Az utolsó hivatalos update nem túl bizalomgerjesztő:
"In this update we have finally fixed mouse related problems. It also adds support for next/prev mouse buttons e.g. switch to next/previous unit in mission or inventory screens. Last but not least you could run game in borderless window, so you don't have to worry about fullscreen modes any more."
Igen, balance problémáim voltak eleinte, azért hagytam abba végül. Egyelőre az alapjáték van meg, mert érdeklődés hiányában nem fogalalkoztam vele, de behúzom akkor a kiegeket is. Az általad említett DLC-t durván lehúzzák steam-en, ahogy olvasom sok gond van vele és nem csak bugok vagy balance problémák, hanem ennél jóval komolyabbak is. Lehet, hogy azt egyelőre kihagyom, főleg mrt sok olyan kritika van, mely szerint kényszerít dolgokra a játék, amit nagyon nem szeretek ezen a műfajon belül (az XCOM időzítőjétől is idegenkedtem, még akkor is, ha értem a célt amit szolgált, de na...ne hajtsanak és kényszerítsenek már egy játékban valamire, amit én még nem akarok csinálni).
Én télen megveszem az új DLC-t (Festering Skies) abban már légi harcok is lesznek és belevágok a 4. végigjátszásba. Szerintem hatalmas, ha nem a legjobb játék a műfajban. A topikjában írtam a tapasztalataimról. A balansz elég gáz volt a korai verziókban, szerintem már most elég jó. Ami gond van vele, hogy a honosítás nincs hozzáigazítva a legutóbbi frissítésekhez, így az most nem elérhető. Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.08.04. 09:36:37
Szerintem adj egy esélyt a Phoenix Point-nak. :) Én bőven 300 órát tettem eddig bele, és a kezdeti problémák ellenére, a legjobbak egyike lett a műfajban. A DLC-k is nagyon tartalmasak, és folyamatos fejlesztés alatt van a játék.
Én kínomban ismét feltettem az XCOM 2-t. Semmi jó címet nem találok a műfajban. Mutant Year Zero-t is meguntam, mondjuk eleve idegen tőlem a beszélő malac és hasonlók, filmeknél is menekültem ezektől, de tettem vele egy próbát, hátha.
Ejha! Nem gondoltam volna, hogy valaha is megjelenik. :) Most épp újra nekikezdtem az első résznek pár napja, mert még nem játszottam végig, nem volt hozzá türelmem, egy ponton mindig meguntam. Három hét múlva meg jön a King's Bounty 2! Ezt is megveszem talán, ha jóval olcsóbb lesz, mert 28 font enyhén túlárazott érte.
Szerintem ez a csapat már régen szétesett, csak valaki még összedobta 1.0-ig, hogy legalább ki lehessen adni és valamennyi pénzt hozzon. Érződik rajta, hogy nagyon nem voltak mögötte emberek. A hangok, zenék olyan szinten amatőr megoldások, hogy tartok tőle, nemhogy külön felelőse nem volt ennek a területnek, de aki csinálta, az szerintem egy programozó, akinek konkrétan nincsen hallása. Ezt egyébként elég sok indie játéknál látom, főleg a one man show jellegűeknél, hogy nem azért lesz mondjuk pixel art, mert az koncepció, hanem azért, mert azt egy grafikához nem értő is kb. össze tudja ütni egy pixel editorban. Hangok ugyanez. Ilyen lézer hangokat utoljára 1987-ben hallottam a játéktermi játékokban. A retrózás nem lenne baj, de ez a retro-nak nem a jóféle értelmezése, sokkal inkább nevezném igénytelenségnek. Ezt videó alapján szűrtem le, pénzt nem adok érte egyelőre, ennyit meg végképp nem. Lehet, megnézem zöldségesnél, aztán ha minimálisat is visszaad az eredeti hangulatból, akkor megveszem akcióban, maximum 5Euro-ért, ha valamilyen csoda folytán rendesen összekalapálják, akkor elmegyek 10-ig. Többet egyszerűen nem ér meg.
