Ja hát így. A '90-es években az FPS-ek is 20-30 órás játékiõvel bírtak. De ma már egyáltalán nincs így. Ráadásul nem azokra építenek, akik alig játszanak. A célközönség a minimum heti átlag 15-20 órát játszó emberek. De erre Fbn LX is célzott már.
Benzinre szükséged van ahhoz hogy mûködtesd a járgányt, de a légkondi, a hifi és az lcd az ülés háttámlájában már egyáltalán nem létfontosságú. Viszont szart nem akarsz venni ezekbõl, ezért utánajársz, átnézel szaklapokat, megérdeklõdöd mit hogyan mennyiért érdemes belerakni ezekbõl.
Gép esetén ugyanez, valószínûsítem hogy nem lopod az áramot. De most tegyük fel hogy olvastál egy érdekes cikket egy játékról. Mit teszel? a) rohansz a boltba mint a hülye hogy megvedd b) letöltöd a demót c) letöltöd a teljest
Ha a válasza valakinek a), akkor szimplán gazdag és/vagy ostoba. Ha b) vagy c), akkor van számára remény, de melyiket válassza most? Mindkét eset nagyjából ugyanazt eredményezi: Ha nem tetszik neked, úgysem veszed meg - a demó ingyenes, viszont azért már a pokol legmélyebb bugyrában kell fortyognod amiért lemerted warezolni a teljest és +2óra játékélmény után jelentetted ki hogy ez neked nemkell?
Ha elvoltál vele akkor demó alapján valószínûleg megveszed, kiadsz érte X ezer forintot, aztán néhány óra után rájössz hogy hát ez talán mégsem érte meg. Warez esetén ezt küszöbölöd ki, nem adtál pénzt olyan játékra amirõl mint kiderült untat téged.
Ha pedig tényleg magával ragad a játék, akkor ha demót töltöttél, ha warezt, úgyis megveszed, mert tudod hogy "igen, ez megéri, ezt még 2év múlva is élvezettel fogom elõvenni és így legalább a HDD-men se foglalja a helyet".
Akkor most a warezos miért is a sátán megtestesülése aki szétrothasztja a játékipart? Mert megfosztja õket a profit azon részétõl, amit egy túlhájpolt középszerû termék rádsózásával értek volna el? Ha azt is figyelembe vesszük, hogy megjelenés után 2-3 hónappal már sokszor az eredeti ár harmadáért meg lehet venni a játékokat, akkor szvsz nem okoz akkora bevételkiesést az a csúnya csúnya warezos, mint amekkorának beállítják.
Tinman #57 Nem kell 10.000 Ft-ért megvenni azt a játékot, ami szerinted kevés játékidõt ad, de akkor NE játssz a wrz verzióval. Egyszerû.
Neked pedig bizonyára valami istenfeletti hatodik érzéked van, ami segítségével minden játékról kézrátétellel megállapítod hogy hány óra játékidõt fog eredményezni számodra.
Ez nekem valahogy nem fekszik. De ez szerintem nem meglepõ - te most azt akarod mondani, hogy havi egy játéknál KEVESEBB szórakozásért az emberek többsége ennyit fizetne?
Mennyi ez az ennyi? Nincs értelme ennek a mondatnak.
De lényeg a lényeg, örülünk neki, hogy egy ilyen példaértékû unkocka embert tisztelhetünk benned. Gondolom ezt az elismerés reményében írtad, úgyhogy remélem megerõsítettem az önbizalmad ;]
Nem. Csak érdekes módon a kockát kicsit el vannak szakadva a valóságtól. Az meg aztán tényleg vicces érv, hogy vesz drága gépet, a progit meg lewarezolja. Akkor én összespórolok egy Audira a benzint meg lopom, mert arra nem telik...
Havi 1-2? Egy tisztességes RPG végigtolása 40-100 óra. Havi kettõre hol van idõd? Persze nem mindenki ilyet tol. :)
Egyszer összeszámoltam. Komolyan az elmúlt 6 évben kb. 10-11 játékkel toltam.
