Túl sok lenne a jóból idén ... Én azért ennyire nem vagyok bizakodó, de hátha ...
Legyen dinamikus, folyamatosan változó kampány és akkor jó lesz ... (Lassan tényleg kezdem belátni ennek a fontosságát, és nem csak az olyan szimekben, ahol csak 1 géptipus szerepel ...)
Na ha már itt tartatak csak megfog jelenni idén, legalábbis remélem. A MFD képek nagyon jól néznek ki. És lessz interaktiv training aminek én borzasztóan örülök.
"Today we have some work-in-progress screen shots of Nellis AFB from the Nevada map. Although still under development with a fair amount of work still to be done (object placement, lights, and texture debugging), it's at the point that you can get a feel for the base and level of detail."
Egy megjelenési dátum is jó vóóóna mááá a fejlesztõktûûû. :) Nagyobb baj az, hogy az Apache: AA-rõl sincs még semmi közelebbi, pedig piff-puff itt van a nov. 9.
hát gyerekek elég üres ez a reptér jó gép van néhány de azon kívül semmi.Nem tudom miért nem lehet végre normálisan megcsinálni legalább azt ahova leszállsz.Csak le kéne fotózni aztán jó is lenne.Néztem a hawx 2 gameplay videóját de az anyahajó pl baromi jól meglett csinálva oldalt gépek sorakoznak emberek is vannak de még arra is futotta hogy a te gépedet is ember indítja integet azzal a neon rúddal vagy mi a nevével.
hát nem sok,nekem egyik se jön be csak a lock on meg a dcs sorozat.De ha azt vesszük alig van mostanában szimulátor, és jó ha 4-5 évente jön valami új.
Az a baj hogy nincs alternativa ez az egy komolyabb szimulátor legalábbis ami katonai.Igaz ott a flight simulator de az elsõsorban polgári gépekre épül de azért van katonai kiegészítõ lemeze is.Meg eseteleg a falcon de az meg nekem nem jön be.A hawx meg csak sima arcade az igazi repüléshez köze sincs.
Én. Szinte semmit. Én érdekességként tekinte már csak a DCS vonalra sajnos. Egyszerûen nem lett az, amit reméltem. :(
Na igen.Repülni nem egy akármennyidolláros szimulátoron kell megtanulni, viszont sokkal-sokkal olcsóbb mint pufogtatni a semmibe a cuccokat.
Elmondanám, hogy már a Magyar Néphacccssseregben is volt szimulátor. A BMP-1-es Maljutkáját szimulálták, c-64-en.Igaz, hogy a kupola nem volt köré építve de a rakéta irányítása az eredeti, BMP-ben találhatóról ment.
nyilván nem lehet tökéletes a szimuláció ezek titkos adatok , meg az eszközök mûködése se teljesen az igazi.
A katonaiban primitív a repülési modell, a fõ hangsúly a fegyverkezelés szimulálásán volt nekik. Ezzel ellentétben a dcs-ben emellett ki lesz dolgozva szépen igényesen a FM. Az igaz hogy nem lesz Sniper pod (ami tudtommal sok helyen még nincs is csapatszolgálatban...) és különbözni fog az RWR szimbolika az eredetitõl. De kíváncsi vagyok te mit tudsz errõl.
Ez nem feltétlen katonai verzió, bár nem tudom biztosan de a 2. képen észre lehet venni hogy a 563 FTS jelvény van rajta ami valószínûleg nem más mint 563d Flying Training Squadron,lehet hogy csak tesztelik a játékot és a fejlesztést segítik rámutatnak a hibára...stb.
Tudtommal a katonai verzió az jóval többet tud, mint amit te majd DCS néven megvehetsz.
Mennyire durván nézne ez már ki cryengine vagy unreal motorral?Az ut3-ban is nagyon szépek a jármûvek.Jó lenne ha lecserélnék már az engine-t mert ugyanaz mint az alap lock on-ban.
- Körülbelül 1000.-Ft a posta Londonból! ( FC1 nekem onnan érkezett ) - Egyik rész sem közelíti meg a 10000.- Forintot!
