Szerintem már mindenkinek feltûnt, hogy manapság minden játék leegyszerûsödik, mindenben segítenek...
Nézegetem a top játékeladásokat, top10-ben Sims + 9000 kiegészítõ, Wii fittness, Wii Sport, Wii tökömtudja, játékok amikhez elég 2-3 gomb...
Ha már Wii, gondolom sokan hallottátok az új feature-t: ha elakadsz valahol, nyomsz egy gombot, és a játék végigviszi helyetted a nehezebb részeket :/
Tényleg erre van igény? A toplisták szerint ezeket veszik az emberek :/ ...és ha ebben van a pénz, akkor valszeg egyre kevesebben fognak belekezdeni egy olyan projectbe, ami kicsit komolyabb :S
"ha elakadsz valahol, nyomsz egy gombot, és a játék végigviszi helyetted a nehezebb részeket"
Mi értelme? Na ez az... :D Gondolom az, hogy a 6 éves pistike végig tudja vinni a játékot fél óra alatt... max ha jön egy boss, "autopilot" üzemmódba csapja a wii-t, aztán... nézi :D
gondolom az hogy majd dicsekedsz a kis haverjaidnak hogy 2 nap alatt végigvitted a gta IV et. kb erre jó. ha már arra is életképtelen hogy végigvigyen egy játékot akko az ne is üljön géphez.
Akkor játsz szimulátort, RTSt, Armát, OPFet, Armyt. FPShez régen még ennyi gomb sem kellett, RPG nem változott, kalandjátékokhoz elég egy egér is, autóshoz kormány vagy gamepad, vagy tudod mit? talán keress más hobby hogy ha a gémingbõl kiégtél.
hc gamingnek azóta leáldozott mióta szélesebb körben elterjedt a számítógép és az internet. Egyszerûen többen vannak a casualok, belõlük él meg a játékipar nem pedig a kockákból. Hogy miért az egyszerûbb játékokra van igény? Csak kapcsold be a TV-t és nézd meg milyen mûsorok mennek, móanika show, joshi barát show, jerry springer show, 069090909090 betelefonálós show...
h Down kóros józsika is jól szórakozzon, mert "'óóózsika me' tudaaaa csináááni a jááátéékoot!"? igazándiból semmi.
a legrosszabb h már hozzá is szoktam én is. nemrég elõvettem valamelyik régebbi GTA-t (jó, SA volt - és rossz. de ez már részletkérdés) és szívtam a fogam a GPS hiányán.
de amúgy tényleg rettenet... Oblivion, Fallout 3 meg hasonló "szerepjátékokban" is ha valami teljesen ismeretlen helyre kell menned, akkor is mutatja a térképen h merre. miért? mi értelme ennek? mi baj volt azzal h a játékosnak ki kellett sokszor következtetnie a dolgokat, mint a régi RPG-kben? Fallout elsõ részében kibasztak a pusztába egy tippel h merre indulj, és rohadtul megvolt a sikerélmény amikor végül visszatértél befejezve a fõszálat. Baldur's Gate-be dettó, mondott Gorion egy dolgot mielõtt löncshúst csináltak belõle, aztán elõre, találd ki mi a fenét csinálj - és hopp, minden idõk messze legjobb RPG lett. hova tûnt ez mostanra? gyakorlatilag mész és követsz egy nyilat.
a kevés gomb egy játékban, nem feltétlenül zárja ki a hardcore fogalmát szerintem. Persze igazad van abban, hogy rohadtul egyszerûsítenek, amit rohadtul nem értek. a nyolcéves pistike ne gta-zon meg fps-ezzen, hanem vágják ki a pályára focizni, vagy menjen a homokozóba.
mennyivel jobb lett volna az oblivion is, ha csak annyit mondanak. te figyimár kéne ebbõl a cavebõl ez meg ez, úgytudom valahol skingard keleti kapuja környékén található, de Grumm Brog a kocsmáros talán többet is tud mopndani. csíptem volna az ilyet, a térképes dolgot szarnak tartottam, mindamellett használtam.
