Csak akkor van gond a folytatásokkal, ha nem felel meg az elvárásoknak. Ha szarabb, mint az elõzõ részek, vagy ha beharangozzák, hogy mennyi újítás lesz, aztán kiadják ugyanazt, mint elõtte ötször.
Ez is egy érdekes megközelítés, csak sajnos nem helytálló. Attól függetlenül, hogy vannak ennél mérföldekkel nagyobb problémák a világban, attól még ha már ez a téma, beszélhetünk errõl is, hogy mi a véleményünk. Nem azért csinálnak folytatásokat, mert annyian sírnak értük, hanem mert ezek jól bejáratott nevek, amibõl többet fognak tudni eladni. Mert hát hú Splinter Cell, elsõ 3-4 nagyon jó volt, 5. is legyen már meg hogy teljes legyen. Olyan irányba viszik a játékfejlesztéseket - fõként a kiadók kapzsisága (ebbe beletartozik pl. ak onzolok erõltetett népszerûsítése a játékkínálat fejlesztésével), amik nekem/nekünk nem tetszenek.
"NFS-ek nél nem sírnak annyira hogy csunya folytatás és az Underground-ig az is nagyon igényes volt"
Egy Need for Speedes cikknél olvasd végig a hozzászólásokat, és rájössz hogy ez sem helytálló. Nagyon sokan már az Undergroundot sem szerették, nekem mondjuk a Most Wanted volt az utolsó játszható rész. Habár vicces, mert kb. 1 hónapja megpróbáltam játszani vele, és egybõl töröltem is, mert átszoktam kicsit a nem ûrhajószerûen kanyarodó autókhoz (pl. Colin Mcrae Dirt). Ettõl függetlenül azt még úgyahogy igényes résznek tartom, ami azért tudott élvezetet nyújtani.
"DRM-en sírtok itt ezerrel, irigyellek benneteket hogy nincs más probléma. "
Hogy hogy következik a DRM kritizálásából hogy nincs más probléma, nemértem. A DRM + költséget jelentett, kiszúrás azokkal szemben akik megvették eredetiben (fõként azokkal, akik netfüggetlenül szeretnének játszani, például laptopon, bárhol vannak) - fõleg hogy single játék. Pláne úgy, hogy föl is törték a játékot.
Az AC2 jól sikerült, sokan megvették, de nem a DRM miatt (nem vették volna kevesebben ha nincs DRM, legalábbis nem jelentõs mennyiségbõl, mert jópáran meg elriadtak ezmiatt). Splintert talán a coop mentette meg, mert az még tényleg elment egy jókis akciójátékként, csak ne a Splinter Cell nevét használták volna rá, mert ez nem az volt (coopban még csak a szereplõ sem Sam Fisher).
Nem fér a fejembe ez. Nem kell megvenni ha nem teszik, kiáll fegyverrel a hátatok mögött? Erkölcstelenség.. Nézzetek már szét a világban, ennek köze nincs az erkölcstelenséghez. Igazán nagy játékoknak nem volt folytatásuk.. igen csak mindenki a folytatás után sírt. Én meg aztán imádom a folytatásokat persze ha jók, mert ha megszeretek egy témát akkor szívesen veszem folytatásokat. Alien pl mekkora filmek voltak, AvP 2 iszonyat jó folytatás évekig sírt mindeki a következõ részért igen elcseszték. POPSOT POPWW POPTT mindegyik minõségi alkotás (pedig ez már 4-5-6) NFS-ek nél nem sírnak annyira hogy csunya folytatás és az Underground-ig az is nagyon igényes volt. DRM-en sírtok itt ezerrel, irigyellek benneteket hogy nincs más probléma.
Ehhez nem tudok mit hozzátenni, teljesen egyetértek.
Az Assassin's Creed 2 bár közel sem volt a lehetõ legjobb, mégis nagyon igényesen megcsinálták, nagyon élveztem. Sokkal jobb lett az elsõnél. Az irányítása az egyetlen, amit kifogásolok, ezerszer jobban meglehetne valósítani. Belsõ nézetesre megcsinálnák, a Mirror Edge-bõl átvehetnének dolgokat, és egyszerûen mindent elsöpörhetnének vele.
Sajnos a Convintionról pont az ellenkezõjét tudom én is mondani, katasztrófa. Teljesen elcseszték a szériát, undorító módon lebutították, szinte semmi fantázia, primitív, kiszámítható és idegesítõ játékmenet, unalmas. A grafika tipikus konzolport, optimalizálatlan (nagy fps különbségek), és nálam, minimumon-közepesen undorító ahogy kinézett (fõleg a kinti részek). Szinte a Rainbos Six Vegas 2-t írták át egy az egyben, úgy bescriptelve, hogy az AI ne tudja mindig, hogy hol vagyunk, és sötébe ne lásson ha nem világít ránk, még akkor se ha egyszerûen egyértelmûen lehetne tudni, hogy merre mozogtam el... fantasztikus mit mondjak. (néha kivételesen jó, hogy nem tudták merre vagyunk, de ez azért túlzás, fõleg hogy utána már csak sétálva keresgélnek minket). COOP az egyetlen, ami úgy élvezhetõre sikerült, de hát az se lett ütõs...
Õszintén szólva nekem két nagy problémám van az Ubival.
Az egyik, hogy felvette nagyon ezt az EA vonalat: csináljunk mindenbõl 10 folytatást.
Ez olyan mintha egy vándorocirkusz - amúgy nem áll messze ettõl az ubi - ugyanazokkal az állatokkal, ugyanazokkal az elõadásokkal többször egymás után pénzt kisajtolni az emberekbõl.
Erkölcstelenség.
Ha még van egy, maximum kettõ folytatás, arra azt mondom, ha a elsõ rész valóban sikeres volt, akkor legyen.
De 6 meg 7 folytatás? Az már színtiszta pofátlanság.
Érdekes, a valóban nagy nevû játékokból sosem volt 2,3 folytatásnál több hosszú évek alatt (10-15) (tisztelet a rettentõ kevés kivételnek), ez az ubi meg a bóvli játékaira azt hiszi olyan jók (sicc!), dehogy hiszi, csak így költséghatékony tud maradni, mert az a modell már meg van, az a motor már megvan, kicsit hozzányúlunk ehhez, ahhoz, aztán kijön az új rész.
A másik, pedig ami ebbõl az abnormális pénzéhségbõl következik, hogy valami elképesztõ arroganciája van a játékosokkal, az ügyfelekkel szemben.
Jóformán hülyének nézi az embereket.
Az ubi már sosem fog elkezdeni játékokat gyártani mert az egy ilyen cég lett, ahol cicababák játszanak menedzseresdit, hol a fõnök úr farkán, hol valami monoton játékon.
Idióta másolás-védelmeket fejlesztgetnek játékok helyett, amiket egyrészt szerte-szanaszét törnek a pro-k, másfelõl pedig már nem1x a valódi vásárlók szívták meg emiatt.
Az ubinak be kell csõdölnie, nincs mese, és már csak pár évük van hátra. Aztán majd kiválik egy kis fejlesztõcsapat, a fõnökök elrohannak a pénzzel, és akkor kezdõdik elölrõl a móka, és bízhatunk abban, hogy a kivált kis fejlesztõcsapat képes lesz-e megújulni.
nekem nagyon nem jött be a conviction. rém unalmas, és teljesen lebutították :(
Nem jött be nekik, hogy a warez a hibás, most a használt játékok ellen kezdtek el harcolni. Talán azután elkezdenek játékokat is csinálni vagy nem szopatni a PC-s vásárlót mindenféle agyament DRM-mel.