sok köbcenti :S nagy fenttartási költség bár a topiknyitó még mindig nem mondta,hogy mennyit tudna rá költeni évente "a kocsit mindig megvenni a legkönnyebb" szokták volt mondani egy 1.0-1.2 azért olcsóbb,mint egy 2.0-es kocsi meghát nagyobb köbcenti többet is kajál :(
roller? ;) Azert gondolj bele a 800 kilojaval meg a gyari 101 (1.0T) pacijaval tolja a 8.2es sprintet szazra... akkor ez? aranyos kis joszag, nem is olyan rossz, mi? :) mondjuk tegyuk hozza, hogy a mocija megelozte a korat technikailag :)
neeem, nem kell ilyenre gondolni, ezzel inkább arra utaltam, hogy kis autót is lehet durván vezetni (persze nem szétesésig). Egyébként egy széria egy literes Unóról van szó. :D Nem egy versenygép, nem nagy a végsebessége, de itt a környezõ falvakat összekötõ utakon lehet vele olyan kört veretni, hogy az ember vigyorogva száll ki belõle. Azért ilyen autóból 11 lityis fogyasztást kihozni, az nem finom stílust jelent néha. :D
Persze nem akarok ezzel semmi nagyképûséget mutatni, csupán arra az egyre akartam rámutatni, hogy a kis teljesítményû, kis köbcentis autók is jelenthetnek jó vezetési élményt.
Egyébként ha már képet kértetek (tudom, nem erre számítottatok):
Illetve itt jegyezném meg, hogy az egyik legnagyobb élményt a szintén nem nagy köbcentis Ladák jelentik.
Egyébként arról szó sincs, hogy nem szeretnék majd egyszer valami erõsebbet is, de ez az 1.0 motorhoz és a 45 lóhoz képest meglepõen jól megy. Tudni kell helyén kezelni az autó tulajdonságait, tisztában kell lenni vele, hogy mit mivel hasonlítunk össze, és akkor bizony meglephetnek ezek a kicsikék is. Remélem azért akad aki egyetért.
Egyébként amiket szeretnék egyszer (legalábbis valamelyiket): Lada 2101, 2103, 2107 Fiat Bravo 1.2 16V, 2.0 HGT Lancia Delta Alfa Romeo 75 Alfa Romeo Sprint BMW M3 Fiat Uno Turbo Racing i.e. Volkswagen Golf II GTi 16V Audi Quattro Fiat 127 Suzuki Swift II Sport 1.6 és hát van még pár :D
konzerv doboz :D ezzel elõzni nem tudsz mi? 110 környékén :D
am nem tom vezettem ilyen uno-t 1000es motorral és hát nem is tudom :D nekem nagyon lomhának tûnt, pörgeted a motort van hangja mint valami állat erõs gépnek viszont csak pörög de nem igazán halad az autó :D
és tisztában vagyok én azzal, hogy sokan lenézik a kis köbcentis autókat. de mindenki azzal fõz, amije van. én erre vagyok büszke
erre az autora turbinyek kene :) nezd meg a charade gyari turbos verdakat... kicsi, kis kobcenti+turbo(1.0T)=elmeny! 100ig tartja a 2 literes fiestammal a lepest(mondccca ezek a modern fiestak mar nagyon elhiztak... az STm uresen 1090 kg(3.921 cm hossz)... az regen egy astra-escort tomeg volt, a 20 eves 323as Madzagom az allando osszkerekevel 1060 kg papiron es az 4.11 cm)... azert ez nagyon beteg :D
ventoval én még (országúton) 5.-be is halál lazán elõzök :D 90, padló hipp hopp 140-en van :D am én 2esbe viszem a 110et :D nem tom nem menõzni akarok meg ilyesmi de sztem 1000es unoval nem sokat lehet kezdeni, városba tökéletes de hosszútávra nem ajánlatos, persze akkor nem ajánlatos ha haladni akarsz mert ha nem és 110-130al tötymörögni akkor tökéletes
Részben igazad van. Viszont azért a 130 ma hazánkban nem tötymörgésnek, hanem a megengedett legmagasabb sebességnek számít. ;)
Egyébként 90%-ban városban használom az Unót. Oda bõséggel megfelel. A lakott területen kívüli megengedett 90-nél is tudnék vele gyorshajtani. Autópályán a 130-hoz idõ kell, de véleményem szerint tartani vígan lehet vele, a vége valahol 145-150 körül lehet, nem próbáltam. Egyébként biztonsági szempontból sem ajánlatos ilyen autóval nagy tempóval veretni.
