Hát elõszöris ha windows7ed van akkor megvan a probléma, az eltûnõ tárgyak meg nekem is volt, de megnyomtam a W-t és megjelentek, az ugyanis a staticmeshek elrejtése gomb.
Sziasztok! Nekem lenne egy problémám a motyóval. Állandóan hibajelentés küldése cuccal kilép. Ha meg nem akkor eltûnik az össze StaticMesh cucc amit odaraktam, és csak az árnyék látszik... Ez mitõl van. Elõre is köszi!
UDK-val készül pl. a hivatalos "Duke Nukem 3D remake, a Duke Nukem Next Gen. Ez voltaképp az Unreal III Enginre átírt DN 3D. A német modder addig járt utána, míg az új jogtulajdonos - Gearbox - fantáziát nem látott a dologban, és áldását nem adta a dologra. Forrás
Íme:
De így gyakorlatilag sok értelme lesz, ha valami bazi nagyot alkotsz majd vele. Magadnak szórakozásból meg elég hülyeség sztem. Mert amennyi energiát, meg munkát beleölsz a megtanulásába, az nem térül meg. Tehát alap dolog lenne, h felteszed Steamre a munkád, v vhova...
Visszatérve az UDK-hoz. Hogyan tudnék olyan efektet csinálni mintha por szállna a levegõben?
Valójában UDK-nál nincs ilyen magánszemély korlátozás, csak, hogy mire van felhasználva. Tehát ha cég használja non-commercial, vagyis egy vasat se keres vele, reklámmal se, semmi, akkor ingyen használhatja. Az adományok már jó kérdés (alapítványkodóknak), vagy éppen a versenyen nyeremények esetén. A legtöbb tanulói csomag az a nyereményeket engedélyezi, sztem UDK is, de nem vagyok 100% biztos ebben. :)
Hát igen. Ingyenes a használat magánszemélynek. Cégnek, vállalatnak, miegymásnak fizetni kell érte (de kap teljes körû 24/7 támogatást). Illetve ha valaki pénzt keres vele akkor x% a Cryteket érinti. Ezt egy ügyvéd kacifántosan megfogalmazza és kész is. Ingyenes is meg nem is. Mindenki jól járt, fõleg a Crytek.
Pedig de, simán lehet jó húzás egy ingyenes változat, megfelelõen kalkulált licensel. Egy ingyenes devkit jó húzás lehet piacilag, több ember megismeri, több ember megtanulja. Az UDK is eredetileg arra született, hogy az Epicnek null költségbõl minél több helyen oktassák. Konkurenciát nem állítanak vele, mivel csak noncommercial munkákra használható ingyen, vagy oktatásra.
Pedig azt mondják ugyanolyan free lesz mint az udk. Csak gondolom valami lesz más vele pl 50% a cryteché vagy ilyesmi. De fölösleges ezen törni a fejünket majd kiderül. Az unreal engine IV-re meg marha kiváncsi leszek. o.o
A CryTEK pénzéhesebb (és kisebb cég) annál, hogy megtehesse, hogy önmagának kreál vele konkurenciát. Nem lesz ingyenes. Az egészet [FarCry, Crysis] a motor miatt csinálják - egyértelmû, hogy nem válnak meg az arany tojást tojó tyúktól.
Az Epic megteheti - mert már készül az Unreal Engine IV -, hiszen "milliónyi" játékhoz liszenszelték már az elsõ motorjaikat is [UE, UE: Warfare].
Hát sokan választják az unrealenginet mert free engine. Ha az is free lesz biztos jó sok játék fog kijönni cryenginel. Én eléggé várom, hogy kipróbáljam.
Ja, az új cryengine 3 motorra épülõ editor amit a crysis2 hõz csináltak és ugyanúgy ingyenes lesz mint az udk. Azt mondják ha kijön vége az unreal engine 3 hatalmának. Itt van róla egy rövidke videó. Meg a bemutatója.
Mert már abban gondolkozol, hogy pénzt keress vele?
Ha igen, akkor jól mondod, nem ingyenes az UDK. Két eset állhat fent akkor amikor pénzt keresel vele:
1. UDK-val készítesz pl látványterveket, és csak a videókat, képeket értékesíted. Ez esetben szokásos installációs license van, installációnként $2500.
2. UDK-val nem csak a végterméket készíted, hanem a program terjesztésre kerül, a vevõhöz eljut. Ez esetben van az említett $5000-es ingyenes idõszak, utána pedig a 25%-os részesedés.
Van még egy harmadik kategória is igazából, amikor abból keresel pénzt, hogy az UDK használatát oktatod, ez esetben nincsenek license díjak.
