Személy szerint jobban örültem volna egy RTW2-nek de ez is hatalmas lesz!
Majd a következõ rész. Én is jobban örültem volna neki, de most már megbarátkoztam ez lesz és most már kíváncsian várom a játékot. :) Egyébként ha sikerül tényleg újdonságokat csempészni a játékmenetbe, tényleg egy kicsit fejlõdik az Al is, rendesen összerakják a multi részt, akkor a következõ TW-nek csak jót fog tenni.
Olyan furcs, hogy a Multi részt még mindig vannak olyanok akik elhanyagolják. amikor már minden multi.
Attól függ kinek. Bizonyos kor felett nagyon nehéz úgy összehangolni x embert, hogy mindeki ráérjen 1-2 óránál tovább online élvezkedni. Régen egyes cimbikkel simán összeröffentünk 5-6-an is repkedni. Van olyan ezek közül, akikkel nem repültem 2 éve egy percet sem. Én már nem vagyok egyetemiste, neki meg teljesen más idõbeszotása van...
Érdekes, hogy megint egy régebbi játékot vesznek elõ, mint a Medievalnél. Ott is tetszett a 2, hátha ez is jó lesz, nekem annyira az Empire nem tetszett.
"One particularly novel development is the introduction of hero units. These are warriors who have perfected a fighting art and can carve their way through enemy armies without much trouble at all. Based on mythologized historical figures like the warrior monk Benkei, hero units are a nearly unstoppable force on the battlefield, capable of holding bridge crossings against entire armies, or smashing through a battle line to engage the enemy general."
Hát, csak nem viszik túlzásba a Hero egységeket. Szimbolikus és lélektani hatásuk mondjuk lehet, vagy ha megfelelõen alkalmazzuk õket bizonyos szituációkban. De annak semmi értelme nem lenne, ha komplett seregeket vernének el, csak azért mert õk a "janik".
Ez elvileg egy reális játék, így idiótaságnak érzem. Ettõl függetlenül én örülnék egy fantasy totat warnak, ahol elsüthetnének egy csomó ilyen ötletet.
A King Arthur végül is ilyesmi akar lenni, "fantasy totat war". Nem próbáltam azt a játékot, úgyhogy nem tudom milyen. Abban igazad van, hogy a Total War-ba ne keverjenek bele irreális dolgokat. Lehetnek ugyan spéci egységek, de ugyanúgy rendelkezzenek emberi korlátokkal.
Részemrõl örülök egy kis "fantasy" beütésnek, és azért azon a részen valóban voltak legendás harcmûvészek.. Persze a jo középutat meg kell tartani de egy 10-20 fõt ha bever egy hero :) az szerintem jopofa lesz.. Én külön örülök neki kicsit színesíti megfûszerezi a játékot.. King Arthur meg szerintem szörnyû lett.. kiprobáltam de NTW mellé sem lehet tenni.. sajnos .. Persze azért érdekes lesz ahogy a hõs nyílzáporban fog szaladni de azért volt pár ilyen film meg ez ugy illik a japánokhoz :)
Tulajdonképpen az elefánt meg a gyûrûkurás modban a troll is ilyen hero unit, szóval ettõl még nem biztos hogy rossz.
Nem ertem en miert kell egybol sirni, mikor meg azt sem tudjuk, milyen attribokkal jonnek ki azok az egysegek, raadasul azt viszont tudjuk, hogy a modderek azonnal kibalanszoljak az ilyen hibakat. Az egyik legjobb resz volt a Shogun TW, raadasul azzal tarolt eloszor a CA. A legtobb amire egy rajongo vagyhatott, Shogun TW uj kontosben.
Ugyanakkor a japán kultúrában gyökeresen benne vannak az egyéni hõsök, nyilván a játékban is igyekeznek ezt visszaadni azzal h az átlagnál nagyobb túlélési esélyük legyen. Ha ezt nem túlozzák el, akkor teljesen jó lesz.
2011 március a megjelenés?
