Még mi elõtt valakik leírnák a konzolok jövõjét. most van csúcspontján, fõleg a Nintendo, amit személy szerint nehezn hiszek el, h ennyir ejól menne nekik. Hogy a PC miért nincs a táblázatban azt ne kérdezzétek, de szerintem könnyen ki lehet találni.
Amelyik kiadó a warezzal jön, az egyszerûen egy sík hülye. Nincs mit mondjon, ezt találja ki. és mi van? hát persze hogy igazuk van, de alaptalanul mondanak ilyet. Már PC gémerbõl sztem kevés van már vagy 5 éve minden konzolra jelnetenek be, az elsõdleges célplatformok. Itt a kontrolleres pistikék számítanak. Most a pistikék alatt lehet érteni 18+ embereket is. Pörög a világ és ezt levetítik a játékokra is
Sajnos senki nem veszi észre, hogy a hülyeség az független attól, hogy ki milyen platformon tolja. Persze öröm olvasni a nevetségesnél nevetségesebb hozzászólásokat amiket a PC-konzol vitákban el szoktak sütni az emberek.
Mert jobb a kevés hasznos képesség mint a kevés haszontalan. Te meg ne fárassz már ez EA gyûlöleteddel kérlek, elég nevetséges, hogy ez alapján ítélsz el egy játékot. A többieknek legalább érvei vannak.
mért lenne jó a kevés képesség? Persze nem csodálkozom hogy ennyire szarok lettek a skillek az elsõ részbe, de logikus lenne ha fejleszteni lehetne õket ugyan ennyi szám mellet, cserébe viszont széleskörûbb lenne. Persze ez nem fog megtörténni mert ez már olyan komoly munka lenne nekik h a végén még csúszna a kiadása. Persze h nem szabad átlépni egy határt.
És végig is vitted már, hogy pontosan tudod, hogy casual akciójáték lesz DA 2? És milydn volt? :) A másik meg az, hogy amíg egy játékot megvesz 10 millió Pistike és 200 ezer HC hipermegaszuper RPG atomgamer addig Pistike elvárásai bizony többe nyomnak. Ez nem elkurvulás hanem logikus döntés egy cégtõl ami nem akar holnap csõdbemenni. Ettõl persze szeretni nem kell, de szidni azért mert profitot akar termelni az igen vicces...
Az elkurvulás az, amikor egy hc RPG-fejlesztõ a hc RPG-bõl casual akciójátékot csinál. Hogy ne legyen bonyolult Pistikének a péeshármán. Azok, akik pedig bíztak a névben, és hogy ez az általuk várt minõséget és alapelveket tartja majd szem elõtt, le van fosva, kétméteres ívben. Ez az elkurvulás.
Witcher meg a Gothic nagy kedvenceim szóval az jó lenne. :) A spelleket meg skilleket pedig tényleg logikus lenne felezni mert oké, hogy kurvasok volt de a fele értelmetlen amit kb. 3 ember ha használt mert véletlenül megtanulta õket...
Remelem nem basszak el ezt is, mint a ME-t mert akkor reszemrol a bioware is megy a lecsoba. En is pont ezert szerettem az elso reszt mert visszahozott valamennyit a regi BG meg NWN feelingbol az izometrikus nezettel. Ha tps-t akarok jatszani eloszedem a witchert vagy gothicot. Szerintem szedjek ki itt is a lootolast, meg felezzek meg a spellek szamat, ne varjanak vele a harmadik reszig... A hitleres video minden mondta ul sajnos.
ME 2 kiforrottabb volt. Sokkal élvezetesebb harc, végre volt benne kihívás, fõleg magasabb nehézségen mivel 3 pillanat alatt meg lehetett halni. Volt újratöltés végre, kevesebb skill volt de azokat volt már értelme használni (egyet úgy vittem végig insanityn, hogy egyszer nem használtam skillt, elég volt darálni a géppuskával, itt már erre esélyem se volt). Fedezékrendszert is jobban megoldották. Az inventory hiánya meg a kevesebb/páncél és fegyver lehetne negatívum de olyan borzalmas inventoryt nem nagyon láttam még mint az egyben szóval nem hiányzott. Fegyverek ugyanez, volt ezer féle, mindegyik tök egyforma csak más tulajdonságokkal. A gumilabdaként pattogó MAKO meg végképp nem hiányzott. Cserébe kaptam egy jóval kidolgozottabb univerzumot, szebb grafikával, érdekesebb karakterekkel és küldetésekkel. Amiben valóban messze alulmaradt ME 2 az elsõvel szemben az a történet. Ezt a harmadikra remélem javítják, 1-2 RPG elemet visszacsempésznek és nem lesz gond azzal se. :)
Én csak arra hagyatkozom amit a Bioware mondott, hogy PCn a harchoz nem akarnak hozzányúlni. Ez meg vagy igaz vagy nem, de nem fogok úgy indítani hogy tuti hazudnak. :)
ME 2 unalmas volt, már alig vártam hogy vége legyen, az elsõ rész sokkal jobb, még az ismétlõdõ bolykókkal/épületekkel együtt is, mint a második. az elsõt 2x végig jáccottam.
