Amíg a határod közelében lévő táboraikat nem pusztítod el, állandóan zaklatni fognak. Szóval igen, valamit építened kell. Katonaságot. De azt amúgy is kell, mert ha gyenge vagy, valamelyik szomszéd hamar meglátogat.
Na ez még jobb megfogalmazás. Annyit tennék még hozzá ehhez, hogy a követek számát időnként növelni kell, mert többet kér, hogy hűbéres maradjon. Nyilván amiatt is, mert a többi nép is küld hozzá, a másik okát még nem fedtem fel. Talán a viszony is számít és az államforma is.
Annyi követ kell, hogy a hűbéresed legyen a városállam. Ha jól értettem a kérdést. Ilyenkor pénzért az egységeit 30 körig (ha jól rémlik) tudod használni és ha téged támadnak akkor Ő is részt vesz a harcban az oldaladon, de az automatikusan történik.
Amúgy kijött a patch és van DX12 mód is. Az új Nvidia driverrel és ezzel nekem sokat javult a teljesítmény. A patch pedig sok javítást hozott. 2.1 GB a mérete, csak indítsátok el a Steam klienst és elkezdni frissíteni és játék indításnál lehet választani a DX12 vagy a DX11 közt.
molnibalage83: Persze szoktam ilyet. Volt amikor egyből informatikai érából indítottam. A főváros 12-es, a többi 6-os és kezdésként 3 settlert kapsz, egy csomó harci egységet és buildert is jó párat. Annyi ezzel a gubanc, hogy elég sokáig mínuszban leszel emiatt, de szerencsére nem lett még ebből bankrupt. Idővel meg úgyis átmész profitba.
Ezek hol érhetőek el. A next city plot kéne. A hely jelölésen túl a mikort is fogja jelölni?
Olyat szokott valaki csinálni, hogy nem őskorból indítja a játékot?
A city statek száma érdekes, úgy tűnik hogy nem térkép mérethez, hanem játékos számhoz is kötött. Mikor 6 ellenfél ellen tolom egy kontinensen volt 1-2 db, mikor 10 ellen azonos térképen, akkor egy közepes szigeten volt 2 és összességében is vagy 7-8 db. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.11.12. 13:51:49
AI+, elkezd a gép normálisan terjeszkedni, nem 3 várossal tolja ki magát az űrbe. Most próbáltam, de eddig bejött. Tundra farm, jól jön. Next_City_Plot_by_Ace, jó látni mi lesz a következő kocka, amit a város kap. TCS Improved Water Yields, vízparti városoknak jól jön, mert alap játékban gyász lett. Yet (not) Another Maps Pack, alap.
Improved patch, nekem fagyott, smoother ai, meg bugos, vagy nem tudom, de iu 800-ban már nagyon durván elhúzott az összes nemzet, annak ellenére, hogy elvileg kicsit visszafogja a bónuszait, meg a kezdő dolgait.
Nem történik sok minden. Kezdtem egy új játékot emperoron néhány moddal. Egyetlen világcsodát sem tudok felépíteni, mert a kezdetektől kb 30 körrel le vagyok maradva minden szempontból. AD600 környékén már szerintem 80 körös előnyük van.
Hát a szkíta nép már maga eléggé cheat feelinges:) 88 kör alatt leradiroztam vele egy deity ai-t duelbe, nem birt annyit csalni mint ahogy szartam ki a dupla lovasokat:D
Hát ez az, én nem voltam elég egyértelmű. Megpróbálom részletesebben. A Steam-nek semmi köze hozzá, hogy kit mit ír át, tesz bele, vagy vesz ki a játékból. A játék nem az övé, hanem azé, aki fizetett érte. Ha az a heppem, nem Pedro lesz a brazil vezető, hanem Pelé. Ha akarom, átfutok a hegyen, farmot építek a jégre, körberepülöm a földet, és ezer aranyat kapok egy barbár lebunkózásáért. Vagy elveszem az AI előnyét Deity-n, mintha Settler-en lenne. Mindezeket néhány sor átírásával, ha valaki tudja mit csinál. A Steam meg csak asszisztálhat hozzá.