- Gothic I,II,III - NWN I-II - RTW - Falcon 4.0 különféle inkarnációi - Heroes IV - Risen - Imperium Galactica II (!) - CIV néhány hónapig
Ennyi. Minden más az kb. 1-2 nap demo volt vagy max. 1 hétig néhány óra warezteszt, hogy érdmes -e megvenni. Van / volt kb. 1 tucat játék lewarezolva, amire soha nem volt idõm.
- Baldur's Gate II SoA - Dangerous Waters - Két õsrégi Jane's szim, de egyiket sem tudtam beüzemelni.
A mási, hogy én alapvetõen már csak egy játékkal foglalkozok és néha mással. Amivel foglalkozom, azzal sem játszom. Fejlesztgetem és tesztelem.
Minden játéknl megvan egy meghatározott példányszám, hogy mennyinél nullszaldós, mennyinél nyereséges. Ja és hozzáteszek még valamit: minden eladási listánál szerepel az a mondat, hogy a lista nem tartalmazza az online eladott példányszámot. Azaz amit dobozosan eladnak, az van feltüntetve. Holott 1, állandóan a netes eladásokról alélnak el a szakemberek, hogy mennyire korszerû és mennyire népszerû. 2, Online eladott dolgok (játékok, demók, kiegészítõk) piaca már nagyobb, mint a dobozosé.
Na és a legfontosabb: némelyik kiadó nagyon elszáll magától (ez az Ubisoftra rendszeresen igaz). Kikötnek valamit és ha nem teljesíti a játék eladási statisztikája, akkor bukásnak minõssítik. Ha jól emlékszem ez a BG&E-nél 6 millió volt. (Az sem más kérdés, hogy ez a szerencsétlen kurva játék egy épkézláb reklámot nem kapott.)
Havi 1-2 játék teljesen rendben van. Nem kell betojnod, nem vagy kocka. (Remélem ezt akartad hallani.)
A másik: Tinman, nem minden warezoló potencilis vásárló. Sõt, szeritnem legalább a fele egyáltalán nem az. Ki szokták számolgatni, hogy ha mindenki megvenné, aki letöltötte, akkor elkelne 1x millió példányban. Ja meg a nagy faszt. Maximum akkor, ha havonta 2-5 játék jelenne meg. De nem, havi 15-20 játék is megjelenik. Ez szépen eloszlik, akkor van, aki stílus szeritn válogat, online játékok stb stb, bonyolult ez. De az egyetemet végzett emberek szerint warezolók száma + legális példánnyal rendelkezõk = potenciális vásárlók. Fekete-fehér világ ugye.
Ez nekem valahogy nem fekszik. De ez szerintem nem meglepõ - te most azt akarod mondani, hogy havi egy játéknál KEVESEBB szórakozásért az emberek többsége ennyit fizetne? Aki a te véleményed szerint nem annyira kocka, hogy havonta egy játékkal játsszon, azt szerinted egyáltalán milyen szinten érdeklik a játékok? De erre válaszolnom is felesleges lett volna, mert ez a kommented is a nagyzolástól csöpögött, nem az érvektõl. De lényeg a lényeg, örülünk neki, hogy egy ilyen példaértékû unkocka embert tisztelhetünk benned. Gondolom ezt az elismerés reményében írtad, úgyhogy remélem megerõsítettem az önbizalmad ;]
érdekes ez a vita, annak idején nekem is nagyon tetszett a játék, de sajnos nagyon sok egyéb ok miatt nem tudtam megvenni, de kijátszottam vagy 3szor, manapság ez megváltozott most meg tudnám venni, meg is veszem a játékokat persze 1-2 ezer ft-os áron, illetve ritkán az új 9-10 ezer ft-os áron.
