Na ez eddig sikerült. Közben találtam pár dolgot a kismetben, érdekes dolgok vannak itt. Pl a motion blur amit bírok játékokban. Nemtudod hogyan kell? Nekem nem sikerült?
De lehet olyat. Amúgy ha a triggert Kismetben beállítod 0-ás értékre (Max Trigger Count) akkor ahányszor csak belépsz a "Célzónába" megcsinálja a matinénit.
Itt a képen mindent megtalálsz.
- Player 0 a Variables között - Player Spawned az Events között - Toogle HUD pedig az Actions -> Toogle-ben.
Ja am, hogy vetted le a HUDot? Engem is kurvára zavar.
Az a bánat az jelezte, hogy ott a trigger. :D Ki is vehetted volna onnan hamár feltetted oda. xD Am ha a fényforrás megteszi az utat oda meg vissza akkor töbször nem tudja megcsinálni csak ha kilépek. Olyan beállítás nincs, hogy amint belépek a játékba az folyamatosan azt a mozgást ismételgeti?
Íme, nálam így mûködik a dolog. Csak annyit változtattam hogy az indító triggert feltettem az emeletre, hogy jobb rálátás legyen aztán az eseményre. Illetve kivettem a HUD megjelenítést, hogy ne zavarjon.
Találtam egy tök jó képernyõ rögzítési módszert. 640x480-ban 3,3 mega lett ez és ráadásnak tök folyamatos :D
Ez jó ötlet. Amint hazaértem este, megnézem mit alakítottál, hátha rájövök valami turpisságra. :)
Hehe. :D Am kitaláltam valamit. Feltöltöm a pálya fájlt, te leszeded, megnyitod és megnézed, gyorsabb mintha feltöltenék egy videót ezzel a lassú lettel. :D Gyanítom jó mert ugyanaz a verziójú udk ugyanazokkal az objectekkel. Próbáljuk ki, feltettem ide.
Nem kenyerem a cset. Mivel ha gép elõtt ülök akkor vagy filmet nézek, vagy dolgozom, vagy írok/szerkesztek valamit és ezek egyike közben sem szeretem ha zavarnak. Inkább felnézek néha a netre hogy jött e új üzenet, ha igen akkor válaszolok.
Én a videó rögzítéshez Camtasia Studio-t használok. Annak van ilyen ScreenCapture funkciója. Bár a lentebbi videó is 279,2 megára jött ki mert Avi-ba tömörítettem 1680x1050-es felbontásban :D
Szóval bocsi, de a cset alig ha fog összejönni. Talán hétvégén... addig elõbányászom az MSN címem. Ha még érvényes. Középsuli óta nem használtam, annak meg már 5 éve :D
Csináltam videót, csak az a baj majdnem 1 giga mert frapsal van és az egy pirinyót sem tömörít rajta. Így kb 5óra lenne feltölteném valahova.
Komolyan kéne valami chat program amin keresztül beszélhetnénk. Nincs icq-d, skype, semmi? Vagy ha azse tudok egy oldalt ahol chat szobát lehet nyitni.
Már láttam, tényleg durva. Ráadásként foggalmam sincs hogyan tudta a csákó ilyen komolyan manipulálni az erõhatásokat. 3DSMax-ban én is csinálok ilyet bármikor, de UDK-ban...
Jó kérdés. Ha minden mozzanatot úgy csinálsz ahogy a videón is van, akkor mozognak az árnyékok. Lehet valamit kihagytál, vagy nem jól állítottad be. Esetleg ha buzgeráltál az UnrealScript-el valamit, akkor Frontend-ben nyomj egy Make->Full Recompile -t és aztán próbálkozz. Több ötletem így hirtelen nincs.
Mindjárt töltök föl egy videót Youtube-ra amiben megmutatom hogy lehet ilyen árnyékot csinálni. Bár a videó közben behalt a gépem (elfogyott az erõforrás), de a lényeg látható.
A fénynél állítsd át: Movement/Physics (PHYS_Interpolating)
Meg persze csinálj egy triggert ami kiváltja a Matinee elindulását.