Szerintem egész egyszerûen az a helyzet, hogy a nagy többség csak szórakozni akar leülni (WII-nél állni is lehet, vagy mit tudom én) és em akar szenvedni ,hogy miért nem tudom már 10. próbálkozásra sem leverni azt a páncélos izét, vagy már 5x estem le ugyanott. Hanem egyszerûen szórakozni akarnak kikapcsolni nem gondolkodni ami valahol érthetõ, az egész napi hajtás után. Mindazonáltal én sem örülök ennek a mindent leegyszerûsítõ tendenciának, nem véletlen ,hogy nem jönnek az újabbnál újabb Commandos klónok, vagy álom csupán némi újítást is felmutató akció stratégiák (utolsó amire emlékszem az a Helldorado, az is jó régen volt már). Ezért menõ a COD széria 3 ahol pár gombot nyomkodunk végig, filmszerû az egész és az elsõ 2-3 nehézségi szinten gyakorlatilag meghalni is mûvészet. (én is szeretem a COD szériát, várom az új részt is, de HOL VAN A COMMANDOS új része?)
Prince Of Persia volt olyan játék ahol nem mutatott semmit, hogy merre kell menni meg mit kell csinálni. Azok jó kis játékok voltak. Napokig ültem rajta, hogy hogy kell továbbjutni :D
de vannak játékok amiket lehet hárdkorrá tenni. én pl a gta 4 et toltam most radar nélkül és nehezített játékmenettel pl erõsebb fegyverek és hasonlók.
Wizardry 7-ben pl. térképet rajzoltunk annál a teljesen sötét résznél, meg ott amúgy sem volt semmilyen térkép az orkok városába a lejáratot tuti kerestem vagy 1 óráig, ha nem tovább. :)
Sajna egyetértek a topic indítóval. estig tudnám sorolni a példákat. RTS még nem volt hát lásd warhammer 2. A teljes bázis építés kidobva. Vagy szinte bármelyik RTS-ben nyersanyagok száma max 2. AZ is magától folyamatosan jön nem kell bényászni sem. Hol van már egy rise of nations a maga 6-7 különféle nyersanyagával stb...
Anno hardcore game az a Delta Force volt azthiszem. 1 golyó eltalált és meghaltál azt volt 200 ellenség :D Nomeg a Project IG! Nem volt mentés, könnyen haltál, tuti game volt!
Bezzeg a mai PoP? Meg sem tudsz halni AS?:DAS?:DAS?:D
na ja... meg Fallout 3: mikor megtudtad h Little Lamplight-ba kell menned, és h az egy garázstól északkeletre van, azonnal megjelent a térképen a garázs helye, valamint a "quest marker" (szép magyar szavak ollé) ami oda mutatott Little Lamplight-ra. miért? a karakter hirtelen kiszopta a kisujjából valami helyét ami a térkép azon részén van ahol még az életben nem járt? mennyivel fílingesebb (szép magyar szavak újból) lett volna, ha körbe kellett volna kérdezned embereket, h merre is az a garázs, akik szépen elküldtek volna mondjuk Moira-hoz, és tõle meg tudod a helyet, majd kis keresgéléssel megtalálod ahova menni akarsz? akkora ostobaság ez az Forest Gump típusú játékmenet (értsd: retardált) h az hihetetlen...
egyáltalán nem vagyok benne biztos h Little Lamplight volt a helyszín, rég volt már. de a lényeg lejön
Hát igen DF, mikor hosszú percekig csak a pályát kúsztad körbe, hogy jobb rálátásod legyen az ellen fészkére, az volt ám az igazi móka, akkoriban volt egy Tseng márkájú kártyám és olyan szép 2D-s képe volt ,hogy azóta sem láttam olyat, miután bekerült a gépbe a TNT, csak lestem milyen csúnya lett a játék.
