igazad van, nem lehet a kettõt összehasonlítani, aki lusta öregember az vezessen autómatát, de ha dinamikusan és sportosan akarsz vezetni mindenféleképpen manuális, mind2nek megvan az elõnye és a hátránya, én mikor elõször vezettem automatát (fater régi A8-a 4.2 Quattro) elõször elkezdtem kalimpálni mintha váltani akarnék
hill holderrol(vagy miaszosz) hallottal??? szepen benyomod a feket es voala! megall, igen a manualis is (ceges tranzitnal orultem neki! pedig az manual) :)
baromság a technika amúgy nem is te vezeted már az autót... ezért vannak nekem régi autóim, ott érzem igazán az autót, abs esp kell a fasznak aki 200al elszáll annak tökmindeggy... :) meg am kézifék ráncigálással talán belehet fordítani vizen 1 autót az utca sarkon vagy a hegyekbe vagy akárhol persze nem biztos hogy mûködik :D mert lehet hogy vizes úton benntartod vele az orrát de ha már vízátfolyás van akkor már édesmindegy mid van ott már csak 1 jó vízelvezetõ képességû gumi fogja meg az autót :D vagy a felfújható csónakod :D
Nos mutatok én neked olyan kereztezõdést ahol balra kell fel menni a hegyre és kb. 6 irányoból full dugó van és midneki váér mindekire. Persze sima utóval csak lendületbõl lehet felmenni (pláne utána azonnal jobbra fordul), fõleg télen. Én ott kényemre kedvemre megállok elindulok, lassítok, gyorsítok, akár fejjel lefelé is, de a normál váltós kocsik ottmaradnak bizony gyakran, pláne ha én vagyok elõttük... :D
Nem mindeki F1 pilóta, de az automatához nem is kell annak lenni, az olyan mint a dodddgem, nyomom megy, nem nyomom, nem megy... :DDDD
Azért drága, mert az európai emberek hasonlóan gondolkodnak mint ti és így a manuális váltó kiírthatatlan népszokássá vált. Amcsiban, avgy bárhol olcsóbb az automata váltós model, mint a sima és a javítása sem durvább. Csakhát itt balkánon marad a fél literrel többet fogyaszt hidelem (mi a 20 éves olajváltókra igaz is), pedig a modern automaták (lásd. audi), már lényegesen jobb eredményeket produkálnak, mint egy átlagos sofõr.
Szívem, akkor te nem jársz sûrûn a Jánoshegy-Szabadsághegy kombóra... :DDD
Más: Épp tegnap jártunk kollegákkal úgy égindulásos esõben, hogy nem is mentünk gyorsan az Istenhegyin, amikor is elfordultunk volna balra. Kollega (új még) nyomja a féket szépen, de bizony a kocsi az élõ patakon úgy csúszott tovább a buszsávban belül, mintha csak síelnénk. Vagy 100 méterrel túlmentünk, mire elkezdhettünk visszatolatni szégyenszemre, hiába az ABS (Nissan Almera). Van az úgy. Hiába vagy te fittipaldi akár, ha a technika és az elemek összeesküdnek ellened...
nem akar senki meggyõzni semmirõl,én személy szerint túl drágának tartom a javítását és többet fogyaszt vele a kocsi,akinek megéri miért ne járjon azzal?
Amúgy most ti tényleg arról akartok meggyõzni, hogy jobb a manuális váltó, mint az automata??!?! Az nehéz lesz, mert kb. arról vitatkozunk, hogy jobb a sima mezei manuális hajdú mosógép, mint a legmodernebb full automata csodagép! Van benne valami, mert a csodagép nem olyan tartós és starapabíró, sõt élettartamra sem lehet õket összemérni, csak éppen 10 tisztábbra mos és nem kell egész nap mellett buzgárkodni... Hmmm...
mi? ha van elég póver kicsapom a kuplungot azt elindul... nem fogok akkor már szórakozni, am ha akkora dugó van hogy izé mizé meg ide várok oda várok itt alszok meg kávézok akkor inkább felmegyek a járdára vagy a busz sávba vagy a villamos sínen azt leszarom utána már
Ohhh, nekem pl. ez a Skorpim már totálkáros is volt (egy jettás megtisztelt jobb-szembõl). Mégis összerakattam utána is, maradt is pénzem és szolgál hûségesen azóta is. Megy mint a saffhauzen.
