Látom te sem, mivel egy alapvetõ, tényszerû állításból ilyen következtetésekre jutsz. Szólj, ha az elõbbi állításomon kívül más stratégiai vonzata is van a változtatásnak. Köszi. Ok, h ettõl 1 hangyafasznyit "realisztikusabb a játékmenet", de ez említésre méltó vmi miatt ("realisztikusabb stratégiai lehetõség")? Ez volna a lényeg. Ezért is nem értem miben lesz ez jobb? Kevesebb mezõrõl lehet támadni, ennyit vettem észre, egyéb?
"Ezúttal hatszögekre van osztva a térkép, mely elméletileg "realisztikusabb játékmenetet és stratégiai lehetõségeket rejt magában"."
Nem tom, így 6 szomszédos mezõ van, míg eddig 8 volt.
Nem tom, én a gépre hagytam, h megvívja a csatákat, több egységem is veszett oda. Na és? A veszteséget újraképzem. Izmos gazdaságot gyorsan össze lehetett hozni, aztán már csak társasjáték volt az egész, mint a civ. Viszont meg volt a lehetõség, hogyha kedvem volt, akkor lejátszhattam én is a csatát. Az volt a vicces, h kb. mindig 1 faltörõ kossal ostromoltam minden falat, amivel soha nem tudnám betörni, de a gép által lejátszott csatában ez mind1 volt, csak a túlerõ volt a lényeg:)
Egyébként persze nem volna olyan jól modellezett, de legalább már lenne vmi. Ilyen kõkorszakitól a jövõbe stratégiákat meg már csináltak néhányat ageof/starcraft stílusban. Min. olyan csatateret simán összedobhatnak. Nem lenne tökéletes, de több, mintha semmi sem lenne.
Az RTW-ben is el volt rontva a dolog, vicces amikor diplomatával megyek háborúzni. Felvásárolok minden ellenséges sereget. Meg idegesítõ TW-ban, h aki a szomszédom az biztosan egybõl háborúzni akar. Épp befejeztem a környék meghódítását, erre még két ellenségre teszek szert. És valójában 0 kihívás, mert tudom, h mindet legyakom, csak idõ kérdése. Végülis minden gép elleni játékban ez a rossz. Kiismerhetõ a gép gyengesége aztán meg unalmas lesz a játék, sztem. Emberek meg mindig máshogy viselkednek.
A TW jellegû csata azért nem tanácsos, mert így is oltári hosszú játékok lehetségesek. Az is külön probléma, hogy eltérõ korokhoz hogyan gyártasz azonos RTS motort? Ha két nép között nagy a difi, akkor hogyan hidalod át? Hogyan lenne alkalmas RTS motor egy kõkorszaki csata és egy modernt kombinált tüzérségi, légi és haditengerészeti csata modellezésére? Elvi lehetõség el tudom képzelni, csak akkor nem 30 dollárért vennéd a játékot, hanem 3000 ezerért és nem ma jönne ki, hanem X év múlva.
Valamért azt érzem, hogy sokan egyáltalán nem gondolják a modellezési problémákat. Még tökéletesen azonos korszakba tartozó egység tisztességes szimulálása sem ment sem az RTW sem az MTW2 esetén sem véleményem szerint és alapvetõ funkciók hiányzotak az egységek irányításánál és azok irányításának modellezésénél.
Diplomácia. Az RTW legalább olyan szinten jó volt, hogy pénzen kilóra meg lehetett venni egyes seregeket vagy zsoldosokból viszonylag gyorsan össze lehetett rántani sereget, egy ideig...
Ezt a CiV IV-ben nem lehet. Hiába van BTS és RoM mivel a diplomácia alapja a sereg nagysága, lószart sem én. Továbbra sincs semmi a kardon túl...
Tényleg elmehetne a távolabbi jövõbe scifisen, ilyen bolygókat is lehetne foglalni, meg ûrlényeket gyakni. Az egész meg lehetne a Total Warhoz is hasonló, aki akarja, az megvívhassa a csatákat. És innentõl meg már csak egy kis FPS-t meg szerepjátékot kéne majd belevinni:) és megvan az all-in-one játék:D De komolyan, sztem a Total Waros jelleg jó volna, meg a kicsit távolabbi jövõ. És lehetne értelmesebben is megcsinálni a diplomáciát, ha csak haderõ alapján nézik, h kivel állnak le, akkor fölösleges. Pl. Sporeban voltak olyan népek, akik alapból inkább barátságosak, ill. akik nagyon agresszívek és kettõ közt is voltak. Vmi hasonló jó volna, pl. ahogy telik az idõ úgy változhat a népek hozzáállása vmilyen események hatására. De ha marad a diplomácia, a régi, akkor szörnyen gagyi, nagyon nem érezném, h többet tettek volna le az asztalra a jobb grafon kívül.