Az elsőt én is nagyon szerettem, de jelen állapotban ez a folytatás nem éri el az első rész szintjét. Bár az elsőn sokat dobot az a mod (bman vagy micsoda volt a neve).
Én is refundot kértem. Ezt az árat nem éri meg, max 5 eurót, de csak a nosztalgia miatt. A bugok a legkisebb gond, nagyobb baj az, hogy a játékmenet nagyon döcögős. A design olyan semmilyen, a hangok bűn rosszak, az animációk helyenként a 90-es évek szintjét sem érik el. A zene pedig tovább ront a hangulaton, annyira gyenge. Nem tudom, hogy csak a nosztalgia beszél belőlem, de az első része, mintha sokkal csiszoltabb lett volna.
Ahogy elnézem a Steam értékeléseket, még pár évet csiszolhatták volna. Néztem videókat is, hááá...azok a hangok. Egek. 1990-es retro.
After many long years, UFO2:Extraterrestrials Battle for Mercury has been finished! On the 15th of June it is available via Valve - Steam Publisher. The development studio Chaos Concept thanks to all fans that have waited so many years for the release. https://store.steampowered.com/app/1049850/UFO2_Extraterrestrials/
Játéktörténeti mérföldkő! Animáció nagyon kemény. 1995-ből, 3D Stuio R4 szint.
Planned Release Date: Spring 2021
Mondjuk kíváncsi leszek, mert attól, hogy Steam-en ott van, még nem kötelező tartani az időpontot. Újabb 10 év belefér ott is. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2021.05.21. 02:43:32
"After all these long years it is finally here. UFO2:ET is visible on Steam and prepared for release.. Stay tuned..."
Baba, történet szintjén már biztosan létezik a játék. Általában a script van meg elsőként -jobb helyeken, hiszen annak alapján kéne felépíteni a játékmenetet és a világot-, tehát logikusan innen már csak pár évtized, és meglesz ez...
By playing UFO 1 and interrogating captured aliens the player was continuously revealing, that the organization Counter alien forces of the Earth failed to stop alien invasion to the Earth and that the Earth was occupied by aliens. He found out, that people of the Earth had been enslaved and had become newly subjugated members of the alien society. Earth became part of the alien empire. After that, aliens attacked Esperanza. However the Counter alien forces of the Esperanza repelled the aliens from seizing their planet. By playing UFO1 the player built on the planet Esperanza spaceship Centaurus and then flew from Esperanza to the Earth to free Earth from alien's grip. The mission was successful and the Earth was freed. Since then, the people of the Earth like a Phoenix rises from the ashes and ahead of the Earth lies promis of the new beginning. That is where the story of the UFO 1 ends. At this very moment we turn back the wheel of time to the times when the Earth did not even imagine that there were any aliens planing invasion to the Earth although some engineers commonly considered as weirdos sensed, that next challenge for the Earth will come sooner or later from deep space. By playing the UFO2 the player will face to alien's attempt to occupy the Earth and will try somehow to save the Earth and stop aliens from seizing it. His research will tell him what to do. Stories of the UFO1 and UFO 2 are tied together. The UFO2 is actually a prequel to the UFO1 which means that the Earth has not been occupied yet and the planet Esperanza has not been even discovered yet.
Az angol szövegeket remélem nem ez a srác írja a játékba, mert akkor még az is siralmas lesz :)
Just for my information, does anyone remember UFO1ET story? The UFO1 and UFO2 stories are tied together. Till now the player who has played UFO1ET knows 1/2 of the story, if he used to read reports from his scientists.
Soon the introduction video will be released. The introduction video to UFO2ET will be hopefully visible on the Metal Canyon's channel together with his comments. The introduction video will introduce the player in the UFO2 story.
The complete story will the player reveal by playing the UFO2ET.
A Jagged Alliance Back to Action most 75%-os akcióban van a Steam-en. Nem rossz kis játék, persze kár, hogy nem körös, de nagyon jól el vagyok vele. :) Főleg, hogy van hozzá honosítás. :)
Hátha érdekel innen valakit...