A konzolos idiótázást meg hagyjuk, mert nem szimpatikus az a PCs hozzáállás, hogy konzolon csak idióták játszanak. Vannak konzolos haverjaim és egyik sem igénytelenebb mint én.
Szerintem az ME 2 jobb volt mint az ME 1. Az izometrikus nézetnek meg semmi köze a taktikázáshoz, én normál nézetben is eltaktikáztam békésen. Utálom ugyanis ezer kilométerrõl szemlélni a karaktereimet. A harc pedig marad PCn taktikus (már amennyiben nem hazudnak Biowareék), márpedig ez esetben szarok az izometrikus nézetre. Majd ha csinálnak belõle Diablot akkor kiakadok én is. :)
Már egy ideje elkezdték, ME széria is egyre egyszerübb. Sajnos ez megy most a vizfejü csak egy-két gombot nyomogató konzolos idiotáké a jövö. Bennem eddig is leginkább a taktikai nézet megtartása tartota a lelket ha azt kiveszik nagyon fog hiányozni mert nézd a hátam tipusu játék van annyi mint a szemét, persze várható volt hogy butitják majd, okuk nincs rá mert ez eddig a legjövedelmezöbb játékuk csakhát most ez a trend.
Amennyiben elkurvulás az, hogy elsõsorban arra a platfromra fejlesztenek ahol a legtöbbet adják el belõle akkor igen. Tudom köcsög Bioware... A taktikai nézet nem fog hiányozni, nem volt rá egyszer se szükségem az elsõben se. Modok azért hiányozni fognak, fõleg ha megint olyan randa arcú nõket raknak bele mint az egybe. :)
Mi lesz akkor már a Dragon age 3-ban??? Csattogós lepkét átalakítják blight sárkánnyá és mögé faragtatnak 1 wardent? Oszt hagy tolják a konzolosok is, mert azoknak már a föld egyszerûvé lebutított 2. rész is nehéz volt.
Mi lesz veled igényes és kihívás jelentõ játékok piaca...
" Bár mái napig visszhangzik a BioWare kijelentése, hogy a PC játékra termett és hogy a Dragon Age 2 fejlesztésében külön kezelik a platformot a konzoloktól, tetteiben most mégis kicsit ellentmond korábbi állításainak.
A legfrissebb BioWare közlemény szerint ugyanis a konzolos tervezés miatt több olyan fontos játékelem sem kerül a Dragon Age 2 PC-s verziójába, ami az elõ részben már a szívünkhöz nõtt. Egyik ilyen a modding eszközök, minek folytán búcsút inthetünk a rajongók által gyártott tartalmaknak. A francia interjúban maga Mike Laidlaw vezetõ dizájner ismerte el, hogy a Dragon Age 2 jobban fog koncentrálni a konzolokra elõdjénél, így a bonyolult modding részt egyszerûbb volt kivenni. A másik áldozata a konzolosításnak az úgynevezett taktikai nézet, vagy tactical view. Az már biztos, hogy konzolokon ilyen nem lesz, ahogy PC-n sem kapjuk vissza egy az egyben azt az elsõ részbõl. Helyette a kamera machinálásával próbálnak majd valamit visszaadni ebbõl a hasznos kis fícsörbõl. " - GS
Végre lesz benne szinkron a karakterünknek. Király lesz nagyon. ezt hiányoltam az elsõbõl is, ez az egyetlen egy negatívuma:D
Legalábbis a trilógia befejezõ részét illeti. ARRA gondoltam. A második rész Orléziában fog játszódni. Na még jó hogy benéztem e topikba :) Nagy félreértés volt:D
Bár ugye még hivatalos infók nincsenek.