Armed Assault pl elég hardcore szerintem. De nekem a legtöbb játékkal nincs ilyen kihívás beli problémám, pl a CoJ2 is elég meredek helyenként (mindent very hardon tolok :) )
Minden mûfajban van amúgy "hardcore" játék, csak nem ez a jellemzõ. Azonban ez érthetõ is, hiszen a legtöbb játékos nem szereti két hétig tanulni az alapvetõ játékmechanikákat..
Teljesen illuzió romboló. Nem csoda, ha az 5-6 éves gyerekek kiugranak az emeletrõl, hogy úgyis túlélem mer a játékba se hal meg a karakter.
*Azért szerintem az Age of empires még úgy ahogy hozza a formát. Bár a 3 ban 1 bányában nem csak 4000-5000 cuccos van hanem 100.000 és 10.000 meg nem kell 3 különféle ércet bányázni :D De azért még mindig hozza a formát szerintem.
Szimulátorok közt azért még van egy pár, ami életben tartja a hardcore szellemet. Az iRacing egy elõfizetõs autóverseny szimuláció, és bizony-bizony, ha a 11 éves Vérpistike apa bankkártyáját megcsapolva feltelepíti, és kipróbálja, garantált hogy 5 perc után a falhoz vágja a szülinapjára kihisztizett Logitech G25-öt. :)))
A hamarosan megjelenõ "Rise Of Flight" is hardcore játék lesz. I. világháborús repülõszimulátor. A "Silent Hunter" sem egyszerû, ha az ember minden könnyítést kikapcsol: vállalkozó kedvûek papíron is kiszámolhatják az optimális torpedóindítási vektorokat.
A szimulátorok legjobbjai továbbra is egy szûk, fanatikus közönségnek készülnek, nem azért, hogy többet adjanak el mint az agyleépítõ Simsbõl. Van még hardcore gaming.
Tisztázni kell mit értünk hardcore alatt. A már-már sport-szerûen teljesítményorientált, tudatos gyakorlást igénylõ multiplayert (CS, TF2, ilyesmi), vagy pedig a nehezen tanulható, összetett játékmenettel rendelkezõ, sokáig szavatos singleplayer játékokat.. (RPG-k, szimulátorok, stb)
ez megint egy másik mûfaj, a Wii köztudottan a mindennapi polgárokat célozza meg, de azon is akad HC játék, persze azokat nem is a mozgásérzékelõvel játszák, de a Wii fõ szegmense az összes játékos, és azok akik életükben nem is játszottak, ez nem vesz el semmit a piacból, mert mindenki megtalálja a sámításait, csak hát a jól megszokott módon az ember mindig elégedetlenkedik azzal ami van...
mármint egy CSÉ? annál primkóbb nincs:), de lehet HCn játszani, ahogy mindent, amibe az adott játékos csomó idõt fektet be, és lehet az egy Mario is...
Halo Wars már rég megjelent, Natalnak semmi köze hozzé ilyenrõl sosem volt szó, leglábbis ebben a dimenzióban nem, a Natal is egy külön szegmens lesz, olyan játékokkal amik arra készülnek, de te nem fogsz Natallal Alan Wakézni...
Szerintem meg jóval inkább arról van szó, hogy minél nagyobb bevételt akarnak szerezni, ezért ráálltak arra, hogy minél egyszerûbben, minél kevesebb ráfordítással egy szép, pergõs játékot kiadjanak. Az AI, fizika gyakorlatilag amennyit fejlõdött az elmúlt 2-4 évben a 0-val egyenlõ, a lehetõségek is maradtak kb. ugyan azon a szinten (kateógriákon belül). Minél több minden van a játékban, hatványszerûen nõ a hibalehetõségek, bugok száma, és irányításban is meg kell oldani, stb.
Nemigaz, hogy ilyen játékokra lenne igény, még talán konzolosok körében sem, PC-n átlagosan biztosan nem (és nem is fogynak úgy, aminek valószínûségem, ez az egyik oka a gyenge minõség és a pc-k nem kihasználtsága miatt).
CoD -ot is többen szidják a túlságosan arcade multija, meg a csõszerûsége miatt, szerintem többen mint amennyien játszanak vele és nem szeretnék ha kicsit realisztikusabb, nagyobb szabadsággal lenne (tehát aki szerint így tökéletes ahogy van).
