Lucas tanult belõle...amikor a SW1 USA ban majus 5 én mutatták be a másodosztályban meg karácsonykor akkor addigra mindenki látta már európában....Lucas kiborult, hogy milyen dolog a Karácsonyi ajándékot korábban kibontani...erre vissza vágtak neki, hogy milyen dolog a Karácsonyi ajándékot Húsvétkor odaadni....nos onnantol lett a "világpremier" azaz egyidõben mindenhol....
érdemes lehetne tanulni belõle...a régió kódok is egy vicc...
Hát a városi harc elég érdekes. A városnak saját támadóereje van, ami a nagyságától és egyes védelmi épületektõl /fal, vár stb./ függ. A város "életereje" 20. Ha a városba beállítunk egy harci egységet akkor annak ereje hozzáadódik a városéhoz. Ha azonban a város elpusztul a benne lévõ egység is elpusztul... Ha viszont az egységgel kitámadunk ostrom közben, akkor az egység támadó értékét azonnal elveszíti a város!
Azt hiszem ezt még szokni kell!
Jól látod, a Panzer General volt a minta, hogy aztán mi sül ki belõle, kedden kiderül. Remélem a demó jó lesz, aztán péntektõl elérhetõ a teljes játék!
Nha megnézegettem a videokat nekem igen tetszik.. A CiV sorozat gyengéje a harc volt, nem sok taktika kellett, a mennyiség volt a lényeg. Most viszont végre lesz bent rendes harc is. PAnzer Ganeral-ra ha emlékszik még vki, na engem arra emlékeztet kicsit, igaz lehet mert azóta más olyan típusú játékkal nem toltam.. A realizmust meg felejtsétek el.. az nem megvalósítható és nem is szükséges. De meglátjuk, jövõ héten minden kiderül :)
Még szerencse, hogy még jobban támogatják a moddereket, mint elõtte. Alig várom, hogy a RoM + ND-t átírják rá.
Nem látom, hogy visszahozták volna, hogy lázonganak, vagy el akarnak szakadni a városok.
Van még 1-2 észrevételem, de egyelõre megtartom magamnak, hiszen most annak van ideje, hogy örüljünk a megjelenésnek.
Az végre bevezethetnék már, hogy hegyre és erdõre csak akkor léphetsz, ha az összes mozgáspont meg van hozzá... Tehát pl. egy lovas ne léphessen egyet síkságon aztán fel a hegyvre van be az erdõbe.
Tegnapi videóból a hozzáértõk leszûrtek pár fontos információt: - a Német Panzer támadása 60 lesz a normál 50 helyett - az Order social policy alapból +25% termelést ad épületekre - a Kommunizmus +5 termelés /kalapács/ városonként - a Fasizmus +100% stratégiai forrás /erre már nem tudok mit mondani.. XD/ - a folyón való átkeléskor minden mozgáspont elfogy - kikötõ: +2 termelés /kalapács/ minden tengeri erõforrás /hal, igazgyöngy/ után
Nagyjából ennyi. Ja, még régebbi info de érdekes: az angol hosszú íjász 3 mezõ távolságból is lõhet!
Jó meglátás már én is néztem. Ezek szerint még az idén lesz egy 2 nemzetes bõvítés letölthetõ formában pénzért... Gusztustalan ez az üzletpolitika. Én nem is fogom letölteni, majd a kiegészítõkkel együtt veszek egy Game of the year verziót...
A játék demója csak az amerikai megjelenés napján, vagyis szeptember 21-én lesz.
Ilyesféle támaszpontok nincsenek frontközelben és azok is relatíve mobil dolgok.
Csatahajókat partvédelmi erõdítmények, statikus célok és ellenséges hajók elsüllyesztésére lehet felhasználni, esetleg nyílt terepen levõ gyalogság ellen.
A Panzet General I is csodásan lemodellezte ezt. Csatahajó csak szerencsével puszíthatot el ellenséges "kemény" mozgó célt, és akkor is csak minimális veszteséget okozott. Nyílt terepen levõ gyalogság? Nos, azt irtotta rendesen...