Ráadásul ne feledjük, hogy ez a második rész! Vagyis nem a nulláról kell elkészíteni! Az eddig látottak alapján nem tér el jelentős mértékben az első résztől, sokkal inkább egy grafikai update + funkcióbővítésről lett volna szó. A program alapja, a játékmechanikát érintő programkódok mind adottak voltak már. Így még viccesebb a lassan 12éve húzódozás...
A WIkipédia szerint 2009-ben (!) jelentették be a folytatást. Azért te is érzed, hogy ez már nem az a kategória amiről beszélsz. Ha munka mellett 1-2 óra van rá, akkor tényleg az open source lenne a megoldás, de nyilván nem így indult. 2009-2010-ben még valószínűleg dolgoztak rajta, most már nem hinném. A tesztelés komoly projekten meg nem úgy megy, hogy na befejeztük 5 év után, el lehet kezdeni tesztelni.
"akkor igazán elkészíthetted már volna... vagy szólj nekik, hogy besegítenél..."
Klasszikus érvelési hiba (ha valamit mi nem csinálunk, arról véleményünk se legyen...Ez butaság. Ilyen alapon se filmről, se zenéről, se semmiről ne alkossunk véleményt, hacsak nem vagyunk filmrendezőktől kezdve zenészeken át, építészmérnökig akármik IS).
Ez egy üzleti vállalkozás, egy piaci szereplő, aki a termékét pénzért fogja árulni, és aki ebben a minőségében 10éve ígérget. Nem egy free open source project, ahol az érvelésed talán megállná a helyét. Egy ilyenbe szívesen be is segítenék (grafikus vagyok főállásban, nem lenne lehetetlen). Ráadásul a határidőket (a sokadikat) ők adják meg, nem én/mi, és bár a játékfejlesztésben nem szokatlan a csúszás, de nem ilyen szinten. Ezek a srácok évente belejelntenek legalább 2, esetenként 3 megjelenési dátumot is, amit rendre nem tartanak. Az első 2-3 évben ez elnézhető, de 10év toszogatás egy ilyen címre már vicc.
Megjegyzem, létezik(létezett?) open source UFO játék, és teljesen vállalható volt. Nem üzleti alapon futó project amit valóban hobbiból és valóban csak pár ember készített, ehhez képest folyamatosan jöttek ki a verziók és élvezetes, játszható game volt. Még multit is tud!
Ezzel nincs is baj. A gond az, hogy ezzel a vilagon (szinte) mindenki tisztaban is van, csak pechunkre pont ok nem, ezert is adnak meg vallalhatatlan megjelenesi idopontokat. Es ezzel van a "gond" - ami valojaban nem gond, csak okot ad nemi (jogos) gunyra, elcelodesre :)
akkor igazán elkészíthetted már volna... vagy szólj nekik, hogy besegítenél...
2-3 év úgy lehet befejezni, ha nem csak ketten dolgoznak rajta, és napi 8 órában...
ők valószínűleg meló mellett csinálják, mert ebből tuti nem élnek meg, úgy meg kevés rá az idő, pláne család, gyerekek mellett, amikor szabadidőd magadra van kábé 1-3 óra per nap, és nem feltétlen csak programozással akarják tölteni ezt a kevés időt.. szvsz heti 8-10 órát ha tudnak fele foglalkozni...
amúgy valszeg kész, de tesztelésre is kell időt szánni... és hát arra is mennyi az ideális ? 50 óra ? 100 ? 500 ? 1000 ? azzal is elmennek hónapok.. plusz rájönni, hogy a bugot épp mi okozta, hol okozta, hogy okozta, kijavítani, lehetőleg úgy, hogy ne okozzon 3 újat..
10év alatt még egyet se tudtak befejezni, nemhogy kettőt. Ez különösen azért durva, mert egy ilyen szintű játék fejlesztése max. 2-3 év, még kevés emberrel is. Igen, trollok egyértelműen.