A nyelvekkel a helyzet ugyanez. A Steam-nek nincs beleszólása, hogy én angol, héber, vagy szingaléz nyelven játszom. Vannak játékok, ahol egyéb okok miatt nem engedik átírni a nyelvi fájlokat. Kóddal védik, de azt a játék kiadója védi, nem a Steam. Ha feltörik a kódot, máris lehet inuit nyelven játszani. Ha lesz eszkimó aki lefordítja, a Steam nem fogja megakadályozni, hogy bekerüljön a játékba.
A Steam egyet tehet, és azt meg is teszi. Ha cheat mod-ot érzékel (pl. IGE) ideiglenesen felfüggeszti az achievement-ek elérését. Az az ő találmánya, és nem szereti ha manipulálják. Nagyon nem szereti. Nem egy embertől már az account-ot is elvették, mert az acsikkal bűvészkedett.
Összefoglalva, a Steam nem tiltja a játékfájlok módosítását. Azt egyedül a játék gyártója teheti meg. De a civ tudtommal sosem kódolta a fájljait. A népszerűségében az is komoly szerepet játszik, hogy szinte minden részletében tetszés szerint módosítható.
A fájlokat csak az nem módosítja, aki nem akarja. 3 hete sincs kint a játék, de már egy rakás buherálás van hozzá. Első nap volt már több is, átírnak amit érnek. Bele lehet mászni könyékig, egészen addig amíg összeomlik a játék. A Steam le se szarja, mindenki a saját játékával szórakozik. Ha elcseszi, majd újra rakja.
A magyarítás meg az 5-ben is hibátlanul működik. A Civ-ben nincsenek hard code alatt a nyelvi fájlok, simán bele lehet írogatni. Csak egy szövegszerkesztő kell hozzá. (pl. notepad++) Mezei .xml fájlokról van szó, gyerekjáték szerkeszteni. Ami azt illeti, van már egy félig-meddig kész finn fordítás, és működik.
A Steam-et a nyelv nem érdekli. Nálam most egyszerre 4 mod aktív, és azokkal sem foglalkozik. Amíg nem szerzek előnyt magamnak a géppel szemben, nem stoppolja le az achievement-ek gyűjtögetését. Vagy nem olyan modot használok, ami teljesen átalakítja a játék alapkoncepcióját. Mondjuk belemászik a tech tree-be. Szóval nem, nem lesz gond a nyelvvel.
Újabb vicces bug. Elfoglalom az ellenfél városát, de a reptéren ott marad az ellfél vadásza és semmit sem lehet csinálni vele...
7. szinten az MI érdekesen viselkedik. Hiába zúzom szanaszéjjel őket, egyik sem akar békét kötni vele és hiába ők támadtak meg a warmongering penatly -5/8 tájára is lezúzza az amentityt és nem lehet vele csinálni semmit...
Komlyan nem értem, hogy a magadfajták miért nem tudnak csednben maradni. Szerénység...? Epic... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.11.04. 13:25:20
Arrogáns módon megcáfolsz valamit, amit én nem is állítottam. A valódi állításomra pedig még te linkelsz példákat. Így azért nehéz szerénynek maradni veled szemben. Többiektől bocs. Be is fejeztem.
Csak jelzem, hogy van már mod, amelyik a tenger és óceán kockák termelékenységét állítják vissza, így már értelme is van vízpart mellé várost építeni. A harbor és építményeit is állítgatták.
Fel nem fogom, hogy miért van akkora arcod, mikor láthatóan béna vagy matekból és szelektíven értelmezed az inputot is...
A többi néppal nem próbáltam ki, mert a civilopedia nem szól erről. Csak az azték képes gyorsítani workerrel a distrcit építést? Ha igen, akkor ez totális imbalansz a worker eladogatásokkal...
