Kapsz két soundtrack CD-t a jelek szerint. Egy mezei jó filmzene CD ma 5k itthon. Ez akkor eleve 8-10K érték, még ha ezeket hallod a játékban valószínáûleg.
A 176 oldalas köny valószínûleg fényespapír. Ilyen cuccokat 3-4 k alatt nem nagyon kapsz boltban. Emellé az 5 figura és maga az újonnan 10-12k-s játékkal számolva szerintem az égvilágon semmi pofátlan és mohóság nincs benne...
A cives gyûjtõi többet ér, mint a starcraftos, ezek a bábuk sokkal jobbak, mint egy 2gigás pendrive. Mondjuk az más kérdés, hogy ha nem wowozol vagy csak simán nem érdekel a dolog, akkor a starcrafthoz járó wowos ingame bónuszt meghirdeted ebayen és visszajön belõle a starcraft árának legalább fele, amilyen fanatikus wowosok vannak.. :)
Hát végül is van benne valami. Én anno megvettem az Age of Conan gyûjtõit, és abban is nagyon szép bõr térkép van és hatalmas art book! Egyébként a festhetõ fémfigurák amik általában 54 mm magasak, no azok 35 eurótól kezdõdnek...
Bár RTS, de a Supreme Commander 2-ben egyszerûen zseniális volt a stratégiai nézet, szóval nagyon jól el tud sülni egy ilyen. Akinek pedig nem tetszik nem fogja használni, a körökre osztottság miatt nem jelent elõnyt a használata.
Ha lehet így tolni, akkor én beza valszeg így fogom fõleg, ha kevesbb erõforrást visz. Nekem nincs igényem a csivlivi grafikára és animációkra. Az elsõ dolog amit a CiV IV-ben is kikapcsoltam az animáció. Nem elég hosszú egy kör így is?
Hát szerintem így meg már úgy néz ki mint egy táblás játék! A Civ 5-ben pedig éppen a grafika lesz az egyik fõ újítás a harcrendszer mellett. Az pl. engem nagyon megfogott, hogy a játéktérben több féle vegetáció lesz, úgy mint ázsiai, amerikai, afrikai és talán európai. Hogy most mi a különbség egy afrikai vagy egy amerikai dzsungel között, azt meg ne kérdezzétek. Az persze egyértelmû, hogy ehhez vas is kell sajnos.
E szerint a rombolónak 65, míg a csatahajónak 100 a támadása! Eleddig csak a tankot és a helikoptert láttam 50-es sebzéssel és háborogtam is magamban, hogy tessék, egy fajta tank van és az a maximum sebzés. Hát úgy tûnik sokkal nagyobb lesz az egységek szórása mint korábban gondoltam volna. Ez pedig most már tényleg azt jelenti, hogy egy ókori egység nem gyõzhet le modern egységet, hiszen hogy tudna egy 5-10-es egység legyõzni egy 100-ast???
"A Civ 5-ben pedig éppen a grafika lesz az egyik fõ újítás a harcrendszer mellett."
Má' nemazéé', de nekem alig valamivel tûnik szebbnek, mint a Civ4 volt... A modellek és a textúrák alig lettek részletesebbek, némi plusz effekteket kapott, azt' annyi. Meg bezúmol a csatára.
Ami reménykedésre ad okot, az egység darabszám csökkenés, hogy végre nem lesz kör végén 100 perc gondolkodás, amíg a 16 MI lelépteti a 3.000 egységét, hanem végre belátható mennyiségû egység lesz, gyorsabb körökkel. :)
Ami még hiányzik a párhuzamos fejlesztés lehetõsége, mint a Master of Orion elsõ részében és a random hatás a sikerességre. Mondjuk azért nem 50-50%-ban kellee, mint a MoOII-ben, de mondjuk a teljes szükséges RP 66-75%-a után kezdõdhetne az, hogy X% esély van arra, hogy sikeresen feltaláltak valamit embereid.
Eheh, nekem mondhatod, én is Civ1gyel kezdtem, én is pont leszarom hogy néz ki. Legyen minél összetettebb, meg minél jobb "világszimuláció", az, hogy hogy néz ki, az huszadrangú.
Diplomácia egyébként mûködik... csak ismerni kell a gép "gondolkodásmódját". Hiába van 1000 egységes sereged, ha van város, ahol nem áll senki (hiába van vasút, és érsz el 0 kör alatt bárhova a gigantikus sereggel), akkor azt a gép úgy veszi, hogy az a város védtelen, te gyenge vagy, és úgy gondolja, megszerzi. Mindenek felett a katonai erõt nézi, más nem érdekli. Ha ezt észben tartod, lehet szövetkezni a géppel.
(Civ3ban volt egy aranyos bug: ha elkérted az összes városát, összes pénzét, meg körönként brutális adót, cserébe semmit nem ígértél, és elkezdted klikkelni ezerrel a "ajánlat" gombot, akkor egy idõ után a "barátságmérõ" viszonyszám túlcsordult, hirtelen elképzelhetetlenül nagy baráttá vált az adott líder, és MEGADTA a követeléseket. Összes várost, körönként 1000 aranyat, stb.)
