Nem, egyáltalán nem nehéz megérteni írsz, csak egyszerûen nem értek egyet. Elég szarul vagyok (és nem is tudom, hogy elolvasod-e még), úgyhogy röviden leírom (milliomodjára is).
Van pár millió ember, aki kiad - fõként újabb játékokra pénzt. Hogy ilyen a ARÁNY(!), hogy konzolon ennyivel többet adnak el, anna az az oka, hogy legtöbben a vásárlók közül konzolt vettek, és arra is veszik meg a játékokat. CoD 4-nél még azt az 500ezer vásárlót is soknak találom ahhoz képest, hogy mennyien inkább konzolra veszik meg az ilyen játékokat. Valóban sok a warez, pl. CoD 4-et csak lekapják, kicsi a gépigénye is, mérete is, mehetnek föl egybõl onlinera. És mondok egy mégjobbat, nagyon sokan ez miatt vették meg, mert megkedvelték a játékot, klánokat alapítottak, aztán szerettek volna csít mentes, eredeti szervereken is játszani.
Mint említettem, lehet úgy nézni, hogy hú ennyi warez, ha nem lenne és mindenki megvenné, akkor Pc-n is mennyivel többet lehetne eladni. Csak egyszerûen, NINCS ÉRTELME! Mert nem vennék meg azok se, hiába ne lenne warez. Ha azt akarják, hogy többen vegyenek PC-re játékot, akkor 2 dolgot lehet tenni. Visszacsábítani azokat akik most konzolra vesznek (több PC-s eckluzív, jobb minõségû és jobb játékok), illetve ha jobb játékot csinálnak akkor azok közül is vetemedhetnek ilyenre, hogy megveszik, akik amúgy soha nem voltak érdekeltek ebben annyira, vagy kiharcolják szülõktõl hogy ez nekik tényleg nagyon kell.
A CoD 4 valóban jóminõségû, de singleben rövid, multiban meg túlságosan árkád, fõként a 20 év alattiakat fogja meg, akik nem fogják tudni megvenni a játékot. Én így is kicsit pofátlannak tartom, hogy nem tudták egy kicsit taktikusabb irányba (is) elvinni, lassabb mozgás, az ugrás kivétele (vagy legalább ugrás közben és utána egy kicsi ideig ne lehetne lõni), célzás nehezítése, sérülések bevezetése, nem kellett volna egyáltalán sok változtatás, nem is mondhatók ezek olyan drasztikusoknak, és olyan kegyetlenjó, taktikai játék lehetne belõle, hogy vennék mint a cukrot idõsebbek közül is.
Szóval mint említettem, ki lehet szúrni a warezolókkal, pl. jobb védelem amit késõbb törnek föl, multiban CD kulcs ellenõrzés, hogy csak a LAN-t hagyják meg, stb. Én ezeket tartom korrektnek, ha tényleg jó játék, ami nem unható meg 1-2 óra után, és multi terén is pl. fejlõdik, új pályákat lehet csinálni és ilyenek, akkor úgyis megveszik késõbb is, miután kipróbálták és megszerették. Ha pedig szar, hamar megunható, akkor ne azzal akarjanak többet eladni, hogy nem teszik lehetõvé a warez kipróbálást (pláne, ha mondjuk nem is adnak ki single+multi demót).
Azzal, hogy kiveszik pl. a Warcraft -ból a LAN-t elérik, hogy kevesebben vegyék meg... de legalább nem tudnak játszani azok, akik nem veszik meg. Jópersze, lehet néhány darabbal többet eladnak. De leginkább akkor is azokkal szúrnak ki, akik megveszik.
És igen a BFBC2 multi védelme a warez ellen nagy siker és örülök hogy nem megoldott a warez multi. Hogy szerókat tõlük lehet bérelni? Na és. Nem drága,és teljesen jól mûködnek. No lan? Vajon miért? Ha lenne LAN azonnal lenne warez multi. Vajon miért nincs lan mostanság egy játékban sem pc-n? Miért nem lesz LAN a STARCRAFT-ban ami egy nagy lanverseny game? A pc warez miatt...Ennyi..Ezen nincs mit magyarázni.