Azt tudja valaki, hogy a korszakban milyen "tüzérség" volt, ha volt egyáltalán? Ballista, catapult meg ilyenek?
Attól függ milyen korszakban fog játszódni. Ha ugyanazt a korszakot fogják "lemodellezni" mint az elsõ részben akkor muskétások biztos lesznek benne. Ostromgépek nem nagyon hiszem.
Én imádom ezt a játékot, és nem mertem álmodni se arról, hogy lesz folytatása.
Mióta XP-n, és aztán Windows 7-en nem hajlandó elindulni azóta siratom és porosodik a polcomon :( Na jó, elindul, de szeret kilépni, és órákat töltöttem mindenféle FAQ olvasgatással, codecec-ekkel, semmit se javult a helyzet :(
'Hõs' egységek voltak régen is (sima shogunban, úgy értem), csak ott egy darab szuperharcos, aki egymaga képes volt elbánni ilyen 60-120 fõs seregekkel.
Gondolom már láttátok máshol de azért berakom ide. Plusz egy kérdés, hogy a videó közben látható 3 hadúrjelvény ebbõl 2-t felismertem a harmadikat viszont nem, van valakinek ötlete mi lehet az? (a ninja Hojo , a videó végén látható a Takeda, viszont akiknél megöli a ninja a tábornokot azt nem ismerem)
Jájjj jelenjen már meg.. :D
Meglátjuk milyen lesz. Számomra az ETW és az NTW erõsen kiábrándító volt a korábbi részekhez képest. Meg hát légionáriusokat vártam, nem szamurájokat. :)
Nyugalom, tuti lesz még Rome II! Nekem az elsõ rész mai napig a kedvencem, azután jön a Medieval 2, Empire és Napoleon.De szerintem hirtelen ez fog az elsõ helyre ugrani :)
Nekem az összes rész a kedvencem. :) Talán azért mert én minden történelmi kort érdekesnek tartok. Én is jobban vártam egy új Rome-t, de ez is nagyon jó lesz. Remélhetõleg a Rome II - mivel késõbb jön -, annál nagyobbat fog szólni fejlesztések terén.
Hanem odasétál lelövetni magát. Empire-be nekem párszor eljátszotta. Tökéletes AI-ba meg nem hiszek. Ugyan nem vagyok programozó, de, hogy a gép dinamikusan lereagálja minden reakciódat és megfelelõen cselekedjen, mind egységszinten mint egész hadsereg szinten a terepviszonyokat is figyelembe véve, háát...
Én annak örülnék már ha értelmes AI-t kapnánk a kampánytérképre és diplomáciára, (arra körönként kell reagálna). És csatákban kicsit értelmesebben harcoljon. Az már jó lesz.
Nekem már az is tökéletes ha a fedezék jó oldalára álnak.
És tudom az állnak két L
Hhmm, a kiadónak ügyelnie kell arra is az AI "erõsségének" belövésekor, hogy azon országokban, ahol nagyrészt fizetnek is az általa kiadott játékért, ott felhasználók értelmi képességei (még - mert e téren azért mi is rohamléptekkel "fejlõdünk" ám...) gyakran satnyábbak a mienkénél (Hiába, a gazdaságunk gyorsabban "züllött" el, mint az oktatásunk...), tehát a "jó" AI gátolhatja az eladásokat is...
Az ETW-ban is olyanok a kezdõ felállások, hogy ha 2-3 szomszéd össze tud fogni 1 ellen - különösen az elsõ körökben - , akkor annak az egynek nem sok esélye marad a túlélésre. Ezt pl. nem teheti meg ellenünk az AI - teljes erõbedobással - , pedig biztos ez lenne az elsõ épkézláb ötlete... Persze, azt én sem szeretem, ha az 1-1 egységes fosztogató-, vagy maradvány-seregeket a 4 egységes helyõrségem csak kézi vezérléssel tudja szétkergetni, mert "automatán" az AI erre (is) léptelen...