Meg még azt megkérdezném pkuszba, hogy ezt a mozgó fénypontot hogy csináltad? Csináltam már(illetve próbáltam) ilyet csinálni,d e amikor beléptem a játékba nemvolt pofája megmozdulni.
Illetve csak a karakternek. :/ A fény elé állok akkor mindent bekéne takarnia az árnyékomnak de ugyanakora az árnyékom mindíg. Csak mert külsõnézetben is megszokom nézni. De amúgy eddíg marha klasz.
Kipróbáltam egy kis Dynamikus árnyékolást, valamint hogy milyen minõségben tudom felvenni azt. Hát eléggé szaggatósra sikerült
Nem tudom
Tehát: - Jobb klikk a talajon - Add Actor - > Add Light (point) - helyére igazítod - View - >Actor Properties / (vagy duplaklikk a lámpán - Ott beírod a keresõbe hogy "dynamic" és a találatoknál kipipálod: *Cast Dynamic Shadow *Dynamic - Szintén a keresõbe beírod hogy "Shadow Mode" és a Light Shadow Mode-nál átállítod "LightShadow_Normal"-ra az élesebb árnyékok kedvéért. - Végezetül pedig jobb egér a fényen és Convert Light -> PointLights ->PointLightMovable
Ha ezzel megvagy futtatsz egy Build Lights-ot.
Ez után már dinamikus árnyok lesznek. Ha azonban van a pályádon valamilyen Static Mesh akkor azokat is még konfigolni kell a következõképpen:
- Bemész a Static Mesh Actor Properties-ébe, és beírod a keresõbe hogy "Pre" - Aztán a Use Precomputed Shadows -ról leveszed a pipát
A fényforrás erõsségétõl is függ. Ha pl egy szar kis lámpával világítasz szinte csak sötét a tárgy mögött de ha egy reflektorral akkor tû élesek. :D Nade mindegy ez tökéletes. :D Szóval hogyan csináltad?:D
Így gondoltad? 2 fényforrás, erõsebb árnyékok.
Bár nem tudom hogy miért akarod élesíteni az árnyékokat. Ha bemész egy töksötét szobába és egy darab lámpával világítasz, akkor sem lesznek az árnyékok élesek, mert a fényelhajlás törvénye nem engedi hogy a széleknél ugyan olyan erõsségû legyen az árnyékolás mint a tárgy közepén.
Tekintve hogy lassan 6 éve még csak egy Warn-t sem kaptam... nem hiszem hogy töröltetném magam, vagy bannoltatnám... De kitudja mit hoz a jövõ :D
Remélem nem fogod törölni egy jó ideig az accodat, és nem is bannoltatod magad, mert ha majd én is elmerengek az UDK-ban( szeretnék:)), akkor tudjak kit kérdezgetni, ha nem megy valami:) De még nem most, azért mondom, majd a közeljövõben:)
Nah valami ilyen árnyékra gondoltál? Teljesen dinamikus (ez képen ritkán látszik)
Inkább legyen lassú de állandó, mint gyors, de szakadozó...
Amúgy most telepítettem, de valami nem okés az árnyékokkal, meg a színekkel. Lehet nem alap W7-es VGA driverrel kellene nyomni? :D
Itt csak egy ember van aki ért ehez egy keveset vagy mi? :/
Azok az árnyokok amik azon a képen vannak dinamikus árnyékok. vagyis ha kinyitnád azt az ajtót az árnyéka nem maradna ott...én olyanra gondoltam. Nagyon ciki lenne ha dinamikus árnyékot csak domain lightel lehetne csinálni amibõl csak egyet lehet lenettni és annak is rondák és bugosak az árnyékai.