Hogy a warez nem kiesés...Egyenesen vicc....Mégis mi a francnak neveznéd akkor azt amikor 2millió játékosból nem lehet 500.000 vásárlót összeszedni egy adott minõségi játéknál? Mellékesnek?:) Vagy mivel ígyis úgyis megszedi magát a készítõ és a kiadó akkor ezt totál figyelmen kívül kéne hagyni? "Lopjatok csak,már úgyis megszedtük magunkat":)
Látom nehéz azt megérteni amit írok.:) MINDEN játéknál 10 játékosból jó ha egy vesz eredetit. Nem azért mert szar a játék mert akkor a másik 9 mégis mi a francért játszik a játékkal hónapokig? Mert szar? Az összes játéknál igaz ez,a multiplayer címeknél tökéletesen lekövethetõ a warezplayerek/vásárlók arányaiból....Felesleges a célközönséggel meg a 18-20 éves playerekkel magyarázni a lényegen nem változtat: NEM VESZIK. Akkor jogos hogy szarik a kiadó a pc-re? Jogos. Ennyi. Nem hiába lett multiplatform cím a crysis,a maffia és a soksok játék. A fõ platform pedig szépen pc helyett a konzol lett. Ezt lehet akárhogy magyarázni,de errõl hatalmas részben továbbra is a pc warez tehet ami az elmúlt 5 évben rettenetes módon elpofátlanodott,míg konzolon a warez elhanyagolható (Ps3-on nincs,X360-on multihoz nem célszerû mert ban).
"Majd ha minden játékot kiadnak, normális minõségbe nem irreális gépigénnyel, úgy hogy van igényes multi, ami bõvíthetõ, esetleg módolható, és hosszabb ideig tart, akkor elvárható hogy többen PC-re merjenek játékot venni. Ha az árakat is lejjebb vinném, akkor még többen vennék azokat." Itt pedig saját magadnak mondasz ellent,a COD4 tökéletesen beillik a képbe amit leírtál mégis siránkoztak mert pc-n szarul fogyott a magas játékos számhoz képest.
Persze az állandó gépbõvítés - a semmiért cserébe is bennevan, ha ténleg fejlõdnének ilyen téren is látványosan a játékok, akkor érthetõ lenne. De azért a legfõbb ok az akkor is a játékkínálat, a játékok pc-re ki nem adása, késleltetése (ami egyértelmûen üzleti stratégia, hogy pl. csak a konzolos kiadása után jelentik be a PC-s verziót, vagy csak késõbb adják ki, extrákkal, lásd GTA 4), és akkor ehhez jön a fölösleges fejlesztések, a védelem által a vásárlókkal kicseszés (lan hiánya, netfüggõség, nem indul mert nem látja az eredeti lemezt, stb.).
De a lényeg, hogy a warez nem jó dolog, de semmiképpen nem kiesés a kiadóknak, és semmiképpen nem okozója a PC -s játékipar hanyatlásának. Errõl a kiadók és a hardvergyártók tehetnek, mesterségesen állították elõ ezt a helyzetet.
Nem kell ezt túlbonyolítani, fogyunk (PC-s játékosok). Ennek több oka is van.
Kinyírták a PC-s játékvilágot. A Microsoft hozza az újabb DirectX-eket, az ATi/nVidia az újabb Shader Model-eket, és semelyik újabb változat sem szebb annyival, mint amennyivel lassabb. Sõt, egyre lassabb teljesítménnyel tudják már produkálni a régebbi verziók látványvilágát is. A fejlesztõk meg vagy tényleg elhiszik ezt a DirectX/SM maszlagot, vagy a marketing lenyomja a torkukon, hogy márpedig ez lesz, mert ez a legmodernebb technológia. A végeredmény, hogy súlyos ezreseket kellene költened a gépedre minden évben, hogy az UGYANOLYAN látványt nyújtó idei játékot ugyanúgy tudd élvezni, mint a tavalyit. A konzolos meg egyszer megveszi a gépét 50e-ért, és 5 évre, ha nem még tovább el van látva hardverrel, és még drivert meg Windows-t frissítenie sem kell. Ilyen viszonyok mellett persze, hogy szép lassan megfogyatkozik a PC-sek száma, megcsömörlenek, megunják, az újonnan "születõ" játékosok meg inkább konzolt vesznek.
Sokasodnak az alkalmi játékosok is. Nekik még pláne egyszerübb eldugni egy xbox-ot az egyik polcra, meg idõnként felmarkolni a kontrollert és ledögleni a kanapére ujjtornázni egy gyors órácskát, mint a fenti mizériát végigcsinálni. A többi sz.gépes dologra, netezni meg ott egy laptop. Plusz, az õ igényeiknek megfelelnek a manapság tipukus, öt óra alatt végigjátszható, nulla újrajátszási értékkel bíró alkotások.