Nyugtassatok meg, hogy a hatalmas térképen, ebben a részben már nem kell majd az utolsó pixelt is átnézni fejlesztendõ épületek után, hanem visszatérhetünk a RTW-s, "egy lapon mindent elintézek a tartományban"-hoz. (Értékelem a fejlesztõk igyekezetét, hogy vmi újat hozzanak a játékba, de lehetõleg ne a játszhatóság rovására tegyék ezt.)
Abban a 10 perces gameplay bemutatóban nagyon úgy néz ki, hogy a Napoleonban látott (feljavított) látvány köszön vissza. De azt, hogy az ikonok hol vannak ahhoz nem feltétlen kell motort cserélni. Nekem mondjuk bejött az ETW és a térképe is, mert ránézésre láttam, hogy ha valahol fejleszteni lehetett. A Rome-ba végiglapozgattam mindig a provinciákat, hogy van -e valami lehetõség.
3-4 tartománynál még nincs is gond az ETW-al, de ha már az adott térkép negyede, harmada saját kézen van, akkor eléggé bosszantó tud lenni az állandó pixelvadászat és oda-vissza görgetés egy-egy fejlesztés után, pláne, ha 1-2 eldugott objektumra csak jóval késõbb lelünk rá... A stratégiai rész ne legyen - má' - ilyen szintû, túlzott ügyességi elemekkel megtûzdelve. :( A RTW-ban(vagy Mod-jaiban) is látszódott a térképen, ha (pl.) fejlesztve lett a mezõgazdaság a tartományban. Ezt itt is megcsinálhatták volna -> a vizuális felhasználónak nem kellett volna a tartományok infó-lapjait böngészni (1 klikk = 1 tartomány - vagy, ha 20 épületnél több volt, akkor 2 klikk = 1 tartomány), hanem csak ránéz a térképre... és jó sokáig görgeti azt - ne így akarják növelni a (holt)játékidõt. :)) (A RTW-ban kifért 20(18?) épület is egy tartományhoz, itt meg már 10 sem fér bele... Hol itt a fejlõdés??? Ehhez kapcsolódna azon felvetésem is, ha már a tartományok száma stagnál minden játék(uk)ban(/térkép), akkor inkább a térkép méretét és az egységek mozgásának nagyságát csökkenthetnék (arányosan) inkább az állandó gépigénynövelés helyett... A csata persze már más tészta!)
Igazából eddig sosem foglalkoztatott a shogun kora, de már nagyon várom, mert bizonyára érdekes lesz egy teljesen ismeretlen kultúrával játszani. Hogy szép lesz az nem is kétséges, bár én már az empirénél fel kellett vegyem az államat a földrõl, a napolennál meg volt, hogy a becsapódó lövedékek nyomait, vagy a kengyelbe akadt lábú hullával rohangáló lovakat bámultam, nézegettem ahogy töltenek, lõnek, száll a por és gomolyog a füst. Néztem az uniformisokat, és addig bámészkodtam, míg végül elvesztettem a csatát.
Meg aztán rengeteget tanultam ezek alatt a játékok alatt- medi 1 és medi 2 , róma, etw, ntw- shogunnal sajna nem játszottam. Rengeteget tanultam, hogy melyik város hol van, sokat tanultam a történelembõl is, és megismertem régi uniformisokat, technikákat. És nem utolsó sorban egész jól megtanultam angolul.
Mégis, ha mondjuk 2012-ben kihoznák a Rome 2-õt, azt hiszem elkezdeném faragni a fejlesztõk szobrát. Remélem nem vagyok vele egyedül.
Pedig elég jó esély van rá, hogy Rome 2 lesz belõle ;)
Hát figy, már volt Shogun 1-2(vagyis még csak lesz :) , Medieval 1 - 2, Empire + Napoleon(amit vehetünk 1-2nek majdnem), Rome-ból pedig még csak 1 van.Rengetegen játszanak vele még most is, szerintem nem fogják kihagyni a második részt.
