Nem régiben fedeztem fel ezt a programot, amivel játékokat lehet készíteni. Neki is fogtam és találtam néhány hasznos kis tutorialt a youtube-on. Sajnos ezek csak 1-2 alap fogást mondanak el, bevezetõnek tökéletes, de semmi több. Azonban akik ténylegesen akarnak csinálni valami kis játékot, azoknak ez édeskevés. Így gondoltam megnyitom ezt a topikot (a keresõben nem találtam hasonlót), hátha akadnak még hozzám hasonlók és itt megoszthatnánk egymással a tapasztalatainkat.
Nekem az elsõ kérdésem a témában jártasok felé: Hogyan tudok Dynamic típusú fényforrást készíteni? Szeretnék egy animációban fényeket mozgatni.
Google-ös linkeket nem kérek, meg "itt valahol megtalálod: www.akármi.com", ha segíteni szeretnél, csak akkor írj és csak konkrétumot.
szerintem elõször valami könyebb játékot készítsd, tomb raidernek is volt egy pálya-játék készítõ cuccja, az elég kezdetleges, de mégis profi játékokat lehetett vele csinálni, megtanulod vele az alapokat, aztán sztem fogod tudni azt is.
Köszönöm a tanácsokat. Cryengine 2-ben csináltam 1-2 pályát és küldetést sandbox segítségével még régebben. Ezért gondoltam hogy most UDK-val is megpróbálkozom és egyenlõre jobban tetszik mint a CE2. Már csináltam alap dolgokból egy kezdetleges pályát (folyosó, ajtók, rombolható tárgyak, ellenségek), de elõbb szeretném megtanulni a különféle dolgok mikéntjét, hogy majd valami komplexebb játékot csinálhassak (programozni tanultam egy ideig, 3DSMax meg az egyik hobbim). Tudom talán hülyeségnek hangzik, hogy játékot csináljak, de már annyiszor hallottam hogy "ha nem tetszik csinálj jobbat"... hát most csinálok
Én meg szivesen segítenék. Én mondjuk programozni nem tudok, de karaktereben és a designba tudnék segíteni. Sokat foglalkoztam karakter fejlesztéssel ezért is használok softimage-t. Concep Art: matt paint, speedpaint, ugyanis grafikus vagyok. Ha érdekel szólj!
Így elsõre hirtelen ennyi. Jómagam cryengineben dolgozom, de ha vmit hobbyból csinálnék, az inkább Unreal lenne, volt már vele dolgom, nagyon jó az asset managment benne. Én kódert keresnék aki hobbyból tolná :D
Én meg pont karaktereket nem szeretek csinálni valamiért. Studiomax-ban is bármilyen jármûvet, épületet, tájat, vagy effekteket megcsinálom szívesen (ha van ötletem rá hogy mit), de élõ dolgokat nem. Régebben csináltam tücsköt-bogarat, lehet pont azért idegenkedem tõle :D
Úgy döntöttem hogy egy ilyen ijesztgetõs játékot kezdek csinálni, sok-sok triggerrel, meg fény-árnyék effektekkel, kamu-csapdákkal (orrod elõtt aktiválódik :P). Jó lenne hozzá tudni hogy a pékben csinálhatok ilyen kamera hatásokat (fekete-fehérré váltás adott területen, Dof átállítása...stb). A pályát mondjuk ezek nélkül is létre tudom hozni, most ezen mesterkedem a rendelkezésre álló anyagokból. (Egy helyszín már készen van :D)
Azért tegyük helyre a dolgokat, ezekkel az eszközökkel egy mezei user csak pályákat, átvezetõ animációkat, scriptelt eseményeket, sok idõ és energia befektetéssel legvégsõ esetben egy modot csinálhat. Egy játék tényleges elkészítéséhez ez nagyon kevés. Ha csak megnézzük az UT-t, Mass Effect-et, Bioshock-ot, Singularity-t, America's Army 3.0-t, Splinter Cell-t, akkor ezek között nem csak annyi a különbség, hogy mások a pályák, fegyverek, textúrák. Ha maga a játék logikájának a megírása érdekel, akkor az Unreal Script környékén érdemes keresgélni, de ha nem ismered az OOP alapjait, akkor kb. felesleges idõpazarlás.