Nehezebb szintet én leszarom, gép ellen gyakorlatilag mindig azonos feltételekkel játszom. Nekem az nem pálya, hogy bármennyit is csaljon a gép. Akkor inkább legyen baszott hülye, meg könnyen leverhetõ. Az is igaz, hogy emiatt nem is szoktam sokat Civezni. A multi fasza, ott nem (feltétlen) seggbuta az ellenfél, meg a feltételek is egyenlõek. Hátránya, hogy egy cseppet idõigényes...
Kutatási fa nagyon lesoványodott, kb a kétharmada a Civ4-ének, legalábbis a videók alapján. Meg majdnem töklineáris, sztem a MOO-s megoldás ide annyira nem frankó. Másik fele a dolognak, hogy én jobban szeretem így, hogy kiszámolható elõre a dolog, lehet rá számítani, lehet tervezni. Nem kicsit idegesítõ, amikor már 8. kör óta 100%-on áll a fejlesztés, és csak nem jön a bréktrú... Egyébként egy ezt befolyásoló modot nem lehet nagy kunszt összedobni...
Ha nem nagy kunszt miért nem tették? A CiV legnagyobb hátránya a túlzott diszkertizáltság szerintem. Ha x ideig semmi aztán hirtelen 8 találmányt kijön új alkalmazásokkal az sokkal inkább szimulálja azt, hogy pl. mi történt az ipari forradalom alatt.
Az visznot nem jó, hogy ilyen durva tech tree lesz. A RoM az már egy agyament valmi reintem. Majd 300 item a tech treeben és messze a jövõben? Vicc. Arra akarják a motort használni, amire nem alkalmas szerintem. Az viszont nem frankó, hogy az alap CiV-hez képest is visszavágnak. Még a BTS is elég sovány volt. A CiV II volt talán a legjobb ebbõl a szempontból.
Eh, hát ja, a RoM... Annak spec baromira nem örülök, hogy Meier pont a moddereknek akar csontig benyalni a Civ5tel. Ezek az amatõr modok véleményem szerint hulladékszar, kiegyensúlyozatlan, elbaszott megalomán hülyeségek. Én nagyon meg vagyok rajta lepõdve, hogy ennyire népszerûek, szerintem tönkrebasszák az egész játékmenetet.
De még a "hivatalos" modok is, amik a kiegekben szoktak jönni, azok is ilyen egyensúly-gondokkal küszködnek. Egyszer játszottunk ismerõsökkel egy freeforallt az istenes moddal, szigetes pályán. Vikingekkel voltam, megcsináltam a tengeristenes témát (ami ugye eléggé kézenfekvõ), onnantól kezdve a berserkerekkel tömött, verseny-motorcsónakokat megszégyenítõ sebességû óceánjáró gályákkal bealáztam mindenkit záros határidõn belül. Egész egyszerûen semmit nem lehetett az ellen a kombó ellen mûvelni.
Sose játszottam ezzel a moddel ezért nem mond semmit. Az alap CiV IV-ben speciel a rómaiak voltak ilyen istenkiráylcsászárok. A 8-as erõséggû egységgel eggyel magasabb szinten mindig levertem az MI-t ott, ahol más néppel régen elbuktam volna.
Hát nekem pedig szebbnek tûnik, valahogy olyan színes-szagos!
De ezen nem veszünk össze.
Viszont mit szóltok a 100-as erõsséghez? Azért elég jelentõsen skálázható a dolog, ha megfigyelitek egy elsõ tank és egy csatahajó között is dupla a különbség nem beszélve az ipari forradalom korában létezett egységek 25-35-ös tartományához és az 50-es sávban lévõ 20. századi egységekhez! Ha itt is választható lesz a marathoni játékmenet /1200 kör.../ akkor végre nem lesznek felesleges egységek sem, hiszen tegyük a kezünket a szívünkre, ki használt muskétást a gránátos helyett? Na, senki sem jelentkezik? No ugye...
Viszont most egy pikásnak 10, egy muskétásnak 16, egy rifleman-nek meg 25 a támadása! Azért ez nem mindegy!
Azért erõs túlzás ekkora erõt adni a csatahajóknak a szárazföldi célok ellen. A II.Vh alatt használták partmenti bombázsra. Nagyobb volt a füstje, mint a lángja.
Védekezni jobb a muskétás... Egy-egy nagyobb támadó stackbe is érdemes volt egy-kettõt bedobni, hogy a vonulgatás közben az ellentámadásokat ne a támadásra hasznosabb gránátosok vegyék le mellel.
Amennyire tudom, a Civ 5-ben a hajók az ostrom egységekkel ellentétben távoli célokra fele akkora erõvel támadnak. A fregatt pl. csak 15-el, míg közelre 30-at támad. Ebbõl kiindulva a battleship távolra csak 50-et tud majd sebezni. Inkább arra leszek kíváncsi a repülõk hajók ellen milyen hatásfokkal támadnak, sõt a bombázók támadhatnak-e hajót vagy csak a vadászok.
Ja igen, ha a helikopter, amit amúgy az orosz Hindrõl mintáztak /amit Afganisztánban használtak/ 50-et támad, akkor lesz modernebb helikopter is, vagy a hajók lesznek ennyire erõsek?
