Már hogyne tudnák hogy ki építette az egyiptomi piramisokat...az egyiptomiak építették...lehet hogy te nem tudod, de mindenki más tudja...ez nem olyan nagy titok vagy rejtély...
És igen...addig amíg nincs meg, hogy melyik kultúra építette a boszniai ,,piramisokat" amíg nem lesz más nyoma ennek a piramis építõ népnek amíg nem lesznek konkrét bizonyítékok...addig csak humbug az egész.
Érdekes...ezek a nagy piramis feltárók egy csomó kínos kérdésre nem tudnak felelni...
miért ragasztod rá egybõl, hogy ostobaság? nem kolumbusz volt az elsõ, aki átkelt az óceánon... Ha a vikingeknek könnyen ment, akkor a magyaroknak mért ne? Én soha nem hittem, hogy a magyarok egyszerû lovasíjász nomádok voltak, akik mindössze annyit tettek évszázadokon át, hogy vándoroltak lóháton erre-arra. naivitás lenne azt hinni, hogy egy írástudó, erõs népnek ez minden képessége.
Jah, nekem mindig gyanús volt a dolog.... Ez a kelet felõl idelovagoltunk téma sántít. Szerintem Árpád vezér eleve indián volt. Az amerikai kontinensen született, egyik reggel gondolt egyet, beugrott a vízbe, átúszta az óceánt, majd mikor partot ért, lóra pattant, és idelovagolt, a kárpát-medencébe. Ironizálást félretéve, könnyen megeshetett, hogy a Viking hajókra felkerült valami módon egy õsmagyar, akár úgy, hogy elrabolták, mikor keletebbre jöttek a kelleténél, akár a magyar ment messzebb nyugatra, és simán csak csatlakozott hozzájuk, nincs itt semmi rejtély... A többi meg ami a cikkben van, puszta véletlen, és spekuláció. Egyik említett dolog sem szignifikáns, így messze menõ következtetéseket levonni ostobaság belõlük.
Kõgolyók... Javítsatok ki, ha tévedek, de a föld legnagyobb mesterséges objektuma is harcászati céllal készült. Kínai nagy falnak hívják, és a barbár hordák távol tartására készült, sok-sok év alatt. Ha azt, volt türelme megépíteni "pár" embernek, hogy biztonságban legyen, akkor néhány, völgyekben talált kõgolyóbisnak simán lehetett a célja hasonló. És, ugye a dolog természetébõl fakadóan, minél nagyobb, anál nagyobb kárt képes okozni az ellenfélnek, és minél kerekebb, annál könnyebb mozgásra bírni, vész esetén, és annál tovább képes ellátni a feladatát...
Én, a magam részérõl sokkal rejtélyesebbnek tartom a Nasca-vonalakat, http://anthropologynet.files.wordpress.com/2007/07/nasca-lines-bird.jpg mert azoknak a céljára épkézláb elmélet sincs, és valóban csak elég magasról nyújtják a kívánt látványt, és, (ha jól tudom) a közelben nincs olyan magaslati pont, ahonnan látni lehetne a dolgot. Vagy ott van Stonhenge...
Na ezek, tényleg érdekes dolgok, és bár tippek vannak a keletkezésükre, céljukra, úgy tûnik, elég messze járunk még a valóságtól...
Jah, Tyrkerrõl már olvastam én is korábban, de a leletrõl konkrétan még nem. Vmelyik híresebb viking (asszem Eirik Raud) fiának a nevelõje volt. Azt írták, h vikingül tyrkernek a magyarokat nevezték és valszeg magyar volt. Egyébként a legenda szerint egy növényt/gyümölcsöt találtak Marklandon, azt ismerte fel Tyrker, mert az õ népénél termett olyan növény.
Bár nem értem ebbõl egyeseknek hogyan következik, h a magyarok elhajóztak akkoriban Amerikába... Mert egy magyar keveredett közéjük, abból egyenesen ez következne!?
"Már hogyne tudnák hogy ki építette az egyiptomi piramisokat...az egyiptomiak építették...lehet hogy te nem tudod, de mindenki más tudja...ez nem olyan nagy titok vagy rejtély..."