Az automata rátart motorerõbõl ha elneged a féket, ergóü nem gurul vissza emelkedõn, hanem szépen kúszni kezd elõre felfelé, vagy ha már túl nagy az emelkedés szöge, akkor áll egy helyben, míg kis gázt nem adsz (ha meg ennél is nagyobb a szög, akkor el kezd kúszni visszafelé lassan, de ez általában az alapjárat túl alacsony voltára utal. Ugyanez tolatásban lefelé állva. Pont olyan kényelmesen tudsz manõverezni, mintha sík terepen állnál. Bármikor megállhatsz, elindulhatsz, minimális sebességre lassíthatsz mindenféle vezetési mambodzsambo nélkül. Halálra lehet vele idegesíteni a normálváltósokat egy rohadtabb útkeresztezõdésben, ami meg van dõltve... :DDD
elvileg az összes suzuki motorja elvan baszarintva illetve csak a program, olyasmi szinten kell elképzelni mintha a gép biosa minden standard beállításon lenne, mindössze finomhangolni kell az itteni körülményekre és már jó is, elviszi bárhova ahol ezzel foglalkoznak megcsinálják neki, talán fél perc alatt mert már van 1 sablonjuk :D
Szívemcsücske. Maj ha órákat állsz minden nap dugókba és minden héten és minden hónapban és így tovább, akkor megérted a harmadik pedál hiányának fantasztikus voltát. Kollegáim értik, sõt barátaim is. Már amelyik már próbált automatát hosszútávon.
Amúgy van dugó fokozat (1-es) az automatákon is többnyire (nekem is bebebebeee).
A fogyasztás kizárólag gazdasági megfontolás. Aki tehát ofgszatása miatt vesz meg egy autót, annak NEM lehet más indoka, csak gazdasági, de ne próbálja meggyõzni senkit, hogy az õ kocsija a jobb! :DDD Csak mert vicces...
Bizonyára a McLaren F1 is szar, mer a matiz kevesebbet nyel be 100on........
ha már így a fogyasztásnál tartunk asszony Ignis-e 1.3 glx mittom én mi sok betû van még utána, eleinte 12-13 litert fogyasztott az 1300ccm-es 93 lóerõs motor, megpiszkáltattam egybõl lett 110LE(kb) és már elpötyög városba 6-7 literrel és az autópályán is kényelmesen tartja a 160at 8-9 literrel
Nyehehhehe! Sokak szerint már a 2.0 is ûberburzsuj antitakarékos és környezetgyilkos módozat! :DDD Mérnem jársz 800cc-s kis fossal?!?!?
Fogyasztás beálításfüggõ (mennyire pörgõs). Ha éjjel-nappal full dugóban állsz, akkor mint mondtam légkondival 13.5-16.5 között van az étvágya. Ha nem dugóba állsz órákat, akkor ez lemegy 12 alá, autópályán 9 alá.
Valószínû, ha már 1x váltójavításra kéne vinni (de mint mondtam nem kell), akkor érdemesebb venni egy másik ugyanilyen autót, mert olcsóbb! :D
Amúgy akár 4kilót is elkérnek egy teljes váltófelújításért (full kit csere), mind1, hogy ezeréves a kocsid, vagy csak pár évet húzott le. Ilyenkor a régiekbe általában tolnak be egy sima váltót szarérhúgyér és örülnek neki. Én azoban kizárólag automata kocsikat veszek/vezetek, sok-sok éve. A tartalék autóm egy 96' Hyundai Lantra 1.6 full szintén automata és azzal sincs semmi baj (jah kérem az izraelból jött pár éve, így még csilivili).
Aki nem szereti az automatát ne szeresse, de én rajongok érte, mivel városban és hegyen aranyat ér.