A warezolásról meg csak annyit, hogy mostmár egyet értek abban hogy ami tetszik meg kell venni, tudjátok miért van ez így? Lassan 15 éve játszok warezolok vásárlok bár a torrentet én is sorozatokra szoktam leginkább használni, a lényeg az idén letöltöttem kb 30 játékot, ebbõl felraktam a felét kb 5 éri meg az üres dvd-t 1-2 amit meg vettem és 1 amit meg fogok, a többit még nem volt kedvem kicsomagolni se.
A lényeg szerintem nagyon felhígultak a dolgok mostmár én is simán vásárlóvá léptem elõ mert nem nagyon érdekelnek a mostani játékok. A másik dolog pl van olyan játék amit 10 óra alatt kinyomtam, ne haragudj de nem fogok 10 ezer ft-ot adni érte a multi meg nem érdekel, ami be van tervezve most megvételre az a starcraft 2 illetve a diablo 3
látom még mindig nem érted na mindegy majd rá jössz. nem fogom el mondani mi a lényeg mert saját magadtól kell belátnod a képlinkelgetési módszered alapvetõ hibáit. ha idáig el jutottál már te is azt mondod hogy butus dolog volt. viszlát.
Ez picit hibádzik. Te mikor vettél RAM-ot, HDD-t, VGA-t azon elmélkedve, hogy játékhoz ingyen jutsz hozzá? Ha a játékot csak megvenni lehetne, akkor is meglenne az igényelt hardver hozzá és a játék is. Csak nem százasával letöltve, majd törölve, hanem a valós érdeklõdést állítva a középpontba. A játékot megvennék, mert érdekli és végig kívánja játszani. Megvenné a hardvert is, mivel a játékot amit annyira szeret, szeretné simán futtatni. És a hardvert elég akár 3 évente egyszer fejleszteni, nem kell havonta, félévente stb. Én példának okáért a 3,5 éves gépemen 1920x1080-ban fullon akármelyik játékkal teljesen akadás mentesen tudnék játszani. De nem teszem, mert azok a játékok amiket valóban végig is játszok egy év alatt egy kezemen megszámolhatóak.
A nyugdíjasok ugyanúgy nem veszik meg, mint ahogy a warezolók sem vennék meg a warez hiányában. Egyetlen eshetõség, amikor egy warezoló megvesz egy játékot: ha annak nincs warez verziója, mert nem tudják hosszabb idõn át feltörni. Vagy esetleg, ha a játék masszív netes oldallal rendelkezik, pl. call of dutyk, mmorpg-k. Ez is CSAK azért mûködik, mert a warez, mint módszer egyébként létezik, ami motiválja az embereket a gépük fejlesztésére a játékok ingyen való beszerzésének reményében, és már a megfelelõ hardverrel rendelkezve néhanapján kifizetik egy-egy ilyen játék árát. A warez pozitív oldala - létezése nélkül jóval kisebb lenne a felhasználókban a hardverük fejlesztésének motivációja, a hardvergyártók ezáltal kevesebb bevételhez jutnának, a fejlesztések lassabban mennének véghez, a játékoknak is végsõ soron kisebb felvevõpiaca lenne. Na, tudtad követni?
Nem egyrõl beszélünk, ha játszani akar valaki ahhoz való hardver is lenne. Nem kell csúcshardver hozzá. És nem kell minden játékot megvenni, igaz letölteni mindent le lehet. Ennek 90%-a aztán 1-2 óra után felejtésre kerül.
A spórolás pedig pontosan úgy mûködik az emberek fejében ahogy mondod. Ha valamit el akar érni, akkor tesz érte. Aki erre nem képes az sajnálni való. (Vagy még az sem.)
Nem ismerek olyant, akit csõdbe vitt volna azon játékok megvétele, amelyek valóban érdekelték, végigjátszotta és nem csak a kíváncsiság miatt telepítette fel, hogy megnézze milyen a grafikája vagy mert jókat hallani róla. Havonta hány játék lehet ilyen? Egy, de lehet sokat mondok sok embert nézve. A PC-re megjelenõ új játékok pedig nem kerülnek 15 ezerbe, sõt 1-2 hónap és még 8-10 ezerbe sem.