Milyen ügyesek az Bioware srácok :D:D Ugyebár 7 sárkányvezért taszított ki a Teremtõ, s ebbõl már 4 veszedelem eljött velük. A Dragon Age játékfranchise pedig az utolsó 3 vezérdémon történeteit dolgozza fel. Az ötidek túl vagyunk. hajrá, még kettõ van:D Legalábbis nekem így jött le, messzemenõleg.
Szerintem ez a rész Tevinter birodalmában fog játszódni, hisz minden ott kezdõdött el, legalábbis ami az elsõ veszedelmet illeti. A mágusok tehetnek róla.
Egyik érdekes mondat: "In my chat with Chris Priestly, he told me that BioWare is going to keep making downloadable content for Dragon Age: Origins, and that they are planning to keep the DA:O franchise going for as long as they can"
Szóval lesz több DLC DA:O-hoz DA2 után is. Azért nem leszek optimista, hisz a következõ DLC harc orientált lesz, mivel a szinkronszínészek tiszteletdíja miatt nem éri meg hosszú, sztori orientált DLCket csinálni. Nomeg Mass Effecthez is ezt ígérték, azt lett belõle egy jól sikerült és egy elég felejtõs harcszimulátor, azt be is fejezték.
Szerintem az IGN három lehetõséges felvetése eleve komolyan vehetetlen volt. Ez viszont még mindig a Mass Effect rendszere, ami számomra visszalépés. (Ha fix sorrend nincs is, az izgat al egkevésbé, különben meg van helyette ikon.) Persze filmszerûbbnek filmszerûbb lesz.
"Fogalmam sincs, honnan vették azt, hogy csak három választ lehet adni a játékban. Talán amikor megmutattam nekik egy beszélgetést, és ott csak három ikon volt, melyek persze további lehetõségek egész sorát nyitják meg." -- írta Mike Laidlaw, a Dragon Age 2 vezetõ tervezõje a hivatalos fórumon.
"Azt is érdemes tisztázni, hogy nem mindig ugyanott lesznek az ikonok a dialóguskeréken. De nem ám! Mi ennél sokkal flexibilisebbek vagyunk, szeretünk tornázni." -- tette hozzá.
Ám ez még mindig nem minden! Craig Graff, az egyik fejlesztõ azt is leírta, hogy nem csak három opció lehet a fõablakban, hanem 3-5, melyet további maximum öt "kihallgatási lehetõség" követ minden beszélgetésben.
Az utolsó információt a játék írója, David Gaider árulta el. Szerinte a bemutatott demó túl akcióorientált volt, így az IGN-es tesztelõ nem látott több dialógust, ám késõbb elmondták neki, hogy nem ennyire limitáltak a lehetõségek. Akárhogy is, mi csak örülhetünk, hisz nem kapunk butításokat a folytatásban.
Engem is pofánverés szinten ért a hír hogy változtatnak rajta! De hozzá kell fûznöm hogy bioware mindig jó játékot csinált. Tehát nem kell félnünk, mert a da2-t úgy is szeretni fogjuk ;-)!
Nem a játék temetésérõl volt szó, hanem egy komoly irányváltás értékelésérõl, amit egyesek meg merészeltek tenni a topikjában.
Részemrõl biztos vagyok benne, hogy mint játék nagyon jó lesz (akár jobb is lehet az elõdnél as mássága ellenére, elvégre az sem volt tökéletes), de jelen állás szerint aligha veszem meg megjelenéskor, mint az elsõ részt, majd csak valamikor késõbb.
Talán a sírva röhögésnél jobban kellene tisztelni mások megindokolt véleményét.
de nem temetjuk, hanem szovatesszuk hogy faszert valtoztatnak rajta ("why fix something that isnt broken?"), illetev egyertelmu miert valtoztatnak, hogy a sok faszlama idiota gyerek is tudjon jatszani vele, aki arra is keptelen, hogy singularityben rajojjon hogy ugy tud kijutni a kapun ha idocsapdaval lelassitja azt. ezek miatt kell arcade szintre levinni a jatekokat ma. a masik me az a ki lusta olvasni es aztan csodalkozik nem erti mi tortent. ezek miatt kell hulyebiztossa tenni az olyan jatekstilust, ami eredetileg olyanoknak keszult, akik kepesek gondolkozni es olvasni.
ettol meg szamomra jo jatek lesz, mert nem csak rpgket szeretem. csak faj latni hogy kihal az egyik legjobb mufaj, amikor dragon age votl az a frenchise aminek elvileg felkellett volna tamasztania ezt. elso resznek sikerult is tobb-kevesebb sikerrel.
szoval a baj megint a penz, a profit. azert nem lesz a da2 olyan amilyen lehetne, mert addig akarjak utni a vasat amig meleg, vagyis gyorsan kiadni egy folytatast, ergo keves az ido egy tisztesseges szerteagazo rpg-t csinalni, illetve boviteni akarjak meg tovabb a vasarloi listat, ezert a meghulyebbeknek is sikerelmenyt akarnak adni.