Ugyan már, ugyan már, ne nézz tiszta hülyének... Nagyon jól tudom, mit állítanak a régészek. De vajon azt is tudod, hogy honnan veszik azt, hogy a piramisokat Kheopsz (Khufu) építette? Ezt már egyszer egy korábbi hsz.-emben leírtam és linkeltem is egy oldalt ezzel kapcsolatban (706. hsz.).
"Kõgolyók... Javítsatok ki, ha tévedek, de a föld legnagyobb mesterséges objektuma is harcászati céllal készült. Kínai nagy falnak hívják, és a barbár hordák távol tartására készült, sok-sok év alatt. Ha azt, volt türelme megépíteni "pár" embernek, hogy biztonságban legyen, akkor néhány, völgyekben talált kõgolyóbisnak simán lehetett a célja hasonló. És, ugye a dolog természetébõl fakadóan, minél nagyobb, anál nagyobb kárt képes okozni az ellenfélnek, és minél kerekebb, annál könnyebb mozgásra bírni, vész esetén, és annál tovább képes ellátni a feladatát..."
Nem értesz (engem, mivel _szerintem_ nem voltak fegyverek). Több helyen is olvastam a kõgolyókról, és sehol se említik lehetséges fegyverként. Ráadásul ha egy ilyen fegyvert használtak volna mondjuk a spanyol betolakodók vagy akár egymás ellen, akkor szerintem feljegyzésnek is kéne lennie egy ilyen fegyverrõl. De ilyesmirõl szó sincs. Arról van szó, hogy több _száz_ (és nem pár) ilyen kõgolyót találtak már _szerte a Földön_. A keletkezésük még úgy ahogy megmagyarázható (a szerszámok elkészítése is majdnem olyan nehzé volt, mint maga a kõ kifaragása...), de azt, hogy mire használhatták, senki se tudja. Több száz ilyen szinte tökéletes kõgolyót találtak, és nem szerte szét, össze-vissza, hanem külömbözõ alakzatokban. Szóval errõl ennyit.
"Én, a magam részérõl sokkal rejtélyesebbnek tartom a Nasca-vonalakat, http://anthropologynet.files.wordpress.com/2007/07/nasca-lines-bird.jpg mert azoknak a céljára épkézláb elmélet sincs, és valóban csak elég magasról nyújtják a kívánt látványt, és, (ha jól tudom) a közelben nincs olyan magaslati pont, ahonnan látni lehetne a dolgot."
Igen, a Nazca fensík, akármennyire is erõltetik a régészek és történészek az ellenkezõjét, egy nagy rejtély. A külömbözõ több tíz kilométer hosszú nyílegyenes vonalak, amik nem mellesleg keresztülvezetnek minden földi egyenetlenségen csak haggyám ahoz képest, amit a hegyekkel mûveltek a készítõk! Egész hegytetõket mintha levágták volna, és helyükben most valamiféle egyenes vonalak (számunkra) össze-visszaságnak tûnõ sokasága van... Talán õsi gabonakörök?
Nem állítják, hanem tudják. Egyiptomban egyiptomiak éltek, milyen meglepõ. Az egyiptomi piramisokat meg, nahát az egyiptomiak építették.
Nem az UFO-k, vagy az Atlantisziak, vagy más efféle sületlenség.
Nem akarok sértõ lenni, de ennek a ,,nem tudjuk kik építették a piramisokat" annyi értelme van mint a ,,nem is volt Holdra szállás" kezdetû ostobaságnak.
Tudjuk kik építették. Pont, gyerünk tovább.
Legfeljebb a módszer nem ismert elõttünk, teljesen, jelenleg.
Azért ostobaság, mert akik Kolumbusz elõtt átkeltek azok hajós népek voltak. Voltak hajóik .A magyaroknak nem voltak hajóik.
Na meg, ismerem a történelmet. És nem rémlik olyan belõle, hogy a magyarok el lovagoltak az Atlanti óceánig, ahol hajót ácsoltak, és elvitorláztak Nyugatra, mert úgy sincs jobb dolguk...
