én beírtam gugliba hogy firefox 64 bit és máris kihozott egy frissítést. most raktam fel a win7 ultimate 64bitet és elõször 32biteset használtam, és 10 percen belül összeomlott. ezt használom 4 órája, és olyan gyors mint az elején.
Mert 4 GB RAM + videókari mellett a sima XP kék halált csinál, mert nem képes kezelni a memóriát... Nekem XP64-em van, de semmi baj nincs az FF3-mal, leszámítva, hogy néha a stream videók hangje elmegy. Ilyenkor FF restart kell.
Ez a firefox, kiegészítõ ez olyan szent grál, mint a fotosop. Linux is azért szar, mert nincs rá ugye fotosop(ellenben van cinepaint, vagy a fotosop userek 99%-nak a gimp is bõven sok...) aminek funkcióit ugye mindenki legalább 60%-ban kihasználja, és meg is vette legálisan :D
És emellett az a vicces, hogy az ff felhasználók úgy állítják be, mintha csak ff-re lenne kiegészítõ. Hát nem kisbarátocskáim, operára és a többire is van ezernyi, bár az opera már sokat out of box "tartalmaz", eddig még nemnagyon soroltak fel olyan "elengedhetetlen" ff kieget, amit ne lehetne 2 de legalább 1 másik böngészõn ugyanúgy megtalálni, esetleg más névvel...
ff kiegészítõvel vagy anélkül, középszar böngészõ, ennyi.
(mellesleg rohadjon meg az ff is a szabványtalan szarjaival, pl a mozilla- kezdetû szabványon kívüli css marhaságaival, lassan olyan lesz mint az ie6)
Én például nem használok addon-kat,de nem is omlott össze mióta használom!!De tényleg nem a leggyorsabb,de valahogy rászoktam és nemtok váltani!!!Bejön és kész!!Ennyi!
Elismerem én is használok 1-2-t, viszont van pár ismerõsöm akik nem hajlandók feltenni 1-et se(iskolában pedig max toolbarig jutnak el, viszont szvsz azt is csak azért mert néhány program felrakja telepítésnél). Ezzel csak arra célozok, hogy a fox felhasználók bizonyos(nagy?) része tesz az addonokra, függetlenül attól, hogy van néhány nagyon hasznos.
Mi volt benne annyira vicces? Kérlek oszd meg velünk.
Ha kételkedsz az operában, akkor nyugodtan kezd el felsorolni a kiegészítõket amiket használsz, és nincs operában hasonló megoldás, valószínûleg a nagy részében megcáfollak.
Igen, de szerintem te is tévedsz abban hogy mindenkirõl feltételezed a kiegészítõk használatát, egyszer találtam egy statisztikát errõl, sajnos már nem emlékszem, de a lényege az volt hogy átlagosan csak 1-2 kieget használnak az emberek, és ezt az átlagot is valószínûleg az az néhány tíz, százezer felhasználó tornázta fel akik 20-30 kiegészítõt is használnak. Szóval nyugodtan lehet feltételezni hogy a Firefox felhasználók többsége egyáltalán nem használ kiegészítõt, és ha ezt figyelembe vesszük már nem biztos hogy találunk valódi okot arra, hogy miért van ennyi Firefox felhasználó, persze a hypeon, és a firefoxos ismerõsökön kívül.
Az egyébként tény, hogy a Firefox legnagyobb elõnye a kiegészítõkben rejlik, de meglepõdnél ha tudnád hogy operával mi mindent meg lehet tenni kiegészítõk nélkül is, szerintem 10 kiegészítõbõl 8-at biztosan lehet helyettesíteni az operával is.
"Mert a kiegeket olyan sokan használják, persze... "
Te egészen biztosan nem Firefoxot használsz, mert különben nem írtad volna ezt. vmiki88-nak teljesen igaza van abban, hogy a Firefox ereje az iszonyat mennyiségû extension-ben rejlik. Lehet, hogy van nála gyorsabb és kevesebb memóriával is beérõ böngészõ, de a FF elõnye a kiterjesztésekben rejlõ hihetetlen rugalmasság, amivel állat mód fel lehet turbózni.
Mert a kiegeket olyan sokan használják, persze... Az Opera azért nem tetszik, mert kevés hozzá az értelmes kieg? Hát te tudod, viszont cserébe benne van egy rakás funkció amit az FF-nél csak az addonokban találsz meg.
1994-1995: Netscape Navigator
1995-2007 (!): Microsoft Internet Explorer
2007-2009: Mozilla Firefox
2009: Opera, Safari tesztelése, és végül megállapodás a
2009- : Google Chrome-nál.
Nyugodtan lehet kérdezni.