Viszont azok a fejlesztõk megvették az Engine-t, és kaptak teljes leírást, ami szerint úgy módosíthatták a motort, ahogy õk akarták. Az UDK-t nem módosíthatod olyan mélységben, meg gondolom vannak kötöttségek.
Ha szõrszálat akarunk hasogatni akkor igazad van. De mi számít modnak és mi nem? Az én szótáramban a mod egy játékhoz készített kisebb-nagyobb átalakításokat hozó kiegészítõ csomag. Ez ugye megõrzi a játék eszenciáját, hangulatát és történetét. Anno a CE2-ben modokat csináltam, mert maga a játék ugyanaz maradt, a karakterek, a fegyverek, a világ, csupán új pályákat és szkriptelt eseményeket adtam hozzá, meg átvezetõket. De véleményem szerint ebben az UDK-ban más a helyzet, mert itt, bár az UDK lehetõségeit felhasználva, de egyik játékhoz sem hasonlító valamit alkothatok, új modellekkel, pályákkal, fegyverekkel és történettel. Persze ha van elég energiám, türelmem és tudásom hozzá. Ezért lényegében egy új játékot csinálhatok.
Evin #11: No igen a fejlesztõk mindent megkapnak hozzá, meg kimondott szakemberek dolgoznak rajta, akik már a cumisüveget is lemodellezték és úgy mutatták az anyjuknak hogy éhesek. Na meg persze anyagilag is ösztönözve vannak és teljes munkaidõben dolgoznak. Nekem meg hobbi, úgy kell összevadásznom az infókat, és csak 6-7 éve foglalkozom ilyen jellegû dolgokkal(modellezés, programozás), szintén csak autodidakta/hobbi szinten.
Csináltak már saját játékot UDK-val, ami egyáltalán nem MOD, mint pl a Bounty Arms.
Egyenlõre még csak ismerkedem a programmal. Végre rájöttem hogy lehet PostProcessVolume-ot csinálni és így még hangulatosabbá tudok tenni 1-2 helyet. Ma leülök és megtervezem (analóg módon=papír+ceruza) az egész pályát, annak minden zegét-zugát. Aztán nekilátok 3DSmax-al pár dolgot elkészíteni, legalább gyakorlom az UDK-ba való beimportálást is (még nem csináltam, csak olvastam hogy lehet). Aztán majd felépítem a pályát, meg mindent ami kell hozzá és a végén jönnek a karakterek. Ha tényleg akarsz majd segíteni, akkor szólok neked ha odértem.
Lessz munkám vele, de ha minden nap csak 1-2 órát nyúzom akkor elõbb utóbb csak lesz valami belõle Ha már lesz annyi, akkor megpróbálok egy Demo-t összehozni belõle és megosztom az érdeklõdõkkel.
Kb. onnantól számít új játéknak, hogy más a játék logikája, kinézete, játékélménye, és nem csak az a különbség, hogy le lett cserélve néhány modell, pálya, fegyver. Pl. az UDK oldalán lévõ játékok jó példák.
Nah lesz egy visszatérõ motívum a "játékomban" ez már tutifix. Méghozzá ez a krapek a mögüle áradó fénnyel:
Éppen az elsõ "szobát" szerkesztem. Egyenlõre 7 szoba lesz és mindegyikben valami amit le kell gyõzni. No nem fegyveres monszták és rossz-fiúk, hanem ügyességi megoldások is. Legalábbis a terveim szerint. :D
Tervezés alatt: - Bútorok a szobákba (asztalok, székek, szekrények, képek...stb sok apró szösz amitõl szép lesz.) - Lépcsõk, ajtók, csapdák.
Jelenleg elkészítem a szobák nyers változatát, utána majd jöhet a bútorozás. Csak kicsit szórakoztam a fényekkel és a post-process effektel, hogy a fenti krapekot misztikus ködbe burkolhassam. :)
Apropo: Ha valakinek van ideje és kedve szép ódon stílusú szekrényt tervezni annak örülnék. Nem kell nyitható-zárható meg fogasok és ilyesmi, csak díszként fog funkcionálni.