Arma 2 -ben is egy vicc a könnyû, illetve a közepes fokozaton is, bekeretezi a társakat, hudon mutatja a kiválasztott célok helyét (utóbbi mondjuk 1-ben is volt), stb. CoD 4-ben a lehetõségek száma, AI, fizika és szinte minden ugyan olyan mint már az elsõ részben, csak a helyszínek, kidolgozottság, grafika változott (amihez hozzá kell tenni, nagyon értenek a fejlesztõk, és ezen gyengeségek ellenére zseniális és lenyûgözõ, 1x végigjátszásig).
elnéztem, Halo játékot írtál, FPS lesz mind a kettõ az ODTS és a Reacon, de szó nem volt ilyenrõl sosem
szerintem tök jó! ha nincs idõm CODozni, vagy wow-ozni, akkor csak benyomom a gombot és nõ a statom, meg gyûlik a manám. közbe meg sörözök, csajozok, élem az életem, de a koczka haverjaim ebbõl mit sem sejtenek. :)
én a multi-orientált játékokat tartom hardcorenak, mivel más emberekkel méred össze a tudásod. Ez lehet FPS (TF,CS,CoD,UT,stb.), RTS (Warhammer,WC3 és FT,Starcraft), vagy akár a WoW is. Ezzel nem azt mondom h singleplayerhez nem kell tudás és gyakorlat, de a multihoz tényleg igen sok gyakorlás szükséges, fõleg ha ezt sport szinten ûzi vki.
nem is kell sztem annyira nehezen tanulhatónak lennie, simán kelljen a játékosnak gondolkodnia, ne Sam Dawson értelmi szintjére optimizálják. (óh igen, még egy filmes utalás retardáltakra)
Talán a Gears Of War az a játék ami még mindig nehéz, és több úton is végig lehet vinni az eggyes részeknél, ez fõleg Co-operatív módban a vicces :)
Azokat tartom hardcore játékoknak amikben sok év után is talál újdonságot az ember: CS,Starcraft, Baldur's Gate, Wizardry, különbözõ szimulátorok, szóval nem egy estés játékok.
egy estés játékok is kellenek, mi lenne nélkülük? baromi szerény lenne a felhozatal és hama ráunna mindenki ezekre a nagyon csúcs összetett játékokra, amúgy nem kell egy este alatt kijátszani egy 10 órás játékot, vagy legnehezebb fokozaton kell elkezdeni és szívni vele, de azt meg nem teszik az emberek, mert õk rohanni akarnak, ki érti ezt?
Persze kellenek az ilyen játékok én nem mondtam hogy nem. Nagyon összetett játékokat pedig úgy kell megcsinálni hogy mindig adjon egy kis sikerélményt, így nem fárad bele az ember és nem érzi pénzkidobásnak a vásárlást.
Majd lesz Bad Company 2 pécére is. Heroes egy vicc, aranyos és fun, de semmi komoly, csak a neve BF meg pár vonása. 1943 elsõsorban az XBLA és PSNre készül mint arcade játék, alacsony áron, funolni jó lesz vele, sokkal inkább mint a Heroses.
cod4 egy vicc multiban, én fanatikus cod1 player voltam, ma már csak néha veszem elõ, de az a játék mindent visz. Cod4 meg úgy lett megcsinálva, hogy a 13 éves agyatlan gyerek is tudjon wart nyerni. Lõsz látszik a radaron, gránátot mutatja egy nyíl, meg sorolhatnám. Világít a pályán, hogy hol az A plant hol a B. Hát hányinger az egész. És akkor jön a kedvencem: meglõnek, leülsz egy sarokba fél perc múlva full hp :) . Ez kinyírja a taktikát. Cod1-be az volt, ha frankón beálltál a teammel és lesebezgettél mindenkit megvolt a kör. A 4-be futni kell elõre és lõni giga fps-el... És ez kell a népnek, minden idõk legnépszerûbb fps-e lett. Ennyit az egészrõl.