én tudom, sõt ELISMEREM, hogy a Firefox viszonylag lassú böngészõ (az IE-n kívül, annál minden gyorsabb :D), de miért elterjedt?
Mert több száz ingyenes kiegészítõje van. Van itt minden: Youtube-ról videó letöltés, letöltés menedzser, webfejlesztõ modulok stb.
Engem a firefox-on kívül semelyik böngészõ nem jött be (de a Safari idegesít a legjobban: ha egy oldalnak új fülön kéne megjelennie, de ehelyett egy új lapot nyit meg), opera (kevés kieg), google Chrome (itt is az addonok jelenlegi hiánya miatt)
Vicces dolgok ezek amiket írsz. A végére odaírhatnád, hogy személyes vélemény :)
Nem vagyok maradéktalanul elégedett az FF-el az tény, de azért közel sem ilyen szörnyû a helyzet. A 3.5 nálam gyorsabb mint az opera (9-10), js futtatás sebességében meg jelentõsen leelõzi azt... Már a memóriahasználat sem olyan vészes mint régebbi 3as verziókban. Ami a lopkodást illeti, mindegyik böngészõ fejlesztõi "lopnak" egymástól, ami nem baj, minden szoftver így fejlõdik. Egyébként is ezt a lopás szót felejtsük már el ebben a kontextusban, semmi értelme.
Fejlesztõként még mindig a FF okoz a legkevesebb gondot az összes böngészõ közül az meg, hogy technológiailag le van maradva már elképesztõ baromság. Elég megnézni, hogy a mozillánál dolgozó mérnökök, fejlesztõk mennyi mindent tettek az utóbbi években a web elõremozdításáért.
Egyébként is, mindegyiknek megvan a maga hibája, szájtépés helyett használd azt amelyik tetszik - felesleges feszültséget kelteni szélsõséges megnyilvánulásokkal.
100% ban egyet értek sonicXX-al.
OFF: Firefox jelenleg a legrosszabb böngészõ a piacon viszont azért terjed mert ez van alapból az Ubuntuban.
Meg kimossák az embereket agyát a kis rókával(mert trendi).
Én nem használok operát mert nincs szükségem arra a temérdek funkcióra ami benne van. Chrome vagy IE8 ,de azt elismerem hogy szinte minden ötletet az operától loptak. Firefox instabil ÉS lassú.
az oviban felhergeltek? :) nyugiii
úgy látom a te szép beszédû hozzászólásod, inkább OFF mint az enyém :)
én a cikkhez szóltam hozzá, te *fikáztad* az én hozzászólásom, kedves szép beszédû emberszabású :)
általában az embereknek, az igazság szokott fájni :)
nem ártana beszédkultúrát tanulni sok hozzád hasonlónak !
U.I.: mellékesen az utolsó mondatom is az Én véleményem, szóval az nem jelenti azt, hogy mások szerint is úgy van !
--------------------------------------------------------------------------------
Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
Gigabyte GA-EX38-DQ6
Kingston 2 GB DDR2 1066 MHz
NVIDIA GeForce 9600 GT (512 MB)
Kezdem tényleg a pofátlanság tetejének tartani amit a Mozilla csinál. Amióta az FF útnak indult, azóta csak lopkodja össze az ötleteket, amivel semmi gond nem is lenne akkor, ha a saját ötletek aránya legalább feléig megközelítené a másoktól kölcsönzött megoldásokat. És ez így, ebben a formában: undorító.
Ha nincs a sokat szidott Opera, az FF-ben talán a mai napig nem lenne: füles böngészés, munkamenet kezelõ, zoom. El tudja ma képzelni valaki ezek nélkül a netezést? A még többet szidott IE-bõl is vettek át megoldásokat. És most, hogy itt a Chrome, abból is. Eközben lényegében semmit se változott az elmúlt 5 évben: lassan indul, az istenek összes memóriáját is felzabálja, szar a "letöltés kezelõje" (az ezt javítani hivatott kiegészítések NEM a Mozilla érdemei, amúgy azok többsége is fagyásra erõsen hajlamos, használhatatlan), a beépített munkamenet kezelõ egy hulladék ha nincs feltuningolva addon-nal, oldalmegjelenítési és JS értelmezési sebességben épp csak hogy felzárkózott a 3.5 megjelenésével, de az se valami egetrengetõ. Privát böngészés... döbbenet hogy csak most jelent meg, a böngészõsáv zseniális keresõjét fejlesztõ csapattal pedig legszívesebben feltörölném a Szépmûvészeti Múzeum lépcsõit.