ETW/NTW a valaha volt legjobb pc játékok. Medi 2-õt bõvel felülmúlják. Ha egyeseknek túl bonyolult, azok játszanak mással. A sok kis város sok új stratégiai lehetõséget rejt megában. Összetettebb ugyan a játék, de élvezetesebb is.
Nos ez szerintem attól függ kinek melyik történelmi kor jön be jobban, nálam Medieval II, Rome, ETW, Napoleon a sorrend. Az utóbbi kettõben igazából csak a tengeri harc jött be, más nem nagyon, nem jön be nekem ennek a kornak a hadviselése.
Ugye? Ez a puskával puffogtatás nekem sem annyira kenyerem..
Azert valami zavar. Az uj videok a Sogun 2-ben. Melyik idiota agyatlan amerikai barom talalta ki a vicces ninja jeleneteket ? Eltornem a kezet az ilyennek.
Én nem tudok sorrendet felállítani, mert nekem az összes korszak bejön. :) Egyszerûen szeretem a történelmet, ahogy van. A TW-kbe pont az tetszik, hogy mindig más korszakkal játszhatok. AZ ETW/NTW is nagyon jól sikerült részek és nagy kedvencek. Diplomáciába az ETW sokkal használhatóbb mint például a Med2.
A Rome2-nek is azért szurkoltam jobban mint a Shogunnak (mikor még nem derült ki), mert több nép változatosabb játékmenet. De most már eléggé várom a Shogunt is. Én úgyis csak a Rome-nál kapcsolódtam be a TW játékok menetébe. És így azt remélem 2012-13-ban érkezõ Rome II még jobb lesz. :)
Na jó, igazatok van, valóban ki-ki a maga kedvenc történelmi idõszakában érzi jól magát. Nekem a napolaoni korszak , meg elötte a 18. század a kedvenc idõszakon, így nyilvánvaló, hogy nekem az ETW/NTW a favorit. Róma 2 -nek pedig azért örülnék nagyon, mert azt a kort is imádom. Meg ha a diplomácia jobb lenne, mint a roma 1-ben volt, legalább olyan, mint az ETW-ben, akkor már jó lenne. Nemrég, történt, hogy etw-ben oroszokkal játszva, egy egytartományos sehonnai országocska fogta magát, és az egyéb, többfrontos háborúim miatt õrizetlenül hagyott területeimre betört. Elfoglalt 2 területemet, igy neki már 3 lett. Na befenyítettem. visszavettem egy területét, rommá vertem egy nagy seregét, és beléptem az egyik területére. A következõ körben békét ajánlottam neki, a másik, tõlem elvett területéért cserébe, amit õ ELFOGADOTT! Így visszaállt a rend. Eredeti területén maradhat továbbra is. Elfogadta, pedig komoly seregei vannak még. Csakhát gondolom nem akarta, hogy az orosz medve rátenyereljen. Hol volt ilyen diplomácia korábban? Angolokkal meg jó baráti, sõt szövetségesi viszonyban vagyok, de mivel erõs nagyhatalom, nem tudok vele egy áhított területet elcserélni! Na tehát egy Rome 2 jó diplomáciával, szép grafikával odaszögezne a monitor elé :) Nálam a sorrend: ETW/NTW Rome 1 :) Medi 2 Medi 1 Shogunt nem sorolom be, mert azzal nem játszottam.
Bonyolult..., bah! Már a Rome is tudta azt, hogy az utakon állva az ellenséges tartományban a bevételei visszaestek, a kikötõn, vagy a kikötõ és a városa között állva különösen. Az ETW/NTW-n ilyen fel se tûnt, hogy van, csak az értelmetlen pusztítás az 1-1 egységes seregekkel, amiket a 4-6x-s túlerõ sem tud eliminálni, az AI szerint... ez hatalmas stratégiai elõrelépés volt - lassan lehet várni, hogy mikor fog némi FPS is vegyülni majd a játékmenetbe az arcade mellé. :( A stratégia az maradjon stratégia: egyszerû, átlátható, gyors, mint a pl. a ROME setében. Ezt a legutóbbi játékpáros kezelõfelülete már nem tudja, mert a fölösleges mikrózás agyonüti azt: a kis városok helyett inkább rakott volna bele több tartományt (vagy csökkentette volna azok méretét, hogy ne érzõdjön olyan üresnek a hatalmas, parlagon maradt tér), amiknek lehetett volna olyan szintû egyedisége, mint a Shógun-ban volt -> pl. egyedi adottságok a mezõgazdaságban, és így a bevételekben is (a ROME-n már csak a bányák ilyenek).