Tudom, hogy a CP nem SM szériás, de akkor is Civ...
NA VÉGRE!! Az ilyen játékok miatt érdemes számítógépet tartani.Ez a sorozat abszolult No.1. Ami jó lenne ha benne lenne:Ûrbázisok,Víz alatti bázisok létrehozása mint pl a Call to Power-ben ami szerintem nem volt rossz,csak ott az AI tényleg nulla volt.Persze nem kell elmenni a sci-fi irányába. Ha csak olyan jó lesz mint a 4 akkor végem van. Az AC-ból is vehetnének át ötleteket pl a magasság,domborzat figyelése (a hozzá tartozó klímával,idõjárással). Egyelõre ennyi.
már bocs de így tizenx év civezés után a fikázáson kívül többet is tudhatnál, pl hogy a Call to power nem Civ 3 volt. A Civ 3 egyébként jó volt, jobb mint a 2, mert belevitték az Alpha Centauri-ban már kipróbált újításokat.
MI akkor szegi meg a szövetséget amikor csak akarja... ja ezt mondd Sztálinnak amikor Hitler megtámadta ;)
A Call to Power sorozat nem Sid Meier, csak egy koppintott mellékág. A másodiknak nem is lehetett már a címében a Civilization.
Dplomáciával sztem azért van bajod, mert a gép alapvetõen a haderõ alapján dönt, és teljesen máshogy áll a dologhoz, mint egy ember. Ha te tartasz egy 500-egységes büntetõhadsereget egy városban, vasúttal bekötve mindenhová, minden máshol meg csak annyi sereg van, hogy a rendet tartsa, akkor a gép úgy fogja gondolni, hogy neked a határ menti városaid gyengék, azokat el lehet tõled foglalni. Az nem érdekli, hogy 1 körön belül ott vagy, csak a pillanatnyi helyzetet értékeli. És megtámad. Ha ezt ki akarod küszöbölni, akarsz gépi szövetségest tartani(nem értem, miért igényed ez, egyébként), akkor úgy kell csinálni, ahogy a gépek. Városonként 6-10 korszerû egység vakargassa a tökét. (Pontos számhoz nézd meg, mennyit tart a szövetségesed a városaiban, kb annyi legyen neked is!) Akkor nem fog hülyeségeket csinálni.
Ez egyébként nyilvánvalóan AI hiba, de ki lehet használni.
A 2. rész anno nem volt rossz. Messze azzal játszottam a legtöbbet az összes közül. A CiV III vagy Call to Powerrel gyak szinte semmit. Azokat nagyon eltolták szerintem.
Az eredeti Civ IV tech tree-je viszont az én szememben nevetségesen vissza lett vágva. A Civ 2 is jobb volt nála.
A CiV IV nagy hibája a dimplomácia még mindig csak dísz. Csinálhattam bármit - még a RoM 2 táján levõ moddal is, az MI akkor szegi meg a szövetséget, amikor csak akarja, +10 feletti viszony esetén is. Ez nem csak Civ probléma. A RTW és MTW2 estén is kb. annyi haszna van a diplomáciának, hogy békét köthetsz. Soha nem tudtam semmiféle értelmes szövetséget vagy komoly diplomáciai mûveletet összehozni.
Persze, tudom, én vagyok a béna így tizenx év Civezés után...
Nagy barátja vagyok a sorozatnak, fõleg a 2. és a 4. résszel játszottam sokat. A képek alapján viszont úgy tûnik, mintha pont ennek a két résznek a megjelenítését kívánták volna vegyíteni, mégsem vagyok tõle elragadtatva. Szerintem a 4. rész pont jó volt úgy, ahogy volt. Ebben a játékstílusban nem az egyre jobb grafika számít. Mindenesetre kíváncsi leszek a végkifejlettre....