Tudtok még mondani hasonló development kiteket, mint ez? Tehát van egy graf. motor, és annak a szerkesztõje, tehát h lehessen vele önálló standalone játékot is írni akár.
Mert ha jól tudom ennek a licensze úgy szól, ha ki is akarunk adni egy vele készített játékot, hogy az elsõ 5000$-ig ingyenes az UDK, majd onnantól a bevétel 25%-át kell az Epicnek fizetni, vagy valami ilyesmi.
Egy Bronzkori pálya lézerfegyverrel és teleportokkal, meg Weapon Holder-ekkel? Nem vagy te kicsit elborult? xD
Nem gondoltam még, hogy játék lesz, csak pálya. :D Tudod csak néha nekiállok valaminek csakhogy legyen. :D De ha játék lenne akkor egy tolvajal kellene lennünk és bizonyos dolgokat kéne el lopni és lopakodni az árnyékba, hogy az õrök ne vegyenek észre. Csak ezt nagyon nehéz lenne megcsinálni.
Egy éjszakai város utcái. :D A Thief Deadly Shadows-ból vettem a az ötletet, szerintem hangulatos. :D Aztán még lesznek az utcán hordók, dobozok, szekér meg ilyesmi, amik oda illenek. :D Csak a csillagos eget meg kell még csinálnom valahogy, de már van ötletem hogyan. :D
Szerintem a normal mapal van a gond. Valami nem tetszik neki, rajta. Texture makerel csinálom. Lehet soha nem fogok normális textúrát csinálni. :S Lehet mégis kéne valami material pack.
Mert nem a Youtube által megadott kódot kell betenni hanem a fórummotorét. Azt meg tudod nézni a "humoros képek"...stb fórumban. Én is onnan puskáztam :D
Azért nem tudod letenni mert nem és kész. xD Én úgy csináltam meg hogy egy másik trigger zónában automatikusan eldobod a pékbe. Elméletileg úgy lehetne letenni ha a lámpával együtt mozogna egy trigger amire ha rányomsz egy E-t akkor leteszed ott ahol éppen vagy (Set Pos-target player). Aztán a lámpára rámászna a felvevõs trigger (Set Pos-target lámpa), így fel tudnád venni ismét. Meg lehet szerintem oldani csak pöpped bonyolult. :\
Akkor igen, ha a játékban kisebb területeken, tárgyakon fontos a részletesség, hiszen, a magas felbontású (rengeteg pixel) képbõl könnyebb szép textúrát készíteni, mint fordítva. S az ilyen képet könnyebb vektorizálni is, ha shaded grafikát akar az ember a játékban.
2. Ha csak így van ne csodálkozz. Triggereld az Attach-t és legyen úgy hogy Trigger-> Attach To Actor (Player-Lámpa) + Attach To Actor (Lámpa-Fény). Oszt próbáld így. Ha így sem jó, akkor este megírom hogy igen :D
5. Én nem vettem észre sebesség csökkenést.
6. United States XD Amúgy "Unreal Script" (ergo programkód).
7. Mass a szobádba! Megírtad a leckét? Rakj rendet a padláson! Nyírd le a füvet! xD
1. (Y) 2. Igen. És így van megcsinálva 5. Igen, letenni sikerült, csak beállítgatni nem aközött a kismillió beállítás között. Most is szinte semmi változás de 20fps romlás van, szóval töröltem. :/ 6. Apropo mi az az "US"? xD 7. Fater! xD
Bocsi, tegnap nem mentem haza, de ma már igen, megnézem neked ami ígértem :)
1. Oké, majd összeollózok beleõle valamit, ha tudok :D 2. A Fény, Point Light Movable és a Phys_Inter'akármicsodára van állítva? Az Attach To Actor-nál jól raktad be a tergetet és az actort is? 4. Ez van. :) 5. Ebla Eszpanyol? :D Bal Oldalt van egy ikon azzal lehet Volume-okat betenni (ráviszed az egeret kiírja). Arra rányomsz és megkeresed a post Process Volume-t. Jah arra figyelj hogy a piros kocka formájába teszi be (amivel a talajt meg egyebet is csinálod). 6. Persze hogy lehet. US-el :D 7. Gyere, fiam! XD
1. Ezeket használtam fel hozzá. textura normal map 2. Attach To Actor al próbáltam, de nemsikerült, a fénypont mindíg ottmarad és ha a tárgy hozzá ér a fényforráshoz befagy és többet megnem lehet mozdítani. 4.fasza... 5.o.O 6.Valahogy tuti lehet msáképp, ez így túl komplikált. 7. Lehet? xD