A fényt ki kell számoltatni mindenféle képen. Csak úgy tudsz vele játszani (aztán, nem az editorban), ha minden egyes elem ki van számoltatva. Én így szórakoztam és szerintem szép árnyékokat tudtam csinálni. (van egy rész a játékomban amikor egy point light movable körbemegy az egyik szobában és a benne lévõ tárgyak árnyékot vetnek.) Esetleg szórakozhatsz kicsit a Post Process Volume-val is. Abban is lehet árnyékot állítani egy bizonyos határon belül. ----------------- Most nézem hogy a 143-as üzenetem érdekesre sikerült. Fene se tudja miért. Leírom még egyszer a lényegét, ami lemaradt:
Új modelleket valamilyen modellezõ programmal tudsz csinálni (3D Studio max, Maya, Lightwave, blender...stb). Biztosan van fent neten is valami pack, de sose kerestem õket. A karakter hangja, mozgása, külseje, hud csak Unreal Script-ben szerkeszthetõ, illetve a játékmechanikai dolgok is abban alakíthatóak nagyobb léptékben. Bár ha ügyes vagy, Kismettel is lehet szép dolgokat mûvelni, de a teljességet az US-el érheted el. Az viszont nem csak nehéz (kevés változót írnak le az oldalak, kisujjból meg nem fogod kiszopni), de feltételez némi programozói ismeretet is.
Én point light-okat használtam és szerintem azok szép árnyékot produkálnak ha az Actor Properities-nél kicsit állítgatod a shadow részt. De persze kinek mi a szép.
Új modelleket valamilyen modellezõ programmal tudsz csinálni. Biztosan van fent neten is valami pack, de sose (illetve változtathatók). Lényegében a #142-es kérdéseidre ez a válasz: 3D Modellezés + US programozás. A részletekbe nem mennék bele mert UScript-hez én sem értek. Ha érdekelnek a részletek van neten pár tutorial, bár azokkal nem mentem sokra :(
Ja és... Van valami egyéni modell pack amiben vannak új static meshek meg egyebek? Meg speedthreek. És hogyan lehet megváltoztatni a karakterünk külsejét? És a hudot, meg a karakter által kiadott hangokat. Fú lehet kicsit sok lesz. xD
Hi
Hogytudnék ilyen szép árnyékokat csinálni? Domain point lightel sikerül egyedül hasonlót csinálni, de abból csak 1 lehet a pályán. :/ És még ronda is volt és bugos.
Várjuk!
Tényleg rég írtam. A játék egyenlõre kispadon várakozik. Mivel nem akarom megcsinálni az utolsó rejtvény nélkül, de azt meg nem tudom olyanra amilyenre akarom. Legalább is nem megy olyan gyorsan mint terveztem.
Meg most az életben is nyakamba szakadt egy rakás munka, így megvannak a prioritások.
Szóval még él a project csak csigatempóban haladok egyenlõre.
már elég régen írtál, hogy áll a játék ?
Ha végzek és megközelíti az eredmény azt amit elképzeltem. Hiszen most is rakhatnék bele egy vágást hogy THE END és kész, de az nem fedné az eredeti elképzeléseimet. Így marad a vértizzadás azzal a "Ká" Kismettel hogy logikai kapcsolatokat csináljak az egyik feladványhoz. :) Aztán persze ha már "aranylemezre" került biztos boldog leszek :D
Ha kész lesz felõlem az tölti le és játszik vele aki akar és ha pozitív visszajelzéseket kapok akár még szólhatok is a GS-nek hogy õk is tegyék ki az oldalukra. Egyenlõre még készülget így ezen a fórumon kívül senkinek nem akarom beharangozni. Mivel ha egy rakás lógané lesz (nincs kizárva) akkor hova a nagy hájp?
Helyzetjelentés: Elakadtam az utolsó feladvány logikai kapcsolatainak elkészítésével. Ha egy nyamvadt IF függvény lenne valahol az jó lenne, de így szerintem kapukkal kell majd szöszölnöm, ami meg idõigényes. De nem adom fel :D
Nem akarok Hájpot a dolog körül, mivel csak hobbiból csinálom nem hivatás szerûen. Nem határidõvel dolgozom, mivel csak akkor csinálom ha idõm és kedvem is van hozzá.