A matek ennyire nehéz 59/51 a positive és negative aránya és a mixed bármelyik kettő 2/3-a. És még én kötekszem... Beszarás...
Igazából a domination victory feltétele is lehet az, hogy a 4 legerősebb pontszámút vagy a felét. Ha ez már megvan, akkor a többihez is elég erős vagy. Onnantól fogva csak unalom az egész...
A vicc az, hogy a végjátékban, ha nem a főváros felé törsz előre, hanem beadárlsz simán mindent, akkor úgyis előbb lehet cultural victory... Nekem mindkétszer ez lett.
Meg is kell tatani a városokat mind egyébként vagy csak elég elfoglalni egy körre őket?)
Kiváló értékelések...? Kitől...? Mert, hogy a közösségtől biztosan nem... 7.5 a közösség által. Ami azt jelenti, hogy a középszerűség felé hajlik. Az igazán jó játékok, azokl a 85-95 zónában vannak. Az újságírói és egyéb hivatalos gaming oldalak értékeléseit telibe kell szarni.
Semmiféle patch nem tud a csaló és mégis béna MI-n segíteni és azon sem, hogy lényegében minden victory domination, még ha nem is foglalod el a fővárosát. A diplomácia az, ami talán menthető, de kb. ennyi. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.11.03. 16:50:44
Az alaprecept kiváló és most is működne. Újdonság is van pont elég. Hagyni kell még a kiegészítőkre is valamit. Csak tisztességgel meg kéne csinálni, nem megint egy félkész, kiegyensúlyozatlan, bugos szart kiadni, amit az x-edik kiegészítő után talán játszhatóra eszkábálnak. Persze amíg kapják a kiváló értékeléseket és az eladások is biztos rendben vannak addig kár volna erőlködni.
Csatlakozom az előttem szólókhoz. Én is visszatértem az 5-höz:( Persze fogok a hatossal is játszani, de ez így nekem is kevés
Pontosan ez a baj, 25 éve változatlan az alaprecept, a körítés más. A lesz VII rész, akkor majd 90%-os leértékelésen talán megveszem, hogy a rendszert megnézzem, hogy tetszik vagy sem, hogy kreatív-e.
Amíg az MI ilyen, addig semm értlme ellene szenvedni. A jáék multira meg alkalmatlan hossza miatt.
Nekem a IV volt igazán nagy újdonság. Az V már csak grafikailag és a hexa mezők miatt. Ez a rész meg a negyedek a sok apró újítás miatt érdekelt, no meg ez a mostani grafikai kinézet talán az ami nagyon bejön. Igazából nekem mindegyik Civ tetszett a maga módján, de alapvetően egy 25 éves receptet próbálnak eladni újra meg újra. Ha valaki sokat játszott az előzőekkel, akkor érthetően hamarabb ott is hagyja. A lényeg ugyanis nem változott.
Az ötnél technikailag sokkal jobb. A bibi az, hogy a general gameplay és eventek nem térnek el. Tehát hiába a sokkal jobb rendszer a játékélmény ugyanaz. Aki az V-tel nem tolta, az szeretni fogja, aki tolta, annak már semmi új. Én meg az első rész óta ismerem.
Az alap kiadás terén messze az V rész volt a legszarabb, a bokájáig sem ér a VI-nak. Az újdonságok nagy része a játékmechanikában van. Csak ez fikarsznyit sem változtat azon, hogy egy féle képpen lehet győzni 4-5 szint felett. Szétcsapsz mindenkit. Semmi más nem megy. A VC-k csak púderek a civ nooboknak... Ettől viszont nem rosszabb a VI, mint a V. Az egység megszüntetés és vétel hatalmas rugalmasságot ad a játéknak. Emlékeim szerint az V részben ehhez képest irgalmatlan nehéz volt sok egységet gyártani / venni. Itt lehet.
A VI egyértelműen veri az V részt, csak nem ad sok új élményt az alapok változatlansága maitt.