A Vento azért nem egy kategóriával van feljebb az Unótól ezt lássuk be. Amire készült, arra megfelel, és második autóként ettõl nagyobbat nem is tudnánk most fenntartani. Persze a másik gépünk, a Swift II sem erõmû, de azért azzal már szépen el lehet lenni. Bár gondolom Te azt is gyengének tartod. Node #427-ben leírtam egy pár gépet, ami azért már lép is (nem a Ladára gondolok).
Persze mit vár az ember olyan valakitõl akinek még a Babetta is feeling. Más az értékrendem, többre tartok egy szép veteránt mint egy új, csili-vili 300-400 lovas szörnyet, és noha imádom a száguldást is, elsõsorban nem közútra való ez a fajta csapatás, továbbá bírságokra sem lenne sok pénzem. Ebbõl a szempontból is az Uno a megfelelõ nekem. A hajlam meglenne. :D
És itt jegyezném meg: a Golf II 1.3 az ezres Unónál is lomhább, gyengébb.
Sziasztok. Nekem olyan kérdésem volna ha én egy kereskedésbõl akarok venni egy használt autót akkor azt úgy is lehet hogy én intézem az átírást és nem a cég mert vácon van az autó és én gyömrõi vagyok.
Persze lehet úgyis,csak akkor annyival kevesebbet fizess az autóért,amennyi az átírás! Vagy õk intézik a papírokat,de akkor nem engednek az árból 1 forintot sem!
Tetszetõs lista, és tetszik az ízlésed, illetve a meglátásaid:D.Rokonlélek:D Alfa 75 (Nord vagy V6 America) UNO Turbo i.e. és persze a Ladák:) Mind-mind kívánatos jószágok.
Azt nem értem hogy EZ miért ilyen drága? talán a felni miatt? o.O
Nekünk a régi Swift van, most 11 éves és a féltengelycserén kívül (ez a régi Swiftek sajátossága hogy egy idõ után kopog..) nem kellett még hozzányúlni, szóval tényleg igénytelen autó :) Az 1.3-as motorral szerelt verzió már nagyobb távolságra is tökéletes és még elõzni is viszonylag jól lehet vele (kategóriájához képest). Autópályához már nem ajánlott, de szerintem akik ott autókáznak azoknak nem jelent akadályt a drágább autó sem :) Szóval csak ajánlani tudom 3-400 ezer Ft-ért szerintem best buy, bár tény hogy nem biztonságos. De az is tény hogy ha kamionnal ütközöl akkor teljesen mindegy hogy milyen autó van alattad mert láttam én már Audist is aki ott helyben halt meg. Amit nem ajánlok az a hasonló életkorú Opel Astrák, pár ismerõsömnek az van, és a motorhoz már mindegyiküknek hozzá kellett nyúlni, ami nem olcsó mulatság...És a francia kocsikkal is sok baj van ilyen idõsen (pl. Renault Clio), egyik ismerõsöm havonta viszi csináltatni a Clióját, múltkor olyan volt pl hogy menet közben fogta magát és megállt alatt a kocsi, motornál dugattyúcsere volt legutóbb és a fékmunkahenger is elkopott..már mondta hogy soha többet francia kocsi :)
nekünk is swift van én is tudom ajánlani 12 mult és a morháztetö még nem volt felnyitva és sztem nem száguldozni kell vele hanem nyugodt tempóba (120-130) el lehet kocsikázni ugy hogy nem zörög semmi .
ha naponta mesz vele 50km-t meloba, akkor... egy evben meg legyen 20000(mert a munkan kivul elmesz mondjuk kirandulni, nyaralni, haverokkal diszkoba stb) oda boven benzines... amennyit pluszba rakoltenel egy dizelre, nem beszelve mondjuk egy dizelnel felmerulo sokkal dragabb szerelesi koltsegeket(attol fugg mennyire modern ugye... lehet turbo problema, adagolo... de ha mondjuk modern common-rail es bibi van, akkor az tenyleg horror)... ilyenkor mindig merlegelj es kicsit ulj le szamolni, hogy mondjuk tegyuk fel, neked kell egy 320as bömi! de ugye jon a kerdes, hogy "i" vagy "d"??? szamold ki mennyi kilometert mennel egy evben, szamolj hozza fogyasztas+tankolas kombot(mikor hozna be a dragabb dizel ugye)... es szamolj hozza mondjuk szervizkoltsegeket :) nem lesz 5 perc de megeri!
nekem egy dolog szimpi a tádékban... a fogyasztas (azonos loeron moncca) meg az alulrol jovo boseges nyomatek(->legkondi, tobb utas, csomagokat nem annyira erzed meg)...
