy sima html/php/javascript alapú sitehoz képest.
Az árfekvésekrõl annyit, hogy 1 haverom épp most készül több ezer $-t keresni egy flash-ben megírt játékkal, napersze nem biztos, hogy összejön neki, de már kapott szerzõdést is meg minden, majd kiderül.
"Ja, és a fõ difi: 3 html programozó se keres annyit, mint egy normális flashes. Ez van, savanyú a szõlõ. " és mit csinál a flash programozó? a játékokért nem hiszem, hogy sok pénzt kap, azok eléggé ingyenesek, mondjuk az elejére berakhat egy mochiads-reklámot, bár nem hiszem, hogy az sok hasznot hajtana. az weboldalakért sem hiszem, hogy sok pénzt kapna, mert a flash weboldalaknak kb a 100%-uk olyan pocsék, hogy soha többet vissza nem mentem. a weboldalnak pont az lenne a lényege, hogy megkapjuk az információt, amire kíváncsiak vagyunk, de a flash oldalaknál mindig egy csomót kell várni a szét áttûnéses effektekre meg az ilyesmikre.
ezek szerintem szar játékok. vannak sokkal jobbak. pl ott van a mirrors edge 2d, a fancy pants 2, a free rider 2, a commando 2, a heli attack 3, a mother load, az age of war, a shift sorozat, a momentum missile meg nagyjából az összes nitrome játék. ha meg emberek ellen akarsz játszani, akkor platform racing, snow party, dino run, territory war online, phosphor (ez egy szép FPS, bár a multiplayer részét nem próbáltam, nem biszti, hogy mûködik), nomeg ott vannak az olyanok, ahol az ellen a WASD-vel van, egy billentyûzeten, pl a Bumper Ball, Power Swing, Sumo Slam. és említést érdemelnek még a Tower Defense-k is.
Esetleg ha a fejedet kihuznad a seggedbol, - ami tudom, nem egyszeru - akkor talan rajonnel, hogy a flash != flash jatekok meg videolejatszo. Ott van peldaul a Flex, ami egy bongeszoben vagy AIR keretben alkalmazasfejleszteshez igencsak jo dolog. De mivel nalad a kodketto a szint, ezert nem is vartunk sokat toled.
Nem kell telepíteni, platformfüggetlen, meg mondjuk logikai játékból flashesbõl van rengeteg. Én pl cod2-vel akkor se játszanék, ha az lenne az egyetlen játszható játék a világon.
Tudod, egyesek élete nem abból áll, hogy egész nap ül és tolja a COD-t. Vannak, akik dolgoznak napi 8 órában. Valószínûleg a security kísérne ki az épületbõl, ha a vállalat gépén elkezdenék COD-zni, és nem engednének többet vissza. Viszont idõnként várni kell arra, hogy lefusson egy riport, vagy épp uborkaszezon van. Ilyenkor el lehet tölteni az idõt egyszerû, de szórakoztató, esetleg agymunkáltató játékokkal, ha épp nincs elérhetõ kolléga, akivel le lehet menni kávézni. Ilyenek pl. a klasszikus tower defense játékok, de a címek listája kifogyhatatlan. Van is errõl egy találó kis xkcd kocka:
http://xkcd.com/484/
El sem tudod képzelni, milyen belsõ harcok dúlnak közöttünk néha, hogy ki jut elõrébb Gemcraftban vagy ki végez elõbb a Sonnyval :)
tessék. itt van a doom kéremszépen, sõt még a heretic és a hexen is, egyenesen a böngészõbõl. nálam ez a szerény, régi kis egymagos procimon vígan elfut. hol van itt az erõforrás zabálás, hol van itt az élvezhetetlenség? jó persze nem 1 crysis, de az vesse rám az elsõ követ aki szerint ezek szar játékok...