Illetve a nap kérdése: UDK-ban hogy lehet egy tárgy tulajdonságait triggerek segítségével megváltoztani? Pl a fény erõsségét, ha hozzáértek a triggerhez, vagy egy dolog méreteit, egyéb paramétereit.
Ez dinamikus vagy statikus - felvillanó - kép lesz? Elõbbire szavaznék, ha lehet.
Nem felvillanó kép lesz, hanem lesznek helyek és helyzeteik mikor "elõjön" a szoba egyik részében és ott is marad egy darabig, körbejárható (úgy ahogy), és bizonyos szintig interaktív is lesz. Ráadásul megcsináltam már azt hogy ha a közelébe mész akkor a kép fekete fehérre vált és a DoF értékkel is mahinál. Bár többet szeretnék kihozni belõle, de egyenlõre még nem akarok elveszni a részletekben, legyen kész a nagyja, majd aztán csinosítok.
Megõrjít, de nem találok leírást a következõ problémára:
Ha átmegyek egy triggeren, megjelenjen egy felirat, egy szöveg a képernyõn. Ez még nem is lenne gond, csak! Nem tudom a felirat méretét, elhelyezkedését, és idejét állítani. Már pedig a játékomban lesz történet, aminek az elmesélését nagyban segítené ha feliratozhatnám (mivel nincs szinkronstúdióm :P). Ebben kellene valakinek segítenie.
A sztoridat módosíthatnád úgy, hogy mondjuk egy telefon hangrögzítõjérõl vagy egy számítógépes naplóból stb. szóljon a mesélõ és akkor a lehetõség adott a szinkronra is: - szövegfelolvasó program [Te olvasod fel, hangsúlymentesen a kívánt sztorit] - hang editálás és effektek...
Mivel középkori stílusban igyekszem majd megcsinálni ezért az elsõ lehetõség kilõve. Igaz rakhatom modern, vagy sci-fi környezetbe is, ami egy középkori várban játszódik, de ha lehet maradnék az eredeti tervnél. :)
A második inkább csak rontana a helyzeten "My name is Sam the Microsoft..." [én meg nem kívánok szerepelni, bár lehet a végén az lesz belõle, ha nem jövök rá a probléma megoldására. Már csak egy mikrofont kellene találnom.]
A harmadikról meg azt se tudom eszik e vagy isszák. Én a grafikában vagyok otthon.
Amúgy köszönöm az ötleteket, ha van még, oszd meg, mert meríthetek belõle. :)
Középkor esetében egy bárd - "wales-i bárdok", verses énekes elõadó - is mesélhetné az EGÉSZ sztorit, a manapság divatos állóképekkel készült átvezetõk stb. mellett. Nem vicc. Lehetne "kórus" is, amikor is egy azon hang modulált hangokkal - horror filmekben vannak ilyenek -, térben visszhangozva, dübörögve "kontráz" a mesélõre... félelmetes atmoszférát adva a kiemelendõ sztorielemekhez.
Amúgy szerintem az lesz hogy én fogom alakítani a fõszereplõt, ilyen "halljuk a gondolatait" stílusban "jön rá" dolgokra és úgy fogja alakítani a sztorit. Illetve megpróbálok majd beletenni jegyzeteket, amiket felolvas a karakter. (szedtem le szövegfelolvasót, de túl droid a hangja. Sci-fi környezetbe simán betenném, de a mostaniba nem.)
Most a modellezéssel vacakolok, csak sajnos nincs fent PS a gépemen, majd ha hazaértem felteszek és mehet a texturázás is.
Egyenlõre egy szekrényt sikerült összedobnom, legalább ki tudtam próbálni a beimportálást (nem is egyszerû). Most inkább a pályát folytatom tovább és majd a végén folytatom a modellezést.
