Szerintem nagyon szép a játék, a csaták is látványosak. Mondjuk az, hogy egyetlen egységet így felduzzasztottak 8-10 fõsre, elsõre furcsa, de biztosan meg lehet szokni.
A képernyõ egyszerûsödni fog, hogy ne ijessze el az emberek, de kockák beállíthatják, hogy most is több info legyen elérhetõ egy gombnyomással.
Mivel a források limitálják a sereg nagyságát, így nagy jelentõsége lesz egy újdonságnak, a városállamoknak. Ha jóban vagyunk velük - pl. felszabadítjuk - akkor akár meg is kaphatjuk amilyük van. A városállamok lehetnek katonai, kulturális vagy tengeriek, meg ne kérdezzétek, hogy ez mit jelent. A másik ok amiért a városállamok kegyeit keressük majd az a diplomáciai gyõzelem, mivel hogy minden nemzetnek ÉS MINDEN városállamnak EGY SZAVAZATA van az ENSZ-ben...
A hadihajóknak szintén lesz támadása, így sokkal nagyobb jelentõségük lesz, hiszen a partról akár be is lõhetnek a szárazföldre! Ahogy láttam a fregatt szemtõl szemben 30, távolsági támadással csak 15-öt sebez. Ellenben az ostromfegyverek pl. a trebuchet közelrõl talán 10-et, távolról viszont 26-ot sebez... Ezen egységek hátránya, hogy valszeg egy körbe kerül õket felállítani távolsági támadásra...
Hogy ne lehessen átgázolni az ellenfélen, MINDEN egységnek lesz úgynevezett ellenõrzési zónája, ahol az ellenfél csak 1-et léphet...
A játékkészítõk szeretnék, ha nem rohanna mindenki az újabb és újabb fejlesztéssel, azért kiszedték a korábbi játékokban használt fejlesztési-adózási csúszkát, ezentúl a kutatás és a pénzbevétel külön forrásból fog származni! A kutatás forrása ezentúl a népesség nagysága, a tudós specialisták száma valamint a területi fejlesztések /unique tile improvements/mint amilyen a farm és társai. Meg ne kérdezzétek, hogy ehhez majd mi kell!
A városok határa ezentúl egyetlen területtel - jelen esetben hexagonnal... - fog növekedni, újdonság viszont hogy akár pénzért is vehetünk földet! Viszont a kiszemelt, zsíros földdarab - pl. vasbánya... - ára a attól függ, hogy a kultúrád mikor venné be. A kulturális határ ugyanis elõször a legközelebbi nyersanyag felé terjed, de földrajzi akadályon - folyó, hegy, mocsár - csak végsõ esetben...
A társadalom politikai beállítások - mint rendõrállam, rabszolgaság stb. - szintén változnak, ha jól értem ezentúl 10 ágú lesz és minden ág más szempontokat vesz figyelembe, így szinte teljesen a játékstílusunkhoz alakíthatjuk azokat. Ezen ágakhoz egy bizonyos fejlettségi szinten kell lennünk. Példaként azt hozták fel, hogy a játék elején a katonai ágból kaphatunk bónuszokat, míg késõbb a kereskedelmi ágból növelhetjük pénzbevételeinket.
A katonai egységek átvonulhatnak a másik területen, amennyiben nem azok területén fogy el a mozgáspontjuk.