Tisztázni kell mit értünk hardcore alatt. A már-már sport-szerûen teljesítményorientált, tudatos gyakorlást igénylõ multiplayert (CS, TF2, ilyesmi), vagy pedig a nehezen tanulható, összetett játékmenettel rendelkezõ, sokáig szavatos singleplayer játékokat.. (RPG-k, szimulátorok, stb)
Szimulátorok közt azért még van egy pár, ami életben tartja a hardcore szellemet. Az iRacing egy elõfizetõs autóverseny szimuláció, és bizony-bizony, ha a 11 éves Vérpistike apa bankkártyáját megcsapolva feltelepíti, és kipróbálja, garantált hogy 5 perc után a falhoz vágja a szülinapjára kihisztizett Logitech G25-öt. :)))
A hamarosan megjelenõ "Rise Of Flight" is hardcore játék lesz. I. világháborús repülõszimulátor. A "Silent Hunter" sem egyszerû, ha az ember minden könnyítést kikapcsol: vállalkozó kedvûek papíron is kiszámolhatják az optimális torpedóindítási vektorokat.
A szimulátorok legjobbjai továbbra is egy szûk, fanatikus közönségnek készülnek, nem azért, hogy többet adjanak el mint az agyleépítõ Simsbõl. Van még hardcore gaming.
*Azért szerintem az Age of empires még úgy ahogy hozza a formát. Bár a 3 ban 1 bányában nem csak 4000-5000 cuccos van hanem 100.000 és 10.000 meg nem kell 3 különféle ércet bányázni :D De azért még mindig hozza a formát szerintem.
Teljesen illuzió romboló. Nem csoda, ha az 5-6 éves gyerekek kiugranak az emeletrõl, hogy úgyis túlélem mer a játékba se hal meg a karakter.
Armed Assault pl elég hardcore szerintem. De nekem a legtöbb játékkal nincs ilyen kihívás beli problémám, pl a CoJ2 is elég meredek helyenként (mindent very hardon tolok :) )
Minden mûfajban van amúgy "hardcore" játék, csak nem ez a jellemzõ. Azonban ez érthetõ is, hiszen a legtöbb játékos nem szereti két hétig tanulni az alapvetõ játékmechanikákat..
ez pont nem így van. az internet elterjedése nyitotta meg az utat az igazi hardcore gaming elõtt.
Hát igen DF, mikor hosszú percekig csak a pályát kúsztad körbe, hogy jobb rálátásod legyen az ellen fészkére, az volt ám az igazi móka, akkoriban volt egy Tseng márkájú kártyám és olyan szép 2D-s képe volt ,hogy azóta sem láttam olyat, miután bekerült a gépbe a TNT, csak lestem milyen csúnya lett a játék.
na ja... meg Fallout 3: mikor megtudtad h Little Lamplight-ba kell menned, és h az egy garázstól északkeletre van, azonnal megjelent a térképen a garázs helye, valamint a "quest marker" (szép magyar szavak ollé) ami oda mutatott Little Lamplight-ra. miért? a karakter hirtelen kiszopta a kisujjából valami helyét ami a térkép azon részén van ahol még az életben nem járt? mennyivel fílingesebb (szép magyar szavak újból) lett volna, ha körbe kellett volna kérdezned embereket, h merre is az a garázs, akik szépen elküldtek volna mondjuk Moira-hoz, és tõle meg tudod a helyet, majd kis keresgéléssel megtalálod ahova menni akarsz? akkora ostobaság ez az Forest Gump típusú játékmenet (értsd: retardált) h az hihetetlen...
egyáltalán nem vagyok benne biztos h Little Lamplight volt a helyszín, rég volt már. de a lényeg lejön
Anno hardcore game az a Delta Force volt azthiszem. 1 golyó eltalált és meghaltál azt volt 200 ellenség :D Nomeg a Project IG! Nem volt mentés, könnyen haltál, tuti game volt!
Sajna egyetértek a topic indítóval. estig tudnám sorolni a példákat. RTS még nem volt hát lásd warhammer 2. A teljes bázis építés kidobva. Vagy szinte bármelyik RTS-ben nyersanyagok száma max 2. AZ is magától folyamatosan jön nem kell bényászni sem. Hol van már egy rise of nations a maga 6-7 különféle nyersanyagával stb...
Wizardry 7-ben pl. térképet rajzoltunk annál a teljesen sötét résznél, meg ott amúgy sem volt semmilyen térkép az orkok városába a lejáratot tuti kerestem vagy 1 óráig, ha nem tovább. :)
de vannak játékok amiket lehet hárdkorrá tenni. én pl a gta 4 et toltam most radar nélkül és nehezített játékmenettel pl erõsebb fegyverek és hasonlók.
