Nem fog megtörténni (emlékszem még a Rómában egyszer 2x-ex túlerõ ellen nyertem, de úgy hogy nem gyengébb egységekbõl tevõdött össze az ellenfél, hanem egy szintûekbõl: elõlrõl és a hátam mögül támadtak! Biztos voltam benne, hogy bukó,de a jó kis pretóriánok megnyerték nekem... irtózat nagy csata volt és hihetetlen jó volt amikor megnyertem!)
Hát majd kiderül! Én igazából némi "fûszerre" lettem volna kíváncsi, amivel feldobják az eddigi receptet (pl.: 1v1-ben jó kis közelharci mozdulatok: 2 szamuráj párharca amikor összekerülnek a csatattéren vagy a hõsök megjelenése mit takar)! Magyarán lesznek-e ilyen kis apró elemek, amik megbolondítják a dolgokat?
Mitõl tud ez a játék majd többet, mint a Medieval 2 Total war, vagy az Empire Total war???
Most tegyük félre érvként a grafikát, meg tegyük félre azt, hogy Japánban játszódik! Mitõl lesz ez jobb, mint az elõzõ részek (egyáltalán nem flamet akarok kelteni, egyszerûen érdekelne, hogy mi a különbség)?
én meg rongyosra fogom játszani! gyáltalában nem fog csökkenni a teljes élvezhetõsége(számomra)Emlékszem az mtw2 demót is sokat nyúztam és mégsem volt kissebb élmény a fukk.Ráadásul pár napon belül mindig kitalálnak valami újdonságot a modderek...:)
én nem rontom el türelmetlenség miatt az elsõ találkozást a játékkal, annak kérem meg kell adni a módját:)..kanna finom tea, telefon kikapcs, tekerek egy hadvezéri cigit, füles fel, roló lehúz..
Egyébként hallott valaki arról a gyûjtõi kiadásról, amiben egy bambusz sakk készlet is van? Úgy egy hónapja olvastam még róla az ipon.hu-n, de a hivatalos oldalon se híre, se hamva.....
inkább azt mondanám hogy befulladt az infószerzés, nincsenek már új dolgok amit ki lehetne deríteni, volt már sok vidi és kép, innentõl már csak a demóval lehetne tuningolni(most az olyanokra gondolok akik nem megrögzöttek mint mi)
Lehet ezt még fokozni , ezzel amugy elõrendelõket akarnak fõleg szerezni.. Demo az mindig veszélyes dolog. Kérdés mennyire bíznak benne hogy jót csináltak :)
az az igazság hogy most már qrvára kéne jönnie egy demónak mert már a videókból szerintem nem tudnak többet kihozni marketinges szempontból!Mindenkit felcsigáztak, ezt már nem lehet tovább fokozni újabb "prewiew"-kal, cikkekkel stb.Ha jár ide marketinges mi a véleménye errõl?
Igen, nem egyszer volt rá példa. Japánban fõleg.
kérdezni is akartam, hogy mi volt ez a párbaj a csata elõtt, ezekszerint ennek van valami hagyománya?
már vagy húszezerszer elmondták itt is, a hivatalos oldalon is steamen is, hogy márc 15. Nálunk boltban valszeg 16 mivel ugye 15-én nem sok bolt lesz nyitva.
ehehe... a demóból nem sokat lehet majd megtudni mert az szerintem elõre scriptelt lesz-0 AI..:/ Maximum a játék hangulata jön át egy kicsit, de persze én is várom!
Hát igen fõleg a történelmi leírásoknál, oda azért nem elég a "konyhai" angol. De majd szótárazunk legalább tanulunk vmit :P
Nem is tudtam, hogy a CD Projekt (most már PlayOn) forgalmazza nálunk majd a játékot. Már kezdtem örülni, hogy esetleg magyar felirattal jön ki, de tévedtem. Forgalmaznak egy csomó nem honosított játékot is. Na mind1, nem lesz gond a játékkal így sem, csak azért kellemesebb lenne a magyar felirat.
Jöjjön mán az a demó, oszt meglássuk
Meglátjuk addig kár rajt fanyalogni de tény nagy változások nem lesznek, visszatérnek az alapokhoz azt akarják tökéletesebbre csiszolni. Részemrõl Rome szintje is elég lenne pl grafikában. Legyen jobb az AI ne tudjam ennyire szivatni, legyen jobb diplomácia, kicsit részletesebb térképek.. ilyesmik.. Számomra már ekkor közel tökéletes lenne, ennyit meg talán meg is kapok :)
Nem tudom miért nem elég nagy a csata, legnagyobb unit sizeokkal 6-7 ezer egység is megvan 1v1ben, a multi csatákban pedig ennek a 2-3 szorosa is, nem is szoktak multiban huge unit sizezal játszani mert megfõ a gép. :D Nekem ezzel nincs bajom.
