Pár napja jött a Firaxis-tól a bejelentés, hogy idén õsszel már jön is a Civ5! Én õsjátékos vagyok, elsõ rész óta játszom a sorozattal. És a screenshotokat elnézve megvalósult az egyetlen dolog, amit mindig is hiányoltam: végre négyzetek helyett hatszögeken mozgunk! Ezzel megszûnik az átlós lépés torzító hatása, hiszen a hex griden valóban 1 egység lesz minden irányú lépés távolsága. Amúgy, ha valaki emlékszik, annak idején a Panzer General vezette be ezt az újítást.
Remélem te nem tünsz el mint a civ4 témaindítója! Pl qrvára uncsi hogy a civ4 bannerjénél kivan irva hogy no warez vagy mi holott nem is kell hozzá semmi crack. Szal hogy érzed te hány évig fogod a topikot olvasni? :)
Reméljük jó lesz... Meglep, hogy bejelentés után fél évvel van a tervezett megjelenés. Más játékoknál ez bõven 1 év felett szokott lenni, nem? Amúgy igaz, hogy nem lesz benne vallás? Ezt valahol olvastam, ugye csak humbug?
Szerintem ez is modolható lesz, és akkor még ha ki is hagyják, majd valaki valahogy belerakja a vallást is.
Nekem csak az a kívánságom, hogy akár lehet dettó a CivIV is, csak hexán, de végre tegyék már rendbe az enginet, és ne kelljen a közepesnél nagyobb térképeken folyó játéknak törvényszerûen MAF-fal végzõdnie.
Az azért erõs túlzás, hogy a hexet a Panzer vezette be. A mainstream populáris játékok közé, esetleg. De még ez sem teljesen igaz. Nem tudok túl sok példát mondani, mert én is a Panzerrel kezdtem az ilyen hatszöges témát, de a Battle Isle sorozat 100, hogy régebbi, és tuti, hogy nem az az elsõ, sztem már C64-re is volt hatszöges stratégia.
Itt SG-n a cikk azt írta, hogy "jelentõsen felturbózótt" grafika. Ezt látja valaki azokon a képeken? Mit kéne nézni? Hogy most már három bunkós parasztlegény helyett egy tucat van egy csapatban grafikailag, vagy mi? Kb még a 3D-s modellek is ugyanazok, mint a 4ben...
Javíts ki, ha tévednék, de nem történt más, mint a tozító hatás áttevõdött máshova: a cikknél levõ jobb oldali képen pl. nem tudsz egyenesen haladni felfel, csak cikkcakkban.
Meg így lehet a világ gömb alakú. Eddig a sarkkör nem volt megközelíthetõ, átjárható. Mondjuk ettõl még nem biztos, hogy bejárható lesz, de így nagyobb rá az esély.
Ha az zavar, akkor kérj házigazda jogot és, ha elegen támogatnak, akkor megkapod.
Civfanatics fórumon több kép is van. Van egy olyna is, amin tényleg látszódik a szebb grafika. Kár, hogy pont ez nálam a huszadrangú. Az, hogy a CiV-ben ki lehetett zoomli és látni a valódi földömböt jó volt, csak éppen megfektet minden gépet. Nekem nagyon elég volt a CiV I-II grafikai szintje is. Ne szép legyen. Kurva gyors legyen.
A Harpoon III sem csilivili grafikájával hódított...
Remélem Sid-ék végre képesek lesznek elrugaszkodni egy kicsit az eddigi elérhetõ technológiai fejlesztési rendszertõl. Nagyon örülnék neki, ha nem csak a lopakodó B-2-ig lehetne eljutni a technológiában, hanem mondjuk egy kicsit tovább is. Gyakorlatilag az elsõ rész óta ugyanaddig a technikai szintig lehet eljutni.