Prince Of Persia volt olyan játék ahol nem mutatott semmit, hogy merre kell menni meg mit kell csinálni. Azok jó kis játékok voltak. Napokig ültem rajta, hogy hogy kell továbbjutni :D
Szerintem egész egyszerûen az a helyzet, hogy a nagy többség csak szórakozni akar leülni (WII-nél állni is lehet, vagy mit tudom én) és em akar szenvedni ,hogy miért nem tudom már 10. próbálkozásra sem leverni azt a páncélos izét, vagy már 5x estem le ugyanott. Hanem egyszerûen szórakozni akarnak kikapcsolni nem gondolkodni ami valahol érthetõ, az egész napi hajtás után. Mindazonáltal én sem örülök ennek a mindent leegyszerûsítõ tendenciának, nem véletlen ,hogy nem jönnek az újabbnál újabb Commandos klónok, vagy álom csupán némi újítást is felmutató akció stratégiák (utolsó amire emlékszem az a Helldorado, az is jó régen volt már). Ezért menõ a COD széria 3 ahol pár gombot nyomkodunk végig, filmszerû az egész és az elsõ 2-3 nehézségi szinten gyakorlatilag meghalni is mûvészet. (én is szeretem a COD szériát, várom az új részt is, de HOL VAN A COMMANDOS új része?)
mennyivel jobb lett volna az oblivion is, ha csak annyit mondanak. te figyimár kéne ebbõl a cavebõl ez meg ez, úgytudom valahol skingard keleti kapuja környékén található, de Grumm Brog a kocsmáros talán többet is tud mopndani. csíptem volna az ilyet, a térképes dolgot szarnak tartottam, mindamellett használtam.
a kevés gomb egy játékban, nem feltétlenül zárja ki a hardcore fogalmát szerintem. Persze igazad van abban, hogy rohadtul egyszerûsítenek, amit rohadtul nem értek. a nyolcéves pistike ne gta-zon meg fps-ezzen, hanem vágják ki a pályára focizni, vagy menjen a homokozóba.
h Down kóros józsika is jól szórakozzon, mert "'óóózsika me' tudaaaa csináááni a jááátéékoot!"? igazándiból semmi.
a legrosszabb h már hozzá is szoktam én is. nemrég elõvettem valamelyik régebbi GTA-t (jó, SA volt - és rossz. de ez már részletkérdés) és szívtam a fogam a GPS hiányán.
de amúgy tényleg rettenet... Oblivion, Fallout 3 meg hasonló "szerepjátékokban" is ha valami teljesen ismeretlen helyre kell menned, akkor is mutatja a térképen h merre. miért? mi értelme ennek? mi baj volt azzal h a játékosnak ki kellett sokszor következtetnie a dolgokat, mint a régi RPG-kben? Fallout elsõ részében kibasztak a pusztába egy tippel h merre indulj, és rohadtul megvolt a sikerélmény amikor végül visszatértél befejezve a fõszálat. Baldur's Gate-be dettó, mondott Gorion egy dolgot mielõtt löncshúst csináltak belõle, aztán elõre, találd ki mi a fenét csinálj - és hopp, minden idõk messze legjobb RPG lett. hova tûnt ez mostanra? gyakorlatilag mész és követsz egy nyilat.
hc gamingnek azóta leáldozott mióta szélesebb körben elterjedt a számítógép és az internet. Egyszerûen többen vannak a casualok, belõlük él meg a játékipar nem pedig a kockákból. Hogy miért az egyszerûbb játékokra van igény? Csak kapcsold be a TV-t és nézd meg milyen mûsorok mennek, móanika show, joshi barát show, jerry springer show, 069090909090 betelefonálós show...
Hát az ilyenek nélkül nem is forogna a föld...
Akkor játsz szimulátort, RTSt, Armát, OPFet, Armyt. FPShez régen még ennyi gomb sem kellett, RPG nem változott, kalandjátékokhoz elég egy egér is, autóshoz kormány vagy gamepad, vagy tudod mit? talán keress más hobby hogy ha a gémingbõl kiégtél.
gondolom az hogy majd dicsekedsz a kis haverjaidnak hogy 2 nap alatt végigvitted a gta IV et. kb erre jó. ha már arra is életképtelen hogy végigvigyen egy játékot akko az ne is üljön géphez.
Mi értelme? Na ez az... :D Gondolom az, hogy a 6 éves pistike végig tudja vinni a játékot fél óra alatt... max ha jön egy boss, "autopilot" üzemmódba csapja a wii-t, aztán... nézi :D
Szerintem már mindenkinek feltûnt, hogy manapság minden játék leegyszerûsödik, mindenben segítenek...
Nézegetem a top játékeladásokat, top10-ben Sims + 9000 kiegészítõ, Wii fittness, Wii Sport, Wii tökömtudja, játékok amikhez elég 2-3 gomb...
Ha már Wii, gondolom sokan hallottátok az új feature-t: ha elakadsz valahol, nyomsz egy gombot, és a játék végigviszi helyetted a nehezebb részeket :/
Tényleg erre van igény? A toplisták szerint ezeket veszik az emberek :/ ...és ha ebben van a pénz, akkor valszeg egyre kevesebben fognak belekezdeni egy olyan projectbe, ami kicsit komolyabb :S