Aha. Akkor hozhatsz létre weboldalt, flashben programozol rá vmi animációt, kiteszel egy visszaszámlálót, blogot nyitsz, ahova a fõbb dolgokat csak innen kimásolod, chatet raknak rá az ingyen tárhelyes oldalak, v írsz rá egyet, meg a képeket feltöltöd. Ja, és írsz a GameStarnak, és õk ha látnak benne fantáziát, kirakják hírbe, és meg is van a kellõ hype:D
Akkor írok. Hosszú szünet után ma újra nekilátok a dolgoknak. Eddig csak azért nem csináltam mert k.meleg volt és a laptopom fölött már délibábok keletkeztek ha futtattam az UDK-t és remegett a levegõ. Tudom csinálhattam volna asztali géppel is (4 maggal még talán gyorsabban is számolna), de ahhoz nincs 2 monitorom. Így inkább a 2 monitort választottam 4 mag helyett. Amit ma meg akarok csinálni az a lépcsõ végleges animációja, illetve a pálya utolsó rejtvényének logikai felépítése (azt nem lesz piskóta összehozni). Ha ezekkel kész vagyok akkor a nehezén is túlléptem. Pár hangot kell aztán beiktatnom, meg egy kis csinosítást és lényegében készen is vagyok. Utána már csak összerakok mindent és mehet a "boltba" :D Kíváncsi leszek hány terabájtnyi telepítõt csinál majd neki az Unreal Frontend.
Rég írtam, a project a nagy melegben lassan halad, de halad. Majd talán most hogy jön az enyhébb idõ, végre folytathatom, normálisan.
A jármûvek modelljét ki lehet valahogy cserélni? Autós játékba fogtam, csak hülyén nézne ki ezzel a kocsival ami benne van:D
Ragasztószalaggal. Leragasztottam, de ráhagytam 2 centit. Bekapcsolom és lebeg :D Kár hogy a hangjára átjön a szomszéd és megkérdezi, mit nyúzok elevenen :D
Azt hogy csináltad, hogy lebegjen? Én egy turmixgépre tettem kartonpapírból lapátokat, csak nagyon rezeg és tartani kell:D
Tényleg, van nekem valahol ilyen 8 centis buhera ventim, amit csak 220-ba kell dugni és lebeg az aztal fölött 2 centire :D Sõt van 1-2 tartalék venti, azokból is csinálok valami ilyesmit, szeritnem van hozzá minden, csak páka meg ón kérdése :P Bár ahogy tudnak azok visítani... belebolondulok a végén
Most egy ideig kicsit hanyagolom az UDK-t, mert a laptopom már sikít, annyira felforrósodik ebben a nagy melegben (állóventi mellett). Szóval addig ha felmerülne valami kérdés, azt szívesen megválaszolom, de update 1-2 napig nem lesz. Vagy amíg nem enyhül az idõ 30 fok alá (Vagy rányomtok a Donate gombra és veszek egy légkondit :D )
Hát ha jobban megnézed akkor látod hogy az egész egy USED funkciójú triggerbõl indul. Azaz ha rányomsz egy "Használ"-t, akkor aktiválódik a folyamat. Ekkor PointLight-ot, az Emitter_5-öt és a Ite...r_22-t a játékos (Player_0) pozíciójához csatolja (mintha felvetted volna). A Toogle, pedig aktiválja az Emitter_5-öt, így az mûködni fog (Emitter = Részecske rendszer). A Két Set Actor Location, pedig odébb helyezi a két Triggert-t, nehogy útban legyenek.