Ha arra gondolsz, hogy az uborkánál nincs kint az FC1 meg az FC2 akkor megnyugtatlak ez így természetes.Ez a két szoftver ugyan is nem hivatalos addon, így az uborkának semmi köze hozzá.
mert az ubi nem normális össze-vissza adja ki a cuccokat ha kiadja egyáltalán, mát nem azért de még az oldalára sincs kirakva egy normális szimulátor se egyedül az alap Lock on van feltüntetve és kész.Én pl az ea-t se szeretem annyira de azok legalább kiadják mindenhol a játékaikat.Vagy csak nálunk Mo-on van ez hogy az alap lock on-on kívûl egyik részt se kapni csak a black sharkot és ennyi.Én meg külföldrõl meg nem rendelem a dobozos verziót mire ideér a 10.000ft-os játék addigra 20.000 lesz belõle.Online meg nem veszem meg lehet hülyének néztek de én nem szeretek digitális verziókat venni.
Az összes progi amit felsoroltam az már mostani kiadás. Nem értem, ha a Ka-52 + FC2.0 megy, akkor jogilag miért lenne cinkes az FC2.0 + A-10.
Mennek ugyan együtt de ha csak simán felteszed a BS-t meg az FC2-t akkor ha jól emlékszem nem.Kellett hozzá egy peccs.Gondolom ezt nem fogják megcsinálni.Vagy nemtudom :D
Egyébként egy idióta kérdésem lenne. Azt írták, hogy az FC / DCS A-10 kompatibilitás valószínûtlen. Na de a DCS + FC2.0 az megy együtt ugye? Az DCS Ka-52 + DCS A-10 is megy. Akkor érdekes a logikai kapcsolat, hogy az A-10 + FC2.0 meg nem.
Egy gyors kérdésem lenne. A DX10-et egyáltalán melyik videókártyák támogatják? DX11? Elõször talán DX9-re kellene megtanulni optimalizálni. Még ma is olyan dolgokat látok DX9-cel, hogy ehaj...
MS Flight Simulator sorozathoz megszámlálhatatlan fizetõs addon van konkrétan egy iparág épült eköré és a mai napig jön ki minden héten valami újdonság. Most nem tudom eldönteni hogy ilyen sokan vannak akik FS-eznek vagy csak a kis klikk nyúl mindig a zsebébe. Annyi biztos hogy valamilyen szinten megéri ezzel foglalkozni...
Inkább a modern katonai study sim-bõl van kevés és kicsi igény.
Igazából a szimulátor is gyerekcipõben jár még mert tényleg baromi nehéz megcsinálni mint ahogy említetted az ai-t vagy akár a fegyverek használhatósága idõjárástól függõen.Talán meg is lehetne csinálni de az az igazság hogy a rep.szimulátor most épp leáldozóban van mert kevés olyan játékos van aki meg akar tanulni rep.vezetni ha megnézitek az utóbbi 5-6 évben hány rep.szimulátor jelent meg, nem sok a sima fps-hez képest meg pláne.De talán sokaknak megtetszik a hawx és idõvel lehet abból is lesz szimulátor,de így hogy nincs rá igény vagy legalábbis közel se annyi mint az fps-re így nem is fogják törni magukat a fejlesztõk hogy jobb/élethûbb legyen mert nem éri meg a sok belefektetett energiát pénzt, és még konkurencia sincs mert van ez a DCS series meg esetleg a falcon és ennyi.
Ne arra gondolj hogy stratégia vagy nem de a hangulathoz angyban hozzájárulna amúgy meg a valóságban az ellenséges reptért még csak megközelíteni se lehet nemhogy a hangárt szétlõni vagy hasonló esetleg lopakodóval.De engem pl baromira zavar hogy nem reptérre szállok le hanem egy darab textúrára,érdekes módon a régi janes szimulátorok ebbõl a szempontból jobbak voltak vagy az f/a-18 sorozat ahol a fegyvereken kívül ott kellett lenni az eligazításon.Amúgy meg ezt múltiba nagyon jó lenne gondolj bele ha az ellen megtámad egy reptért és súlyos károkat okoz akkor már tényleg kevesebb a fegyver vagy valami az sokkal élethûbb lenne, igazából nem érzem hogy ez így szimulátor.Csak nézd meg pl a forma 1-es játékokat vagy valami versenyszimulátort az is hogy nézne már ki hogy be se állsz a boxba csak átmész rajta és hopp több üzemanyag van meg megvan javítva a kocsi hát az is eléggé gáz lenne vagy nem lennének nézõk mert arra is rá lehetne fogni hogy nézõ minek az nem része a szimulátornak, valóban nem az csak az ember nem azt érzi hogy tényleg versenyez hanem csak megy elõre.
