Miért jó visszaadni várost? Én most a grúzokkal elég jót hoztam össze, bár a normáltól eggyel könyebb szinten. nem adtam vissza semmit annak akitől elfoglaltam, hanem nyomtam tovább a következőt is :D
ja, és a katonai erő. Sztem jobban lehet sunyulni mint régen, én szinte mindig pénzen veszem a katonai egységeket, ha sejteni lehet hogy valakivel gubanc lesz akkor be kell vásárolni, és hagyni hogy megtámadjon (rontani a viszonyon így-úgy), és akkor letarolni hogy sose álljon talpra igazán. Nincs lányoskodás. Aztán visszaadsz neki mindent (kivéve ha kihagyhatatlanul jó helyen van egy városa), visszaadsz mindent, aranyért meg amije van...de földje sóval behintve, és asszonyaik fenekestül felforgatva..
A Civ' játékokban sztem pont az a jó hogy sokféleképpen játszható, de kifizetődő határozottan menni, én általában a pénzre megyek és mentem mindig is. általában több várossal indítok, ezért az elején lassú vagyok, de ki tudom zárni az ellenfelet...nem léphetnek a határaimon belül, és úgy kell vásárolni a területeket, hogy összezárjanak a városok, és ugyanakkor kizárd a többieket..de túl sok város sem lehet..az egész egy f@sza egyensúlyozás, a tudomány fejlesztése kötelező, de gyorsítsd ha tudod, inkább azokat fejleszd amit már gyorsítottál még akkor is ha nem tűnik fontosnak. Olyan qva sokat lehetne írni, hogy inkább azt írom hogy játszd sokat, és akkor rájössz mindenre :) A hibái ellenére minden Civ' egy qva jó játék. Régebben könnyebb volt (eladtad a tájékozottságodat a többi játékossal, és úgy általában üzletileg ki tudtad zsigerelni őket, ..illetve már a történelem korai szakaszában olyan fejlettségi fokon álltál hogy esélye sem volt az AI-nak...stb), Most sok mindenre kell figyelni, jól használni a bónuszokat. ..talán az egyetlen amit mondhatok az az hogy a játék elején sokat csavarogjál egy felderítővel, és szopasd (bocs) az AI-t ahol tudod, aki gyenge annak adj el stratégiai erőforrásokat, és lassítsd azokat akik erősebbek..ha háborúba keveredsz akkor okozz nagy károkat, nem fog tanulni belőle sajnos, de kíméletlennek kell lenni, csak azzal legyél jó fej aki gyenge..azzal lehetsz nagyvonalú is akár. Azok az ellenfelek akik kevés várossal indulnak azok eleinte jobbak lesznek, vallásban, csodákban...mert nagyon sok, nem véletlenül nagyon sok áldozat egy telepes, de a játék késői szakaszában ez adja az erőt. DE az egész az egyensúlyról szól, az hogy mi a sok város azt nem nagyon lehet megmondani, térkép és erőforrás függő. Jó játékkal játszol, szóval nyugodtan kezd újra, egyre könnyebb lesz.
1. Mindig manuálisan tedd le a tile-okra, hogy ki és mit dolgozik.
2. Értsd meg a shield, commerce és luxury alapjait. Én a kommentből úgy látom, hogy ez nincs meg.
3. Aztékkal találtálam legkönnyebbnek a játékot anno. A workerrel dolgozz addig, ameddig csak lehetősége van építeni halál előtt, aztán áldozd be, hogy gyorsabban legyen district. Más néppel a taktika ugyanez, csak add el a workert. Iszonyatosan sok pénzt lehet keresni és alig lassul a fejlődés. Erőlködés nélkül vertem meg a gépet 6. szinten is kb. úthenger voltam.
Város államot ne támadj, inkább nyerd el szövetségesnek! Az elején erősödj egy kicsit (városok, gazdaság tudomány stb), kerüld a harcot, majd ha elfogynak a szabad helyek a környékeden úgy is konfrontálódsz majd...