- Kor nem számít, nekem az OT-s Granadák/Consulok is bejönnek, az enyém meg még fiatalka, csak 91'-es (régi 89'-es volt). - Fogyasztás hidegen hagy, meg kell adni a királynak ami a királyé... - Váltó majdnem "új", nincs benne 100eKm, hibátlanul ketyeg. :D Nem kell elhinni a legendákat, elõzõ Skorpimat váltóhibával vettem és 5-6 évig csont nékül eljártam vele. Ezek MINDENT kibírnak.
mennyi is az automata valto felujitas, csere nalad? hany eves is az auto? mennyit is eszik??? stbstbstb
amugy joaz! bar nekem a csunyanak mondott utodja jonne be cosworth verzioban... majd talan 10 ev mulva ellustulok(lehiggadok)
egy ilyen:
(ford majalison egy ilyen elottem gurgulazva ment szepen... hat libaboros voltam ... ahhhhh v6 cossie rulz! es erre meg egy kis turbinyek kesz az instant rejsz )
Hehehheee. Nekem van a legkirályabb autómvaze. Bekötöm magam a pilótaülésbe és semmilyen módon nem érem el a jobb oldali elsõ oszlopot!!!!!! EZ A NAGY VAS KÉREMSZÉPEN! Kényelem, kecs ééés csak saját olajkút kell hozzá! Bwaahahahahhahah!
én olyat mutatok neked ami 6-7 éves és 10-15eKM van benne 5 ajtós dízel :) persze ilyen oldalon nem tudom mutatni mert ismerõsnek van ilyene :D 7 éve megvan neki kb és 15eKM van benne (sokat bicajozik)
jo, de most nem tehet rola senki, hogy 1.9X meter magas vagy es 150 kilo minimum(ha tevedek pontositasz) IGY termeszetesen neked nem a fiesta valo, ezt eddig is tudtuk... neked marad a mondeo meret minimum ;) emlexem amikor elmentunk pizzazni akkor az escortom volt es abba is tuszkoltad magad... plane, hogy beultel multkor az STmbe is probakepp(igaz az 3 ajtos)... :PPPP
a kozepkonzol miatt TUNIK kicsinek ugye... de ez ervenyes az osszes modern kocsira... pottyet nagyobb, mint egy escorte :P de meretre szinte ugyanaz ezt tanusithatom(raadasul szelessegben van 1 centi diffi max ez semmi), mert lemertem :PPP apropo! voltam ilyen nyilt napon anno Fordnal...kiprobaltam egy zsir uj Focust csilivili titaniumos lofasszal... mikor beultem, eloszor meg is jegyeztem, hogy WTF??? labter??? (escorthoz kepest, akkor az volt)
#702: csont uj fiestaja nem lehet, mert az uj fiesta most jott ki... 2-3 eve mk7esek voltak(mint az enyem) mostmar mk8 van a tok uj designal
Barátom vett egy fiestát az asszonyak 2-3éve. Megpróbáltuk, hogy vajh nekem jó lenne-e. Utasként még befértem elõre, de a vezetõ ülésbe SEMMILYEN módon nem bírtak beszuszakolni. 1xûen a kormány és a középõ oszlop (5 ajtó ugye) olyan ügyesen van betéve, hála az agyhalott tervezõknek, hogy semmiképpen (még fejjel elõre sem! :D) tudok beülni a vezetõülésbe. Vicces volt, hárman szórakoztunk egy negyed órát, de nem találtunk rá módot, hogy be tudjak ülni.
Ezért mondom mindig, hogy elõször BEÜLÖK egy típusba és kipróbálom. Képzeld, ha rendelnék egy fityót, vagy nyernék egyet és szégyenszemre BE SEM TUDOK SZÁLLNI BELE!!! :DDD
Tucatgép:D Sierrát én is tudom javasolni, nagyapámnak van egy, jó kis autó. És a hazai drift mezõnyben is elég szépen mozognak, igaz azok már nem szériák.
Vegyél egy ilyet, sztem ez neked való: http://www.hasznaltauto.hu/3075643_opel_omega_1996 Ez a dúrva
Na tudjátok mit! Nem akarok hitelre kocsit venni,inkább gyûjtök vagy 300 000-t és veszek vmi jó kis hátsó kerekes gépet!
http://www.vezess.hu/teszt/kilenc_nap_egy_autoban/19936/?o=1 Nemtudom olvastátok-e a cikket. Sztem jó lett. Jó ez a Berlingo. Annyira szeretnék énis egy ilyen jó nagy autóval túrázgatni A poén az, hogy énis voltam a Pádison múlt héten...csak mi egy 1.2-es 80 lóerõs puntóval...:) Az út tényleg nagyon rossz felfele menet, de megéri!!