Látom nem érted. Nem azt mondtam, hogy ki építette, arra akartam felhívni a figyelmet, hogy milyen kétes bizonyítékra alapozva jelentik ki az egyiptológusok, hogy Khufu építette a piramist. Néhány Khufunál öregebb egyiptomi és nem egyiptomi, régészek által mesének titulált iratban megemlítik a piramisokat és a szfinxet is. Persze nem kötelezõ tájékozódni. Csak tudod úgy elég nehéz "vitatkozni", hogy míg én ismerem mindkét "fél" álláspontját, addig te vakul ragaszkodsz a az egyikhez, és fogalmad sincs a másikról. Ezt nem sértésnek szántam.
Nagyon szabályosak. Persze, ha elég magasra nõsz, akkor még lehet hogy látod is, mit csinálsz... A Tíz kilométer hosszú nyílegyenes, talaj egyenetlenségeken, hegyoldalakon keresztül vezetõ vonalaknak is egyszerû a készítési módjuk. A levágott hegytetõrõl már ne is beszéljünk.
Szerinted ha kitûznek egy épületet, honnan tudják, hogy az oldalai párhuzamosak-e és a sarkok merõleegesek-e? Ugye nem gondolod, hogy meg kell nézni felülrõl?
Szerintem azért csinálták mert menõ, és lehet, hogy azt hitték, hogy az istenek az égben laknak. Mivel ott az a nagy fényes izé, este meg a többi sok fényes izé -figyelembe véve, hogy nem tudták mi az- elég esélyes, hogy ilyesmikre gondoltak.
Azokat a hegyeket megskapolta valami. A rajzok is érdekesek, de még érdekesebb az a hiányzó sok hegycsúcs amibõl még morzsák sem maradtak. Vannak akik vad-fénygömb állatok által történõ "legelés" eredményérõl beszélének. Szerinted?
Jajbazmeg, mikor juttok el végre addig, hogy a történelem nem arról szól, hogy melyik mese a szimpatikusabb? Ez a világhódító õsmagyarkodás annyira de annyira szánalmas, hogy az már fáj. Kicsit mondjuk rontja a képet, hogy ez a csúcsminõségû nép egy ekkora hulladék fos országot tudott csak összehozni a 21. századra.
Valamiért Polgár Jenõre emlékeztetsz: Ez kizárt dolog, mert nem tudom!
Szállj már magadba, ember, és nézd már végig, mi a legerõsebb érved az elmúlt oldalon! Kb annyi, hogy "ja persze", meg hogy "nem hiszem". Annyit sikerült összehoznod pl Nazca témában, hogy azokat a vonalakat _nehéz_ megcsinálni, és te képtelen vagy elképzelni, hogy azt emberek csinálták segítség nélkül. Kizárt dolog, mert nem tudod?
Lehet, hogy én Polgár Jenõre emlékeztetlek, te meg engem arra az ostoba kancigányra, aki Jenõtõl kapja a segílykét. (Ejj de magas labda volt ez...)
Az egyetlen ember, aki jobb ha magába száll, vagy nem is szól hozzá, az te vagy. Az elmúlt cirka 11 oldalon, tõled, mint a nagy szkeptikustól, aki mindent tud, annyit lehetett hallani, hogy "ez mese", "ez hülyeség", vagy jobbik esetben "biztos valahogy megcsinálták", és az ezek közti részt személyeskedéssel töltötted ki. Az utolsó néhány témához hozzá se szóltál, gondolom nemtudtál mit. És még én vagyok egyszerû elme.
"Ja, persze"-mi mást mondjak, ha egyszerûen el van intézve, hogy mindegy, mekkora, mindegy hogy nem látni a földfelszínrõl, stb...
Most viccelsz? Egyenesek, merõlegesek, körök. A lehetõ legöngólabb példa a bonyolultságra. Pár ember egy karókkal kitûzött alapvonal végeibõl egyszerû szögmérõ holmikkal mérve, zászlókkal kommunikálva le tudja/tudta vezényelni a többi pont kitûzését. Onnantól kezdve meg kubikos meló.
Vegyük ezt semmisnek és inkább hozd fel példának az állatos figurákat. Az mondjuk módszerekben ugyanez...