Warezolás, meg szar portok, ezek nem okok. Ezek már annak a következményei, hogy fogyunk. Kevesebb pénzt lehet kinyerni belõlünk, ezért kevesebb pénzt is áldoznak ránk. Szarul írják meg a játékot, ha egyáltalán megírják, nem csak beletolják a konzolos kódot egy PC-s fordítóba. Meg még megspékelik valami másolásvédelemmel, az is tök olcsón megvan ahhoz képest, mintha fizetnének fél évig egy 15 fõs fejlesztõtársulatot. A menedzsment meg úgyis elhiszi, hogy azért szarok a PC eladások, mert warezolnak. Lószart. A warezolás egyidõs a PC játszással. 15 évvel ezelõtt nem is volt más! Szerintetek Kelet-Európában bárhol volt olyan bolt, ahol játékot lehetett volna kapni? Egy-kettõ talán, de nagyon talán. Játékfeltörõ csapat régen is volt ennyi, és régen is minden játékot feltörtek, mégsem volt rinya a "kalózok" miatt. Csak közben ez az egész szektor iparrá változott, csak a magas megtérülés, meg az évrõl évre kötelezõ profitnövekedés számít. PC nem jövedelmez úgy, mint a konzol, egyre kevesebb pénzt tesznek bele, egyre gyatrább termék lesz belõle, egyre kevesebben veszik. És az ördögi spirál megy lefelé, amíg ~nulla nem lesz belõle. De én lehet nem is sajnálnám nagyon. Lebomlana körüle az ipar, és maradna belõle az, ami régen volt, lelkes, tehetséges kis csoportok, akik a szívükbõl fejlesztenek terméket, nem a menedzsment/kiadók igényeinek. Nem kapnánk Red Dead Redemption-t, nem kapnánk GTA V-t, nem kapnánk GearsOfWar-okat, de legalább abbamaradna ez a vég nélküli bullshit gyártás, önámítás, meg néphülyítés. Vagy legalábbis megmaradna a konzolos világnak, nekik meg eleve magasabb erre a toleranciájuk.
Na mi van, a PC-s kritikusok lefizetésére már nem maradt pénz a konzolosok után?
A védelmekkel kapcsolatban egy kis kiegészítés. Pl. a BfBc2 multijával elérték, hogy pl. én, meg azok akik nem tudnak játékot venni (mert pl. nincs saját kereset,vagy másra kell a pénz - akár gépfejlesztésre inkább, hogy rendesen elfussanak, vagy mert már úgyse játszik valaki annyit, hogy ennyit kiadjon érte) nem tudnak játszani vele (de nagy siker), olyan áron ,hogy nem lehet LAN-oni vele, szervereket is csak tõlük lehet bérelni (ami nem kis költség nekik és nem is a legidálisabb megoldás, már csak lag miatt sem ha valaki nagyon távolról netezik.
Vagy az új DRM, single játékhoz is net kelljen... elég nagy költségû befektetés (fõleg mivel a játékba is bele kell integrálni az egészet), marhasok új hibalehetõség, és óriási kiszúrás sok vásárlóval, akik pl. laptopon szeretnének játszani ha éppen nem otthon vagy netközelbe vannak.
Miközben a PC-s és konzolos eladások arányának a fõ oka az a konzolos játékkínálat, hogy PC-re nem érkeznek exkluzívok (amik ráadásul tényleg ki is használják a PC lehetõségeit, és nem csak 4 gombal irányítható 2-3 órás scriptelt látványszar).
Persze az nekik, vagyis a kiadóknak sem éri meg általában. Egyszerûbb hülyíteni a népet.
Fail, fail, de mintha nem is tudnád értelmezni amit írok. Az eladásokat, meg a rinyálást jól leírtad, az okában meg nem értek egyet, több okból sem.
"Cod6....Mialatt elfogyott konzolon majdnem 10millió a pc az 1 milliót sem érte el (asszem mára sikerült,de nem biztos),igaz a game egy szar."
Pontosan így van, és miért? Mondjuk azért, mert az ilyen játékot kedvelõk közül, akik megveszik ezeket a játékokat, 11 millióból 10 millió inkább konzolt vett, fõként a játékkínálat + késleltetések, szar minõségû elhanyagolt portok miatt + az ilyen baromságok miatt, hogy a warez miatt fog jobban elõtérbe kerülni a konzol. Aki nem fog játékra költeni az ott se fog, és ott is warezol.
"És ezt nem az árra és a minõségre kell fogni,egyszerûen elpofátlanodásra. [...] COD4-et szarért hugyért be lehet szerezni. Mégis a warok 70-80%-a tört szerón zajlik mert szartak pc-n megvenni"
Nah akkor elõször is, a CoD 4 játék egy gyors, árkád - singleben egyszer játszható, egész jó játék, multiban fõleg 18-20 éven aluliak játszanak, akiknek saját keresetük sincs. Ha a szülõ nem veszi meg, akkor nem fogják tudni úgysem megveni. Idõsebbek közül meg esetleg azok játszanak, akik csak így idõnkétn felmennek játszani, ha már le tudták tölteni. A warez nem erõsödik, lehet hogy több a letöltés, mert többnek van már gépe és internete amivel le tudja tölteni (de eddig is beszerezték, csak valakitõl lemásoltatták).