Tudod, nem mindenkinek van ideje arra hogy leüljön 1 komolyabb játék elé. Egyébként én sem szoktam, csak ritkán flash játékokkal játszani, de azért a létjogosultságát nem nagyon tudom megkérdõjelezni, vannak egyébként nagyon okos és ötletes példányok is, nem csak az ilyen lõdd halomra a pixelhalmazokat típusúak. Azt meg végképp nem értem, hogy a cod mitõl lenne hasznosabb...
Pff ennyi fikagépet, hihetetlen. A flash mióta NEM platformfüggetlen?
Abban meg csak egyetérteni tudok az egyik elõttem szólóval, hogy egyáltalán nem erõforrásigényes, a rossz tapasztalatok zöme szerintem azért van, mert van 1 rakás láma aki szar kódot ír hozzá, illetve még mindig AS2-ben programozik, ami kb 10x lassabb az új változatnál.
Majd megnézem, h mikor tudja a HTML5 a böngészõben futtatni a Doom-ot :)
BonFire neked meg gondolom ez valamiféle maradandó lelki károsodást okozott, hát tényleg szörnyû, hogy fel kellett tenned a flash playert, nem is tudom hogy bírtad idegekkel... :)
eddig is szinte minden böngészõben van alapból beágyazott videlyólelyátszó, ha a videlyó url-jét beírod, akkor szépen lejátssza, ugyanúgy, mintha sima embed-be raknád be. most csak az fog változni, hogy ténylegesen minden böngészõben lennie kéne alapból videlyólelyátszónak, de ahol eddig nem volt (pl picipuha médilya lejátszó, vagy alma gyorsidõ) ott nagy valószínûséggel HTML 5-sem lesz.
Egy irodai munkás legjobb barátja (a Google után persze) a flash. Armorgames, Kongregate és társaik:)
...arról nem beszélve, hogy nem is javascriptrõl van szó, hanem Java-ról!
De ha nekem bõven elég a trabant? Engem nem érdekel a sok flashes játék, meg az ultradizájnos izgõ-mozgó weboldal, csak a videók miatt van telepítve flash - azokkal meg úgy tûnik a html5 is elboldogul.
szombi: "jaja. pusztuljon a flash meg a javascript! Bugos, inkompatíbilis sz*rok,..."
Ezzel jó hülyeséget mondtál. Nem a flash és nem a js inkompatibilis (lásd még CSS). Ennek következménye, hogy a HTML5-is lehet ugyan úgy "inkompatibilis"
Nem értem ezt az eufóriát. A legtöbb mobil eszközön csökkentett képességû böngészõk futnak még mindíg. Akkor meg nem mindegy, hogy éppen mit nem értelmeznek? Flasht, javascriptet vagy HTML5-öt?
Nem kéne összehasonlítani a BMWt a Trabanttal. Vagyis lehet, meg lehet a Trabantra is rakni dupla kipufogót meg BMW kereket, de attól még egy rakás sz.r marad. Persze, nem fog benne elromlani a klíma, mert nincs benne.
A flash akkor erõforrás zabáló, ha a készítõje nem ért a munkájához. Én pl csináltam videochatet - amit htmlben ha magatok alá kakáltok se fogtok, 5-ös verzió ide vagy oda - és 0% proci idõt fogyaszt, ha éppen nincs adás. Ha van, akkor meg streamenként 14%-ot, egy 3 éves gépen. A flash azért tud erõforrás zabáló lenni, mert olyan dolgokat lehet benne csinálni, amirõl a html álmodni se igen mer. Meg mert a készítõje elrontja. A html szegény nem bír erõforrás zabáló lenni, mert buta mint a tök.
A html programozók max álmodoznak olyan lehetõségekrõl, mint ami a flashben van. Olyan meg még sose volt, hogy ne kelljen belerakni a html generáló script hogy ha ie akkor ezt mondjad, ha ff akkor ezt, ha meg opera akkor ezt.
Ja, és a fõ difi: 3 html programozó se keres annyit, mint egy normális flashes. Ez van, savanyú a szõlõ.