Sziasztok! Pár napja kezdtem el játszani a Civilization 6.-al. Eléggé bejövős a játék, de akadt néhány alapvető gondom. Van-e valakinek valami jó kezdő stratégiája? Mert sokszor van, hogy mikor indítok egy játékot a gép még ókorban elver :D Legutóbbi játékomban az usával kezdtem valós kezdőhelyen és megtámadtam a szomszédos városállamot (ontario), de nem elég, hogy el sem tudtam foglalni, hanem ameddig szívtam velük, addig a Creek vagy 4 várost alapítottak pár kör alatt körülöttem, így elvágva a terjeszkedéstől. Szóval, van-e valami bevett taktika a fejlesztéseknél, illetve mi éri meg? A fővárosomat fejleszteni vagy minél előbb egy újat alapítani? Illetve, ha eddig jól értelmeztem, akkor ha az építőkkel felhúzom az összes bányát,farmot amit lehet a város körül, akkor a város gyorsabban fog akár egységeket is termelni, igaz? Illetve egy jó kezdő nép is kéne xD köszi. :D
Az, hogy te nem hallottál róla és azt, hogy mi csinált az nem jelent semmit. Legfeljebb azt, hogy kommentelés előtt húszig elszámolhattál volna.
Az MI pont olyan kőhülye és csaló, mint volt mindig is, de az eddig látszat diplomácia is megszűnt a warmonget miatt, amit 2 év alatt sem sikerült kijavítani.
A kész civ4et hasonlítod a félkész civ6hoz. A vanilla 4 is egy sokkal gyengébb volt, mint a két kieg után. Ugyanígy volt a 5 is amúgy meg a beyond earth is, hogy a párhuzamosan futó részt is nézzük. Már van egy kieg, ami sokat csiszol a dolgon, de még közel sem annyira letisztult ez a része, mint mondjuk a 4ben volt, de az alap és a kieg már ég és föld. És február 14én jön a második kieg, ami meg pont erre fekszik rá. Fillérekért van ötödik rész karácsonyi akcióban a steamen, szerintem azzal küzdj, amíg ideér a második kieg, ha ennyire a lelkedre veszed ezeket a dolgokat.
Néhány példát írok azért, amin kiakadtam: első játékomban Pedroval nyomultam nyilván cult vict volt a cél és hát mivel tanuló játék volt, chieftain fokozatban persze könnyedén nyertem. Bosszantó volt viszont, hogy az aztékok és a franciák (most azt hagyjuk is, hogy IRL volt egy Napolenjuk, volt egy Lajosuk, de az idióta gender meg egyenlőségpártiság miatt kitaláltak egy Medici Katalint, aki még csak uralkodó sem volt, sztem hozzám hasonlóan az emberek 90%-a nem is hallott róla soha - ha francia lennék, rohadtul ki lennék akadva) hadat üzentek, amelynek során úgy esett, hogy elfoglaltam három azték várost (kereskedelmi útvonal biztosítása érdekében). Innentől kezdve folyamatosan mindenki azzal vádolt, hogy háborús agresszor vagyok, mégpedig úgy, hogy a későbbiekben ez a két banda még többször is hadat üzent, én innentől már csak védekeztem, semmit nem foglaltam el, és folyamatosan engem kiáltottak ki agresszornak, ez azért gigalol.
Másik dolog: ha én megpróbálok konvertálni egy várost, rögtön hisztizni kezd az uralkodó, és ha nem csicskulok be, komoly büntetőpontokat kapok. Ehhez képest a mostani játékomban (II. Fülöp) a norvégok már második ízben a szövetségeseim, erre betalált egy csomó misszionáriussal, és amikor szóltam neki, hogy ezt nem kéne, természetesen csak mosolygott. De ez még semmi, mert kémet is küldött hozzám ez a jó szövetséges és lopott tőlem civic boost-ot. És még csak szemrehányást sem tudok neki tenni, hogy ejnye-bejnye, ezt azért nem kellene pajtás, mert nincs ilyen opció. Ez is egy vicc.
Sziasztok!
Ősrégi cives vagyok, de az 5-öst kihagytam, valahogy nem ragadott meg. Most belevágtam a 6-ba (alap verzió), és több mint felemás érzéseim vannak. Számtalan érthetetlen visszalépés a 4-hez képest, elsősorban az (abban a részben sem épp tökéletes) AI/diplomácia terén. Konkrétan egy rakás trágyahalom lett. De egy csomó egyéb is van, hiányzik az events' log (ezt csak lehet, hogy én nem találtam meg), deal-eknél borzalmas a manuális állítgatás az arannyal stb. stb. Nyugtassatok meg, hogy valamelyik mod/kiegészítő orvosolta ezeket (már elkezdtem visszaolvasni, csak egy gyors lelkisegélyt kérek, mert eléggé ki vagyok akadva - sok dolog nagyon tetszik a 6-ban, de az ellenfelek működése annyira gáz, hogy már-már az élvezhetetlenség határát súrolja).
