de miért elképzelhetetlen, hogy legalább(!) egy bevált játékmenetet átültetnek egy másik környezetbe, egy másik sztoriba?
Miért, nem ezt csinálják évek óta?
Az meg, hogy a többi kiadó is csak ilyen bugris játékokat csinál, csak egy ok, ok arra, hogy miért nem kell összekapnia magát az Ubinak.
El is tudom képzelni, hogy zajlik ez: "jól van srácok, versenyhelyzet továbbra sincs, a többiek is csak magukat ismételgetik, kopi-pészt, holnapra meg is van az új játékunk, de azért a marketing miatt háromszor csúsztatjuk, úgyhogy csak a jövõ hónapban adjuk majd ki..." :)
Igenis be kell csõdölnie, mert amellett, hogy teljesen ötlettelen játékokat találnak ki
Nem, nem kell becsõdölnie. Még ha semmi újat nem is találnak ki, csak hozzák a rájuk jellemzõ minõségi, hangulatos, szórakoztató játékokat, már akkor van létjogosultságuk. De a helyzet az, hogy a legtöbb kiadó bizony kreativitásban is jócskán le van maradva, és azért nagyjából sikeresek a játékaik. Szóval az azért jó, hogy nem bemondásos alapon mûködik a csõd/nem csõd... :P
Meg persze még a nagy Baldur's Gate sem élt meg egy folytatásnál többet, pedig mennyivel egyszerûbb lenne még egy folytatást csinálni.
Hát igen, csupán két részt ért meg, meg két kiegészítõt, meg egy játékmechanikában szinte megegyezõ Icewind Dale-t, meg mégegyet, meg annak egy kiegészítõjét... Ja és ez a Dragon Age ez mi? És annak a kiegészítõje? :D Persze nem a Bioware-t fikázom, le a kalappal elõttük is, hogy a "rókabõreik" is egytõl egyig élvezetesek (ahogy a Ubi-é is).
"Ez az "5 luxuskurva, 2 ferrari" duma, ez mi? "
Nézd már meg ki volt az AC projektmenedzsere...
Ezt nem egészen értem, Jade Raymond mint luxuskurva? Szerinted minden nõ kurva, aki valamire vitte az életben? (Anyukád fõnök vagy beosztott?) Vagy mire akarsz kilyukadni? Amúgy ha már rákerestél a nevére, legalább pár mondatot elolvashattál volna róla...
http://en.wikipedia.org/wiki/Jade_Raymond
Azért nem éppen egy olyan nõ, akit az utcáról szedtek össze... Tulajdonképpen programozóként kezdte. És meg is értem a Ubi-t, hogy a marketingben fölhasználja a hölgy megjelenését, fellépését. Nem látom, hol ezzel a gond. Etikátlan, törvénybe ütközõ, jóérzést sért? Ugyan, legfeljebb néhány sovinisztának gyomorgörcsöt okoz, de az egyéni szoc probléma...
Nem fogok itt brainstormingolni, de miért elképzelhetetlen, hogy legalább(!) egy bevált játékmenetet átültetnek egy másik környezetbe, egy másik sztoriba? (Ha már újba nem mernek belevágni)
Legalább ennyit csinálnának meg, de még ez sem megy nekik. Ha én ülnének a kiadó székében maximum olyan játékokból lenne folytatás, amit lefizetés nélkül az egekig magasztalnak. De még ez esetben is nyomnám a háttérbe az új ötleteket, hogy egy folytatásnál több ne legyen, na jó, ha érkezne 1.000.000 email, hogy de igenis folytassuk, akkor talán...
Az meg, hogy a többi kiadó is csak ilyen bugris játékokat csinál, csak egy ok, ok arra, hogy miért nem kell összekapnia magát az Ubinak.
Ez a tipikus, vakok közt a félszemû...
Igenis be kell csõdölnie, mert amellett, hogy teljesen ötlettelen játékokat találnak ki - most õszintén, szerinted mennyi ideig tartott amíg kibrainstromingolták az AC-t pl.? Tudom a jó ötlet jöhet egy szemvillantás alatt is a fürdõkádban, de nincs az AC-ben semmi de semmi, amitõl különleges lenne -, még ilyen DRM-es, meg korábban is sokszor elcseszett védelemmel szúrtak ki az emberekkel.
Mondok olyan fejlesztõt akire felnézek: Bioware Pl. Jade Empire.
Lehet, hogy nem a legsikeresebb alkotás, de legalább mertek vállalni, és nekem tetszett is. Onthatták volna az RTS-s rakatszám, de volt bennük annyi, hogy kockáztattak. Újítottak.
Meg persze még a nagy Baldur's Gate sem élt meg egy folytatásnál többet, pedig mennyivel egyszerûbb lenne még egy folytatást csinálni.
De persze ott volt az MDK, a KoToR, Mass Effect - bár ezzel nem voltam kibékülve.
Hozzáteszem amit õk megcsináltak a Jade Empire-el, aztán én már évekkel ezelõtt hiányoltam a piacról.
Ha egy kicsit még jobban rászánják az idõt és feltupírozzák, kicsit mozgalmasabbá, látványosabbá teszik, akkor tuti, hogy bombasiker lett volna.
