100-150 rugó a normálisabb fajta. Én ilyet használok kb 2 éve, család második autója. Engem még seholsem hagyott ott, bár javítani már kellett nemegyszer...Meg a motorja megakadt, kifojt belõle az olaj, már a második motorját eszi...
100-at viszi simán, de 90-nél tovább nemhajtom, ott már nagyon ordít és kínzás. Nem egy életbiztosítás menni vele, menetszél nagyon megtudja dobni fõúton, akár egy kamion is, figyelni kell. Városba viszont ideális, 60-70-et gyorsan fel lehet venni vele.
Én azt hallottam róla hogy gazdaságos gépezet. Bár akkor inkább egy elsõ generációs Renault Twingo, azt modják megbízható, de a kinézete már nem annyira megnyerõ.
Ma már én is inkább mosolygok rajta, de azért igyekszem nem elfelejteni, hogy volt idõ, amikor a családom még elképesztõen boldog volt egy ilyennel, mint az elsõ saját autóval...
Viccelsz, én most boldog lennék vele:) Ültem egyben egyik nap, és városba teljesen korrekt. Bár nehezen férnék el benne. Ha választanom kéne, inkább egy swift, az nagyobb valamivel.
Ilyen autó jött belém egy 70 és halál közt lévõ mammer sofõrrel. Tûzre az összeset. :D
Szó se róla, személy szerint tulajdonilag nekem sincs egy darab motorizált kerekem se, nemhogy négy... és belátható idõn belül nem is lesz. :] A Maruti meg korrektül elvitte az embert A-ból B-be, a fûtés is igen hatékony volt rajta (nem utolsó szempont! :D ), a fogyasztása pedig természetesen szintén olyan, amilyent egy ilyen kisautótól az ember "elvár", sõt, még jobb. Mondjuk a teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy élete végén azért elég rendes szervizköltsége lett, de a család még úgy is sajnálta, hogy ma már egy Fiat Punto van a seggünk alatt.
Tipikus. "Ha az autód kisebb, mint az enyém, nem vagy érdemes az életre." Gondolom, ha már a farokméret nem meggyõzõ... Vagy az a "mammer" egy Hummer H1-gyel nem ugyanúgy ment volna be eléd?
sztem nagyon szar és kénelmetlen:S:D Engem a tekerõs gokartomra emlékeztetett xD
Én ültem swiftben(1. szériás) és van egy ha jól emlékszem 92es Marutink,hát a Maruti nekem jobb volt,és ezt vicc nélkül mondom,a swift(0 felszereltségû,cserekocsi volt) elég szar gép szerintem... Én nagyon szeretem a mienket,naponta hajtom,városba hibátlan,nagyobb(20km<) utat viszont nem vállalnék velea rossz felfüggesztés és az úttartás miatt,ha egyedül vagyok 110-et nagynehezen megy de akkor már nagyon könyörög:) összességében városi sportautónak tökéletes:)ilyen célú használatra kispénzért csak ajánlani tudom!
Ne. Ismétlem, NE vedd meg. Az egy dolog, hogy 50-es ütközésnél már félõ, hogy elhagyod valamelyik kiálló részed, de egy iszonyat konstrukció. Valami gondja állandóan van. Ahogy itt már említették, vegyél inkább egy Ladát, abba még olcsóbb az alkatrész, kevesebb zûr van vele és piroslámpánál állva hagyod, a Marutikat az 100% és olcsóbb... ha megtanulsz egy Ladát jól vezetni, utána már egy tankot is fél kézzel elhajtasz.
Jaj istenem! Már 20 éve nézhetem ezt a kocsit (1-es hozzászólás, pont ilyen színû) a garázsunkban. Kellemes kis jószág, már nemtom hányszor lerohadtam vele.
Aki ilyet akar venni, annak tanácsként tudom mondani a miénk gyárihibás gumikkal, gyárihibás váltóval gördült ki a futószalagról (édesanyám még 20 évvel ezelõtt újonnan vette).
Jah igen és a hangja, mint egy gyorsabb fajta traktor: 100-nál még nem hajtottam tovább, mert ott már félek, hogy szétesik alattam, pedig nem vagyok csak 75 kg. :-D Miénk 5-6 liter között eszik, szóval gazdaságosnak gazdaságos.
Nem nagy méretû embereknek való, 180 cm és 90 kiló fölött nem ajánlom, mert csak szorongani fogsz. Viszont szerintem türelmetleneknek ("autót akarok... Most!), illetve elsõ autónak megfelelõ, de hosszú távra valami masszívabbat érdemes venni (én úgy hívom, hogy japán trabant, kb olyan masszív).
Jah és olyan kicsi a csomagtartó, hogy nagy bevásárláskor nem fér bele minden :-D
A:sd.asd.ADA
akkor már vegyél vmi opel astrát, 250-300-ér lehet kapni, és azok már normális autónak számítanak
9évig hajtottam egyet, szerettem, érdi lejtõn 150km/h a rekordom :D
5-6 liter egy ilyen kis súlyú, kis teljesítményû (800 ccm!!!!) autótól erõsen nem a gazdaságos kategória.