A 3. vagy 5. rész sokkal szarabb volt ennél. Viszont innentől fogva tartom magam ígéretemhez, AI elleni stratégiai játékot nem veszek többet. Értelmetlen. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.11.03. 11:06:57
Igazából engem a multi sem érdekel. 1990 óta tolom a civ sorozatot, de azt hiszem ezt a hatodik részt kihagyom. Egész egyszerűen unalmas a játék és nekem semmi újat nem tud adni, illetve ami újdonság van benne, az nekem túl kevés ahhoz, hogy hosszú távon lekössön. Azért vicces, hogy az ötödik résszel több mint 1300 órát toltam a steam szerint ezzel meg jó ha 30 órát toltam. Szerintem ez a legrosszabb része a sorozatnak.
Én most 7. szinten tolom. Ha ez is megvan, akkor nekem sansoszan ennyi volt, mert nem ad már semmi újat 3 játék után sem. A metódus mindig ugyanaz. Kis túlzással még az is felmerült bennem, hogy ha lehetne, akkor lehet, hogy el is adnám. A játék alapvető részein, amik nem változtak a DLC-k sem tudnak mit kezdeni. A multis részét talán még ki kéne próbálni, de kinek van rá ideje? Quick gamen kis térképen 1v1 az gyak körökre osztott RTS lenne, magasabb játékos esetén meg játszhatatlanul hosszú a parti.
Nem rossz egy újoncnak a Civ, de annak, aki az összes korábbi résszel játszott, hát izé. Képtelenek annyira megreformálni a játékot, hogy igazán új legyen. Az V. rész szinte összes hibája most is benne van. :(
"A game lasts until the year 2080, or 500 turns on a standard game."
Én eddig ezekkel a népekkel játszottam: görögök, norvégok, amerikaiak, indiaiak, szkíták, kínaiak.
Kína tetszett talán a legjobban. Velük sikerült is a space victory. Három városom volt csak, de ezek mind 20 felett, a legmagasabb 28-as volt. Norvégok is tetszettek és persze velük a dominanciára utaztam, ami végül meg is lett. Indiával meg marathon fokozaton 1533 körig mentem el, de ott már eluntam magam és inkább kezdtem egy új játékot. Azt hittem 2050-ig tart a játék, de nem. Megy az tovább is, igazából nem tudom melyik évszám az mikor vége van a játéknak és pont alapján dönt a gép arról ki nyerte meg a játékot.
AI tényleg nem áll a helyzet magaslatán. Néha azért úgy tűnik, de igazából nem az AI kihívás, inkább a saját városok megfelelő fejlesztése, házak és elégedettség + megléte, meg a megfelelő negyedek elhelyezése az amivel el lehet szórakozni. Azért még így is el lehet vele lenni, jó játék, leköt.
Hellosztok! Még nem volt időm játszani csak belenéztem, elég silány pályákat generál a gép. Civ 5 ben az NQ mod-ot és mappot használtam és már a 6-hoz is van bár ez még kezdetleges de már dolgoznak rajta lehet a héten már kész lesz a következő. Ez multiban és singelben is működik. A lényeg,hogy mindenkinek lesz a stratégiai anyagokból, meg kaja és nem az van, hogy van 3 luxuscikk abból az egyik a sivatag a másik meg a tundra közepén. Mert nincs annál bosszantóbb amikor vezet az ember techben és jön a meglepi, hogy a közelében sincs pl olaj. Meg biztos majd a valláshoz is lesznek új pantheonok. A linknél legfelül a 2 zöld, Hellblazers civ 6 map, külön is működnek és le van írva a telepítés is csak be kell másolni és bepipálni játék indítás előtt. Ha már ismeritek akkor bocs. Utoljára szerkesztette: kombány, 2016.11.02. 12:54:12
Eddig ki melyik nemzetet tartja a legerősebbnek? Én eddig hármat próbáltam. Róma, görögök (Dido) és aztékok. A legutóbbi tűnik félelmetesen erőnek. 4 helyett 6 (!) városba megy luxus saját forrásból, hatalmas bónusz. A +1 harci bónusz sem kevés minden cuccért a játék elején. A 28-as alap egységes erősebb, mint a spearman. És a district fejlesztés képessége valami elképesztő, ami a játék során végig tart. Pillanatok alatt fel lehet húzni districteket, a többi játékosnál a játék utolsó harmadában szinte nem is éri meg építeni a kerületeket...
