Nem éppen. Bár én egyetlen ilyen játékkal játszottam pár hétig életem során, mégpedig a Runescape-el.
Elég fárasztó, de akkoriban még nagyon mulatságos játék volt. Éppen valami bányát kerestem, hát "elkiáltottam" magamat, hogy ugyan tudna-e valaki segíteni. Egybõl jött egy bazi erõs emberke, hogy tudja merre van, elkísért oda, megköszöntem, oszt jó napot. Nem szólt be, nem akart megtámadni, nem vert át.
Ja egyébként szóba kerültek itt a tört szerverek is, tényleg vannak gagyik, de vannak nagyon jók is.
És miért nem játszom eredetin? Pont a #2-ben írtak miatt. A tört szerveren sokkal nagyobb arányban vannak azok, akik közösséget akarnak, vagy csak egyszerûen játszani. Ezek általában nem a 12 éves korosztályból kerülnek ki. Kisebb a népsûrûség, de - a jobb szervereken - pont annyian vannak, hogy lehessen másokkal együtt játszani, de még ne legyen tömeg és a questek is elvégezhetõk legyenek (ott van a quest mob ahol kell és nem ölte le senki elõlem)
Kicsit családiasabb. Igen, elõfordulnak bugok, de van olyan szerver, ahol csak elvétve. Nem reklámozok, nem mondom melyikre gondolok. Ja és aki nem akarja a Cataclysm féle ámokfutást elszenvedni (sztem nagyon elhibázott lépés), azok élvezhetik az eredeti területeket.
azért ennyi ideje játszani egy játékkal, sztem is kezdhet kicsit uncsi lenni :D
Én 2005 vége óta játszom City of Heroes/Villains-t, kisebb-nagyobb szünetekkel :-) Tény, hogy elég jó a küldetésrendszere, nekem legalábbis tetszik. De egy õswowos haverom pont ezt szólta le :-P
Most Champions Online-nal kezdtem játszani. Ugyan azok csinálják, mint akik a CoX-ot, és szerintem még jobb is lett. Vagy csak frissebb, újabb, mint a kicsit már néha uncsi CoX :-)
nem még nem toltam többszáz órát az Aionnal.. egyrészt mert amióta megjelent csak az igazán kockák lennének erre képesek, vagy akik már bétáztak is vele...
másrészt a képi világa nem fogott meg..
oké a GW lehet kicsit kilóg a hagyományos MMORPG-k csoportjából, de most elõjöhet az hogy ez most jó, vagy rossz.. ha hagyományos MMOkat nézzük mind a farmolásról szól.. ha nem is ez benne a cél, de ha sikeres akarsz lenni pl PvPben akkor muszály..
egyedül a CoH/V jutott át a hozz 30 hódfaszt és 5 Zsiráftaknyot szintû Questeken.. az is leginkább a questmakernek köszönhetõen..
aiont ugyan az a cég csinálja mint a lineage2-t. Aminek a játékrendszere igen jó volt. A gond az volt vele, hogy a kliens egy bugos lassú szar volt, unreal2 motorral. Critical error helyek, sok töltögetés fõleg a területek határain (elõtöltés nuku), majd rejtélyes módon bizonyos gépeken jól futó kliens bizonyos gépeken, még ha erõsebb is, szarul.
Aztán néhány év után megjelentek az elborult skillek, pl idõszakos sebezhetetlenség, lethal skillek, stb. amik jól szétbasztak mindent, és a pvp annyi lett hogy: az nyer aki jobbkor rakja fel az ally sebezhetetlenséget, és tõrösöknél meg az akinek elõbb jön be a lethal(1-et szúr és meghal az ellenfél :D tök mindegy milyen buffjai voltak). aionnál is várhatóak ezek.
Ebben csak az a kinos, hogy a GW nem MMORPG (bar szerintem jo kis jatek)hanem CORPG (Competitive Online Role-Playing Game) Masreszt teny es valo..hihetetlenul szar questmodellek is vannak a WoW-ban (kedvencem: menj es hozd el a barlang melyen levo x targyat..10000 mobon at visszaviszem...jo,most menj vissza es hozz 10 mobalkatreszt,azokbol a mobokbol,amik csak a barlang legmelyen tanyaznak...200 ora farmolas utan...jo most osszekeverjuk a cuccosokat es az eredmenyt hasznald a barlang legmelyen....o bazd meg...)De ez mas mmorpgkre is igaz:D
(Runes of Magicet probalgattam mostanaban es bar jo sok hiba van benne,azert alazza a wowot olyan szempontbol,hogy bar nincs mogotte annyi ev fejlodes es hatalmas penzmennyiseg(az jatek maga ingyenes),de annyival nem rosszabb,igenytelenebb...shame on u blizz....
aha.. mind.. jah.. persze.. Guild Wars? a karaktert jóformán fél nap alatt kimaxolod, utána csak a cuccok begyûjtése van hogy a pvp részben tolhasd különbözõ taktikákban.. rétegjáték emiatt szerintem de jobb mint a wow.. aztán ott a City of heroes küldetésszerkesztõje.. amennyire tudom ott egy quest nem merül ki a menj ide és kattints erre a fazonra, aztán õ elküld hogy hozz 15 mókusfület, és 33 pocokfarkat, majd mikor visszaviszed neki egy kiadós farmolás után, közli veled hogy nah akkor most menj és beszélj ezzel a fazonnal, aki majd ismét elküld hódofgat gyûjtetni. és így tovább egészen a 80lvl-ig.. vagy ameddig mehet majd..
remélem Aion lesz, és a wow játékoslétszáma hirtelen megcsappan pár millió játékossal, hogy a Blizzard ezután végre valami értékelhetõ projectet is elkezdjen fejleszteni.. mert szép és jó hogy készül a Dio3, tavasszal jön a Starcraft 2 1/3, de ezen kívül? ülnek a seggükön, hol van a Lost vikings, vagy a Blackthorne? vagy maga a Warcraft Stratégia?
ui: Mellesleg nem kicsit rühellem a wow-t, játszottam is vele, de ez a farmkényszer és a sok köcsög vérpistike, akik lenooboztak ha valami olyat kérdeztél ami az õ civil élettõl mentes világukban természetes, és felfordul a gyomrom azoktól akik kísértetik magukat valami magas szintû testõrrel, és kötözködik, hogy megtámadják.. hisz vagy õ öli meg a játékost, vagy a kimaxolt testõr..
A cikk elég finoman fogalmaz. Mondjuk ki nyíltan: egyik kínai csúcshivatalt a Blizzard keni (NetEase-n keresztül), hogy menjen a WoW kínában, a másikat meg az EA (The9+Shanda-n keresztül), hogy ne menjen a WoW kínában. A kínai pártkatonák lejátsszák egymás között a meccset, ezen fog múlni, hogy kínában WoW lesz-e vagy Aion.