1.7-es céges dízellel járok 5 literrel. Vágom, hogy benzin vs. dízel, de azért az 1.7-es és a 800ccm-es között van egy is különbség.
hát igen. amúgy én a swiftet sem ajánlom, ahogy lentebb aztis fikázták hogy milyen szar papírkocsi stb. na én ezt addig nem hittem el amíg láttam a méh telepen egy félig lebontott swift vázát...tiszta alu az egész, inkább gyûjtsön még az ember valami jobb kasznijú autóra, mert lehet hogy most olcsón kijön a dologból de a koporsók nagyon drágák manapság...
az meg megint más tészta hogy 5.ben már sávváltásnál is mintha fel akarná dobni szerencsétlen kocsit a légellenállás
Utálom a Ladát nyugi /50k-t beletettem anno/, de ezzel a pncimerci kategóriával nem égetném magam. Lada hatalmas elõnye az erõs motor, ill. az, hogy gyak. a sarki közértes is tudja szervizelni és cefet olcsók hozzá az alkatrészek.
a suzuki alto második generációja megegyezik a maruti 800-al
tökéletes olcsó autó 350 forintos benzinárhoz városi használatra,csak megkimélt példányt kell belõle venni 150 ezerért már simán kifogható egy normális ez egy robogó ára
ennyi pénzért nincsen jobb autó!
Városi autó anno én is gondolkoztam a kocsin de inkább akkor egy Suzuki Swift
Suzuki Alto. Egyik kedvenc kocsim. :D Régen volt nekünk egy,újan vettük. Piros lámpánál városban 0-80-ra szószerint mintha ágyúból lõtték volna ki. Azt a pici kasznit az 1.1-es motor vitte mint a szart. Megkockáztatom,hogy a mostani Ibizánkat lehagyná városban. Pici-fürge,megbízható. És még faterom is kényelmesen elvezette,a maga 190 centijével és 90kilojával.
Életem elsõ kocsija lesz a Maruti, holnap megyek a haverom ismerõseihez a lõrinci autópiacra, ott kapok segítséget és 130 körül veszek egyet mert pofás és aranyos és szeretni való kis piszok :D Továbbá borzasztóan szenvedek a helyhiányban és az éves költsége ennek az autónak a legalacsonyabb a magyar piacon. 0.8-as motorral egyedül a Smart jobb. Nem országútra tervezték de Pest körül mozogni és városi kocsikázásra pont jó nekem. Több tulaj is mondta hogy bírja a 130-at, de ott már elég hangos, 90-100-at jó beállítással lazán nyomja... Szélsõ sávban óvatosan akkor is lehet közlekedni vele.
Rohadt sok Maruti van az utakon... nem véletlen. 2010 van ha szar tipus lenne már rég kihalt volna az utakról...
Hatalmas poén egy ilyen autó. Akkora, mint egy Kispolski, négy ember vagy öt(hat) õrült lazán belefér, városi dugóharcban (nem olyanban, rossz, aki rosszra gondol) csak a Smartosok az ellenfeleid, és ha teszel alá négy gyári Suzuki 13-as felnit peres gumival, azzal hatalmasat dobsz a külsején. :)
Papírmakettek topicba illõ autó... majdnem vettünk egyet. Mennyiért is kínálták akciósan 1.8 millió... atyaég, ha belegondolok, hogy majdnem elhoztuk azt a fost
A Smartot is fura dolog egy mondatban látni a Marutival. Kis autó mind a kettõ és ennyiben ki is merül a hasonlóság... a Smart mérföldekkel komolyabb autó, sajnos pofátlan áron.
Továbbá ne hagyjuk figyelmen kívül ezeket a mocskos szarokat se... A Maruti ezeknél is jobb!
Hát ja a smart tulajdonképpen nem jó semmire sem, pluszban még ronda és drága is. A maruti viszont egy egyszerû olcsó és alap közlekedési eszköz. Városba jó az, autópályán meg nem kell vele virgonckodni, be kell állni vele a kamionok közé és akkor nincs probléma. Én mindenképp a maruti mellett voksolnék ebben az árkategóriában. 100-at simán megér.
max 130-at szánok rá és 800 DX-et veszek mert az jobb mint a sima 800, felfüggesztés, hátsó ablaktörlõ, meg eleve jobban felszerelt a DX. Félévente párszor elmegyek nagyobb távolságokra de aztán csak ennyi, a környéken, a városban, itt ott amott mennék vele amikor kell. Bevallom nincs szükségem nagy autóra de motorra se. :) Kizárásos alapon...