Igen sajnos csak a grafikával foglalkoznak pedig vannak olyan dolgok amiket csak egyszer kéne megcsinálni normálisan ami nem változik és csak a javitgatásokat kéne kiadni hozzá ahogy erösödnek a gépek ilyen a fizika és a hang, ez amivel a legkevésbé foglalkoznak.
A régiek tudták ezt igaz ott meg volt kötve a kezük igy olyan dolgokra mentek rá amik a "szar" grafika és hangok "8bit" ellenére is leköti az embereket. Nézzétek csak meg a Falcon4 repülöszimulátort ha hardcore game-röl beszélünk akkor az az (valodi harcipiloták is "játszanak" vele). '98-as kiadásu de még mindig feljeszti a közösség.Miért, mert még most sem adott ki egy fejlesztö sem olyan játékot ahol dinamikus kampány van több 100 egység rajtad kivül harcol és tényleg háboru filingje van az egésznek, nem te vagy a központba.A repülö elektronikája megközelitöleg 80%-ban le van szimulálva. Talán valakinek eszébe jut hogy nem a grafikával kéne lekötni az embereket és nem a 8-orás végigjátszásokkal. Csak sajnos már minden a gyors haszonrol szol és nem a játékosok igényeinek a kielégitéséröl már senki nem veszi figyelembe mit kér a célközönség.
Falcon 4 repszim hogy jön a képbe? a szimek ugyan olyanok mint voltak régen, nagyon nem változott bennük semmi, csak fejlõdnek a korral úgy ahogy.
Anno egy Doom féle FPS messze nem volt 8-10+ óra... most van annyi, hol a probléma? 8-10 órás FPS/TPS játékok régen is ennyi volt, azelõtt meg messze nem volt ennyi játékidõ, akkor sem volt probléma, a nagy klasszikusoknál hogy nem 10 óra, hanem csak pár óra, vagy anyi se.
Persze egyes mûfajok háttérbe szorultnak ( platformerek pl, de kalandokból sincs nagy áradat ), mások elõtérbe kerülnek, de azért messze nem annyira rossz a helyzet mint egyesek mondják, bõséges a kínálat, és meglehet találni a különbözõ platformokon azokat a játékokat amikkel az ember jól tud szórakozni ( pc, 360, ps3, wii, psp, ds, ps2 ).
Erre ugyan késve de annyit mondanák hogy: A játékok sajnos már csak a történetükre vannak kihegyezve, és a már lassan filmszerû grafika megint csak hozzátesz.... (PISTIKE INKÁBB FILMET NÉZ MINT JÁTSZIK) A másik meg az: Ha te csinálnál egy játékot nem az lenne a cél hogy vegyék? Ha szép és jó és könnyû a game annál többen veszik meg. Mer Pistike 6évesen nem igazi HCgamer, de ezért így is tetszeni fog neki a game és lehet hogy a következõ részt is beszerzi.
A pénz a lényeg az egészben... nem úgy mint régen amikor még jó játékok is voltak.
Az Achievementekben visszatér, illetve megmarad a hárdkór géming, ha a fejlesztõk okosan használják. Végig lehet rohanni a játékon easyn is, 200 körüli pontért és vért izzadva lehet hárdkóran maxolni 1000-re.
+fav :) remélem nem törlik >.< még át szeretném olvasni :D csak fexem le :\
hardcoreban is visszatöltödik az élet, amúgy ismerem a modot, csak clanbasen alig tolják és az összes lan a sima moddal megy, innentõl értelmét veszti abban tolni
a clanbase és a komolyabb lanok nem simán,hanem promodon mennek. ez 1 külön mod ami kiszedi a szar perekeket/fegyvereket, pontosít/erõsít fegyvereket. direkt warokra csinálták.
a butítás egy globális téma, mégis kinek lenne érdeke, hogy olyan játékot adjon el, ami nem elég könnyû ahhoz, hogy bárki játssza, szóval sokan megvegyék? Meg egyébként is, a kapitalizmusban buta embereket nevelni eléggé kifizetõdõ. De ha van, akinek ez feltûnik, és akit ez zavar, az azt jelenti, hogy nem fog nekik sikerülni.