Képzelem mennyire dolgoztak keményen a nyáron :D Egyébként azt vágjátok hogy a honlap szerint (nem mintha ez jelentene bármit is) még mindig egyszerre 2 játékot "fejlesztenek" párhuzamosan? :) http://www.ufo2extraterrestrials.com/ http://www.ufo2extraterrestrials.com/shadows-over-earth.htm
"Good evening, Even though we have been working on the UFO2 hard during the summer, sadly I have to admit, the game is still beeing tested. The introduction movie is beeing re-rendered in higher resolution. Once all scenes are re-rendered the introduction movie will be released. I believe it will remind you what we all love so much. The old school 1993 icon classic , UFO: Enemy unknown or UFO:Defence if you like."
Thanks az ötleteket! A Mutant Year Zero-t nem ismertem, felvettem listába, a PP-t megjelenést követően toltam, tetszett is, de valahogy nem volt az igazi, nem igazán kötött le hoszabb távon (amiben a balance problémák is erősen közrejátszottak)
Most hirtelen felindulásból megvettem a Wasteland 3-at, és eddig nagyon bejön! Elleszek vele egy darabig.
Nézzetek be a Jagged Alliance 3 topikba is, ott gyűjtögetjük a hasonló játékokat (bár nyilván nem mindegyik akkora kaliberű, mint egy XCOM, PP, vagy ez a UFO 2 "Neverending Story" Extraterrestrials) :)
Érdemes kipróbálni a Phoenix Pointot is, sokat patch-eltek rajta, írtam a topikjában is! :) Nekem tetszett a Chimera Squad, is 40 óra volt az 1. végigjátszásom! :) A Mutant Year Zero-t is szerettem.
Én biztos nem hiszem. Évekkel ezelőtt világos volt már, hogy kamu az egész. Grafika nem lényeges, ha a játékmenet jó. Én szeretem a Firaxis féle csilivili Xcom-ot is, de azért nem lenne rossz egy régivágású, redes taktikai UFO game, mert a Firaxis féle bár élvezetes meg minden, de marhára le van butítva az ős eredetihez képest. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.06.18. 19:55:11
Ti komolyan elhiszitek, hogy ebből lesz még valami? :) Az évszázad trolljai ezek. Az a fb post is milyen már, mintha egy 14 éves írta volna, komolytalan az egész. Eleve ilyen grafikai szinttel kijönni 2020-ban. Értem hogy nem az a lényeg, de na... ez már 2008-ban is csak épphogy elfogadható volt a hardcore fanoknak, de azóta már készült sokminden más, ami szebb is, vagy akár jobb is.
Wikipédia szerint öten vannak a Chaos Concept-nél, abból kettő kulcsember..
szóval szerintem simán az ötből max ez a két ember dolgozik rajta, meló és család mellett amikor épp van rá idejük, de simán lehet, hogy már csak 1 ember viszi a hátán..
lentebbihez hozzászólva stimmel, 2000 bugot javítottak már ki, múlt időt használ
reméljük, hogy nem maradt még benne 3000 (:
Ez is jogos. Még ha közönségi finanszírozás állna a játék mögött, még megérteném (nem elfogadnám, megérteném), hogy ok, lopják a pénzt.. :) De az is lehet, hogy a Duke Nukem rekordját akarják csak megdönteni.
Igazad van, de a játék meg ezerszer akkora! Mondjuk ha ketten dolgoznak rajta, akkor érthető...lenne, ha nem ez menne 10éve. Olyanokból indulok ki, mint a Terraria amit egy, azaz egy ember fejleszt, a Star Made amit szintén, de ott van mondjuk No Man's Sky is, amit szintén csak kb. 20-an, százszor ekkora project és 2 havonta annyi tartalom jön tőlük, mint ez az egész UFO2. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.05.28. 23:36:58
nem mintha annyira nagyon védeni akarnám a fejlesztőket, de a Cyberpunkon 500 db fejlesztő dolgozik. Ezen, meg 2. Már ha dolgoznak :D Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2020.05.28. 17:38:08
Egy Cyberpunk szintű játéknál toltak ennyit a megjelenésen...Ezt a játékot nem azért tolják, mert bugot javítanak, ha ez igaz lenne, akkor max 1 hónap csúszásról lenne szó. (és még az sem lenne hihető, ismerve az előzményeket). Meg kéne kérdezni tőlük, hogy mire jó ez az egész zagyválás? Mit remélnek ettől?