Ha nem csináltatok még soha Local Network játékot akkor csak keressétek meg a játék mentési mappáját, a Single mellé készítsetek egy Multi mappát, bele egy auto mappát, mindezek után a mentett játékot csak másoljátok be a Multi könyvtárba és a játék látni fogja a fájlt.
Bármit beállíthatsz, nehézség, ellenfelek száma, városállamok győzelmi feltételek stb viszont a térkép tipusát, méretét és a hozzá tartozókat NE változtassátok ( legalábbis nekem így elindult ) az eredeti mentéshez képest, mert akkor teljesen más lesz a térkép hiába az egész.
Mondjuk csalással nem fedtem fel a térképet, hogy megnézzem igazam van-e, de logikusnak tartom.
Köszönöm a segítséget, remélem én is tudtam segíteni ezzel! :)
Hmm, hát jó rég Civeztem, lehet valami mod mutatja csak meg ? Akkor viszont log-ból. A Dokumentumok/Civ6/Logs mappában van egy Lua.log, nyisd meg Wordpaddal vagy mégjobb ha Notepad++ -al és próbálj a Map Seed szavakra keresni, az utána levő számsor a szükséges seed. Lehet többet is találsz, de ha az ott levő "gamerandomseed"-et és "maprandomseed"-it is beírod új játéknál, akkor a mentett játékod kezdését kell majd látnod. Ha nyert, akkor az adott maprandomseed-et használva bármilyen más beállítással tudsz új játékot kezdeni azon a pályán. De arra figyelj, hogy az adott pálya méretéhez ne adj több Leader-t, mint ahányan kényelmesen elfértek.
Hát én semmit nem találok sajnos. :( Átnéztem a menüt, sehol semmit nem ír csak a mentés vagy betöltésnél írja, hogy milyen tipusú és nagyságú pályán vagyok, de más adat nem derül ki. Valaki meg tudná mutatni hol találom ezt az információt az aktuális játékomban?
Játék kezdésekor kapsz két generált seed -et, egyik a beállításokat, másik a pálya kinézetét tartalmazza. Ha nyomsz egy Esc-et játék közben, akkor ott meg tudod nézni valahol a seed-eket. Nincs most fent a játékom ezért nem tudom pontosan hol, de látod a vezetőd, pálya infókat, stb.
Semi-OFF: The past couple years have been an adventure for Jon Shafer, lead designer of Civilization 5, but one thing has been a constant – his slow-burn personal 4X strategy project At The Gates, now due to release on January 23rd under the banner of Conifer Games. Looking like a more condensed take on Civilization, it has players leading their dark age tribe from nothing to (hopefully) usurping the mighty but unstable Roman Empire. It has a smaller, more human focus, with your clan leaders within your faction having their own traits, and your people needing food and shelter to survive harsh winters. Below, a release date trailer.
Mert kicsit egyszerűek, van egy csúszka, ha azon negatívba eléred a végpontot akkor hivatalos háborút indítanak ellened, ha szövetségesüknél éred el a max negatívot akkor azért indítanak háborút. Ez elég gyenge, az elöző részeknél sztem jobb volt, rémlik hogy talán a 4. részben akkor is kaptál a nyakadba háborút, ha gyenge voltál a katonai erődet tekintve. Az első térképemet gyűröm a kiegek nélküli Civ6-ban mindjárt vége, de a diplomácia az elég gatya szerintem. Régebben jobb volt és még azon is lehetett volna csiszolni. Itt gyakorlatilag nagyon könnyen tudom befolyásolni a történéseket, hiába a háború és hiába a büntetés, lefosztom a telepeit én tudomány-t és pénzt kapok, és még elveszem a városát, amit legyalázok, eltüntetem a fejlesztéseit, a legjobb helyeire kijelölök valamit ami hazavágja a mezőt, aztán visszaadom a városát annyiért ami maradt neki.. 20-30 kör múlva megint támad..de mire, általában beáll egy egységem aztán addig lövik míg felfejlődik..közben meg lefosztom a mezőket.. Szal a diplomáciai érzékenység az nem túl magas :D
amúgy sose voltam nagy civ játékos, igazából tavaly kezdtem el, de meg szerettem a szériát. most eléggé eljátszogattam a világtérképen, csak kicsit sok gépi ellenfelet raktam bele. lehet megpróbálom majd ugyanezt, de csak kevés nemzettel, vagy csak egy only európát.