Amúgy vannak modok amik növelik az egységek számát.
Halkan jegyzem meg ,hogy ki***ott 10!!!éve ugyanakkora csaták vannak!!!!!!!
Milyen béta tesztre gondoltál? Olvastál valami infót?
Volna egy kérdésem az invázióval kapcsolatban: Ti hogy tudjátok, a tenger felõl CSAK a legközelebbi/szomszédos tartományt lehet megtámadni, vagy akár a Japán sziget távoli partjaira is küldhetünk egységeket? Nem lenne mindegy a stratégia szempontjából. A másik pedig a tengeri csaták ahogy láttam úgy néznek ki hogy nyilazok mint állat túzes nyilakkal aztán feljútom a hajót , vagy fedélzetre átugrálva leharcolom az ellenfél hajóját. Na most akkor mi lehet a jobb? Inkább nagyobb hajókkal megcsákjázni mindenkit és gyõzni mivel több a katonám, VAGY sok kicsi és valszeg olcsóbb ill. fordulékonyabb hajókkal távolról felgyújtani az akár nagyobb hajókat is( bár nyilván a nagy hajók többet bírnak ki)
Én a mindent eldöntõ csatáknak örülnék. Legyen tétje az ütközetnek, hogy sok múlik rajtunk, mert nem lehet a zsebbõl elõrántani még egy kiképzett és felszerelt sereget rövid idõn belül.
A TW-kbe sajnos van egy kis futószalag harc, "anyagcsata". Szétvered az ellenség seregét, de már küldi a következõt, mikor a kapacitása valahol a 0 közelébe kéne, hogy legyen.
JAJ hát ott vannak az épületek is, meg a hadsereg valamint a kormányzó plusz az adók. Mi kéne még ? Nem simcity ez hogy még a tüzoltókat is nekünk kelljen képezni. Nem lesz újítás ami van az lesz jobb, én ezt vettem ki.
Persze de ki mondta hogy itt nem lesz javulás ? Viszont a morál dolog nekem kifejezetten tetszik, igen jo hangulatot ad meg lehet vele trükközni. Bár itt is lesz változás a parancsnokok tudják majd megtörni illetve fokozni a morált.. De amiket írtál abba kell fejlõdni és talán fognak is, mert végre ez a cél nem a nagyobb, több emberes csaták..
Na ne ez most milyen béta teszt volt? mert ez lófasz.
Tehát a gazdaság annyi lesz megint h lehúzzuk az adót és akkor az egész birodalom boldog/mérges? provincia részletes irányítása,miegyéb gazdasági bevétel,szükséglet..ilyesmik?
Amit ott írt én is megírom egy korábbi tw-rõl mert semmi újat nem mondott ebbõl az jön le h semmi újítás nem lesz csak h most újra középkor és japán.....
Már pedig nem ártana h a csaták élvezetesebbek legyenek, ettõl tér el a többi rts-tõl h itt nem egy maroknyi egység csapkodja addig egymást míg el nem hogy a zöld csík a feje felõl.
pl akár hiszed akár nem a legidegesítõbb mikor a közelharcba csapatok tolják egymást, a fele csak áll. Merev felálássok, alig van vmi alakzat,terepviszonyok alig számítanak, egyhangú terep,semmi extrém körülmény,természeti tényezõk egyenlõek a nullával,relatív kis látszám(korábban írták h ugye így nem igazán létezik benne monumentális csata,ami szintén nagyon zavaró),összetetteb terep,nagyobb stratégia térkép akár egyszálon több csata és ezek összehangolása és végre legyen már a katonáknak fanatizmusa h ne fussanak rögtön ha nagyobb létszámot vesztenek egy roham során. szerintme elõször itt legyen változás aztán jöhet az ai aki annyira rühell,unja annak ott a multi ott nem lehet panasz az aira, de a csaták látványosabbak és élvezetesebbek lennének.
"Ráadásul, ami a legfontosabb: végre egy Total War, ami nem arra koncentrál, hogy nagyobbá és látványosabbá váljon, hanem egyszerûen arra, hogy jobb játék legyen. " Nha én is ezt mondom ez kell ide, nem 200 osztag meg giga grafika.