Gondolkodj, te hogyan csinálnád meg? Vannak egyszerûbb eszközeid, kötelek, karók, botok, amikkel megcsinálhatod. Na meg pár ezer fõ embered hozzá. El akarsz készíteni egy több kilométer méretû ábrát, ami mellesleg szinte tökéletesen szimmetrikus kell, hogy legyen. Egyébként, asszem találtak ilyen sziklába vájt lyukakat a nazca-fennsíkon, melynek korom volt az alján, meg néhány nazca sírban is találhatóak cserepek, rajta hõlégballon-, meg sárkányrepülõs szerû ábrákkal, és elõkerült egy-két igen erõs szövet is a sírokból. Egy pár csávó összetákolt egy kezdetleges hõlégballont olyan eszközökkel, amiket akkor használhattak, és repült. Szerintem ez a megoldás.
Ugyanez, csak sokkal több ponttal. Pap bácsi #830-on begyakoroltatja a kis geodétáit, és mire egy #816-ra kerül a sor, megy minden, mint a karikacsapás.
Tényleg inkább a miért a kérdés. Meg hogy láthatták-e saját szemükkel a mûveket. A hõlégballon kicsit meredek ötlet, egy kötött sárkány kevésbé. Más kérdés, van-e hiteles írásos nyoma ilyen holmiknak.
Nem, újabban jobb dolgom is van, mint tökfeleslegesen próbálni belétek egy kis értelmet verni.
Arról nem tehetek, hogy a földméréshez sem értesz. Lehetséges, nem is nagy wasistdas amit ott látunk. Erre nem csak hogy nem tudok, nem is lehet mit mondani. Az, hogy te képtelen vagy felfogni, hogy 100% kõkorszaki módszerrel ezt teljesen nyugodtan elõ lehet állítani, azzal nem tudok mit kezdeni, csak elmondani, 100adszor is, hogy ebben bizony semmi rendkívüli nincs, legfeljebb az elhatározás ténye, meg a kitartás.
De közelítsük meg a te oldaladról: Mi a faszom szüksége van egy leszálló ufónak egy rajzolt majomra?
Mert én legalább elmondom, hogy ez bizony semmi extra. Nem lehet látni a földrõl, de a módszer ugyanaz, mint amikor a földmérõ a disznóóladnak készít zsinórállást, csak az egész sokkal nagyobb. Képzeld, a térképészethez sem kellett repülõgép, pedig azt sem látni a földrõl. Ugye nem azt akarod mondani, hogy a repülõgép feltalálása elõtt készült összes térkép a földönkívüliek mûve?
Te meg belinkeled századszor is ugyanazt, és NEM MONDASZ SEMMIT, csak hogy szerinted hihetetlen. Alternatívád nincs rá, csak futod a köröket a szájtáti hitetlenkedéssel. Hát bakker, akkor ne hidd el. De akkor cserébe ezért hülyének vagy nézve. Ez ilyen.
Min gondolkodjak? Én ezt meg tudnám csinálni, probléma nélkül.
"El akarsz készíteni egy több kilométer méretû ábrát, ami mellesleg szinte tökéletesen szimmetrikus kell, hogy legyen."
Tökmindegy, milyen és mekkora alakot akarsz rajzolni, a módszer ugyanaz. Sõt, szimmetrikusat még egyszerûbb is, mert nem kell minden pontot kiszámolni, elég a felét, aztán csak fel kell rajzolni ugyanazt a másik oldalra.
Felõlem hihetsz hõlégballonban, nem is elképzelhetetlen dolog, de csak a dolog megnézéséhez kell. Az elõállításához nem szükséges.
Nézzetek utána kicsit a geodéziánek, azon belül a kitûzésnek. Nem kell fölülrõl látni, mégis meg lehet csinálni. Hosszúságot csak tudtak mérni. Derékszöget kötél segítségével lehet állítani, nem kell semilyen mûszer, mégis megoldható merõleges kitûzéssel.
Nem mondom hogy könnyû, ez óriási teljesítmény. De nem azért mert annyira bonyolult, hanem azért mert kurva sok meló. Sok ember sokáig csinálja. Érted már?
Részben rátapintottatok a lényegre. _Miért_ csináltak kilométer nagyságrendû állatábrázolásokat és külömbözõ tisztázatlan geometriai alakzatokat, amiket méretüknél fogva nem láthattak. Továbbá miért rajzolták az egyes ábrákat olyan helyekre, ahol nemhogy a földrõl, de még a levegõbõl is alig lehet fölismerni. _Hogyan_ keletkeztek a "levágott" tetejû hegyek. Továbbá az is érdekes számomra (ahogy észrevettem), hogy míg az "egyszerûbb" állatábrázolások, amik nem mutatnak szimmetriát vagy egyéb pontosságot, a sima területeken vannak, míg a "bonyolultabbak", amik szimmetrikusak, és valamilyen geometriai alakzatot ábrázolnak, hegyoldalalkon és egyéb külömbözõ egyenetlenségeken keresztül is vezetnek. Ezekre várom a kultúrált véleményeteket. (jah, hogy ne keressem a logikát, az más...)