Egyébként az is nagyon tetszik, hogy eltûnnek a bazookás anti-tank és repülõ elhárító egységek, helyettük a 88mm-es tankelhárító üteg és rendes, légvédelmi ágyú lesz.
"Q. Considering the fact that Steam is now available for Mac and many games are being offered as SteamPlay, will Civilization V be coming to the Mac? A. All Civilization titles have had a Mac version in the past, but we unfortunately have nothing to currently announce for Civ V. Stay tuned in the future!"
Régen csak PC-re és Macre csináltak civet, most csinálnak már facebookra, iphone-ra, nintendo ds-re, xboxra, playstation-re, annyira pedig nem nagy cég, hogy ezt mindet gyõzze, gondolom a maces port lett az áldozat.
Nem akarok MAC-es vitát nyitni, de ha Steve Jobbs kicsit nagyobb érdeklõdést mutatna a játékok iránt, akkor talán ma fordított lenne az arány a Win. vs. Mac gépek tekintetében.
Bejelentették, hogy lesz demó a Civilization V-höz. Feltételezések szerint ez olyasmi lesz mint a 4. rész demója /nekem nem rémlik.../ hogy 4 választható népbõl valamelyikkel 100 kört játszhatunk limitált technológia fával. Akkor talán még sem kell várnunk szeptember végéig...
Az infó a civfanatics.com-ról van!
Információ morzsák a Civfanatics.com-ról:
- a városok épületeihez szinte mindig kell egy adott technológia /nahát.../ pl. a barakkhoz bronzmûvesség. Kivétel a monument, amihez semmi sem kell, de pl. a templomot csak akkor építhetünk ha már van monument! Aztán lesz olyan épület amihez nyersanyag kell pl. a circus-hoz lóra vagy elefántcsontra lesz szükségünk. És akkor itt jön a feketeleves: a legtöbb épületnek körönkénti fenntartási költsége lesz, ez 1-5 arany között változhat, nyilván az épület szintjétõl függõen /ókori, középkori stb./.
- A boldogság mutató /happiness/ több fokozatú lesz. Ha az ikon szomorú arcot mutat, a városunk "unhappy" lesz. Ekkor a város növekedése durván lelassul, de más büntetés nem lesz. Ha viszont az ikon már haragos arcot mutat a város már "very unhappy" lesz és a növekedés teljesen megáll, nem építhetünk telepest és csapataink durva harci büntetéseket kapnak.
- Az egységek és épületeknek fenntartási költsége lesz, ami a nehézségi fokozattal is emelkedni fog...
Az a gáz, hogy a CIV IV kiegekben már nagyon dúrva fejlesztések, egységek vannak.
Ez azokhoz képest olyan semmi sem.
Szerintem, ahogy megveszem a CV-t már nyomok is fel rá valami modot, mert ez eddig nagyon fapados lesz. Messze nem minden lehetõséget valósítanak meg abból, amit a CIV modderek már évekkel ezelõtt kitaláltak.
Azért a modderek legtöbbször finoman szólva átestek a ló túloldalára. Az alap CiV IV tényleg nagyon puritán volt és a BTS sem sokat finomított. Viszont 300 darabos tech tree és egyéb dolgok már az állatság kategóriában vannak szerintem. A CiV II volt eddig talán a legjobb e téren.
"a legtöbb épületnek körönkénti fenntartási költsége lesz, ez 1-5 arany között változhat, nyilván az épület szintjétõl függõen /ókori, középkori stb./."
"épületeknek fenntartási költsége lesz, ami a nehézségi fokozattal is emelkedni fog..."
Egyrészt a második idézet válasz az elsõre, hogy mi számít az árba, másrészt nem tudom, mi a fasznak ezt így, kétszer, durván kiemelni, mikor ez az az apró részlete a játéknak, ami a legeslegelsõ résztõl így van, és minden egyes részben is így volt. Kicsit "thank you, Captain Obvious!" fílingje van...
Köszönöm az építõ jellegû hozzászólást. Ezért rühellek magyar fórumra írogatni, mert bunkókkal van tele, akiknek semmi sem jó, és csak az alkalmat lesik, hogy a másikba bele köthessenek. Neked komoly gondjaid vannak a szocializációval...
Itt az eredeti szöveg, amibõl fordítottam:
"With the single exception of the monument, which has no prerequisites and is available to build at the start of the game, you need knowledge of a specific technology to construct a building. For example, you must learn bronze working before you can build a barracks.
Some buildings have resource prerequisites as well -- for instance a city must have an improved source of horses or ivory nearby to construct a circus. Also, some buildings have building prerequisites. You can't build a temple in a city unless you've already constructed a monument there.
There's one downside to buildings: most of them cost gold to maintain. The price depends upon the building in question, and can range from 1 to 5 per turn. The gold is deducted from your treasury each turn.
When your happiness is negative and your happiness icon is looking sad, your population is "unhappy." An unhappy population's growth rate is significantly slowed, but there are no other ill effects.
When your happiness is negative and your happiness icon is looking angry, your population is "very unhappy." If your population is very unhappy, your cities stop growing altogether, you cannot build any Settlers, and your military units get a nasty combat penalty.
You can extend your civilization's territory by purchasing individual tiles. The cost of each tile will vary based on a variety of factors, such as how rough the terrain is and whether it's across a river.