Remeélem kijön Macre is.:) Bár a Civ IV is kijött, akkor az V mér ne jönne?! De akkor is..:)
Már a BtS kiegben is volt olyan scenárió/mod, ahol voltak mechák, meg elvont tudományos fejlesztések. A nem hivatalos modok meg tobzódnak az ilyenekben.
"Az egységek ezentúl nem lesznek képesek egy kockán – elnézést, immáron hatszögön –osztozni. A hadseregek kisebbek lesznek, de többe is kerül a fenntartásuk. Ezt fõleg azért vezették be, mert az elõzõ játékokban sokszor az nyert, aki óriási adósságokba verve magát csak ontotta magából a katonákat.
A különbözõ nyersanyagok pont emiatt jóval nagyobb szerepet fognak játszani. Eleddig például a kardos katonához csak annyi kellett, hogy felfedezzünk egy vaslelõhelyet. Most azonban minden egyes kardoshoz egy-egy külön vasbánya kell."
Hát erre kíváncsi leszek. Ezek szerint úton útfélen lesznek nyersanyagok?
Ez a távolsági fegyveres dolog eddig is volt a modokban. A vallásokat én momentán szerettem és jól ki is lehetett használni, a nyersanyagos dolgot nem értem. Az eddig renben van, hogy kimerül a bánya, mint pl a Settlersben, de hogy minden egységhez új bánya kelljen az elég életszerûtlen.
Eddig elég vegyesek az érzéseim. Az AI-t kéne rogyásig feltuningolni, meg még átvenni 1-2 dolgot a nem hivatalos modokból. Gondolom azok azért népszerûek, mert hogy az emberek arra vágynak. Nem huhogni akarok, de ha nagyon elmennek valami gáz irányba, még egy bukás is kinéz, ahhoz képest, hogy eddig mindegyik Civ rész azért elég népszerû volt.
„Most azonban minden egyes kardoshoz egy-egy külön vasbánya kell.” - ez egy jó nagy csacsiság, valószínûleg a fordító félreérthetett valamit. Arról van szó, hogy egy nyersanyagforrás csak limitált számú harci egység fenntartásához elegendõ, mondjuk 1 iron = 5 harcoló swordsman, újat akkor gyárthatsz csak, ha egy kipurcan. Ami egyáltalán nem gáz.
:DDDD én csak most láttam... http://www.civilization5.com/
Szerintem nagyon szép a játék, a csaták is látványosak. Mondjuk az, hogy egyetlen egységet így felduzzasztottak 8-10 fõsre, elsõre furcsa, de biztosan meg lehet szokni.
A képernyõ egyszerûsödni fog, hogy ne ijessze el az emberek, de kockák beállíthatják, hogy most is több info legyen elérhetõ egy gombnyomással.
Mivel a források limitálják a sereg nagyságát, így nagy jelentõsége lesz egy újdonságnak, a városállamoknak. Ha jóban vagyunk velük - pl. felszabadítjuk - akkor akár meg is kaphatjuk amilyük van. A városállamok lehetnek katonai, kulturális vagy tengeriek, meg ne kérdezzétek, hogy ez mit jelent. A másik ok amiért a városállamok kegyeit keressük majd az a diplomáciai gyõzelem, mivel hogy minden nemzetnek ÉS MINDEN városállamnak EGY SZAVAZATA van az ENSZ-ben...
A hadihajóknak szintén lesz támadása, így sokkal nagyobb jelentõségük lesz, hiszen a partról akár be is lõhetnek a szárazföldre! Ahogy láttam a fregatt szemtõl szemben 30, távolsági támadással csak 15-öt sebez. Ellenben az ostromfegyverek pl. a trebuchet közelrõl talán 10-et, távolról viszont 26-ot sebez... Ezen egységek hátránya, hogy valszeg egy körbe kerül õket felállítani távolsági támadásra...
Hogy ne lehessen átgázolni az ellenfélen, MINDEN egységnek lesz úgynevezett ellenõrzési zónája, ahol az ellenfél csak 1-et léphet...
