Más megoldás nincs, én 6 hónapig néztem mire egy hónapja megtaláltam amit kerestem. Nem egyszerû, ráadásul itthon is magasak az árak. Mivel új autót már a kutya sem vesz így a használt felértékelõdött!
Most látom hogy ausztriában milyen drágák a kocsik és milyen fos a kínálat... Németországban más a tészta de onnan kocsit hozni már húzós... a fenébe akkor nem tudok mást csinálni mint hetente figyelni a hasznaltauto.hu-t...
Nekem most egy Daihatsu Charade van és annyira elégedett vagyok vele hogy szeretném egy újabb típusát megvenni a Classic-ot... De sajna csak külföldrõl lehet beszerezni, németbõl vagy osztrákból... Jövõre eltûnik a regisztrációs adó vagy nem? Mit kell fizetni?
mennyire érdemes egy hiteles autóvásárlásba belefogni? lenne kezdõtõke, pár százezer, de nekünk még nem volt autónk, csak testvéremnek... így nagyon nem is értek/értenénk hozzá :) ezenfelül totalcar népítélet részleget szoktam olvasgatni ha van valami, esetleg tudtok hasonló oldalt, vagy bármi hasznosat? milyen márkát, és milyet ne nézzek? :)
Még nyáron voltunk kinn Pozsonyban, és egy bérelt kis Corsa-val ( www.avalon-rent.hu )mentünk, és én teljesen belezúgtam. Ha meglenne rá a keret, akkor tuti, hogy ilyesmit vennék. Persze benzineset, mert hát a gázolaj az egekben... :)
Ezt én is cinizmusbol irtam, de esetleg valami hasznosat is lehetne kapni amiböl több infot tudok meg az autorol, hogy érdemes e elköltenem rá a pénzt esetleg megéri e leváltani egy 1994es 1.2es punto ELX 75 lovast egy ilyen skodáért?
tudna nekem valaki segiteni egy skoda fabia sedan 1.2 12v HTP 2006 os kiadásu autorol kéne vélemény olyan oldal ahol az osszes felszereltségi verzio megtalálható, hogy be tudjam azonositani a pontos felszereltséget . Mert találtam egy autot 14300km van benne 1,3 ért árulják.Megér anyit vagy menyni a reális érte? Esetleg 1 misiig milyen autot érdemes ami 5 év körüli ?
azt az elemet a sárvédõ mögött alulról lehet kiszedni nem? Bár lehet hogy a tankbeömlõ felõl lehet csak lecsavarozni(?) Nekem astrán meg pont le volt törve a kis ajtójáról amibe beleakad, sosem volt bezárva :D
barmi megoldas arra, hogy vectra-n a kozponti zar rajta maradt a tank nyilas ajtajan, amit kezzel kellene kinyitni (tehat nem az ules alatt bent van a gombja) ?!
nem tudom megtankolni az autot, ez eleg nagy fail.
jatszogattam mar vele, utogettem hatha kipattan esetleg vagy akarmi, a festest nem feltetlen tennem tonkre a verdan mert az egesz szep allapotu, de valahogy megis ki kellene lassan nyitnom, mert ugy kellene a gazolaj a gepesnek mint embernek az levego.
Namst ha nem száradt szét a napon és nem fagyott szarrá az udvaron (bár téli guminak azt is ki kell bírnia azért nagyrész), nem repedeztt szemre és tapintásra is újnak néz ki, nem marta meg semmilyen folyadék stb., akkor csak jó az már.
ezen cikk szerint "vásárláskor nyugodtan újként vehetjük meg az akár 3-4 éves gumiabroncsot is, ha azokat megfelelõen tárolták a gumisnál, ugyanolyan minõségû lesz, mint az, ami pár hete jött ki a gyárból" - hátha mást is érdekel :)
Tényleg ilyen értelmetlenül fogalmazok? :))) Elnézést. :) Megpróbálom újra. :)
Ma vettem négy új gumit. A gyártási idejük 4210, azaz több mint egy évesek (45. hét van). Tehát nem használtam még. És más sem használta még. Azaz ilyen tekintetben új gumik. :) "Olyan" tekintetben egy évesek. :) Akkor most új gumikat vettem? :)
Meddig számít újnak egy gumi? Úgy értem, ha már két éve lett gyártva az még eladható újnak (használatlan)? Vagy akkor ez már átverés?
Köszi, Catti
Elsõ 2ablakot kis résnyire lehúzzátok és 2-3perc múlva már a szélvédõ és a 2elsõ ablak páramentes lesz.De a levegõt erõsen kell fújni a szélvédõre. A rongy meg ezek nem jó megoldások,mert ha piszkos az ablak vagy valami,akkor a következõ alkalommal a párán is lehet majd látni a csíkokat.