amugy ram ne hallgass konkretan ha ajanlani kell, mert ugyis rabeszelnelek egy osszkerekes turbos benzinesre*(penztemeto rulez) :D
mondja ezt az, akinek az elozo autoja NEPAUTO volt es a mostani is olyan, hogy egy forgalmas pesti utcan perceken belul tobbet latok elhuzni belole(A6 ugye?) :DDDDDDDDdd
no offense, de ez inkabb az en szambol hangzott volna hitelesebben :) csak en nem nezem le a Suzukisokat ;)
mar leirtam a velemenyem az autorol korabban! ha mindene popec allapotban leledzik, akkor vegulis megeri! csak egy szerelovel nezesd at, jol(asszem ezek Isuzu dizelek... no, azoknal foggggalmam sincs mit kell nezni, mi az ami beszaros rajt... majd az okosok megmondjak!)! :) (ha ennyit kiadsz erte, akkor a chiptuningra meg ne sajnald azt a ~~80 rongyot) :)
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Gyerünk és számoljunk................ Egy VW az VW a másikat már nem is említem......
De te hiteles vagy:)
Egyébként nem kell minden esetben tuningolni , chippelni nem mindenki szereti, én sem vagyok a pártján . Van akinek a 200 paci is kevés és van akinek a 60 is sok :)
De ha nem érted a viccet és az iróniát sajnálom. Nem tegnaptól ismerjük egymást, nem vagyunk ellenségek.......
"Egy VW az VW a másikat már nem is említem......" mitol is kell terdre borulni? hogy nepauto??? vagy hogy a modelljeik csoppet tularazottak a tudasukhoz kepest(most linkeljem a tesztek garmadait ahol feketen-feheren le van irva nem egyszer, hogy azert a fauve az utobbi idoben egy kicsit elkanaszkodott ar ugyben, tessek nezni arlistakat)? vagy mitol b*sszam magam hanyatt? vagy, hogy egy Suzuki joval megbizhatobb a szervizelesi listan? (top5ban csak japo van) ;) Veled ellentetben en nem vagyok elfogult, total le is irtam, hogy a Mazdam egy penztemeto, ha tehetem mindenkit lebeszelnek rola, mert oreg es haklis meg minden... A fiestam sem egy nagy vassziszdasz, egy(tobb) dologert vettem meg... a kategoriajaban(ero) gyari futomu, valto precizitasa es jatekossag tekinteteben lemos mindent... mindegyiknel egy kicsit kraftra gyengebb(clio rs, saxo vts stb) de palyan, szerpentinen meg forditva :) (a korabeli teszteket erdemes elolvasni rola, mindenhol agyon dicserik... mondjuk Ford mindig is tudott futomut csinalni) te meg ellenben olyan szinten szemellenzos vagy, hogy az fajdalmas... jossz a baromsag Suzuki fikaddal meg a fauve(csoport) imadatoddal... gaaaz :|
"De te hiteles vagy:)"
miert is kell ironizalni? figyelj gyere fel Pestre a belvarosba hetkoznap delelott(forgalom a legnagyobb) es kezdjunk el szamolni hany fócvágen(golfod volt igaz?), hany ódi a6 rohan el mellettunk... ellenben hany Fiesta ST es hany osszkerekes 323 turbos Madzag fog elmenni... lehet tenyleg en nyernek? ;)
"De ha nem érted a viccet és az iróniát sajnálom." LOL! te mondod? akinek magyarazni kell minden Xedik hszt ;)
Nem, nem es nem... sajnos Jaszy ez megint nem jott be... ;)
"Nem tegnaptól ismerjük egymást, nem vagyunk ellenségek......." evvel viszont 1etertek, eskuszom tenyleg nem akarlak csesztetni csak csipi a szemem ami nem igaz :DD
Imádom ezt a Galantot, bebaszott szép. Még jó hogy nem olyan nagyon kiforrott autó, mert akkor kénytelen lennék venni egyet egyszer.Bár így is könnyen elõfordulhat, az az orr:)...