A Sok ákom-bákom ami a Delay (10.00)-ból indul pedig annyit tesz hogy 10 másodperc múlva: -Visszateszi a triggereket az eredeti helyükre - Lecsatolja a fényt, tárgyat, részecske rendszert a játékosról - Visszateszi a fényt, tárgyat, részecske rendszert az eredeti helyére
A Level Loaded, meg csak arra van hogy a pálya betöltésekor a 6-os Emittert kikapcsolja. Igazából azt bárhova rakhattam volna, nem is értem miért van a képen :D
További jelmagyarázad: - Kerek bogyók, azok tárgyakat jelölnek. Az ikonjuk is a tárgy ikonja. - Attach to Actor: Hozzácsatol valamit a célponthoz. Ez esetben a cél (target) a játékos, a csatolmány (attachment) pedig lehet szinte bármi. - A Set Actor Location: egy meghatározott helyre (location) teszi a célpontot (target). A hely lehet egy másik tárgy, vagy beírsz neki egy fix X,Y,Z koordinátát. - Toogle: Ki-be kapcsolhatod vele a célt (feltéve ha az ki-be kapcsolható). - Trigger: Ez egy jelölõ, aminek lehet Érintve (Touch), Elengedve (Untouch), Használva (Used), vagy Üres (Empty) értéke. Ez esetben a Used értéket használtam a folyamat elindításához. A triggerrel ugyanis folyamatokat lehet elindítani, amit a fenti értékekhez tudsz társítani (pl ha Érinted (neki mész, átmész rajta) a triggert, akkor felkapcsolnak a lámpák a szobában. Vagy ha egy kapcsolóra teszed és a Used értékre van kötve a folyamat, akkor ténylegesen felkapcsolhatod vele a lámpákat. - Level Loaded: A pálya betöltésekor indul egy meghatározott folyamat. Itt éppen az hogy lekapcsolja a 6-os Emittert.
Lényegében más nem is történik a linkelt képen.
Nem tudom hogy ez most segített-e megérteni vagy sem. Ezért nem mentem tanárnak
Hát ettõl biztos bonyolultabb... Eleve ott van az sok kis bigyó, és mindegyiknek jelentenie kell valamit...
Ez amúgy azt csinálja, hogy fel tudsz venni egy tárgyat, tíz másodperccel késõbb pedig visszateszi az eredeti a helyére. Ennyi :) Szóval, kell logikai érzék hozzá hogy mi után mi következzen, de meg lehet tanulni és akkor már simán megy.
Egy részalkalmazása az UDK-nak ahol az interakciókat lehet megcsinálni, szép kis ábrácskák segítségével. Ez a kismet:
Legalább is ha már alkottál benne. A Matnee meg a kismeten belül egy másik dolog, amivel animálni lehet, meg egy idõszallagon egymás után helyezni eseményeket.
Egy szoba kb 2 perc: Téglatest, fény, Bulid Lights, játszol. Ekkor még nincs semmi csak egy kocka amiben tudsz szaladgálni és lõni.
Egy olyan szobát (külsõre), mint a 106-os kommentemben, egy óra, másfél: Téglatest(pálya), Static Object-ek, fények, részecske rendszerek, postprocess, Kismet (hud és fegyverek eltüntetése), bulid light, build mesh, build paths, játszol. De ekkor megint csak rohangálsz benne és semmi interaktivitás. Na az interaktivitást megcsinálni, az a húzós része! A Kismet-et kiismerni, az a másik nem egyszerû. És akkor még hozzá se szagoltál az Unreal Script-hez (amivel durcás dolgokat lehet alkotni), pedig az a legnehezebb.
Szóval ha valami interaktív, több helységbõl álló "bútorozott" pályát akarsz készíteni az bizony napokba, de inkább hetekbe lesz. Persze ha 0-24-ben csinálod akkor hamarabb kész, de én csak napi 2-3 órát foglalkozom az enyémmel, immáron másfél hete. Bár már a végefele járok (látom a fényt az alagút végén. De remélem nem a vonat jön :D ), de még mindig van mit csinálni (pl most kukáztam a lépcsõt megint, és a csekpojint rendszert is.)
Szóval ha bele akarsz vágni, készülj fel rá hogy nem 2 perc csinálni valami komolyabbat. (Kismet nálam úgy néz ki hogy ha kinyomtatnám telilenne egy 400x230-as fal a folyamatábrákkal :D )
Szobát felhúzol - videós segítséggel - 5-10 perc alatt. Az elõzetes tervezés, koncepció és gyakorlás, funkció böngészés. próbálkozás a KIT-ben több idõt és energiát emészt fel, mint egy téglalap alapú bejárható szoba megalkotása [egérmunka].
kb mennyi ideig tartott annyi ismeretet összeszedned, hogy egy bejárható szobát legalább tudj készíteni? És így, h már csinálgattál szobákat, a #106-os komment szobáját mennyi ideig tartott felépítened?