Units and buildings both have "maintenance costs" that must be paid every turn. These maintenance costs are dependent upon the difficulty level at which you're playing."
Igyekeztem a lényeget kiszedni, azt ami még újdonság. Én is láttam, hogy átfedés van, de mivel egészen máshogy közelítette meg ugyanazt a dolgot, nem tudtam, hogy melyik a pontosabb, ezért mindkettõt leírtam.
De neked bele kellett kötnöd! Egyébként elárulom neked, hogy az épületek körönkénti fenntartási költsége a 4. részben nem volt, csak a korábbiakban, de sajnos megint visszatér, amitõl nem igazán repesek az örömtõl, szerintem elrontja a játékot...
Tudod mit? Szerezz egy boksz zsákot, azt püföld engem meg kímélj meg a továbbiakban a pokróc stílusodtól!
szerintem ne vedd magadra....jó lenne továbbra is a fordított infók, mert itthon a játékoldalak eléggé hanyagolják ezt a stílust, kár lenne azt a kevés embert is szétkergetni....szeptember érdekes lesz mert Civ5 és F1 2010 is kijön és mind a kettõ kell eredetiben.
marad a steam verzió vagy várható valami magyar könyves kiadás mint anno Civ4?
Available: 24 September 2010 This game will unlock in approximately 1 month, 2 weeks, 6 days and 2 hours
Pre-Purchase Civilization V Pre-purchase now and receive the Cradle of Civilization Map Pack: Mesopotamia. 49,99€ ADD TO CART
Pre-Purchase Civilization V - Deluxe Edition Pre-Purchase now to receive the Cradle of Civilization Map Pack: Mesopotamia - Plus also get the bonus Babylon Civilization with leader "Nebuchadnezzar II" - Behind the Scenes at Firaxis with Civ V video feature - Game Soundtrack 54,99€ ADD TO CART
Gépigényrõl még nem esett szó, ezért rákerestem. Beírom mit találtam:
MINIMUM REQUIREMENTS
Operating System: Windows® XP SP3/ Windows® Vista SP2/ Windows® 7 Processor: Dual Core CPU Memory: 2GB RAM Hard Disk Space: 8 GB Free DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation Video: 256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card DirectX®: DirectX® version 9.0c
RECOMMENDED REQUIREMENTS
Operating System: Windows® Vista SP2/ Windows® 7 Processor: 1.8 GHz Quad Core CPU Memory: 4 GB RAM Hard Disk Space: 8 GB Free DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation Video: 512 MB ATI 4800 series or better, 512 MB nVidia 9800 series or better Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card DirectX®: DirectX® version 11
Quad core cpu t ez a játék szerintem biztos ,hogy nem fog kihasználni nincs is ami ennyit egyen fõleg ,hogy kevesebb egységet kell mozgatni mint a 4 ben.
Már megbántam, hogy egyáltalán reagáltam, az ilyet általában figyelmen kívül hagyom... Mea culpa!
Egyébként naponta átnézem a nagyobb magyar online játékboltokat, de semmi hír a Civilization 5-rõl. Én naív azt gondoltam, hogy végre valahára az elsõ Civ 5 lesz, amit magyar felirattal látnak el, de úgy tûnik a kiadók ebben nem látnak fantáziát.
Ez esetben az általad is bemásolt steam deluxe verzióra esik a választásom, abban egyrészt Babilon is bent van, másrészt meg szeptember 24-én 0 óra 01 perckor már játszhatok vele...
A gép igény elég ijesztõ, fõleg a 4 Gb memória, mi lesz a játék vége felé mikor rengeteg egység van jelen...?
A napokban kiadott gameplay videó alapján rengeteg infóval frissült a kedvenc rajongói oldalam:
Érdekes, hogy az alap warriornak 6-os támadása van, míg az íjásznak csak 4, igaz, ez utóbbi távolról szintén 6-ot támad!
Az írja a srác, hogy így az alap warrior most már az ókor folyamán számottevõ erõ maradhat és tényleg! A felderítõnek is lesz támadása igaz, csak 4, de legalább egy lepusztult warrior nem ölheti meg.
Ha megnézitek az egységeket, valami eszement sok lesz belõlük és szerintem már megint ott tartunk, hogy egymást érik. Korábban a 100-ra emelt támadási erõ miatt azt gondoltam, hogy így nem lesznek "felesleges" egységek, de ha megnézzük az ipari korig a sebzés csak 25-30-ig emelkedik és ebbe a tartományba majd 30-40 egység esik.
Ott van pl. a lovas egységek. A harci szekér immár távolsági egység lesz 6-os támadással /közelre csak 3.../ és 3 lépésponttal, míg a lovas már 12-õt a lovag pedig 18-at támad. És itt jön az érdekesség, a Cuirassiert váltó Lancer /lándzsás/ a maga 22-es támadó erejével, akit majd a már megszokott Cavalry vált 25-ös támadással.
Hát ezek eléggé közel vannak egymáshoz sebzésben, nem? A Cavalry új tulajdonsága lesz, hogy támadás után, ha maradt lépéspontja, még léphet! Egyébként nem értem a koncepció váltást. A lovag után a tûzfegyverrel szerelt dragonyos elõre lépés, de lovag után lándzsás? Mi van??? Miért jobb egy csak mellvérttel felszerelt vasas, mint egy tökig páncélban feszítõ lovag?