A játékkészítõk szeretnék, ha nem rohanna mindenki az újabb és újabb fejlesztéssel, azért kiszedték a korábbi játékokban használt fejlesztési-adózási csúszkát, ezentúl a kutatás és a pénzbevétel külön forrásból fog származni! A kutatás forrása ezentúl a népesség nagysága, a tudós specialisták száma valamint a területi fejlesztések /unique tile improvements/mint amilyen a farm és társai. Meg ne kérdezzétek, hogy ehhez majd mi kell! A városok határa ezentúl egyetlen területtel - jelen esetben hexagonnal... - fog növekedni, újdonság viszont hogy akár pénzért is vehetünk földet! Viszont a kiszemelt, zsíros földdarab - pl. vasbánya... - ára a attól függ, hogy a kultúrád mikor venné be. A kulturális határ ugyanis elõször a legközelebbi nyersanyag felé terjed, de földrajzi akadályon - folyó, hegy, mocsár - csak végsõ esetben... A társadalom politikai beállítások - mint rendõrállam, rabszolgaság stb. - szintén változnak, ha jól értem ezentúl 10 ágú lesz és minden ág más szempontokat vesz figyelembe, így szinte teljesen a játékstílusunkhoz alakíthatjuk azokat. Ezen ágakhoz egy bizonyos fejlettségi szinten kell lennünk. Példaként azt hozták fel, hogy a játék elején a katonai ágból kaphatunk bónuszokat, míg késõbb a kereskedelmi ágból növelhetjük pénzbevételeinket.
A katonai egységek átvonulhatnak a másik területen, amennyiben nem azok területén fogy el a mozgáspontjuk.
Nekem ez eddig nagyon tetszik, remélem tényleg jó lesz.
Ahogy nézem rengeteg féle egység lesz a játékban, és a legtöbb nemzetnek kétféle speciális egysége lesz.
Pl. a franciáknak a muskétás és az idegenlégiós, németeknek a landsknecht és a panzer vagy a japánoknak a szamuráj és a zero fighter, ami szerintem valami repülõgép lesz. Az indiaiaknak és a sziámiaknak is harci elefántjuk lesz az egyik spec. egység.
Ezt a képet viszont nem értem. Ez valami gyõzelmi képernyõ, vagy diplomáciai tárgyalás...: screenshot
Itt is megfigyelhetõ a sarkokban a festett ikonok, az egységeket is ilyenekkel jelölik, szerintem nagyon hangulatos!
Remélem ez lesz végre az elsõ Civilization amit magyar felirattal is ellátnak... Mivel a Colonization már ilyen, reménykedjünk!
A válasz a kérdésedre: Extreme Diplomacy Game Mode 2K Games today announced a new game mode that will be included in the upcoming "Civilization V" sequel called Extreme Diplomacy, which allows two world leaders to enter a death match fight if normal diplomacy fails.
Two world leaders enter; one world leader leaves. The victor will obtain complete control of the challenger’s world empire.
Igazad lehet, nézd csak meg a sarokban lévõ képeket: Tsunami train és Uncle S(l)am...
E3-on tarol
http://yfrog.com/eswv4j
Nekem kicsit vegyesek az érzéseim. Grafika nagyon kúl. Tüzérségi jellegû egységek jelentõsége kúl, de már máshol is volt, a CivIV modokban mondhatni általános. Hadihajók támadása szárazföldi egységek ellen, szintén kúl, és a régebbi részekben ez is mûködött. Civic-ek félduzzasztása. CivIV modokban szintén benne van. Nagyon nehéz jól csinálni. 5-6 civic-nél többet nincs értelme szerintem csinálni, ugyanis alapvetõ erõforrásból sincs több, kaja, pajzs, pénz, tudományos termelés, stb.
Kicsit azt érzem, hogy egy csomó dolgot bevittek a játékba, de alapvetõ dolgokon nem változtattak. Az új játékmenetet az okozza, hogy olyan egyéb szabályozókat vezetnek be, amelyek amúgy nem következnek magából az új rendszer dinamikájából, de valahogy szerették volna ha a készítõk megjelent volna a játékban.