Na persze, tipikus: ha koppantok a "hogyan" kérdéssel, akkor jön a "miért".
Na, azt nem tudjuk.
Szerintem olyanok találták ki, hogy "rajzoljunk majmot a hegyre!", mint amilyenek ti vagytok. Ha majd lejönnek a fényes izérõl az istenek, akkor lássák, hogy milyen faszák vagyunk. Ennyi lehet a nagy rejtély. Párezer év technikai fejlõdés semmit nem változtatott a dolgokon, ti még ma is nekiállnátok faszt rajzolni hogy az ufók lássák.
De ezt most halál komolyan mondom, hogy a miért kérdésre csak szimplán magadba kell nézni. Pont olyan hívõ alkatok csinálták/csináltatták ezeket a dolgokat (tök feleslegesen), mint amilyenek ti vagytok. Elképzeltek valami szépet, aztán kibaszottul kurvasok melót beleraktak unalmukban, meg mert jobb dolguk nem volt. Mi ezen már megint olyan rettentõen meglepõ?
Michelangelo miért építette a Szent-Péter bazilikát? Eiffel a tornyát mégis minek? De tényleg, Eiffel-torony mire jó, most úgy õszintén? Nem érzitek, mennyire idétlen ez a kérdés?
CSAK. Hogy megmutassák (maguknak, szomszédjaiknak, utódaiknak), hogy képesek voltak rá. Ez tényleg olyan hihetetlen? Csak mert az egész történelem errõl szól, ha esetleg nem vettétek volna észre...
"Eiffel a tornyát mégis minek? De tényleg, Eiffel-torony mire jó, most úgy õszintén?" Hogy a franciák az 1889-es világkiállításon be tudják mutatni, mennyire fasza gyerekek. Egyúttal így tisztelegjenek az 1789-es forradalom 100. évfordulójának tiszteletére. Megy az 1800-as évek végén az építészeknek ez volt a mániájuk.
Mellesleg így utólag a Franciaországba tévedõ turisták nagy százaléka biztos meg akarja nézni - belépti díjként meg el lehet kérni egy csomó pénzt.
Na, a Nazca-fennsíkon élõ indiánoknak párezer éve meg a kilométeres rajzok készítése volt a mániájuk.
Egyébként igen, tisztában vagyok az Eiffel-torony építésének a körülményeivel. Pont erre céloztam, hogy az is egy tökértelmetlen monument, csak az kevésbé rejtélyes, mert név szerint tudjuk, kinek a munkája, és hogy hogyan és mi célból épült. És ez a cél kb pont ugyanannyira értelmetlen, mint az isteneknek rajzolgatni, meg halottnak piramist építeni. Azon mégsem lepõdtök meg. Csak ott megy a nagy mesemondás, ahová a hiányos információk közé még be lehet préselni a faszságot.
És innen is. Hogy itt engedhetik a moderátorok ezt?
Emlékszem, még te mondtad nekem, hogy sértõnek érzed az emberiség iránt amikor hatalmas kövek mozgatásáról írtam. Nos ezt most nem érzed sértõnek az emberiség iránt, hogy az egész történelmünkre ráfogod, hogy "értelmetlen"? A hogyan és miért kérdés még mindig ott van, de látom nem értetted meg. Perszehogy meg lehetett csinálni valahogy (a mai építészeti és egyéb ismeretekkel legalábbis), hiszen ott vannak. Az más kérdés, hogy az állatábrázolásokon kívüli geometriai ábrázolásokkal mit akartak mutatni. Úgy tûnik, mintha elõször a különféle geometriai alakzatok lettek volna ott és csak utánnuk rajzolták volna rájuk, melléjük az állatokat.