úgy értette, hogy a letöltõk valószínûleg kicsi százaléka vette volna meg a játékot, ha nem tudta volna lewarezolni (hiszen van 100+1 másik, amit szintén letölthet), tehát a nagy részük nem tekinthetõ potenciális vásárlónak és ebben a tekintetben hasonlítanak az ovisokra és a nyugdíjasokra.
"Másrészt nem így van. Ugyanúgy lenne neki gépe, mert kell és a szülõk megveszik stb. Kellhet a netezéshez, a Wordhoz, a Photoshophoz stb. Max nem venne drága videókártyát. Ennyi. Gépe az lenne."
Pont errõl beszéltem, látom egyetértünk :] gépe lenne, de a játékokhoz szükséges hardverrel nem rendelkezne, és a gépüket legtöbben nem fejlesztenék a játékokkal való lépéstartás kellõ ütemében. Ez úgy mûködik, hogy a legtöbben egyszeri hardverköltségeket bevállalnak, de a havi játékvásárlás mellett a 100ezres nettó magyar átlaggal már nem tartható, így legtöbben lemondanának az egész gémerkedésrõl.
"Ja és azért játék is lenne hozzá vásárolva néha. Ha nagyon kell, 1-2 sörrel kevesebbet iszik meg 1-1 bulin vagy kevesebb cigit szív. "
Szerinted ez úgy mûködik az emberek fejében, hogy - nafene, mostantól naponta egy sörrel, hetente egy doboz cigivel kevesebb, és eg yhónap alatt összejön a 15 ezrem, amit elköltök egy (jó esetben) köbö 30 órányi szórakozást nyújtó játékra? Ilyen gyakorlatias gondolkodással és emberismerettel, elmehetnél modern gondolkodású pszichiáternek: nesze gyógyszer mert hülye vagy, oszt csõ.
"hogy azok miatt nem lesz második részed, akik leszedték netrõl :D Ennyi erõvel a nyugdíjasokat és az ovisokat is hibáztathatod "
A hasonlatod finoman szólva is SZAR.
Az ovisok, nyugdíjasok nem töltötték le és nem is vásárolták meg, mert használó, nem célcsoportjai a terméknek. A letöltõkrõl kijelenthetjük, hogy nem 3 éves és nem 60 év felettiek, ergo nem hibáztathatók a letöltésekért.
"miért nem lenne 2. része egy játéknak, ha játékosi, szakmai kritikák is egyértelmûen nagyon jók, csak az eladás nem stimmel." Ügyetlen marketing, reklámok, hype hiánya. Valamint esélyes, hogy a bg&e speciel rétegjátéknak tekinthetõ, amit kevesebben vesznek le a polcról, fõleg megfelelõ reklám hiányában. A méjnsztrím játékos számára például kevés volt benne a náci és az ork, és túl sok a meseszerû elem.
egyébként azokra a játékokra amik ténylegesen hosszútávú, netes szórakozást nyújtanak azt mondom, hogy megéri megvenni. A Guild Warsomat sem bántam meg pölö, 100 órán felül toltam. Simán visszahozta az árát.
Ja és azért játék is lenne hozzá vásárolva néha. Ha nagyon kell, 1-2 sörrel kevesebbet iszik meg 1-1 bulin vagy kevesebb cigit szív. Lehet átcsoportosítani mindent ha valamit akarsz. Csak minek ha nem muszáj, ugye?
"Az átlag nem dolgozó fiatal öli bele a pénzét" Megjegyzés: :D:D:D
Másrészt nem így van. Ugyanúgy lenne neki gépe, mert kell és a szülõk megveszik stb. Kellhet a netezéshez, a Wordhoz, a Photoshophoz stb. Max nem venne drága videókártyát. Ennyi. Gépe az lenne.
És másik hiba, megint csak részleteket látsz (magyarok...). Amúgy ha majd letiltanak pár ilyen magyar, kíváncsi leszek változik-e ez a hasra ütött 80%.
