Középkor esetében egy bárd - "wales-i bárdok", verses énekes elõadó - is mesélhetné az EGÉSZ sztorit, a manapság divatos állóképekkel készült átvezetõk stb. mellett. Nem vicc. Lehetne "kórus" is, amikor is egy azon hang modulált hangokkal - horror filmekben vannak ilyenek -, térben visszhangozva, dübörögve "kontráz" a mesélõre... félelmetes atmoszférát adva a kiemelendõ sztorielemekhez.
Mivel középkori stílusban igyekszem majd megcsinálni ezért az elsõ lehetõség kilõve. Igaz rakhatom modern, vagy sci-fi környezetbe is, ami egy középkori várban játszódik, de ha lehet maradnék az eredeti tervnél. :)
A második inkább csak rontana a helyzeten "My name is Sam the Microsoft..." [én meg nem kívánok szerepelni, bár lehet a végén az lesz belõle, ha nem jövök rá a probléma megoldására. Már csak egy mikrofont kellene találnom.]
A harmadikról meg azt se tudom eszik e vagy isszák. Én a grafikában vagyok otthon.
Amúgy köszönöm az ötleteket, ha van még, oszd meg, mert meríthetek belõle. :)
A sztoridat módosíthatnád úgy, hogy mondjuk egy telefon hangrögzítõjérõl vagy egy számítógépes naplóból stb. szóljon a mesélõ és akkor a lehetõség adott a szinkronra is: - szövegfelolvasó program [Te olvasod fel, hangsúlymentesen a kívánt sztorit] - hang editálás és effektek...
Megõrjít, de nem találok leírást a következõ problémára:
Ha átmegyek egy triggeren, megjelenjen egy felirat, egy szöveg a képernyõn. Ez még nem is lenne gond, csak! Nem tudom a felirat méretét, elhelyezkedését, és idejét állítani. Már pedig a játékomban lesz történet, aminek az elmesélését nagyban segítené ha feliratozhatnám (mivel nincs szinkronstúdióm :P). Ebben kellene valakinek segítenie.
Nem felvillanó kép lesz, hanem lesznek helyek és helyzeteik mikor "elõjön" a szoba egyik részében és ott is marad egy darabig, körbejárható (úgy ahogy), és bizonyos szintig interaktív is lesz. Ráadásul megcsináltam már azt hogy ha a közelébe mész akkor a kép fekete fehérre vált és a DoF értékkel is mahinál. Bár többet szeretnék kihozni belõle, de egyenlõre még nem akarok elveszni a részletekben, legyen kész a nagyja, majd aztán csinosítok.
Apropo: Ha valakinek van ideje és kedve szép ódon stílusú szekrényt tervezni annak örülnék. Nem kell nyitható-zárható meg fogasok és ilyesmi, csak díszként fog funkcionálni.
Illetve a nap kérdése: UDK-ban hogy lehet egy tárgy tulajdonságait triggerek segítségével megváltoztani? Pl a fény erõsségét, ha hozzáértek a triggerhez, vagy egy dolog méreteit, egyéb paramétereit.
Nah lesz egy visszatérõ motívum a "játékomban" ez már tutifix. Méghozzá ez a krapek a mögüle áradó fénnyel:
Éppen az elsõ "szobát" szerkesztem. Egyenlõre 7 szoba lesz és mindegyikben valami amit le kell gyõzni. No nem fegyveres monszták és rossz-fiúk, hanem ügyességi megoldások is. Legalábbis a terveim szerint. :D
Tervezés alatt: - Bútorok a szobákba (asztalok, székek, szekrények, képek...stb sok apró szösz amitõl szép lesz.) - Lépcsõk, ajtók, csapdák.
Jelenleg elkészítem a szobák nyers változatát, utána majd jöhet a bútorozás. Csak kicsit szórakoztam a fényekkel és a post-process effektel, hogy a fenti krapekot misztikus ködbe burkolhassam. :)
Kb. onnantól számít új játéknak, hogy más a játék logikája, kinézete, játékélménye, és nem csak az a különbség, hogy le lett cserélve néhány modell, pálya, fegyver. Pl. az UDK oldalán lévõ játékok jó példák.
Egyenlõre még csak ismerkedem a programmal. Végre rájöttem hogy lehet PostProcessVolume-ot csinálni és így még hangulatosabbá tudok tenni 1-2 helyet. Ma leülök és megtervezem (analóg módon=papír+ceruza) az egész pályát, annak minden zegét-zugát. Aztán nekilátok 3DSmax-al pár dolgot elkészíteni, legalább gyakorlom az UDK-ba való beimportálást is (még nem csináltam, csak olvastam hogy lehet). Aztán majd felépítem a pályát, meg mindent ami kell hozzá és a végén jönnek a karakterek. Ha tényleg akarsz majd segíteni, akkor szólok neked ha odértem.
Lessz munkám vele, de ha minden nap csak 1-2 órát nyúzom akkor elõbb utóbb csak lesz valami belõle Ha már lesz annyi, akkor megpróbálok egy Demo-t összehozni belõle és megosztom az érdeklõdõkkel.