1. Én. Küld át a texturájkat és megnézem mit tehetek. 2. Kismet Attach To Actor, vagy Set Position (esetleg mindkettõ :D). Csináltam felvehetõ lámpát és fáklyát is a játékomban, majd megnézem pontosan hogy kell. 3. Lásd 2. 4. Kismetben Cinematic módba kell tenned a karaktert. Elõnye: Nincs mindenféle cuccos ami kilóg. Hátránya: csak interakciókat tudsz utána kezelni. Külön a physgun-t amennyire tudom csak US-el lehet beletenni. Arról meg ne engem kérdezz :D 5. PostProcess Volume-ot teszel a pálya köré, majd Actor Properties -ben állítod ezeket az értékeket. 6. Szerintem Kismet, Matinee-ban megcsinálod a vibrálást, Loop-ba teszed. Bár kézileg a véletlenszerû vibrálást megcsinálni szép meló :) 7.* Apád ne legyek? XD
*US, US, US mindegyikre a válasz. Sok sikert a leprogramozáshoz! :D
Hát tele azér nem akarom írni a fórumot. :D De akkor pár kéréés, meg is számozom így könnyebb nyomonkövetni.:D 1. #285 2. Nemsikerült összekötnöm egy tárgyat fénypontal úgy, hogy a fénypont kövesse a tárgyat. Ezt jólenne megtudni hogyan kell. 3. Sikerült a karakterhez csatolni egy fénypontot így "flashlight" efektet kaptam, de megpróbálok egy lámpát is akkor a fénypont már ottmarad. Ez is érdekelni. 4. Még mindíg ott van az a kurcsa kéz a karakternél ha a default inventory-t kinyomom. Viszont az a cuccos kell amivel megfoghatom a dolgokat. :D 5. Valami képi efektek is jól jönnének, pl motion blur, deph of field... 6. Meg olyan fákja szerû vibrálás és apró mozgás a fénynél. 7. A karakter külsejét hogy változtathatnám meg? + a karakter mozgásának sebességét lehet szabályozni? + a kamera mozgását?
Na jó egyenlõre ennyit írok. Csoda lenne ha mindre tudnád a választ. :D De remélem néhányra.
Tedd fel õket, majd maximum nem kapsz válaszokat :D Veszíteni nem vesztesz vele semmit. Én ha tudok segítek.
Van valami material pack udkhoz? A fórumban találtam egyet de kib...tt nagy mérete volt és el is távolították az oldalról.
Amúgy itt tud valaki rendes textúrákat csinálni? Én nem tudom mit rontok el, de a textúra egyik része sötét marad akkor amikor nem kéne.
Valami ötlet?
És naná, hogy sötét ha egyszer este van!
Ja am a tüzet nem teljesen úgy csináltam ahogy a videón volt, kihagytam vagy a felét kb mert 200millió dolgot kelett állítani már követni sem tudtam szal nekem jóvolt így is, ez is tûz.
Mi van a fényel? A kandalló fénye kétszer olyan erõs mint a fákjáé, csak képen nemlátszik. A #279-t meg tökre nemértettem. Amúgy az ötletek jók, csak egy ilyen kis teszt szoba de akkor már nézzen ki jól. :D
Amúgy a képen nem látszik, de adtál distorsion effektet a tûzhöz (hullámzik a levegõ fölötte), vagy az kimaradt. Mozgásban sokat tud dobni egy ilyen apróság a látványon. Meg azért füst sem árthat. Valamint szerintem rakj 1-2 keresztgerendát a mennyezetre (már ha ez nem csak egy teszt szoba), valami festményt/pajzsot a falra és teljesen jó is lesz :D Meg persze az ablakba egész Anglia látképét
Igaz a kandalló lehet fényesebb, mármint nagyobb fénykibocsátása. De világítottál már fáklyával? Én igen és annak se volt sokkal nagyobb fénye. Jó ha egy 3-4 métert bevilágított és kész.
Na frankó nagy nehezen csináltam egy marha jó tüzet, eszméletlen jó volt. Mostmeg indítom el megint az udk-t és nem mûködik. Most akasztom fel magam. x.X
Jobb is sztem, h neked kell készíteni, legalább nem olyan az udk, mint az FPS Creator, hogy alapból leprogramozott, lemodellezett cuccokat kell beledobálnod a játéktérbe. Ennél meg akárhányszor akármilyen tüzet csinálhatsz.
Hát már megcsináltam a tüzet. :D Jobb is lett szerintem mint ami videón volt. De a lényeg itt nem azon volt hanem, hogy már ennyi verzió óta simán tehettek volna bele. :D