A korszakokkal nincs bajom, számomra is bosszantó lett volna, ha a 18.-19. századot kihagyják ebbõl a sorozatból, DE a megvalósítás mikéntjével már annál több (Mint a Medi2 város-kastély felosztása, amikor a játék negyedében-harmadában ugyan azokat az egységeket lehetett belõlük toborozni, amiket persze nem lehetett a másikban feltölteni...). Így a sorozat etalonja továbbra is ROME marad a szememben - nem a grafikája miatt, ami számomra még ma is megfelelõ, és nem azért mert azt a korszakot favorizálnám a többi helyett/mellett.
Tudom, hogy szereted ezt a játékot, ahogy én is. Ez jó. Tudom, hogy amit leírsz abból fakad, hogy szerited ezt vagy azt jobban is megcsinálhatták volna. Max. nem mindenben értek veled egyet. Jó játékot, és reménykedjünk egy ROME 2-ben!
Ti esetleg ismeritek a korszak japán hadihajóit? Hogyan folyt akkoriban a japán tengeri hadviselés? Ágyúk voltak a hajókon, vagy az ókori római gályákra jellemzõ hajítógépek?
Japánnak akkoriban, egészen XIX. század utolsó harmadáig-negyedéig, nem volt komolyan vehetõ hadiflottája. A hajóikkal csak part mentén hajóztak, amik mind vitorlával, mind egy sor evezõvel - voltak csak evezõs, gálya-szerû hajóik is - , fel voltak szerelve, és szinte csak csapatszállításra használták õket. Sok flotta-flotta összecsapásra nem került sor, akkor is jobbára csak az "ókori stílusban" - gyújtónyilak, majd kézitusa a fedélzeten. A Shógun 2-ben, ha valamennyire hûek maradnak a történelemhez, akkor legfeljebb a játékos is csak csapatszállításra fogja használni a "hajóhadát" -> partraszállás az ellenfél frontvonala mögött, ill. ezt megakadályozandó tengeri csaták. Nem a tengeri hadviselésen lesz a hangsúly, ahhoz a már fentebb említett XIX. század második felében kéne játszódnia a történetnek.
(Az európai hatalmak nem is próbálták meg gyarmatosítani Japánt, mert a tengeren még annyi veszélyt sem jelentett számukra, mint Kína - abszolút visszahúzódó, nem terjeszkedõ birodalom volt Japán - , és a számukra fontos anyagi erõforrásit, a Kína-Japán közti kereskedelem révén, gond és erõszak nélkül is megszerezhették maguknak, míg a szárazföldi hódításra esélyük sem volt a Japán "hadsereg" számbeli és minõségi (drill, logisztika) fölénye miatt, amit technikai fölénnyel is csak a XIX. századra tudtak - rövid idõre - felülmúlni. Mire a Katolikus Portugálok/Jezsuiták/(Spanyolok) "célba értek" volna, addigra a Protestáns Hollandia/(Anglia) is megjelent a színen és így a hódítás elmaradt a két ellenérdekelt hatalmi tömb civakodásai miatt.)
Én annak örülnék ha lennének döntõ csaták a játékban. Megsemmisítõ vereség után ne tudjon talpra állni az ellenség. Persze lehetnek elhúzódó hadjáratok több csatával. Csak az eddigi TW játékoknál háborúi inkább emlékeztettek a "XX. sz. anyagháborújára", ahol a gép futószalagon termelte az egységeket, mint valami gyárban.
Legyen nagyobb tétje az ütközeteknek, amire az ember felkészül és tervez.