Szerintem nem csak az erõforrásokkal kapcsolatosak lehetnek a civic-ek, hanem egyéb bónuszokat is adnak, lásd lejjebb. Azt olvastam egyébként, hogy az egyik ág pl. kimondottan a vallás lesz, ugyanis olyan formában, ahogy a 4-ben volt, törlik, mivel a diplomáciát leszûkítette és ezen is változtatni akartak.
Folytassuk az információs áradatot, hevenyészve lefordítottam egy friss cikket. Aki szeretné eredetiben olvasni az itt meg teheti:
Mivel egy egység lehet egy mezõn, a leghatékonyabb ha vonalba rendezed az egységeidet, a távolsági egységeket mint az ágyú védekezõ pozícióba, hogy elérd a támadókat, de úgy, hogy azért védve legyenek. Ráadásul az egységek +15% bónuszt kapnak támadásra ha egy baráti egység áll mellette. A harci változások azt szolgálják, hogy ne lehessen többé verhetetlen csoportokban mozgatni az egységeket. A készítõk szerint ha okosan választjuk meg az egységeket és ügyesen kihasználjuk a terepviszonyokat valamint van egy kis stratégiai érzékünk akkor pl. egy riflemen három ellenséget is simán visszaver. A készítõk elmondták, hogy korábban a nagy termelõ kapacitású civilizációk óriási seregeikkel legázolták a másikat, de most ha jó hadvezér vagy akkor sokáig kitarthatsz ellenük.
Most ha elfoglalsz egy várost nem csak a birodalmadhoz csatolhatod vagy földig rombolhatod – ami amúgy most minden lakos után egy körbe kerül… - hanem bábkormányt hozhat létre a városban ami azt jelenti, hogy a város minden forrása /arany, kultúra, kutatás/ a tiéd lesz, de nem irányíthatod, hogy mit termel éppen. Így csökkentheted az elfoglalt város elégedetlenségét például.
A másik nagy újítás, hogy a szárazföldi egységek a tengerhez érve egyszerûen hajóra szállnak, így nagyban könnyítik a korábbi részekben körülményes tengeri inváziót. Arra azért figyeljünk, hogy ezek az egységek teljesen védtelenek lesznek a valódi tengeri egységekkel szemben, így gondoskodnunk kell a védelmükrõl!
A másik nagy újítás az ún. civic-ek kultúrához kötése. Azaz lesz 10 ága a társadalom politikai beállításoknak, amelyeket aztán a megtermelt kultúra pontokkal szerezhetünk meg, természetesen ha elértük az adott fejlettséget! Rendkívül hatékony dolgokat érhetünk el ezekkel a civic-ekkel, így a kultúra nagyon fontos része lesz a játéknak. A 10 civic ág mindegyikében 4-5 kiváltható dolog lesz, amennyiben pedig a 10 ágból bármely 6 ágban minden civic-et megvettünk elérhetõvé válik az Utópia nevû világcsoda, melyet megépítve kulturális gyõzelmet értünk el a játékban!
A civic-ek hatékonyságára példaként hozták fel a Tradíció ágban lévõ Arisztokráciát ami 33% bónuszt ad a világcsodák építéséhez… Szóval nem gyenge dolgok lesznek. Mivel mind a 10 ágat úgysem tudjuk kimaxolni így a céljainknak leginkább megfelelõket válogathatjuk össze!
