johat persze ennyi erovel ami szamitogepen van rpg az nem is lehet hc rpg :)
szeirntem nem szabad osszekeverni a kezelhetoseget azzal hogy mi hc es mi nem. teny hogy DA rendszere sokkal felhasznalobaratibb, mint mondjuk baldurs gate 1 rendszere volt, de pl mar nwn rendszere is sokkal baratsagosabb volt. vagy ott van wizardyk stb azok is macersabbak voltak.
de szamomra az elozo postban felsorolt dolgoktol valik hcrpg-ve. amikor a donteseimnek sulya van es kihat a tortenetben szereplo karakterekre, helyszinekre amikor egy epikus story van, amikor karakter fejlesztesnel elore kiszamolod, hogy akkor most mire mit mikor (verpistike modszer:D), amikor nem a jatekos ugyessege dont a csata kimenetelerol, hanem a karakterei statjai/kepessegei, amikor ugyerzed hogy a tarsaid "elnek".
az hogy nekem kene papiron rajzolnom megint a terkepet, jegyzetelni a recepteket mert nem lenne automap, ill journal, attol meg lehet HC valami szerintem.
de az hogy mass effect szintu parbeszedet hoznak be, amikor nem latod hogy valojaban mit mondasz, amikor kis lofasz ikonnal ravezetnek, hogy annak mi lesz a kovetkezmenye, na ez nem need egy ilyen kaliberu rpgbe szerintem. mass effectbe telejsen jo votl, mert az egy mas koncepcio es ott tudtam hogy az egy foleg akcio jatek, illetve a filmszerusegre van helyezve a hangsuly.