Opelnél 90% hogy a pollenszûrõ miatt párásodik. Ha nem javul, az ajtókárpitok mögötti nylonréteget is meg lehet nézni, általában ha ott csinálnak valamit csak szétvágják és úgyhagyják, össze kell ragasztani
Párásodás ellen ajánlott egy szivacsot/rongyot a mûszerfal közelében tartani és idõnként belülrõl átdörgölni. AZ segít. Aztán mikor már megy a fûtés rendesen, akkor mind1. Csak ugye ahhoz mnnei kell, hogy melegedjen a motor rendesen, de ahhoz meg ki kéne látni az ablakon, ördögi kör, amin a rongy segít.
párásodásra általában a külsõ légbeszívás a jobb (nem pedig a belsõ keringetés), és lehetõség szerint jó erõsen a szélvédõre fójatni a levegõt. esetleg résnyire lehúzott ablakkal, persze h kint nem -400 fok van- azért vigyázni kell, meg ne fázz.
Itt Vectra B-re adnak tanácsokat párásodásra, de általánosítható: Autódoki
Nekem régi Swiftem van, az meg legendásan durván párásodik. Annál mondjuk nehéz kiokoskodni, hogy hogy csináljuk. A Vectrát ebbõl a szempontból nem tudom, milyen.
Ja, és az elõzõnek: a Vectra nem szar autó azért. Ismerõs nulla hozzáértéssel (értsd: nem tudta, hogy ha nem jár a motor, és zenét hallgat tartósan, akkor az szívja az akksiját) évek óta vígan hajtja az A-Vectráját...
A másikban sajnos nem tudok segíteni, dízelem még nem volt.
megvetted életed legszarabb autóját. Vectra alapból szar autó, semmi izgalom nincs benne. 1,8 ból olyan 2002 es 520D-t veszel, hogy megszólal. Tudom mert nekem is az van.
amator dizeles vagyok, most nemreg vettem eletem elso dizel autojat.
adott 2.0 dti 2001es vectra.
kerdes: gyujtast raadom, felvillan motor lampa, de elalszik es utana inditok motort, ok. ha elinditottam a motort, akkor utana megint vilagit.
pontosan miert ? be kell melegednie a motornak picit vagy van valami mas is emogott ? igazabol 5 perc alapjarat utan eltunik, vagy ha gazt adok, akkor egybol, de igazabol mindig inkabb varni szoktam.
masik kerdes, hogy jon a hideg es, hogy milyen modszerek ajanlottak, hogy elkeruljem a beparasodast ? :)
Azért nagyon nem bontószökevény. Vannak nála fiatalabb, rosszabb állapotban levõ négykerekûek is. '84-es, 144.000km-el, és nagyon megy. "Ritka" Valódi japán suzuki swift. Megy és kész. Haverral kipróbáltuk 140-et simán lehet vele menni, de nem kell. Arra, h itt a környékben elrohangáljak vele, meg téll. megtanuljak vezetni, szokjam a forgalmat stb... arra tökéletes.
Én Fiat Unóval kezdtem, most régi Swiftem van, és valójában a régi autók formavilága jobban tetszik, mint a maiaké (most itt nem pont a Suzukira értem). Persze az újak közt is vannak szépek.
Ladákat is imádom, E30-as BMW az álmom, meg Audi Coupe. :)
Jenc: sokan írják, hogy akinek a jogsi+autóra+átírásra elmegy a pénze, ne vegyen. Hát, nem teljesen értek egyet ezzel. Ez azért ebben a formában kb. 500 eFt-nál tart, azután sajnos ma Magyarországon kevés embernek marad pénze.
Ellenben a biztosítás/adó/tankolás nem egyszeri nagyösszegû kiadás, ki lehet gazdálkodni (persze a tankolást egyre nehezebb).
Illetve, hogy használtautót akármit vesz az ember, arra költeni kell...Na jó, igaz, kell, de az marhaság, hogy olcsón (300 eFt alatt) csak szart lehet venni. '94-es Swiftembe a kötelezõkön kívül SEMMIT nem kellett cserélni.
És ha fiatalon kezded, legalább elindul a bónuszod is, meg vezetni is megtanulsz. Csak ésszel kell...
Persze mielõtt félreértenek, azzal én sem értek egyet, ha valaki bontószökevénnyel közlekedik, meg 5 évente cserél olajat.
