Nem látjátok az üzleti lehetõséget... MOST kell Izlandon földet venni, meg gázálarc felvásárlásba kezdeni, és terveket készíteni a repterek alternatív felhasználására, teszem azt: paintball pálya, dragster verseny, golfpálya, aszfaltrajz verseny, tengó és görkori paradicsom...
Kemény! Az amcsiknak most lopakodó vonatokat kell kifejleszteniük.
Ja, de az ablakokon se nagyon látnál ki :) vakon leszállás gyakorlása :)
Nincs igazából olyan rendszerû hajtómû amelyik kiválthatná a mai sugárhajtómûveket, még teszt szinten sem. Vagy túl drága és komplikált, vagy nagyon kis teljesítményû...ezért egyelõre, jöhetnek a békebeli vonatok :) Nem is bánnám:) nem csípem a repkedést...
És visszatérnénk a régi ezüst/fémszínû légcsavaros gépekhez, mert ha pár órát repül a gép a hamufelhõbe,olyan mintha homokfúvóba lenne pár órát:DD Egyébként azokon kívül amit kvp leírt milyen zárt hajtómû létezik?
1: A légcsavaros tud repülni, de túl zajos, lassu, és kevés utast bir el(költséghatékonyság) 2: Nincs ilyen megoldás, akkukat nem bírnák el, és a generátor meghajtása kérdéses,ilyen elektromos gép, még kb 20-30 év 3: a tolósugár nem elképzelhetõ, ahhoz ugyanis legalább 2M sebesség kell hogy müködni kezdjen, ilyen sebességet a zaj miatt szárazföld felett nem engednének (lásd Concorde)arrol nem is beszélve, hogy a gyorsításhoz alap sugárhajtómû kéne,és akkor ott vagyunk ahonnan elindultunk :)
Nem kell megremulni, van vulkani hamuallo hajtomuvel szerelt gep. Az osszes dugattyus legcsavaros ilyen. (pl. a szep csillagmotorok) Azokban van legszuro, ami miatt az autok kepesek meg izlandon a bokaig ero hamuban is kozlekedni. Ezeknek megvan az a hatranyuk, hogy lassabbak es alacsonyabban reulnek. Viszont megvan az az elonyuk, hogy sokkal olcsobb uzemeltetni oket es nem zavarja oket a hamu. Meg a malev is ilyen gepeket akart venni rovidtavu utakra, de az osztrakok is hasznalnak parat. A masodik vilaghaboru utan meg jo ideig minden utasszallito gep ilyen hajtomuvel mukodott es gond nelkul lehetett veluk utazni. Jelenleg a kanadaiak es az oroszok gyartanak ilyen gepeket, az utobbiak meg egy atomtamadas utani osszefuggo radioaktiv hamufelhon is atmennek. (mondjuk ott a tervezeskor eleve az volt a cel)
A masik lehetoseg a nasa altal is javasolt elektromotoros hajtas. Ilyenkor a legcsavarokat elektromos motorok hajtjak, amiket egy fedelzeti generator lat el arammal. Ez utobbi lehet egy legszuros turbogenerator vagy egy uzemanyagcella is. A rendszer nemcsak kornyezetbaratabb, de szinte teljesen csondes is.
A marmadik lehetoseg a ramjet hajtomuvek hasznalata, ekkor a gep felszallhat mondjuk egy elektromos ducted fan hajtassal, majd megfelelo sebesseg utan bekapcsolja a ramjet rendszeru fo hajtomuveit, amikben turbina hijan nem nagyon tud kart tenni a hamu, de egy nagyobb vadlud csapat sem.
Meglatjuk mi lesz, meg az is lehet, hogy megusszuk a hamut, vagy elkeszul Budapestig a nagysebessegu vasuti halozat. (most eppen Becsnel jarnak, tehat par honap es London es Becs kozott mar jarni fognak a vonatok)
Nem ártana hozzátenni: (A nácikat, a hazugságaikat, a szélsõjobboldalt, a jobbikot,azokat akik azt hiszik bármi okból szétbarmolhatnak bármit a városban, teszem azt a 10 millás kocsimat,akik úgy gondolják, az a szabadság, ha õk mondják ki mit tehet, hogy éljen kit szeressen,)akik sálat tekernek a fejükre, mert olyan bátrak..és szarnak a törvényekre.. Ja, és csak hogy tudd, mûvelt barátom, te is a természet része vagy, még ha kicsit selejtes is..nem kell leborulni, csak tán figyelembe venni a törvényeit. Nem szétb@szni kéne a dolgokat, hanem rájönni, hogy kéne együtt élni vele..
egy dolgot árulj el azért: a sétáló utcával mi a gondod?
Ja, és az atomenergia-ellenes figurákat kihagytam a zárójeles felsorolásból.
Érdekes kérdés, hogy mi lesz az emberiséggel, ha több vulkán is kitör egy hosszabb idõszakon keresztül? (a Vezúv is erõsen készülõdik) Mi lesz a nagyon erõsen klímafüggõ "megújuló" energiatermelési módszerekkel? (napenergia, szélenergia)
Nem ártana néhány dolgot újragondolni. Az ilyen "természet az úr, boruljunk le könyörögni" tipusú agyatlanbarom dumák helyett
Remélem, hogy a kamatos hitelpénzuralmi rendet (meg a fizetõparkolást, klímahazugság-vallást, történelmi kérdések börtönnel büntetését, rablóparazita kisebbségek és bûnözõk korlátlan jogait, szemkilõvõ idegennyelvenbeszélõ redõrneköltözötteket, buzifelvonulásokat, behajtási díjat, sétálóutcákat, emeszpét, elempét, meg egyéb hulladékokat) a világra rákényszerítõ szuperlopakodó amerikai gyártású szarok is a földre kényszerülnek, de nagyon!
Majd akkor fognak rájönni, hogy tényleg nagy a baj, amikor júliusban leesik az elésõ hó. Volt már ilyen régebben is, de úgy látszik ezt elfelejtették a nagyokosok.
Remélem kihalunk.
Mondtam én, hogy itt valami készül...
Lehet fejreállni és azon ugrálni, de a végén mindíg kiderül, hogy a természet az úr és az is marad.
Engem is ez érdekel. Airbus, Boeing, Rolls-Royce, GE... eddig senki sem gondolta végig, mi lesz, ha valamelyik izlandi vulkán elkezd pöfékelni, mint tette azt már számtalanszor? Mint a téli gumi, ilyenkor mehetne fel a vulkánállóbb hajtómû legalább néhány gépre, ami esetleg nem annyira gazdaságos, de mondjuk magasabb hamukoncentrációban is használható.
Persze a kérdés költõi, egyik felsorolt cég se fog milliárdokat áldozni egy termékre, ami esetleg csak ötven év múlva termelne nyereséget. Bár most sokat kaszálhatnának rajta. Simán lennének, akik arra a néhány gépre tízszeres áron is váltanának jegyet.
Van olyan elmélet, hogy a dinamonoszaruoszok kihalasztását is a megnövekvõ vulkáni aktivitás okozta.
Valszeg az is leállította a légi közlekedést, ami a világgazdaság összeomlását okozta.
@Anomaly: az atom mar megvolt.. szted miert fustol? Krizis melle meg egy vulkan kitorest is ami lehuzza a repulo ipart.. viszont legalabb tudom h felfujhato matrac nelkul repulos nyaralas nem celszeru megkezdeni! Fasza 60 evunk lesz...
Körül kellene nyiszálni, hadd folyassa ki a magját Akkor megnyugszik majd!!!