880 kör king fokozaton. Tapasztalatok. A diplomácia katasztrófa, 3 tengerbe lőtt pap után az összes nemzet elítélt, pedig 20 kör után már békét kötöttünk az adott nemzettel. 100+ kör után sem békéltek meg és warmogger voltam állandóan. De ezen kívül is teljesen random amit tesznek. Az ai szó szerint segghülye. A brazilok dél amerika felét sem kolonizálták be, üresen állnak a területeik, helyette felküld északra a semmi közepére várost alapítani. A többi nép is hasonló, ázsia fele üres volt, pedig vagy 6 nép volt ott. Én kb 1000-re felépítettem 20 várost, nekik 400 körrel később is 5-8 között van. Természetesen elboldogulnak 3 várossal is, mert a technikai szintet így is tartják, de vicces volt mikor a középkori hajókkal járkálnak miközben én 1400 körül már csatahajóval járkáltam. A városállamok meg nem fejlődnek a ranger barbár hordáktól nekem kellett torontot megvédeni, mert íjjászokkal meg kezdő egységekkel volt felszerelve. Vannak bajok, remélem ezekkel kezdenek valamit, mert így nem sok kedvem van új játékot indítani.
Nah tegnap vicces dolgot tapasztaltam. A játék elején kivettem a dominationt a győzelmi lehetőségek közül, viszont "véletlenül" megcsinaltam, erre jött a vesztettél animáció és game over:D wut?:D
Most nézem, hogy nem csak 4 vallást lehet létrehozni. Nekem összejött a próféta pontom, most alapítok vallást, és azt írja, hogy 3/5. Én alapítom a negyediket. Gondolom ellenfél szám és/vagy mappaméret függő
~930px széles és magasságra kb 250-300px magas egy itteni átlagos banner. Persze ha ez jó, akkor berakom berakom.
Köszi. Nálam alapból ki van kapcsolva a vallási győzelem, csak érdekelt, hogy mi a feltétel. Viszonylag későn kezdek vallással foglalkozni, gondolom előttem már megalapítják az összest.
Mielőtt a többi állammal találkoztam volna, lenyomtam Kongót, így meg vannak velem elégedve, hogy milyen békés vagyok:D
Összesen négy vallást lehet alapítani és great propeth kell hozzá. Az meg csak nagy prófáta pontokkal lehet, ami a vallási épületek adnak a distrcitben.
A vallás szokás szerint súlytalan, felesleges vele erőlködni, magasabb szinten meg mission impossible összehozni.
Hány fait pontnál kapok vallásalapító prófétát? Vagy mi a feltétele?
Ez jó lesz?
Én már "rég" Montezumát foglalkoztatom:) Eagle warrior az elején jól jön, csak csatázni kell. De ez asszem nem gond A legyőzött ellenfélből buildetr csinál. A luxuscikkekből +2 város húz hasznot, így gyakorlatilag elég boldogok mindig, ráadásul a katonák is +1 erőt nyernek a luxuscikkekből. Ezalatt mit értesz: "építős megszüntetős"?
Ezekből hogyan csinálsz olyat, ami kifejezi az 1--->6 összes részét? Olyan csinálhatok, hogy akkor a sarokba egy kisebb ikonként ott lesz a első rész szövege.
Más. Az azték valami gecierős népnek tűnik. Az építős megszüntetős és pénz trükkel olyan sebességgel lehet districteket felhúzni és a +2 lökettel, hogy az valami beszarás.