annyi, h nõ ment a kocsival. bevittem a céghez, repülõgép szerelõ haverokkal átnézettem, (mindent rendben találtak) kicsi moci olaj ment bele, meg a hûtõt kellett feltölteni és üzemképes. Megszoktam az oktató kocsinál, h nagyon oda kell lépni neki, h gyorsuljon. Ez a kis kocsinál csak ráteszem a lábam a gázra és már 50-el gurul, úgy kell visszafogni. Egyelõre nem flancolni akarok, megtanulni vezetni! Ahova én járok, oda ez a kocsi bõven elvisz. Azt majd ha már elég jól fizetõ állást találok akkor már beruházok egy újra. Lehet, h nem szervós, nincs ABS, nincs benne számítógép, de nincs is mi elromoljon, és gurul! :D
Nyugi, nem kell idiótákra hallgatni. Én is 20+ éves kocsikkal szeretek legjobban járni, mert azt már nem kell félteni és ha jól karban van tartva, akkor épp olyan faja, mint egy vacsi új. CSAK nem olyan "szép", meg menõ (ami kb. le is van szarva). Ha elég szakadtnak néz ki, még csak nem is szívesen lopják el. Gyakorolni amúgy sem új autó kell, apám is mindig ezt mondta. Majd ha már pár autót szétgyûrtél, akkor jöhet valami jobb, már ha flancolni akarsz és szereted kilapátolni a pénzedet az ablakon... :D
a kocsit Keresztanyumtól kaptam, a jogsi miatt. Nekem csak az átírást, biztosítást, adót és az egyéb költségeket kell/ett fizetnem. Azért kaptam, h majd ezen megtanulok vezetni és nem egy vadonatúj kocsit vágok galyra, ha hülyeséget csinálok. Én ennek a kocsinak is örülök, legalább van mivel menni. Elvisz ahova akarom. (Várpalotáról-Fehérvárra, Agárdra, Balatonfüredre, meg ide a környékbe.) Egyébként még fiatalkorú vagyok és nem rendelkezek rendszeres havi jövedelemmel. Úgyhogy nagyobb összeget nem tudok kiadni egy négykerekûért.
2 hete mentem egy banki visszavett SX4-ér, 2007-es!!!, amit 1 000 000-ért hirdettek, rendesen veszekedés volt ki ért oda hamarabb, végül sikerült megvenni fix áron. Annyi volt a baja, hidegen kicsit kopogott a motor, olajat tuti nem cseréltek benne, belülrõl tiszta dzsuva volt( ez látszott a képeken, úgyhogy vittem ülésvédõt, és úgy hoztam el.) Szóval cserés volt a légszûrõ, pollenszûrõ, üzemanyagszûrõ, olaj, olajszûrõ, elvittem kitisztíttatni a belsejét, ez megvolt egy tízesbõl, körbe lett polírozva, egybõl olyan lett mint amiket 1,5 ér hirdetnek.
Egy hét alatt megcsináltuk, össz,vissz három napot tudtam vele járni, míg megvették 1,27-ér. 1,3-nál nem akartam alább adni, de rendes voltam, de sztem akkor is elviszi ha nem engedek semennyit olyan szép volt.
Na most ebbõl az a lényeg lehet olcsón is új autókat venni, csak nem szabad nézni a körítést.
akkor ott a bkv. De minden jobb annál, hogy roncsokért fizessen az ember adót, meg azt tankolja, mikor az egész autó ér egy százast.
Mikor megkaptam a jogsit szüleim verdáját hajtottam, mikor épp nem volt otthon, akkor a közeli Peugeot szalon 206 os tesztautóinak egyikét kértem el xD
igaz! hát az átírás, kötelezõ stb... kivan fizetve. havonta max. 10 litert tudok tankolni oszt annyi. (szerencsére többet 6-7 litert eszik 100-on) '84-es a kicsike, nagyon nem szervizigényes, arra téll. tökéletes, h 2 évig hajtsam, addig érvényes a mûszaki. :D
hmmm... azert a kocsit fenn is kell tartani, nem? kotelezo, tankolas, esetleges szerviz...
no offense, nem bantasbol, de ez elegge, hogy is mondjam... na nem akarlaak megbantani :) szoval erted, ha elment a love a jogsira, atirasra, akkor hogy lesz penzed a fenntartasra? :)
Tudom, h kicsit off de, lenne egy olyan problémám, h télre a négykerekût nem tudom berakni semmi féle fedett helyre, csak egy udvarra, és azon gondolkodok, h le kellene takarni valamivel. Mi a tapasztalatotok az autóponyvát illetõen? Mik az elõnyei és hátrányai?
V Golfot, és Fócusokat nézegettem, szörnyû állapotok vannak :D Lelakott kopott, szervizkönyv nélküli és messzirõl láthatóan visszapörgetett. Kereskedés felejtõs, azok a zsiványabbak, magánszemély valamivel bizalomgerjesztõbb, de az sem 100-as. Bár az utolsó megnézett magánszemélyes Focus 5 évesen retkes, koszos, kopott volt, 120Ekm el, összes ablak más gyártás. A tulaj közölte utalja a piperkõcöket akik tisztogatják az autójukat :) Úgy is nézett ki, pedig nem a legolcsóbb volt. Ott is hagytam gyorsan. Ha szépet és jót akar az ember az árban is jóval drágább, annyit meg nem ér.
Most fel is adtam, jegelem egy kicsit a témát. Az asszony Twingójával járok, télre jó.
BMW 525TD-t felejtsd el,de sürgõsen! :D Adagoló probléma az rendszeres ennél a motornál meg a turbó. Nem beszélve arról,hogy a legtöbb már túl van a 500 ezer km-en.
Effe: Omegában is ugyanez a 2.5 TD van mint a BMW-ben,ugyan ezekkel a problémákkal.
Ezekbõl olyat nem találsz amire nem költöd rá a gatyád! Ez jó tanács ! Én is megjártam már. Mostanában 1-2M közötti benzineseket nézek "népautókból", amennyit megnéztem annyi szemét volt. Óra visszatekert, törött, kopott vackok!