amikor elkészült a tag azt mondta próbáljam ki és csak akkor fizetek ha tetszik,ha nem visszatölti a gyári programot és nincsen harag -szerintem ez így teljesen korrekt
mondta ha kevés tesz még rá nem gond,de ha túl van a félmillión a kuplung /bõven túl van/ akkor õ nem ajánl többet,ennyivel még nyomhatom gond nélkül
egy ugyanekkora köbcentis személykocsiban feleekkora a hûtõ +ebbe 9 liter olaj megy,úgyhogy bõven túl van méretezve azokhoz képest
vilagos! csak a teherautoknal nem tudtam, hogy mennyire birjak a gyari cumok :)
Talalkoztam mar Seat leonos(a mostani pufi szeria elotti) sportdizeles(gyari frontos 1.9 tádé 150 paci volt 210 paci kornyekere huzva viszonylag meg elfogadhato fustolessel) taggal aki meg is mutatta, hogy eleg szepen teljesit az autoja... de neki mar cserelni kellett peldaul a kuplungot, mert folyamatosan szanaszet csuszott (azert ott ugye eleg csunyan megnovekedett a nyomatek is a dizelseg miatt) :D
simán kibír 35% pluszt! az autóiparban v. motoroknál bevett szokás hogy a motorfejlesztésnél pár év múlva megnövelik a furatot miközben a fõtengely hajtókarok maradnak a régiek pl:ducato indult szívó 2.5 aztán rákerült a turbó,majd megnövelték 2.8-ra miközben alul minden változatlan maradt
a szívó és turbós verzióknál-ha van mindkettõ-ugyanazt a fõtengelyt hajtókart használják
pl. a lada szamara 1.3-1.5 fõtengelye is megegyezik csak a furat más
ez a legtöbb autónál így van ugyanazon löketekhez különbözõ furatú hengereket is használnak
akkor az 1.3-as szamara fõtengelye többet bír mint az 1.5-ösé?
lehet,de ha az olajozási rendszer renben van,akkor úgysem éri meg az autó a fõtengely halálát
a dízeleknél is ugyanazt a motort meg lehet venni 15-30-50 lóerõvel erõsebb verzióban /szoftver meg turbó kérdése/
mitol szall el a hajtokar? mert ha a motor teljesitmenye is megno akkor talan a hajtokar terhelese is megnovekedik, nemde? nem egeszseges a gyari hajtokarokat terhelni nagyobb igenybevetellel folyamatosan... igaz extremebb tuningnal szallnak el szo szerint, de ki tudja!? nem tudom az emlitett tipusoknal gyarilag mennyire strababirok! peldaul szemelyautoknal azt tudom, hogy a swift sport(1.6 125 paci) pl. a gyari hajtokarok erositettek(meg mas is!)! nem veletlen van gyari(!!!) kompresszor szett a gephez! nem kell a karokat cserelni (kis tehetetlensegu turbinyeket is bir 3rd partyba ilyen 0.5-0.6 bar nyomasig siman!)
ne is mondd :DDDDDDDDDDDDDDDD hosszusagra nagyobb a regi(5th gen) escort/orion, mert tagasabb a csomija meg a motortere... ebbol fakad a 3.921(mk8 3.96) vs 4.11 :)
Még szép h lemérted:D:D Nekem nem aza bajom:D csak amit utána írtál. De mind1:D Nem nagyobb a régi escort mint az új fiesta és kész:D témát sztem lezárhatjuk:D (Mellesleg jó lehetett 40 fokban a kocsiban összevissza görnyedni mérõszalaggal)
kizart! akkor nem all le meg magyarazkodni, meg majd mereget o" is szovegekkel... sajnos FAIL!
tegnap irtam, hogy ma lemerem(most volt alkalmam ra!), hat tessek!
erdekes amikor az embernek igaza van, jonnek a retardaltak az "eszmeikkel" meg lapozzunk... strange, izntit ;)
Sztem már mindenki lapozott... "és ezt nem fogod bemagyarázni hogy akkora a kis konzerved mint 1 3x akkora autó :D" Ezt hidd el h poénból írta az illetõ;)
belso szelesseg: 1cm-el nyert az escort belso hosszusag(paneltol hatso ules kozepeig): 1-2 cm-el nyert az escort belso magassag (padlotol tetoig): nyert a fiesta 2 cm-el legalabb(itt mar elegem volt a melegben, hogy tornazok a kocsikban :D)
"és ezt nem fogod bemagyarázni hogy akkora a kis konzerved mint 1 3x akkora autó :D"