Ez a böngészõ valójában egy katasztrófa. A két dolog ami miatt életben van, az az MS IE6-os balfogása és sokáig húzódó töketlenkedése, valamint az a temérdek kiegészítõ, ami nélkül rendes ember idegösszeomlást kap (AdBlock), és azok amik a webfejlesztéshez nélkülözhetetlenek. Ezeket leszámítva, ha csak a böngészõt, mint alapterméket veszem figyelembe: az FF egy trágyadomb önmagában, és fõleg a mániákusok által gerjesztett hype nélkül. Folyamatos lemaradásban van technológiailag, és semmi innováció sincs benne.
Nem szeretem. Munkaeszköznek használni használom, de nem fogom szeretni sosem.
"z új verzió tervezett kezelõfelületi módosításaiba már korábban betekinthettünk," no itt elfelejtettétek írni, hogy szintén a Chrome mintájára. Most akkor hogy is van ez? A végén Chrome lesz a FF-ból? Legalábbis megpróbál átvenni tõle ezt-azt:) Akkor talán mégsem olyan rossz ez a Chrome, mint ahogy egyesek fikázni akarják. Meggyõzõdésem, hogy legtöbbjük ki sem próbálta. Én használom mióta megjelent, telejes megelégedettséggel:)
Nem hinném hogy a hozzászólása off lett volna. Egy részben informatikai témájú oldaltól igenis elvárható lenne, hogy ne ferdítsen állandóan bizonyos témákban.
Szép listát lehetne készíteni azokról a fejlesztésekrõl amiket az Opera vezetett be, de mégis másoknak tulajdonítják azokat, épp az ilyen cikkek miatt.
Persze ez a konkrét eset önmagában nem tragédia, bár ha egy magyar feltaláló munkáját egy külföldinek tulajdonítanák, akkor az az egy eset is kiverné sokakban a biztosítékot.
Az utolsó mondatába én is belekötnék, mert az tényleg felesleges volt, van aki számára valóban az Opera a jobb választás, másoknak viszont nem, nem igazán lehet megmondani melyik böngészõ a legjobb, és soha nem érdemes szándékosan flame indító hozzászólásokat írni.
Egyébként ha ilyen indulatokat kivált belõled egyetlen operás hozzászólás egy firefoxos hírnél, akkor javaslom olvasgasd kicsit az operás híreket és szólj be mindenkinek, aki meg merte említeni a firefoxot, voltak egy páran, talán épp te is.
A jelenlegi "hibrid" 64 bites procik nem, vagy csak kevéssel gyorsabbak 64 biten, mint 32 biten.
Viszont ha kell valamire a sok memória, akkor kell a 64 bit.
A 32 bit max 4GB-os (-kb.0,5GB, -VGA RAM) (Win: 2GB/process, 3GB némi hack után) limitjének feloldására ez a legegyszerûbb megoldás (megoldás volt a PAE is, de megkötésekkel).
No meg elnézve az FF memóriaigényét (és a verziószám négyzetével arányos növekedését :) ) , nemsokára kellesz abból 64 bites változat :)
Nekem x64 bites Windows 7-en egyszer nem fagyott még le a Firefox. Kezdetektõl fogva Firefoxot használtam, ezek után is ezt fogok, stabil, addonokkal jól bõvíthetõ, gyors, stb...
én eddig semmi fagyást nem tapasztaltam win7 alatt.
és minden lap külön szál funkció utánzat az ie8-ban is van.
Ki a faszt érdekel, hogy ki mit lopott a másiktól, nehogy már az Opera legyen a szent, és téríts máshol.
A hozzászólásod egy nagy OFF ennél a hírnél és töménytelen fika.
az a gond, hogy eddig szinte mindent az operától lopnak el a firefox és a chrome-osok is, és amikor cikkeket írnak az újdonságokról, akkor elfelejtik oda írni, hogy valójában kinek is volt az ötlete az a bizonyos...
persze senki se szereti reklámozni a konkurens termékeit
aki Opera-át használ a kezdetek óta az érti mirõl beszélek
különben is, aki jó webböngészõt akar az, az Opera 10 böngészõt használja Opera 10
--------------------------------------------------------------------------------
Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
Gigabyte GA-EX38-DQ6
Kingston 2 GB DDR2 1066 MHz
NVIDIA GeForce 9600 GT (512 MB)
Csak azért nem omlott össze az új bétád , mert nem tudtál hozzá addonokat letölteni . Amúgy a 3.5 nálam is összeomlik napi 1 -szer( 4 addonnal ) . Így mást használok :)
és mi van a x64 rendszer támogatással? A sima 32 bites firefox amit most hoztak ki az orba szájba összeomlik. Jelenleg a Minefield FF betát használom ami eddig nem omlott össze Windows 7 alatt.