Nem. Szerintem nem biztos , hogy érthetõen írtam le, mire gondolok mikor ezt írtam- Sokkal!!lassabb lenne az irányítás, kénytelen lennél szárnyakat képezni(eleve összerakni és egyben mozgatni) , mint a valóságban.-de ez lenne a kulcs mindabban, amit utána hozna magával. És igen persze , hogy a mûfajban a legjobb a TW, de megérett néhány gyökeres változásra. Az, hogy a gép meg szun-ce-ként fog viselkedni, hiszem ha látom...sajnos már sok ígéret ment a levesbe a gépi AI-vel kapcsolatban. De igazad van abban, hogy majd meglátjuk.
"tizenötöt klikkelek 10 sec alatt" ezt poénból írtam ;) remélem nem érted félre.
"tizenötöt klikkelek 10 sec alatt" én kb 3-at .. Nézd értem én amit írsz azt mondom nem is hülyeség, de ez a total war ez ilyen. Érted lehetne egyesével is irányítani minden unitot meg kis házakból képezni õket meg fát gyûjteni de akkor az már starcraft.. a 95 cpm-el oda tessék menni.. A tiéd sem rossz ötlet de szerintem ez pont így jó a seregek számára értve.
Keveseket hadba vezetni ugyan az mint sokakat a lényeg nem a számokon van :P hogy kis Art of War-t is csempésszek ide .
Abban hogy a rejtett unitoknak nagyobb szerepe legyen viszont mélyen egyetértek, de az nem az egység számtól függ hanem a térképtõl. Az megint igaz , hogy nem teljesen reális a sereg mozgatás de szerintem ez a legjobb kompromisszum a játékélmény és a valóság közt.
DLC szint ? HA valóban olyan Ai lesz amit írnak, akkor bár minden DLC ilyen lenne.. Ne elégedetlenkedjetek még, aztán majd lehet, hogy tényleg eljön az ideje , de eddig szerintem nincs ok panaszkodni. Nha megyek kis Rome-t tolok :P
Ha voltál katona,talán láttál rajokat szakaszokat mozogni. Esetleg még több századot is alakizni. Azt a mozgást, amit a Totalwarban csinálunk, annyi ellentétes parancs, mozgás és tevékenység végrehajtása a gyakorlatban nem volt. Vagy zászlókkal vagy hangjelzéssel, de leginkább küldönccel irányított a hadvezér. És nem volt 1000 küldönc. Ha a történelmi hadseregeket nézzük, pl Caesar seregeit, olyan veterán cohortsok voltak, hogy néha maga a század is átlátta a csata részletét, és maga cselekedett parancs nélkül, de ez egy kivételes példa. A + ötleteket most nem írnám le, gondolom nem is érdekel,de hidd el sokunknak lenne építõ javaslata.
Akkor menjünk bele. Az újdonságok amit a végén írtál majdnem egy DLC szint, kivéve a térkép. A 40 egység irányítása tényleg nehéz lenne,de...(azzal a verzióval kezdem, amikor nem nyulunk bele az alapjátékba, nagyon):1. Sokkal!!lassabb lenne az irányítás, kénytelen lennél szárnyakat képezni(eleve összerakni és egyben mozgatni) , mint a valóságban. 2.csak végszükség esetén menne bele az ember az egyéni egységek irányításába,-tizenötöt klikkelek 10 sec alatt, mindenki rohan jobbra balra, na ennek vége lenne- irreális manõverezés megszûnése. 3.A rejtett csapatoknak ,cseleknek, sokkal!! nagyobb szerepük lenne, gondolom nem kell részletezni miért. Lenne még 1-2 pont, és még nem is változtattam az alapokon.
"úgysetudnálirányítanianyiegységetmertnemlehet" - azért mégis :P Hát nem igazán értek egyet sakkay játékostárssal. Szerintem kb ennyi osztagot lehet egy embernek átláthatóan irányítani, gondolok itt fõleg multira mert ugye ott nincs pause. Ha lenne 40 osztag azt képtelenség lenne folyamatosan kontrol alatt tartani. A valóságban sem véletlen voltak felosztva kisebb egységekre a hadseregek. 1 ember 40 osztagot csak ugy tudna irányítani ha csak irányparancsokat adna, szóval támadj ott védekezz itt, a többit pedig az Ai irányítaná.
Szerintem ahol fejlõdni kellene az bizony azok a dolgok amik már eddig is bent voltak a játékba csak nem igazán használták ki eddig. De ugye pont ez az Art Of War lényege erre van most kihegyezve a dolog. Tehát nem kell ujdonság , ami van az legyen tökéletes.