Ez így van sajnos, haladni kell a korral, meg az emberek igényeivel. Persze lehet feleslegesen pattogni, hogy mennyire jó volt régen meg mennyire szar most, ami persze marhaság, csak egyesek ezt élvezik. És igen, röhej, hogy anno a legelsõ DA patchben is könnyíteni kellett az easy fokozaton mert még az is nehéz volt sokaknak... Az egyszerûsítés meg nem feltétlenül vált kárára az ME 2 harcrendszerének, insanity-n még nehezebb is volt mint az elsõ részé. Meg hangulatosabb. Nem állítom, hogy én mindennek örülök amit eddig hallottam a DA 2rõl de azért továbbra is tartom, hogy röhejes már most temetni a játékot.
A Biowaréval az a baj hogy csináltak egy Baldur's Gate nevü játékból két részt ami a planetscape mellet az eddig készült legjobb hc crpg. A régi játékosok minden új játékuknál azt a szinvonalat várják, amit ez meggyözödésem, nem a saját hibájukból de már nem tudnak hozni.
Egyszerüen már nincs igény olyan összetett komoly rpg-re föleg a köralapú harcrendszere.
Érdemes beleolvasni a DA:O topicba hogy egy gagyi ötperces logikai feladványt / hid-puzzle/ a mai többség már nem képes önálloan megoldani.
A harcrendszer is már nehéz volt mert nem lehetett berohani a tömegbe és össze-vissza kaszabolni mindenkit / de itt érdemes megnézni a ME2 is mennyit egyszerüsitettek az elsö rész harcrendszeréhez képest,pedig már az is egyszerü volt mint egy faék és igy mindjárt az elejétöl mesterlövész Shepard/ Cserébe viszont a minél egyszerübb játékaikból egyre többet adnak el.
Vissza lehet sirni a multat de az attol nem fog vissza jönni ha csak az összes konzolt be nem zuzzák valszeg nem lesz többet AAA kategoriás hc crpg.
Mivel más nincs én már egy DA vagy Witcher szintü játéknak is örülök.
Jogos, csaka te ízlésed a mérvadó, midnneki mást kiröhögsz, és mindenbõl Mass Effectet kellc sinálni. Igazi felnõttes, akarom mondani SG-s hozzászólás. Gratulálok hozzá!
Ez minden játékuknál így van. Amíg a harcrendszerbõl nem csinálnak mass effectet addig nagy baj nincs. A sztorival úgyse lesz baj, végre tud beszélni a fõhõs, a párbeszédrendszeren való rugózást meg nemigen értem. DA-ban volt néha 5 lehetõség amibõl mondjuk 3ra ugyanazt a választ kaptad. Szóval maximum úgy érezted hogy itt aztán ezer lehetõséged van. Nyilván itt is lesz lehetõség belemenni a részletekbe (ME féle investigate ugyebár). Az meg egyenesen a sírvaröhögés kategória, hogy egyeseknek az a legnagyobb baja hogy nem írja ki a teljes választ a játék csak, hogy kb. milyen stílusban fogsz reagálni. És akkor mi van? Volt két ME amiben ez a rendszer tökéletesen mûködött. Tudom, hogy a Gothic és a Witcher kiírta. Aztán néha majdnem nyomtam is el a hõsöm válaszát mert már olvastam elõtte úgyis, hogy mit fog mondani...
Fölösleges ez a vita, ugyanezeket a köröket futottuk a Mass Effect 2-nél is... Jó lesz ez, meglátjátok.
Azért mert minél egyszerübb lesz a játék annál többet lehet eladni belöle, drasztikusan hülyülnek az átlag gamerek és ennek sajnos mi iszuk meg a levét.