Mármint egy tankhadosztály támaszpontját, barakkokkal, üzemannyaggal lõszerrel, kezelõ és karbantartószemélyzettel, stb nem lehet szétlõni egy év alatt mûködésképtelenre hajóval?
A "városállamok" a legelsõ rész óta, 20 éve így vannak, és egyébként nem városállam, hanem város _plusz_agglomeráció_.
Ebbõl a szempontból pl sokkal JOBB a Civ4, mint az eddigiek, mert legalább látni, hogy mi van ott. Ha körülépítetted a fõvárost 8 faluval, és a modern korra megnõttek, akkor az grafikailag gyakorlatilag egy 9 mezõs városnak látszott.
Másik fele, hogy itt a grafikai szimbólumok csak JELKÉPEZIK a szimulált játékelemeket. Ennyi erõvel kiakadhatsz, hogy a Civ1ben minden egység egy négyzet, meg hogy mi az, hogy a városon mûholdról látszik egy kibaszottkurvanagy szám..?
Inkább akkor a 2. rész. A nehézségi szint nem barmolja el a csaták kimenetelét és van HP rendszer. A CiV II nagyon közel van a CiV I-hez mai szemmel nézve és ugyanolyan gyors a mai gépeken.
Azért a civ 4+warlords+bts combót jó szívvel ajánlhatod neki, sok jó elõrelépés van benne az elsõ rész óta. Vagy azért a sorozat részein halad elõre, nem ragadt le az egynél? (Én úgy értettem amit írtál, hogy de)
Én meg csak azt sajnálom,hogy fõleg az egység menedzsment felé hajlottak :( Hol a birodalom építés,a történelem írás, és valóban a graf.-on hol a realizmus?Kicsit már "Sims szerû"Ezeket a tehén karámokat már a négyben is utáltam. A háromba-és fõleg a négyben is nekem az volt a lényeg,hogy figyeltem a birodalmam hogyan nõ fejlõdik.És ezek a városállamok ezek mik?A modern korban mikor voltak városállamok?Itt lesznek.A Római birodalmam közepén lesz egy Budapest nevû városállam,bravó! És tényleg át lehetett volna hozni a CTP-bõl pár dolgot:ûrbázis,víz alatti bázis,public works..stb.Nem baj kapunk szép lövöldözõ egységeket.... Bocsánat...azért még meg látjuk.
Jaja. Faterom csak ezzel az egy játékkal hajlandó játszani. 62 éves
Asszem a Chip magazinban volta Civ elsõ részérõl egy 6 oldalas leírás. Gyak mint egy kisebb kézikönyv, táblázatokkal az egységekrõl, miegymásról. Az volt a bibliám!
Ok de ha jól emlékszem a hadihajókkal csak az elsõ két részben lehetett a part ,entén állomásozó szárazföldi erõket írtani. Az elsõ rész meg mikor is 90-ben vagy 91-ben készûlt?
A CtP szerintem inkább ott csúszott el, hogy sok szempontból túl szöszmötölõsre csinálták. De ezt a seregépítést is lehetne automatizálni és akkor gyártana a gép magától sztenderd kombinált egységeket. A Civ-ben szerencsére rengeteg automatizálási lehetõség van ezért tudnak a kezdõk is játszani vele. Magasabb szinten viszont bele lehet és kell is menni a mikromenedzsmentbe. Ezért kúl játék, és ez is az lesz. Csak azt sajnálom, hogy nem a realizmus irányába mennek. De ez az én egyéni perverzióm.
Az egyik Call to Power így ment asszem. Nem sokat játszottam vele, de rohadtul nem mûködõ rendszerre emlékszem. Szerintem ne temessünk el elõre valamit, amit még nem is láttunk...
Az Afganisztános példa rossz több szemopontból is. A tényleg érdekel, hogy miért, akkor privátban leírom.
"Lehet RTW rendszerû is, hogy hadseregeket raksz össze és mikor csata van, akkor az is körökre osztott, de egy generált térképen a helyszín alapján. Visznt akkor 100000 év alatt sem menne le egy civ játék."