Más. Örömmel olvastam, hogy több olyan egységet is felfedezett elemzõ kedvû fanatikusunk, aminek többféle kinézete van! Ez nagyon tetszett a 4. részben is, emlékezzünk csak a papagáj tollas indián lándzsásokra, a hoplitákra hajazó római görög lándzsásokra vagy a pikkelypáncélos német, angol lándzsásokra! Ezzel, és a földrészenként változó vegetációval, városok kinézetével azt hiszem igazán színes, szagos játékot kapunk. Most, hogy rengeteg új egységre derült fény, nem gyõzök gyönyörködni az egységek festett képében. Lenyûgözõ!
Ez a verzió nem egyszerûen a késõbb megjelenõ szkenáriók elérhetõségére, hanem a vele együtt még 2010 folyamán megjelenõ két civilizációs DLC csomagra. Ezek szerint Babilonon kívül még az idén két újabb nép lesz elérhetõ. Viszont ebben a csomagban nincs Babilon...
Az sajna csak és kizárólag a Steames Deluxe verzióban van, még a gyûjtõiben sincs...
Szóval szinte biztos hogy ezt veszem, kivéve, ha valami csoda folytán lesz magyar verzió, akkor lemondok II. Nabu-kudurri-uszurról...
Nem tudom, csak szeretném, ha benne lennének a választható népek sorában...
Úgy tûnik az egységek tulajdonságai még a közelmúltban jelentõsen változtak. Az elsõ infók alapján a csatahajó /battleship/ még 100-at sebzett, most már csak 40-et, a destroyer /romboló/ meg 60-at, most már csak 30-at. Ugyanakkor a fregatt a Civ Analyst oldal szerint még mindig 30-at sebez... Sõt, a gyengébb tengeralattjáró meg 15-öt, de torpedóval 3 mezõ távolságra 60-at, ami szerintem teljességgel kizárt a csatahajó 40-es sebzése miatt. És akkor még nem ismert a Nuclear Submarine /atom tengeralattjáró/ sebzése...
Nem tudom írta-e már valaki, hogy úgy tûnik lesz egy egyedi egysége a városállamoknak vagy csak a katonai típusoknak mint amilyen Budapest is lesz. A lényeg, hogy ha elég nagy a befolyásunk akkor kaphatunk belõle!
A másik pedig, hogy a producer szerint lesz egy titkos egység a játékban, ami hihetetlenül szuper, meg hû meg ha. Ezt az egységet még a Civilopediába sem tették be, és csak akkor építhetünk belõle, ha a játék egy adott pontján bizonyos dolgokat teszünk, bizonyos sorrendben. Kizárt, hogy véletlenül elõ tudjuk hívni. Nagyon remélem, hogy nem valami idióta easter egg lesz és nem csak a riportert hülyítették...
Ja, és nem a robot lesz az, hiszen az bent van a civilopediában!
Lehet találgatni!
Más. Úgy tûnik a Nagy Emberek tulajdonságai hasonlók maradnak a Civ4-ben megismertekhez, azonban a speciális épületeket már a városon kívül, fejlesztésként építik meg. Hát ez elég érdekes, mert nem biztos, hogy én egy zsíros földet beáldoznék erre, bár az is igaz, hogy az új rendszerben akár 36 mezõ is tartozhat egy-egy városhoz, szóval lesz hová építkezni...
Itt egy kép a Nagy Tudós által épített Academyrõl: Academy Athén jobb felsõ sarkában, az a kertes valami, az obszervatóriummal a felsõ részében.
Elég sokan panaszkodnak a civfanaticson, hogy bizonyos népeknek harmatgyenge a speciális tulajdonsága, másoknak meg túl erõs. Példaként a németeket hozzák fel, akik barbárok táborából 50% eséllyel több aranyat kapnak illetve csatlakozhatnak hozzájuk barbárok. Ez csak a játék elején hasznos, ott se nagyon. Hol van ez az oroszok "Szibéria gazdagságá"-hoz ami szerint MINDEN STRATÉGIAI NYERSANYAGBÓL +1-et kapnak, míg lóból, vasból és uránból kétszer annyit? Ez kétszer annyi katonát jelent az adott korban... Vagy pl. az arabok dupla mennyiségû olaja? E szerint õk kétszer annyi tankot, vadászt, bombázó, csatahajót, tengeralattjárót, repülõgép hordozót gyárthatnak... Általános vélemény szerint amelyik nép gyenge képességet kapott, azokat a sokkal erõsebb speciális egységekkel egyensúlyozták ki. Nem tudom, de szerintem a tevés íjász annyira nem gyenge egység, hogy így pótolják ki!
A népek speciális képessége eddig is igaz volt. Ami a középkor után jött nem nagyon számított. Mire odaérsztél akkora hátrányt szedhettél össze, hogy lehet, hogy szép erõs redcoat-ot tudnál csinálni, ha lenne mibõl egy 3-szor nagyobb ellenfél ellen és nem járna már a rifleman-nél...
Az erõsségek belövése helyett meg talán azt kéne belõni, hogy pl. csatahajó ne támadhasson meg tengót és pl. tengó ne támadhasson meg, csak közelrõl gyors hajót, mert a valósgában is csak véletlenül voltak gyors hajókat elkapni, ha éppen eléjük kerültek, stb.