Tudom mi az a promod és tudom, hogy azt használják, de az a gyárira épül nem a hc-re. Cod1-be a worm által készített pam volt a legnépszerûbb. Cod4-re valamiért nem az van, pedig elkészült vele. De száz szónak is egy a vége cod4 multiban gyalázatosan sz*r lett sajnos. A lámáknak van kitalálva. A taktikot meg a skillt dobhatod a kukába. Elõ a configgal meg az fps és rush! Az meg hogy tíz playerbõl nyolc wh-zik az meg már szánalomszint. De kicsit elkanyarodtunk a témától :P
Sikerülni fog, mert többségben az erõ és sajnos ez a bizonyos többség már a föld alatt van agyilag. Ahogy már korábban írta itt valaki, elég csak bekapcsolni a tévét. Mást sem látni mint melegeket csókolózni, kisebbségieket verekedni meg k**va anyázni, meg "celebek"-et (amit egyébként ebben az országban nincsenek) a dzsungelben rejszolni, korábban ugye szavazni a villalakókra. Há ez kõ a nípnek e! Ugyanez van a játékokban is. Butul a jónép és csak hozzáigazítják a játékokat. Amíg fél világ azt hiszi, hogy a Need For Speed valósághû szimulátor addig szerintem nincs mirõl beszélni.
Ez az 5 perc csak arról szól, hogy felszálljon a madárka! :D Ráadásul nem is a rendes procedúra szerint csinálja a srác... mármint nem a megfelelõ sorrendben. :)
Nem könnyû nem azt mondom, de a látszat ellenére nem is annyira nehéz, ha az ember agya erre áll rá, és nem arra, hogy még csak véletlenül se kelljen gondolkozni.
Hatalmas élmény amikor végrehajtasz egy sikeres indítási procedúrát, le és felszállást, és egy oskola kört. Amikor hozzákezdtem ehhez a játékhoz ( ez mondjuk már annál jóval több, 600 oldalas manual van hozzá! :D ), akkor jó pár napig lõni sem lõttem vele... egyszerûen nem tudtam, hogy kell élesíteni a megfelelõ fegyver rendszert! :D
Szóval van azért igény ezekre a játékokra, ( szimulátorokra )és készítenek is ilyet... aki igényli az agytornát, vagy szereti a kihívást, amikor a valódi teljesítmény, a beléje fektetett munka hozza meg a gyümölcsét, az ezekben valódi örömét lelheti. Páratlan érzés a rengeteg befektetett munka után az, hogy tudod mihez nyúlsz egy ilyen kütyüben, és az azt is csinálja amit szeretnél... no ezzel, ilyen szinten hazavágni mondjuk egy konvojt... na az ADRENALIN... nem kevés... :D
Szóval végszóként, mi is hibásak vagyunk abban, hogy a sok igénytelen játék egymásra licitálva jelenik meg... ha nem lenne sikere, nem csinálnák... de amíg pénzt adunk érte, és max topik szinten károgunk... hmmm... addig marad az orrunknál fogva vezetés játékon belül, és kívül is! ;)
Na szevasztok fiatalok... ;)
mert a pam készitõje baszott megcsinálni a ug fixeket és egéb kéréseket amik kellettek volna egy jó warmodhoz, a promod-os csapat meg megcsinálta :)
amugy nálam is cod1 és cod2 a favorit, de a cod4 a legujabb promod-dal már nagyon is jó :)
na jó, azért ne túlozzunk... nekem csak az bántja a csõrömet h gyakorlatilag már gondolkodni se kell, mész a nyíl után oszt' jóvan. egyszerûen a modern CRPG-ket Simple Jack-hez igazítják.