Bizony, az emberiség léte értelmetlen. Az élet értelmetlen. Vagy helyesebb kifejezés az öncélú. Azért rakták ezeket oda, hogy ott legyen egy olyan. Hogy örülhessenek nekik van kilométeres majmuk rajzolva, meg piramisuk, meg Szent Péter bazilikájuk, meg kölni dómuk, meg parlamentépületük, meg pálmafa alakú szigetük, meg többszáz méter magas felhõkarcolójuk, meg több kilométer szabad nyílású hídjuk.
Nem értem, mi olyan kurva meglepõ azon, hogy semmire nem jó nagy izéket szeret az ember építeni, amióta világ a világ. Nem értem, hogy ezek köré a cuccok köré minek kell idióta fantáziálást költeni. Miért nem elég az, amit _tudunk_ róla?
Az Eiffel-torony egy példa volt, hány milliót soroljak még? Ismered a példa fogalmát, ugye? Egy jól jellemezhetõ konkrét eseten mutatom meg az általánosságokat.
Alapvetõ emberi tulajdonság, hogy vonzódunk a gecinagy építményekhez. Régen is így volt. Ez tény.
Szóval szerinted egyetlen dolognak sincs értelme. Az összes csodálatos és bonyolult építmény csak az emberek hóbortja miatt született. Minden motiváció nélkül, csak úgy. Mert más dolguk nem volt. Hogyan juthat a te "racionálisan" gondolkodó eszedbe ilyen badarság, igazán nem tudom. De nem is vagyok rá kiváncsi. Elmondtad a véleményed. Rendben.
Akkor szerinted miért épült az Eiffel torony, vagy az amerikai szabadságszobor, vagy bármi aminek gyakorlati funkciója nem nagyon van, csak csodájára jár a világ?
Az Eiffel-torony egy emlékmû is részben, és a korának építészeti csodája. Nemhiszem, hogy holmi elmebajos emberek képesek lettek volna megtervezni és kivitelezni. Szóval hogyha a Nazca-fennsíkot meg az Eiffel-*tornyot hasonlítsuk össze, meg kell hogy kérdezzelek, minek állítottak emléket vagy mi elõtt tisztelegtek az építõi?
Emberileg van értelmük. Objektíve nincs.
Ha egy civilizáció elpusztul, a kultúrája értelmét veszti, az épületek elvesztik az addigi -esetenként kizárólagos- funkciójukat.
Egy király palotája is értelmetlenné válik a királyság bukásával, egy templom is csak egy nagy ház marad csak, ha nem járnak oda az emberek imádkozni.
És igen, jól látod, a mûvészet öncélú. Semmi szükség rá funkcionalitás szempontjából, hogy valami szép vagy monumentális legyen. Az csak az emberek kedvére van, haszna, célja ezen kívül nincs.
Ha ez neked badarság, akkor csak szánni tudlak, hogy mennyire nem fogod fel a körülötted lévõ világot, a mûvészetet, és az emberek viselkedését.
Igazad van. Már tényleg nem értem mirõl megy a "vita". Megmondom az én álláspontomat: Szerintem 2 fajta ábrára lehet osztani a Nazca fensíkon látható ábrázolásokat: -az állatábrázolások, amik nem pontosak, nem szimmetrikusak, stb. -a geometriai alakzatokat, amik szinte tökéletesen egyenesek, szimmetrikusak, merõlegesek, talajegyenetlenségeken is keresztülvezetnek, stb. Ha megnézitek a fennsíkról készült képeket, akkor láthatjátok, hogy a kétfajta ábrázolásmód szinte teljesen függetlenül helyezkedik el, tehát van, ahol egymást fedik, stb. Szerintem (!, nemtudom alátámasztani, csak egy hipotézis, de leírom) a geometriai alakzatok már ott voltak, az ott élõ indiánok pedig csak megpróbálták leutánozni, amit láttak. Így õk a pontos vonalakon és háromszögeken kívül állatokat rajzoltak, hogy (ahogy mondtátok) így tisztelegjenek (vagy akármi) az Isteneiknek... Nemtudom (nem is lehet) bizonyítani, csak arra alapozom, hogy (szerintem) két elég eltérõ ábrázolás mód látható...