Valamint ugye azért itt van az RPG fejlõdés , ostromok több fokozata, forgatható kampány térkép , valamint a multi megreformálása. Azért ez sem semmi.
Pl.
PL h a csatatéren az egy warcommanderednél amit a fõtérképen látsz a többi egység az alparancsokok lennének, amiknek lenne külön specializált egységcsoportai, így ha megtámadnál egy várost,ellenséget akkor kisseb térképre várna amibe úgymond külön pár kör keletkezne. Így lehetne egy konkrét front az adott csatán belül. És lehetne területi szintre fejlszteni h mikor mennyit foglaltál el a városból régióból. Utánpótlási vonal meg ilyenek is jó lennének bele ha ezekek is számítanának ki kéne építeni,a katonák felszerelése véges lenne,étel és egyéb gyógyszer szálítmány kellene nekik nem lehetne csak elõre nyomulni úgy h 1 kör elteltével fogalod a következõ régiót.
Meg ha végre lenen más terepviszony is változatosabb és sokkal interaktívabb terep amit ki lehetne használni, nem csak egy nagy síkság amin felállnak a katonák egy vonalba oszt annyi.
Mielõtt valaki írná , hogy "úgysetudnálirányítanianyiegységetmertnemlehet", ne tegye, mert simán lehetne, és kismillió ötletem lenne még , hogyan lehetne ezt nagyon intelligens formába önteni. De úgy látom, nem mernek szakítani az alapoktól. De ha nem merik, csak legyen legalább 40 irányítható egység, már elégedett lennék...
A grafikától nem kell félni, jobb lesz mint eddig bármelyik, ne aggódj....minden máson azonban lehet. Semmi, de semmi igazán újat nem látok. A játszható embermennyiségre én úgy emlékszem 50000 fõt írtak, de tök mindegy, ha minden képen a szokásost látom(10 éve). Letojom , hogy milyen az elméleti képessége a motornak, ha nem használják ki. Halkan jegyzem meg hogy a Napóleonban poénból 20000 ember fölé állítottam egy csatát,és még játszhatóan ment(kinek mi az)...tehát mirõl is beszélünk?! De a tököm ki van attól, hogy 15 fõ" csatát kell lejátszani, mert nem képesek megcsinálni a mindig emlegetett EPIC csatát!
Nekem Empire sokáig töltött, legalább is engem már zavart, Napoleon viszont jo volt. Tudom hogy azt ígérték tökéletes AI lesz, hát ugy legyen.
Itt egy értékelés MaRee kollégának mert õ mindent olyan jól tud Javaslom figyelmedbe az értékelõ box negatív rovatát. Szóval a kérdésedet nem értem, nem írtam én akkora baromságot.. http://www.gamestar.hu/empire-total-war-steamrol-toltheto-a-demo.html
Tehát remélem nem fog percekig tölteni.. Pont.
CA megmondta, addig nem adják ki a shogunt, míg nem lesz tökéletes AI.
Már miért tartana percekig? Nekem Empire meg Napoleonnál sem volt soha összesen egy perc betöltési idõ sem, max multiban.
Remélem azért a csaták betöltése nem fog percekig tartani, ez az egyik félelmem a másik a szar AI.. Grafika itt olyan dolog hogy persze legyen szép meg minden, de pár óra után már az ember nem igen látja meg ezeket a dolgokat. Szépen akadás nélkül fusson az a fontos, elfogadható kinézettel.
Ezeken a screenshotokon kb ETW szinten van a grafika, csak ahogy mondták nincs bekapcsolva az anti aliasing.
A battle map pedig minimálisra van állítva, ez meg amúgy is egy replay.
Azon felesleges pörögni hogy szar lesz a grafikája, nem lesz az, nem fognak vissza süllyedni 2011-ben egy NTW alatti szintre, ne félj.
És nem azt mondták hogy megnövelik a harcoló egységek számát, hanem hogy a játék motorja már képes lesz egyszerre 10.000 egységet is harcoltatni, de gondolom ez nem sok mindenkinek fog sikerülni maxos beállításokkal.És azt sem mondták hogy két embernél lesz összesen 10k egység, hanem több játékosnál.
De itt nem lesz véletlen tengeri és szárazföldi csata egyszerre? valami olyasmit is magyaráz az eggyik videóba, de lehet félrehallottam.
nézd meg a térképet amit betettem, a Zöld Shimazu és a Lila Hojó klán területét.Azt remélem hogy a tengeri invázió müködni fog és nem csak a szomszédos klánokat támadhatjuk/vagy várhatjuk a támadását, hanem meglepetés szerûen a térkép messzi pontjai is betámadhatóak lesznek!