Nekem az nem világos, h ha valóban a Dragon Age a Bioware eddigi legsikeresebb játéka, ahogy a Bioware egyik vezetõje állította, akkor mi a fenének bolygatják fel teljesen a régi rendszert és csinálnak belõle Mass Effect szerû játékot.
Hát mondjuk a dialogue wheel az nekem is böki a csõrömet. A Gothic sorozat és The Witcher mind szinkronizált fõhõssel operál, le van írva, hogy mit választhatsz és azt is fogja mondani a karakter. Ez lenne a tökéletes. Ja, hogy nem szeretünk olvasni, panaszkodott a nép, ezért 3-4 szavas tõmondatokra kell klikkelni, ami néha teljesen más szándékú mondatokban jelenik majd meg? Azért az szerepjátszás ügyileg gondokat okoz, ahogy Hitler bácsi is megmondta. :D
Fallout 1-2 + az Infinity Engines játékok alatt szerintem olvastam annyit, mint a teljes Háború és Béke. Planescape: Tormentben meg volt egy olyan rész ahol 3 napig mást se csináltam, csak mászkáltam és párbeszédeket olvastam, mégis lehengerlõen izgalmas volt. Agyam eldobom.
Kihaló félben lévõ faj a THAC0-n és -12 AC-n nevelkedõ szerepjátékos gárda.
hat ezen sirva rohogtem :DD nagyon adja amit erzek enis da2vel kapcsoaltban :DD mekkora volt mar az a human warrioros resz, meg a dwarfos, meeg legjobban a mass effectes dialogue wheeles reszen rohogtem, ott mar a konnyem folyt :D
Egyébként David Gaider a Dragon Age játékok és könyvek írója azt mondta, hogy Hawke sztorija kidolgozott vázlatként már megvolt DA:O fejlesztése elõtt is, az egyike volt azoknak a pre-alfa játékverzióknak amit kidobtak a kukába. Ha valaki még emlékszik azokra a Neverwinter Nightsra hajazó képekre egy félmeztelen fószerrõl és egy varázslócsajról, na õk HeHawke és Bethany.
johat persze ennyi erovel ami szamitogepen van rpg az nem is lehet hc rpg :)
szeirntem nem szabad osszekeverni a kezelhetoseget azzal hogy mi hc es mi nem. teny hogy DA rendszere sokkal felhasznalobaratibb, mint mondjuk baldurs gate 1 rendszere volt, de pl mar nwn rendszere is sokkal baratsagosabb volt. vagy ott van wizardyk stb azok is macersabbak voltak.
de szamomra az elozo postban felsorolt dolgoktol valik hcrpg-ve. amikor a donteseimnek sulya van es kihat a tortenetben szereplo karakterekre, helyszinekre amikor egy epikus story van, amikor karakter fejlesztesnel elore kiszamolod, hogy akkor most mire mit mikor (verpistike modszer:D), amikor nem a jatekos ugyessege dont a csata kimenetelerol, hanem a karakterei statjai/kepessegei, amikor ugyerzed hogy a tarsaid "elnek".
az hogy nekem kene papiron rajzolnom megint a terkepet, jegyzetelni a recepteket mert nem lenne automap, ill journal, attol meg lehet HC valami szerintem.
de az hogy mass effect szintu parbeszedet hoznak be, amikor nem latod hogy valojaban mit mondasz, amikor kis lofasz ikonnal ravezetnek, hogy annak mi lesz a kovetkezmenye, na ez nem need egy ilyen kaliberu rpgbe szerintem. mass effectbe telejsen jo votl, mert az egy mas koncepcio es ott tudtam hogy az egy foleg akcio jatek, illetve a filmszerusegre van helyezve a hangsuly.
Értelek én, és nem is akarok vitát nyitni errõl. Akkor úgy is lehet fogalmazni, hogy a DnD rendszer HC, a DA rendszer nem annyira:)
Kicsit más: Különben is az igazi hcrpg-hez kell toll és papír is:) Az a HC, mikor nincs irányjelzõ bigyusz, nincs térkép, csak az amit magadnak rajzolsz. Mikor minden támadás elõtt végigfutsz az adott karakter és ellenfél statján, hogy kiválaszd a megfelelõ kombinációt. Na aaaz a hcrpg:) Igazi hc nem készült lassan 15 éve:)
Persze ez már csak fogalom kérdés, mit nevezünk minek:) Te is a 30-as éveidben jársz, ha játszottál anno EoB, Lands of Lore, Elvira és társaival, akkor tudod mirõl beszélek:)