Lemaradt. Ez a pre-alfa verziója egy régi stílusú szekrények. Max-ban azért szebb, normális textúrákkal (Ami ezen van az paint-el lett szerkesztve :P )
Miért? Talán ilyen egyszerû a használata? Úgy látom azért, már páran itt csinálgatnak dolgokat, de ti(akik beraktatok képeket)mennyi idõ alatt tanultátok meg ennyire a használatát? És honnan tanultátok így meg?
- Mert egy angol fejlesztésû program, ezért nincs magyar tutorial.
- Ha tisztában vagy pár alapfogalommal és tudsz angolul is egy keveset akkor már fél siker. Onnantól kezdve csak a szerkesztõ logikáját kell megtanulnod (mit mivel hogyan).
- (mi akik beraktunk képeket = én :P) hétfõ óta használom, napi 2-3 órát, de igazán még csak pár dolgot tudok csinálni benne. Talán majd ha hónapokat szöszölök és aktívan ráfekszem minden részére, tudok készíteni egy komolyabb játékot is.
- Internetrõl tanulom (youtube, meg van 1-2 oldal ahol leírnak ezt-azt, google-el rájuk lehet akadni), illetve kísérletezgetéssel.
Más: Végre rájöttem hogyan tudok feliratokat tenni a játékba. Valójában egy UIScene felületet hívok be teljes képernyõre, amire elõtte ráírtam valamit, így végül is olyan mint mikor felveszel egy papírt és elolvasod. Lényegében erre is volt szükségem. Így legalább már tudok történetet mesélni. Persze ezért még mindig erõsen sanszos hogy hangalámondás is lesz. :)
Tök jó, engem nagyon érdekelne.... Kár, h ide a C#-os ismeretek hasztalanok. Azért ha lesznek nagyon szorgalmas emberkék, lefordítgathatnák a fõbb tutorial videókat, vannak elég profi munkák is. LINK Legalább a témához érdemben is hozzászóltam:) Van nyelvvizsgám, tehát nincs bajom az angollal, de ide azért sok szakszó kell, ami azért igen lelassíthatja az embert, ha azokat kell fordítgatnia.
Azok ilyen vakablakok. Elõször onnan jött volna a fény, de aztán rájöttem hogy sokkal jobb, ha nem :D
Az (igen, kardos) alak meg ugyanaz mint amit elõször mutattam, csak más megvilágításban. Õ amolyan kísértetként követ majd végig és mutatkozik néha-néha a pálya bizonyos részein. Ha majd rájövök hogyan lehet sebzést adni egy akármihez, vagy mozgó triggert (követi egy tárgy mozgását és érintésnél történik valami), akkor lehet majd üldözni is fog és ha elkap meghalsz :P
Amúgy a legnagyobb sajnálatomra a szekrényemet kukáznom kellett. Oka az volt hogy túl sok poligonból állt, így mikor beraktam 4-5 darabot egy helyre az komolyan visszafogta a gépet. Most csináltam egy Low-Poly-t, de az meg nem néz ki olyan szépen mint ha minden kis részletet magam alakítottam volna. :( Majd meglássuk, hátha fény-árnyékkal szebbé tudom tenni.
Így néz ki. Még rá kell jönnöm hogy adjam a bumpmap-jét hozzá a játékban :P
Akkor leírom milyen alap tudással álltam neki az UDK-nak:
-Programozást tanultam egy ideig C-t, HTML-et, Java-t, aztán az AutoIt-et (ha annak számít :P).
-Modellezést (3d): Maya-val indultam, aztán már vagy... régóta 3DSmax (Kb 2001-óta). Persze voltak kicsapongások mint ZBrush, Lightwave, Cinema4D.
-Textúrázást meg egyszerûen Photoshop-al oldom meg.
UDK-ban meg tutorialok segítenek, illetve amire magamtól rájövök (pl hogy csak parallax mapokat eszik meg, tehát nincs bump, így újratextúrázom a szekrényt :P ) De eddig inkább csak 3D, Photoshop és Tutorial-ok alapján csináltam mindent. Programozni (kódokat pötyögni) még nem kellet, de lehet majd eljutok egyszer oda is :D Most még inkább csak a logikai kapcsolatok (folyamatábrák) szerkesztésére van szükségem.