a kérdésem az, hogy mitől van az hogy néha leszidnak a nemzetek mindenféle ok nélkül? elitélnek, de azt nem mondák el, hogy miért. aztán van, hogy háborút indítanak ellenem, megy a csetepaté, de aztán még is én nyerek, és békét akarnak kötni.
nem tudom lett e irva de 23-tol tulajdonképpen kész és letölthető a magyaritás
Régi kedvenc aminek elővettem a legújabb részét. :) Az lenne a kérdésem, hogy miként tudnám a játékidőt kibővíteni? Van erre megoldás? Esetleg ajánlotok valamilyen modot amit érdemes kipróbálni?
Köszönöm előre is a segítséget!
Oltred
Egy órás gameplay Magyarországgal :)
Szerintem ha lesz Kassa, Pozsony, Arad, Temesvár, Eszék, Zágráb, Munkács annak nagyobb nemzetközi visszhangja lesz.
Nekem az jutott eszembe, hogy a második város valszeg Pest lesz. Ez angolul ugye pestist jelent, kíváncsi vagyok mit fognak szólni a nem magyar játékosok. Vagy mit fognak szólni amikor egy Székesfehérvárt, Veszprémet akarnak elolvasni :D
Hát az intro alapján már dicséretes, hogy a főváros neve nem Budapest, hanem Buda, ez azt jelentheti, hogy legalább utána néztek egy kicsit a történelmünknek.
Király :) (Mátyás) Be fogom megint röffenteni, irtó kíváncsi vagyok hogy milyen városnevek lesznek :D Meg úgy általában, végre legyakhatok mindenkit hazaiként...
Vízszintemelkedés az elsőben is akadt, bár ahhoz tényleg sokat kellett szennyezni. Sajnos ezt később erősen visszafogták, vagy nem elégé népszerű téma, vagy túl problémásnak találták. Persze ehhez kellett az is, hogy a korábiakban a végjáték az komoly téma volt még, most meg igen könnyen érdektelenné válik az utolsó 500 év, mert előtte vagy már nyertél, vagy nem sok esélyed lesz rá.
Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget tőletek! Imádom ezt a játékot már gyerekkorom óta! Kisseb-nagyobb kihagyásokkal még most felnőt fejjel is órákat tudok vele játszani! Most is egy kis kihagyással kezdtem el játszani a 6.- résszel. Két technikai kérdésem lenne: - hogyan tudom az egységeimet (katonák, építők, felderítők stb) áttekinteni pl. felsorolás jelleggel? - tudok- e és ha igen akkor hogyan egyszerre több egységet mozgatni egyszerre (pl. felderítő + katonai egység vagy több katonai egységet)? Előre is köszönöm a segítséget!
Így van! Sőt! A harmadik részben ez sokkal jobban ki volt domborítva. Ott területi elsivatagosodás volt, plusz emelkedő vízszint.
Még emlékszem a legelső részre, valamennyire.. 386ason nyúztam (annyit játszottam gyerek koromban vele, hogy még egy házibarkács fordítást is készítettem hozzá.. hiányzik az a rengetek szabadidő :D)
Ha öregedő emlékeim nem csalnak, ha ledobtál xy db atomot és/vagy tele volt a kontinensed gyárakkal, ott biza megjelent a globális felmelegedés, és jött az elsivatakodás.
Nem is értettem sokkal később, ez miért nem része az újabb játékoknak (vagy volt hogy az volt, csak nem tünt fel?). Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2018.11.21. 11:03:03
Civilization VI:Gathering Storm bejelentve! Február 24-én jön!
Mondjuk az tényleg isteni szerencse, hogy csak erre a három platformra (mac az nekem egyenértékű asztali gép platform a windowsal) van, így csak erre a három platformra kellett megvennem. Meg a DLCket is. :D
T3gnap indult egy stream, ahol egy modern nagyvárost és a felette levő égboltot mutatták. Először szép napos idő volt, majd egyre sötétebb fellegek kezdtek el gyülekezni, mostanra már csúnya villámokkal teli vihar van.