A DCS-ben az újrafegyverzés lehetõsége - van ilyen? - egy nem túl eltalált dolog.
Dinamikus hadjáratban meg már pusztán statisztikailag lemodellezni egy fegyverzési idõt - fõleg, ha még a készletekkel és a reptér állapotával is számolni akarsz - akkor reménytelen.
Pl. mi van, ha szétlövik a targoncákat és a tartálykocsit? A személyzet halálát hogyan modellezed? Ha szétkapod az épületeket, akkor a lõszerkészlet elvesztését? Stb.
Elhiszem, hogy lehet nagyot álmodni, de azért gondoljuk végig, hogy ez mivel jár, hova vezet és megéri e. Pl. a idõjárás effekt megvalósítása könnyebb ennél és ettõl lesz szim a szim.
A repülõgép szimulátor ne strarégiai játék legyen. Valahol meg kell húzni a határt.
Neked is igazad van valóban nem ilyesmitõl lessz szimulátor egy szimulátor na de mennyire feldobná a hangulatot, és én azért elvárnám hogy ha fegyvert tesznek a gépre akkor látszódjon is hogy odajön valaki és felteszi, végülis a valóságban is igy van nem csak eltünik a régi és megjelenik az új és ha realizmusra törekszünk ahoz ez is és hasonlók is hozzátartoznak.
Azt az apróságot felejted el, hogy ezek teljesen statikus küldetésekkel bírtak. Egy dinamikus hadjárattal rendelkezõ programban ezek elég durva dolgok. Már az MMO határás súroló dolgok.
Tökéletesen eggyetértek. Nekem is nagy vágyam hogy végre élet legyen a reptéren és ne úgy nézzen ki mint valami kihalt bázis. Nézzétek meg ezt a videót igaz Ace Combat ami ha jól tudom szintén arcade játék de ha lenne egy szimulátor amiben annyira kidolgozott gépek lennének mint a Black Shark és olyan szépen animált földi személyzet mint a fenti videóban hát az valami isteni volna. Érdekes régen meg tudták csinálni a DI F/A 18 Super Hornet-ben. Mindig azt olvasom hogy a szimulátorokat nehéz csinálni mert rengeteg info kell hozzá meg fizikai szimuláció van benne, de ilyen dolgokkal iszonyúan fel tudnák dobni és ezekhez nem kell olyan nagy programozói tudás vagy info ha arcade játékoknál megtudják nem értem szimulátoroknál miért nem.
Nem, a Kuznyecov tényleg annyira kicsi. Nem véletlen MiG-29K kerül majd rá és nem Szuhoj variáns a jövõben...
Egy dologban biztos lehetsz, a 3D modellek hossz és egyéb méretadatai elég pontosak.
A szimukátorok terén meg szerintem felesleges azzal foglalkozni, amit te leírtál. Kapásból több dolgot tudok, amik fontosabbak.
- Jobb MI. Védekezõ manõverek és ellentevékenységek terén a legtöbb programban még mindig totál béna.
- Az idõjárás még mindig csak grafika. A felhõ nem rejt el az IR keresõk elõl, füst nem blokkolja a TGP befogást és még sorolhatnám.
- Az MI többnyire éjszaka is olyan jól lát, mint nappal! Elképesztõ...
- A padlock sajnos kell, mert a monitoron nem lehet az emberi szem érzékenységét modellezni, emiatt is kell a FOV változtatás. Azt viszont nem értem, hogy az AI modellezéséhez felhasznált változókat miért nem lehet a padlock befogáshoz felhasználni. (Az MI a gépmérettõl és jellemzõen a nehézségi szint változásától vesz észre téged távolabbról / közelebbrõl.)
- Dinamikus hadjárat minden szimhez. Ennek kb. 10 éve alapkövetelménynek kellene lennie. Nem feltétlen olyan gigantikusnak, mint a Falcon, de legalább kisebb helyzetek modellezése legyen alkalmas.