Ja, meg kicsit pontosabban határozd már meg légyszíves, hogy mi a szimmetrikus és szabályos, amire gondolsz, mert pl a térképen amit linkeltél, gyakorlatilag csak állatok vannak, hosszú egyenesek, meg néhány háromszög. Ja, meg "elrontott" ábrák is. De nem tudom mire gondolsz pontosan.
Az elrontott ábrák és a háromszögek a "begyakorlós" szakaszban készültek. A háromszögekkel megtanultak egy adott pontra merõlegest állítani. A téglalapokon gyakorolták kicsit.
Ott van balra fent a majom mellett egy elrontott(?) vagy befejezetlen ábra, még "kirajzolt" téglalappal, és háromszöggel. Tisztára mint a szerkesztõvonalak. Szerintem azt az ábrát elrontották, rájöttek, hogy kevés még az adott távolságban merõleges vonal, meg a derékszög.
Erre létrehozták a saját geodéziai alapponthálózatukat. A hosszú egyenesek, ha megnézed, egy dombról indulnak ki. Pont, mintha oda állítanánk fel egy teodolitot, és onnan tûznénk ki az ábrákat. Aztán vannak keresztezõ vonalak, amiknek a metszéspontjai jó referenciák a helyi kisebb ábrák betájolásához, a vonalak meg megint szerkesztõvonalak is, az ábrák általában metszéspontban, illetve egy-egy "sarokban" vannak.
Elég fejlett geodéziai, geometriai ismereteik lehettek, gyakorlatilag egy mai modern földmérõ is ugyanezzel a módszerrel dolgozik, csak az eszközei mások, és sokkal gyorsabban megy a munka. Szerintem ezeket az ábrákat egy gyakorlott földmérõ páros digitális mérõállomással kitûzné egy hónap alatt az összeset.
Nos szerintem meg ennyi.
Nemtudom honnan vetted azt a 200 métert, de annál bõven nagyobbak azok az alakzatok, az egyenes vonalakról nem beszélve.
Külömben meg ezekrõl az alakzatokról beszélek. Az érdekelne, ezek mit ábrázolhatnak vagy mik lehetnek:
Stb...
Ne keverjük a vonalakat az ábrákkal, kérlek! Ha tudsz nagyobbról, akkor képet, linket, infót, mert én határozottan azt találtam, hogy a LEGNAGYOBB 200 méter átmérõjû. Az "asztronata" például 32 méteres. (nem az, ami a térképen van és integet, meg nem a pálcikalábú, hanem a gülüszemû)
Az a dimbes-dombos területre rajzolt ábra is összvissz 65 méter.
Ezek szerint az állatábrák +-200 méteresek (haha, nem mintha az pár méter lenne, és jobban lehetne látni a földrõl...), de én a Nazca-vonalak alatt az alábbiakra gondoltam. Nos azok közt van 10km hosszú is...
Na nem mindegy ám, mert kétszáz méterrõl még simán látsz egy embert, kilométerekrõl meg nem. Meg oda lehet kiabálni, hogy "Hé Józsi bazdmeg, figyelj már oda, hogy hová állsz!" Tehát nem kell távcsõ, nem kell rádió, nem kell technika. Csak jó szem, erõs hang, kötél, meg karók.
De egyenes vonalat sokkal egyszerûbb húzni, ahhoz csak három ember kell, és végtelen hosszan fel lehet rajzolni: feláll az elsõ ember, a második kijelöli az irányt, a harmadik beáll a vonalukba. 3 pont meghatározta az egyenest. A középsõ ember meghúzza a vonalat a két szélsõ közt, aztán visszaáll középre. Akkor a hátsó ember elõremegy, és kezdõdik elölrõl.
Egyébként az egyenesek így az ábrák nélküli szakaszon tényleg érthetetlenül sûrûek, arra nincs tippem. Mondjuk annyi, hogy volt azért 7-800 évük rá, lehet, hogy 500 éven keresztül csak egyeneseket húzkodtak, aztán született náluk egy Leonardo, aki elkezdett ábrákat rajzoltatni a néppel az addigi egyenesek helyett.
500 láb az még csak 150 méter, azt meg ne felejtsük el. A kondor lehet a legnagyobb. A gyík az csalás, annak 80%-a két egyenes vonalból áll.