A tudományos gyõzelemhez továbbra is ûrhajót kell építeni és elérni a legközelebbi csillagot. Egy apró különbség lesz, mégpedig ha elkészült egy ûrhajó modul akkor azt teherautón a fõvárosba kell szállítani, így az ellenfélnek marad egy csekély esélye, hogy keresztbe tegyen nekünk. A cikket jegyzõ újságíró is így járt, Montezuma ûrhajója már szinte startra kész volt, egy darab hiányzott hozzá, de mivel az aztékok rettentõen beerõdítettek tankelhárító és légelhárító egységekkel így már csak az atombomba bevetése maradt. Az atomcsapás egyébként rettentõen látványos, az egész képernyõ kivilágosodik a villanástól és óriás gombafelhõ jelenik meg a célpont felett.
Szerintem is csak jót tesz neki a panzeresítés. Végre nem arról fog szólni a hadi része a játéknak, hogy gyártsak le 1000000000000000 baltást/gránátost/tankot, rakjam stackbe, aztán gyalu, hanem lesz benne taktika is. Kifejezetten fasza. Ezt hiányoltam eddig, leginkább az elbaszott hadi modul miatt nem játszottam multiban. Inland sea mapon warrior/quechua rush böee, fúj...
Én is így vagyok ezzel. Vicc, hogy egy 15 éves harci rendszert foltozgattak még mindig. A legkritikusabb szerintem az, hogy a légvédelem, ellenfél vadászvédelmének amortizálása hogyan fog történni.
A CIV IV-ben soha nem néztem meg, de ha stack attack ment, akkor másohgy számolta, mintha egyesével toltam volna?
Fogalmam sincs, de szerintem ugyanúgy ment stackben is.
Légvédelem fontos lehet...néha. Általában addigra eldõl egy meccs bõven. Bár ki tudja, mit hoz az új balansz. Civ4ben multiban a kontinenses játéknak is asztronómiával vége szakad. Mennek a galleonok tele gránátossal a középkori egységekre, esetleg muskétásokra...
Ha meg nem kontinenses, hanem battleground-jellegû a map, akkor meg az ókor közepén van vége...
Ja, persze, nem mondtam, engem ez is fõleg multiban érdekel, szinte egyetlen játékot sincs türelmem végigjátszani. Ha nem csal az AI(noble), akkor túl könnyû, ha meg csal, akkor nincs kedvem játszani. :P
Már más helyen is hitetlenkedve olvastam, hogy mennyire elveritek a gépet. Én még 5. szinten sem tudtam tech. elõnyt összehozni. Aztán abbahagytam a játékot, mert meguntam a gép pofátlan csalásait...
Ja, ez a másik fele a dolognak, hogy rengeteg idõ. Ami még rosszabb, hogy azt az idõt 100% kitölti, és elég gáz, hogy wcre nem lehet kimenni... Általában idõlimites körök vannak, amik idõnként igen szûknek bizonyulnak, és minden kör egy kapkodás. Aztán ha ez egy négyórás meccs, akkor az elég rendesen négy óra kapkodás... :)
Na ezaz, hogy 5. szint az már a pofátlanul csalás kategória. Noble az, amikor ugyanolyanok a feltételek nálad is, mint az AInál, az viszont csuklóból verhetõ. 5. szintet nem verem szarrá, sõt, igazából fogalmam sincs, hogy úgy mit kezdenék, én egész egyszerûen _nem_vagyok_hajlandó_ úgy játszani, hogy úgy legyen balanszolva a játék, hogy minden ellenfelem csal. Akkor sem, ha buta AI. Ez a többiek asztala, én nem játszok úgy. Uwu azt mondja, hogy nehezebb fokozaton leginkább türelem kérdése, meg kell nyerni minden csatát, a gazdaságot úgyis jobban kezeled, mint a gép, a loadsave egy csodafegyver, onnantól kezdve meg tényleg csak ki kell seggelni.
Ez bennem fel sem merült! Mármint, hogy elõtte is három gyereke volt és már elfeledte... Inkább a játék miatt nem vett tudomást az új jövevényrõl... XD
várom nagyon a játékot, képek és videók alapján szép. :)
remélem picit átdolgozzák a játékmenetet, civ4-ben nagyon idegesítõ tudott lenni, hogy vége felé már egy kör 10 percig tartott. (fõleg multiban, omg) szóval ha egységek számának növelése helyett jobban lehetne õket fejleszteni, díjaznám.