Remélem valami olyasmi, hogy forradalmi fejlesztések történtek a jelenlegi gépi intelligencia lecserélésére, ami tudjuk, hogy elég fontos egy stratégiai játékban.
Na megvettem a játékot (csak az alapjáték), megcsináltam a nilúsos küldit. Az lenne a kérdésem, milyen modot érdemes feltenni, ha úgy akarok játszani, hogy világtérképen, lehetőleg sokféle nemzettel, és aztán az őskortól eljutni az űrkorig :D
Hiába indítok föld méretű pályán, ha teszek bele sok nemzetet, európa kicsit túlzsúfolt, alig tudok haladni. letöltöttem a YET (NOT) ANOTHER MAPS PACK modot, elvileg ez az ami kell nekem sok beállítási lehetőségekkel, de akármit állítok be, el sem akar indulni.
Letölthető a Civilization VI magyarítása: http://magyaritasok.info.hu/ticket/civilizationvi/ Jó játékot!
Nem emlékszem pontosan hogy volt a négyesben, de az ötösben jobb felül volt egy választási lehetőséged, hogy a gép automatikusan ossza el a munkásokat, vagy prioritást adhattál a kajának/termelésnek/növekedésnek, vagy full kézire állíthattad. Keress valami ilyesmit, lehet azért nem tudod átállítani, mert nincs a kézi kiválasztva.
Ha nincs elég pop a városban, akkor nem is fog kimenni senki a környékre. A várospanelon fehér körök jelzik, hol van ember, hol van kitermelés. Ha nincsenek különrakva tudósnak, előadónak, stb. (panel jobb széle a +/- gombokkal), akkor a körök száma = lakosság +1 (a város saját mezője). Ha ráböksz egy körre, akkor leveszed, talonba rakod az embert, és üres területre kattintva tudod máshová áthelyezni. Az átrendezésnél figyelj arra, hogy fent ne menjen mínuszba a food (nullán még el vagy, de nincs growth).
tény, benéztem sorszámot, de ez a funkció minden részben ugyan az - a 4-ben is - csak nem kis fejek jelzik a munkásokat hanem fehér kör. Esetleg egy már ott lévő ilyen dolgozóra rá kellene kattintani, hogy felszabaduljon, aztán tudod új térkép kockára rakni ? Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2018.09.03. 17:04:31
Szia.Ismerem a játékot elég jól, de ezt nem tudom megoldani. A video amit linkeltél az Civ VI. A várospanelra kattintottam, gondolom az a panel az, amikor megnyílik egy adott város részletesen.
Biztos hogy a várospanelra kattintottál? Látod a mezőkön a kis fej ikonokat? Az jelzi, melyiken dolgozik városlakó és melyiken nem. (nem hallgattam bele, de vizuálisan itt van miről beszélünk: https://youtu.be/j6v5byyCyW4?t=31s)
Amúgy az alapok ismerete nélkül ajánlatos vagy valami tutoriált játszani (nem rémlik, van-e ilyen, de a beginer biztos beállítható a tooltipek alatt valahol a beállítás menüben) vagy végig futni pár ilyen videón. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2018.09.03. 11:49:52
Bementem a legközelebbi várospanelre, de ott nem tudok rákattintani a tanyára, ha megteszem akkor kilép a várospanelből.Lehet, hogy nem jól értelmeztem amit írtál? Egyébként köszi, hogy írtál.
Bemész a várospanelre, és rákattintasz a tanya mezejére, akkor odarak egy munkást, onnantól kezdve az a terület "dolgozódik". Amúgy egy idő után érdemes átnézni az összes várost, és kézzel beállítani, hogy melyik mezőn dolgozzanak, és nem a gépre bízni.
Szia, köszi a választ.Sajnos nem látok megfelelő parancsot.CSak olyan parancsot lehet neki adni ami felülírja a tanyát(tehát már kész a tanya és nem fejlődik, mert azt írja a gép, hogy dolgozni kell rajta egy városlakónak, tehát azt hogy érem el...?), tehát helyette épít valami mást vagy önálló tevékenységre utasítom és akkor meg elkezd utat ásni a végtelenbe :) Ha csak egyszerűen rajta hagyom akkor meg nem történik semmi
Hali! A háborús felkéréseket én egyenként szoktam elutasítani (vagy nagyon ritkán elfogadni), nem ismerek ezt kizáró beállítást. Tanya építéséhez ha oda küldted a munkást, a megfelelő parancsot kell adni neki.