És még sorolhatám. Ettõl lesz egy szimulátor szimulátor és nem attól - szeritem - hogy sétálsz a bázison. Az is egy statikus valami. Egy idõ után ugyanazt látod. Viszont egy dinamikus idõjárás ami a taktikai helyzetet befolyásolja, az rohadtul nem statikus és örök változatosságot ad, fõleg hadjáratban. Elsõ nap még mindig tiszta. Aztán a 3. napon jöhet a 200 méteres felhõalap... :)
Tudjátok mi lenne jó ha végre egy szimulátorban nem csak a gépet szimulálnák rendesen hanem pl a támaszpontot is mert pl a lock on-ban is teljesen kihalt.Legyen az is olyan mint az igazi én pl szívesen besétlnák a hangárba körbenézném a gépet meg akkor ott ki lehetne választani hogy mit tegyenek rá...stb.Nem kéne teljesen szabadon bejárhatónak lennie , meg lehetne oldani úgy is mint pl a starcraft 2-ben az nekem nagyon tetszett hogy ilyen interaktív lett.Meg legyenek már a gépeknél szerelõk meg üzemanyagosok akik feltöltik...stb.A sima lock on-ban is tiszta siralmas volt pl a kuznyocev repülõgép-hordozó teljesen un-reális volt szerintem de még a mérete is nagyon nem stimmelt látszott rajta hogy totál nincs kidolgozva, a fedálzeten talán ha 3 gép elfért, ugyan már.Jó lenne ha végre az is ki lenne dolgozva, pl most néztem a hawx 2 demo-ját a youtube-on pedig az nem szimulátor de az a amerikai anyahajó nagyon jól ki volt dolgozva, rengeteg gép és még emberek is a felszállásnál pl egy ember integetett a neoncsõvel mivel éjszaka volt, nekem ez nagyon tetszett csak kár hogy maga a játék csak árkád mert a szimulációhoz semmi köze sincs.
Akkor legalább írthanád nagy kezõdbetûvel a nevét...
Nem tudom ki hogy van vele de én sokat olvasok a témáról,mármint a katonai repülésrõl.Minden hónapban meg is veszem az aranysas-t.
A Loncis Eagle FBW?
@sanya200
Természetesen teljesen eltérõ feladatkörû a két típus de az A-10 fordulékonyságát bizonyos körülmények között nagyon jól ki lehet aknázni. A történelem már bebizonyította, hogy a csatarepülõ nem teljesen esélytelen vadász ellen. Lásd például Hans-Ulrich Rudel-t vagy ezt az anekdotát...
Azt soha nem értettem, hogy miért mondják azt, hogy a Lonci egyszerû. Azért annak sem olyan egyszerû az avionikája. Az F-15C szimultán célleküzdése pl. Falconnál jobb! (Kivéve OF.) A repmidell meg kifejezetten kihívás elé állít. Én fakezû falconosként képtelen vagyok szépen repülni a gépekkel. (Mondjuk nem repültem vagy 2 éve Loncival...)
A buta bombák használata kb. azonos nehézségû. Ami igazán hiányzik a Lonciból a TGP + LGB és nyugati ARH és SEAD modellezés + GPS (mondjuk ez is csak FF-ben van és elég korlátozott szinten.)
A képek viszont tetszenek ha jól látom már gps vezérlésû bombákat is lehet szórni meg lézerest is.Ez nekem hiányzott a sima lock on-ból.
