az autóiparban v. motoroknál bevett szokás hogy a motorfejlesztésnél pár év múlva megnövelik a furatot miközben a fõtengely hajtókarok maradnak a régiek
pl:ducato indult szívó 2.5 aztán rákerült a turbó,majd megnövelték 2.8-ra miközben alul minden változatlan maradt
a szívó és turbós verzióknál-ha van mindkettõ-ugyanazt a fõtengelyt hajtókart használják
pl. a lada szamara 1.3-1.5 fõtengelye is megegyezik csak a furat más
ez a legtöbb autónál így van ugyanazon löketekhez különbözõ furatú hengereket is használnak
akkor az 1.3-as szamara fõtengelye többet bír mint az 1.5-ösé?
lehet,de ha az olajozási rendszer renben van,akkor úgysem éri meg az autó a fõtengely halálát
a dízeleknél is ugyanazt a motort meg lehet venni 15-30-50 lóerõvel erõsebb verzióban /szoftver meg turbó kérdése/