Köszi mindenkinek! Akkor majd posztolom a fejleményeket :P
Két rejtvény van már készen. Az elsõ is elég nehéz, mivel megmozgatja majd az agyat (meg eleve arra is rá kell jönnöd hogy mi a rejtvény :D ). Közben kicsit beleástam az UnrealScript-be magam mert akarok egy olyan HUD-ot csinálni amin csak az életerõ csík van (kicsi és jelentéktelen :D), nem pedig az ami gyárilag (radar-lõszer-élet-fegyver-tõzsde-bulvár-szaksajtó-univerzum) és kitakarja a fél képet. Illetve a játékos gyárilag egy robot. Ezen is változtatni fogok (jelenlegi változatban HUD kilõve, játékos megjelenítése kilõve, így nem idegesít. Sajnos a mozgás hangja meg mikor ugrunk még mindig droid :( )
Amit még tesztelek az hogy ne legyen az összes szoba egy helyen, mert már így is sokat tölt a játék ha közvetlen indítom. A "törés pont" egy misztikus kapu lesz amin ha átlépsz akkor töltené be a következõ pályát. Egyenlõre ez még tesztelés alatt áll.
Apropó. Csináltam egy lámpást is, amit fel lehet venni és magaddal vinni az egyik szobában. Igazából kötelezõ is, mert nélküle nem igazán látsz majd semmit. :D
Most még csinosítom ezt az elsõ 4 helységet, meg Debug-olom a skriptelt eseményeket és jöhet majd a második pálya, másik 3 helységgel. Ha az kész, meg az utó-munkák* (kezdem megérteni mért tart 1-1 játék elkészítése évekig), akkor majd gondolkozhatok azon hogyan lehet telepíthetõ-bárhol futtatható játékká összerakni (gondolom ott ahol az US szkripteket is összehozza a játékkal).
*Szinkron hangok, karakter animációk, néhány decal a falakra ami meséli a sztorit. Felvehetõ jegyzetek... stb.
Ha valaki kedvet érez arra hogy segítsen és ért valamihez (UnrealScript, Modellezés, Animációk, esetleg maga az UDK) annak üzenem mire lenne szükségem: - Könyvszekrény és komód modellek (LowPoly, UV texturával) - Csak életerõs HUD-hoz skript (mûködõ, mert neten ugyan van de az nálam nem vált be) - Triggerek mozgatása (mert erre még mindig nem jöttem rá), Játékos modelljének megváltoztatása. Játékos sebességének megváltoztatása (mert hát ezek is jól jönnének.)
Ezeket bár én is meg fogom csinálni, de no, azért örülnék némi hátszélnek :D
Egyenlõre ennyi. Megyek folytatom a csinosítgatást... ( Azért belegondolva, egyedül csinálok egy játékot. Érdekes érzés :D )
Mért ne lenne bump... + nekem az az 1024x1024-es max is sántít...
Mert nincs olyan hogy BumpMap, csak olyan van hogy ParallaxMap (ugye a bump csak szembõl nézve "térhatású" a parallax meg minden irányból.). Így én 3dsmax-al csinálok Bump-ból Parallax-ot szóval csalok :D
Most szórakozom az UnrealScript-el. Már ki tudom íratni a célkereszt helyére hogy "Szösz". Tiszta jó :D
Az igen, milyen veszélyes emberek vannak már itt:D Hát nagyon szeretnék így ilyen szinten UDK-zni....Csak marha sok idõt venne igénybe megtanulni sztem... Már eleve azt se tudom, hogy csinálnám meg, h egy üres terembe járkáljak...
Figy, mindent írj le, mihez mit csináltál, sorban a lépéseket, miket használtál, még annak is örülnék, ha egy próba pályát csinálnál, átvezetõ anim.-val, és youtube-on elmondanád magyarul, h miket csinálsz...
Hát nem tudom. Youtube-on fent vannak a "kezdõknek lépésrõl-lépésre" videók, csak angolul. Linkeltem már hogy hol. Én is ott kezdtem.