Hát errõl órákig mehetne a vita hogy melyik miben jobb de nincs sok értelme, én jómagam a lock on híve vagyok de nem csak a grafika miatt.A falcon nekem õszintén szólva bonyolult volt persze nem rossz hogy totál élethû az egész de nekem az nem jött be egyszerûen. A lock on azért jó mert nem túl nehéz megtanulni és még realisztikus is az hogy pl több gép van és hogy minden gépnél ugyan úgy kell használni a radart..stb qurva jó ötlet volt.Mármint hogy nem kellett minden géphez más bill kiosztást meg hasonlókat megtanulni.De pl nekem be volt kapcsolva az a funkció is hogy mutassa az ellenséget hogy hol van(piros vagy kék felirat felette),mert így nem kellett órákat keresgélni meg nehezebb volt eltévedni.Pl ebben a fc2.0-ban nekem nem ment igazán a10-el mert nem igazán tudtam megkülönböztetni a t-80-at a shilka vagy strela-tól pedig az baromira nem mindegy hogy mire dobok bombát vagy mit lövök ki elõszõr, pl a légvédelmet azt mavrickel szoktam jó messzirõl ki az a hülye aki berepül egy shilka szájába hogy legépágyúzza.A másik meg hogy A-10 vs Mig21 a kettõnek semmi köze egymáshoz nincs összehasonlítási alap mivel az egyik egy vadászgép a másik meg csatarepülõ az A-10 ugyan fordulékony de nem légi harcra lett tervezve ezért kísérik õket F-15c-vel vagy F-16-al , amúgy meg akár mig 29-est is le lehet szedni vele ha megfelelõek a körülmények,mivel a mig ugyan gyorsabb de mire megfordul addig az A-10-el be lehet ülni mögé szóval közelharcban azért az A-10-nek is van esélye.
Mondjuk Tom and Jerry cartoon-os megjegyzés... hááát, nem is tudom, mindegy.. :)) (Szerintem egyébként nem igaz.)
Számomra, egy szimulátor nem a misszió készítésnél kezdõdik (Bár fontos dolog.), sokkal inkább annál, hogy legyen minél élethûbb, és ha pl repülés közben TrackIr-e jobbra fordítom a fejem és kinézek a tájra, azt tudjam mondani: Ez igen! Olyan, mintha filmet néznék! :)
Mint írtam, nem zsigerbõl fikázta. A "fikázás" egyben elismerés is volt ugyanis leírta, hogy mi az ami szép. :)
Még ha el is fogadom, hogy csúnyábbak a felhõk... de könyörgöm a táj milyen a Falcon-ban? A rep modell milyen pl egy Sz-25T-hez képest? És miért kéne nekem elfogadnom, hogy 95-ben készült?
Nem kell elfogadnod semmit. Viszont hiába a szép grafika, ha képelen mozgatni nagy számban õket a motor és halál statikus az egész. Órákig tart összerakni egy rendes missziót - és nagyon sokszor nem csinálja azt az MI amit én szeretnél - és azt repülöm le, amit én raktam össze. Hát nem túl nagy fun... :(
Igazság szerint a Lock On irány egyetlen nagy erénye számomra, hogy videóklip készítésre eszméletlen jó és külnöféle taktikai helyzetek szimulálására is alkalmas, de borzasztóan statikus a cucc. :(
Nagyon parttalan a vita errõl mert mindenki a maga lovát dugja seggbe ;) de õszintén Balázs.A Falconnak egyetlen (vitathatatlanul nagy!) elõnye kimerül a dinamikus kampányban.Az, hogy ingyenes szerintem éppen, hogy nem elõny mert a vállveregetésen kívül semmi sincs ami motiválná a készítõket.A Falcon 4.0-át 1998 december 12.-én dobta piacra a MicroProse a wiki szerint és ez sajnos szintén hátránya.Nem vitatom, hogy ha ma kiadná valaki a Falcon 4-et akár alapvetõ változtatások nélkül, viszont grafikában a mai kornak megfelelõen qrva nagyot kaszálna vele, és még csak az sem kellene, hogy kismillió repülhetõ gép legyen benne mint most. A Falcon fasza és korszakalkotó szoftver volt és hihetetlen, hogy még ma is, 12 évvel a kiadás után is mennyi rajongója van. Én is játszottam vele de meguntam a w7 64b / ati 4870 alatti anomáliákat és mérhetetlen mennyiégû CTD-t.
Nézd Balázs, - és ezt a bántás legkisebb szándéka nélkül írom , és igen , az ED sokszor csúsztat - , de szerintem jóval többen választanák a DCS sorozatot, mint a Falcon-t, még ha utóbbi ingyenes is...
Még ha el is fogadom, hogy csúnyábbak a felhõk... de könyörgöm a táj milyen a Falcon-ban? A rep modell milyen pl egy Sz-25T-hez képest? És miért kéne nekem elfogadnom, hogy 95-ben készült? Attól még csúnya marad.. De ettõl eltekintve úgy gondolom, a Falcon-ban is vannak nagyon jó dolgok, csak engem ez a "zsigerbõl fikázzuk a másikat" hozzáállás nem emészthetõ...