Nézd, én értem, hogy akár csak három ember is képes lehetett a vonalak elkészítésére, csak itt az a kérdés (és ezt kb. senki se tudja), hogy az ábrák mellett mit akarnak ábrázolni vagy mik ezek a vonalak. Aztán még ott van egy pár hegy, aminek a tetejérõl lefelé keresztül mindenen szintúgy mindenféle vonalak vezetnek, nem mellesleg a hegyek úgy néznek ki, "mintha levágták volna a tetejüket". Az is érdekes, hogy az állatábrázolások sok esetben letakarják vagy áthaladnak a vonalakon, tehát feltételezhetõen nem egyszerre csinálták õket. Írtam már korábban is az ábrák két csoportotjáról (amire én osztottam fel a véleményem szerint).
Oké, akkor ott tartunk, hogy csak az a kérdés, hogy minek.
Tippem: Keltáknál volt szokás termékenységünnepen a labirintusjárás. Felrajzolt labirintusokat gyalogoltak végig szertartásosan, énekelve-imádkozva. Lehet, hogy így indult itt is, csak a nazkák nem labirintusra voltak rágerjedve eleinte, hanem az egyenesekre. Aztán ahogy alakult ki a vonalhálózat, úgy lehetett egyre bonyolultabb alakzatokat bejárni. És ez végül oda vezetett, hogy már nem csak absztrakt geometriai alakzatokban akartak menetelni, hanem majomban meg kutyában.
Azt ne felejtsük el, hogy ez egy rohadt nagy sivatag, a nazkák láthatólag nem szerettek köveket faragni, fájuk meg nem volt. Mit lehet egy sivatagban csinálni, kõkori szinten? Hát ezt. Mászkálni fel-alá.
Érdekes megközelítés. Labirintus? Hát nemtudom. De arról már olvastam, mint lehetséges felhasználás, hogy valamiféle vízlelõhelyek felé vezetõ "szent-utak" akarnak lenni. A kérdés, hogy útnak elég érdekes alakokat vesznek fel, trapéz meg háromszög út? Elég érdekes teória mindenesetre. Egy Jim Woodmann nevezetû ember szerint emberes repülést sejtetnek a vonalak, mivel csak fölülrõl lehet teljes mértékben megszemlélni õket (ismerõs, mi?). Ezért gondolt is egyet, és az akkori nazcáknak elérhetõ anyagokból csinált is egy hõlégballont, ami repült is! Arra viszont nincs írásos emlék, hogy a Nazcák tulajdonában voltak-e hasonló ismereteknek. Szóval a találgatás folytatódik.
Szerintem ezek nem utak, nem vezetnek sehova, és túl rövidek. A hõlégballon is elég irreális. Ha tudtak volna ilyet, biztos hogy maradt volna nyoma.
Nekem az a tippem, hogy egyszerûen az isteneiknek rajzolták. Valószínûleg az õ isteneik is a magasban laktak, mint a többi népé, végülis ott van a legtöbb elérhetetlen és fura dolog (nap, hold, csillagok)
Nem hinném. ~30 centi mélységig el van távolítva a felsõ vöröses kavicsréteg, és kilátszik a fehér szikla. Szél nem csinál ilyet, esõ meg ott nem esik, a Föld legszárazabb területe. Paráznak is, hogy ha klímaváltozás jön, és kap a terület néhány (nem is kell sok) nagy esõt, akkor a vonalaknak reszeltek. Emellett az egyenesek is ugyanolyanok, mint az ábrák, azt meg elég vad lenne feltételezni, hogy a valami természeti jelenség majmot rajzol. :P Szal az azért elég biztos, hogy emberek mûve.
Nem egy rajz már alig kivehetõ, annyira tönkrement az emberi "beavatkozás" és egyéb tényezõk miatt. Van is valami alapítvány asszem, hogy megvédjék a rajzokat és vonalakat...
1908. június 30-án, Szibéria területén következett be egy körülben 1000 Hirosimai atombomba erejû robbanás.
Nehéz megmondani mi lehetett, mert a SZU felbomlásáig nem lehetett kutatni a területen. A legelfogadottabb elmélet hogy üstökös, meteor volt, de a mai napig nem találtak krátert az epicentrum közelében, pedig egy ekkora erejû becsapódásnak "illene" lyukat ütnie.
Nekem legjobban a Tesla féle elmélet tesztik az extrém magyarázatok közül :)