Hát nem biztos, hogy jót tenne a játék kiegyensúlyozottságának, ha csatahajó nem támadhatna tengeralattjárót, még ha ez jobban megfelelne a valóságnak. Jelenleg csak a romboló láthatja a tengeralattjárót és természetesen a másik tengeralattjárók.
A gyors hajóval nem értek egyet, a lépés szám alapján minden modern hajó gyors, igaz a csatahajó csak 4-et, míg a romboló 8-at léphet...
Ugyanakkor szerintem próbálták ezt megvalósítani, amit te is mondasz, hiszen a tengeralattjáró 4x akkorát sebez távolról mint közelrõl, márpedig ha a csatahajó nem láthatja, akkor simán megölheti biztos távolból és el is tûnhet, mire amaz segítségére sietnének! Szóval nem igazán lesz a csatahajónak esélye. Nagyon reménykedem benne, hogy a rakéta cirkáló /missile cruiser/ sem fogja látni a tengeralattjárót, bár jelenleg úgy tûnik, hogy ez a hajó a rakéták szállításán kívül a légi egységek ellen lesz kihegyezve. Mivel pedig a Civ5-ben egy mezõn egy harcoló egység lehet így nem lesz olyan hogy bevédesz egyetlen cirkálóval egy egész flottát.
Ugyanakkor mi van a hatótávolsággal? Ha egy repülõ 6 mezõ távolságon belül észre vesz mindent /gondolom járõrözõ módban.../ akkor láthatja a tengeralattjárót is? Ha így van, akkor a carrier is láthatja. És mi van akkor ha nekem ahhoz, hogy csatahajót bombázzak, el kell repülnöm egy cirkáló felett? Leszed vajon? Beavatkozhat a harcba?
Nagyon remélem, hogy ez csak egy elírás, de jelenleg az van fent az Analyst oldalon, hogy a repülõgéphordozó vihet bombázót is...
A Jet fighternél írják egyébként: Air Recon ability: "everything within 6 tiles of its starting location is visible at the beginning of the turn." Tehát légifelderítás esetén 6 mezõre a kezdõponttól MINDEN láthatóvá válik a kör ELEJÉN.
Hogy ez mit jelent, még nem tudom. Mondjuk megyek egy kört a vadásszal meglátom a tengeralattjárót a parton portyázni és arra küldöm egy egységemet? De ha csak akkor látom mikor a repülõ elhúzott, akkor csak rombolóval leszek képes megfogni. Vagy csatahajóval, hiszen neki lesz olyan képessége, hogy olyan mezõt vegyen tûz alá, amire rá sem lát... Eh, nem egy egyszerû játék lesz!
Hála istennek, persze!
Bocs, már álmos vagyok és a szövegértés képességem kissé elapadt. Lesz magyar civ. a játékban? Vagy mi ez a Budapest dolog?
A játékban lesznek városállamok, az egyik Budapest lesz.
A "gyors" hajó lehetne tulajdonság is, ami mondjuk elimimálná a távolsági torpedózást. Az különösen röhejes, hogy távolabbról erõsebb a tengó, mert valóságbam igyekeztek minél közelebb menni a célzás pontossága miatt.
A koherens gondolkodás szikráját sem vélem felfedezni.
Én úgy vagyok ezzel az egésszel, és most nem akarok senki lelkivilágába gyalogolni, hogy ki nem xarja le, hogy a harcikapás egység 11, vagy épp 110 támadó/védõ pontot kap. Ha valami nem stimmel, nincs kiegyensúlyozva, akkor úgy is jön a patch egyszer, meg a rahedli mod másodszor. Talán kiadnak valami SDK-t is hivatalosan, mint a CivIV-nél is, és akkor meg bárki belenyúlhat.
És sajna egyet kell értenem Molnibalage-zsal, változtatgatnak így, meg úgy, de alapból nem tûnik összetettebbnek a rendszer, mint a CivIV, és csak mást akarnak, nem fejletebbet, de ebben a másban sincs egyértelmûség. A CivIV-ben az volt a koncepció, hogy ne vágja már agyon a játékot az, hogy az emberek milliószámra alapítottak várost, mint a korábbi részeknél, ezért dúrván megnövelték a nagyobb birodalom költségeit, bármit is tett az ember. Mellette ráadásul lekorlátozták az építhetõ csodákat is, ami miatt filózni kellett, hogy melyik várost mire specializálja. Végül is mûködtek valahogy ezek a mesterségesen beeröltetett szabályok, de az ember inkább elfogadta, mint megszerette. Most meg bejött ez a PG rendszer a harcba, ami nem rossz, de nekem nagyon úgy tûnik, mintha a garfikán kívül ez lenne a legfontosabb változás, és nagyjábó ezzel vége is a fejlesztéseknek. Pl. a több civik már a különbözõ modoknál is meg volt, és eddig még nem találkoztam olyannal, hogy jól, vagy csak valamennyire a realitáshoz közeledõen megcsinálják, mint ahogy az alapjátékban sem túl jól mûködött az egész.