Akkor sem kéne így lekezelnie másik munkáját. Alapvetõen ez a gond... szerintem. Fõleg annak tükrében, hogy a Falcon-ban is bõven lehetne találni (fõleg grafikában) olyan dolgokat, amiben lehetne kifogást találni.
A Falcon egy 1995 magasságában elkezdett valami DX7 effektettel - csak FF széria - és DX5/6 supporttal a tájhoz. A Falcon ingyenes, ahogy az õ munkája is az lesz. Az ED folymatosan változtatta terveit és pénzért árulja a terméket.
Ez nem fikázás, igaza van. Kismillió poligonból álló modellek - amibõl egy hardcore szimes semmit nem lát, mert csak a kabinban ücsörög... - de a tájat és a felhõket azt folyamtosan látja. Szeritned akkor melyik a relevánsabb sokaknak?
Balázs, hol vannak a felhõs képek? Sajna nem lelem.. :( Dobnál egy linket? Köszönöm!: )
Akkor sem kéne így lekezelnie másik munkáját. Alapvetõen ez a gond... szerintem. Fõleg annak tükrében, hogy a Falcon-ban is bõven lehetne találni (fõleg grafikában) olyan dolgokat, amiben lehetne kifogást találni. (Ennek ellenére szerintem a Falcon JÓ szimulátor!!)
Nem hiszem, hogyha az õ munkájától (amirõl nem tudtam, ebben igazad van.) is ilyen foghegyrõl beszélnének, jól esne neki. Kár, hogy eddig nem ért az esze. Ez meg öngól.. :)))
Mig-21: 1. Peresze, kis sebességnél nem veheti fel a versenyt az A-10-el, de nem is hiszem, hogy ilyen taktikát választana... 2. Ok, de pl a Lancer, már jóval komolyabb technikát képvisel..
A bisz verziónak igen, de csak a különleges hajtómû üzemmódban Ettõl függetlenül az alacsony szárnyterhelésû A-10-hez, ha közel ért, akkor a bisz alulmarad, mert egyszerûen olyan szûken forul az A-10, hogy esélye nincs möé kerülni a MiG-nek.
Az A-10 gépek szembõl is indítható AIM-9M-el repülnek a '80-as évek közepe óta. A MiG-21 bisz gépen a legfejlettebb fegyvert az R-60, aminek igen gyenge a szembõl indíthatósága.
Neki lehet állni és lehet jobbat csinálni. Az ilyen lekezelõ, fikázó embereket nem bírom. Kíváncsi lennék mit tett le eddig az asztalra. Ha meg nem tetszik neki, ne vegye meg és ne repüljön vele. Ennyi.
Ez azért túlzás... :) A 21-esnek a hajtómûvének van olyan üzemmódja, hogy fáklyát használva a tolóerõ-tömeg értéke meghaladja az 1-et. (Kevés üzemanyaggal.)Ez azt jelenti, ha jól tudom hogy emelkedés közben is tud gyorsulni..
Én nagyon várom az A-10C-t, fõleg az LGB bombák használhatósága miatt. Már nagyon régóta várok egy olyan korszerû szimet, amiben adott ez a lehetõség.
Ez a játék nem a dogfight-ról szól. A KA-50 Kamov sem doghfightra való. Az tény hogy a NATO tévesen sokáig helikoptervadásznak állította be a Kamovot, de köze nem volt hozzá. Szal el kell kezdeni párban, kötelékben földi egységet aprítani, rohadt jó móka...
Igazad van, a Black Sharkban is jól kifogták ezt. A játékosok dogfightolhatnak egymás ellen... két KA-50esben, amihez nincs lemodellezve az R-73 a játékban.
Gondolom gépágyúval lövik egymást.
A-10C annyival lesz több, hogy ott már Sidewinderekkel is lövöldözgethetik egymást. Dogfight A-10essel, már az ötlettöl is nevetnem kell, hiszen a gép kábé annyira repül jól mint egy sugárhajtómûvekkel ellátott tégla.
Következõ résznek érdemes lenne mondjuk egy F-18E vs Szu-30 párosítást kiadniuk, hogy legyen már mivel dogfightolni.