Két éve még mindenki az Ubisoftól volt elájulva meg féltették, akkoriban az EA-t gyûlölte mindenki. Activision-el senkinek semmi baja? Hanyadik CoD is jön már ki? BF újabb részei az nem rókabõr? Nem értem mit lehet ennyit gyûlölködni ezzel kapcsolatban. NEM VESZED MEG, ENNYI B+ Óvoda
Nem mondtam, hogy csináljon jobbat, de nyilván van elképzelése, hogy merre kellene haladnia a játékiparnak. Legalábbis erre következtetek a fellengzõs dumáiból... Pofázni a legkönnyebb, igen. Ez az "5 luxuskurva, 2 ferrari" duma, ez mi? Ez csak alaptalan pofázás. Az is rohadt fárasztó már, hogy minden Ubi hírnél csak fikázik, meg hogy szerinte mennyire be kellene már csõdölnie a Ubisoft-nak... És az mivel lenne jobb? Meg aztán ennyi erõvel már zárjon be az EA, az Activision, mert azok szvsz mégtöbb gagyit gyártanak...
Ezt most nem értem. Arra akarsz célozni, hogy csináljon jobbat, ha tud? Vagy ez most milyen érv akart lenni (vagy - feltételezni sem merem - személyeskedés?).
Azért nem mond gondolom, mert neki nem az a munkája, hogy fantáziadús játékokon agyal, ami megreformálja a játékokat, hanem a jubiszoft alkalmazottaié. Gondolom én.
"Fogalmazzunk inkább úgy, hogy addig nem volt heti 5 luxuskurva meg két Ferrari, csak 1 luxuskurva és egy Porsche:)"
Mert olyan nem létezik, hogy egy játék anyagilag megbukjon... Á, dehogy. Ha valaki kiad egy játékot, akkor tövényszerû a heti 1 luxuskurva meg a heti Porsche... Minimum! Te álomvilágban élsz...
A minõségi munkát a játékokra értettem. Az már egy másik dolog, hogy a DRM ezt beárnyékolja, de szinte az összes Ubi cím, amikkel játszottam, az egytõl-egyig minõséget (és értéket) képvisel.
"a stabil üzletmenet mellett azért törekednek arra is, hogy fantáziadús dolgokkal rukkoljanak elõ:)"
Mint pl? Mondj néhány dolgot, amit te bevállalnál, amivel megreformálnád a mai játékokat. De fantáziadús legyen ám! :)
Annyira nem buktak be, ha ezek után még tudtak SC-t és PoP-ot is csinálni:)
Fogalmazzunk inkább úgy, hogy addig nem volt heti 5 luxuskurva meg két Ferrari, csak 1 luxuskurva és egy Porsche:)
Minõsélgi munkát? Hej, hát azért ezt ne nagyon forszírozzuk, mert a másolásvédelmeik miatt már nem elõször vannak gondok náluk, most legutóbb, ugye a DRM botrány annyira jó minõséget eredményezett, hogy sokan nem is tudtak játszani:)
"Ja, meg most készítenek valami RUSE nevû stratégiát, amennyire tudom, az is elég újszerû játék lesz."
Majd ha kijön, akkor majd véleményezzük, volt már nekünk pár játék amit az egekig magasztaltak, aztán mire release lett belõle addigra valahogy az összes feature eltûnt, amit beharangoztak:))))
"Logikus, nem?" Gazdasági szempontból igen, viszont én eddig azt hittem, a játékfejlesztõ cégek kreatív vállakozások, és a stabil üzletmenet mellett azért törekednek arra is, hogy fantáziadús dolgokkal rukkoljanak elõ:) De akkor ezek szerint tévedtem és addig szopatják ugyanazazzal a f@sszal a célközönséget, amíg meg nem undorodtok tõle:)))
Épp a Ubi volt az, amelyik annak idején sokat próbálkozott az újításokkal. XIII, Beyond Good & Evil, hogy csak kettõt említsek (nekem mindkettõ örök kedvenc lett). Anyagilag sajnos bebuktak velük, míg a SC, PoP stb. pedig nyerséges lett. Persze, hogy ezután ezeket a címeket folytatják. Logikus, nem? Egyébként meg az vesse rájuk az utolsó követ, aki nem így járna el, hanem minden egyes címmel újabb és újabb kockázatot vállalna... Minden kiadó így csinálja, csak míg a legtöbb tényleg csak unalmas rókabõröket gyárt, a Ubi szinte mindig minõségi munkát tesz le az asztalra. Szerintem.
Ja, meg most készítenek valami RUSE nevû stratégiát, amennyire tudom, az is elég újszerû játék lesz.
Mondjuk abban én is reménykedem még, hogy az új DRM helyett kitalálnak valami emészthetõbb másolásvédelmet, mert így sajnos az AC2 és SC5 egyelõre felejtõs... Viszont a BG&E 2-t még így is meg fogom venni, ha hozza az elsõ rész színvonalát :)
Ez az Ubisoft egy vicc, olyan mint a hálivúdi remegõ kezû filmstúdiók, akik csakis remake-el meg folytatásokkal rukkolnak elõ, mert úgy gondolják az biztos bevétel és nem szeretnek kockáztatni, de hát mirõl is szól a játékipar? Nem az új, változatos ötletekrõl kéne szólnia?
dehogynem ehelyett pár gazdasági emberke egy irodában grafikonokat bújva ráparancsol a fejlesztõkre, hogy akkor legyen Settlers hét mert úgy számoltuk az üzleti modell alapján, hogy abból biztos meglesz a Porsche...
Ezekért és a drm-ért, plusz a korábbi szarakodásaikért az Ubisoftnak csõdbe kell mennie. Az ilyen cégek csak visszavetik a játékipart, ahelyett, hogy adnának valamit.
Driver 20.000.000
Vicc...
AC 2, Settlers 7, Splinter Cell 5, PoP 1000, ugyan, rókabõr, rókabõr...
akkor most az AC 2.5-ben végigjárjuk majd valószínûleg a kódexlapos térképen az összes bejelölt helyet, ugye? ha igen, akkor lesz köztük egy-két várós helyszín