Apró hír, de érdekes. A nemzetek speciális egységeinek nem csak harci bónuszai lesznek. Pl. a rómaiak spéci egysége a légionárius képes utakat és erõdöt építeni!
Olvasgatva a harc újításait még a Battle for Wesnoth-ból is emeltek át ezt-azt.
Én személy szerint nagyon örülök, hogy taktikus irányba megy el a harc, sokrétûbbé teszi a játékot.
Amen. Vicc, hogy a CIV IV milyen primitív harcrendszerrel bírt. Lényegében most már majd 20 éve változatlan alapokkal bír...
Az elõzetesek alapján (eléggé beleástam magam) jóval komplexebb lesz, elsõsorban helyezkedés tekintetében. Persze nem lesz olyan komplex, mint egy körökre osztott taktikai játék (megint csak a Wesnoth-ot említeném, de lentebb a jó öreg PG is elhangzott példaként) és ez így is van jól, hisz a civ millió más dologról szól, nem lehet minden részlete végtelenül mély, mert sose érnél a köröd végére. Én speciel így is tartok tõle, hogy drasztikusan nõni fognak a köridõk, mivel tényleg érdemes lesz minden lépést jóval alaposabban megfontolni. Egyet értek, hogy a Civ4-ben a harc erõsen kilógott a sorból, minden más összetett, jól kidolgozott volt, a harc pedig elnagyolt, kicsit összecsapott. De szerintem nincs félnivalónk, minden interjúban nem gyõzik hangsúlyozni, hogy a legnagyobb változást a harcrendszer kapja majd.
Ja és ami még nem nagyon volt emlegetve: EU megjelenés szeptember 24. és a játék kizárólag PC-re érkezik.
sztem a negyedik rész már mindent tudott amit egy ilyen játéktól el lehet váni, a remek grafikán felül. tartalmilag tényleg kis történelemóra, bevezetném a sulikba :)
ami mindenképpen szarul volt megoldva az, hogy az ellenséges civilizációk nem maguktól fejlõdtek, hanem hozzánk igazította a gép... nyilván elég nehéz lenne sok civ esetén a gépnek külön számolnia, de aziért finomíthattak volna rajta.
bebaszott hogy többszöri visszatöltögetés, jó helyen való városalapítás meg vesztett csaták utáni reload ellenére is hopp, egy erõsebb civ mellettem, aztán hiába verem így is le, néhány kör és máris felerõsödik ha nem nézek rá, meg telepakolja egységekkel a városait. ha nem végzek vele vayg gyengítem meg nagyon, akkor mintha misem történt volna, és simán legyárt egy csomó katonai egységet, úgy hogy közben meg nem marad le a tudomány és egyéb fejlesztések terén...
na ezt nem kéne az új részben
Magyarán rohadtul nem tudott mindent, amit tudni kellene... :)
Kapásból fel tudnék sorolni még jó sok dolgot, hogy hogyan lehetne sokkal jobb. Pl. nem igaz, hogy a Master of Orion kiváló fejlesztési rendszerét nem tudják újra elõvenni 15 év után... Azóta sem láttam sehol olyan ötletes és párhuzamosan futó fejlesztés modellezést.
A BtS név ellenére is a diplomácia csak plusz grafikai elem a játékban. Direk azért kötöttem szövetséges gyengébb nemzettel, hogy ketten erõsebbek legyünk a másiknál. Soha nem ért szart sem sõt, többnyira a kedves szötvetséges támadt be +8+/10 viszonynál.
