Én úgy vagyok ezzel az egésszel, és most nem akarok senki lelkivilágába gyalogolni, hogy ki nem xarja le, hogy a harcikapás egység 11, vagy épp 110 támadó/védõ pontot kap.
Ha valami nem stimmel, nincs kiegyensúlyozva, akkor úgy is jön a patch egyszer, meg a rahedli mod másodszor.
Talán kiadnak valami SDK-t is hivatalosan, mint a CivIV-nél is, és akkor meg bárki belenyúlhat.
És sajna egyet kell értenem Molnibalage-zsal, változtatgatnak így, meg úgy, de alapból nem tûnik összetettebbnek a rendszer, mint a CivIV, és csak mást akarnak, nem fejletebbet, de ebben a másban sincs egyértelmûség. A CivIV-ben az volt a koncepció, hogy ne vágja már agyon a játékot az, hogy az emberek milliószámra alapítottak várost, mint a korábbi részeknél, ezért dúrván megnövelték a nagyobb birodalom költségeit, bármit is tett az ember. Mellette ráadásul lekorlátozták az építhetõ csodákat is, ami miatt filózni kellett, hogy melyik várost mire specializálja.
Végül is mûködtek valahogy ezek a mesterségesen beeröltetett szabályok, de az ember inkább elfogadta, mint megszerette.
Most meg bejött ez a PG rendszer a harcba, ami nem rossz, de nekem nagyon úgy tûnik, mintha a garfikán kívül ez lenne a legfontosabb változás, és nagyjábó ezzel vége is a fejlesztéseknek.
Pl. a több civik már a különbözõ modoknál is meg volt, és eddig még nem találkoztam olyannal, hogy jól, vagy csak valamennyire a realitáshoz közeledõen megcsinálják, mint ahogy az alapjátékban sem túl jól mûködött az egész.
Szal, most ugyan ez jön, csak más irányban, egyre szélsõségesebb bónuszok jönnek a különbözõ népeknél, már nem csak spec egységek vannak, már nem csak traitek, eleve meglevõ technológiák, vagy alap dolgokba nyomnak valamit, hanem erõforrásból is mást, többet kapnak. Pl araboknál ez a dupla olaj nekem már sok.
Azt látom gondnak, hogy ha csinálnak egy jó rendszert, jó AI-val, akkor nagyon minimális extrákat kell csak adni bónusznak (lásd pl a WoW-nál, egy-egy kegytárgy csak pár % bónuszt ad, még is elég és épp hogy nem borítja fel a rendszert, de a profik ki fogják használni). Itt meg elég dúrván beleavatkoznak a dolgokba, ilyeneket kezdõ mod készítõk szoktak csinálni. A gond az, hogy marha nehéz kiegyensúlyozni a rendszert, az AI nem fogja tudni kihasználni a dolgokat, és mindig lesz egy legerõsebb civ, vagy trait, vagy bármilyen tulajdonság, amit aztán nem lehet máshogy eliminálni, csak ha hasonló dúrván beavatkoznak más népeknél is.
Szóval szerintem akkor jó egy stratégiai játék, ha van benne néhány kõ, papír, olló jellegû dolog, de ez mindenkinek rendelkezésére áll, az AI-nak is, nincs ennyire dúrván eleve elrendeltetettség.
Aztán a régi gond, már a CivIV-ben, az alapjátékban sem lehetett kitörni a XX. szd-ban, mint ahogy az történt a valóságban több esetben, lásd Németország, Oroszország, Japán, Norvégia, Kína stb. Ezek az országok 20-30 év alatt dolgoztak le évszázados hátrányt, mert a XX. szd technikai forradalma erre lehetõséget adott. Sajna a CivIV-ben sem volt már ilyen, és szerintem ebben sem lesz, az eddigiekbõl ítélve, sajnos. Max ezzel a dupla olajjal.:(