"Annyira el vannak vetemedve a pc-s warezarcok,hogy inkább várnak egy szar törésre fél éveket,csak ne kelljen megvenni a játékot. Aztán megjön a crack,egybõl örömködés meg "beszopta a köcsög XYZ".
És miért van olyan érzésem, hogy õk is mind 18 éves kor alattiak, akiktõl egyszerûen a legnagyobb hülyeség elvárni, hogy megvegyék, mivel nem rajtuk múlik. A beszopta meg a jelenlegi szivatások (netfüggõsék, lan kivétele, a játék nem módosíthatósága) miatt meg gyakran jogos. Ilyenek hülyeségekre fordítják a pénzt, elérik hogy a warezosok késõbb tudnak csak játszani vele, vagy esetleg egyáltalán nem.
Hogy mennyire járnak jól nem tudom, mert én amikben rendeztem korábban hamachis lan partikat (Ghost Recon AW2, RS Vegas 2, Armed Assault 1-2) jópáran megszerették a játékokat és meg is vették.
"Majd ha pc-n 10-bõl legalább 4-5 játékos megveszi a játékot ami szerinte "szar konzolport" de mégis eltölt vele vagy fél évet (tehát annyira mégsem lehet szar),akkor lesz mirõl beszélni..."
Majd ha minden játékot kiadnak, normális minõségbe nem irreális gépigénnyel, úgy hogy van igényes multi, ami bõvíthetõ, esetleg módolható, és hosszabb ideig tart, akkor elvárható hogy többen PC-re merjenek játékot venni. Ha az árakat is lejjebb vinném, akkor még többen vennék azokat.
És de igen, amiket te nyögsz azok a tipikus konzolos dumák, attól függetlenül hogy PC-n is játszol.
ME2 pc eladásról sehol sincs adat de szinte 100% hogy ismét jó ha a tizedét kiteszi a konzol eladásnak,akárcsak a többi game eladás. Következõ példa?:) Van bõven minõségi multiplatform cím. De egy olyan sem lesz ami ne így lenne...
Fail fail és ismét csak fail. Call of duty 4. Több mint 2millió pc játékos...És a készítõk folyamatosan rinyáltak a pc változat miatt,mert alig érte el az 500.000 eladást... Cod6....Mialatt elfogyott konzolon majdnem 10millió a pc az 1 milliót sem érte el (asszem mára sikerült,de nem biztos),igaz a game egy szar. Mass effect 2 és az összes többi multi cím....Egytõl egyig ugyan ez mondható el,hiába minõség. Nem konzolos dumával jövök,itt ülök a pc elött amin nap mint nap BFBC2-zök. Csak simán átlátom hogy az elmúlt 3-4 évben pc-n annyira felerõsödött a warez,hogy alig van ember aki játékot vesz pc-n. És ezt nem az árra és a minõségre kell fogni,egyszerûen elpofátlanodásra. Meg lehet nézni a mai napig a legnagyobb címekkel hányan tolják warezzal. COD4-et szarért hugyért be lehet szerezni. Mégis a warok 70-80%-a tört szerón zajlik mert szartak pc-n megvenni. GTA4 topikjában tele van olyan arcokkal akik a megjelenés óta nyomják pc-n és így fél évnyi játékidõ után sem voltak képesek megvenni... És akkor csodálkozunk ha szarnak a pc-re? Sajnálom hogy szarnak rá,de tetszik nem tetszik van miért a pc-sekre szarni. Annyira el vannak vetemedve a pc-s warezarcok,hogy inkább várnak egy szar törésre fél éveket,csak ne kelljen megvenni a játékot. Aztán megjön a crack,egybõl örömködés meg "beszopta a köcsög XYZ". A mai napig megy a siránkozás a BFBC2 warezmultiért (sosem fogják megoldani). Siránkozás helyett talán meg kéne venni...:) Majd ha pc-n 10-bõl legalább 4-5 játékos megveszi a játékot ami szerinte "szar konzolport" de mégis eltölt vele vagy fél évet (tehát annyira mégsem lehet szar),akkor lesz mirõl beszélni...