Egyszerûen nem kéne ezt a részt erõltetni! OK elég elnagyolt volt az eddigi civekben a csata, de ha már szakmázunk, akkor szerintem a különbözõ egységek kombinálásával elég jó kis összfegyvernemi/õszhaderõnemi csapatokat lehetne összerakni, ez is elég nagy kihívás, és rengeteg agyalgást igényel. A csatánál meg nem kéne irányítani az alegységeidet, csak látnád egy távoli képen, hogy mit produkál egy ilyen tüzérséggel, páncélosokkal, légierõvel megerõsített gépesített lövész alakulat egy sima lövészekbõl álló, de akár nagyobb hadsereggel szemben.
A hadseregek mozgatása, meg ugyan így történne, az is elég sok lehetõséget adna a taktikázásra. És még egyszer, stratégiailag az is épp kihívás, hogy megtaláld a helyes arányokat az ilyen vegyes egységeknél. Pl nem kell páncéltörõ képesség, ha nincs az ellenségnek páncélos ereje. Hiába van csúcs légierõd, ha az ellenség csak egyszerû lövészekbõl áll , akikkel szemben az ilyen nagyon látványos fegyverek nem olyan hatékonyak, lásd Irak, Afganisztán, meg a te általad is felhozott példát.
e itt messze nem ezt látom problémásnak, hanem az arányokat. Csak azért mert az egységek a térképen egy baszomnagy avatarral vannak jelölve, most az egész játékot fölnagyították hozzájuk. Pl távolsági támadás több mezõre az átszámolva így több száz km-t jelent. Mutasson már valaki olyat, hogy egy tüzérségi/hajó ágyú ilyen távolságra lõ!?
Persze ez egy játék, hülyeség ilyeneken agyalogni, csak ez nem stratégiai szint sokkal inkább csak harcászati.
Lásd lent. Takitkai elemek stratégiai szintû modellezésben. Ez a vége...
Lehet RTW rendszerû is, hogy hadseregeket raksz össze és mikor csata van, akkor az is körökre osztott, de egy generált térképen a helyszín alapján. Visznt akkor 100000 év alatt sem menne le egy civ játék. (+ légi támogatást hogyan modellezed?)
Igen. A D napon és a Csendes-óceánon használták õket. A D-napon pontatlanul lõttek a szar idõjárás és azonosítási problémák miatt. A Csendes-óceánon a japók beásták magukat a föld alá. Okoztak veszetéset, de nem túl vészeseket. A legfõbb hasznuk az volt, hogy az elõkészített védelmi szögesdrótot és sima terepet + esetleges aknamezõt megbolygatta + robbanások tölcsérei fedezéket adtak az elsõ hullámnak.
Olyan komoly hatása, mint a régi CiV-ekben, hogy a tengerpartot tisztára söprik nos, az enyénszólva túlzó.
Ott kezdõdik, hogy valóságban csövenként 80-120 nehézgránát volt a fõtüzérséghez.
Az Admiral Graf Spee (zsebcsatahajó) az elsõ és egyetlen csatájában a lõszerkészlete 60%-át elhasználta a fõtüzérségbõl és "csak" súlyosan megrongálta egyik ellenfelét (nehézcirkáló), de elsüllyeszteni nem tudta. Pedig hozzá képest bikaerõs volt A még két ottlevõ könnyûcirkálók + nehézcirkáló teljes össztüzének gránáttömege kb. 1600 kg volt, a Graff Spee-e 2300 kg. Mégsem volt képes egy ellenfelet sem elsüllyeszteni.
Egy hosszabb csatában simán ellõdözték az összeset. A csövek élettartama 200-400 lövés volt...
De ez nem HT topik. Ezt csak érdekességnek írtam le. :)
A lényege az akara lenni, hogy erõsen túlzóak a hajók képességei a CiV-ben a parti egységek ellen. Lényegében álló célok ellen jó, de az elég vicce volt, hogy pl. páncélosokat irtottam vele...
Terep bónuszok maradtak, tudomásom szerint dzsungel és erdõ +50%-ot ad, míg hegyvidék +25%-ot. Ami viszont újdonság, hogy az elõléptetések között vannak olyanok, hogy +X% nehéz terep /erdõ, dzsungel, hegyvidék/ ellen vagy +X% nyílt terep ellen.