Agyam eldobom!
Találtam egy részletes és szájbarágós tutorial-videó sorozatot az UnrealScript-rõl. Megcsinálom az elsõ leckét pont úgy ahogy leírja de nem történik az amirõl szó van! Megcsináltam egy másik leírás alapján egy tökmás dolgot az meg mûködik (csak ott valamiért testetlenül vagyunk végig a játékban). És persze csak olyan leírások vannak hogy "for pro-s", tehát "megcsinálod a XY mûveletet és aztán..." aha és az XY mûveletet hogy a túróba kell megcsinálni? Arról meg egy szó sincs. Elmehetnek a sunyiba!!! Most ezzel vacakolok. Nem nyugszom amíg nem sikerül valami hasznosat is összehoznom US-el.
Az utolsó kettõt ismerem, az elsõt meg meglesem, bár eléggé szemkibökõ ez a fekete-fehér színhasználat
Amúgy vicc amit írtak néhány oldalon. Hogy "Ha ismered a C nyelvet akkor könnyû" aha, meg egy nagy túrót! Hiába ismerem a C-t ha nem ismerem a változókat, meg parancsokat, amikrõl viszont nincs lista. Nah mindegy, meglesem amiket adtál.
(Más: WinUpdate autora van téve, volt még 3 giga szabad helyem a C-n erre most sikítozik a gép hogy elfogyott a terület. Hát még jó, mert a WinUpdate teliszemetelte. Annyira hogy törölni sem tudok programokat, meg még rendszervisszaállítás sem megy. Úgyhogy kénytelen leszek újratenni. Remélem még megvan a képfájlom :D Eh most meg kiírta hogy frissítéseket lehet telepíteni... ez de hülye XD )
No skacok! A helyzet az hogy az UnrealScript-el a hócipõm teli, úgyhogy kicsit félre rakom, majd jó lesz máskorra, kenyér és mustár mellé :D
Viszont cserébe már tudom hogyan lehet több pályát betölteni egymás után. Így tudom majd csökkenteni a gépigényt (nem jelenít meg egyszerre 50 négyzetkilométernyi területet :D ). Nem lesz HUD és fegyver, egyenlõre legalább is. Illetve az US szkript nem-mûködése miatt egy kicsit át kell alakítanom a sztorit is sajnos. Így a játék kicsit hajazni fog a Portal-ra (sajnos?), legalább is az alap szitut figyelembe véve. Viszont cserébe kaptok majd +2 pályát, bár csak átvezetõt :D
Amit a holnapi napra tervezek: - Fizikai objektumok mozgatása (mivel kitaláltam rá egy rejtvényt) - Az egyik pályára még néhány "érdekesség" elhelyezése. Illetve egy másik rejtvény elkészítése. - A pályák egymásutániságának beállítása (nem is olyan egyszerû) - Ha marad idõm, elkezdem a szinkron munkálatokat
Amúgy triggereket mozgatni a SetActorLocation-el lehet. Illetve majd megpróbálom ezt az értéket egy másik animált objektumra rátenni, így egy "érintõ aurát" képezhetek akármi körül. Ezzel pedig sebzést rakhatok bármihez. Mert igen, meg lehet majd halni a játékban. Ha nem vagy elég okos és ügyes :P
Majd utána nézek, de szerintem azt us UScript-el kell megcsinálni és az eddigi tapasztalataim alapján a neten lévõk 90%-a nem mûködik nálam még ha az õ mûködõjüket is használom. Egyszerûen befordításnál elkezd sírni hogy nem érti ezt, azt amazt.
Ez eddig ok, viszont az 57-edik kommentedbõl azt veszem ki, h nem árt hozzá C ismeret. Mennyire kell hozzá? Meg én sima C-hez egyáltalán nem értek, se C++-hoz, csakis C#-hoz, ahhoz viszont már jól, csak nem túl sok .NET metódust ismerek.
Igazából az UScript-hez elég annyi C tudás hogy milyen felépítése van egyáltalán az egésznek. Mármint szintaktikailag hogy néz ki. A szemantika része csak hasonló de nem ugyanaz.