Nem akarom hogy flame legyen belõle de, én a konzolokat hibáztatom. Amióta közös a fejlesztés semmi esély normális game-re. Lásd Oblivion elcseszett "együtt fejlõdik veled a világ" címû marhaságára, de még sorolhatnám. Másrészt állítom hogy a PC-k már ma jobb grafikára lennének képesek, nem hogy 4 év múlva mikor új konzolok jönnek majd. Szóval vissza is fogják jelenleg a fejlõdést. Azért pár vér pisti még most is azt hiszi hogy az X360 grafikája jobb mint a PC-é. Tesznek is ezért sokat a kiadók butítják a népet olyan nyilatkozatokkal hogy néha a hajamat tépem.
Hülyeség, pesszimista komment. Mindig vannak-lesznek játékok, amikhez kell a skill, és évekig szórakoztatják az embert. Leginkább a szimulátorok és FPS-ek, de az egyszeri végigjátszós játékok sem haltak meg (lásd Dark Messiah, tudom, nem mai darab, de bármikor jöhet egy hasonló).
A Wii rossz példa, egyáltalán nem a hcgamer rétegnek készült. Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy a sportautóknak leáldozott, mert megjelent az új kispözsó... Nyilván többet adnak el belõle, de ez mindig is így volt, ahogy így van a zeneiparban vagy a mozivilágban is. Az egyszerû, könnyen emészthetõ, felszínes dolgokat többen veszik meg, mert az emberek döntõ többsége egyszerû és felszínes. Nem vágynak komoly élményekre, félnek egy kis önismerettõl.
50 emberbõl ha 1-2nek van erre igénye ez rétegjáték, mindig is az volt és mindig is az lesz, a nagy többség elszórakozik egy Ace Combattal, nem kell nekik 5 perces felszállás meg mindenre kiterjedõ realizmus
Hát ez azért már tényleg csak fanatikusoknak való, akik nagyon szeretnének repülni, de nem tehetik meg különbözõ okok miatt. A többségnek azért nincs erre igénye.
egyetértek, a Blazing Angels nagy favoritom, de a komoly szimulátorok már nem az én világom...nem feszülök a repülõkre, de szívesen repkedek egy árkád játékkal...
az a baj hogy egyre kevesebb olyan játék jön ki, ami tartalmas, és amin lehetne még HC gamereket nevelni, skilleket fejleszteni, stb...és ez nem azért van mert sok a casual gamer (mint jómagam), hanem mert a játékfejlesztõk (vagy méginkább a kiadók) nem tolnak a piacra semmi addiktívan kompetitív cuccot mostanság (vagy ha kijön, az annyira egyszerû hogy nem határolódnak el a casual/hc gamerek)
különben meg kit is nevezünk HC gamernek? szerintem az aki napi 6 óránál többet gyûr 1 játékot, versenyeken indul, stb...
az meg hogy a játékok egyre könyebbek/együgyûbbek lesznek, az tény, de meg lehet nézni a WolverineOrigins-t pl, (ami egy egyszerû mész-ölsz-ugrálsz cucc, persze ettõl még jópofa) ahol a legegyszerûbb ügyességi/logikai feladványok megfejtését vagy ötször kellett leírni a topikban (és nem egy vagy két fejtörörõl van szó, gyakorlatilag az összesrõl, ahol már tovább kellett gondolkodni fél percnél)
A legjobb az amikor gyakorlatilag mindent a szádba rágnak, de a topicban mégis megkérdezik ugyanazt 20x. Ez egyszerûen az oda nem figyelésnek és a gondolkodás hiányának tudható be.
Konzolokra is vannak nagyon jó kis játékok, olyanok is, amiket akár hc-nek nevezhetünk (nem multi szempontból), csak azok nem jöttek ki pc-re (és nem is fognak). Pc-re csak olyan átiratokat látunk, amik konzolon nagy sikerek voltak és természetesen ez soha nem a hc...
Értem. Cod4-et infinitybõl való kilépésem óta nem nagyon követem, de taktikailag és nehézségileg meg sem közelíti a cod1-et, sem az uo-t. Cod2 nálam már a vicces játékok kategóriáját tipossa :)