Ez így vicc, ennek semmi értelme. A CiV IV pont olyan volt, mint a CIV I. Told a katonát és üsd az ellent. Ennyi. Szebb lett a körítés és ettõl erõforrássigényesebb...
sajnos igaz, de sztem a multira lett kihegyezve inkább. ember játékosok esetén ugye nincs csalás, annyi van mindnekinek amit kifejlesztett meg megépített...
igaz, sosem sikerült ember ellen játszani vele, de egyszer azért jó lenne páran lenyomni egyet csak kiváncsiságból is :)
Én egyszer multiztam még CiV II-val a bátyus ellen, de nem volt kihívás.
Azért szerintem nem jogos ennyire savazni a negyedik részt, hatalmas siker volt, nagyon jó értékeléseket kapott és ami a legfontosabb: nagyon erõs közösség alakult ki mögé, amit csak valóban jó játékok szoktak tudni elérni.
Most úgy hallottam vissza kerül a vallás a civ 5 be,más hallott errõl?
Igen, de csak mint a 10 civics ág egyike, amit majd kultúr pontokért vehetünk meg és erõs bónuszokat adnak a népünknek.
Ez így ebben a formában nem igaz. Valamikor a "közepén" (Civ3 tuti, Civ2-ben nem vagyok biztos) volt olyan rendszer, hogy külön volt támadó és védõ értéke az egységeknek, aztán Civ4-re megint visszatértek erre az egy értékû egységes megoldásra. Az mondjuk tény, hogy sokat nem változtatott a dolgok menetén...
Ebbõl a szempontból lényegtelen, hogy Te hogy gondolod, ha indítasz egy saját showt ott úgy rangsorolod a játékokat, ahogy akarod. :) Az E3on az RTSek és a TBSek egy kategóriában indulnak.
Amúgy ezek voltak a jelöltek:
Best Strategy Game - Civilization V (Firaxis/2K Games for PC) - Company of Heroes Online (Relic/THQ for PC) - End of Nations (Petroglyph/Trion Worlds for PC) - Shogun 2: Total War (The Creative Assembly/Sega for PC)
Egy kivétellel találkztam, az Empire Earth széria. 5%-ra lassítottam csatáknál. Ott tényleg lehetett döntést is hozni. Persze az "MI" az nem tiltakozik, de kétlem, hogy egyetlen emberi játékos is elvileslte volna, hogy csatákra így belassítom a játékot...
Rettenetesen dühös vagyok amúgy, hogy kedvenc népem, a babiloni csak a steames rendekés esetén játszható... Nabu-naid egyébként babilon utolsó uralkodója volt, a perzsák taszították le a trónról mikor Kr.e. 539-ben bevették Babilont... Viszont. Bejelentették a gyûjtõi kiadást: Gyûjtõi kiadás Sajnos kemény 100 USD, vagy 60 angol font, esetleg 80 euró. Magyarul olyan 22-23.000 Ft körül van az ára. Ezért viszont tartalmaz: - 176 oldalas mûvészeti kiadványt /art book/ - 2 CD zenét - 1 DVD "hogyankészült" - 5 darab FÉM játékfigurát a játék egységei közül
Hát elég aprók de szerintem ezek egy indián harcos /nyilván azték vagy irokéz/, egy modern ejtõernyõs egységet, a jobb alsó sarokban lévõt nem tudom kivenni, de vagy egy szamuráj harcos /a ruhája széle lakkozott páncélnak tûnik/ vagy egy puskás egység, de biztosan nem vöröskabátos, mert annak háromszög kalapja van. Hátul egy római légionárius és ami a lényeg, mellette ha jól látom egy harci robot, egy lépegetõ! És akkor merjünk nagyot álmodni! Ez talán annak a jele lenne, hogy a játék nem a mi korunkban ér véget, hanem talán egy kicsit a jövõbe is vezet? Vagy csupán annyi az egész mint a 4. részben, hogy egy modban lehet jövõbeni egységekkel is lenni?
Én elég fanatikusnak tartom magam /96 óta tolom, a 2. résszel kezdtem/ de 100 dollár?
Legtöbb gyûjtõi kiadás ennyibe kerül, komolyabb játékoknál, pl starcraft... stb