Szal, most ugyan ez jön, csak más irányban, egyre szélsõségesebb bónuszok jönnek a különbözõ népeknél, már nem csak spec egységek vannak, már nem csak traitek, eleve meglevõ technológiák, vagy alap dolgokba nyomnak valamit, hanem erõforrásból is mást, többet kapnak. Pl araboknál ez a dupla olaj nekem már sok.
Azt látom gondnak, hogy ha csinálnak egy jó rendszert, jó AI-val, akkor nagyon minimális extrákat kell csak adni bónusznak (lásd pl a WoW-nál, egy-egy kegytárgy csak pár % bónuszt ad, még is elég és épp hogy nem borítja fel a rendszert, de a profik ki fogják használni). Itt meg elég dúrván beleavatkoznak a dolgokba, ilyeneket kezdõ mod készítõk szoktak csinálni. A gond az, hogy marha nehéz kiegyensúlyozni a rendszert, az AI nem fogja tudni kihasználni a dolgokat, és mindig lesz egy legerõsebb civ, vagy trait, vagy bármilyen tulajdonság, amit aztán nem lehet máshogy eliminálni, csak ha hasonló dúrván beavatkoznak más népeknél is.
Szóval szerintem akkor jó egy stratégiai játék, ha van benne néhány kõ, papír, olló jellegû dolog, de ez mindenkinek rendelkezésére áll, az AI-nak is, nincs ennyire dúrván eleve elrendeltetettség.
Aztán a régi gond, már a CivIV-ben, az alapjátékban sem lehetett kitörni a XX. szd-ban, mint ahogy az történt a valóságban több esetben, lásd Németország, Oroszország, Japán, Norvégia, Kína stb. Ezek az országok 20-30 év alatt dolgoztak le évszázados hátrányt, mert a XX. szd technikai forradalma erre lehetõséget adott. Sajna a CivIV-ben sem volt már ilyen, és szerintem ebben sem lesz, az eddigiekbõl ítélve, sajnos. Max ezzel a dupla olajjal.:(
A valóság olyan dinamikus, hogy a nagyon speciális esetek lemodellezése nem megy átlalános modellekkel. A japán csoda igen egyedi dolog a történelem folyamán.
Amennyit lehet tudni, azok alapján ez a kõ-papír-olló dolgot az elõléptetések fogják kiváltani. Valami eszement erõsek lettek, nem is értem, hogy lehet ilyet...
Ha mást nem veszünk, már a terep is ad ugye +25% vagy +50% /erdõs hegyvidék/ bónuszt, a melletted lévõ baráti egység is, attól függ hány van, aztán a hadvezér is vagy 25%-ot, ezenkívül az elõléptetések úgy kezdõdnek, hogy +20%... Szóval nem ördöngösség összeszedni +100%-ot.
Ezzel számolva már nem annyira mindegy, hogy melyik egység mennyit sebez, arról nem beszélve, hogy én még az elmúlt 15 évben nem nagyon láttam olyat, hogy egység tulajdonságot változtattak volna javítással, a modok meg nem érdekelnek... Mivel pedig az egységek erõsen limitálva lesznek a stratégiai nyersanyagok miatt, bizony hogy számít a tulajdonságuk, sõt.
A népek bónuszait érintõ kritikáddal abszolút egyetértek, mert mit csinálsz az irokézek 1 lépéspont/erdõs terület képességével ha nincs is erdõ? Meg egyébként is, ez nagyon szituáció függõ.
Az oroszok képessége egyébként még durvább, hiszen az arabok nem biztos, hogy az olajig kitartanak, de könyörgöm, a vas és a ló az alap stratégiai anyag és nagyon nem mindegy, hogy 5 lovagot építhetnek vagy 10-et...
Ezek olyan kirívóan durva dolgok amiket nem tudom, hogyan akarnak kiegyensúlyozni.
Rettentõen felértékelõdnek majd azok a speciális egységek, amikhez nem kell majd nyersanyag.
A Civik változtatás nekem nagyon tetszik, annyira durva bónuszokat adnak, hogy teljesen megváltoztathatják az erõviszonyokat és igen rá tudnak erõsíteni a játékstílusodra vagy az adott gyõzelmi célra.
Ezt a XX. században történõ kitörés/felzárkózást meg nem is értem. Ez egy játék, millió olyan dolog van, ami nem így történt a történelemben, ezt számon kérni szerintem nem lehet. Amúgy meg az ipari forradalom mindig is benne volt, aki elõbb érte el az ipari kort, a megfelelõ épületekkel /gyár, erõmû/, sokkal nagyobb gyártó kapacitáshoz jutott.
A város spam-et meg utáltam, jó volt a 4. rész korlátozása, sõt a város specializációt egyenesen imádtam, és nagyon örülök annak, hogy a nemzeti csodák és így a város specializáció megmarad. Egy jó adottságú város iszonyatos bónuszt adhatott a megfelelõ csodákkal és én ezt nem korlátozásként éltem meg.
Én inkább a Civ4 csapat stack-es rendszerét gyûlöltem és örülök, hogy nincs többé! Legyen bármilyen ez a Panzer General-os rendszer, csak jobb lehet, mint az elõdje.
A város spam szerintem a CiV4-ben is meg volt. A gép simán halmozta a városokat, mikor én engem meg megölt a fenntartásuk...