Bocs, de ha neked jó a logikád akkor Te mit mondanál, miért nem lenne 2. része egy játéknak, ha játékosi, szakmai kritikák is egyértelmûen nagyon jók, csak az eladás nem stimmel. (A BE esetében az elõbbieknek köszönhetõ, hogy esélyt adnak egy 2. résznek - ha valóban lesz.)
Vitatkozhatnánk, hogy a warezolók hány százaléka venné a játékot, ha nem lehetne ingyen beszerezni :) az én véleményem: 99%-uknak még drága hardware sem lenne, és csak netezésre használnák a gépet. Tapasztalataim szerint az átlag (még nem dolgozó) fiatal azért öli bele a pénzt a gépfejlesztésbe, mert tudja, hogy a játék ingyen lesz, és így ekkora anyagi terhet még ki tud nyögni. Na meg magyar xbox tulajok minimum 80 százalékának warez-friendly a masinája :] a tendencia itt is megfigyelhetõ - ez a 80% meg se vette volna a gépet, ha 15-20 ezreket kéne fizetnie egy játékért. Tehát szerintem rájuk fogni, hogy bevételkiesést okoznak, elég merész. De ez csak saját tapasztalat, meggyõzhetsz a tieiddel...
Pedig bizony nagyrészt a warez az oka. A konzolos és PC-s eladásokból látszik. Másik oldalon állnál kíváncsi lennék mit mondanál a PC-s és konzolos letöltési/eladási/felhasználó szám arányt egymás mellé állítva. És ez a lényeg...
Tudom, hogy konzolra is lehet warezolni, de nem csak töredéke teszi ezt meg. Miért is? 1. kitiltások a közösségi lehetõségekbõl 2. egyéb szankciók, pontok törlése stb. ami tud fájni ha más online játékokkal meg játszol 3. Sok-sok ember nem tudja vagy nem foglalkozik konzolos anyagok letöltögetésével (rengeteget ismerek ilyent) 4. Lehetséges az is, hogy ahol van konzol ott nincs számítógép (igaz egyre ritkább az ilyen, de ebbõl is ismerek párat)
Az elsõ két pont nagyon erõs visszatartó erõ. Én magam sem kockáztatnám meg a warezt. És mielõtt valaki nekem jönne, hogy mindent megveszel? Nem. Csak azt, ami megérdemli és van néhány ilyen. Az is elõfordult többször, hogy letöltöttem egy játékot, végigjátszottam és olyan szinten élveztem, hogy megvettem a végigjátszás után értékelve a készítõk teljesítményét.
Egyébként nem warezoltam le a bg&e-t, csak a demóval játszottam, és már azt meguntam. Nekem nem lett volna jó vétel... érdekes felfogás ez amúgy, hogy azok miatt nem lesz második részed, akik leszedték netrõl :D Ennyi erõvel a nyugdíjasokat és az ovisokat is hibáztathatod - miattuk ugyanúgy nem lesz, mert ugyanúgy nem vették meg. Amúgy lesz második rész, ezt már tisztáztuk, de a logikád attól még érdekes.
A hasonlatod finoman szólva is SZAR, bár elhiszem, hogy büszke vagy magadra. Az 1500 munkaórás festményrõl csinálok egy nagy felbontású fényképet, kinyomtatom, bekereteztetem és kirakom a falra. Na EZ már korrekt analógia a warezre. de a lopás... pf Ha bemész a boltba és lelopod a polcról a kész játékot, na az már igen.
Nagyon jó kritikákat kapott a játék, de senkit nem érdekelt. Miért nem? Mert nem volt reklámja a játéknak. És sok húzócímmel együtt jelent meg. Késõbb aztán rákaptak a játékosok, de akkor már mindegy volt.
...játékok legfõbb vonzereje a multiban rejlett. A single csak alapozás volt.
Mindegy mit mondunk, a wareznek hamarosan vége, az on demand térnyerése miatt. Minél nagyobb a wrz, annál elõbb jön el ez a kor... lásd. mit mûvel az Ubisoft a wrz ellen.