A mindenki megvenné ebben a formában akkor sem igaz, valaki tényleg csak azért játszik, mert le tud tölteni játékokat, nem is ér rá igazából és nem is érdekli, nem áldozna rá 2-3 ezer Ft-ot (és pláne nem menne el azért üzletbe) mindenki. A warezosok egy nagyobb része ilyen. A vicc hogy tényleg van néhány olyan ostoba, aki elhiszi hogy erõsebb védelemmel tényleg több játék fogy, meg nem megoldott warez multival. Valamivel többen, csak éppenséggel a kompromisszumok miatt (pl. a nehezen feltörhetõknél az internetfüggõség, a nem warezmultisoknál pedig a lan hiánya) meg jópáran nem fogják megvenni, én legalábbis biztos nem venném. Ha már megveszem ,akkor azzal játszhassak ott ahol akarok, és úgy ahogy én szeretném (lanba, neten, stb.), és készíthessek is dolgokat hozzá ha már pc-n játszok.
Abban azt gondolom megegyezhetünk, hogy ha értelmes áron adnák lásd 10-15 euró és akár beton másolásvédelemmel mindenki megvenné és meg is térülne.
A kapitalizmus célja a legnagyobb profit és ezért bármit képes a userre ráterhelni, naponta ezzel találkozom én is, hányinger.
nézdd meg a Mass Effect 2 pc-s eladásait például. Nincs multi és tökéletesen lehet a warezzal is játszani. Még a dlc-k is mûködnek. Rengeteg példa van...
"azért felesleges pc-re kiadni hogy párezer értelmes gamer megvegye a többi millió meg lewarezolja..."
Felesleges kiadniuk szar, vagy szarul átportolt játékot, mert úgyse fogják megvenni annyian, csak letölteni. Számtalan példa van, hogy jól meg csinált játékot jó mennyiségben eladtak. Ez konzolon is így van, csak a vevõk nagy része inkább konzolt vett és arra veszi meg a játékokat a játékkínálat miatt. Nem tudom, hogy ezt mi a francért nem lehet még mindig felfogni?
"Ezt majd akkor is hangoztasd amikor a Mafia 2 nem éri el pc-n az 500.000-es eladást légyszi.:)"
Ha olyan lesz a játék minõsége, akkor el fogja érni, ha nem, nem. Nem azok a felelõsek a játékok bukásáért, akik csak 1-2, vagy néhány játékot vesznek meg - ezek közül a legjobbakat és leghosszabb ideig tartókat, és pláne nem azok akik nem tudnak játékokra kiadni...
"Olyan játékot vegyél alapul aminek a multija miatt nem kell megvenni és megoldott a warez.:)"
Számos játék ért már el úgy nagy sikereket és rekord eladásokat, amikkel gond nélkül lehetett multizni (lásd Call of Duty összes). És számos játék bukott már meg (legalábbis nem ért el elegendõ eladást), aminek nem volt megoldott a warezos multija. Más topikban olvastam tõled értelmes hozzászólásokat, itt nem értem miért kell az ilyen elvakult konzolos dumákat tolni, tudományos fórumon.
Csak azért mert a legtöbben konzolt választották PC helyett - nagyobb százalékban a játékkínálat (és húzó címek) miatt, azok közül akik játékokat vásárolnak, és arányában jóval kevesebb a warez is konzolra (amire találsz értelmesebb választ is, mint a "konzolos faj becsületessége, akik megérdemlik a jó játékokat").
Mostmár tényleg gáz, hogy ilyenrõl még vitázni kell tudományos fórumon.
az hogy senki nem mondott ilyet, hogy nem lesz pc-s rdr azt mondta a r*, hogy egyenlõre nem tervezik... ez nem ugyanaz tehát így lenne értelmes a cím: Egyenlõre nem lesz PC-s Red Dead Redemption.
Olyan játékot vegyél alapul aminek a multija miatt nem kell megvenni és megoldott a warez.:) SC2 is csak azért fog szépen fogyni mert (bár minõségi game) a warezmulti valszeg kilõve rajta.
GTA 4 egy évben jelent meg a konzolos verzióval együtt. Ez csak a két DLC-re igaz, hogy egy évvel késõbb jött ki a PC verzió. Kiváncsi vagyok mi lesz a RDR-bõl. Várjuk ki a végét:)
címadó megint értelmes volt
Majd oda adják ezt is a torontoi csapatnak és elkúrják,mint a gta4-et..a mag meg hegeszti a gta5-x360-at:D
Egyszer lehet kijön de remélhetõleg ez nem megy új játékfejlesztés rovására,azért felesleges pc-re kiadni hogy párezer értelmes gamer megvegye a többi millió meg lewarezolja...Egyszer majd lehet kijön...Tucatbugos szar portként,amit megérdemel a csürhe.:)