Azk a kor szintjén voltak. Japán 1860-ban kb. 300 évvel volt Európa mögött. 1904-05-ben meg felkerekedett és jól fenékbe rúgta az fehér embert a korabeli csúcstechnikával. (Orosz-Japán háború, Sárga tenger, Csuzima.)
A város spammel kapcsolatban. Mit szólsz az indiaiak speciális képességéhez, hogy a városlakók száma fele annyira növeli a boldogtalanságot, de a városaik száma viszont duplán?
Ha nem abból indulunk ki, hogy szívatni akarják õket, akkor szerintem ez is azt sejteti, hogy most sem fogja a játék díjazni a sok kicsi várost, inkább a kevés, de sok lakosút.
Egy példa. Némelyik modnál van olyan a CivIV-ben, hogy akkor is kap promót bónuszba az egység, ha olyan elenfelet gyõz le, akivel szemben azért a 60-70% esélye megvolt. Mivel értelemszerûen nem akartam elveszíteni az ilyen egységeimet, ezért ha valami gebasz volt, akkor visszatöltöttem. Az egyik ilyen egységem a hatodik oszlopát majdnem befejezte promóban! Olyan védelemmel szemben, ahol longbow/számszeríjas 3 városvédõ promóval, 190%-os városvédelemmel van egység berakva 3X akkora támadóerõvel rendelkezik, úgy hogy gyakorlatilag összesen 25 tapasztalati pontja van, az összes többi elõléptetése csak bónusz! Ennek sincs az égvilágon semmi értelme! Biztos nem lesz ennyire dúrva a dolog, de nem kéne gyak RPG-t csinálni egy stratégiából.
Persze ez csak játék, de a végjáték igen is fontos, talán csak annyi kéne, hogy demokráciára pénz bónuszt adnak, a diktatúrára meg kalapácsot és lámpácskát, meg születés extrát keményen, mondjuk 50%-ot. Ugyan is ez a tény, Németország, Oroszország, Japán, Dél-Korea, Taiwan, akkor tudott gazdasági/tudományos fejlesztéseket végrehajtani, amikor egy központosított vezetés minden forrást a fejlesztéseknek rendelt alá. Ehelyett a diktatúrához kapcsolódó civikek max a fegyverkezésre szoktak extrát adni.
Hát igen. Aztán a II. VH-ban meg seggbe rúgták az angolokat, meg az amcsikat. Aztán minek után 50 évvel visszabombázták õket, a 80-as évekre a császár áldásával újra eljutottak az élvonalba. (Japánban az 50-es évektõl kezdve gyakorlatilag egyetlen konzervatív párt kormányzott).
Na azt ugye tudod, hogy vannak olyan dolgok a CivIV-ben, hogy promotions: Link Na most, ha ügyes vagy az alapjátékban kb 5-6-ot össze is tudsz szedni egy egységgel, amivel azért már rendesen lehet turbózni, meg specializálni. Na most attól, hogy gyak mint egy kitüntetést a helytállásért is ad az egyik mod promókat néhány egységemnek van ilyenbõl vagy 30+. A legcsúcsabb az most fejezi be a 6. oszlopot, az ugye akkor 36.
Nagyon jó elõléptetések lesznek a Civ5-ben. Egyik kedvencem az AZONNALI FELGYÓGYULÁS... Nem gyenge. Mondjuk a törökök janicsárja, ha nem barbár egység ellen gyõz, akkor azonnal visszagyógyul, a japánoknál meg minden egység úgy küzd még sérülten is mintha teljes élete lenne...
Gondolom a távolsági egységeknek majd lesz olyan, hogy +1 távolságról lövés. Az viszont nem világos, hogyan maradhat életben egy-egy összecsapás után mindegyik egység, vagy ez csak a visszavonulás elõléptetéssel rendelkezõk tehetik meg?
Ezeket a katonai egységek közötti különbségeket inkább el tudom fogadni. Hiszen ott voltak pl. a Rómaiak vs. Hunok. A Rómaiak is fejleszthettek volna jó lovasságot, de egyszerûen olyan volt a kiképzési rendszerük, hogy inkább a gyalogosokat preferálták. De hiába voltak jók a hun/magyar könnyû lovasok/íjászok, ha Augsburgnál már kevésnek bizonyultak.
Aztán persze a magyarok is elkezdtek komolyabb páncélzattal rendelkezõ egységeket létrehozni. Mátyás Fekete Serege szinte legyõzhetetlen lett, de ilyen katonák a régebbi katonai hagyományokba/kultúrába nem illeszkedtek volna. Szóval ezek a katonai egységek közötti különbségek történelmileg okésak szerintem.
Egy népnek az erõs más oldalú eltorzítását viszont továbbra sem tartom helyesnek.
Amúgy látszik, a készítõk vacillálása a CivIV-nél is, ott voltak a spec katonai egységek, amelyek nem igazán voltak erõsebbek a standard változatnál (légiós kivételével). A civikek is olyan felemásra sikerültek, annyi plusszt-minuszt nem adtak, szerintem egyedül az uralkodók trait-jei jelentettek annyit, ami már lényeges különbséget adott. A többi különbség jobbára csak dísz volt. Most ez úgy tûnik meg fog változni.