Imyke: Hirtelen felindulásból csak olyant tudtam csinálni hogy ha meghalsz akkor visszarak egy bizonyos pontra. Sajnos hogy újratöltse a pályát még nem tudom hogyan kell, de talán rájövök :D
Nah szereztem egy hang-editor programot. Mivel a mikrofonom gagyi occó öccá ezért a SpeakBoard fog helyettem beszélni. A sztori szerint már úgy is robotok vagyunk, hát beszéljen géphangon a szereplõ :D
Szóval elkezdtem a szinkron munkálatokat.
Arra is rájöttem hogy elég lett volna megszerkesztenem a pályákat, majd egy Main Level-ben összeillesztenem õket és úgy megalkotni az interakciókat/eseményeket, mert így vannak bizony ütközések. De majd megoldom a debuging szekvenciában.
A Csekpojint rendszer marad ilyen. Úgysem remél senki 10 órás játékidõt. Igazából kb 5 perc alatt végigvihetõ, ha már rájöttél minden talányra. Ha még rá is kell jönnöd szerintem max 20 perc alatt akkor is végigmész rajta. Majd a következõ próbálkozásom biztosan jobb lesz, de egyenlõre ennyivel kell beérnetek :D
Nah mára befejeztem. Kicsit csiszolgattam Kismet-ben az egyik rejtvényt. Ezt itt:
Elkészítettem néhány szinkronhangot, illetve pár csapdát is. Haladok haladok :D
Sziasztok! Eléggé kezdõ vagyok még e témában, de szeretnék megtanulni játékot csinálni az UDK segítségével. Ha lenne olyan kedves valaki és leírná mit is kéne megtanulni hozzá, azt megköszönném:)
Elég sok mindent kell megtanulni hozzá. De ha konkrét kérdésed van tedd fel, szerintem tudok rá válaszolni, vagy linket adni a válaszhoz :D
Hát, utána telepíted, aztán elindítod és mikor meglátod a képernyõn megjelenõ szerkesztõt akkor csinálsz egy ilyet
Aztán majd mondom tovább ha ide eljutottál
Na várjál, elõször azt akarom megtudni érdemes-e idáig eljutni:D Ha nagyon bonyolult ez az egész, neki se állok :) Amúgy már próbálkoztam 3d programokkal, c++ul is tudok egy kicsit, úgyhogy azért van remény:D
Remény az mindig van. :)
Ha jól tudsz logikusan gondolkodni és átlátod a komplex rendszerek viszonyát, akkor könnyû lesz :D Bár igazából attól függ mire akarod használni. Ha csak UT3 modokat akarsz készíteni az könnyû mivel szinte minden adott hozzá. Pálya szerkesztés, fegyver pickup-ok...stb. Ha egy tök új játékot tervezel, nah az már nem egyszerû. Oda több tudás, türelem, kreativitás kell. Fõleg az elsõ kettõ. :D Én már egy hete tervezem a játékot amit csinálok, de még szerintem van egy hét hátra míg "kiadható" állapotba hozom. És ez csak az elsõ játék amit csinálok.
Apropó. Felfedeztem a részecskerendszerek rejtelmeit. Csináltam fáklyát, meg füstöt és szerényen megjegyezném, hogy jó lett :D
http://i32.tinypic.com/317jn1f.png
Eh. Elfelejtettem linkbe tenni a második képet:
Csõ Én arra gondoltam egy kis stratégiát nyomatnék vele. Szerinted menne vele? Van programozési ismeretem igaz nem game, illetve modellezési és textúrázos is. Amolyan total annihilatin klónt ezerrel jobb graffal és a felhasználó is irányíthatja a jármûveket...
Hát neki állhatsz, bár nekem gõzöm sincs hogyan lehetne ilyen klikk és irányít rendszert implementálni bele.
Bár azt már elhatároztam, hogy a következõ játékom külsõ nézetes lesz és ügyességi. (aztán majd kiderül, a végén lehet hogy egy Izometrikus SciFi lesz :D )