Ha szõrszálat akarunk hasogatni akkor igazad van. De mi számít modnak és mi nem? Az én szótáramban a mod egy játékhoz készített kisebb-nagyobb átalakításokat hozó kiegészítõ csomag. Ez ugye megõrzi a játék eszenciáját, hangulatát és történetét. Anno a CE2-ben modokat csináltam, mert maga a játék ugyanaz maradt, a karakterek, a fegyverek, a világ, csupán új pályákat és szkriptelt eseményeket adtam hozzá, meg átvezetõket. De véleményem szerint ebben az UDK-ban más a helyzet, mert itt, bár az UDK lehetõségeit felhasználva, de egyik játékhoz sem hasonlító valamit alkothatok, új modellekkel, pályákkal, fegyverekkel és történettel. Persze ha van elég energiám, türelmem és tudásom hozzá. Ezért lényegében egy új játékot csinálhatok.
Evin #11: No igen a fejlesztõk mindent megkapnak hozzá, meg kimondott szakemberek dolgoznak rajta, akik már a cumisüveget is lemodellezték és úgy mutatták az anyjuknak hogy éhesek. Na meg persze anyagilag is ösztönözve vannak és teljes munkaidõben dolgoznak. Nekem meg hobbi, úgy kell összevadásznom az infókat, és csak 6-7 éve foglalkozom ilyen jellegû dolgokkal(modellezés, programozás), szintén csak autodidakta/hobbi szinten.
Viszont azok a fejlesztõk megvették az Engine-t, és kaptak teljes leírást, ami szerint úgy módosíthatták a motort, ahogy õk akarták. Az UDK-t nem módosíthatod olyan mélységben, meg gondolom vannak kötöttségek.
Azért tegyük helyre a dolgokat, ezekkel az eszközökkel egy mezei user csak pályákat, átvezetõ animációkat, scriptelt eseményeket, sok idõ és energia befektetéssel legvégsõ esetben egy modot csinálhat. Egy játék tényleges elkészítéséhez ez nagyon kevés. Ha csak megnézzük az UT-t, Mass Effect-et, Bioshock-ot, Singularity-t, America's Army 3.0-t, Splinter Cell-t, akkor ezek között nem csak annyi a különbség, hogy mások a pályák, fegyverek, textúrák. Ha maga a játék logikájának a megírása érdekel, akkor az Unreal Script környékén érdemes keresgélni, de ha nem ismered az OOP alapjait, akkor kb. felesleges idõpazarlás.
Én meg pont karaktereket nem szeretek csinálni valamiért. Studiomax-ban is bármilyen jármûvet, épületet, tájat, vagy effekteket megcsinálom szívesen (ha van ötletem rá hogy mit), de élõ dolgokat nem. Régebben csináltam tücsköt-bogarat, lehet pont azért idegenkedem tõle :D
Úgy döntöttem hogy egy ilyen ijesztgetõs játékot kezdek csinálni, sok-sok triggerrel, meg fény-árnyék effektekkel, kamu-csapdákkal (orrod elõtt aktiválódik :P). Jó lenne hozzá tudni hogy a pékben csinálhatok ilyen kamera hatásokat (fekete-fehérré váltás adott területen, Dof átállítása...stb). A pályát mondjuk ezek nélkül is létre tudom hozni, most ezen mesterkedem a rendelkezésre álló anyagokból. (Egy helyszín már készen van :D)
Így elsõre hirtelen ennyi. Jómagam cryengineben dolgozom, de ha vmit hobbyból csinálnék, az inkább Unreal lenne, volt már vele dolgom, nagyon jó az asset managment benne. Én kódert keresnék aki hobbyból tolná :D
Én meg szivesen segítenék. Én mondjuk programozni nem tudok, de karaktereben és a designba tudnék segíteni. Sokat foglalkoztam karakter fejlesztéssel ezért is használok softimage-t. Concep Art: matt paint, speedpaint, ugyanis grafikus vagyok. Ha érdekel szólj!
Köszönöm a tanácsokat. Cryengine 2-ben csináltam 1-2 pályát és küldetést sandbox segítségével még régebben. Ezért gondoltam hogy most UDK-val is megpróbálkozom és egyenlõre jobban tetszik mint a CE2. Már csináltam alap dolgokból egy kezdetleges pályát (folyosó, ajtók, rombolható tárgyak, ellenségek), de elõbb szeretném megtanulni a különféle dolgok mikéntjét, hogy majd valami komplexebb játékot csinálhassak (programozni tanultam egy ideig, 3DSMax meg az egyik hobbim). Tudom talán hülyeségnek hangzik, hogy játékot csináljak, de már annyiszor hallottam hogy "ha nem tetszik csinálj jobbat"... hát most csinálok
szerintem elõször valami könyebb játékot készítsd, tomb raidernek is volt egy pálya-játék készítõ cuccja, az elég kezdetleges, de mégis profi játékokat lehetett vele csinálni, megtanulod vele az alapokat, aztán sztem fogod tudni azt is.
Nem régiben fedeztem fel ezt a programot, amivel játékokat lehet készíteni. Neki is fogtam és találtam néhány hasznos kis tutorialt a youtube-on. Sajnos ezek csak 1-2 alap fogást mondanak el, bevezetõnek tökéletes, de semmi több. Azonban akik ténylegesen akarnak csinálni valami kis játékot, azoknak ez édeskevés. Így gondoltam megnyitom ezt a topikot (a keresõben nem találtam hasonlót), hátha akadnak még hozzám hasonlók és itt megoszthatnánk egymással a tapasztalatainkat.
Nekem az elsõ kérdésem a témában jártasok felé: Hogyan tudok Dynamic típusú fényforrást készíteni? Szeretnék egy animációban fényeket mozgatni.
Google-ös linkeket nem kérek, meg "itt valahol megtalálod: www.akármi.com", ha segíteni szeretnél, csak akkor írj és csak konkrétumot.