akinek van rá pénze és egyedül v. ketten mennek tökéletes városi autó,könnyû parkolni-biztonságos-jól megy /dízel is/ és jól néz ki
vezettem tetszett,de nem értem mit keres ebben a topicban
aki meg egy ladába városban beletankol 10 litert az hiába példálózik azzal hogy olcsó az alkatrész,kurva drága autózni vele jó gép volt a lada csak mára rohadt elavult,nekem volt-szerettem de már nem kéne max gázzal
jó swift meg nincsen 250-300 alatt úgyhogy az sem ez a kategória
Tavaly januárban a nagyonhidegben a miennek felmentem Bp-re Kecskemétrõl, egyhuzamban az este lehúzott majd 200 kiométert hiba nélkül, nulláson és bevezetõn mondjuk hátrányba voltunk :D Fûtés fel, ablak le, fûtés le, ablak fel, párásodással van a legnagyobb gond hidegben a kicsi kocsiban.
Olyat is csináltam már vele, amit Marutitól ritkán lát az ember, elõztem :D
Akkor lassítja, ha nem a megfelelõ gumit teszed rá. Nagyobb átmérõvel elvileg gyorsabb lenne, mert ugyanannyit foorog a kerék, de nagyobb a kerülete: ehhez a viszont 40 vérmes paripának is lesz beleszólása. A túl széles gumi ugyanezt válthatja ki, és a futómûvet is jobban eszi 13-assal, mint a gyári, 12-essel. De amíg ilyen filléresek az alkatrészek, seráfütty, tényleg dögösen néz ki vele. :)
Jaja :) Most lesz fizetés, nem tudom most júliusban vegyek vagy várjam meg az augusztust és vegyek drágábban? max 130-at gondolok, de 160 körül találtam jobbakat... vagyis jobbaknak tûnnek... csak hogy 200 körül már van swift is és ez zavaró. ezért inkább maradok 130 körül úgy is kell rá költeni picit, plusz 40 a reg...
Maruti elsõ autónak szerintem teljesen korrekt. Nekem Fiat Uno 1.0 i.e. volt az elsõ, maga az ezres motor elnyûhetetlen, óra szerint nekem 200 ezer volt kis híján benne már. Viszont az elektronyos része (és itt az injektort is értve) az kényesebb, nekem ez õrült magas fogyasztásban nyilvánult meg. Amúgy rendszeresen 5-en jártunk vele, egyszer 6-an, szóval el lehet benne férni, méretben kb. a Marutival egy kategória. Nem hagyott ott sehol, csak szívatott néha, de kifogtam. Másnak tökéletesen üzemel.
A 45 lovas motor a 755 kilós kasznit szépen vitte, 130 volt a max. vele, de még persze ment volna...de minek kínozni.
Utána jól jártam, a második autóm egy 1.3-as Swift '94-bõl. Igen, talán a legpapírabb karosszériával. Városban 6-6,1-et eszik, vegyesben pedig 5,7-5,8 volt a legutóbbi, ez nekem tökéletes, és pár decit még lehet faragni. Az Uno a vége felé 13-at falt. A Swiftben van most óra szerint 128 ezer óra szerint, szervizkönyve 2003-ig vezetve, akkor 78 ezer volt, tehát még igaz is lehet akár (erre utal az olaj állaga is, és hogy nem is eszik belõle).
Az Unóm tele volt extrával a maga kategóriájában, ebben meg központi zár + riasztó aztán annyi, de ma hazánkban ettõl olcsóbban fenntartható autót nem sokat tudnék sorolni.
Láttam már 1-2 rommá törött Swiftet, és én is hasonló véleményen voltam, aztán egy haveromnak sikerült kicsit megcáfolnia a dolgot.
Éppen mûszaki vizsgára ment, balra fordult ki, mire jobbról meglátott egy Audit, 100-120 körül jött(lakott területen belül), és dudált, meg villogott, hogy õ bizony nem fog fékezni. Haverom már kint volt az út közepén, visszarakta rückwertzbe, és nyomott egy padlót. Épp hogy megúszta, hogy az Audis oldalról keresztül hajtson rajta, viszont addigra már ott volt mögötte egy Nissan...
Érezte, hogy nekitolatott a Nissannak, kiszállt a kocsiból, mire a Nissanos a képébe nyomott egy rendõrigazolványt :D Közölte a rendõr, hogy a rendszámát meg se kellett néznie, mert benne volt a képébe, ugyanis feltolatott a Nissan orrára, majdnem betolatott a szélvédõn is. Ezek után még meg is dícsérte a rendõr, hogy õ is így cselekedett volna ebben a helyzetben, rendezték a kárt biztosítóval, és azt mondta a rendõr a haveromnak, hogy soha ne vegyen Nissant, ugyanis az TK-s lett(hátulról is kapott, mert mögötte is állt valaki, de az elhajtott gyorsan), míg a haveromnak talán egy karcolás lett csak a Swift hátsó lökhárítóján, és simán ment vele tovább a mûszakira, ahol át is ment a kocsi :)