Amugy lehet mondogatni, h a warez az oka mindennek, de 90%-ban nem igaz. BG&E-nél is csak annyi volt a helyzet, h egyszerüen nem jött be a játékos közönségnek(a kritikákra már nem emlékszem, mert régen volt :) ) szoval a warez föleg manapság, nem igazán döntö érv. Mert ott vannak, pl. a valve, blizzard, stb. játékkészitök és hiába van warez mégis rengetegen megveszik. Azt sem lehet mondani, h ismeretlen cég készitette a játékot, mert ott volt elötte pl. a rayman sorozat ami viszont sikeres volt. Szoval nem azért bukott meg a játék, mert sokan lewarezolták, hanem mert csak egy szük játékos réteget mozgatott meg.
És még mielött valaki félreérti egyáltalán nem vagyok warez párti, sött...elég sok játékom van, torrent oldalt csak sorozat letöltésre használok már jó ideje :) És még valami programozo féle is lennék, szoval nem is szeretném, h lelopják a progimat :D De egyszerüen nem szabad elhinni, h "jajjj warez miatt nem lesz 2. rész..." rengeteg indie játék van amit ismeretlen studio készitett és árusitott drm nélkül mégis sikeres(world of goo egy példa)
Elnézést, félreértettelek. Igen én is így gondolom. Pontosan ilyen a szelektív hulladékgyûjtés is. Egy csomó falusi suttyó úgy gondolja, hogy a mûanyagpalackot felesleges gyûjteni, amikor el is lehet égetni. De ha a 6 milliárd emberbõl 10 millió így gondolja, akkor az már elég komoly terhelés a légkörbe.
Anno a BG&E-t nagyjából 6-7.000-en töltötték le idehaza, ebbõl jó ha, 1000 megvette késõbb. De nem is ez a lényeg... ezek a számok magasabbak persze nyugaton. Vegyük Németországot, ott letöltötték 20.000-en, Angliában 12.000-en, ha így lépkedünk tovább, csúnya szám jön ki a végén. Ami már aláírhatja egy játék halálos ítéletét.
Na ezt most nem értem mire írtad. Én arra a gondolkodásra reagáltam, amit Zomil említett: "a magyar warez csak egy kicsi szeletje az egésznek". Nem az számít, hogy egy szelet mekkora... Ostoba felfogás úgy gondolkodni, hogy csinálom, mert amit teszek az csak apró része és meggyõzõdésem, hogy ez nem számít az egészbe...
A dolgok az olyan ostobák miatt tartanak ott, ahol, akik azt hiszik, csak mert valaki nem néz éppen oda, attól még nem szimpla lopás amit csinálnak. Ha valaki 1500 órát dolgozik egy szoftveren és az ostoba zombik letöltögetik ingyen, akkor az pontosan olyan tolvaj magatartás, mint egy 1500 munkaórával készül festményt leakasztani a múzeum faláról és magadévá tenni. Remélem szoftverfejlesztõ vagy és éppen lopják a munkád...
Hallod haver. Hány olyan eredeti játékod van, amit nyitóáron vettél meg? Elég ha csak egy viszonyszámot mondasz. Nem az egy-két ezer forintos játékokkal kell felvágni.
a magyar warez csak egy kicsi szeletje az egésznek, ráadásul nem az sg-n fogod megváltani a vilgáot :D Nekem steam-en van meg igy doboz képet nem tudok mutatni ^^
Az a "geciidegesítõ", hogy az ilyenek miatt nem lesz Beyond Good & Evil 2-öm, mert szarráwarezoltátok...
Én sem vagyok szent, nem tudok mindent megvenni, de ami megérdemli, arra igen is áldozok. Mert a vásárlás 1 szavazat a vásárló részérõl, hogy igen ez jó, ez kell, ebbõl jöhet még. Fingotok sincs a játékiparról, csak letölteni tudtok.