(vigyazat erosen szubjektiv->) az utolso szerias galant eleje a vilag legdogosebb(kulturaltan morc) kocsi nozi amit kitalaltak! :D (uj lancer is onnan csippantott)
am jedi kollégának igaza van 1000es motorra turbót rakni baromság :D szarra várat építeni effekt attól az még nem lesz igazi sport gép :D jó jó persze "150" kiló az autó :D de baszod elszállsz vele a gecibe :D meg akkor is kis autó marad és a 760Li akkor is megtapos :D
Egy fasza szerpentinre (Tarján-Tát pl) inkább kéne egy Charade 1.0 GTti, mint egy nagy böszme 7es.Pláne egy Li, jesszus...szerinted nem volt kicsit abszurd összehasonlítani a kettõt?Az egyik egy végig kommunikáló, közvetlen kis élménygyösz, a másik egy luxuscsatahajó, amivel jókat lehet cirkálni, úgy hogy hogy meg se érzed a kilómétereket.Én az 1. csopoortba tartozom, ide a könnyû élménygyöszökkel:) Nem véletlenül a Hacsi a kedvenc autóm.
Huuu...bocsi de ebbe a vitába nem megyek bele 90% ban nem adok igazat, de ezt nem szeretném "MÁR" kifejteni. Te így gondolod én úgy......
Nekem semmit nem kell magyarázni, 20 éve vezetek ez a 15 autóm... Autószervizbõl állt az egész kamaszkorom (apám maszek volt). Hidd el nekem ezt nem kell magyarázni....
De kérem akinek egy swift a jó és egy Vw nem, hát azzal inkább nem vitázok. Ez a topik már csak a tuningol és a funságról szól.... 1.0 turbóval? Ugyan már autókról beszélünk nem bevásárlókocsikról.... Na és most pont a végére!
Na de az impreza és a lancer (már ha WRX Sti, és EVO van a képben), már gyárilag elég bika, és 4WD.Szerintem egy Ventot felhozni egy Impreza illetve egy EVO szintjére, badarság:) Persze magánvélemény.
nincs te gondolod igy, tenyek vannak ember! ne haragudj de kit erdekel a sufnituningod! porszem a sivatagban... LOOOOL! ez olyan butasag, amikor jon hozzam a kuncsaft, hogy neki beszart a plextor iroja es az mostantol szar :OOO most eldzsííít fog venni, mert a Joska haverjanak is mukodik jol... es b+ hiaba magyarazom neki, hogy a nagykerbe 1000 eladottbol visszavisznek mittomen 5 plextort, ellenben 55 ldzsííít... gondolkozza mar ember... a globalis eladott peldanyokban / vs visszavitt, szervizelt, bajos statisztikakban ha a fejed tetejere allsz, akkor sem lesz jobb a fauve a suzukinal... nezd meg az uj generacios Suzukikat(uj swift, sx4 stb) olyan szinten toppon vannak megbizhatosagban, hogy csak na! igen, lehet rajuk mondani, hogy igenytelenek, mert nem nagyon kell veluk torodni. De nem is nagyon rohadnak le(global statisztika) ;) 1.0Tre meg nem reagalok, mert fingod sincs mirol beszelsz... egy szerpentinen a gtti korbeautozza 3X a boszme nagy ódidat ;)
inkabb ne egesd magad a hulyesegeiddel, mert ez mostmar kezd nagyon-nagyon gaz lenni!
('sszameg itt nem vagyok modi, nem tudok szerkeszteni xD)
szoval... kene ilyen ringes balhet osszehozni igy sgsek kozott :) legalisan ki lehetne elni minden perverzionkat(jo piiize ) Megneznem szivesen hogy menne a kis Corollad meg Twist Ventoja kanyargosban :) (meg mostma le kene tesztelni jol az en Madzagomat is) Na? jo otlet? ;) Jaszy! johetnel az Ódiddal te iZS!44 :)
Nagyon rossz irányba indult el a topik :( Felesleges a tuningról beszélni, nem autóversenyezni kell az utcán. Imádom az autóversenyzést meg volt is benne részem szerencsére de utcára szerintem egy 150 lovas gép is megteszi. Abban viszont egyetértek Lammerrel, hogy a mai kisebb köbös japán vasakban is igenis van potenciál, ahogy fejlõdik a technika úgy egyre többet ki tudnak sajtolni a motorból :) Meg birom azt is hogy írják páran hogy a 110-130 km/h az tötymörgés...Sajnos ez a magyar tendencia hogy szarunk a kreszre és akinek BMW-je van az nyomja le a másikat az útról..Nem mondom én se tartom be a sebességet mindig, mert van az a jó itthoni szokás hogy ahol szar az út azt nem megcsinálják hanem kibiggyesztenek egy 30-as táblát ami szánalmas, de aki 200-al elõzget a kocsik között úgy hogy a szembejövõnek rá kell fékeznie hogy beférjen, na az ilyeneknek szoktam kívánni hogy inkább találjon el egy oszlopot mert akkor legalább másnak nem lesz baja...
Tuningolás = Majomkodás (és 0 vezetni tudás).. 1.0 Turbó vicc